Постанова
від 07.07.2011 по справі 2а-1939/11/0970
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"07" липня 2011 р. Справа № 2a-1939/11/0970

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

Судді Тимощука О.Л.

при секретарі Маковійчук С.М.

за участю: представника позивача - ОСОБА_1,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу

за позовом: заступника прокурора м. Івано-Франківська в інтересах держави в особі Міністерства палива та енергетики - Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі ВП "Держенергонагляд у Західному регіоні" ДП НЕК "Укренерго"

до відповідача: Малого приватного підприємства будівельно-монтажної фірми "Газовик"

про стягнення штрафу в сумі 5100,00 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

Заступник прокурора м. Івано-Франківська в інтересах держави в особі Міністерства палива та енергетики -Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Івано-Франківській області в особі - Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі ВП "Держенергонагляд у Західному регіоні" ДП НЕК "Укренерго" до малого приватного підприємства будівельно-монтажної фірми «Газовик» про стягнення штрафу в сумі 5100,00 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що прокуратурою міста Івано-Франківська здійснено перевірку дотримання суб'єктами господарювання вимог Закону України «Про електроенергетику», відповідно до якої встановлено, що 16.12.2010 року державним інспектором коломийського відділення Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Івано-Франківську проведено обстеження з питань технічного стану, організації експлуатації електроустановок та режимів споживання електричної енергії відповідача як споживача електричної енергії та встановлені порушення, що відображені у акті від 16.12.2010 року за №03/31-77-15/10. На підставі статті 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», статті 9 Закону України «Про електроенергетику», 16.12.2010 року державним інспектором відповідачу видано припис №03/31-78-15/10, у якому зазначені порушення відповідача та надано термін для їх усунення. У зв'язку з ухиленням від виконання припису, 05.04.2011 року згідно постанови №5 до відповідача застосовано штраф у розмірі 5100,00 грн. Оскільки на момент звернення до суду з даним адміністративним позовом, відповідач добровільно не сплатив штраф в дохід державного бюджету, просить стягнути його в судовому порядку.

Прокурор в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце судового розгляду справи судом повідомлявся належним чином. Заяв чи клопотань щодо розгляду справи з його відсутності до суду не надходило.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі з мотивів, наведених у позовній заяві. Просив позов задовольнити повністю.

Представник відповідача в судове засідання повторно не з'явився, про дату, час та місце проведення судового розгляду справи судом повідомлявся належним чином, що підтверджується повідомленнями про вручення поштового відправлення, які відповідачем отримувалися (а.с. 17, 24). Правом подання заперечень проти позову не скористався. Заяв чи клопотань про розгляд справи за його відсутності на адресу суду не надходило.

Згідно частини 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України у разі повторного неприбуття відповідача - не суб'єкта владних повноважень, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин або без повідомлення ним про причини неприбуття, розгляд справи не відкладається і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Судом встановлено, що прокуратурою м. Івано-Франківська проведено перевірку, внаслідок якої встановлено, що відповідачем не виконані вимоги державного інспектору з енергетичного нагляду, а саме, відповідно до постанови про накладення штрафу, відповідачем не сплачено штраф в розмірі 5100, 00 грн., який застосовано до відповідача, оскільки останнім не виконано припису про усунення порушень вимог чинного законодавства України у сфері електроенергетики та енергонагляду, що пов'язані з неналежною експлуатацією електроустановок та режимів споживання електричної енергії споживача.

В судовому засіданні встановлено та як вбачається з матеріалів справи, позивач - відокремлюваний підрозділ «Держенергонагляд у Західному регіоні» Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» та Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії в Івано-Франківській області є структурними одиницями державного підприємства НЕК «Укренерго» Міністерства палива та енергетики України, тобто уповноважені представляти його інтереси.

У відповідності до вимог частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно частини 1 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до п. 4 ст. 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» органи, уповноважені здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності встановлюються виключно законами.

Відповідно до статті 9 Закону України «Про електроенергетику»встановлено, що державний нагляд в електроенергетиці здійснює, в тому числі, Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, та інші органи, визначені законодавством України.

Державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії мають право, зокрема, безперешкодного доступу до електричних і тепловикористовуючих установок та теплових мереж споживачів та суб'єктів електроенергетики; отримувати від споживачів та суб'єктів електроенергетики інформацію, необхідну для виконання покладених на них завдань відповідно до нормативно-правових актів; давати споживачам та суб'єктам електроенергетики обов'язкові для виконання приписи про усунення порушень нормативно-правових актів; застосовувати в установленому законодавством України порядку санкції до суб'єктів господарської діяльності за порушення нормативно-правових актів та складати протоколи про адміністративні правопорушення.

Судом встановлено, що на виконання своїх повноважень, державним інспектором з енергонагляду Коломийського відділення Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Івано-Франківській області 16.12.2010 року здійснено планове обстеження Малого приватного підприємства будівельно-монтажної фірми «Газовик» з питань технічного стану, організації, експлуатації електроустановок та режимів споживання електричної енергії споживача, внаслідок чого встановлені порушення норм чинного законодавства у сфері електропостачання, результати якого відображені у акті від 16.12.2010 року №03/31-77-15/10.

На підставі вказаного акту позивачем виданий припис № 03/31-78-15/10 від 16.12.2010 року про усунення порушень.

29.03.2010 року позивач здійснив перевірку виконання припису та встановив, що вимоги припису відповідачем не виконані, про що був складений акт перевірки (протокол) № 03/31-21-20 (а.с. 8).

05.04.2010 року позивачем прийнято постанову №05 про накладення штрафу за порушення законодавства про електроенергетику у розмірі 5100,00 грн.(а.с. 9).

Відповідно до статті 26 Закону України «Про електроенергетику», споживач енергії зобов'язаний додержуватися вимог нормативно-правових документів та договору про постачання енергії.

Безпечну експлуатацію електричних установок споживача та їх належний стан забезпечує сам споживач.

Споживач несе відповідальність за порушення умов договору з електропостачальником та правил користування електричною та тепловою енергією та виконання приписів державних інспекцій з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної енергії та теплової енергії згідно законодавства України.

Статтею 27 названого Закону встановлено, що суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за ухилення від виконання або несвоєчасного виконання приписів у вигляді накладення штрафу у розмірі до п'яти тисяч неоподаткованих мінімумів доходів громадян.

Оскарження дій щодо накладення штрафів провадиться у судовому порядку.

Відповідно до пункту 2 Положення про порядок накладання на суб'єктів господарської діяльності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 1999 р. №1312 (в редакції Постанови Кабінету Міністрів України від 05.11.2008 року № 970) за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів Національної комісії регулювання електроенергетики, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж, Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії та порушення умов ліцензій на суб'єктів господарської діяльності накладаються штрафи.

Рішення про накладення штрафу приймається на підставі акту перевірки суб'єкта господарської діяльності, складеного посадовими особами Національної комісії регулювання електроенергетики, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж або Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами електричної та теплової енергії і оформляється постановою.

Згідно пункту 10 вказаного Положення, суб'єкт господарювання сплачує штраф за порушення законодавства в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення. У разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку.

Пунктом 11 Положення передбачено, що суб'єкт господарської діяльності має право оскаржити рішення про накладання штрафів в установленому законом порядку.

В судовому засіданні встановлено та підтверджується матеріалами справи, що 05.04.2011 року за вих. № 22/01-196 на адресу відповідача направлено постанову № 05 від 05.04.2011 року про накладення на нього штрафу, яку відповідачем отримано 07.04.2011 року, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с. 10).

Судом встановлено, що накладений постановою № 05 від 05.04.2011р., інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Івано-Франківській області штраф в розмірі 5100,00 грн., відповідачем у добровільному порядку не сплачений. Вказана постанова, в установленому законом порядку, відповідачем не оскаржувалась.

Викладене свідчить про законність та обґрунтованість рішення позивача як суб'єкта владних повноважень про накладення на відповідача штрафу, тому суд вважає, що позовні вимоги обґрунтовані, а позов є таким, що підлягає до задоволення.

На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,-

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з малого приватного підприємства будівельно-монтажної фірми "Газовик" (ідентифікаційний код 13659189) в дохід бюджету штраф в розмірі 5100 (П'ять тисяч сто гривень) 00 копійок.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано

Суддя: /підпис/ ОСОБА_2

Постанова складена в повному обсязі 12.07.2011 року.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.07.2011
Оприлюднено07.10.2015
Номер документу51847830
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1939/11/0970

Постанова від 07.07.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Тимощук О.Л.

Постанова від 07.07.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Тимощук О.Л.

Ухвала від 09.06.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Тимощук О.Л.

Постанова від 07.07.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Тимощук О.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні