ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИ Й ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"17" серпня 2011 р. Сп рава № 2a-2291/11/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський о кружний адміністративний су д у складі:
Судді Тимощука О.Л.
при секретарі Коб ринській Л.М.
за участю:
представника позивач а - Сенчука І.В.,
розглянувши у відкри тому судовому засіданні в пр иміщенні суду адміністратив ну справу
за позовом: Державн ої інспекції з контролю за ці нами в Івано-Франківській об ласті
до відповідача: Міського комунального підп риємства " Косівміськводосер віс"
про стягнення економ ічних санкцій в сумі 7742,55 грн,-
ВСТАНОВИВ:
Державна інспекці я з контролю за цінами в Івано -Франківській області зверну лася в суд з адміністративни м позовом до міського комуна льного підприємства «Косівм іськводосервіс» про стягнен ня суми економічних санкцій за порушення державної дисци пліни цін в загальному розмі рі 7742,55 грн., мотивуючи позовні в имоги тим, що Державною інспе кцією з контролю за цінами в І вано-Франківській області пр оведена перевірка з питання дотримання вимог законодавс тва щодо встановлення тарифі в (цін) на житлово-комунальні п ослуги, якою встановлені зав ищення тарифів при наданні п ослуг водопостачання та водо відведення та вивозу твердих побутових відходів, внаслід ок чого відповідачем безпідс тавно отримано виручку в заг альній сумі 2553,60 грн. На підстав і встановлених порушень, які зафіксовано у акті перевірк и від 10.06.2011 року, позивачем прий нято рішення від 17.06.2011 року № 134 п ро застосування економічних санкцій до міського комунал ьного підприємства «Косівмі ськводосервіс»за порушення державної дисципліни цін на загальну суму 7742,55 грн., яке було відправлено відповідачу для добровільного виконання в 10-д енний термін. Разом з рішення м відповідачу направлено пре тензію від 17.06.2011 на вказану суму економічних санкцій, але від повіді на неї позивачем не от римано. Станом на момент звер нення позивачем до суду з дан им адміністративним позовом , відповідач суму зазначених економічних санкцій доброві льно не сплатив, тому просить стягнути її в судовому поряд ку.
В судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав з мотивів, навед ених у позовній заяві та пояс нив суду, що відповідач не зап еречив проти застосованих до нього економічних санкцій, о днак відповідно до його лист а, у зв' язку з відсутністю гр ошових коштів на рахунку під приємства, штраф буде сплачу вати по мірі надходження кош тів. Просив позов задовольни ти повністю.
Представник відповідача в судове засідання повторно не з' явився, про дату, час та місце проведення судового ро згляду справи судом повідомл явся належним чином, що підтв ерджується поштовими повідо мленнями про вручення коресп онденції (а. с. 20, 24). Про причин не явки суд не повідомляв. Заяв ч и клопотань щодо розгляду сп рави за його відсутністю або про відкладення розгляду сп рави до суду не надходило. Пра вом надання заперечень проти позову не скористався.
Відповідно до частини 4 ст атті 128 Кодексу адміністратив ного судочинства України у р азі неприбуття відповідача - суб' єкта владних повноваже нь, належним чином повідомле ного про дату, час і місце судо вого розгляду, без поважних п ричин або без повідомлення н им про причини неприбуття ро згляд справи не відкладаєтьс я і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній док азів. Ці ж наслідки застосову ються у разі повторного непр ибуття за таких самих умов ві дповідача, який не є суб' єкт ом владних повноважень.
Розглянувши адміністрати вний позов, заслухавши предс тавника позивача, дослідивши та оцінивши надані суду пись мові докази та інші матеріал и справи, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги є об ґрунтованими, а позов підляг ає до задоволення з наступни х мотивів.
Судом встановлено, що проку ратурою Косівського району с пільно із СДСБЕЗ Косівського РВ УМВД України в Івано-Франк івській області проведено пе ревірку законності встановл ення тарифів/цін на житлово-к омунальні послуги міським ко мунальним підприємством «Ко сівміськводосервіс», про що повідомлено Державну інспек цію з контролю за цінами в Іва но-Франківській області (а.с. 1 4).
З метою перевірки фактів ви явлених правоохоронними орг анами порушень, 10.06.2011 року Держа вною інспекцією з контролю з а цінами в Івано-Франківські й області спільно з працівни ком СДСБЕЗ Косівського РВ УМ ВС України в Івано-Франківсь кій області проведено позапл анову перевірку міського ком унального підприємства «Кос івміськводосервіс», якою вст ановлені порушення, а саме: в р езультаті застосування зави щеного розміру плати за посл уги водопостачання для насел ення в порушення рішень трет ьої сесії Косівської міської ради від 14.07.2006 року та від 19.02.2009 ро ку відповідачем необґрунтов ано нараховано плату за кори стування вказаними комуналь ними послугами та безпідстав но отримано виручку за періо д з 01.06.2010 року по 30.04.2011 року в загал ьному розмірі 27,25 грн. Крім цьог о, в результаті застосування завищеного розміру тарифу н а послуги з вивозу твердих по бутових відходів для бюджетн их організацій в розмірі 27,29 гр н. при економічно обґрунтова ному 25,19 грн., відповідачем необ ґрунтовано нараховано вируч ку за послуги за період з 01.08.2009 р оку по 31.05.2010 року в сумі 1472,10 грн. та за період з 01.06.2010 року по 30.04.2011 рок у - 2553,60 грн., з яких одержано бул о - 2553,60 грн. Таким чином, відпов ідачем необґрунтовано одерж ано виручку в загальній сумі 2580,85 грн.
Результати проведеної пер евірки відображено у акті №0000 240 від 10.06.2011 року, на підставі яко го 17.06.2011 року позивачем прийнят о рішення №134 про застосування до відповідача економічних санкцій за порушення державн ої дисципліни цін в загальні й сумі 7742,55 грн., з якої сума безп ідставно одержаної виручки, що підлягає вилученню в дохо д Державного бюджету, станов ить 2580,85 грн., сума штрафу - 5161,70 гр н. (а.с. 7).
17.06.2011 року позивачем на адрес у відповідача направлено пре тензію щодо добровільної спл ати економічних санкцій, зас тосованих до відповідача в з агальній сумі 7742,55 грн., та вищен аведене рішення №134 від 17.06.2011 рок у.
Судом встановлено, що Косів ське міське комунальне підпр иємство «Косівміськводосер віс» створено у відповідност і до рішення Косівської місь кої ради від 30.08.2002 року, основно ю діяльністю якого є надання послуг водопостачання та во довідведення, а також вивіз т вердих побутових відходів.
Відповідно до свідоцтва №100 163001 від 29.01.2009 року, відповідач наб ув статусу платника податку на додану вартість.
Крім цього, судом встановле но, що 14.07.2006 року Косівською міс ькою радою Івано-Франківсько ї області прийнято рішення № 4-3/2006 про розгляд заяви МКП «Кос івміськводосервіс», з якої в бачається, що з 01.08.2006 року встан овлюється середній тариф за воду в розмірі 5,58 грн. замість 4 ,15 грн. (а.с. 15).
Рішенням Косівської міськ ої ради від 19.02.2009 року за №4.12/2009, у з в' язку з набуттям відповіда чем статусу платника податку на додану вартість у відпові дності до вимог Закону Украї ни «Про податок на додану вар тість», всі послуги, що надає п ідприємство збільшуються на 20% (а.с. 16).
Відповідно до статті 13 Зако ну України «Про ціни і ціноут ворення» встановлено, що дер жавний контроль за цінами зд ійснюється при встановленні і застосуванні державних фі ксованих та регульованих цін і тарифів. При цьому контролю ється правомірність їх засто сування та додержання вимог законодавства про захист еко номічної конкуренції.
Контроль за додержанням де ржавної дисципліни цін здійс нюється органами, на які ці фу нкції покладено Урядом Украї ни.
Органом з контролю за ціна ми є Державна інспекція з кон тролю за цінами, яка діє у скла ді Мінекономіки України і пі дпорядковується йому (п.п. 1, 2 По ложення про Державну інспекц ію з контролю за цінами, затве рдженого постановою Кабінет у Міністрів України від 13 груд ня 2000 року № 1819).
У відповідності до п. 11 Поло ження про Державну інспекцію з контролю за цінами, затверд женого постановою Кабінету М іністрів України від 13 грудня 2000 року № 1819, Державна інспекці я з контролю за цінами має тер иторіальні органи - державні інспекції з контролю за ціна ми в Автономній Республіці К рим, областях, містах Києві та Севастополі, які становлять єдину систему органів держа вного контролю за цінами і ма ють права, передбачені пункт ами 5, 6 цього Положення. Керівн ики територіальних органів п ризначаються на посаду та зв ільняються з посади Міністро м економіки.
Згідно зі статтею 14 Закону У країни «Про ціни та ціноутво рення» та у відповідно до пун кту 1.3 Інструкції про порядок застосування економічних та фінансових (штрафних) санкці й органами державного контро лю за цінами, затвердженої На казом Міністерства економік и та з питань європейської ін теграції України, Міністерст ва фінансів України від 03.12.2001 р. , № 298/519 та зареєстрованої в Міні стерстві юстиції України 18 г рудня 2001 р., за № 1047/6238, вся необґрун товано одержана підприємств ом, організацією сума виручк и в результаті порушення дер жавної дисципліни цін та дію чого порядку визначення варт ості будівництва, що здійсню ється із залученням коштів Д ержавного бюджету України, б юджету Автономної Республік и Крим, місцевих бюджетів, а та кож коштів державних підприє мств, установ та організацій підлягає вилученню в доход в ідповідного бюджету залежно від підпорядкованості підпр иємства, організації. Крім то го, в позабюджетні фонди місц евих Рад стягується штраф у д вократному розмірі необґрун товано одержаної суми виручк и. Вказані суми списуються з р ахунків підприємств і органі зацій в банківських установа х за рішенням суду. Особи, винн і в порушенні порядку встано влення та застосування цін і тарифів, притягуються до адм іністративної або криміналь ної відповідальності.
Відповідно до п. 1.4 цієї Інстр укції підставою для застосув ання економічних санкцій за порушення державної дисципл іни цін є одержання суб'єктам и господарювання необгрунто ваної виручки в результаті п орушення ними чинного в пері оді, що перевіряється, порядк у встановлення та застосуван ня цін і тарифів, які регулюют ься уповноваженими органами відповідно до вимог законод авства. Порушеннями порядку встановлення і застосування цін, за які накладаються екон омічні санкції, є, зокрема: нар ахування непередбачених зак онодавством націнок до цін і тарифів, що регулюються; заст осування вільних цін (тарифі в) на продукцію (послуги, робот и) за умови запровадження для них режиму державного регул ювання; застосування цін (тар ифів) на продукцію (послуги, ро боти) з рентабельністю, рівен ь якої перевищує встановлени й відповідно до законодавств а граничний; застосування ці н (тарифів) з порушенням запро вадженого порядку обов'язков ого декларування їх зміни; за вищення або заниження розмір у передбачених законодавств ом податків та обов'язкових з борів, що включаються в струк туру ціни, або їх невключення в структуру ціни, що регулюєт ься; включення в структуру ре гульованих цін (тарифів) не пе редбачених законодавством в итрат або витрат понад устан овлені розміри; включення у в артість продукції та послуг, ціни (тарифи) на які регулюють ся, фактично не виконаних або виконаних не в повному обсяз і послуг (робіт); застосування торговельних і постачальниц ько-збутових надбавок (націн ок) понад установлений грани чний розмір; застосування ці н (тарифів) суб'єктами господа рювання за види послуг (робіт ), які не передбачені визначен ими нормативно-правовими акт ами, що встановлюють для них в ідповідні переліки платних п ослуг; застосування цін і тар ифів з порушенням інших запр оваджених методів регулюван ня.
Судом встановлено та підт верджується актом проведено ї перевірки від 10.06.2011 року №0000246, щ о за період з 14.06.2006 року по 30.04.2011 ро ку відповідачем нараховано п лату за послуги водопостачан ня для населення за тарифом 5,6 0 грн. Проте, відповідно до ріш ення Косівської міської ради від 14.07.2006 року, тариф для оплати за послуги водопостачання д ля населення встановлено в р озмірі 5,58. Внаслідок неправом ірних дій відповідача, за пер іод з 31.06.2010 року по 30.04.2011 року ним б езпідставно отримано виручк у як оплату за послуги водопо стачання для населення в сум і 27,25 грн.
Крім цього, рішенням Косів ської міської ради встановле но, що вартість послуги відпо відача збільшується на 20% у зв ' язку з набуттям відповідач ем статусу платника податку на додану вартість.
В судовому засіданні встан овлено, що при формуванні тар ифу для бюджетних організаці й на послуги з вивезення побу тових відходів відповідачем застосовано рівень рентабел ьності 25%.
Відповідно до пункту 21 Поря дку формування тарифів на по слуги з вивезення побутових відходів, затвердженого пост ановою Кабінету Міністрів Ук раїни від 26.07.2006 року №1010 встановл ено, що рівень рентабельност і формується з урахуванням н еобхідності сплати податку н а прибуток підприємств та сп рямування частини отриманог о прибутку на технічне перео снащення підприємств і не по винен перевищувати в цілому по підприємству 12 відсотків, а для категорій споживачів - бю джетних установ та інших спо живачів - не повинен перевищу вати 15 та 50 відсотків відповід но.
В результаті застосування відповідачем завищеного роз міру тарифу на послуги з виво зу твердих побутових відході в для бюджетних організації в розмірі 27,29 грн. при економічн о обґрунтованому - 25,19 грн., від повідачем нараховано та отри мано за період з 01.06.2010 року по 30.04.2 011 року виручку в розмірі 2553,60 гр н., що підтверджується актом п роведеної перевірки (а.с. 12).
Суд зазначає, що відповідн о до п. 1.6 зазначеної Інструкці ї необґрунтовано одержані су б'єктами господарювання, вна слідок порушень порядку вста новлення і застосування цін, суми виручки та штрафи підля гають вилученню згідно із за конодавством на підставі ріш ень, прийнятих органами держ авного контролю за цінами. За значені в рішеннях суми пере раховуються суб'єктами підпр иємницької діяльності - пору шниками за належністю самост ійно, а в разі неподання устан овам банків платіжних докуме нтів зазначені суми стягують ся відповідно до вимог закон одавства.
Згідно з пунктом 3.1 Інструк ції про порядок застосування економічних та фінансових (ш трафних) санкцій органами де ржавного контролю за цінами Державна інспекція з контрол ю за цінами та державні інспе кції з контролю за цінами в Ав тономній Республіці Крим, об ластях, містах Києві та Севас тополі приймають рішення про вилучення сум економічних т а фінансових (штрафних) санкц ій у порядку, передбаченому з аконодавством. Підставою для прийняття рішень про вилуче ння сум економічних та фінан сових (штрафних) санкцій є акт и перевірок, які складаються посадовими особами органів державного контролю за цінам и.
Згідно із п.1.7 Інструкції про порядок застосування економ ічних та фінансових (штрафни х) санкцій органами державно го контролю за цінами передб ачено, що вилученню в доход б юджету підлягають суми, які о держані внаслідок порушень д ержавної дисципліни цін, виз начених на підставі матеріал ів перевірок, незалежно від ф інансового стану порушника т а його розрахунків з бюджето м.
Суд звертає увагу на те, що в ідповідачем після отримання акту проведеної перевірки д отримання вимог законодавст ва щодо встановлення тарифів та цін на житлово-комунальні послуги не надано заперечен ь щодо неправомірності прове деної перевірки, а при отрима нні претензій від 17.06.2011 року та рішення №134 від 17.06.2011 року, ним не прийнято міри щодо оскаржен ня даного рішення у відповід ності до вимог Інструкції пр о порядок застосування еконо мічних та фінансових (штрафн их) санкцій органами державн ого контролю за цінами.
Виходячи з вищенаведеного , судом встановлено, що позива чем правомірно застосовано д о відповідача економічні сан кції у вигляді вилучення без підставно одержаної виручки в загальній сумі 2580,85 грн. та штр афу в розмірі 5161,70 грн., а тому рі шення від 17.06.2011 року прийнято у відповідності до норм чинног о законодавства та є чинним.
За таких обставин, у зв' язк у із тим, що інформації щодо по вного виконання вищезазначе ного рішення про застосуванн я економічних санкцій за пор ушення державної дисципліни цін на момент розгляду справ и відповідачем не надано, суд дійшов висновку, що позовні в имоги є обґрунтованими, а поз ов підлягає до задоволення.
На підставі ст. 124 Конститу ції України, керуючись ст. ст. 158-163, 167 Кодексу адміністративно го судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнит и повністю.
Стягнути з Міського комунального підприємства "К осівміськводосервіс" (іденти фікаційний код 32167199) в доход дер жавного бюджету економічні с анкції за порушення державно ї дисципліни цін в розмірі 7742 (С ім тисяч сімсот сорок дві гри вні) 55 копійок.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку. В ідповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинс тва України, апеляційна скар га на постанову суду першої і нстанції подається протягом десяти днів з дня отрима ння копії постанови.
Апеляційна скарга подаєт ься до Львівського апеляційн ого адміністративного суду ч ерез Івано-Франківський окру жний адміністративний суд.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, встановленого Кодексом ад міністративного судочинств а України, якщо таку скаргу не було подано.
Суддя: /підпис/ Тимощук О.Л .
Постанова склад ена в повному обсязі 22.08.2011 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.08.2011 |
Оприлюднено | 17.10.2011 |
Номер документу | 18563902 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Тимощук О.Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні