ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ "17" серпня 2011 р. Справа № 2a-2291/11/0970 м. Івано-Франківськ Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі: Судді Тимощука О.Л. при секретарі Кобринській Л.М. за участю: представника позивача - Сенчука І.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом: Державної інспекції з контролю за цінами в Івано-Франківській області до відповідача: Міського комунального підприємства " Косівміськводосервіс" про стягнення економічних санкцій в сумі 7742,55 грн,- ВСТАНОВИВ: Державна інспекція з контролю за цінами в Івано-Франківській області звернулася в суд з адміністративним позовом до міського комунального підприємства «Косівміськводосервіс» про стягнення суми економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін в загальному розмірі 7742,55 грн., мотивуючи позовні вимоги тим, що Державною інспекцією з контролю за цінами в Івано-Франківській області проведена перевірка з питання дотримання вимог законодавства щодо встановлення тарифів (цін) на житлово-комунальні послуги, якою встановлені завищення тарифів при наданні послуг водопостачання та водовідведення та вивозу твердих побутових відходів, внаслідок чого відповідачем безпідставно отримано виручку в загальній сумі 2553,60 грн. На підставі встановлених порушень, які зафіксовано у акті перевірки від 10.06.2011 року, позивачем прийнято рішення від 17.06.2011 року № 134 про застосування економічних санкцій до міського комунального підприємства «Косівміськводосервіс»за порушення державної дисципліни цін на загальну суму 7742,55 грн., яке було відправлено відповідачу для добровільного виконання в 10-денний термін. Разом з рішенням відповідачу направлено претензію від 17.06.2011 на вказану суму економічних санкцій, але відповіді на неї позивачем не отримано. Станом на момент звернення позивачем до суду з даним адміністративним позовом, відповідач суму зазначених економічних санкцій добровільно не сплатив, тому просить стягнути її в судовому порядку. В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав з мотивів, наведених у позовній заяві та пояснив суду, що відповідач не заперечив проти застосованих до нього економічних санкцій, однак відповідно до його листа, у зв'язку з відсутністю грошових коштів на рахунку підприємства, штраф буде сплачувати по мірі надходження коштів. Просив позов задовольнити повністю. Представник відповідача в судове засідання повторно не з'явився, про дату, час та місце проведення судового розгляду справи судом повідомлявся належним чином, що підтверджується поштовими повідомленнями про вручення кореспонденції (а. с. 20, 24). Про причин неявки суд не повідомляв. Заяв чи клопотань щодо розгляду справи за його відсутністю або про відкладення розгляду справи до суду не надходило. Правом надання заперечень проти позову не скористався. Відповідно до частини 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України у разі неприбуття відповідача – суб'єкта владних повноважень, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин або без повідомлення ним про причини неприбуття розгляд справи не відкладається і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів. Ці ж наслідки застосовуються у разі повторного неприбуття за таких самих умов відповідача, який не є суб'єктом владних повноважень. Розглянувши адміністративний позов, заслухавши представника позивача, дослідивши та оцінивши надані суду письмові докази та інші матеріали справи, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги є обґрунтованими, а позов підлягає до задоволення з наступних мотивів. Судом встановлено, що прокуратурою Косівського району спільно із СДСБЕЗ Косівського РВ УМВД України в Івано-Франківській області проведено перевірку законності встановлення тарифів/цін на житлово-комунальні послуги міським комунальним підприємством «Косівміськводосервіс», про що повідомлено Державну інспекцію з контролю за цінами в Івано-Франківській області (а.с. 14). З метою перевірки фактів виявлених правоохоронними органами порушень, 10.06.2011 року Державною інспекцією з контролю за цінами в Івано-Франківській області спільно з працівником СДСБЕЗ Косівського РВ УМВС України в Івано-Франківській області проведено позапланову перевірку міського комунального підприємства «Косівміськводосервіс», якою встановлені порушення, а саме: в результаті застосування завищеного розміру плати за послуги водопостачання для населення в порушення рішень третьої сесії Косівської міської ради від 14.07.2006 року та від 19.02.2009 року відповідачем необґрунтовано нараховано плату за користування вказаними комунальними послугами та безпідставно отримано виручку за період з 01.06.2010 року по 30.04.2011 року в загальному розмірі 27,25 грн. Крім цього, в результаті застосування завищеного розміру тарифу на послуги з вивозу твердих побутових відходів для бюджетних організацій в розмірі 27,29 грн. при економічно обґрунтованому 25,19 грн., відповідачем необґрунтовано нараховано виручку за послуги за період з 01.08.2009 року по 31.05.2010 року в сумі 1472,10 грн. та за період з 01.06.2010 року по 30.04.2011 року –2553,60 грн., з яких одержано було –2553,60 грн. Таким чином, відповідачем необґрунтовано одержано виручку в загальній сумі 2580,85 грн. Результати проведеної перевірки відображено у акті №0000240 від 10.06.2011 року, на підставі якого 17.06.2011 року позивачем прийнято рішення №134 про застосування до відповідача економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін в загальній сумі 7742,55 грн., з якої сума безпідставно одержаної виручки, що підлягає вилученню в доход Державного бюджету, становить 2580,85 грн., сума штрафу –5161,70 грн. (а.с. 7). 17.06.2011 року позивачем на адресу відповідача направлено претензію щодо добровільної сплати економічних санкцій, застосованих до відповідача в загальній сумі 7742,55 грн., та вищенаведене рішення №134 від 17.06.2011 року. Судом встановлено, що Косівське міське комунальне підприємство «Косівміськводосервіс» створено у відповідності до рішення Косівської міської ради від 30.08.2002 року, основною діяльністю якого є надання послуг водопостачання та водовідведення, а також вивіз твердих побутових відходів. Відповідно до свідоцтва №100163001 від 29.01.2009 року, відповідач набув статусу платника податку на додану вартість. Крім цього, судом встановлено, що 14.07.2006 року Косівською міською радою Івано-Франківської області прийнято рішення №4-3/2006 про розгляд заяви МКП «Косівміськводосервіс», з якої вбачається, що з 01.08.2006 року встановлюється середній тариф за воду в розмірі 5,58 грн. замість 4,15 грн. (а.с. 15). Рішенням Косівської міської ради від 19.02.2009 року за №4.12/2009, у зв'язку з набуттям відповідачем статусу платника податку на додану вартість у відповідності до вимог Закону України «Про податок на додану вартість», всі послуги, що надає підприємство збільшуються на 20% (а.с. 16). Відповідно до статті 13 Закону України «Про ціни і ціноутворення» встановлено, що державний контроль за цінами здійснюється при встановленні і застосуванні державних фіксованих та регульованих цін і тарифів. При цьому контролюється правомірність їх застосування та додержання вимог законодавства про захист економічної конкуренції. Контроль за додержанням державної дисципліни цін здійснюється органами, на які ці функції покладено Урядом України. Органом з контролю за цінами є Державна інспекція з контролю за цінами, яка діє у складі Мінекономіки України і підпорядковується йому (п.п. 1, 2 Положення про Державну інспекцію з контролю за цінами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 грудня 2000 року № 1819). У відповідності до п. 11 Положення про Державну інспекцію з контролю за цінами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 грудня 2000 року № 1819, Державна інспекція з контролю за цінами має територіальні органи - державні інспекції з контролю за цінами в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, які становлять єдину систему органів державного контролю за цінами і мають права, передбачені пунктами 5, 6 цього Положення. Керівники територіальних органів призначаються на посаду та звільняються з посади Міністром економіки. Згідно зі статтею 14 Закону України «Про ціни та ціноутворення» та у відповідно до пункту 1.3 Інструкції про порядок застосування економічних та фінансових (штрафних) санкцій органами державного контролю за цінами, затвердженої Наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України, Міністерства фінансів України від 03.12.2001 р., № 298/519 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 18 грудня 2001 р., за № 1047/6238, вся необґрунтовано одержана підприємством, організацією сума виручки в результаті порушення державної дисципліни цін та діючого порядку визначення вартості будівництва, що здійснюється із залученням коштів Державного бюджету України, бюджету Автономної Республіки Крим, місцевих бюджетів, а також коштів державних підприємств, установ та організацій підлягає вилученню в доход відповідного бюджету залежно від підпорядкованості підприємства, організації. Крім того, в позабюджетні фонди місцевих Рад стягується штраф у двократному розмірі необґрунтовано одержаної суми виручки. Вказані суми списуються з рахунків підприємств і організацій в банківських установах за рішенням суду. Особи, винні в порушенні порядку встановлення та застосування цін і тарифів, притягуються до адміністративної або кримінальної відповідальності. Відповідно до п. 1.4 цієї Інструкції підставою для застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін є одержання суб'єктами господарювання необгрунтованої виручки в результаті порушення ними чинного в періоді, що перевіряється, порядку встановлення та застосування цін і тарифів, які регулюються уповноваженими органами відповідно до вимог законодавства. Порушеннями порядку встановлення і застосування цін, за які накладаються економічні санкції, є, зокрема: нарахування непередбачених законодавством націнок до цін і тарифів, що регулюються; застосування вільних цін (тарифів) на продукцію (послуги, роботи) за умови запровадження для них режиму державного регулювання; застосування цін (тарифів) на продукцію (послуги, роботи) з рентабельністю, рівень якої перевищує встановлений відповідно до законодавства граничний; застосування цін (тарифів) з порушенням запровадженого порядку обов'язкового декларування їх зміни; завищення або заниження розміру передбачених законодавством податків та обов'язкових зборів, що включаються в структуру ціни, або їх невключення в структуру ціни, що регулюється; включення в структуру регульованих цін (тарифів) не передбачених законодавством витрат або витрат понад установлені розміри; включення у вартість продукції та послуг, ціни (тарифи) на які регулюються, фактично не виконаних або виконаних не в повному обсязі послуг (робіт); застосування торговельних і постачальницько-збутових надбавок (націнок) понад установлений граничний розмір; застосування цін (тарифів) суб'єктами господарювання за види послуг (робіт), які не передбачені визначеними нормативно-правовими актами, що встановлюють для них відповідні переліки платних послуг; застосування цін і тарифів з порушенням інших запроваджених методів регулювання. Судом встановлено та підтверджується актом проведеної перевірки від 10.06.2011 року №0000246, що за період з 14.06.2006 року по 30.04.2011 року відповідачем нараховано плату за послуги водопостачання для населення за тарифом 5,60 грн. Проте, відповідно до рішення Косівської міської ради від 14.07.2006 року, тариф для оплати за послуги водопостачання для населення встановлено в розмірі 5,58. Внаслідок неправомірних дій відповідача, за період з 31.06.2010 року по 30.04.2011 року ним безпідставно отримано виручку як оплату за послуги водопостачання для населення в сумі 27,25 грн. Крім цього, рішенням Косівської міської ради встановлено, що вартість послуги відповідача збільшується на 20% у зв'язку з набуттям відповідачем статусу платника податку на додану вартість. В судовому засіданні встановлено, що при формуванні тарифу для бюджетних організацій на послуги з вивезення побутових відходів відповідачем застосовано рівень рентабельності 25%. Відповідно до пункту 21 Порядку формування тарифів на послуги з вивезення побутових відходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.07.2006 року №1010 встановлено, що рівень рентабельності формується з урахуванням необхідності сплати податку на прибуток підприємств та спрямування частини отриманого прибутку на технічне переоснащення підприємств і не повинен перевищувати в цілому по підприємству 12 відсотків, а для категорій споживачів - бюджетних установ та інших споживачів - не повинен перевищувати 15 та 50 відсотків відповідно. В результаті застосування відповідачем завищеного розміру тарифу на послуги з вивозу твердих побутових відходів для бюджетних організації в розмірі 27,29 грн. при економічно обґрунтованому –25,19 грн., відповідачем нараховано та отримано за період з 01.06.2010 року по 30.04.2011 року виручку в розмірі 2553,60 грн., що підтверджується актом проведеної перевірки (а.с. 12). Суд зазначає, що відповідно до п. 1.6 зазначеної Інструкції необґрунтовано одержані суб'єктами господарювання, внаслідок порушень порядку встановлення і застосування цін, суми виручки та штрафи підлягають вилученню згідно із законодавством на підставі рішень, прийнятих органами державного контролю за цінами. Зазначені в рішеннях суми перераховуються суб'єктами підприємницької діяльності - порушниками за належністю самостійно, а в разі неподання установам банків платіжних документів зазначені суми стягуються відповідно до вимог законодавства. Згідно з пунктом 3.1 Інструкції про порядок застосування економічних та фінансових (штрафних) санкцій органами державного контролю за цінами Державна інспекція з контролю за цінами та державні інспекції з контролю за цінами в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі приймають рішення про вилучення сум економічних та фінансових (штрафних) санкцій у порядку, передбаченому законодавством. Підставою для прийняття рішень про вилучення сум економічних та фінансових (штрафних) санкцій є акти перевірок, які складаються посадовими особами органів державного контролю за цінами. Згідно із п.1.7 Інструкції про порядок застосування економічних та фінансових (штрафних) санкцій органами державного контролю за цінами передбачено, що вилученню в доход бюджету підлягають суми, які одержані внаслідок порушень державної дисципліни цін, визначених на підставі матеріалів перевірок, незалежно від фінансового стану порушника та його розрахунків з бюджетом. Суд звертає увагу на те, що відповідачем після отримання акту проведеної перевірки дотримання вимог законодавства щодо встановлення тарифів та цін на житлово-комунальні послуги не надано заперечень щодо неправомірності проведеної перевірки, а при отриманні претензій від 17.06.2011 року та рішення №134 від 17.06.2011 року, ним не прийнято міри щодо оскарження даного рішення у відповідності до вимог Інструкції про порядок застосування економічних та фінансових (штрафних) санкцій органами державного контролю за цінами. Виходячи з вищенаведеного, судом встановлено, що позивачем правомірно застосовано до відповідача економічні санкції у вигляді вилучення безпідставно одержаної виручки в загальній сумі 2580,85 грн. та штрафу в розмірі 5161,70 грн., а тому рішення від 17.06.2011 року прийнято у відповідності до норм чинного законодавства та є чинним. За таких обставин, у зв'язку із тим, що інформації щодо повного виконання вищезазначеного рішення про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін на момент розгляду справи відповідачем не надано, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими, а позов підлягає до задоволення. На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,- ПОСТАНОВИВ: Позов задовольнити повністю. Стягнути з Міського комунального підприємства "Косівміськводосервіс" (ідентифікаційний код 32167199) в доход державного бюджету економічні санкції за порушення державної дисципліни цін в розмірі 7742 (Сім тисяч сімсот сорок дві гривні) 55 копійок. Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд. Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано. Суддя: /підпис/ Тимощук О.Л. Постанова складена в повному обсязі 22.08.2011 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.08.2011 |
Оприлюднено | 26.10.2015 |
Номер документу | 50074121 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Тимощук О.Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні