Постанова
від 05.10.2011 по справі 2270/7267/11
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

Справа № 2270/7267/11

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

05 жовтня 2011 року м. Хмельницький

Хмельницький окружний ад міністративний суд

в складі: головуючого-судді Шевчука О.П.

при секретарі Заїці О.В.

за участі:представників по зивача

представника відповідача Карпця В.Ф.

Романюка В.М.

Дмитрієвої А.Л.

розглянувши у відкритом у судовому засіданні в залі с уду адміністративну справу з а позовом < в особі > < в чиїх ін тересах > Товариства з обмеж еною відповідальністю "Агрое кспорт" < 3-тя особа > до Держа вної податкової інспекції у м. Хмельницькому < 3-тя особа > про визнання протиправним т а скасування податкового пов ідомлення-рішення № 0000052307/0/173 від 10.02.2011 року, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до суду з адміністративним позо вом, в якому просить визнати протиправним та скасувати по даткове повідомлення- ріше ння державної податкової інс пекції у м. Хмельницькому № 0000 052307/0/173 від 10.02.2011 року.

В обґрунтування позовних в имог позивач посилається на протиправність оскаржувано го податкового повідомлення - рішення державної податк ової інспекції у м.Хмельниць кому №0000052307/0/173 від 10.02.2011 року, яким з більшено суму грошового зобо в`язання за платежем : податок на додану вартість по вітчиз няних товарах (роботах, послу гах) загальною сумою 213750,00 грн., з них за основним платежем - 171000,00 грн., та за штрафними (фінансо вими) санкціями - 42750,00 грн., оскіл ьки воно суперечить вимогам ст.ст. 7, 10 Закону України "Про по даток на додану вартість".

В судовому засіданні предс тавники позивача адміністра тивний позов підтримали та п росили задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

Представник відповідача п озов не визнала та в його задо воленні просить відмовити, в важає позовні вимоги необґру нтованими, оскаржуване позив ачем податкове повідомлення -рішення законним, оскільки ф акт порушення позивачем вимо г Закону України "Про податок на додану вартість", встановл ений під час проведення пере вірки позивача та зафіксован ий в акті №552/23-7/32342581 від 28.01.2011 року.

Представник відповідача в важає, що висновки викладені в акті перевірки відповідаю ть дійсним обставинам справи , а оскаржуване податкове пов ідомлення-рішення є правомір ним, обґрунтованим скасуванн ю не підлягає.

Заслухавши пояснення пред ставників сторін, дослідивши докази по справі, суд вважає, що позовні вимоги необхідно залишити без задоволення ви ходячи із наступного.

Судом встановлено, що Товар иство з обмеженою відповідал ьністю "Агроекспорт" зареєст роване 31.01.2003 року виконавчим ко мітетом Хмельницької місько ї ради Хмельницької області, ідентифікаційний код 32342581, зар еєстроване платником податк ів в Державній податковій ін спекції у м.Хмельницькому 31.01.20 03 року за №8680 та є платником ПДВ .

Основними видами діяльнос ті позивача - є неспеціалізов ана оптова торгівля харчови ми продуктами, напоями та тют юновими виробами, інші види о птової торгівлі, виробництво продуктів борошномельно - кр уп`яної промисловості, оптов а торгівля зерном, насінням т а кормами для тварин, роздріб на торгівля в неспеціалізова них магазинах з перевагою пр одовольчого асортименту.

Державною податковою інсп екцією у м. Хмельницькому на п ідставі наказу №239 від 21.01.2011 року та направлення №000540 від 21.01.2011 рок у проведена виїзна документа льна перевірка ТОВ "Агроексп орт" з питань достовірності д екларування залишку від'ємно го значення, який після бюдже тного відшкодування включає ться до складу податкового к редиту наступного податково го періоду за вересень 2009 року , яке виникло за рахунок від'єм ного значення з грудня 2008 року по вересень 2009 року за наслідк ами перевірок інших платникі в податків, які свідчать про п орушення Закону України "Про податок на додану вартість". З а результатами перевірки скл адений акт від 28.01.2011 року №552/23-7/32342581 та прийняте податкове повід омлення- рішення № 0000052307/0/173 від 10.02.2011 року, яким збільшено суму грошового зобов`язання за пл атежем : податок на додану вар тість по вітчизняних товарах (роботах, послугах) загальною сумою 213750,00 грн., з них за основни м платежем - 171000 грн., та за штраф ними (фінансовими) санкціями - 42750 грн., яке в результаті прове дення процедури його адмініс тративного оскарження залиш ене без змін.

Під час перевірки відповід ачем встановлено порушення п .п.7.4.1, 7.4.4, п.п.7.4.5 п.7.4, п.п.7.7.1, п.п.7.7.2 п.7.7 ст.7 З акону України "Про податок на додану вартість", платником з анижено позитивне значення р ізниці між сумою податкового зобов'язання і сумою податко вого кредиту з ПДВ за липень 20 09 року на суму 171000,00 грн., порушенн я п.п.7.7.1 п.7.7 ст.7 Закону України "П ро податок на додану вартіст ь", платником занижено значен ня суми ПДВ, яка підлягає нара хуванню до сплати у бюджет за підсумками поточного звітно го періоду, з урахуванням зал ишку від'ємного значення поп ереднього звітного періоду ( рядка 27 декларацій з ПДВ) у роз мірі 171000,00 грн., в зв`язку із безпі дставним віднесенням до пода ткового кредиту у липні 2009 по ф інансово - господарських опе раціях,які фактично не здійс нювались в межах господарськ ої діяльності позивача (не ма ли реального характеру) з при дбання за усною угодою ТМЦ ( ка ркасів теплиць) у ТОВ"Товарно -промислова група "Трінго", код ЄДРПОУ 36375799.

Судом встановлено, що ТОВ"Аг роекспорт" до податкового кр едиту липня 2009 року віднесено суми ПДВ по податкових накла дних від 15.07.2009 року №211 та від 24.07.2009 р оку №284 у сумі 171000,00 грн., виписани х ТОВ"Торгово - промислова гру па "Трінго" на підтвердження о тримання каркасів теплиць.

Перевіркою встановлено, що операції по взаємовідносина х між позивачем і вищевказан ими юридичними особами не ма ли реального товарного харак теру - факт здійснення господ арських операцій по придбанн ю товарно - матеріальних цінн остей (поставки каркасів теп лиць) документально не підтв ерджено, фактично перевіркою встановлено лише документув ання операцій, що підтверджу ється актом перевірки , а тако ж податковими та видатковими накладними.

Позивач стверджує, що догов ір поставки каркасів теплиць був укладений із постачальн иком в усній формі, оплата за к аркаси теплиць не здійснювал ась, в зв`язку із тим, що ТОВ"Тов арно-промислова група "Трінг о" її не вимагала.

У відповідності до ст.655 ЦК Ук раїни за договором купівлі-п родажу одна сторона (продаве ць) передає або зобов`язуєтьс я передати майно (товар) у влас ність другій стороні (покупц еві), а покупець приймає або зо бов`язується прийняти майно (товар) і сплатити за нього пев ну грошову суму.

Згідно ч.1 ст.692 ЦК України пок упець зобов`язаний оплатити товар після його прийняття а бо прийняття товаророзпоряд чих документів на нього, якщо договором або актами цивіль ного законодавства не встано влений інший строк оплати то вару.

Позивачем не надано суду до казів оплати ТОВ"Товарно-про мислова група "Трінго" за това р (каркаси теплиць) .

Крім того, судом встановлен о, що вищезазначений контраг ент з яким співпрацював пози вач не міг займатись господа рською діяльністю щодо поста вки каркасів теплиць з огляд у на те, що у ТОВ"Товарно-проми слова група "Трінго" відсутні й такий вид діяльності, що пі дтверджується витягом з Єдин ого державного реєстру юриди чних осіб та фізичних осіб - пі дприємців від 07.06.2011 року.

Під час проведення перевір ки, згідно наявних документі в, не виявлено, а позивачем док ументально не підтверджено р ух товару (каркасів теплиць) в ід продавця (постачальника) д о покупця.

Отже, в ході перевірки встан овлено відсутність поставок , фактично перевіркою було ви явлено лише документування о перацій, на підставі інформа ції, що міститься у прийнятих до обліку первинних докумен тах - видаткових та податкови х накладних, які не дають повн ого і достатнього підтвержен ня фактичного здійснення гос подарських операцій по придб анню ТМЦ (каркасів теплиць) ві д ТОВ"Товарно-промислова гру па "Трінго".

Згідно пункту 1.4 статті 1 Зако ну України «Про податок на до дану вартість»№168/97-ВР від 03.04.1997р ., із змінами і доповненнями, п оставка товарів - будь-які опе рації, що здійснюються згідн о з договорами купівлі-прода жу, міни, поставки та іншими ци вільно-правовими договорами , які передбачають передачу п рав власності на такі товари за компенсацію незалежно ві д строків її надання, а також о перації з безоплатної постав ки товарів (результатів робі т) та операції з передачі майн а орендодавцем (лізингодавце м) на баланс орендаря (лізинго отримувача) згідно з договор ами фінансової оренди (лізин гу) або поставки майна згідно з будь-якими іншими договора ми, умови яких передбачають в ідстрочення оплати та переда чу права власності на таке ма йно не пізніше дати останньо го платежу.

Підпунктом 3.1.1 пункту 3.1 ст. 3 За кону України „Про податок на додану вартість" визначено, щ о об'єктом оподаткування є оп ерації платників податку з п оставки товарів та послуг, мі сце поставки яких знаходитьс я на митній території Україн и.

Згідно підпункту 7.4.1 пункту 7 .4 статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість» , податковий кредит звітного періоду складається із сум п одатків, нарахованих (сплаче них) платником податку за ста вкою, встановленою пунктом 6.1 статті 6 та статтею 8 цього Зак ону, протягом такого звітног о періоду у зв'язку з:

придбанням або виготовлен ням товарів (у тому числі при ї х імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в о податковуваних операціях у м ежах господарської діяльнос ті платника податку;

придбанням (будівництвом, с порудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числ і інших необоротних матеріал ьних активів та незавершених капітальних інвестицій в не оборотні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого їх викорис тання в оподатковуваних опер аціях у межах господарської діяльності платника податку .

Відповідно п.1.6, 1.7 ст.1 Закону У країни «Про податок на додан у вартість», податкове зобов ' язання - це загальна сума податку, одержана (нарахован а) платником податку в звітно му (податковому) періоді, що ви значена згідно з цим Законом .

Податковий кредит - сума, н а яку платник податку має пра во зменшити податкове зобов' язання звітного періоду, виз начена згідно з цим Законом.

Відповідно до п.7.7.1 ст.7 вказан ого Закону, сума податку, що пі длягає сплаті (перерахуванню ) до бюджету або бюджетному ві дшкодуванню, визначається, я к різниця між сумою податков ого зобов' язання звітного п одаткового періоду та сумою податкового кредиту такого з вітного податкового періоду .

Статтею 9 Закону України «Пр о бухгалтерський облік та фі нансову звітність в Україні» встановлено вимоги до перви нних документів, які є підста вою для бухгалтерського та п одаткового обліку. Згідно з д аною нормою, підставою для бу хгалтерського обліку господ арських операцій є первинні документи, які фіксують факт и здійснення господарських о перацій. Первинні документи повинні бути складені під ча с здійснення господарської о перації, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закін чення.

Отже, фактично перевіркою б уло виявлено лише документув ання операцій, на підставі ін формації, що міститься у прий нятих до обліку первинних до кументах, які не дають повног о і достатнього підтвердженн я фактичного здійснення госп одарської операції.

Наявність у ТОВ «Агроекспо рт» документів, які відповід но до Закону України "Про пода ток на додану вартість" є необ хідними для формування подат кового кредиту - податкових н акладних, виданих ТОВ "Товарн о-промислова група "Трінго" не є безумовною підставою для в іднесення сум до податкового кредиту, у зв'язку з тим, що від омості, які містяться в таких податкових накладних неможл иво ідентифікувати як такі, щ о призначені для використанн я в оподатковуваних операція х у межах господарської діял ьності платника податку.

Оскільки судом встан овлено відсутність реальног о характеру господарської оп ерації по придбанню позиваче м каркасів теплиць у ТОВ "Това рно-промислова група "Трінго ", тому висновки відповідача викладені в акті перевірки в ід 28.01.2011 року №552/23-7/32342581 щодо безпі дставного включення позивач ем до податкового кредиту по датку на додану вартість в су мі 171000,00 грн., за вказаною операц ією суд вважає обґрунтованим и .

Крім того, застосування штр афних (фінансових) санкцій за встановлене правопорушення у розмірі 25% від сум порушень , на підставі абзацу 2 п.123.1 ст.123 По даткового кодексу України, с уд вважає правомірним , оскіл ьки до 01.01.2011 року ( дата вступу в ч инність ПК України), за аналог ічні правопорушення штрафні (фінансові ) санкції становил и до 50 % від сум порушень ( ст.17 За кону України «Про порядок по гашення зобов'язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми »від 21 грудня 2000 року N 2181-III, яки й був чинний на день виникнен ня спірних правовідносин), що кореспондується із положенн ям ч.1 ст.58 Конституції України , згідно якої Закони та інші но рмативно - правові акти не маю ть зворотної дії в часі, крім в ипадків, коли вони пом`якшуют ь або скасовують відповідаль ність.

Статтею 19 Конституції Украї ни встановлено, що органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов' язані діят и лише на підставах, в межах та у спосіб, що передбачений Кон ституцією та законами Україн и.

Частиною 2 статті 71 КАС України встановлено, що в адм іністративних справах про пр отиправність рішень, дій чи б ездіяльності суб'єкта владни х повноважень обов'язок щодо доказування правомірності с вого рішення, дії чи бездіяль ності покладається на відпов ідача, якщо він заперечує про ти адміністративного позову .

З огляду на вище викладене, відповідачем доведено, а суд ом встановлено правомірніст ь прийняття податкового пові домленнч - рішення № 0000052307/0/173 від 1 0.02.2011 року, а тому позовні вимоги товариства з обмеженою відп овідальністю "Агроекспорт" щ одо їх скасування підлягають залишенню без задоволення.

Керуючись Законом України "Про податок на додану вартіс ть», Податковим кодексом Укр аїни, ст.ст.158-163, 186,254 КАС України, с уд,-

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний поз ов товариства з обмеженою ві дповідальністю "Агроекспорт " до державної податкової інс пекції у м. Хмельницькому про визнання протиправним та ск асування податкового повідо млення-рішення № 0000052307/0/173 від 10.02.2011 року - залишити без задоволен ня в повному обсязі.

Постанова може бути оскар жена до Вінницького апеляцій ного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протяг ом десяти днів з дня її отрима ння.

Повний текст постанови в иготовлено 07 жовтня 2011 року

< чи набрала законної сили > < Дата набрання законної сили >

Суддя /підпис/ О.П. Шевчук

"Згідно з оригіналом" Суддя О.П. Шевчук

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.10.2011
Оприлюднено17.10.2011
Номер документу18565479
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2270/7267/11

Ухвала від 05.10.2011

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Шевчук О.П.

Ухвала від 02.06.2011

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Шевчук О.П.

Ухвала від 21.11.2011

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Білоус О.В.

Ухвала від 21.11.2011

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Білоус О.В.

Ухвала від 11.01.2012

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Білоус О.В.

Постанова від 05.10.2011

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Шевчук О.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні