Копія
Справа № 2270/7267/11
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
05 жовтня 2011 року м. Хмельницький
Хмельницький окружний ад міністративний суд
в складі: головуючого-судді Шевчука О.П.
при секретарі Заїці О.В.
за участі:представників по зивача
представника відповідача Карпця В.Ф.
Романюка В.М.
Дмитрієвої А.Л.
розглянувши у відкритом у судовому засіданні в залі с уду адміністративну справу з а позовом < в особі > < в чиїх ін тересах > Товариства з обмеж еною відповідальністю "Агрое кспорт" < 3-тя особа > до Держа вної податкової інспекції у м. Хмельницькому < 3-тя особа > про визнання протиправним т а скасування податкового пов ідомлення-рішення № 0000052307/0/173 від 10.02.2011 року, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до суду з адміністративним позо вом, в якому просить визнати протиправним та скасувати по даткове повідомлення- ріше ння державної податкової інс пекції у м. Хмельницькому № 0000 052307/0/173 від 10.02.2011 року.
В обґрунтування позовних в имог позивач посилається на протиправність оскаржувано го податкового повідомлення - рішення державної податк ової інспекції у м.Хмельниць кому №0000052307/0/173 від 10.02.2011 року, яким з більшено суму грошового зобо в`язання за платежем : податок на додану вартість по вітчиз няних товарах (роботах, послу гах) загальною сумою 213750,00 грн., з них за основним платежем - 171000,00 грн., та за штрафними (фінансо вими) санкціями - 42750,00 грн., оскіл ьки воно суперечить вимогам ст.ст. 7, 10 Закону України "Про по даток на додану вартість".
В судовому засіданні предс тавники позивача адміністра тивний позов підтримали та п росили задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.
Представник відповідача п озов не визнала та в його задо воленні просить відмовити, в важає позовні вимоги необґру нтованими, оскаржуване позив ачем податкове повідомлення -рішення законним, оскільки ф акт порушення позивачем вимо г Закону України "Про податок на додану вартість", встановл ений під час проведення пере вірки позивача та зафіксован ий в акті №552/23-7/32342581 від 28.01.2011 року.
Представник відповідача в важає, що висновки викладені в акті перевірки відповідаю ть дійсним обставинам справи , а оскаржуване податкове пов ідомлення-рішення є правомір ним, обґрунтованим скасуванн ю не підлягає.
Заслухавши пояснення пред ставників сторін, дослідивши докази по справі, суд вважає, що позовні вимоги необхідно залишити без задоволення ви ходячи із наступного.
Судом встановлено, що Товар иство з обмеженою відповідал ьністю "Агроекспорт" зареєст роване 31.01.2003 року виконавчим ко мітетом Хмельницької місько ї ради Хмельницької області, ідентифікаційний код 32342581, зар еєстроване платником податк ів в Державній податковій ін спекції у м.Хмельницькому 31.01.20 03 року за №8680 та є платником ПДВ .
Основними видами діяльнос ті позивача - є неспеціалізов ана оптова торгівля харчови ми продуктами, напоями та тют юновими виробами, інші види о птової торгівлі, виробництво продуктів борошномельно - кр уп`яної промисловості, оптов а торгівля зерном, насінням т а кормами для тварин, роздріб на торгівля в неспеціалізова них магазинах з перевагою пр одовольчого асортименту.
Державною податковою інсп екцією у м. Хмельницькому на п ідставі наказу №239 від 21.01.2011 року та направлення №000540 від 21.01.2011 рок у проведена виїзна документа льна перевірка ТОВ "Агроексп орт" з питань достовірності д екларування залишку від'ємно го значення, який після бюдже тного відшкодування включає ться до складу податкового к редиту наступного податково го періоду за вересень 2009 року , яке виникло за рахунок від'єм ного значення з грудня 2008 року по вересень 2009 року за наслідк ами перевірок інших платникі в податків, які свідчать про п орушення Закону України "Про податок на додану вартість". З а результатами перевірки скл адений акт від 28.01.2011 року №552/23-7/32342581 та прийняте податкове повід омлення- рішення № 0000052307/0/173 від 10.02.2011 року, яким збільшено суму грошового зобов`язання за пл атежем : податок на додану вар тість по вітчизняних товарах (роботах, послугах) загальною сумою 213750,00 грн., з них за основни м платежем - 171000 грн., та за штраф ними (фінансовими) санкціями - 42750 грн., яке в результаті прове дення процедури його адмініс тративного оскарження залиш ене без змін.
Під час перевірки відповід ачем встановлено порушення п .п.7.4.1, 7.4.4, п.п.7.4.5 п.7.4, п.п.7.7.1, п.п.7.7.2 п.7.7 ст.7 З акону України "Про податок на додану вартість", платником з анижено позитивне значення р ізниці між сумою податкового зобов'язання і сумою податко вого кредиту з ПДВ за липень 20 09 року на суму 171000,00 грн., порушенн я п.п.7.7.1 п.7.7 ст.7 Закону України "П ро податок на додану вартіст ь", платником занижено значен ня суми ПДВ, яка підлягає нара хуванню до сплати у бюджет за підсумками поточного звітно го періоду, з урахуванням зал ишку від'ємного значення поп ереднього звітного періоду ( рядка 27 декларацій з ПДВ) у роз мірі 171000,00 грн., в зв`язку із безпі дставним віднесенням до пода ткового кредиту у липні 2009 по ф інансово - господарських опе раціях,які фактично не здійс нювались в межах господарськ ої діяльності позивача (не ма ли реального характеру) з при дбання за усною угодою ТМЦ ( ка ркасів теплиць) у ТОВ"Товарно -промислова група "Трінго", код ЄДРПОУ 36375799.
Судом встановлено, що ТОВ"Аг роекспорт" до податкового кр едиту липня 2009 року віднесено суми ПДВ по податкових накла дних від 15.07.2009 року №211 та від 24.07.2009 р оку №284 у сумі 171000,00 грн., виписани х ТОВ"Торгово - промислова гру па "Трінго" на підтвердження о тримання каркасів теплиць.
Перевіркою встановлено, що операції по взаємовідносина х між позивачем і вищевказан ими юридичними особами не ма ли реального товарного харак теру - факт здійснення господ арських операцій по придбанн ю товарно - матеріальних цінн остей (поставки каркасів теп лиць) документально не підтв ерджено, фактично перевіркою встановлено лише документув ання операцій, що підтверджу ється актом перевірки , а тако ж податковими та видатковими накладними.
Позивач стверджує, що догов ір поставки каркасів теплиць був укладений із постачальн иком в усній формі, оплата за к аркаси теплиць не здійснювал ась, в зв`язку із тим, що ТОВ"Тов арно-промислова група "Трінг о" її не вимагала.
У відповідності до ст.655 ЦК Ук раїни за договором купівлі-п родажу одна сторона (продаве ць) передає або зобов`язуєтьс я передати майно (товар) у влас ність другій стороні (покупц еві), а покупець приймає або зо бов`язується прийняти майно (товар) і сплатити за нього пев ну грошову суму.
Згідно ч.1 ст.692 ЦК України пок упець зобов`язаний оплатити товар після його прийняття а бо прийняття товаророзпоряд чих документів на нього, якщо договором або актами цивіль ного законодавства не встано влений інший строк оплати то вару.
Позивачем не надано суду до казів оплати ТОВ"Товарно-про мислова група "Трінго" за това р (каркаси теплиць) .
Крім того, судом встановлен о, що вищезазначений контраг ент з яким співпрацював пози вач не міг займатись господа рською діяльністю щодо поста вки каркасів теплиць з огляд у на те, що у ТОВ"Товарно-проми слова група "Трінго" відсутні й такий вид діяльності, що пі дтверджується витягом з Єдин ого державного реєстру юриди чних осіб та фізичних осіб - пі дприємців від 07.06.2011 року.
Під час проведення перевір ки, згідно наявних документі в, не виявлено, а позивачем док ументально не підтверджено р ух товару (каркасів теплиць) в ід продавця (постачальника) д о покупця.
Отже, в ході перевірки встан овлено відсутність поставок , фактично перевіркою було ви явлено лише документування о перацій, на підставі інформа ції, що міститься у прийнятих до обліку первинних докумен тах - видаткових та податкови х накладних, які не дають повн ого і достатнього підтвержен ня фактичного здійснення гос подарських операцій по придб анню ТМЦ (каркасів теплиць) ві д ТОВ"Товарно-промислова гру па "Трінго".
Згідно пункту 1.4 статті 1 Зако ну України «Про податок на до дану вартість»№168/97-ВР від 03.04.1997р ., із змінами і доповненнями, п оставка товарів - будь-які опе рації, що здійснюються згідн о з договорами купівлі-прода жу, міни, поставки та іншими ци вільно-правовими договорами , які передбачають передачу п рав власності на такі товари за компенсацію незалежно ві д строків її надання, а також о перації з безоплатної постав ки товарів (результатів робі т) та операції з передачі майн а орендодавцем (лізингодавце м) на баланс орендаря (лізинго отримувача) згідно з договор ами фінансової оренди (лізин гу) або поставки майна згідно з будь-якими іншими договора ми, умови яких передбачають в ідстрочення оплати та переда чу права власності на таке ма йно не пізніше дати останньо го платежу.
Підпунктом 3.1.1 пункту 3.1 ст. 3 За кону України „Про податок на додану вартість" визначено, щ о об'єктом оподаткування є оп ерації платників податку з п оставки товарів та послуг, мі сце поставки яких знаходитьс я на митній території Україн и.
Згідно підпункту 7.4.1 пункту 7 .4 статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість» , податковий кредит звітного періоду складається із сум п одатків, нарахованих (сплаче них) платником податку за ста вкою, встановленою пунктом 6.1 статті 6 та статтею 8 цього Зак ону, протягом такого звітног о періоду у зв'язку з:
придбанням або виготовлен ням товарів (у тому числі при ї х імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в о податковуваних операціях у м ежах господарської діяльнос ті платника податку;
придбанням (будівництвом, с порудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числ і інших необоротних матеріал ьних активів та незавершених капітальних інвестицій в не оборотні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого їх викорис тання в оподатковуваних опер аціях у межах господарської діяльності платника податку .
Відповідно п.1.6, 1.7 ст.1 Закону У країни «Про податок на додан у вартість», податкове зобов ' язання - це загальна сума податку, одержана (нарахован а) платником податку в звітно му (податковому) періоді, що ви значена згідно з цим Законом .
Податковий кредит - сума, н а яку платник податку має пра во зменшити податкове зобов' язання звітного періоду, виз начена згідно з цим Законом.
Відповідно до п.7.7.1 ст.7 вказан ого Закону, сума податку, що пі длягає сплаті (перерахуванню ) до бюджету або бюджетному ві дшкодуванню, визначається, я к різниця між сумою податков ого зобов' язання звітного п одаткового періоду та сумою податкового кредиту такого з вітного податкового періоду .
Статтею 9 Закону України «Пр о бухгалтерський облік та фі нансову звітність в Україні» встановлено вимоги до перви нних документів, які є підста вою для бухгалтерського та п одаткового обліку. Згідно з д аною нормою, підставою для бу хгалтерського обліку господ арських операцій є первинні документи, які фіксують факт и здійснення господарських о перацій. Первинні документи повинні бути складені під ча с здійснення господарської о перації, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закін чення.
Отже, фактично перевіркою б уло виявлено лише документув ання операцій, на підставі ін формації, що міститься у прий нятих до обліку первинних до кументах, які не дають повног о і достатнього підтвердженн я фактичного здійснення госп одарської операції.
Наявність у ТОВ «Агроекспо рт» документів, які відповід но до Закону України "Про пода ток на додану вартість" є необ хідними для формування подат кового кредиту - податкових н акладних, виданих ТОВ "Товарн о-промислова група "Трінго" не є безумовною підставою для в іднесення сум до податкового кредиту, у зв'язку з тим, що від омості, які містяться в таких податкових накладних неможл иво ідентифікувати як такі, щ о призначені для використанн я в оподатковуваних операція х у межах господарської діял ьності платника податку.
Оскільки судом встан овлено відсутність реальног о характеру господарської оп ерації по придбанню позиваче м каркасів теплиць у ТОВ "Това рно-промислова група "Трінго ", тому висновки відповідача викладені в акті перевірки в ід 28.01.2011 року №552/23-7/32342581 щодо безпі дставного включення позивач ем до податкового кредиту по датку на додану вартість в су мі 171000,00 грн., за вказаною операц ією суд вважає обґрунтованим и .
Крім того, застосування штр афних (фінансових) санкцій за встановлене правопорушення у розмірі 25% від сум порушень , на підставі абзацу 2 п.123.1 ст.123 По даткового кодексу України, с уд вважає правомірним , оскіл ьки до 01.01.2011 року ( дата вступу в ч инність ПК України), за аналог ічні правопорушення штрафні (фінансові ) санкції становил и до 50 % від сум порушень ( ст.17 За кону України «Про порядок по гашення зобов'язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми »від 21 грудня 2000 року N 2181-III, яки й був чинний на день виникнен ня спірних правовідносин), що кореспондується із положенн ям ч.1 ст.58 Конституції України , згідно якої Закони та інші но рмативно - правові акти не маю ть зворотної дії в часі, крім в ипадків, коли вони пом`якшуют ь або скасовують відповідаль ність.
Статтею 19 Конституції Украї ни встановлено, що органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов' язані діят и лише на підставах, в межах та у спосіб, що передбачений Кон ституцією та законами Україн и.
Частиною 2 статті 71 КАС України встановлено, що в адм іністративних справах про пр отиправність рішень, дій чи б ездіяльності суб'єкта владни х повноважень обов'язок щодо доказування правомірності с вого рішення, дії чи бездіяль ності покладається на відпов ідача, якщо він заперечує про ти адміністративного позову .
З огляду на вище викладене, відповідачем доведено, а суд ом встановлено правомірніст ь прийняття податкового пові домленнч - рішення № 0000052307/0/173 від 1 0.02.2011 року, а тому позовні вимоги товариства з обмеженою відп овідальністю "Агроекспорт" щ одо їх скасування підлягають залишенню без задоволення.
Керуючись Законом України "Про податок на додану вартіс ть», Податковим кодексом Укр аїни, ст.ст.158-163, 186,254 КАС України, с уд,-
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний поз ов товариства з обмеженою ві дповідальністю "Агроекспорт " до державної податкової інс пекції у м. Хмельницькому про визнання протиправним та ск асування податкового повідо млення-рішення № 0000052307/0/173 від 10.02.2011 року - залишити без задоволен ня в повному обсязі.
Постанова може бути оскар жена до Вінницького апеляцій ного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протяг ом десяти днів з дня її отрима ння.
Повний текст постанови в иготовлено 07 жовтня 2011 року
< чи набрала законної сили > < Дата набрання законної сили >
Суддя /підпис/ О.П. Шевчук
"Згідно з оригіналом" Суддя О.П. Шевчук
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.10.2011 |
Оприлюднено | 17.10.2011 |
Номер документу | 18565479 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Шевчук О.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні