Ухвала
від 03.10.2011 по справі 4/119-11
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВС ЬКОЇ ОБЛАСТІ

01032, м. Київ, вул. Комінтерну, 16 т ел. 235-24-26

УХВАЛА

"03" жовтня 2011 р. С права № 4/119-11

Суддя Щоткін О.В., розглянув ши матеріали справи

за позовом Фастівськог о міжрайонного прокурора Киї вської області в інтересах держави в особі:

1. Київської обласної держав ної адміністрації, м. Київ

2. Головного управління Держ комзему в Київській області, м. Київ

до 1. Фастівської районн ої державної адміністрації, м. Фастів

2. Товариства з обмеженою ві дповідальністю "Інкомбуд", м. Б іла Церква

про визнання незаконни м і скасування розпорядження , визнання недійсним держав ного акту

за участю представників :

від прокуратури - Іва шин О.Є., посвідчення № 28 від 12.03.2011 р.;

від позивача 1 - ОСОБА _1. - предст. дов. № 36-К від 18. 07.11 р.;

від позивача 2- не з' я вився;

від відповідача 1 - ОСО БА_2 - предст., дов. № 06-28/3780 від 0 7.09.2011р.;

від відповідача 2 - ОС ОБА_3 - предст., дов. від 23.09.2011р .

Обставини справи:

В провадженні господарс ького суду Київської області перебуває справа №4/119-11 за позо вом Фастівського міжра йонного прокурора Київської області в інтересах держави в особі Київської обласної д ержавної адміністрації та Го ловного управління Держкомз ему в Київській області до Фастівської районної дер жавної адміністрації та Тов ариства з обмеженою відповід альністю "Інкомбуд" про визна ння незаконним та скасування розпорядження Фастівської р айонної державної адміністр ації Київської області №977 ві д 20.08.08 р., визнання недійсним дер жавного акту на право власно сті на земельну ділянку сері ї ЯЖ № 650559 від 11.09.08 р. та застосува ння наслідків недійсності пр авочину у вигляді повернення земельної ділянки.

Ухвалою господарського су ду Київської області від 15.08.2011р . було порушено провадження у даній справі, розгляд справи призначено на 29.08.2011р.

29.08.2011р. та 19.09.2011р. розгляд справи відкладався.

29.09.2011р. через загальний відді л господарського суду (вх. ном ер 13394) відповідачем-2 було пода но клопотання про припинення провадження у справі, у зв' я зку з тим, що, на думку останнь ого, даний спір не підлягає ро згляду в господарських судах України.

Розглянувши подане клопо тання, а також заслухавши дум ку присутніх в судовому засі данні представників сторін, суд прийшов до висновку, що вк азане клопотання не підлягає задоволенню з огляду на наст упне.

Статтею 2 Земельного кодек су України встановлено, що зе мельні відносини - це суспіль ні відносини щодо володіння, користування і розпорядженн я землею. Суб'єктами земельни х відносин є громадяни, юриди чні особи, органи місцевого с амоврядування та органи держ авної влади.

Відповідно до п.1, п. 4 ст. 11 Циві льного кодексу України цивіл ьні права та обов'язки виника ють із дій осіб, що передбачен і актами цивільного законода вства, а також із дій осіб, що н е передбачені цими актами, ал е за аналогією породжують ци вільні права та обов'язки.

У випадках, встановлених ак тами цивільного законодавст ва, цивільні права та обов'язк и виникають безпосередньо з актів органів державної влад и, органів влади Автономної Р еспубліки Крим або органів м ісцевого самоврядування.

За ст. 170 Цивільного кодексу У країни держава набуває і зді йснює цивільні права та обов 'язки через органи державної влади у межах їхньої компете нції, встановленої законом.

Даною статтею Цивільний ко декс України закріплює загал ьне правило щодо органів, чер ез які діє держава у цивільни х відносинах, згідно з якою де ржава набуває і здійснює цив ільні права та обов'язки чере з органи державної влади у ме жах їхньої компетенції, вста новленої законом та відзначе но особливість цивільної пра восуб'єктності держави, яка п олягає в тому, що держава набу ває і здійснює цивільні прав а та цивільні обов'язки через органи державної влади у меж ах їхньої компетенції, встан овленої законом.

Цивільні права та обов'язки для держави також безпосере дньо виникають з дій її предс тавників. Отже, держава як суб 'єкт права приймає участь у ци вільних відносинах не безпос ередньо, а через компетентні органи державної влади та пр едставників.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 17 Кодексу про адміністративн е судочинство до компетенці ї адміністративних судів ві днесено спори фізичних чи юридичних осіб і суб'єктом вл адних повноважень щодо оскар ження його рішень (нормативн о правових актів або правови х актів індивідуальної дії), д ій чи бездіяльності Ужитий у цій процесуальній нормі тер мін "суб'єкт владних повноваж ень означає орган державно ї влади, орган місцевого самоврядування, їхню посадо ву чи службову особу, інший су б'єкт при здійсненні ними вла дних управлінських функцій н а основі законодавства, у том у числі на виконана делегова них повноважень (п. 7 ч.1 ст. 3 КАС). Таким чином, де компетенції а дміністративних судів належ ать спори фізичних чи юридич них осіб з органом державної влади, органом місцевого сам оврядування, їхньою посадово ю або службовою особою, предм етом яких є перевірка законн ості рішень, дій чи бездіяльн ості цих органів (осіб), відпов ідно прийнятих або вчинених ними при здійсненні владних управлінських функцій.

Статтею 11 Земельного кодекс у України встановлено, що пов новаження районних у містах рад у галузі земельних відно син визначаються міськими ра дами.

Відповідно до ч. 2 ст. 26 Закону України "Про місцеве самовря дування в Україні" визначенн я обсягу і меж повноважень, як і здійснюють районні у міста х ради та їх виконавчі органи в інтересах територіальних громад районів у містах, здій снюється виключно на пленарн их засіданнях міських рад.

Частиною 3 ст. 41 вказаного Зак ону встановлено, що обсяг і ме жі повноважень районних у мі стах рад та їх виконавчих орг анів визначаються відповідн ими міськими радами за узгод женням з районним у містах ра дами з урахуванням загальном іських інтересів та колектив них потреб територіальних гр омад районів у містах.

Земельні відносини поділя ються на публічні та приватн і. Відповідно і спори в таких в ідносинах можуть бути як пуб лічно-правовими, так і приват ноправовими (цивільними, гос подарськими).

Отже, господарському суду у вирішенні питання щодо підв ідомчості спору, що виник із з емельних правовідносин, необ хідно аналізувати не лише пр едмет та склад сторін спору, а ле і його підставу, яка розкри ває характер спірних правові дносин між сторонами і вказу є на рівність або адміністра тивне підпорядкування сторі н спору.

Спір, що виник внаслідок порушення права суб'єкта господарської діяльності на земельну ділянку, в тому числ і органами державної влади, є спором про право і підлягає р озгляду за правилами Господа рського процесуального коде ксу України.

Спори щодо оскарження акті в органів державної влади, ор ганів Автономної Республіки Крим або органів місцевого с амоврядування, на підставі я ких виникають, змінюються, пр ипиняються цивільні права і обов'язки (спір про право), не є публічно-правовими і розгля даються за правилами Господа рського процесуального коде ксу України, оскільки у відно синах, де вказані органи вист упають у ролі власників земл і відповідно до статті 14 Конст итуції України, вони є рівним и учасниками земельних відно син з іншими суб'єктами таких правовідносин (юридичними т а фізичними особами, у тому чи слі суб'єктами підприємницьк ої діяльності).

Таким чином, у даному спорі Фастівська районна державна адміністрація виступає як с уб'єкт цивільних правовіднос ин і має такий самий правовий статус, що й інші учасники цих відносин.

Реалізуючи право розпоряд ження земельною ділянкою, ра йонна державна адміністраці я відповідно до ст. 5 Земельног о кодексу України має рівні п рава з громадянами та юридич ними особами, з якими вона вст упає у відносини щодо володі ння, користування і розпоряд ження землею.

Тобто, районна державна адм іністрація є рівноправним су б'єктом земельних відносин, д ії якого спрямовані на реалі зацію права розпоряджатися з емлею.

Вказаної позиції також дот римується Верховний Суд Укра їни у постанові адміністрати вної палати від 27.04.2010 у справі № 21-2328ВО-09), Вищий господарський с уд України, у постанові від 06.10. 2010р. (справа № 02-03/491/4) та у постанов і від 14.11.2010р. (справа № 02-03/488/4).

03.10.2011р. прокуратурою було под ано в порядку статті 22 Господа рського процесуального коде ксу України заяву № 4876 від 30.09.2011р . про уточнення позовних вимо г, відповідно до якої останні й просить суд прохальну част ину позовної заяви викласти в наступній редакції: «1. визна ти недійсним розпорядження Ф астівської районної державн ої адміністрації від 20.08.2008р. № 977 «Про передачу у власність зе мельної ділянки ТОВ «Інкомбу д»для ведення товарного сіль ськогосподарського виробни цтва в межах Малополовецької сільської ради Фастівського р-ну Київської області; 2. визн ати недійсним державний акт серії ЯЖ № 650559 на право власнос ті на земельну ділянку (кадас тровий номер 3224984001:01:006:0189) площею 3,562 7 га в с. Малополовецьке по вул .. Комінтерна б/н для ведення т оварного сільськогосподарс ького виробництва, який заре єстровано в Книзі записів ре єстрації державних актів на право власності на землю та н а право постійного користува ння землею, договорів оренди землі за № 01:08:032:0001 (експертна вар тість якої складала 1050481,30 грн.), в иданий 11.09.2008р. товариству з обме женою відповідальністю «Інк омбуд»; 3. застосувати наслідк и недійсності вищевказаних п равочинів та зобов' язати то вариство з обмеженою відпові дальністю «Інкомбуд»поверн ути зазначену земельну ділян ку (кадастровий номер 3224984001:01:006:0189) площею 3,5627 га (експертна вартіс ть якої складала 1050481,30 грн.) до зе мель державної власності в а дміністративних межах Малоп оловецької сільської ради Фа стівського р-ну Київської об ласті у придатному для подал ьшого використання за цільов им призначенням стані, в яком у вона знаходилась до наданн я її у власність вказаному то вариству». Вказані уточнення прийняті судом до розгляду.

03.10.2011р. в судовому засіданні п редставником відповідача-2 б уло заявлено усне клопотання про відкладення розгляду сп рави з метою додаткового озн айомлення з матеріалами спра ви, а також поданням письмово го відзиву на позов.

Присутні в судовому засіда нні представники сторін та п рокуратури проти поданого кл опотання не заперечували.

Відповідно до статті 33 Гос подарського процесуального кодексу України кожна сторо на повинна довести ті обстав ини, на які вона посилається я к на підстави своїх вимог і за перечень.

Судочинство у господарськ их судах здійснюється на зас адах змагальності. Сторони т а інші особи, які беруть участ ь у справі, обґрунтовують сво ї вимоги і заперечення подан ими суду доказами. Господарс ький суд створює сторонам та іншим особам, які беруть учас ть у справі, необхідні умови д ля встановлення фактичних об ставин справи і правильного застосування законодавства (та 43 Господарського процесуа льного кодексу України).

Згідно п. 1 частини першої ст . 77 Господарського процесуаль ного кодексу України, господ арський суд відкладає в межа х строків, встановлених стат тею 69 цього Кодексу, розгляд с прави, коли за якихось обстав ин спір не може бути вирішено в даному засіданні. Такими об ставинами, зокрема, є: нез'явле ння в засідання представникі в сторін, інших учасників суд ового процесу; неподання вит ребуваних доказів; необхідні сть витребування нових доказ ів.

Враховуючи нез' явлення в судове засідання представни ка позивача-2, а також необхідн істю витребування нових дока зів, які необхідні для повног о, всебічного та об' єктивно го вирішення спору по суті, ро згляд справи підлягає відкла денню.

Зважаючи на вищевикладене , керуючись ст. ст. 69, 77, 86 Господар ського процесуального кодек су України, суд

ухвалив:

1. Розгляд справи ві дкласти на "17" жовтня 2011 року н а 12:30 год.

2. Засідання відбудет ься в приміщенні господарськ ого суду Київської області з а адресою: м. Київ, вул. Комінте рну, 16, 2 поверх.

3. Зобов'язати Фастівсь кого міжрайонного прокурора Київської області та Фастів ську районну державну адміні страцію надати в наступне су дове засідання:

- оригінал (для огляду т а належним чином завірену ко пію в матеріали справи) акту р евізії фінансово-господарсь кої діяльності Фастівської р айонної державної адміністр ації за період з 01.01.2007р. по 01.11.2010р. № 16-31/07 від 21.02.2011р.

- у разі неможливості подан ня вищезазначених доказів по дати письмові пояснення із з азначенням причин неможливо сті їх подання.

4. Зобов' язати Товар иство з обмеженою відповідал ьністю "Інкомбуд" надати в нас тупне судове засідання письм овий відзив на позов з докуме нтальним обґрунтуванням вик ладених в ньому заперечень.

5. Письмові докази, які пода ються до господарського суду оформити відповідно до вимо г ст. 36 Господарського процесу ального кодексу України, а по яснення по суті спору виклас ти письмово.

6. Попередити сторін про від повідальність передбачену н ормами п. 5 ст. 81 та п. 5 ст. 83 Господ арського процесуального код ексу України за невиконання вимог суду.

7. Попередити відповідача, щ о в разі нез' явлення в насту пне судове засідання та непо дання витребуваних судом док ументів, справа може бути роз глянута за наявними в ній мат еріалами.

8. Повноваження предст авників сторін мають бути пі дтверджені довіреністю офор мленою належним чином (засві дченою нотаріально, або, якщо довіреність видає юридична особа - підписом ї керівника з відтиском печатки організ ації). Викликати в судове з асідання представників стор ін.

9. Копію ухвали направи ти сторонам у справі.

Суддя О.В. Щоткін

СудГосподарський суд Київської області
Дата ухвалення рішення03.10.2011
Оприлюднено20.10.2011
Номер документу18583939
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —4/119-11

Рішення від 17.10.2011

Господарське

Господарський суд Київської області

Щоткін О.В.

Ухвала від 03.10.2011

Господарське

Господарський суд Київської області

Щоткін О.В.

Ухвала від 19.09.2011

Господарське

Господарський суд Київської області

Щоткін О.В.

Ухвала від 29.08.2011

Господарське

Господарський суд Київської області

Щоткін О.В.

Ухвала від 15.08.2011

Господарське

Господарський суд Київської області

Щоткін О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні