Категорія №8
ПОСТАНОВА
Іменем України
03 лютого 2011 року Справа № 2а-10188/10/1270
Луганський окружни й адміністративний суд у скл аді:
Судді Широкої К.Ю.
секретаря судового засіда ння Гапонової І.В.
розглянувши у судовому за сіданні у м. Луганську справу за адміністративним позовом підприємства Червонопартиз анська виправна колонія № 68 у правління Державного депар таменту України з питань вик онання покарань у Луганській області до державної податк ової інспекції у м. Свердловс ьку Луганської області про в изнання дій неправомірними т а вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ
22 грудня 2010 року до Лугансько го окружного адміністративн ого суду з адміністративним позовом звернулось підприєм ство Червонопартизанська в иправна колонія № 68 управлінн я Державного департаменту У країни з питань виконання по карань у Луганській області до державної податкової інсп екції у м. Свердловську Луган ської області про визнання д ій неправомірними, скасуванн я повідомлень про розподіл г рошових коштів та вчинити пе вні дії.
В судовому засіданні представник позивача надав заяву про збільшення позовн их вимог, а саме: просив скасув ати повідомлення № 112131026557780 від 30 .12.2010 року.
В обґрунтування позовних в имог позивач зазначив наступ не.
На адресу позивача на дійшли повідомлення про розп оділ грошових коштів сплачен их підприємством поточних по даткових зобов' язань по спл аті зборів та податків на заг альну суму 65304,64 гривень в рахун ок податкового боргу, у тому ч ислі:
1) № 112130026352926 від 20.04.2010 про зара хування сплаченого платіжни м дорученням № 111 від 20.04.2010 податк у з власників транспортних з асобів за І квартал 2010 у сумі 260,0 0 гривень в рахунок податково го боргу;
2) № 112130026358331 від 28.04.2010 про зара хування сплаченого платіжни м дорученням № 116 від 28.04.2010 збору за забруднення навколишньог о природного середовища за І квартал 2010 у сумі 2186,64 гривень в р ахунок податкового боргу;
3) № 112130026358315 від 28.04.2010 про зар ахування сплаченого платіжн им дорученням № 117 від 28.04.2010 кому нального податку за І кварта л 2010 року у сумі 40,00 гривень в рах унок податкового боргу;
4) № 112130026358171 від 28.04.2010 про зара хування сплаченого платіжни м дорученням № 114 від 28.04.2010 податк у на додану вартість за квіте нь 2010 року у сумі 1000 гривень в ра хунок податкового боргу;
5) № 112130026375601 від 25.05.2010 про зара хування сплаченого платіжни м дорученням № 138 від 25.05.2010 податк у на додану вартість за квіте нь 2010 року у сумі 2277,00 гривень в ра хунок податкового боргу;
6) № 112130026392915 від 17.06.2010 про зара хування сплаченого платіжни м дорученням № 172 від 17.06.2010 податк у на додану вартість за траве нь 2010 року у сумі 10000,00 гривень в р ахунок податкового боргу;
7) № 112130026398612 від 25.06.2010 р. про за рахування сплаченого платіж ним дорученням № 174 від 25.06.2010 под атку на додану вартість за тр авень 2010 року у сумі 1375,00 гривень в рахунок податкового боргу ;
8) № 112130026412726 від 15.07.2010 про зара хування сплаченого платіжни м дорученням № 201 від 15.07.2010 подат ку з власників транспортних засобів за ІІ квартал 2010 року у сумі 260,00 гривень в рахунок под аткового боргу;
9) № 112130026412629 від 15.07.2010 про зара хування сплаченого платіжни м дорученням № 204 від 15.07.2010 податк у на додану вартість за черве нь 2010 року у сумі 9251,00 гривень в ра хунок податкового боргу;
10) № 112130026418557 від 23.07.2010 про зар ахування сплаченого платіжн им дорученням № 207 від 21.07.2010 комун ального податку за ІІ кварта л 2010 року у сумі 445,90 гривень в рах унок податкового боргу;
11) № 112130016883501 від 26.07.2010 про зар ахування сплаченого платіжн им дорученням № 215 від 26.07.2010 пода тку на додану вартість за чер вень 2010 року у сумі 4000,00 гривень в рахунок податкового боргу;
12) № 112130026444472 від 21.08.2010 про зар ахування сплаченого платіжн им дорученням № 239 від 21.08.2010 пода тку на додану вартість за лип ень 2010 року у сумі 4000,00 гривень в р ахунок податкового боргу;
13) № 112130026447082 від 26.08.2010 про зар ахування сплаченого платіжн им дорученням № 255 від 31.08.2010 подат ку на додану вартість за липе нь 2010 року у сумі 9780,00 гривень в р ахунок податкового боргу;
14) № 112130026451416 від 31.08.2010 про зар ахування сплаченого платіжн им дорученням № 256 від 26.08.2010 пода тку на додану вартість за лип ень 2010 року у сумі 2218,81 гривень в рахунок податкового боргу;
15) № 112130026475711 від 30.09.2010 про зар ахування сплаченого платіжн им дорученням № 275 від 30.09.2010 подат ку на додану вартість за вере сень 2010 року у сумі 5870,00 гривень в рахунок податкового боргу;
16) № 112130026497546 від 27.10.2010 про зар ахування сплаченого платіжн им дорученням № 304 від 27.10.2010 подат ку на додану вартість за вере сень 2010 року у сумі 771,00 гривень в рахунок податкового боргу;
17) № 112130026503902 від 04.11.2010 про зар ахування сплаченого платіжн им дорученням № 310 від 04.11.2010 кому нального податку за ІІІ квар тал 2010 року у сумі 47,60 гривень в р ахунок податкового боргу;
18) № 112130026503907 від 04.11.2010 про зар ахування сплаченого платіжн им дорученням № 308 від 04.11.2010 збору за забруднення навколишньог о природного середовища за І ІІ квартал 2010 року у сумі 48,69 гри вень в рахунок податкового б оргу;
19) № 112131026530163 від 30.11.2010 про зар ахування сплаченого платіжн им дорученням № 336 від 30.11.2010 подат ку на додану вартість за жовт ень 2010 року у сумі 11873,00 гривень в рахунок податкового боргу.
11 січня 2011 року в адресу Підприємства Червонопартиз анської виправної колонії УД ДУПВП в Луганській області (№ 68) надійшло «Повідомлення про розподіл грошових коштів» № 112131026557780 від 30.12.2010 про зарахування с плаченого платіжним доручен ням № 379 від 27.12.2010 р. податку на дод ану вартість за листопад 2010 ро ку у сумі 13267,88 гривень в рахунок податкового боргу.
Позивач оскаржував д ії ДПІ м. Свердловська (Скарга № 34/3007 від 30.09.2010 р., Заява № 34/3510 від 15.11. 2010 р., Заява № 34/3633 від 25.11.2010 р.) та отри мало відповідь про правомірн ість дій ДПІ м. Свердловська п о зарахуванню поточних плате жів по сплаті зборів та подат ків в рахунок податкового бо ргу.
Позивач вважає, що дії відповідача є незаконними т а повідомлення повинні бути скасовані. Податковий орган не має право чи обов' язку зм інювати призначення платежу , яке оговорено платником под атків. Відповідачем були пор ушені п.7.1.1.п.7.7.ст.7 Закону Україн и «Про порядок погашення зоб ов'язань платників податків перед бюджетами та державним и цільовими фондами» № 2181 від 21 .12.2000», а також п. 1.7 «Інструкції п ро безготівкові розрахунки в Україні в національній валю ті», затвердженої Постановою Правління Національного бан ку України від 21.01.2004 № 22, та зареє строваної в Міністерстві юст иції України 29.03.2004 р. під № 377/89/76, на підставі зазначеного Позива ч вважає, що самостійне зарах ування податковими органами сплачених платником податку сум в рахунок податкового бо ргу чи тих податкових зобов' язань, які не вказані в призна чені платежу при перерахуван ні платником податку коштів до бюджету, є неправомірними .
Також позивач вважає , що діючим законодавством не передбачено використання сп еціальних мір відповідності за порушення платником пода тку вимог першочерговості по гашення податкового боргу та виконання податкових зобов' язань в порядку календарної черги їх виникнення.
Позивач просить скас увати зазначені повідомленн я, визнати дії Відповідача з з арахуванням поточних платеж ів по сплаті зборів та податк ів неправомірними та зарахув ати сплачені поточні платежі по сплаті зборів та податків за призначенням платежу вка заним у платіжних дорученнях .
24 січня 2011 року ухвалою суду п ровадження в частині позовни х вимог відносно скасування повідомлень про розподіл гро шових коштів було закрито у з в' язку з тим, що дані позовні вимоги не належать розгляда ти в порядку адміністративно го судочинства.
У судовому засіданні предс тавник позивача позов підтри мав, надав пояснення, аналогі чні викладеним у позові, з ура хуванням заяви про уточнення позовних вимог.
У судовому засіданні предс тавник відповідача позов не визнав, надав пояснення, анал огічні викладеним у письмови х запереченнях проти позову (а.с. 62) від 24.01.2011 року у яких послав ся на наступне. Податковий бо рг погашається попередньо по гашенню податкових зобов' я зань, які не є податковим борг ом, у порядку календарної чер говості його виникнення, а в р азі одночасного його виникне ння за різними податками, збо рами у рівних пропорціях. Так а черговість погашення діє н езалежно від волі платника п одатків та стосується як сам остійно розрахованих платни ком податків податкових зобо в' язань, розрахованих контр олюючими органом. Крім того, в ідповідач послався на те, що п озивачем правила заповнюван ня платіжних доручень, а саме : не надана повна інформація (д ата та номер) відповідної под аткової декларації. Також ві дповідач зазначив, що повідо млення про розподіл сплачени х сум податків мають інформа ційний характер та не встано влюють для платника податків будь - яких прав або обов' я зків.
Заслухавши пояснення сторін, перевіривши матеріа ли справи, розглянувши справ у в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами до казів, оцінивши докази відпо відно до вимог ст.69-72 КАС Україн и, суд прийшов до наступного.
Згідно із частиною 1 ст атті 2 Кодексу адміністратив ного судочинства України зав данням адміністративного су дочинства є захист прав, своб од та інтересів фізичних осі б, прав та інтересів юридични х осіб у сфері публічно-право вих відносин від порушень з б оку органів державної влади, органів місцевого самовряду вання, їхніх посадових і служ бових осіб, інших суб'єктів пр и здійсненні ними владних уп равлінських функцій на основ і законодавства, в тому числі на виконання делегованих по вноважень, шляхом справедлив ого, неупередженого та своєч асного розгляду адміністрат ивних справ.
У справах щодо оскарж ення рішень, дій чи бездіяльн ості суб'єктів владних повно важень адміністративні суди відповідно до вимог частини 3 статті 2 Кодексу адміністрат ивного судочинства України п еревіряють, чи прийняті (вчин ені) вони:
1) на підставі, у межах повнов ажень та у спосіб, що передбач ені Конституцією та законами України;
2) з використанням повноваже ння з метою, з якою це повноваж ення надано;
3) обґрунтовано, тобто з урах уванням усіх обставин, що маю ть значення для прийняття рі шення (вчинення дії);
4) безсторонньо (неупереджен о);
5) добросовісно;
6) розсудливо;
7) з дотриманням принципу рі вності перед законом, запобі гаючи несправедливій дискри мінації;
8) пропорційно, зокрема з дот риманням необхідного баланс у між будь-якими несприятлив ими наслідками для прав, своб од та інтересів особи і цілям и, на досягнення яких спрямов ане це рішення (дія);
9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийнятт я рішення;
10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що прав овий порядок в Україні ґрунт ується на засадах, відповідн о до яких ніхто не може бути пр имушений робити те, що не пере дбачено законодавством. Орга ни державної влади та органи місцевого самоврядування, ї х посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межа х повноважень та у спосіб, що п ередбачені Конституцією та з аконами України.
Відповідно до вимог К одексу адміністративного су дочинства України, суд при ви рішенні справи керується при нципом законності, відповідн о до якого суд вирішує справи відповідно до Конституції т а законів України, а також між народних договорів, згода на обов'язковість яких надана В ерховною Радою України, а так ож застосовує інші нормативн о-правові акти, прийняті відп овідним органом на підставі, у межах повноважень та у спос іб, передбачені Конституцією та законами України.
Згідно із частиною 1 ст атті 71 Кодексу адміністратив ного судочинства України кож на сторона повинна довести т і обставини, на яких ґрунтуют ься її вимоги та заперечення , крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
В адміністративних с правах про протиправність рі шень, дій чи бездіяльності су б'єкта владних повноважень о бов'язок щодо доказування пр авомірності свого рішення, д ії чи бездіяльності відповід но до частини 2 статті 71 Кодекс у адміністративного судочин ства України покладається на відповідача, якщо він запере чує проти адміністративного позову.
Спірні правовідносини між сторонами виникли до набран ня чинності Податковим кодек сом України, тому суд вважає з а потрібне застосовувати зак онодавство чинне на момент в иникнення спірних правовідн осин.
Згідно пункту 2 статті 10 Зако ну України від 04 грудня 1990 року № 509-XII «Про державну податкову службу в Україні» на державн і податкові інспекції поклад ено виконання функцій з забе зпечення обліку платників по датків, інших платежів, прави льності обчислення і своєчас ності надходження цих податк ів, платежів.
На виконання покладених на податкові органи функцій на казом Державної податкової а дміністрації України від 18 ли пня 2005 року № 276 було затверджен о Інструкцію про порядок вед ення органами державної пода ткової служби оперативного о бліку платежів до бюджету, ко нтроль за справлянням яких з дійснюється органами держав ної податкової служби Україн и, яку зареєстровано в Мініст ерстві юстиції України 02 серп ня 2005 року за № 843/11123. Наведена Інс трукція також не містить у со бі положень щодо прав податк ового органу змінювати призн ачення платежу, визначеного платником податку у платіжни х документах, та направляти ц і суми на погашення податков ого боргу попередніх податко вих періодів при веденні опе ративного обліку платежів до бюджету.
В судовому засіданні було встановлено, що на адрес у позивача надійшли повідомл ення про розподіл грошових к оштів сплачених підприємств ом поточних податкових зобов ' язань по сплаті зборів та п одатків на загальну суму 65304,64 г ривень в рахунок податкового боргу, у тому числі:
1) № 112130026352926 від 20.04.2010 про зара хування сплаченого платіжни м дорученням № 111 від 20.04.2010 податк у з власників транспортних з асобів за І квартал 2010 у сумі 260,0 0 гривень в рахунок податково го боргу;
2) № 112130026358331 від 28.04.2010 про зара хування сплаченого платіжни м дорученням № 116 від 28.04.2010 збору за забруднення навколишньог о природного середовища за І квартал 2010 у сумі 2186,64 гривень в р ахунок податкового боргу;
3) № 112130026358315 від 28.04.2010 про зар ахування сплаченого платіжн им дорученням № 117 від 28.04.2010 кому нального податку за І кварта л 2010 року у сумі 40,00 гривень в рах унок податкового боргу;
4) № 112130026358171 від 28.04.2010 про зара хування сплаченого платіжни м дорученням № 114 від 28.04.2010 податк у на додану вартість за квіте нь 2010 року у сумі 1000 гривень в ра хунок податкового боргу;
5) № 112130026375601 від 25.05.2010 про зара хування сплаченого платіжни м дорученням № 138 від 25.05.2010 податк у на додану вартість за квіте нь 2010 року у сумі 2277,00 гривень в ра хунок податкового боргу;
6) № 112130026392915 від 17.06.2010 про зара хування сплаченого платіжни м дорученням № 172 від 17.06.2010 податк у на додану вартість за траве нь 2010 року у сумі 10000,00 гривень в р ахунок податкового боргу;
7) № 112130026398612 від 25.06.2010 р. про за рахування сплаченого платіж ним дорученням № 174 від 25.06.2010 под атку на додану вартість за тр авень 2010 року у сумі 1375,00 гривень в рахунок податкового боргу ;
8) № 112130026412726 від 15.07.2010 про зара хування сплаченого платіжни м дорученням № 201 від 15.07.2010 подат ку з власників транспортних засобів за ІІ квартал 2010 року у сумі 260,00 гривень в рахунок под аткового боргу;
9) № 112130026412629 від 15.07.2010 про зара хування сплаченого платіжни м дорученням № 204 від 15.07.2010 податк у на додану вартість за черве нь 2010 року у сумі 9251,00 гривень в ра хунок податкового боргу;
10) № 112130026418557 від 23.07.2010 про зар ахування сплаченого платіжн им дорученням № 207 від 21.07.2010 комун ального податку за ІІ кварта л 2010 року у сумі 445,90 гривень в рах унок податкового боргу;
11) № 112130016883501 від 26.07.2010 про зар ахування сплаченого платіжн им дорученням № 215 від 26.07.2010 пода тку на додану вартість за чер вень 2010 року у сумі 4000,00 гривень в рахунок податкового боргу;
12) № 112130026444472 від 21.08.2010 про зар ахування сплаченого платіжн им дорученням № 239 від 21.08.2010 пода тку на додану вартість за лип ень 2010 року у сумі 4000,00 гривень в р ахунок податкового боргу;
13) № 112130026447082 від 26.08.2010 про зар ахування сплаченого платіжн им дорученням № 255 від 31.08.2010 подат ку на додану вартість за липе нь 2010 року у сумі 9780,00 гривень в р ахунок податкового боргу;
14) № 112130026451416 від 31.08.2010 про зар ахування сплаченого платіжн им дорученням № 256 від 26.08.2010 пода тку на додану вартість за лип ень 2010 року у сумі 2218,81 гривень в рахунок податкового боргу;
15) № 112130026475711 від 30.09.2010 про зар ахування сплаченого платіжн им дорученням № 275 від 30.09.2010 подат ку на додану вартість за вере сень 2010 року у сумі 5870,00 гривень в рахунок податкового боргу;
16) № 112130026497546 від 27.10.2010 про зар ахування сплаченого платіжн им дорученням № 304 від 27.10.2010 подат ку на додану вартість за вере сень 2010 року у сумі 771,00 гривень в рахунок податкового боргу;
17) № 112130026503902 від 04.11.2010 про зар ахування сплаченого платіжн им дорученням № 310 від 04.11.2010 кому нального податку за ІІІ квар тал 2010 року у сумі 47,60 гривень в р ахунок податкового боргу;
18) № 112130026503907 від 04.11.2010 про зар ахування сплаченого платіжн им дорученням № 308 від 04.11.2010 збору за забруднення навколишньог о природного середовища за І ІІ квартал 2010 року у сумі 48,69 гри вень в рахунок податкового б оргу;
19) № 112131026530163 від 30.11.2010 про зар ахування сплаченого платіжн им дорученням № 336 від 30.11.2010 подат ку на додану вартість за жовт ень 2010 року у сумі 11873,00 гривень в рахунок податкового боргу(а .с. 9 - 18).
11 січня 2011 року в адресу Підприємства Червонопартиз анської виправної колонії УД ДУПВП в Луганській області (№ 68) надійшло «Повідомлення про розподіл грошових коштів» № 112131026557780 від 30.12.2010 про зарахування с плаченого платіжним доручен ням № 379 від 27.12.2010 р. податку на дод ану вартість за листопад 2010 ро ку у сумі 13267,88 гривень в рахунок податкового боргу (а.с. 57).
Позивач оскаржував д ії ДПІ м. Свердловська (Скарга № 34/3007 від 30.09.2010 р., заява № 34/3510 від 15.11.20 10, заява № 34/3633 від 25.11.2010) та отримал о відповідь про правомірніст ь дій ДПІ м. Свердловська по за рахуванню поточних платежів по сплаті зборів та податків в рахунок податкового боргу (а.с.29 - 37).
Доводи державної под аткової інспекції в м. Свердл овську Луганської області що до правомірності дій відпові дача по зарахуванню сплачени х сум у порядку календарної ч ерговості погашення податко вого боргу і їх відповідніст ю вимогам пункту 7.7 статті 7, під пункту 16.3.3 пункту 16.3 статті 16 Зак ону України від 21 грудня 2000 рок у № 2181-III «Про порядок погашення зобов'язань платників подат ків перед бюджетами та держа вними цільовими фондами», ві дхиляються судом за необґрун тованістю, оскільки зазначен ою нормою взагалі не визначе но коло осіб, на яких розповсю джується її дія: чи то контрол юючі органи, чи то платники по датків. Зазначена норма не ви значає, хто зобов'язаний здій снювати погашення у встановл еному нею порядку, такий обов 'язок нею взагалі не визначен ий. Вказана норма не позбавля є платника податку права сам остійно визначати джерела та черговість погашення податк ових зобов'язань. Ця норма не в становлює права контролюючо го органу, всупереч напрямку , зазначеному платником пода тку у платіжному документі, з араховувати платежі у рахуно к погашення податкового борг у.
Згідно пункту 6 частини 1 ста тті 7 Закону України від 20 трав ня 1999 року № 679-ХІV «Про Національ ний банк України» Національн ий банк України визначає сис тему, порядок і форми платежі в. Пунктом 1.7 глави 1 Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній вал юті, затвердженої постановою Правління Національного бан ку України від 21 січня 2004 року № 22 та зареєстрованої в Міністе рстві юстиції України 29 берез ня 2004 року за № 377/89/76, кошти з рахун ків клієнтів банки списують лише за дорученнями власникі в цих рахунків (включаючи дог овірне списання коштів згідн о з главою 6 цієї Інструкції) а бо на підставі платіжних вим ог стягувачів у разі примусо вого списання коштів згідно з главою 5 цієї Інструкції. При цьому, згідно з пунктом 3.8 зазн аченої Інструкції реквізит « Призначення платежу» платіж ного доручення заповнюється платником так, щоб надавати п овну інформацію про платіж т а документи, на підставі яких здійснюється перерахування коштів отримувачу. Повноту і нформації визначає платник з урахуванням вимог законодав ства України. Платник відпов ідає за дані, що зазначені в ре квізиті платіжного дорученн я «Призначення платежу». Бан к перевіряє заповнення цього реквізиту на відповідність установленим вимогам лише за зовнішніми ознаками. З навед еного випливає, що право визн ачати призначення платежу ві дповідно до чинного законода вства України належить виклю чно платнику .
Беручи до уваги вищевиклад ене, позивач має право самост ійно визначати цільове призн ачення своїх грошових коштів , а також самостійно визначат и призначення платежів.
Частинами 1, 5 статті 19 Господ арського кодексу України пер едбачено, що суб'єкти господа рювання мають право без обме жень самостійно здійснювати господарську діяльність, що не суперечить законодавству . Незаконне втручання та пере шкоджання господарській дія льності суб'єктів господарюв ання з боку органів державно ї влади, їх посадових осіб при здійсненні ними державного контролю та нагляду забороня ються. Згідно частини 7 статті 66 Господарського кодексу Укр аїни держава гарантує захист майнових прав підприємства.
За приписами статті 8 Закону України від 25 червня 1991 року
№ 1251-XII «Про систему оподаткува ння» порядок зарахування под атків і зборів (обов'язкових п латежів) до Державного бюдже ту України і місцевих бюджет ів та державних цільових фон дів встановлюється Верховно ю Радою України, Верховною Ра дою Автономної Республіки Кр им і сільськими, селищними, мі ськими радами відповідно до цього Закону та інших законі в України.
Згідно статті 50 Бюджетного кодексу України, якою встано влений порядок виконання Дер жавного бюджету України за д оходами, визначено, що податк и, збори (обов'язкові платежі) та інші доходи державного бю джету зараховуються безпосе редньо на єдиний казначейськ ий рахунок Державного бюджет у України і визнаються зарах ованими в доход державного б юджету з моменту зарахування на єдиний казначейський рах унок державного бюджету.
Відповідно до підпункту 2.4 п ункту 4 Порядку казначейсько го обслуговування державног о бюджету за доходами та інши ми надходженнями, затверджен ого наказом Державного казна чейства України від 19 грудня 2 000 року № 131 (у редакції наказу Де ржавного казначейства Украї ни від 03 березня 2008 року № 80) та за реєстрованого в Міністерств і юстиції України 24 січня 2001 ро ку за № 67/5258, платники перерахов ують платежі до державного б юджету на бюджетні рахунки, в ідкриті в органах Державного казначейства України, за міс цезнаходженням (місцем прожи вання) платника. Платежі здій снюються платниками у безгот івковій або готівковій формі через банки або підприємств а поштового зв'язку. Розрахун кові документи про сплату пл атежів до державного бюджету мають бути оформлені платни ками згідно з вимогами норма тивно-правових актів Націона льного банку України.
Сплатою платником податку податкових зобов'язань вваж ається саме перерахування на казначейський рахунок держа вного бюджету відповідної су ми податку. До того ж, Законом України від 21 грудня 2000 року № 218 1-III «Про порядок погашення зоб ов'язань платників податків перед бюджетами та державним и цільовими фондами», який є с пеціальним законом з питань оподаткування і який установ лює порядок погашення зобов' язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та держ авними цільовими фондами з п одатків і зборів (обов'язкови х платежів), нарахування і спл ати пені та штрафних санкцій , що застосовуються до платни ків податків, визначено виче рпний перелік заходів, які вж иваються контролюючим орган ом з метою погашення платник ами податків податкового бор гу. Серед таких заходів немає зміни призначення платежу, с амостійно визначеного платн иком податків.
Крім того в судовому засіда нні було встановлено, що пози вачем в платіжних дорученнях зазначалась вид податку та п еріод за який надавалась под аткова декларація. В платіжн их дорученнях починаючи з тр авня 2010 року, також було зазнач ено дата подання декларації (а.с.19-28).
Виходячи з зазначеного, суд критично оцінює твердження Відповідача на те, що в платіж них дорученнях позивача не д остатньо чітко сформульован е призначення платежу, та це б уло однією з підстав зміни пр изначення платежу Відповіда чем.
На підставі ч. 3 ст. 160 КАС Украї ни у судовому засіданні 03 люто го 2011 року проголошено вступн у та резолютивну частини пос танови. Складення постанови у повному обсязі відкладено, про що згідно вимог ч. 4 ст. 167 КАС України повідомлено після п роголошення вступної та резо лютивної частин постанови у судовому засіданні.
Керуючись ст. ст. 17, 18, 94, 158-163 Кодек су адміністративного судочи нства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ
Адміністративний позов пі дприємство Червонопартизан ська виправна колонія № 68 упр авління Державного департа менту України з питань викон ання покарань у Луганській о бласті до державної податков ої інспекції у м. Свердловськ у Луганської області про виз нання дій неправомірними та вчинити певні дії задовольни ти.
Визнати протиправним и дії державної податкової і нспекції в м. Свердловську Лу ганської області щодо розпо ділу та направлення сум, спл ачених за платіжними доруче ннями № 111 від 20.04.2010р.. № 116 від 28.04.2010р., № 114 від 28.04.2010р., № 117 від 28.04.2010р., № 138 ві д 25.05.2010р., № 172 від 17.06.2010р., № 174 від 25.06.2 010р., № 201 від 15.07.2010р., № 204 від 15.07.2010р., № 207 в ід 21.07.2010р., № 215 від 26.07.2010р., № 239 від 21.08.2010р ., № 255 від 31.08.2010р., № 256 від 26.08.2010р., № 275 ві д 30.09.2010р., № 304 від 27.10.2010р., № 308 від.04.11.2010р., № 310 від 04.11.2010р., № 336 від 30.11.2010р., № 379 ві д 27.12.2010р., на погашення податко вого бору у порядку календа рної черговості погашення п одаткового боргу та пені, а н е на погашення згідно призн ачення платежу платіжних до ручень.
Зобовязати державну подат кову інспекцію в м. Свердловс ьку Луганської області зара хувати суми, сплачені за плв атіжними дорученнями № № 111 ві д 20.04.20
Зобов' язати державн у податкову інспекцію в м. Све рдловську Луганської област і зарахувати суми, сплачені з а платіжними дорученнями: № 111 від 20.04.2010 р., № 116 від 28.04.2010 р., № 114 від 28.04. 2010 р., № 117 від 28.04.2010 р., № 138 від 25.05.2010 р., № 172 від 17.06.2010 р., № 174 від 25.06.2010 р., № 201 від 15.07. 2010 р., № 204 від 15.07.2010 р., № 207 від 21.07.2010 р., № 215 від 26.07.2010 р., № 239 від 21.08.2010 р., № 255 від 31.08. 2010 р., № 256 від 26.08.2010 р., № 275 від 30.09.2010 р., № 3 04 від 27.10.2010 р., № 308 від 04.11.2010 р., № 310 від 04.1 1.2010 р., № 336 від 30.11.2010 р., № 379 від 27.12.2010 р. зг ідно призначення платежу пла тіжних доручень і внести від повідні зміни до картки особ ового підприємство Червоноп артизанська виправна колон ія № 68 (ЄДРПОУ 08680419).
Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Донецького апеляційно го адміністративного суду.
Апеляційна скарга под ається до Донецького апеляці йного адміністративного суд у через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасн о надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної ін станції.
Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні ап еляційна скарга подається пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 КАС України, бу ло повідомлено про можливіст ь отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеля ційне оскарження постанови с уду обчислюється з наступног о дня після закінчення п'ятид енного строку з моменту отри мання суб'єктом владних повн оважень повідомлення про мож ливість отримання копії пост анови суду.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, встановленого статтею 186 КА С України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Повний текст постанови скл адений 08 лютого 2011 року.
Суддя К.Ю. Широка
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.02.2011 |
Оприлюднено | 18.10.2011 |
Номер документу | 18615205 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
К.Ю. Широка
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні