Постанова
від 13.09.2011 по справі 2а-7312/11/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №8.1.5

ПОСТАНОВА

Іменем України

13 вересня 2011 року Справа № 2а-7312/11/1270

Луганський окружний адмін істративний суд у складі:

головуючого судді - Захар ової О.В.,

при секретарі судового зас ідання - Білоконі Д.І.,

за участю представників ст орін:

від позивача - ОСОБА_1 (д овіреність №12029/10 від 20.07.2011)

від відповідача - не приб ув,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні у місті Лу ганську адміністративну спр аву за адміністративним позо вом Державної податкової інс пекції в Жовтневому районі у місті Луганську до Обслугов уючого кооперативу «Гаражни й кооператив «Лада» про стяг нення коштів за податковим б оргом перед бюджетом з подат ку на доходи найманих праців ників в сумі 11 936,29 грн. з розраху нкових рахунків у банках, обс луговуючих платника податку , -

ВСТАНОВИВ:

23 серпня 2011 року Державна под аткова інспекція в Жовтневом у районі у місті Луганську зв ернулась до Луганського окру жного адміністративного суд у з адміністративним позовом до Обслуговуючого кооперати ву «Гаражний кооператив «Лад а» про стягнення коштів за по датковим боргом перед бюджет ом з податку на доходи найман их працівників в сумі 11 936,29 грн. з розрахункових рахунків у б анках, обслуговуючих платник а податку, в обґрунтування як ого посилалася на наступне.

Обслуговуючий кооператив «Гаражний кооператив «Лада» (ідентифікаційний код юриди чної особи 25926359) зареєстровано в якості юридичної особи вик онавчим комітетом Лугансько ї міської ради 22.12.2005, місцезнахо дження: м.Луганськ, м.Щастя, ву л.Ворошилова, 24-А, та перебуває на податковому обліку як пла тник податків в ДПІ в Жовтнев ому районі у м.Луганську з 23.11.2000 за №04305.

За відповідачем рахується податковий борг з податку на доходи фізичних осіб перед б юджетом в розмірі 11936,29 грн., який складається з: основний плат іж - 9327,40 грн., штрафні санкції - 2602,08 грн., що виникли на підставі прийнятого податковим орган ом податкового повідомлення -рішення від 07.02.2011 №0000031710/0, винесен ого на підставі акту перевір ки №36/23/25926359 від 24.01.2011 та пеня - 5,82 гр н.

Відповідно до ст. 59 Податков ого кодексу України та з мето ю погашення податкового борг у відповідача, податковим ор ганом були прийняті заходи, п ередбачені Податковим кодек сом України, а саме - на юриди чну адресу відповідача було направлено податкову вимогу №392 від 15.04.2011, яка вручена відпов ідачу 05.05.2011. 15.04.2011 позивачем прийн ято рішення №103 про опис майна у податкову заставу, однак, це не призвело до добровільног о погашення заборгованості п еред бюджетом з боку останнь ого.

До цього часу податковий бо рг в розмірі 11 936,29 грн. відповід ачем не сплачений.

На підставі викладеного, по зивач просив стягнути з Обсл уговуючого кооперативу «Гар ажний кооператив «Лада» кошт и за податковим боргом перед бюджетом з податку на доходи найманих працівників у сумі 11 936,29 грн. з розрахункових раху нків у банках, обслуговуючих цього платника податку.

Представник позивача в суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав у повному обсяз і, наполягав на їх задоволенн і, надав суду пояснення, анало гічні викладеному у позові.

Представник відповідача в судове засідання не прибув, п ро дату, час і місце судового р озгляду повідомлений належн им чином (а.с. 51), про причини неп рибуття суду не повідомив. Пр авом подати суду заперечення проти позову не скористався , заяви про розгляд справи за й ого відсутності або заяви пр о визнання позову, до суду не н адав.

Суд вважав можливим розгля дати справу за відсутності п редставника відповідача.

Відповідно до частини 6 стат ті 71 КАС України суд вирішує с праву на основі наявних в мат еріалах справи доказів.

Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и матеріали справи, розгляну вши справу в межах заявлених позовних вимог і наявних у ма теріалах справи доказів, оці нивши докази відповідно до в имог ст.ст.69-72 КАС України, суд д ійшов висновку про обґрунтов аність заявлених позовних ви мог з огляду на таке.

Частиною 1 статті 2 Кодексу а дміністративного судочинст ва України встановлено, що за вданням адміністративного с удочинства є захист прав, сво бод та інтересів фізичних ос іб, прав та інтересів юридичн их осіб у сфері публічно-прав ових відносин від порушень з боку органів державної влад и, органів місцевого самовря дування, їхніх посадових і сл ужбових осіб, інших суб' єкт ів при здійсненні ними владн их управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегова них повноважень, шляхом спра ведливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміні стративних справ.

Згідно зі статтею 6 Конститу ції України органи законодав чої, виконавчої та судової вл ади здійснюють свої повноваж ення у встановлених цією Кон ституцією межах та відповідн о до законів України.

Стаття 67 Конституції Україн и передбачає, що кожен зобов'я заний сплачувати податки і з бори в порядку і розмірах, вст ановлених законом.

Органи державної влади та о ргани місцевого самоврядува ння, їх посадові особи зобов' язані діяти лише на підставі , в межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України.

01 січня 2011 року набув чинност і Податковий Кодекс України від 02.12.2010 №2755-VI, який встановлює пе релік податків та зборів, що с правляються в Україні, та пор ядок їх адміністрування, пла тників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенц ію контролюючих органів, пов новаження і обов'язки їх поса дових осіб під час здійсненн я податкового контролю, а так ож відповідальність за поруш ення податкового законодавс тва.

Відповідно до статті 6 Подат кового Кодексу України від 02.1 2.2010 №2755-VI податком є обов' язков ий, безумовний платіж до відп овідного бюджету, що справля ється з платників податку ві дповідно до цього Кодексу.

У відповідності із статтею 14 Податкового кодексу Україн и від 02.12.2010 №2755-VI:

- грошове зобов'язання платн ика податків - сума коштів, яку платник податків повинен сп латити до відповідного бюдже ту як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) сан кцію, а також санкції за поруш ення законодавства у сфері з овнішньоекономічної діяльн ості (підпункт 14.1.39 пункту 14.1);

- податкове зобов'язання - су ма коштів, яку платник податк ів, у тому числі податковий аг ент, повинен сплатити до відп овідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядк у та строки, визначені податк овим законодавством (у тому ч ислі сума коштів, визначена п латником податків у податков ому векселі та не сплачена в у становлений законом строк) (п ідпункт 14.1.156 пункту 14.1);

- штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигля ді фіксованої суми та/або від сотків, що справляється з пла тника податків у зв'язку з пор ушенням ним вимог податковог о законодавства та іншого за конодавства, контроль за дот риманням яких покладено на к онтролюючі органи, а також шт рафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.265 пунк ту 14.1);

- пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на су ми грошових зобов'язань, не сп лачених у встановлені законо давством строки (підпункт 14.1.162 пункту 14.1);

- податковий борг - сума грош ового зобов'язання (з урахува нням штрафних санкцій за їх н аявності), самостійно узгодж еного платником податків або узгодженого в порядку оскар ження, але не сплаченого у вст ановлений цим Кодексом строк , а також пеня, нарахована на с уму такого грошового зобов'я зання (підпункту 14.1.175 пункту 14.1).

У відповідності із статтею 16 Податкового кодексу Україн и від 02.12.2010 №2755-VI платник податків зобов'язаний: стати на облік у контролюючих органах в поря дку, встановленому законодав ством України; вести в устано вленому порядку облік доході в і витрат, складати звітніст ь, що стосується обчислення і сплати податків та зборів; по давати до контролюючих орган ів у порядку, встановленому п одатковим та митним законода вством, декларації, звітніст ь та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою пода тків та зборів; сплачувати по датки та збори в строки та у ро змірах, встановлених цим Код ексом та законами з питань ми тної справи; подавати на нале жним чином оформлену письмов у вимогу контролюючих органі в (у випадках, визначених зако нодавством) документи з облі ку доходів, витрат та інших по казників, пов'язаних із визна ченням об'єктів оподаткуванн я (податкових зобов'язань), пер винні документи, регістри бу хгалтерського обліку, фінанс ову звітність, інші документ и, пов'язані з обчисленням та с платою податків та зборів. У п исьмовій вимозі обов'язково зазначаються конкретний пер елік документів, які повинен надати платник податків, та п ідстави для їх надання; подав ати контролюючим органам інф ормацію, відомості про суми к оштів, не сплачених до бюджет у в зв'язку з отриманням подат кових пільг (суми отриманих п ільг) та напрями їх використа ння (щодо умовних податкових пільг - пільг, що надаються за умови використання коштів, в ивільнених у суб'єкта господ арювання внаслідок надання п ільги, у визначеному державо ю порядку); подавати контролю ючим органам інформацію в по рядку, у строки та в обсягах, в становлених податковим зако нодавством; виконувати зако нні вимоги контролюючих орга нів щодо усунення виявлених порушень законів з питань оп одаткування та митної справи і підписувати акти (довідки) п ро проведення перевірки; не п ерешкоджати законній діяльн ості посадової особи контрол юючого органу під час викона ння нею службових обов'язків та виконувати законні вимог и такої посадової особи; пові домляти контролюючим органа м за місцем обліку такого пла тника про його ліквідацію аб о реорганізацію протягом трь ох робочих днів з дня прийнят тя відповідного рішення (крі м випадків, коли обов'язок зді йснювати таке повідомлення п окладено законом на орган де ржавної реєстрації); повідом ляти контролюючі органи про зміну місцезнаходження юрид ичної особи та зміну місця пр оживання фізичної особи - під приємця; забезпечувати збере ження документів, пов'язаних з виконанням податкового об ов'язку, протягом строків, уст ановлених цим Кодексом; допу скати посадових осіб контрол юючого органу під час провед ення ними перевірок до обсте ження приміщень, територій (к рім житла громадян), що викори стовуються для одержання дох одів чи пов'язані з утримання м об'єктів оподаткування, а та кож для проведення перевірок з питань обчислення і сплати податків та зборів у випадка х, встановлених цим Кодексом .

Відповідно до статті 20 Пода ткового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI органи державної пода ткової служби мають право ви значати у визначених цим Код ексом випадках суми податков их та грошових зобов'язань пл атників податків (підпункт 20.1 .27 пункту 20.1); застосовувати до п латників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати д о бюджетів та державних ціль ових фондів суми грошових зо бов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та р озмірі, встановлених цим Код ексом, стягувати суми простр оченої заборгованості суб'єк та господарювання перед держ авою (Автономною Республікою Крим чи територіальною гром адою міста) за кредитом (позик ою), залученим державою (Автон омною Республікою Крим чи те риторіальною громадою міста ) або під державну (місцеву) га рантію, а також за кредитом з б юджету в порядку, визначеном у цим Кодексом (підпункт 20.1.28 пу нкту 20.1); звертатися до суду щод о стягнення коштів платника податків, який має податкови й борг, з рахунків у банках, об слуговуючих такого платника , на суму податкового боргу аб о його частини (пункт 20.1.18 пункт у 20.1).

Пунктом 31.1. статті 31 Податков ого кодексу України від 02.12.2010 №2 755-VI строком сплати податку та з бору визнається період, що ро зпочинається з моменту виник нення податкового обов'язку платника податку із сплати к онкретного виду податку і за вершується останнім днем стр оку, протягом якого такий под аток чи збір повинен бути спл ачений у порядку, визначеном у податковим законодавством . Податок чи збір, що не був спл ачений у визначений строк, вв ажається не сплаченим своєча сно. Момент виникнення подат кового обов'язку платника по датків, у тому числі податков ого агента, визначається кал ендарною датою.

Відповідно до п.54.1 ст.54 Податк ового кодексу України від 02.12.20 10 №2755-VI, крім випадків, передбаче них податковим законодавств ом, платник податків самості йно обчислює суму податковог о та/або грошового зобов' яз ання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) деклара ції або уточнюючому розрахун ку, що подається контролюючо му органу у строки, встановле ні цим Кодексом.

Відповідно до п. 57.1 ст. 57 Подат кового кодексу України від 02.1 2.2010 №2755-VI, платник податків зобов 'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язанн я, зазначену у поданій ним под атковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настаю ть за останнім днем відповід ного граничного строку, пере дбаченого цим Кодексом для п одання податкової деклараці ї, крім випадків, встановлени х цим Кодексом.

Судом встановлено, що відпо відач - Обслуговуючий коопе ратив «Гаражний кооператив « Лада» (ідентифікаційний код юридичної особи 25926359) зареєстр ований в якості юридичної ос оби виконавчим комітетом Луг анської міської ради 22.12.2005.

Згідно Довідки про взяття н а облік платника податків ві дповідач взятий на податкови й облік в якості платника под атків у ДПІ в Жовтневому райо ні у м.Луганську з 23.11.2000 за №0435 (а.с . 13).

Так, станом на 11.07.2011 за Обслуго вуючим кооперативом «Гаражн ий кооператив «Лада» рахуєть ся борг перед бюджетом з пода тку на доходи найманих праці вників в сумі 11 936,29 грн., з яких: з а основним платежем - 9327,40 грн ., за штрафними санкціями - 2 60 2,08 грн., відповідно прийнятого податковим органом податков ого повідомлення-рішення від 07.02.2011 №0000031710/0, винесеного на підст аві акту перевірки №36/23/25926359 від 2 4.01.2011, та пеня - в сумі 5,82 грн.

З матеріалів справи вбачає ться, що у період з 24.12.2010 по 17.01.2010 по садовими особами Державної п одаткової інспекції в Жовтне вому районі у м. Луганську бул а проведена позапланова виїз на перевірка Обслуговуючого кооперативу «Гаражний коопе ратив «Лада» з питань дотрим ання вимог податкового закон одавства за період з 01.04.2008 по 30.04.20 09, валютного та іншого законод авства за період з 01.04.2008 по 30.04.2009, з а результатами якої складени й акт перевірки №36/23/25926359 від 24.01.2011 (а .с. 16-44).

На підставі акту перевірки №36/23/25926359 від 24.01.2011 Державною подат ковою інспекцією в Жовтневом у районі у м.Луганську віднос но Обслуговуючого кооперати ву «Гаражний кооператив «Лад а» прийнято податкове повідо млення-рішення №0000031710/0 від 07.02.2011, я ким відповідачу визначено шт рафні (фінансові) санкції у ро змірі 2602,08 грн. за платежем з под атку на доходи фізичних осіб .

Вказане податкове повідом лення-рішення отримано голов ою ревізійної комісії відпов ідача у день його винесення, 07 .02.2011, що підтверджується підпи сом останнього на корінці по даткового повідомлення-ріше ння (а.с. 15).

У встановленому законом по рядку, податкове повідомленн я - рішення №0000031710/0 від 07.02.2011, відп овідачем не оскаржене, тому в изначене ним грошове зобов' язання вважається узгоджени м у день отримання платником податків податкового повідо млення - рішення.

Сума штрафних (фінансових) с анкцій в сумі 2602,08 грн. відповід ачем не сплачена.

По особовому рахунку платн ика податків обліковується п еня у розмірі 5,82 грн., нарахован а на суму несплаченого подат кового боргу та розстрочених /відстрочених сум, що підтвер джується довідкою про суми п одаткового боргу платника по датків (а.с. 46).

Стягнення коштів з рахункі в платника податків у банках , обслуговуючих такого платн ика податків, провадиться не раніше ніж через 60 календарни х днів з дня надіслання таком у платнику податкової вимоги та здійснюється за рішенням суду, яке направляється до ви конання органам державної по даткової служби, у розмірі су ми податкового боргу або йог о частини.

Пунктом 59.1. статті 59 Податков ого кодексу України від 02.12.2010 №2 755-VI встановлено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового з обов'язання в установлені за конодавством строки, орган д ержавної податкової служби н адсилає (вручає) йому податко ву вимогу в порядку, визначен ому для надсилання (вручення ) податкового повідомлення-р ішення. Податкова вимога мож е не надсилатися, якщо загаль на сума податкового боргу пл атника податків не перевищує одного неоподатковуваного м інімуму доходів громадян.

Пунктом 59.3. статті 59 Податков ого кодексу України від 02.12.2010 №2 755-VI встановлено, що податкова в имога надсилається не раніше першого робочого дня після з акінчення граничного строку сплати суми грошового зобов 'язання. Податкова вимога пов инна містити відомості про ф акт виникнення грошового зоб ов'язання та права податково ї застави, розмір податковог о боргу, який забезпечується податковою заставою, обов'яз ок погасити податковий борг та можливі наслідки його неп огашення в установлений стро к, попередження про опис акти вів, які відповідно до законо давства можуть бути предмето м податкової застави, а також про можливі дату та час прове дення публічних торгів з їх п родажу.

Податкова вимога надсилає ться також платникам податкі в, які самостійно подали пода ткові декларації, але не пога сили суми податкових зобов'я зань у встановлені цим Кодек сом строки, без попереднього надсилання (вручення) податк ового повідомлення-рішення ( пункт 59.4. статті 59 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI).

Відповідачу відповідно до цієї статті Державною подат ковою інспекцією в Жовтневом у районі у м.Луганську рекоме ндованим листом направлено п одаткову вимогу №392 від 15.04.2011 на с уму 12710,40 грн., яка була отримана уповноваженою особою відпов ідача 05.05.2011 (а.с. 45).

Вказана вимога у встановле ному законодавством порядку не оскаржена та, відповідно, є чинною. Даних про її відклика ння у суду на час розгляду спр ави немає.

15.04.2011 Державною податковою ін спекцією в Жовтневому районі у м.Луганську прийнято Рішен ня про опис майна у податкову заставу №103 (а.с. 45 - зворотній б ік).

Підпунктами 87.1 та 87.2 статті 87 П одаткового кодексу України в ід 02.12.2010 №2755-VI визначено, що джерел ами самостійної сплати грошо вих зобов'язань або погашенн я податкового боргу платника податків є будь-які власні ко шти, у тому числі ті, що отрима ні від продажу товарів (робіт , послуг), майна, випуску цінни х паперів, зокрема корпорати вних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з ур ахуванням особливостей, визн ачених цією статтею, а також с уми надміру сплачених платеж ів до відповідних бюджетів. Д жерелами погашення податков ого боргу платника податків є будь-яке майно такого платн ика податків з урахуванням о бмежень, визначених цим Коде ксом, а також іншими законода вчими актами.

Пунктом 95.1 статті 95 Податков ого кодексу України від 02.12.2010 №2 755-VI регламентовано, що орган де ржавної податкової служби зд ійснює за платника податків і на користь держави заходи щ одо погашення податкового бо ргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власност і, а в разі їх недостатності - ш ляхом продажу майна такого п латника податків, яке перебу ває у податковій заставі.

З огляду на викладене, суд в важає встановленим, що за від повідачем дійсно рахується б орг перед бюджетом з податку на доходи найманих працівни ків в сумі 11 936,29 грн., про який йом у відомо, який ним не оскаржен ий та до теперішнього часу в д обровільному порядку не спла чений.

За таких підстав, позовні ви моги податкового органу щодо стягнення в судовому порядк у податкового боргу перед бю джетом з податку на доходи на йманих працівників в сумі 11 936, 29 грн. з розрахункових рахункі в у банках, обслуговуючих від повідача, визнаються судом о бґрунтованими, доведеними і такими, що підлягають задово ленню повному обсязі.

Доказів, які б спростовувал и доводи позивача, відповіда ч суду не надав.

Питання по судових витрата х не вирішується, оскільки по зивач звільнений від їх спла ти у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративно го судочинства України не пе редбачено їх стягнення у дан их випадках.

Керуючись ст. ст. 2, 9, 17, 18, 94, 158-163, 167 К одексу адміністративного су дочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Де ржавної податкової інспекці ї в Жовтневому районі у місті Луганську до Обслуговуючого кооперативу «Гаражний коопе ратив «Лада» про стягнення к оштів за податковим боргом п еред бюджетом з податку на до ходи найманих працівників в сумі 11 936,29 грн. з розрахункових рахунків у банках, обслугову ючих платника податку, - задов ольнити повністю.

Стягнути з Обслуговуючого кооперативу «Гаражний коопе ратив «Лада» (ідентифікаційн ий код юридичної особи 25926359, міс цезнаходження: 91480, м.Луганськ, м.Щастя, вул.Ворошилова, буд. 24-А ) кошти за податковим боргом п еред бюджетом з податку на до ходи найманих працівників у сумі 11 936,29 грн. (одинадцять тися ч дев' ятсот тридцять шість гривень 29 копійок) з розрахунк ових рахунків у банках, обслу говуючих цього платника пода тку, перерахувавши їх на р/р 33213 800700004 банк ГУДКУ у Луганській об ласті,одержувач: Місцевий бю джет Жовтневого району код 2404 6538, МФО 804013, код платежу 11010100.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду.

Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає , до суду апеляційної інстанц ії.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні ап еляційна скарга подається пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 КАС України, бу ло повідомлено про можливіст ь отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеля ційне оскарження постанови с уду обчислюється з наступног о дня після закінчення п'ятид енного строку з моменту отри мання суб'єктом владних повн оважень повідомлення про мож ливість отримання копії пост анови суду.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, встановленого статтею 186 КА С України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Постанова складена та підп исана в повному обсязі 16 верес ня 2011 року.

Суддя О.В. Захарова

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.09.2011
Оприлюднено19.10.2011
Номер документу18615308
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-7312/11/1270

Ухвала від 28.10.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 28.10.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 18.11.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Компанієць І.Д.

Постанова від 13.09.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Захарова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні