Ухвала
від 15.09.2011 по справі 2а-433/11/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙН ИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 вересня 2011 р. < Текст >Справа № 49078/11

Колегія суддів Ль вівського апеляційного адмі ністративного суду в складі :

головуючого судді: Дяковича В .П.,

суддів: Обрізко І.М., Яв орського І.О.,

при секретарі судового зас ідання Дембіцькі й Х.М.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу ОСОБА_1 на постанову Львівського ок ружного адміністративного с уду від 10 травня 2011 року по спра ві за позовом ОСОБА_1 до Ін спекції державного архітект урно-будівельного контролю у Львівській області, Управлі ння охорони історичного сере довища Львівської міської ра ди, Управління архітектури Д епартаменту містобудування Львівської міської ради про скасування рішення,-

В С Т А Н О В И Л А:

10.01.2011 року ОСОБА_1 звернул ася до суду з позовом до Інспе кції державного архітектурн о - будівельного контролю у Ль вівській області, Управління охорони історичного середов ища Львівської міської ради, Управління архітектури Депа ртаменту містобудування Льв івської міської ради з вимог ами визнати протиправним та скасувати рішення Управлінн я охорони історичного середо вища Львівської міської ради від 02.12.10 р. №04/3998 по зобов'язанню з упинити роботи по пробиттю д верного прорізу будинку АД РЕСА_1 та від 28.05.10 р. № 04/1544 про при зупинення дії висновку Управ ління охорони історичного се редовища на проектну докумен тацію; визнати протиправним та скасувати відмову у надан ні дозволу на виконання буді вельних робіт Інспекції держ авного архітектурно-будівел ьного контролю у Львівській області від 02.12.10 р. №12/2156-10; зобов'яз ати Інспекцію державного арх ітектурно-будівельного конт ролю у Львівській області на дати дозвіл на виконання буд івельних робіт; визнати прот иправними та скасувати рішен ня Управління архітектури де партаменту містобудування Л ьвівської міської ради від 24.1 2.10 р. №2401-3вих-3527, яким було відклик ано лист-погодження проекту від 18.10.2010 р. №2401-Звих-2785.

В позовній заяві вказує на т е, що їй на праві приватної вла сності належить квартира А ДРЕСА_1, на яку наказом Депар таменту житлового господарс тва та інфраструктури Львівс ької міської ради №198 від 06.05.2008 ро ку отримано дозвіл на викори стання як нежитлової. У 2008 р. по дала у міжвідомчу комісію Ли чаківського району м. Львова документи для надання дозво лу на проведення реконструкц ії цієї квартири під перукар ню з влаштуванням дверного п рорізу на місці віконного. До звільним наказом Департамен ту містобудування від 15.02.10 № А-20 затверджено вимоги до архіт ектурно-планувальної частин и проекту реконструкції квар тири АДРЕСА_1 під перукарн ю з влаштуванням дверного пр орізу на місці віконного із з аміною пічного опалення на е лектричне. Згідно цього нака зу отримано технічні умови н а водопостачання та водовідв едення ЛМКП «Львівводоканал » від 1.03.10 р. №15-537 та на постачання електроенергії ВАТ «Львівоб ленерго» від 26.05.10 р. №277.115-873: подано на погодження у Департамент містобудування ЛМР робочий проект реконструкції розроб лений НПФ «Галпроект» (ліцен зія АВ №192110 від 18.09.06 р.). Управління м охорони історичного середо вища ЛМР було надано висново к про можливість погодження проектної документації від 1 1.05.10 р. №04/1286 та затверджено паспо рт опорядження фасаду. Листо м-погодженням Управлінням ар хітектури департаменту міст обудування ЛМР від 18.10.10р. №2401-Зви х-2785 погоджений робочий проек т реконструкції та затвердже ний паспорт опорядження фаса ду. В подальшому уклала з ПП «Г ером» (ліцензія АВ №307160 від 21.03.07р .) Договір №9/11/10 від 9.11.10 р. на прове дення будівельних робіт, уго ду на проведення технічного нагляду за виконанням будіве льних робіт з ФОП ОСОБА_2 (л іцензія НОМЕР_1 від 9.12.08р.) та договір №79/10 від 10.11.10 р. про автор ський нагляд з НПФ «Галпроек т» (ліцензія АВ №192110 від 18.09.06 р.) та отримала висновок комплексн ої державної експертизи прое кту від 10.11.10 р. № 670 «Львівдержбуд експертиза» про те, що на таки й проект висновок не є обов'яз ковим. Маючи усі дозволи та по годження 10.1 1.2010 р. звернулася з з аявою №12/2156-10 та подала документ ацію до Інспекції держархбуд контролю для отримання дозво лу на виконання будівельних робіт, але отримала відмову у наданні дозволу на виконанн я будівельних робіт від 02.12.10р. № 12/2156-10. Вважає таку відмову безпі дставною і такою, що не відпов ідає вимогам ст. 29 Закону Укра їни «Про планування і забудо ву територій», п. 19 ст. 5, п. 7 части ни 2 ст. 6 Закону України «Про ох орону культурної спадщини». Вважає, що відповідачі перев ищили свої повноваження та д іяли всупереч закону, чим пор ушили права та законні інтер еси позивача, які виражаютьс я у праві здійснити реконстр укцію свого нежитлового майн а для провадження підприємни цької діяльності.

Постановою Львівського ок ружного адміністративного с уду від 10 травня 2011 року в задов оленні позову ОСОБА_1 до І нспекції державного архітек турно - будівельного контрол ю у Львівській області, Управ ління охорони історичного се редовища Львівської міської ради, Управління архітектур и Департаменту містобудуван ня Львівської міської ради п ро скасування рішення та зоб ов'язання вчинити дії відмов лено.

ОСОБА_1 постанову суду пер шої інстанції оскаржила, под ала апеляційну скаргу, зазна чивши, що оскаржувана постан ова винесена з порушенням но рм матеріального та процесуа льного права, висновки суду н е відповідають обставинам сп рави, просить її скасувати та прийняти нову постанову, яко ю позовні вимоги задоволити повністю.

В обґрунтування апеляційн ої скарги вказує на те, що нею, згідно Технічного регламент у, було отримано погодження п роектної документації на про ведення реконструкції кварт ири під перукарню з влаштува нням входу па місці вікна. УОІ С не мало право призупиняти д ію висновку УОІС на проектну документацію переобладнанн я приміщення за адресою: АД РЕСА_1, з тих підстав, що ніби у приміщенні ведуться робот и із перепланування без отри мання відповідних дозволів н а початок робіт. Насправді пе репланування не велося, а від бувалось лише приведення ква ртири у нормальний стан. (укла дання плитки на підлогу, побі лка), про що вона заявляла у св оїх поясненнях. Відповідачі не надали доказів, що у її квар тирі проводилися незаконні р оботи, які стали причиною при зупинення висновків УОІС на проектну документацію перео бладнання приміщення за адре сою: АДРЕСА_1. Зважаючи па в ище наведене у відповідача - У ОІС не було законних підстав призупиняти свій висновок н а проектну документацію пере обладнання приміщення за адр есою: АДРЕСА_1, а також забо роняти пробиття дверного про різу.

В судовому засіданні ОСО БА_1 та її представник надал и пояснення та просять задов олити її апеляційну скаргу.

Представники відповідачів заперечили поти доводів апе ляційної скарги.

Судова колегія заслухавши суддю-доповідача, перевірив ши матеріали справи і обгово ривши підстави апеляційної с карги, вважає за необхідне її відхилити.

Відповідно до ст. 200 КАС Украї ни суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу б ез задоволення, а постанову б ез змін, якщо визнає, що суд пе ршої інстанції правильно вст ановив обставини справи та у хвалив судове рішення з доде ржанням норм матеріального і процесуального права.

Судом встановлено, підтвер джено матеріалами справи, що ОСОБА_1 на праві приватно ї власності належить квартир а АДРЕСА_1, що підтверджує ться реєстраційним посвідче нням від 10.04.2001 р. (серія НОМЕР_2 ), виданим Львівським обласни м державним комунальним бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки.

Згідно затвердженого ріше нням виконавчого комітету Ль вівської обласної ради народ них депутатів № 381 від 05.07.1985 р. пер еліку, будинок АДРЕСА_1 - су часна АДРЕСА_1, є пам'яткою містобудування і архітектур и місцевого значення Львівсь кої області (охоронний номер 170/1).

Згідно рішення виконавчог о комітету Львівської місько ї ради № 1311 від 09.12.2005 р. «Про затвер дження меж історичного ареал у та зони регулювання забудо ви міста Львова» будинок роз ташований у межах історичног о ареалу м. Львова.

Наказом Департаменту житл ового господарства та інфрас труктури Львівської міської ради № 198 від 06.05.2008 року ОСОБА_1 надано дозвіл на використан ня як нежитлових приміщень к вартири АДРЕСА_1.

Управлінням охорони істор ичного середовища Львівсько ї міської ради 04.06.09 р. за №04/2341 нада но Висновок щодо можливості архітектурних перетворень в історичному ареалі міста пр и пристосуванні приміщень кв артири за адресою: АДРЕСА_1 під перукарню, яким надано ви сновок про можливість погодж ення проектної документації (попередні пропозиції «Реко нструкції квартири АДРЕСА _1 під перукарню» (ГП-51/09), опрац ьований НПФ «Галпроект» (ліц ензія АВ №192110) згідно з вимогам и чинного законодавства.

Управлінням охорони істор ичного середовища Львівсько ї міської ради 11.05.2010 р. за №04/1286 над ано Висновок щодо проектної документації на проведення п ереобладнання приміщень ква ртири АДРЕСА_1 під перукар ню, яким надано висновок про м ожливість погодження проект ної документації (робочий пр оект «Переобладнання кварти ри АДРЕСА_1 під перукарню» (ГП-51/09) та паспорт опорядження фасаду, опрацьовані НПФ «Гал проект» (ліцензія АВ №1921 10 від 18. 09.06 р.) згідно з вимогами чинног о законодавства (а.с. 16). При цьо му Висновок містить застереж ення, що переобладнання прим іщень необхідно проводити у встановленому законом поряд ку під авторським наглядом п ісля отримання дозволу на по чаток проведення робіт.

28.05.10 р. Управління охорони іст оричного середовища Львівсь кої міської ради листом № 04/1544 п овідомило ОСОБА_1 про приз упинення дії вищевказаного в исновку на проектну документ ацію до вияснення обставин щ одо законності початку прове дення робіт в приміщенні пер укарні.

10.11.2010 року ОСОБА_1 звернула сь в Інспекцію державного ар хітектурно -будівельного кон тролю у Львівській області з заявою №12/2156-10 для надання дозво лу на виконання будівельних робіт з реконструкції кварти ри АДРЕСА_1 під перукарню.

02.12.2010 року за № 12/2156-10 Інспекцією державного архітектурно - бу дівельного контролю у Львівс ькій області відмовлено ОС ОБА_1 у наданні дозволу на ви конання будівельних робіт з реконструкції квартири АД РЕСА_1.

Відмова обґрунтована тим, щ о всупереч п.4 та п.8 Порядку про надання дозволу на виконанн я будівельних робіт, затверд женого постановою КМУ від 30.09.20 09 р. № 1104 заявником не подано док ументів, необхідних для прий няття рішення про надання до зволу на виконання будівельн их робіт, а саме: проектної док ументації на будівництво, по годженої у встановленому зак онодавством порядку з Держав ною службою з питань націона льної культурної спадщини.

02.12.10 р. Управлінням охорони іс торичного середовища Львівс ької міської ради за №04/3898 пози вача зобов'язано зупинити ро боти по пробиттю дверного пр орізу будинку АДРЕСА_1 у з в'язку з невиконанням умов п.14 реставраційного завдання пр о підтвердження існування вх оду натурними чи архітектурн ими дослідженнями.

24.12.10 р. Управлінням архітекту ри департаменту містобудува ння Львівської міської ради за №2401 - Звих-3527 відкликано лис т-погодження проекту від 18.10.2010 р . №2401-3вих-2785 щодо реконструкції ОСОБА_1 квартири АДРЕСА _1 під перукарню дверного пр орізу на місці віконного про різу.

Відповідно до п.10 п. «а» ч.1 ст. 32 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» д о відання виконавчих органів сільських, селищних міських рад належить забезпечення о хорони пам'яток історії та ку льтури, збереження та викори стання культурного надбання .

Правовідносини у сфері охо рони культурної спадщини з м етою збереження та використа ння об'єктів культурної спад щини регулюються Законом Укр аїни «Про охорону культурної спадщини» від 08 червня 2000 року №1805-111 (далі - Закон №1805-111).

Пам'яткою культурної спадщ ини відповідно до абзацу шос того статті 1 Закону №1805-111 є об'є кт культурної спадщини, який занесено до Державного реєс тру нерухомих пам'яток Украї ни. Об'єкт культурної спадщин и - визначне місце, споруда (ви твір), комплекс (ансамбль), їхн і частини, пов'язані з ними рух омі предмети, а також територ ії чи водні об'єкти, інші приро дні, природно-антропогенні а бо створені людиною об'єкти н езалежно від стану збережено сті, що донесли до нашого часу цінність з археологічного, е стетичного, етнологічного, і сторичного, архітектурного, мистецького, наукового чи ху дожнього погляду і зберегли свою автентичність (абзац тр етій статті 1 Закону №1805-111). Держ авний реєстр нерухомих пам'я ток України перебуває в стан і розробки.

Система органів управлінн я у сфері охорони культурної спадщини визначена статтею З Закону №1805-111, відповідно до як ої до спеціально уповноважен их органів охорони культурно ї спадщини належать: централ ьний орган виконавчої влади у сфері охорони культурної с падщини; орган охорони культ урної спадщини Ради міністрі в Автономної Республіки Крим : органи охорони культурної с падщини обласних. Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій; ор гани охорони культурної спад щини районних державних адмі ністрацій та органи охорони культурної спадщини місцево го самоврядування.

Відповідно до пункту 19 стат ті 5 Закону №1805-111 до повноважень центрального органу виконав чої влади у сфері охорони кул ьтурної спадщини належить по годження програм та проектів містобудівних. архітектурни х та ландшафтних перетворень . будівельних, меліоративних , шляхових, земляних робіт на п ам'ятках національного значе ння, їх територіях, в історико -культурних заповідниках, на історико-культурних заповід них територіях, у зонах охоро ни, на охоронюваних археолог ічних територіях, в історичн их ареалах населених місць а також програм і проектів, реа лізація яких може позначитис я на об'єктах культурної спад щини.

Відповідно до пункту 9 части ни 2 статті 6 Закону №1805-111 до повн оважень органів охорони куль турної спадщини районних дер жавних адміністрацій, органі в охорони культурної спадщин и місцевого самоврядування в ідповідно до їх повноважень належить видання розпорядже нь та приписів щодо охорони п ам'яток місцевого значення, п рипинення робіт на цих пам'ят ках, їх територіях та в зонах о хорони, якщо ці роботи провод яться за відсутності затверд жених або погоджених з відпо відним органом охорони культ урної спадщини програм та пр оектів, передбачених цим Зак оном дозволів або з відхилен ням від них.

До повноважень Управління охорони історичного середов ища належить згідно п.5.9. Полож ення про Управління охорони історичного середовища Льві вської міської ради та його с труктури, затвердженого ріше ння виконавчого комітету Льв івської міської ради № 1223 від 27 .10.2006 року (із змінами та доповне ннями), надання висновків щод о відповідних програм та про ектів містобудівних, архітек турних і ландшафтних перетво рень, будівельних, меліорати вних, шляхових, земляних робі т на пам'ятках та в зонах їх ох орони, на охоронюваних архео логічних територіях, в істор ичних ареалах міста, а також п рограм та проектів, реалізац ія яких може позначитись на с тані об'єктів культурної спа дщини.

Відповідно до частини 6 стат ті 3 Закону №1805-111 рішення (розпор ядження, дозволи, приписи, пос танови) органів охорони куль турної спадщини, прийняті в м ежах їхньої компетенції, є об ов'язковими для виконання юр идичними і фізичними особами .

Згідно абзацу другого част ини 1 статті 26 Закону №1805-111 консе рвація, реставрація, реабілі тація, музеєфікація, ремонт, п ристосування пам'яток місцев ого значення здійснюються за наявності письмового дозвол у органу охорони культурної спадщини Ради міністрів Авто номної Республіки Крим, орга нів охорони культурної спадщ ини обласних, Київської та Се вастопольської міських держ авних адміністрацій відпові дно до їхньої компетенції, на підставі погодженої з ними н ауково-проектної документац ії.

Відповідно до положень ста тей 23 та 24 Закону №1805-111 обов'язок по укладенню охоронних догов орів, утримання пам'ятки відп овідно до умов охоронного до говору, використання відпові дно до режимів використання у спосіб, що потребує якнайме нших змін і доповнень пам'ятк и та забезпечує збереження ї ї матеріальної автентичност і, просторової композиції, а т акож елементів обладнання, у порядження, оздоби тощо, лежи ть на власнику такої пам'ятки .

Матеріалами справи підтве рджено, що будинок АДРЕСА_1 . де розташована належна пози вачу на праві приватної влас ності квартира АДРЕСА_1, є пам'яткою містобудування і а рхітектури місцевого значен ня Львівської області.

Окрім цього, будинок АДРЕ СА_1 розташований в у межах і сторичного ареалу м. Львова, з окрема в центральній частині міста, про що позивач не міг н е знати.

В силу вимог Закону №1805-111 ОС ОБА_1 як власник квартири, ро зташованої в будинку, який є п ам'яткою місцевого значення, зобов'язана забезпечувати в икористання належної їй квар тири відповідно до вимог цьо го Закону.

Статтею 19 Конституції Украї ни зобов'язано органи держав ної влади та органи місцевог о самоврядування, їх посадов их осіб діяти лише на підстав і, в межах повноважень та у спо сіб, що передбачені Конститу цією та законами України.

Отже, враховуючи вищевикла дене, суд першої інстанції ді йшов до вірного висновку про відмову в задоволенні позов них вимог, адже позивачем не б уло дотримано вимог ст. ст. 5, 26 З акону №1805-111 в частині погоджен ня з органами охорони культу рної спадщини науково-проект ної документації реконструк ції квартири АДРЕСА_1 під перукарню з влаштуванням две рного прорізу на місці вікон ного. Управління охорони іст оричного середовища Львівсь кої міської ради як орган охо рони культурної спадщини міс цевого самоврядування відпо відно до наданих йому статте ю 6 Закону №1805-111 повноважень над ілено правом видавати розпор ядження та приписи щодо охор они пам'яток місцевого значе ння, припинення робіт на цих п ам'ятках, їх територіях та в зо нах охорони, якщо ці роботи пр оводяться за відсутності зат верджених або погоджених з в ідповідним органом охорони к ультурної спадщини програм т а проектів, передбачених цим Законом дозволів або з відхи ленням від них.

Судова колегія вважає, що до води апеляційної скарги не с простовують висновки суду пе ршої інстанції.

Керуючись статтями 160 ч. 3, 195, 196, 1 98 п.1, 200, 205, 206, 254 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, колегія суддів,

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу ОСОБА_ 1 залишити без задоволення, а постанову Львівського окр ужного адміністративного су ду від 10 травня 2011 року у справі № 2а-433/11/1370 - без змін.

Ухвала набирає законної си ли з моменту її проголошення та може бути оскаржена протя гом двадцяти днів шляхом под ання касаційної скарги безпо середньо до суду касаційної інстанції.

Повний текст ухвали вигото влено 20.09.2011 року.

Головуючий суддя В.П. Дякович

Судді І.М. Обрізк о

І.О. Яворський

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.09.2011
Оприлюднено19.10.2011
Номер документу18625691
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-433/11/1370

Ухвала від 15.09.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Дякович В.П.

Постанова від 18.02.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Брильовський Роман Михайлович

Ухвала від 11.01.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Брильовський Роман Михайлович

Ухвала від 11.01.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Брильовський Роман Михайлович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні