Постанова
від 22.09.2011 по справі 2а-1670/7258/11
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

1

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 вересня 2011 року м. Полтава Справа № 2а-1670/7258/11

Полтавський окружний а дміністративний суд у складі :

головуючого судді - Алєк сєєвої Н.Ю.,

за участю секретаря - Гор бач Д.О.,

представника відповідача - ОСОБА_1,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні справу за адміністративним позовом То вариства з обмеженою відпові дальністю "Олтан" до Кременчу цької об'єднаної державної п одаткової інспекції у Полтав ській області про визнання п ротиправним та скасування по даткового повідомлення-ріше ння, -

В С Т А Н О В И В:

01 вересня 2011 року Товарис тво з обмеженою відповідальн істю "Олтан" звернулося до Пол тавського окружного адмініс тративного суду з адміністра тивним позовом до Кременчуць кої об'єднаної державної под аткової інспекції у Полтавсь кій області про визнання про типравним та скасування пода ткового повідомлення-рішенн я Кременчуцької ОДПІ від 23 се рпня 2011 року №0001002302/153 про зменшенн я суми бюджетного відшкодува ння з податку на додану варті сть за травень 2011 року.

В обґрунтування позовних в имог зазначив про свою незго ду із висновками податкового органу щодо завищення заявл еної суми бюджетного відшкод ування податку на додану вар тість за травень 2011 року на 10939,00 г рн, адже за твердженням позив ача, ним до Кременчуцької ОДП І надані всі документи, що під тверджують право ТОВ "Олтан" н а формування бюджетного відш кодування. Так, позивач вказу є, що Кременчуцькою ОДПІ непр авомірно зроблено висновок щ одо завищення заявленої суми бюджетного відшкодування по датку на додану вартість з пі дстав здійснення ТОВ "Олтан" г осподарських операцій із ТОВ "Керемнчукнафтопродуктсерв іс Груп" та ТОВ "Полек Топ", конт рагентами яких у свою чергу є ПП "Еталон", ТОВ "Мега Макс Плюс", які відсутні за місцезн аходженням, до яких ТОВ "Олтан " не має жодного відношення.

В ході судового розгляду сп рави представники позивача п озовні вимоги підтримали, пр осили визнати протиправним т а скасувати податкове повідо млення-рішення Кременчуцько ї ОДПІ від 23 серпня 2011 року №0001002302/ 153. В судове засідання 22 вересня 2011 року не з'явилися, надіслали клопотання про розгляд спра ви за їх відсутності.

Представник відповідача п роти задоволення позовних ви мог заперечував, вказавши, що Кременчуцькою ОДПІ зменшено суми бюджетного відшкодуван ня з податку на додану вартіс ть у зв'язку із встановленням в ході проведення документа льної позапланової виїзної п еревірки ТОВ "Олтан" про форму вання позивачем складу подат кового кредиту за травень 2011 р оку за рахунок віднесення су м податку на додану вартість , сплачених в ціні товарів (роб іт, послуг), отриманих від підп риємств - постачальників, по стачальниками яких, в свою че ргу, є підприємства, що перебу вають в стані встановлення м ісцезнаходження. З посилання м на вказане, Кременчуцька ОД ПІ стверджує про відсутність в ланцюгах постачання ТОВ "Ол тан" фактичних товаровиробни ків, а також про наявність в ла нцюгах підприємств, що мають ознаки фіктивності, що на дум ку відповідача ставить під с умнів факт належного деклару вання ними податків по здійс нених операціях. Просив в зад оволенні позовних вимог відм овити повністю.

Суд, заслухавши пояснення п редставників сторін, вивчивш и та дослідивши матеріали сп рави, всебічно і повно з'ясува вши всі фактичні обставини, н а яких ґрунтуються позовні в имоги, об'єктивно оцінивши до кази, які мають юридичне знач ення для розгляду справи і ви рішення спору по суті, встано вив наступне.

ТОВ "Олтан" зареєстроване 10 г рудня 1999 року виконавчим комі тетом Кременчуцької міської ради Полтавської області. Ос таннє свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи серії А00 №126025 видане 03 серпня 2004 р оку. ТОВ "Олтан" є правонаступн иком приватного малого підпр иємства "Олтан", що було зареєс троване розпорядженням вико навчого комітету Кременчуць кої міської ради народних де путатів 06 січня 1994 року. Код суб 'єкта господарювання за ЄДРП ОУ 21056692. ТОВ "Олтан" взято на пода тковий облік в органах держа вної податкової служби 16 січн я 1994 року за №870, станом на червен ь 2011 року перебувало на обліку в Кременчуцькій ОДПІ. Відпов ідно до свідоцтва по реєстра цію платника податку на дода ну вартість від 21 грудня 2001 рок у №23551983, виданого Кременчуцько ю ОДПІ, зареєстроване платни ком податку на додану вартіс ть. Індивідуальний податкови й номер 210566916031.

Статтею 75 Податкового кодек су України встановлено, що ор гани державної податкової сл ужби мають право проводити к амеральні, документальні (пл анові або позапланові; виїзн і або невиїзні) та фактичні пе ревірки.

Пунктом 75.1.2 статті 75 Податков ого кодексу України встановл ено, що документальною перев іркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасніст ь, достовірність, повнота нар ахування та сплати усіх пере дбачених цим Кодексом податк ів та зборів, а також дотриман ня валютного та іншого закон одавства, контроль за дотрим анням якого покладено на кон тролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового до говору, оформлення трудових відносин з працівниками (най маними особами) та яка провод иться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фін ансової, статистичної та інш ої звітності, регістрів пода ткового та бухгалтерського о бліку, ведення яких передбач ено законом, первинних докум ентів, які використовуються в бухгалтерському та податко вому обліку і пов'язані з нара хуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог і ншого законодавства, контрол ь за дотриманням якого покла дено на органи державної под аткової служби, а також отрим аних в установленому законод авством порядку органом держ авної податкової служби доку ментів та податкової інформа ції, у тому числі за результат ами перевірок інших платникі в податків.

Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи органу держав ної податкової служби і пров одиться за наявності хоча б о днієї з обставин, визначених цим Кодексом.

Документальною виїзною пе ревіркою вважається перевір ка, яка проводиться за місцез находженням платника податк ів чи місцем розташування об 'єкта права власності, стосов но якого проводиться така пе ревірка.

Відповідно до положень під пункту 78.1.4. пункту 78.1 статті 78 Под аткового кодексу України, до кументальна позапланова виї зна перевірка здійснюється в разі якщо, зокрема, виявлено н едостовірність даних, що міс тяться у податкових декларац іях, поданих платником подат ків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх доку ментальні підтвердження на п исьмовий запит органу держав ної податкової служби протяг ом десяти робочих днів з дня о тримання запиту.

Із посиланням на вказану но рму Податкового кодексу Укра їни, Кременчуцькою ОДПІ в пер іод з 27 липня 2011 року по 02 серпня 2011 року було проведено докуме нтальну позапланову виїзну п еревірку ТОВ "Олтан" з питань д остовірності нарахування су м бюджетного відшкодування п одатку на додану вартість з б юджету на рахунок платника у банку за травень 2011 року, яке в иникло за рахунок від'ємного значення з податку на додану вартість, що декларувалося у квітні 2011 року.

За результатами даної пере вірки, відповідачем складени й акт від 09 серпня 2011 року №5458/23-309/210 56692, за висновками якого, на пор ушення пункту 200.4 статті 200 Пода ткового кодексу України, ТОВ "Олтан" завищено заявлену сум у бюджетного відшкодування п одатку на додану вартість за травень 2011 року на 10939,00 грн.

У зв'язку із встановленням, в ході проведення документал ьної позапланової виїзної пе ревірки, порушення вимог под аткового законодавства, Крем енчуцькою ОДПІ було винесене податкове повідомлення-ріше ння від 23 серпня 2011 року №0001002302/153 як им визначене до зменшення су ми бюджетного відшкодування податку на додану вартість в розмірі 10939,00 грн, застосовано ш трафні (фінансові) санкції в р озмірі 1,00 грн.

ТОВ "Олтан", не погодившись і з зазначеним податковим пові домленням-рішенням, звернуло сь із позовною заявою про виз нання його протиправним та с касування.

Відповідно до частини 3 ста тті 2 Кодексу адміністративн ого судочинства України у сп равах щодо оскарження рішень , дій чи бездіяльності суб'єкт ів владних повноважень адмін істративні суди перевіряють , чи прийняті (вчинені) вони: 1) н а підставі, у межах повноваже нь та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами Ук раїни; 2) з використанням повно важення з метою, з якою це повн оваження надано; 3) обґрунтова но, тобто з урахуванням усіх о бставин, що мають значення дл я прийняття рішення (вчиненн я дії); 4) безсторонньо (неупере джено); 5)добросовісно; 6) розсуд ливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запо бігаючи несправедливій диск римінації; 8) пропорційно, зокр ема з дотриманням необхідног о балансу між будь-якими несп риятливими наслідками для пр ав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких с прямоване це рішення (дія); 9) з у рахуванням права особи на уч асть у процесі прийняття ріш ення; 10) своєчасно, тобто протя гом розумного строку.

Надаючи оцінку податковом у повідомленню-рішенню Креме нчуцької ОДПІ від 23 серпня 2011 р оку №0001002302/153, суд виходить з наст упного.

В ході судового розгляду сп рави встановлено про подання ТОВ "Олтан" до Кременчуцької О ДПІ податкової декларації з податку на додану вартість з а квітень 2011 року (вхідний номе р від 16 травня 2011 року №9003203366), пода ткового розрахунку суми бюдж етного відшкодування податк у на додану вартість, що підля гає бюджетному відшкодуванн ю на рахунок платника в банку в розмірі 46975,00 грн.

Відповідно до положень пун ктів 200.1 - 200.4 статті 200 Податково го кодексу України, сума пода тку, що підлягає сплаті (перер ахуванню) до Державного бюдж ету України або бюджетному в ідшкодуванню, визначається я к різниця між сумою податков ого зобов'язання звітного (по даткового) періоду та сумою п одаткового кредиту такого зв ітного (податкового) періоду .

При позитивному значенні с уми, розрахованої згідно з пу нктом 200.1 цієї статті, така сума підлягає сплаті (перерахува нню) до бюджету у строки, встан овлені цим розділом.

При від'ємному значенні сум и, розрахованої згідно з пунк том 200.1 цієї статті, така сума в раховується у зменшення суми податкового боргу з податку , що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому чи слі розстроченого або відстр оченого відповідно до цього Кодексу), а в разі відсутності податкового боргу - зарахову ється до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.

Якщо в наступному податков ому періоді сума, розрахован а згідно з пунктом 200.1 цієї стат ті, має від'ємне значення, то б юджетному відшкодуванню під лягає частина такого від'ємн ого значення, яка дорівнює су мі податку, фактично сплачен ій отримувачем товарів/послу г у попередніх податкових пе ріодах постачальникам таких товарів/послуг або до Держав ного бюджету України, а в разі отримання від нерезидента п ослуг на митній території Ук раїни - сумі податкового зобо в'язання, включеного до подат кової декларації за попередн ій період за отримані від нер езидента послуги отримуваче м послуг; залишок від'ємного з начення попередніх податков их періодів після бюджетного відшкодування включається д о складу сум, що відносяться д о податкового кредиту наступ ного податкового періоду.

Згідно з поданою ТОВ "Олтан" до Кременчуцької ОДПІ подат ковою декларацією з податку на додану вартість за лютий 201 1 року (вхідний номер від 18 черв ня 2011 року №9003864410) від'ємне значен ня різниці між сумою податко вого зобов'язання та сумою по даткового кредиту становить 12188,00 грн.

Згідно акту перевірки від 09 серпня 2011 року, у періоді, що пе ревірявся, позивач застосову вав ставки оподаткування под атком на додану вартість:

- в розмірі 0 відсотків, на під ставі підпункту 195.1.3 пункту 195.1 с татті 195 Податкового кодексу У країни, згідно якого за нульо вою ставкою оподатковуються операції, зокрема, по постача нню послуг з міжнародних пер евезень пасажирів і багажу т а вантажів залізничним, авто мобільним, морським і річков им та авіаційним транспортом .

- в розмірі 20 відсотків, на пі дставі пункту 10 підрозділу 2 р озділу 20 "Перехідні положення " Податкового кодексу Україн и, яким встановлено, що за пода тковими зобов'язаннями з под атку на додану вартість, що ви никли: з 1 січня 2011 року до 31 груд ня 2013 року включно ставка пода тку становить 20 відсотків.

Кременчуцькою ОДПІ в ході п роведення перевірки встанов лено, що причиною виникнення від'ємного значення суми под атку, що підлягає бюджетному відшкодуванню за травень 2011 р оку є надання позивачем посл уг по перевезенню вантажів, а втомобільним транспортом, за межами митної території Укр аїни. Частка від загальної су ми податкового кредиту склад ає 94,6%.

В ході судового розгляду сп рави встановлено, що показни ки, відображені в рядках 1-9 дек лараціях з податку на додану вартість за квітень 2011 року, тр авень 2011 року сформовані за ра хунок провадження операцій н а митній території України, щ о оподатковуються заставкою 20 відсотків, крім імпорту тов арів, інших операцій, що опода тковуються за нульовою ставк ою.

Згідно пункту 187.1 статті 187 П одаткового кодексу України, датою виникнення податкових зобов'язань з постачання тов арів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий п еріод, протягом якого відбув ається будь-яка з подій, що ста лася раніше:

а) дата зарахування коштів в ід покупця/замовника на банк івський рахунок платника под атку як оплата товарів/послу г, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/по слуг за готівку - дата оприбут кування коштів у касі платни ка податку, а в разі відсутнос ті такої - дата інкасації готі вки у банківській установі, щ о обслуговує платника податк у;

б) дата відвантаження товар ів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декл арації, що засвідчує факт пер етинання митного кордону Укр аїни, оформлена відповідно д о вимог митного законодавств а, а для послуг - дата оформлен ня документа, що засвідчує фа кт постачання послуг платник ом податку.

Кременчуцькою ОДПІ при пер евірці податкового зобов'яза ння використані документи за всіма банківськими рахункам и, реєстри виданих податкови х накладних, перевірено обор отний баланс обороти по раху нках: 703, 361, 362, 23, 791 які звірені з дан ими аналітичного обліку підп риємства.

Сума податкового зобов'яза ння (К-т 643) відображена по Д-ту р ахунків (включаючи першу з по дії, що відбулася раніше, або п ередоплата, або відвантаженн я товару (робіт, послуг). До скл аду податкового зобов'язання ТОВ "Олтан" належать суми пода тку на додану вартість з реал ізації послуг по автоперевез енню. Доходи від реалізації в ідображаються на рахунку 703.

Позивачем до матеріалів н адано в повному обсязі докум енти первинного бухгалтерсь кого обліку щодо відображено го показника декларації з по датку на додану вартість за к вітень 2011 року в рядку 1 (А) 56797,00 грн . декларації та в рядку 1 (Б) в су мі 11359,00 грн.

Надання послуг по перевез енню вантажів за межами митн ої території України підтвер джується міжнародними товар но-транспортними накладними (СМR) та надходженням валютних коштів на банківські рахунк и підприємства в оплату нада них послуг.

ТОВ "Олтан" надано до матер іалів справи копії первинних бухгалтерських документів щ одо відображеного показника декларації з податку на дода ну вартість за травень 2011 року в рядку 1 (А) 53098,00 грн. та в рядку 1 (Б ) в сумі 10620,00 грн.

В рядку 2.2 декларації відобр ажено "інші операції", що опода тковуються за нульовою ставк ою (надання послуг по перевез енню вантажів за межами митн ої території України) 933032 грн.

Надання послуг по перевез енню вантажів за межами митн ої території України підтвер джується міжнародними товар но-транспортними накладними (СМR) та надходженням валютних коштів на банківські рахунк и підприємства в оплату дано го договору.

За наслідками проведеної перевірки відповідачем не в становлено про порушення ТОВ "Олтан" порядку формування по даткових зобов'язань з подат ку на додану вартість позива чем за квітень, травень 2011 року .

Відповідно положень пунк тів 198.1 198.3 статті 198 Податкового к одексу України право на відн есення сум податку до податк ового кредиту виникає у разі здійснення операцій з придб ання або виготовлення товарі в (у тому числі в разі їх ввезе ння на митну територію Украї ни) та послуг; придбання (будів ництво, спорудження, створен ня) необоротних активів, у том у числі при їх ввезенні на мит ну територію України (у тому ч ислі у зв'язку з придбанням та /або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонд у та/або при передачі таких ак тивів на баланс платника под атку, уповноваженого вести о блік результатів спільної ді яльності); отримання послуг, н аданих нерезидентом на митні й території України, та в разі отримання послуг, місцем пос тачання яких є митна територ ія України; ввезення необоро тних активів на митну терито рію України за договорами оп еративного або фінансового л ізингу.

Датою виникнення права пла тника податку на віднесення сум податку до податкового к редиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: да та списання коштів з банківс ького рахунка платника подат ку на оплату товарів/послуг; д ата отримання платником пода тку товарів/послуг, що підтве рджено податковою накладною .

Податковий кредит звітно го періоду визначається вихо дячи з договірної (контрактн ої) вартості товарів/послуг, а ле не вище рівня звичайних ці н, визначених відповідно до с татті 39 цього Кодексу, та скла дається з сум податків, нарах ованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановл еною пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого зві тного періоду у зв'язку з: прид банням або виготовленням тов арів (у тому числі при їх імпор ті) та послуг з метою їх подаль шого використання в оподатко вуваних операціях у межах го сподарської діяльності плат ника податку.

В ході судового розгляду сп рави встановлено, що на форму вання цих показників відобра жених в рядках 10 - 17 декларацій з податку на додану вартість за квітень, травень 2011 року, вп линуло здійснення операцій з придбання на митній територ ії України товарів (послуг) та основних фондів, за змістом а кту перевірки від 09 серпня 2011 р оку (стор. 6 акту) з метою їх вико ристання у межах господарськ ої діяльності платника подат ку для здійснення операцій, я кі підлягають оподаткуванню за ставкою 20 відсотків та нул ьовою ставкою.

Кременчуцькою ОДПІ при пер евірці правильності віднесе ння сум податку на додану вар тість до податкового кредиту (р.10.1.) декларації з податку на д одану вартість за квітень 2011 р оку сума податку на додану ва ртість - 22298 грн., перевірені вза єморозрахунки між постачаль никами наявність податкових накладних, які занесені до ре єстру отриманих податкових н акладних.

Кременчуцькою ОДПІ поруше ння ТОВ "Олтан" законодавства при формуванні складу подат кового кредиту за травень 2011 р оку обґрунтовано відсутніст ю в ланцюгах постачання ТОВ "О лтан" фактичних товаровиробн иків, а також наявністю в ланц югах підприємств, що мають оз наки фіктивності, що на думку відповідача ставить під сум нів факт належного декларува ння ними податків по здійсне них операціях.

Судом встановлено, що в акті перевірки Кременчуцькою ОДП І вказується на неправомірні сть формування складу податк ового кредиту за травень 2011 ро ку в зв'язку із наявністю прав овідносин позивача із ТОВ "Кр еменчукнафтопродукт груп" (к од 37074083, м. Кременчук), ТОВ "Полек-Т оп" (код 30300288, м. Київ).

Так, Кременчуцькою ОДП І в обґрунтування своїх дово дів вказано про:

- щодо контрагента ТОВ "Кр еменчукнафтопродукт груп" (к од 37074083, м. Кременчук) - в період з дійснення операцій з ТОВ "Ол тан" основними постачальник ами є ПП "Еталон" (код 25524885), місцез находження якого не встановл ено.

- щодо контрагента ТОВ "Пол ек-Топ" (код 30300288, м. Київ) - в період здійснення операцій з ТОВ "Олтан" основним постачальни ком є ТОВ "Мега Макс Плюс" (к од 33545901), місцезнаходження яког о не встановлено.

Така наведена обставина - не встановлення місцезнаходже ння не може свідчити про непр оведення господарських опер ацій, відсутність фактичного їх здійснення, чи неможливіс ть провадження суб'єктами го сподарювання фінансово-госп одарської діяльності.

В акті перевірки Кременчуц ькою ОДПІ вказано, що на момен т перевірки не встановлено н аявність правових відносин з платниками, установчі докум енти, свідоцтва про державну реєстрацію фізичної особи - підприємця, первинні та інші документи яких у судовому по рядку визнані недійсними.

В ході дослідження посилан ь відповідача, судом встанов лено, що відносно безпосеред ніх контрагентів позивача ТО В "Кременчукнафтопродукт гру п", ПП "Полек-Топ", Кременчуцько ю ОДПІ не встановлено фактів , які б ставили під сумнів наяв ність господарських операці й між ними та ТОВ "Олтан", не вия влено обставин, які б спросто вували фактичне здійснення, чи товарність таких господа рських операцій. Кременчуцьк ою ОДПІ не надано жодного док азу, який би спростовував пра вильність документального о формлення операцій, за прове дення яких ТОВ "Олтан" сформов аний податковий кредит, не до ведено про відсутність товар ів (робіт, послуг) чи відсутніс ть об'єктивних можливостей п оставки товарів (робіт, послу г) постачальниками на корист ь позивача.

Відповідно до положень ст атті 61 Конституції України юр идична відповідальність осо би має індивідуальний характ ер.

Обставини сплати контраге нтом ТОВ "Олтан" податку на дод ану вартість до бюджету не є, в ідповідно до вимог законодав ства, підставою для зменшенн я суми бюджетного відшкодува ння з податку на додану варті сть сумлінному платнику пода тків, а можуть зволікати нега тивні наслідки виключно для таких осіб - постачальників.

В акті перевірки Кременчу цькою ОДПІ зазначено, що за ре зультатами опрацювання пода ткових періодів, починаючи з період виникнення від'ємног о значення, не встановлено пр о наявність розбіжностей у п одаткові звітності.

З наведеного вбачається по фактичну сплату підприємств ами постачальниками ТОВ "Олт ан" до бюджету сум податкових зобов'язань з податку на дода ну вартість по господарських операціях за якими позиваче м в ціні отриманих товарів (ро біт, послуг) сплачені постача льникам суми податку на дода ну вартість.

Позивачем до матеріалів сп рави в повному обсязі надані документи первинного бухгал терського обліку, на підстав і яких сформований склад под аткового кредиту ТОВ "Олтан" з а квітень, травень 2011 року. Зазн ачені документи повністю від повідають вимогам Закону Укр аїни "Про бухгалтерський обл ік та фінансову звітність в У країні" відповідно до положе нь статей 1-3, 9 якого дія Закону поширюється на всіх юридични х осіб створених відповідно до законодавства України, не залежно від їх організаційно -правових форм і форм власнос ті, які зобов'язані вести бухг алтерський облік та подавати фінансову звітність згідно з законодавством.

Бухгалтерський облік є об ов'язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фін ансова, податкова, статистич на та інші види звітності, що в икористовують грошовий вимі рник, ґрунтуються на даних бу хгалтерського обліку.

Господарські операції - це ф акти підприємницької та іншо ї діяльності, що впливають на стан майна, капіталу, зобов'яз ань і фінансових результатів . Фіксують і підтверджують го сподарські операції, включаю чи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на ї х проведення документи, ство рені у письмовій або електро нній формі які відповідно до положень підпункту 1.2 пункту 1 Положення про документальн е забезпечення записів в бух галтерському обліку, затверд женого наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 року №88 є первинними докуме нтами.

Первинний документ - докуме нт, який містить відомості пр о господарську операцію та п ідтверджує її здійснення.

Первинні документи, які фік сують факти здійснення госпо дарських операцій є, підстав ою для бухгалтерського облік у господарських операцій. Пе рвинні документи повинні бут и складені під час здійсненн я господарської операції, а я кщо це неможливо - безпосеред ньо після її закінчення. Для к онтролю та впорядкування обр облення даних на підставі пе рвинних документів можуть ск ладатися зведені облікові до кументи.

Первинні та зведені обліко ві документи можуть бути скл адені на паперових або машин них носіях і повинні мати так і обов'язкові реквізити: назв у документа (форми); дату і міс це складання; назву підприєм ства, від імені якого складен о документ; зміст та обсяг гос подарської операції, одиницю виміру господарської операц ії; посади осіб, відповідальн их за здійснення господарськ ої операції і правильність ї ї оформлення; особистий підп ис або інші дані, що дають змог у ідентифікувати особу, яка б рала участь у здійсненні гос подарської операції.

Підпунктами 2.4, 2.16 пункту 2 По ложення про документальне за безпечення записів в бухгалт ерському обліку, затверджено го наказом Міністерства фіна нсів України від 24 травня 1995 ро ку №88 передбачено, що первинні документи повинні мати такі обов'язкові реквізити: найме нування підприємства, устано ви, від імені яких складений д окумент, назва документа (фор ми), дата і місце складання, зм іст та обсяг господарської о перації, одиниця виміру госп одарської операції (у натура льному та/або вартісному вир азі), посади і прізвища осіб, в ідповідальних за здійснення господарської операції і пр авильність її оформлення, ос обистий чи електронний підпи с або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка бр ала участь у здійсненні госп одарської операції. Забороня ється приймати до виконання первинні документи на операц ії, що суперечать законодавч им і нормативним актам, встан овленому порядку приймання, зберігання і витрачання грош ових коштів, товарно-матеріа льних цінностей та іншого ма йна, порушують договірну і фі нансову дисципліну, завдають шкоди державі, власникам, інш им юридичним і фізичним особ ам. Такі документи повинні бу ти передані керівнику підпри ємства, установи для прийнят тя рішення.

До матеріалів справи ТОВ "Ол тан" надане документальне пі дтвердження у вигляді виписо к установ банку про фактичну сплату позивачем та надходж ення на рахунки ТОВ "Олтан" гро шових коштів в оплату надани х та отриманих товарів (робіт , послуг), про що не заперечуєт ься Кременчуцькою ОДПІ.

Крім того, в ході судового р озгляду справи представнико м Кременчуцької ОДПІ зазнача лося про те, що суми податку на додану вартість по ризикови м постачальникам не були зня ті з податкового кредиту, а з м етою упередження витрат бюдж ету України ТОВ "Олтан" не може бути відшкодовано всю суму б юджетного відшкодування под атку на додану вартість за тр авень 2011 року в розмірі 10939,00 грн. Зменшення сум податку на дод ану вартість, заялених до від шкодування в повному обсязі не відповідає змісту акту пе ревірки та висновкам про нем ожливість підтвердження пра вомірності заявлення до відш кодування сум з бюджету в рам ках господарських операцій і з ТОВ "Керемнчукнафтопродукт сервіс Груп" та ТОВ "Полек Топ" , контрагентами яких у свою че ргу є ПП "Еталон", ТОВ "Мега Ма кс Плюс", із якими ТОВ "Олтан" взагалі не мало правовіднос ин.

З усього наведеного вбачає ться про відсутність порушен ь ТОВ "Олтан" вимог пункту 200.4 ст атті 200 Податкового кодексу Ук раїни за яким бюджетному від шкодуванню підлягає частина такого від'ємного значення, я ка дорівнює сумі податку, фак тично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх податкових періодах постача льникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету Ук раїни, а в разі отримання від н ерезидента послуг на митній території України - сумі пода ткового зобов'язання, включе ного до податкової деклараці ї за попередній період за отр имані від нерезидента послуг и отримувачем послуг; залишо к від'ємного значення попере дніх податкових періодів піс ля бюджетного відшкодування включається до складу сум, що відносяться до податкового кредиту наступного податков ого періоду, якщо в наступном у податковому періоді сума, р озрахована згідно з пунктом 200.1 цієї статті, має від'ємне зн ачення.

Відповідно, висновок Креме нчуцької ОДПІ про завищення ТОВ "Олтан" суми бюджетного ві дшкодування податку на додан у вартість за травень 2011 року н а 10939,00 грн є неправомірним, а под аткове повідомлення-рішення від 23 серпня 2011 року №0001002302/153 - прот иправним та таким, що підляга є скасуванню.

Відповідно до положень час тини 1 статті 94 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни якщо судове рішення ухв алене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повнов ажень, суд присуджує всі здій снені нею документально підт верджені судові витрати з Де ржавного бюджету України.

На підставі викладеного, керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-1 63 Кодексу адміністративного судочинства України,-

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відп овідальністю "Олтан" до Креме нчуцької об'єднаної державно ї податкової інспекції у Пол тавській області про визнан ня протиправним та скасуванн я податкового повідомлення-р ішення, задовольнити.

Визнати протиправним та ск асувати податкове повідомле ння-рішення Кременчуцької об 'єднаної державної податково ї інспекції у Полтавській об ласті №0001002302/1523 від 23.08.2011 року.

Стягнути з Державного бюдж ету України на користь Товар иства з обмеженою відповідал ьністю "Олтан" витрати зі спла ти судового збору в розмірі 3,4 0 грн.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Постанова може бути оскарж ена до Харківського апеляцій ного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня пр оголошення постанови з одноч асним поданням її копії до су ду апеляційної інстанції. У р азі складення постанови у по вному обсязі відповідно до с татті 160 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апе ляційна скарга подається про тягом десяти днів з дня отрим ання копії постанови.

Повний текст постанови виготовлено 27 вересня 2011 року.

Суддя Н.Ю . Алєксєєва

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.09.2011
Оприлюднено19.10.2011
Номер документу18653107
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1670/7258/11

Постанова від 22.09.2011

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Н.Ю. Алєксєєва

Ухвала від 05.09.2011

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Н.Ю. Алєксєєва

Ухвала від 05.09.2011

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Н.Ю. Алєксєєва

Ухвала від 09.10.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Федоров М.О.

Ухвала від 01.12.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Цвіркун Ю.І.

Ухвала від 16.10.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Федоров М.О.

Ухвала від 05.12.2011

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Шевцова Н.В.

Постанова від 22.09.2011

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Алєксєєва Н.Ю.

Ухвала від 05.09.2011

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Алєксєєва Н.Ю.

Ухвала від 05.09.2011

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Алєксєєва Н.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні