Постанова
від 30.08.2011 по справі 2а-6543/11/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №8.2.1

ПОСТАНОВА

Іменем України

30 серпня 2011 року Справа № 2а-6543/11/1270

Луганський окружний адміністративний суд

у складі головуючого судді Чернявської Т.І.,

за участю

секретаря судового засіда ння Ігнатович О.А.

та

представників сторін:

від позивача - ОСОБА_1 (довіреніс ть від 26.07.2011 б/н)

від відповідача - державний податковий і нспектор юридичного відділу

ОСОБА_2 (довіреність від 27.07.2011 № 9844/9/10)

розглянувши у відкритому с удовому засіданні у м. Луганс ьку

справу за адміністративни м позовом

товариства з обмеженою від повідальністю «Конструктор ське бюро трубопровідної арм атури і спеціальних робіт»

до державної податкової ін спекції в Артемівському райо ні у м. Луганську

про визнання протиправним та скасування податкового п овідомлення-рішення, визнанн я протиправною бездіяльност і,

ВСТАНОВИВ:

Ухвалою Луганського окруж ного адміністративного суду від 01 серпня 2011 року відкрито п ровадження в адміністративн ій справі № 2а-6543/11/1270 за адміністр ативним позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Конструкторське бюро трубо провідної арматури і спеціал ьних робіт» до державної под аткової інспекції в Артемівс ькому районі у м. Луганську, в якому позивач просить:

- визнати протиправним і ска сувати з 04 липня 2011 року податк ове повідомлення-рішення від 04 липня 2011 року № 0000492300 про збі льшення суми грошового зобов ' язання за платежем «подато к на додану вартість» на зага льну суму 5924,00 грн., у тому числі 4739,00 грн. - за основним платежем , 1185,00 грн. - за штрафними (фінансо вими) санкціями (штрафами);

- визнати протиправною безд іяльність із неповідомлення до 28 червня 2011 року товариство з обмеженою відповідальніст ю «Конструкторське бюро труб опровідної арматури і спеціа льних робіт» про час та місце розгляду заперечень до акта від 15 червня 2011 року № 276/2300/3673 6275 «Про проведення документал ьної позапланової невиїзної перевірки товариства з обме женою відповідальністю «Кон структорське бюро трубопров ідної арматури і спеціальних робіт», код ЄДРПОУ 36736275, з питан ь відносин з товариством з об меженою відповідальністю «Т ранс-Термінал 5», код ЄДРПОУ 36827 435, за період з 01 березня 2008 року п о 31 березня 2011 року».

В обґрунтування позовних в имог позивач зазначив, що дер жавною податковою інспекціє ю в Артемівському районі у м. Л уганську на підставі наказів від 31 травня 2011 року № 450 та від 01 ч ервня 2011 року № 465 проведено поз апланову невиїзну документа льну перевірку товариства з обмеженою відповідальністю «Конструкторське бюро трубо провідної арматури і спеціал ьних робіт» з питання правил ьності визначення повноти на рахування та своєчасності сп лати податку на додану варті сть по взаємовідносинам з то вариством з обмеженою відпов ідальністю «Транс-Термінал 5 » за період з 01 листопада 2009 рок у по 31 березня 2011 року, за резуль татами якої складено акт від 15 червня 2011 року № 276/2300/36736275. Перевір кою встановлені порушення пі дпунктів 7.4.1, 7.4.5 пункту 7.4 статті 7 Закону України від 03 квітня 199 7 року № 168/97-ВР «Про податок на до дану вартість» зі змінами та доповненнями, в результаті ч ого занижено податок на дода ну вартість у періоді що пере вірявся на 4739,00 грн., у тому числі по періодах: за квітень 2010 року в сумі 4676,00 грн., за травень 2010 рок у в сумі 63,00 грн.

На підставі акта позаплано вої невиїзної документально ї перевірки від 15 червня 2011 рок у № 276/2300/36736275 з питання правильнос ті визначення повноти нараху вання та своєчасності сплати податку на додану вартість п о взаємовідносинам з товарис твом з обмеженою відповідаль ністю «Транс-Термінал 5» за пе ріод з 01 листопада 2009 року по 31 б ерезня 2011 року, яким встановле но заниження податкового зоб ов' язання з податку на приб уток підприємства в періоді, що перевірявся, на загальну с уму 4739,00 грн., позивачу податков им повідомленням - рішенням в ід 04 липня 2011 року № 0000492300 визн ачено суму податкового зобов ' язання за платежем «подато к на додану вартість» у загал ьному розмірі 5924,00 грн., у тому чи слі 4739,00 грн. - за основним платеж ем, 1185,00 грн. - за штрафними (фін ансовими) санкціями.

На думку позивача податков е повідомлення-рішення від 04 л ипня 2011 року № 0000492300 прийняте безпідставно, незаконно та п ідлягає скасуванню з таких п ідстав.

Підтвердженням порушення позивачем підпунктів 7.4.1, 7.4.5 пун кту 7.4 статті 7 Закону України в ід 03 квітня 1997 року № 168/97-ВР «Про п одаток на додану вартість», н а думку відповідача, є наявні сть вироку Ленінського район ного суду м. Луганська від 10 бе резня 2011 року № 1-406/11 у відношенні громадянина ОСОБА_3 - дире ктора товариства з обмеженою відповідальністю «Транс-Тер мінал 5» щодо визнання його ви нним у скоєні злочину, передб аченого частиною 2 статті 28 та частиною 2 статті 205 Криміналь ного кодексу України. При цьо му, відповідач не наводить в а кті текст вироку Ленінського районного суду м. Луганська в ід 10 березня 2011 року № 1-406/11, в якому встановлено факт відсутност і юридичної сили податкових накладних з податку на додан у вартість виданих товариств ом з обмеженою відповідальні стю «Транс-Термінал 5» на адре су позивача, не надано доказі в набрання вказаним судовим рішенням законної сили. Інши х підтверджень порушень зако нодавства відповідачем не вк азано.

Враховуючи вищевикладене, позивач зазначив, що оскільк и акт позапланової невиїзної документальної перевірки ві д 15 червня 2011 року № 276/2300/36736275 з питан ня правильності визначення п овноти нарахування та своєча сності сплати податку на дод ану вартість по взаємовіднос инам з товариством з обмежен ою відповідальністю «Транс-Т ермінал 5» за період з 01 листоп ада 2009 року по 31 березня 2011 року н е є належним доказом здійсне ння позивачем відповідних по рушень, а самі порушення не пі дтверджені належними доказа ми, тому позивач вважає, що оск аржуване податкове повідомл ення-рішення має бути визнан им протиправним та скасоване .

Крім цього, позивач зазначи в, що в запереченнях до акта по запланової невиїзної докуме нтальної перевірки від 15 черв ня 2011 року № 276/2300/36736275 з питання пра вильності визначення повнот и нарахування та своєчасност і сплати податку на додану ва ртість по взаємовідносинам з товариством з обмеженою від повідальністю «Транс-Термін ал 5» за період з 01 листопада 2009 р оку по 31 березня 2011 року, які бул и отримані державною податко вою інспекцією в Артемівсько му районі у м. Луганську 22 черв ня 2011 року, позивач у відповідн ості до вимог підпункту 86.7 ста тті 86 Податкового кодексу Укр аїни зазначив про бажання пр ийняти участь у розгляді зап еречень. Відповідь на запере чення до акта датована 30 червн я 2011 року за № 8801/10/2300, але позивача в порушення вимог підпункту 86.7.2 пункту 86.7 статті 86 Податково го кодексу України станом на 28 червня 2011 року не було повідо млено відповідачем про місце і час проведення розгляду за перечень до акта.

У судовому засіданні предс тавник позивача позов підтри мав, просив його задовольнит и повністю, надав пояснення, а налогічні викладеним у позов ній заяві.

Державна податкова інспек ція в Артемівському районі у м. Луганську адміністративн ий позов не визнала, про що под ала суду заперечення проти п озову від 12 серпня 2011 № 10587/9/10 (арк. с прави 120-126). В запереченнях прот и адміністративного позову в ідповідач у задоволенні позо вних вимог просить відмовити повністю з таких підстав.

В межах виконання розпоряд ження Державної податкової а дміністрації в Луганській об ласті від 26 квітня 2010 року № 57-р « Щодо прийняття дієвих заході в по боротьбі з фіктивними су б'єктами господарювання» Дер жавна податкова адміністрац ія в Луганській області лист ом від 06 травня 2011 № 8735/7/23-907/219 зобов' язала підлеглих податкових і нспекцій вжити вичерпних зах одів щодо організації та про ведення перевірки суб' єкті в господарювання, які сформу вали податковий кредит від Т ОВ «Транс-Термінал 5» (код ЄДРП ОУ 36827435).

На підставі повідомлення, в иданого державною податково ю інспекцією в Артемівському районі у м. Луганську від 31 тра вня 2011 року № 40, головним держав ним податковим ревізором-інс пектором відділу перевірок п латників податків управлінн я податкового контролю юриди чних осіб Державної податков ої інспекції в Артемівському районі у м. Луганську Кузьм ічовою Юлією Анатоліївною на підставі пункту 79.1 статті 7 9 Податкового кодексу Україн и, згідно із планом основних п итань та відповідно до наказ ів, виданих Державною податк овою інспекцією в Артемівськ ому районі у м. Луганську від 3 1 травня 2011 року № 450 та від 01 червн я 2011 року № 465, проведена позапла нова невиїзна документальна перевірка товариства з обме женою відповідальністю «Кон структорське бюро трубопров ідної арматури і спеціальних робіт» з питання правильнос ті визначення повноти нараху вання та своєчасності сплати податку на додану вартість п о взаємовідносинам з товарис твом з обмеженою відповідаль ністю «Транс-Термінал 5» за пе ріод з 01 листопада 2009 року по 31 б ерезня 2011 року, за результатам и якої складено акт від 15 черв ня 2011 року № 276/2300/36736275.

Перевірку проведено з відо ма директора товариства з об меженою відповідальністю «К онструкторське бюро трубопр овідної арматури і спеціальн их робіт» ОСОБА_5 (вручено копії наказів та повідомлен ь від 01.06.2011 та від 02.06.2011).

Листом від 25 травня 2011 року № 1 /25052011 директор товариства з обм еженою відповідальністю «Ко нструкторське бюро трубопро відної арматури і спеціальни х робіт» на запит від 13 травня 2011 року № 6689/10/2300 щодо надання інфо рмації та її документального підтвердження формування по даткового кредиту по взаємов ідносинам з товариством з об меженою відповідальністю «Т ранс-Термінал 5» за період з 01 л истопада 2009 року по 31 березня 2011 року надав пакет документів до державної податкової інс пекції в Артемівському район і у м. Луганську.

Перевіркою встановлені по рушення підпунктів 7.4.1, 7.4.5 пункт у 7.4 статті 7 Закону України від 03 квітня 1997 року № 168/97-ВР «Про под аток на додану вартість» зі з мінами та доповненнями, в рез ультаті чого занижено подато к на додану вартість у період і, що перевірявся, на 4739,00 грн., у т ому числі по періодах: за квіт ень 2010 року в сумі 4676,00 грн., за травень 2010 року в сумі 63,00 грн .

На підставі встановлених п орушень та згідно вимог чинн ого законодавства, відповіда чем прийнято податкове повід омлення-рішення від 04 липня 2011 року № 0000492300 про донарахува ння грошового зобов'язання з податку на додану вартість у загальному розмірі 5924,00 грн., у т ому числі 4739,00 грн. - за основним платежем, 1185,00 грн. - за штрафни ми (фінансовими) санкціями.

Вироком Ленінського район ного суду м. Луганська від 10 бе резня 2011 № 1-406/11 директора товари ства з обмеженою відповідаль ністю «Транс-Термінал 5» ОС ОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1 року н ародження, визнано винним у с коєні злочину, передбаченого частиною 2 статті 28 та частино ю 2 статті 205 Кримінального код ексу України (фіктивне підпр иємництво, створення або при дбання суб' єкта підприємни цької діяльності - юридичної особи з метою прикриття неза конної діяльності).

Також, актом від 18 травня 2011 ро ку № 288/23-36827435 «Про результати нев иїзної документальної перев ірки товариства з обмеженою відповідальністю «Транс-Тер мінал 5» з питань своєчасност і, достовірності, повноти нар ахування та сплати податку н а додану вартість за період з 01 грудня 2009 року по 30 листопада 2010 року, який складено Ленінсь кою міжрайонною державною по датковою інспекцією у м. Луга нську та надіслано на адресу державної податкової інспек ції в Артемівському районі у м. Луганську, встановлено пор ушення: пункту 3 статті 5 та пун кту 1 статті 7 Господарського к одексу України; пункту 2 статт і 3 Закону України від 16 липня 19 99 року № 996-Х1V «Про бухгалтерськ ий облік та фінансову звітні сть в Україні» (зі змінами та д оповненнями) підпункту 3.1.1 пун кту 3.1 статті 3, пункту 4.1 статті 4 , підпункту 7.3.1 пункту 7.3, підпунк тів 7.4.1, 7.4.5 пункту 7.4, підпункту 7.5.1 п ункту 7.5 статті 7 Закону Україн и від 03 квітня 1997 року № 168/97-ВР «Пр о податок на додану вартість », пункту 185.1 статті 185, пункту 188.1 с татті 188, пункту 187.1 статті 187, пунк тів 198.1, 198.2, 198.6 статті 198 Податковог о кодексу України (зі змінами та доповненнями), в результат і чого товариством з обмежен ою відповідальністю «Транс-Т ермінал 5» за період з 01 грудня 2009 року по 30 листопада 2010 року за вищено податкові зобов' яза ння у сумі 2635104,00 грн. та завищено податковий кредит у сумі 2619781,00 грн.

Вищезазначеним актом від 18 травня 2011 року № 288/23-36827435 встановл ено відсутність поставок тов арів та укладення угод з мето ю настання реальних наслідкі в. Господарські операції за п еріод з 01 грудня 2009 року по 30 лис топада 2010 року щодо придбання товариством з обмеженою від повідальністю «Транс-Термін ал 5» товарів (робіт, послуг) у к онтрагентів - постачальників та продажу товарів (робіт, пос луг) на адресу контрагентів - п окупців не підтверджуються с тосовно врахування реальног о часу здійснення операцій, м ісцезнаходження майна, наявн ості трудових, виробничо-скл адських приміщень та іншого майна, які економічно необхі дні для здійснення господарс ьких операцій. У зв' язку з ти м, що угоди є нікчемними, нікче мний правочин є недійсним в с илу закону, такий нікчемний п равочин не створює інших юри дичних наслідків, крім тих, що пов' язані з його недійсніс тю. Даний акт було використан о як податкову інформацію пр и перевірці позивача на підс таві підпункту 72.1.5 пункту 72.1 ста тті 72 Податкового кодексу Укр аїни.

Виходячи з вищезазначеног о, фінансово-господарських в ідносин товариства з обмежен ою відповідальністю «Констр укторське бюро трубопровідн ої арматури і спеціальних ро біт» з товариством з обмежен ою відповідальністю «Транс-Т ермінал 5» фактично не відбув алось, а декларування податк ового кредиту за рахунок под аткових накладних, виписаних (отриманих) від вказаного кон трагента, неправомірне, оскі льки вони виписані невстанов леною особою.

Крім того, відповідач у запе реченнях зазначив, що постан овою Луганського окружного а дміністративного суду від 05 к вітня 2011 року у справі № 2а-1767/11/1270, я ка у відповідності до вимог с татті 254 Кодексу адміністрати вного судочинства України на брала законної сили, адмініс тративний позов Ленінської м іжрайонної державної податк ової інспекції у м. Луганську до товариства з обмеженою ві дповідальністю «Транс-Термі нал 5», третя особа - начальник управління державної реєстр ації та міської ради - державн ий реєстратор, про визнання у становчих документів товари ства з обмеженою відповідаль ністю «Транс-Термінал 5» неді йсними та припинення юридичн ої особи задоволено у повном у обсязі.

На думку відповідача, позив ач взагалі не мав права включ ати суму коштів до податково го кредиту на підставі подат кових накладних, отриманих в ід товариства з обмеженою ві дповідальністю «Транс-Термі нал 5», установчі документи як ого було скасовано.

Враховуючи вищевикладене, державна податкова інспекці я в Артемівському районі у м. Л уганську вважає правомірним оскаржуване податкове-повід омлення-рішення від 04 липня 2011 року № 0000492300, яким визначено суму податкового зобов' яза ння з податку на додану варті сть у сумі 5924,00 грн.

У судовому засіданні предс тавник відповідача проти адм іністративного позову запер ечував, просив у задоволенні адміністративного позову ві дмовити повністю, надав пояс нення, аналогічні викладеним у запереченні на адміністра тивний позов від 12 серпня 2011 № 105 87/9/10.

Заслухавши пояснення пред ставників сторін, дослідивши матеріали справи, розглянув ши справу в межах заявлених п озовних вимог і наданих стор онами доказів, оцінивши дока зи відповідно до вимог стате й 69-72 Кодексу адміністративно го судочинства України, суд в важає позовні вимоги такими, що не підлягають задоволенн ю повністю, з таких підстав.

Згідно із частиною 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданн ям адміністративного судочи нства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, пра в та інтересів юридичних осі б у сфері публічно-правових в ідносин від порушень з боку о рганів державної влади, орга нів місцевого самоврядуванн я, їхніх посадових і службови х осіб, інших суб'єктів при зді йсненні ними владних управлі нських функцій на основі зак онодавства, в тому числі на ви конання делегованих повнова жень, шляхом справедливого, н еупередженого та своєчасног о розгляду адміністративних справ.

У справах щодо оскарження р ішень, дій чи бездіяльності с уб'єктів владних повноважень адміністративні суди відпов ідно до вимог частини 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України перевір яють, чи прийняті (вчинені) вон и:

1) на підставі, у межах повнов ажень та у спосіб, що передбач ені Конституцією та законами України;

2) з використанням повноваже ння з метою, з якою це повноваж ення надано;

3) обґрунтовано, тобто з урах уванням усіх обставин, що маю ть значення для прийняття рі шення (вчинення дії);

4) безсторонньо (неупереджен о);

5) добросовісно;

6) розсудливо;

7) з дотриманням принципу рі вності перед законом, запобі гаючи несправедливій дискри мінації;

8) пропорційно, зокрема з дот риманням необхідного баланс у між будь-якими несприятлив ими наслідками для прав, своб од та інтересів особи і цілям и, на досягнення яких спрямов ане це рішення (дія);

9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийнятт я рішення;

10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Статтею 19 Конституції Украї ни встановлено, що правовий п орядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яки х ніхто не може бути примушен ий робити те, що не передбачен о законодавством. Органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закона ми України.

Відповідно до вимог Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд при вирішен ні справи керується принципо м законності, відповідно до я кого вирішує справи відповід но до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язко вість яких надана Верховною Радою України та застосовує інші нормативно-правові акти , прийняті відповідним орган ом на підставі, у межах повнов ажень та у спосіб, передбачен і Конституцією та законами У країни.

Згідно із частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна с торона повинна довести ті об ставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крі м випадків, встановлених ста ттею 72 цього Кодексу.

В адміністративних справа х про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкт а владних повноважень обов'я зок щодо доказування правомі рності свого рішення, дії чи б ездіяльності відповідно до ч астини 2 статті 71 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни покладається на відпо відача, якщо він заперечує пр оти адміністративного позов у.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом під час судового розгляду сп рави, товариство з обмеженою відповідальністю «Конструк торське бюро трубопровідної арматури і спеціальних робі т» (ідентифікаційний код 36736275) є юридичною особою, зареєстро ване виконавчим комітетом Лу ганської міської ради 15 жовтн я 2009 року, про що свідчить свідо цтво про державну реєстрацію юридичної особи серії А01 № 486491 ( арк. справи 137).

На податковому обліку това риство з обмеженою відповіда льністю «Конструкторське бю ро трубопровідної арматури і спеціальних робіт» перебува є у державній податковій інс пекції в Артемівському район і у м. Луганську з 16 жовтня 2009 рок у за № 6475, про що свідчить довід ка про взяття на облік платни ка податків від 16 жовтня 2009 рок у № 1904 (арк. справи 139).

У відповідності до вимог За кону України від 03 квітня 1997 ро ку № 168/97-ВР «Про податок на дода ну вартість» (який був чинним до 01 січня 2011 року) товариство з обмеженою відповідальністю «Конструкторське бюро трубо провідної арматури і спеціал ьних робіт» зареєстровано пл атником податку на додану ва ртість, йому присвоєно індив ідуальний податковий номер п латника податку на додану ва ртість 367362712330, про що свідчить св ідоцтво про реєстрацію платн ика податку на додану вартіс ть від 27 жовтня 2009 року № 100251801 (арк . справи 140).

Згідно податкової деклара ції з податку на додану варті сть за квітень 2010 року та додат ку 5 до декларації «Розшифров ки податкових зобов' язань т а податкового кредиту в розр ізі контрагентів» до складу податкового кредиту звітног о періоду включено податок н а додану вартість в сумі 4676,20 гр н. по контрагенту - товариству з обмеженою відповідальніст ю «Транс-Термінал 5» (податков а накладна від 16 квітня 2010 року № 416, яка включена до реєстру от риманих та виданих податкови х накладних за квітень 2010 року ) (арк. справи 144-145, 146, 147-148, 155).

Згідно податкової деклара ції з податку на додану варті сть за травень 2010 року та додат ку 5 до декларації «Розшифров ки податкових зобов' язань т а податкового кредиту в розр ізі контрагентів» до складу податкового кредиту звітног о періоду включено податок н а додану вартість в сумі 63,20 грн . по контрагенту - товариству з обмеженою відповідальністю «Транс-Термінал 5» (податкова накладна від 23 квітня 2010 року № О423, яка включена до реєстру от риманих та виданих податкови х накладних за травень 2010 року ) (арк. справи 141-142, 143, 149-150, 154).

З 01 червня 2011 року по 07 червня 20 11 року державною податковою і нспекцією в Артемівському ра йоні у м. Луганську на підстав і наказу від 31 травня 2011 року № 45 0, до якого внесені зміни наказ ом від 01 червня 2011 року № 465, відпо відно до підпункту 78.1.1 пункту 7 8.1 статті 78 Податкового кодекс у України проведено документ альну позапланову невиїзну п еревірку товариства з обмеже ною відповідальністю «Конст рукторське бюро трубопровід ної арматури і спеціальних р обіт» (код за ЄДРПОУ 36736275) з пита ння правильності визначення повноти нарахування та своє часності сплати податку на д одану вартість по взаємовідн осинам з товариством з обмеж еною відповідальністю «Тран с-Термінал 5» (код за ЄДРПОУ 36827435 ) за період з 01 листопада 2009 року по 31 березня 2011 року, за результ атами якої складено акт від 15 червня 2011 року № 276/2300/36736275 (арк. спра ви 85-99).

Згідно висновків акта від 15 червня 2011 року № 276/2300/36736275, перевір кою встановлені порушення то вариством з обмеженою відпов ідальністю «Конструкторськ е бюро трубопровідної армату ри і спеціальних робіт» підп унктів 7.4.1, 7.4.5 пункту 7.4 статті 7 За кону України від 03 квітня 1997 ро ку № 168/97-ВР «Про податок на дода ну вартість» зі змінами та до повненнями, в результаті чог о занижено податок на додану вартість у періоді, що переві рявся, на 4739,00 грн., у тому числі п о періодах: за квітень 2010 року в сумі 4676,00 грн., за травень 2 010 року в сумі 63,00 грн. (арк. справи 99).

Висновок про заниження тов ариством з обмеженою відпові дальністю «Конструкторське бюро трубопровідної арматур и і спеціальних робіт» подат ку на додану вартість у періо ді, що перевірявся, на 4739,00 грн., у тому числі по періодах: за кві тень 2010 року в сумі 4676,00 грн., за тр авень 2010 року в сумі 63,00 грн., вмот ивований наявністю вироку Ле нінського районного суду м. Л уганська від 10 березня 2011 № 1-406/11, я ким директора товариства з о бмеженою відповідальністю « Транс-Термінал 5» ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1 року народжен ня, визнано винним у скоєні зл очину, передбаченого частино ю 2 статті 28 та частиною 2 статті 205 Кримінального кодексу Укра їни, з чого вбачається уклада ння нікчемного правочину, фа ктична відсутність фінансов о-господарських відносин тов ариства з обмеженою відповід альністю «Конструкторське б юро трубопровідної арматури і спеціальних робіт» з товар иством з обмеженою відповіда льністю «Транс-Термінал 5» та неправомірне декларування п одаткового кредиту за рахуно к податкових накладних, випи саних (отриманих) від вказано го контрагента, оскільки вон и виписані невстановленою ос обою - підписи на податкових н акладних не співпадають з пі дписом на договорі від 15 квітн я 2010 року № 1/15042010.

На підставі акта перевірки від 15 червня 2011 року № 276/2300/36736275 держ авною податковою інспекцією в Артемівському районі у м. Лу ганську згідно з підпунктом 54.3.2 пункту 54.3 статті 54, пунктом 58.1 статті 58, абзацом 2 пункту 123.1 ста тті 123 Податкового кодексу Укр аїни винесено податкове пові домлення-рішення від 04 липня 2 011 року № 0000492300, як им товариству з обмеженою ві дповідальністю «Конструкто рське бюро трубопровідної ар матури і спеціальних робіт» збільшено суму грошового зоб ов' язання за платежем «пода ток на додану вартість» на за гальну суму 5924,00 грн., у тому числ і 4739,00 грн. - за основним пл атежем, 1185,00 грн. - за штрафними (ф інансовими) санкціями (штраф ами) (арк. справи 32).

За результатами розгляду а дміністративної справи суд п рийшов до висновку, що податк ове повідомлення-рішення дер жавної податкової інспекції в Артемівському районі у м. Л уганську від 04 липня 2011 року № 0000492300 є законним та обґрунтов аним, з огляду на нижчевиклад ене.

Вироком Ленінського район ного суду м. Луганська від 10 бе резня 2011 року у справі № 1-406/11 ОС ОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1 року н ародження, засновника та дир ектора товариства з обмежено ю відповідальністю «Транс-Те рмінал 5», визнано винним у ско єні злочину, передбаченого ч астиною 2 статті 28 та частиною 2 статті 205 Кримінального коде ксу України (арк. справи 65-71).

Згідно вироку Ленінського районного суду м. Луганська в ід 10 березня 2011 року у справі № 1- 406/11 власник товариства з обмеж еною відповідальністю «Тран с-Термінал 5» ОСОБА_3, перед бачаючи настання соціально-н ебезпечних наслідків та бажа ючи їх настання, створив (засн ував) та зареєстрував на своє ім' я товариство з обмежено ю відповідальністю «Транс-Те рмінал 5» з метою прикриття не законної діяльності, після ч ого передав всі документи, пе чатку та штамп товариства з о бмеженою відповідальністю « Транс-Термінал 5» невстановл еній в ході досудового слідс тва особі на ім' я «Олександ р», яку с того часу більше не б ачив (арк. справи 70).

Вирок Ленінського районно го суду м. Луганська від 10 бере зня 2011 року у справі № 1-406/11 набрав законної сили (арк. справи 71).

В силу частини 4 статті 72 Коде ксу адміністративного судоч инства України вирок суду в к римінальній справі, який наб рав законної сили, є обов' яз ковим для адміністративного суду, що розглядає справу про правові наслідки дій чи безд іяльності особи, щодо якої ух валений вирок або постанова суду, лише в питаннях, чи мало місце діяння та чи вчинене во но цією особою.

На час виникнення спірних п равовідносин платників пода тку на додану вартість, об' є кти, базу та ставки оподаткув ання, перелік неоподатковува них та звільнених від оподат кування операцій, особливост і оподаткування експортних т а імпортних операцій, понятт я податкової накладної, поря док обліку, звітування та вне сення податку до бюджету виз начав Закон України від 03 квіт ня 1997 року № 168/97-ВР «Про податок н а додану вартість».

Відповідно до підпункту 7.4.1 п ункту 7.4 статті 7 Закону Україн и від 03 квітня 1997 року № 168/97-ВР «Пр о податок на додану вартість » податковий кредит звітного періоду визначається виходя чи із договірної (контрактно ї) вартості товарів (послуг), а ле не вище рівня звичайних ці н, у разі якщо договірна ціна н а такі товари (послуги) відріз няється більше ніж на 20 відсот ків від звичайної ціни на так і товари (послуги), та складаєт ься із сум податків, нарахова них (сплачених) платником под атку за ставкою, встановлено ю пунктом 6.1 статті 6 та статтею 8-1 цього Закону, протягом тако го звітного періоду у зв'язку з: - придбанням або виготовлен ням товарів (у тому числі при ї х імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в о податковуваних операціях у м ежах господарської діяльнос ті платника податку; - придбан ням (будівництвом, споруджен ням) основних фондів (основни х засобів, у тому числі інших н еоборотних матеріальних акт ивів та незавершених капітал ьних інвестицій в необоротні капітальні активи), у тому чис лі при їх імпорті, з метою пода льшого використання у виробн ицтві та/або поставці товарі в (послуг) для оподатковувани х операцій у межах господарс ької діяльності платника под атку.

Підставою для нарахування податкового кредиту відпові дно до підпункту 7.2.6 пункту 7.2 ст атті 7 Закону України від 03 кві тня 1997 року № 168/97-ВР «Про податок на додану вартість» є податк ова накладна, яка видається п латником податку, який поста вляє товари (послуги), на вимог у їх отримувача.

Податкова накладна у відпо відності із підпунктом 7.2.3 пун кту 7.2 статті 7 Закону України в ід 03 квітня 1997 року № 168/97-ВР «Про п одаток на додану вартість» є звітним податковим документ ом і одночасно розрахунковим документом.

Згідно абзацу 1 підпункту 7.4.5 пункту 7.4 статті 7 Закону Украї ни від 03 квітня 1997 року № 168/97-ВР «П ро податок на додану вартіст ь» не підлягають включенню д о складу податкового кредиту суми сплаченого (нараховано го) податку у зв'язку з придбан ням товарів (послуг), не підтве рджені податковими накладни ми чи митними деклараціями (і ншими подібними документами згідно з підпунктом 7.2.6 цього п ункту).

Підпунктом 7.2.1 пункту 7.2 статт і 7 вказаного Закону встановл ено, що платник податку зобов 'язаний надати покупцю подат кову накладну, що має містити зазначені окремими рядками: а) порядковий номер податков ої накладної; б) дату виписува ння податкової накладної; в) п овну або скорочену назву, заз начену у статутних документа х юридичної особи або прізви ще, ім'я та по батькові фізично ї особи, зареєстрованої як пл атник податку на додану варт ість; г) податковий номер плат ника податку (продавця та пок упця); д) місце розташування ю ридичної особи або місце под аткової адреси фізичної особ и, зареєстрованої як платник податку на додану вартість; е ) опис (номенклатуру) товарів ( робіт, послуг) та їх кількість (обсяг, об'єм); є) повну або скор очену назву, зазначену у стат утних документах отримувача ; ж) ціну поставки без врахуван ня податку; з) ставку податку т а відповідну суму податку у ц ифровому значенні; и) загальн у суму коштів, що підлягають с платі з урахуванням податку.

Пунктом 3 статті 8 Закону Укр аїни від 04 грудня 1990 року № 509-XII «П ро державну податкову службу в Україні» однією з функцій Д ержавної податкової адмініс трації України є затвердженн я форм податкових розрахункі в, звітів, декларацій та інших документів, пов'язаних з обчи сленням і сплатою податків, і нших платежів, декларацій пр о валютні цінності, зразку ка ртки фізичної особи - платник а податків та інших обов'язко вих платежів, форми повідомл ення про відкриття або закри ття юридичними особами, фізи чними особами - суб'єктами під приємницької діяльності бан ківських рахунків, а також фо рм звітів про роботу, проведе ну органами державної податк ової служби.

Відповідно до пунктів 2, 5 Пор ядку заповнення податкової н акладної, затвердженого нака зом Державної податкової адм іністрації України від 30 трав ня 1997 року № 165 та зареєстровано го в Міністерстві юстиції Ук раїни 23 червня 1997 року за № 233/2037 (як ий був чинним на час виникнен ня спірних правовідносин), по даткову накладну складає осо ба, яка зареєстрована як плат ник податку в податковому ор гані і якій присвоєно індиві дуальний податковий номер пл атника податку на додану вар тість. Податкова накладна вв ажається недійсною у разі її заповнення іншою особою, ніж вказаною у пункті 2 даного Пор ядку.

Згідно пункту 18 зазначеного Порядку всі складені примір ники податкової накладної пі дписуються особою, уповноваж еною платником податку здійс нювати продаж товарів (робіт , послуг), та скріплюються печа ткою такого платника податку - продавця.

Встановлений вироком суду факт створення товариства з метою прикриття незаконної діяльності (фіктивне підприє мництво) свідчить, що від імен і цього товариства діяли осо би, які не мали законних повно важень на його представництв о, на вчинення від його імені ю ридично значимих дій, оскіль ки не були наділені такими по вноваженнями засновником то вариства. А відтак і податков і накладні, виписані від імен і цього товариства такими ос обами, не мають значення звіт ного податкового документа т а розрахункового документа, з яким підпункт 7.4.5 пункту 7.4 ста тті 7 Закону України від 03 квіт ня 1997 року № 168/97-ВР «Про податок н а додану вартість» пов' язує право платника податку на до дану вартість на включення с ум податку до податкового кр едиту (зазначену правову поз ицію висловлено Вищим адміні стративним судом України у п останові від 14 квітня 2011 року № К-20475/08 за результатами розгляд у касаційної скарги державно ї податкової інспекції у Под ільському районі м. Києва на у хвалу Київського апеляційно го адміністративного суду ві д 07 жовтня 2008 року у справі № 11/76-А господарського суду м. Києва за позовом товариства з обме женою відповідальністю «Чех » до державної податкової ін спекції у Подільському район і м. Києва про визнання нечинн ими податкових повідомлень-р ішень).

Податкові накладні від іме ні товариства з обмеженою ві дповідальністю «Транс-Термі нал 5» виписані та підписані н е директором ОСОБА_3, а інш ою невстановленою особою, як у неможливо ідентифікувати, що підтверджується вироком Л енінського районного суду м. Луганська від 10 березня 2011 рок у у справі № 1-406/11, що, у свою чергу , не дає можливості встановит и факт наявності у цієї особи відповідних повноважень щод о підпису зазначених накладн их.

Таким чином, податкові та ви даткові накладні складені в порушення вимог чинного зако нодавства, не мають ознак нал ежного первинного документу в розумінні Закону України « Про бухгалтерський облік та фінансову звітність», не маю ть юридичної сили і не можуть слугувати документом, який п ідтверджує право позивача на включення до складу податко вого кредиту податкових декл арацій з податку на додану ва ртість за квітень 2010 року пода тку на додану вартість в сумі 4676,20 грн. та за травень 2010 року по датку на додану вартість в су мі 63,20 грн.

Внаслідок неправомірного та безпідставного віднесенн я позивачем до складу податк ового кредиту за квітень 2010 ро ку суми 4676,20 грн. та за травень 2010 року суми 63,20 грн., товариством з обмеженою відповідальніст ю «Конструкторське бюро труб опровідної арматури і спеціа льних робіт» було занижено с уму податку на додану вартіс ть за квітень 2010 року у розмірі 4676,20 грн. та за травень 2010 року у р озмірі 63,20 грн.

Таким чином, збільшення под атковим органом у податковом у повідомленні-рішенні від 04 л ипня 2011 року № 0000492300 грошових зобов' язань за платежем «п одаток на додану вартість» з а основним платежем в сумі 4739,00 грн. узгоджується з нормами п одаткового законодавства. Пр авомірність визначення пода ткових зобов' язань доводит ь правомірність застосуванн я штрафних (фінансових) санкц ій в розмірі 25 відсотків суми нарахованого податкового зо бов' язання відповідно до аб зацу 2 пункту 123.1 статті 123 Податк ового кодексу України у розм ірі 1185,00 грн.

Що стосується позовних вим ог про визнання протиправною бездіяльності державної под аткової інспекції в Артемівс ькому районі у м. Луганську із неповідомлення до 28 червня 2011 року товариство з обмеженою відповідальністю «Конструк торське бюро трубопровідної арматури і спеціальних робі т» про час та місце розгляду з аперечень до акта від 15 червня 2011 року № 276/2300/36736275 «Про проведення документальної позапланово ї невиїзної перевірки товари ства з обмеженою відповідаль ністю «Конструкторське бюро трубопровідної арматури і с пеціальних робіт», код ЄДРПО У 36736275, з питань відносин з товар иством з обмеженою відповіда льністю «Транс-Термінал 5», ко д ЄДРПОУ 36827435, за період з 01 листо пада 2009 року по 31 березня 2011 року », то вони залишаються судом б ез задоволення з таких підст ав.

За змістом норми пункту 1 ча стини 2 статті 17 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни предмет оскарження за правилами адміністративног о судочинства повинен мати ю ридичне значення, тобто впли вати на коло прав, свобод, зако нних інтересів чи обов' язкі в, а також встановлені законо м умови їх реалізації.

Закріплення частиною 2 стат ті 2 Кодексу адміністративно го судочинства України полож ення про можливість оскарже ння до адміністративних суді в будь-яких рішень, дій чи безд іяльності суб' єктів владни х повноважень, крім випадків , коли щодо таких рішень, дій ч и бездіяльності Конституціє ю чи законами України встано влено інший порядок судового провадження, не означає спро стування висновку про юридич не значення рішення, дії чи бе здіяльності суб' єкта владн их повноважень як предмета с удового оскарження, так само як не означає і нівелювання с пособу захисту порушеного пр ава, свобод чи законних інтер есів.

В ході судового розгляду сп рави судом встановлено, що за перечення товариства з обмеж еною відповідальністю «Конс трукторське бюро трубопрові дної арматури і спеціальних робіт» до акта від 15 червня 2011 р оку № 276/2300/36736275 «Про проведення до кументальної позапланової н евиїзної перевірки товарист ва з обмеженою відповідальні стю «Конструкторське бюро тр убопровідної арматури і спец іальних робіт», код ЄДРПОУ 3673627 5, з питань відносин з товарист вом з обмеженою відповідальн істю «Транс-Термінал 5», код ЄД РПОУ 36827435, за період з 01 листопад а 2009 року по 31 березня 2011 року» де ржавною податковою інспекці єю в Артемівському районі у м . Луганську розглянуті, на них надано відповідь від 30 червня 2011 року за № 8801/10/2300, яку отримано п озивачем (арк. справи 23-24, 25-31). На д умку суду, неповідомлення де ржавною податковою інспекці єю в Артемівському районі у м . Луганську до 28 червня 2011 року т овариство з обмеженою відпов ідальністю «Конструкторськ е бюро трубопровідної армату ри і спеціальних робіт» про ч ас та місце розгляду запереч ень до акта від 15 червня 2011 року № 276/2300/36736275 «Про проведенн я документальної позапланов ої невиїзної перевірки товар иства з обмеженою відповідал ьністю «Конструкторське бюр о трубопровідної арматури і спеціальних робіт», код ЄДРП ОУ 36736275, з питань відносин з това риством з обмеженою відповід альністю «Транс-Термінал 5», к од ЄДРПОУ 36827435, за період з 01 лист опада 2009 року по 31 березня 2011 рок у» не створило юридичних нас лідків для позивача, оскільк и висновки акта перевірки пр о порушення товариством з об меженою відповідальністю «К онструкторське бюро трубопр овідної арматури і спеціальн их робіт» підпунктів 7.4.1, 7.4.5 пун кту 7.4 статті 7 Закону України в ід 03 квітня 1997 року № 168/97-ВР «Про п одаток на додану вартість» з і змінами та доповненнями, в р езультаті чого занижено пода ток на додану вартість у пері оді, що перевірявся, на 4739,00 грн., у тому числі по періодах: за к вітень 2010 року в сумі 4676,00 грн., за травень 2010 року в сумі 63,00 грн., є обґрунтованими та документа льно підтвердженими.

Відповідач як суб' єкт вла дних повноважень, на якого ча стиною 2 статті 71 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни покладено обов' язок щодо доказування правомірно сті своїх дій та рішень, довів суду правомірність своїх ді й та рішення, що є підставою дл я відмови у задоволенні адмі ністративного позову.

Судові витрати по справі по кладаються на позивача.

На підставі частини 3 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України у судов ому засіданні 30 серпня 2011 року проголошено вступну та резол ютивну частини постанови. Ск ладення постанови у повному обсязі відкладено до 02 вересн я 2011 року, про що згідно вимог ч астини 2 статті 167 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни повідомлено після про голошення вступної та резолю тивної частин постанови у су довому засіданні.

Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 23 , 69-72, 87, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміні стративного позову товарист ва з обмеженою відповідальні стю «Конструкторське бюро тр убопровідної арматури і спец іальних робіт» до державної податкової інспекції в Артем івському районі у м. Луганськ у про визнання протиправним та скасування податкового по відомлення-рішення, визнання протиправною бездіяльності відмовити повністю.

Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Донецького апеляційно го адміністративного суду.

Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає , до суду апеляційної інстанц ії.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні ап еляційна скарга подається пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 КАС України, бу ло повідомлено про можливіст ь отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеля ційне оскарження постанови с уду обчислюється з наступног о дня після закінчення п'ятид енного строку з моменту отри мання суб'єктом владних повн оважень повідомлення про мож ливість отримання копії пост анови суду.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, встановленого статтею 186 КА С України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після повернення апеляці йної скарги, відмови у відкри тті апеляційного провадженн я або набрання законної сили рішенням за наслідками апел яційного провадження.

Якщо строк апеляційного ос карження буде поновлено, то в важається, що постанова суду не набрала законної сили.

Згідно з частиною 3 статті 160 КАС України постанова склад ена у повному обсязі 02 вересня 2011 року.

Суддя Т.І. Чернявська

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.08.2011
Оприлюднено19.10.2011
Номер документу18654237
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6543/11/1270

Ухвала від 30.09.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гімон Микола Михайлович

Ухвала від 30.09.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гімон Микола Михайлович

Ухвала від 08.11.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гімон М.М.

Постанова від 30.08.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.І. Чернявська

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні