Ухвала
від 08.11.2011 по справі 2а-6543/11/1270
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції -

Суддя-доповідач - Гімон М .М.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 листопада 2011 року справа №2а-6543/11/1270

Колегія суддів Донецького апеляційного адміністратив ного суду у складі:

головуючого судді Гімона М .М.

суддів , Карпушової О.В.

при секретарі судового за сідання Солодько О.І, за участ ю представника позивача ОС ОБА_3, розглянувши у відкрит ому судовому засіданні в при міщенні суду апеляційну скар гу Товариства з обмеженою ві дповідальністю «Конструкто рське бюро трубопровідної ар матури і спеціальних робіт» на постанову Луганського окр ужного адміністративного су ду від 30 серпня 2011 року у справі № 2а-6543/11/1270 за позовом Товариства з обмеженою відповідальніст ю «Конструкторське бюро труб опровідної арматури і спеціа льних робіт» до Державної по даткової інспекції в Артемів ському районі у м.Луганську п ро скасування податкового п овідомлення-рішення, визнанн я протиправною бездіяльност і, -

ВСТАНОВИЛА:

Постановою Луганського ок ружного адміністративного с уду від 30 серпня 2011 року у справ і № 2а-6543/11/1270 у задоволені позову Товариства з обмеженою відпо відальністю «Конструкторсь ке бюро трубопровідної армат ури і спеціальних робіт» до Д ержавної податкової інспекц ії в Артемівському районі у м .Луганську про скасування п одаткового повідомлення-ріш ення, визнання протиправною бездіяльності відмовлено.

Не погодившись з рішенням с уду першої інстанції, позива чем подана апеляційна скарга , в якій він просить скасувати постанову суду першої інста нції та прийняти нову постан ову, якою задовольнити позов ні вимоги.

В обґрунтування апеляційн ої скарги позивач зазначив, щ о висновок суду першої інста нції та відповідача про безт оварність господарських опе рацій та нікчемність укладен их угод між позивачем та ТОВ « Транс-Термінал 5» не ґрунтуєт ься на нормах діючого законо давства та наявних у справі д оказах. Апелянт зазначає, що в ироком суду у відношенні дир ектора ТОВ «Танс-Термінал 5» з а ст. 205 ч.2 КК України, висновки я кого суд поклав в основу пост анови, не встановлено факту п ідписання податкових наклад них цього підприємства не йо го директором, тому формуван ня податкового кредиту позив ача за цими податковими накл адними є правомірним. Крім то го, суд першої інстанції не на вів в постанові мотивів відм ови в позові в частині визнан ня бездіяльності протиправн ою, лише зазначивши про невід повідність позовних вимог пр едмету судового оскарження. При цьому не звернув уваги, на те, що позивач в своїх запереч еннях на акт перевірки проси в повідомити про час їх розгл яду та висловив бажання прий няти в цьому участь.

Представники позивача в су довому засіданні просили апе ляційну скаргу задовольнити , а постанову суду першої інст анції скасувати.

Представник відповідача в судове засідання не з' явив ся, надав письмові заперечен ня на апеляційну скаргу, де за значив, що постанова суду пер шої інстанції є обґрунтовано ю, оскільки позивач включив д о податкового кредиту суми н а підставі податкових наклад них, отриманих від ТОВ «Транс -Термінал 5» за угодами, які фа ктично не підписувались його директором і які фактично не виконувались. Це випливає з в ироку суду, яким директор О СОБА_4 засуджений за фіктив не підприємництво. Відсутніс ть поставок товарів за догов орами встановлено і актом до кументальної перевірки ТОВ « Транс-Термінал 5». Самі податк ові накладні не є належними п ервинними документами в розу мінні ст.9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фін ансову звітність».

Заслухавши доповідь судді -доповідача, вивчивши доводи апеляційної скарги, заслуха вши пояснення представника п озивача, перевіривши матеріа ли справи, колегія суддів, зді йснюючи апеляційний перегля д справи в межах апеляційної скарги, вважає, що останню нео бхідно залишити без задоволе ння, а рішення суду першої інс танції залишити без змін з на ступних підстав.

Судами першої та апеляційн ої інстанції встановлено, що Товариство з обмеженою відп овідальністю «Конструкторс ьке бюро трубопровідної арма тури і спеціальних робіт» є ю ридичною особою, перебуває н а податковому обліку у Держа вній податковій інспекції в Артемівському районі у м. Луг анську з 16 жовтня 2009 року, зареє стровано як платник податку на додану вартість.

В період з 01 червня 2011 року по 07 червня 2011 року Державною пода тковою інспекцією в Артемівс ькому районі у м. Луганську пр оведено документальну позап ланову невиїзну перевірку по зивача з питання правильност і визначення, повноти нараху вання та своєчасності сплати податку на додану вартість п о взаємовідносинам з ТОВ «Тр анс-Термінал 5» за період з 01 ли стопада 2009 року по 31 березня 2011 р оку, за результатами якої скл адено акт від 15 червня 2011 року № 276/2300/36736275. Згідно висновків акту в ід 15 червня 2011 року, перевіркою встановлені порушення ТОВ « Конструкторське бюро трубоп ровідної арматури і спеціаль них робіт» підпунктів 7.4.1, 7.4.5 пу нкту 7.4 статті 7 Закону України «Про податок на додану варті сть», які призвели до занижен ня податку на додану вартіст ь на 4739 грн., у тому числі за квіт ень 2010 року в сумі 4676,00 грн., за тра вень 2010 року в сумі 63,00 грн. Висно вки обґрунтовані тим, що угод а позивача із ТОВ «Транс-Терм інал 5» є нікчемною, за нею фак тично господарські операції не здійснювались, а видані по даткові накладні не можна вв ажати первинними документам и, оскільки вони керівником Т ОВ «Транс-Термінал 5» не підпи сувались.

26 червня 2011 року позивачем на адресу ДПІ в Артемівському р айоні у м.Луганську були напр авлені заперечення на акт пе ревірки від 15 червня 2011 року № 276 /2300/36736275, в яких позивач висловлюв ав бажання приймати участь у їх розгляді.

30.06.2011 року ДПІ в Артемівськом у районі у м. Луганську за резу льтатми розгляду заперечень надала відповідь за № 8801/10/2300, яко ю відмовила у перегляді висн овків акту перевірки.

04 липня 2011 року на підставі вк азаного акту перевірки Держа вною податковою інспекцією в Артемівському районі у м. Луг анську винесено податкове по відомлення-рішення № 0000492300, яким позивачу збільшено сум у грошового зобов' язання за податком на додану вартість на загальну суму 5924,00 грн., у том у числі за основним платежем на 4739,00 грн. та на 1185,00 грн. за штраф ними (фінансовими) санкціями .

Згідно податкової деклара ції з податку на додану варті сть за квітень 2010 року та додат ку 5 до декларації «Розшифров ки податкових зобов' язань т а податкового кредиту в розр ізі контрагентів», позивачем до складу податкового креди ту звітного періоду включено податок на додану вартість в сумі 4676,20 грн. по контрагенту ТО В «Транс-Термінал 5».

Згідно податкової деклара ції з податку на додану варті сть за травень 2010 року та додат ку 5 до декларації «Розшифров ки податкових зобов' язань т а податкового кредиту в розр ізі контрагентів» до складу податкового кредиту звітног о періоду включено податок н а додану вартість в сумі 63,20 грн . по контрагенту ТОВ «Транс-Те рмінал 5».

Як встановлено на підставі вироку Ленінського районног о суду м. Луганська від 10 берез ня 2011 року у справі № 1-406/11, який на брав законної сили, ОСОБА_4 як засновника та директора Т ОВ «Транс-Термінал 5» визнано винним у скоєні злочину, пере дбаченого частиною 2 статті 28 та частиною 2 статті 205 Криміна льного кодексу України за те , що він, передбачаючи настанн я громадсько-небезпечних нас лідків та бажаючи їх настанн я, створив (заснував) та зареєс трував на своє ім' я Товарис тво з обмеженою відповідальн істю «Транс-Термінал 5» з мето ю прикриття незаконної діяль ності, після чого передав всі документи, печатку та штамп Т овариства з обмеженою відпов ідальністю «Транс-Термінал 5 » невстановленій в ході досу дового слідства особі на ім' я «ОСОБА_5», яку с того часу більше не бачив (арк. справи 70).

Відмовляючи в задоволені п озовних вимог, суд першої інс танції виходив з того, що в суд овому засіданні не було дове дено, що на підставі договорі в, укладених між позивачем та ТОВ «Транс-Термінал 5» за спір ними угодами дійсно відбулис ь господарські операції з по ставки товарів, які відображ ені в первинних бухгалтерськ их документах, а саме видатко вих накладних, податкових на кладних і т.і., а відповідно і з азначені в них суми позиваче м були безпідставно віднесен і до податкового кредиту, що в плинуло на обсяг податкових зобов' язань позивача в бік їх зменшення. Крім того, самі ц і первинні документи не можу ть сприйматися як належні, ос кільки вони незаконно виписа ні невідомими особами від ім ені ТОВ «Транс-Термінал 5» без відповідних повноважень, то му їх використання у податко вому обліку є неможливим. За т аких обставин податкове пові домлення-рішення державної п одаткової інспекції в Артемі вському районі у м. Луганську від 04 липня 2011 року № 0000492300 є за конним та обґрунтованим. Щод о неповідомлення позивача пр о час та місце розгляду його з аперечень на акт перевірки, т о це не створило юридичних на слідків для позивача, оскіль ки висновки акту є обґрунтов аними.

Колегія суддів вважає, що рі шення суду першої інстанції про відмову в задоволенні по зовних вимог є законним та об ґрунтованим з наступних підс тав.

Частинами другою та третьо ю ст. 9 Закону України «Про бух галтерський облік та фінансо ву звітність в Україні» пере дбачено, що підставою для бух галтерського обліку господа рських операцій є первинні д окументи, що фіксують факт зд ійснення господарської опер ації. Первинні документи пов инні бути складені під час зд ійснення господарської опер ації, а якщо це неможливо - без посередньо після її закінчен ня. Для контролю й упорядкува ння оброблених даних на підс таві первинних документів мо жуть складатися зведені облі кові документи. Первинні і зв едені облікові документи мож уть бути складені на паперов их або машинних носіях і пови нні мати обов'язкові реквізи ти: назва документа; дату і міс це складання; назва підприєм ства, від імені якого складає ться документ; зміст і обсяг г осподарської операції; одини цю виміру господарської опер ації; посади осіб, відповідал ьних за здійснення господарс ької операції і правильність її оформлення; особистий під пис або інші дані, що мають мож ливість ідентифікувати особ у, яка брала участь у здійснен ні господарської операції.

Таким чином, відображення г осподарської операції у пода тковому обліку повинно здійс нюватись відповідно до її ре ального економічного змісту на підставі первинних докум ентів бухгалтерського облік у, які належним чином оформле ні і зміст яких відображає ді йсні обставини господарсько ї операції.

Підставою для нарахування податкового кредиту відпові дно до підпункту 7.2.6 пункту 7.2 ст атті 7 Закону України «Про под аток на додану вартість» є по даткова накладна, яка видаєт ься платником податку, який п оставляє товари (послуги), на в имогу їх отримувача.

Відповідно до підпункту 7.4.1 п ункту 7.4 статті 7 Закону Україн и «Про податок на додану варт ість», податковий кредит зві тного періоду визначається в иходячи із договірної (контр актної) вартості товарів (пос луг), але не вище рівня звичайн их цін, у разі якщо договірна ц іна на такі товари (послуги) ві дрізняється більше ніж на 20 ві дсотків від звичайної ціни н а такі товари (послуги), та скл адається із сум податків, нар ахованих (сплачених) платник ом податку за ставкою, встано вленою пунктом 6.1 статті 6 та ст аттею 81 цього Закону, протягом такого звітного періоду у зв 'язку з придбанням або вигото вленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з ме тою їх подальшого використан ня в оподатковуваних операці ях у межах господарської дія льності платника податку.

Згідно з підпунктом 7.4.5 цього Закону, не дозволяється вклю чати до податкового кредиту будь-які витрати зі сплати по датку, не підтверджені подат ковими накладними чи митними деклараціями, а при імпорті р обіт (послуг) - актом прийняття робіт (послуг) чи банківським документом, який засвідчує п ерерахування коштів в оплату вартості таких робіт (послуг ).

За приписами пунктів 2, 5 Поря дку заповнення податкової на кладної, затвердженого наказ ом Державної податкової адмі ністрації України від 30 травн я 1997 року № 165 (який був чинним на час виникнення спірних прав овідносин), податкову наклад ну складає особа, яка зареєст рована як платник податку в п одатковому органі і якій при своєно індивідуальний подат ковий номер платника податку на додану вартість. Податков а накладна вважається недійс ною у разі її заповнення іншо ю особою, ніж вказаною у пункт і 2 даного Порядку. Згідно пунк ту 18 зазначеного Порядку всі с кладені примірники податков ої накладної підписуються ос обою, уповноваженою платнико м податку здійснювати продаж товарів (робіт, послуг), та скр іплюються печаткою такого пл атника податку - продавця.

З наведених правових норм в бачається, що умовою правомі рності формування платником податків податкового кредит у є придбання ним товарів або послуг з метою їх використан ня у своїй господарській дія льності. Метою укладання так их угод повинно бути настанн я реальних наслідків з придб ання товарів або послуг.

Колегія суддів вважає, що на явність належним чином оформ лених податкових накладних є підставою для включення до п одаткового кредиту платника сум ПДВ за такими накладними за умови реального вчинення дій по виконанню господарсь кої операції. При цьому належ ним оформленням податкових н акладних слід вважати, зокре ма, відповідність їх вимогам ст. 9 Закону України «Про бухг алтерський облік та фінансов у звітність в Україні», підпи сання їх уповноваженою особо ю, та відсутність в них недост овірних та (або) суперечливих відомостей.

Судом апеляційної інстанц ії встановлено, що на підстав і постанови Луганського окру жного адміністративного суд у від 05 квітня 2011 року у справі № 2а-1767/11/1270 визнано недійсними уст ановчі документи ТОВ «Транс- Термінал 5» та припинено юрид ичну особу (а.с. 114).

Вироком Ленінського район ного суду м. Луганська від 10 бе резня 2011 року у справі № 1-406/11 вста новлено, що ОСОБА_4 при ств орені ТОВ «Транс-Термінал 5» н е мав наміру здійснювати зак онну підприємницьку діяльні сть, після реєстрації юридич ної особи передав установчі документи та печатку невстан овленій в ході слідства особ і з метою здійснення від імен і ОСОБА_4 незаконної діяль ності з метою завдання матер іальної шкоди державі та ухи лення від сплати податків.

На підставі акту № 288/23-36827435 від 1 0.05.2011 р. про результати невиїзно ї документальної перевірки Т ОВ «Транс-Термінал 5» з питань своєчасності, достовірності , повноти нарахування та спла ти податку на додану вартіст ь за період з 01.12.2009 р. по 30.11.2010 р. (а.с. 4 6) судом апеляційної інстанці ї також встановлено, що подат ковий орган дійшов висновку про відсутність в ТОВ «Транс -Термінал 5» поставок товарів та укладення угод з метою нас тання реальних наслідків, го сподарські операції за цей п еріод не підтверджуються.

За встановлених обставин с уд апеляційної інстанції вва жає обґрунтованими висновки суду першої інстанції про те , що первинні бухгалтерські д окументи, зокрема і спірні по даткові накладні, виписані т а підписані не директором ТО В «Транс-Термінал 5» ОСОБА_4 , як в них зазначено, а іншою не встановленою особою, яку нем ожливо ідентифікувати та під твердити наявність у цієї ос оби відповідних повноважень щодо підпису зазначених док ументів.

Оскільки податкові та вида ткові накладні складені в по рушення вимог чинного законо давства, вони не мають ознак н алежного первинного докумен ту в розумінні Закону Україн и «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність», не м ають юридичної сили і не можу ть вважатись належним докуме нтом, який підтверджує право позивача на включення до скл аду податкового кредиту з по датку на додану вартість сум за податковими деклараціями від ТОВ «Транс-Термінал 5» за квітень 2010 року на суму 4676,20 грн. т а за травень 2010 року на суму 63,20 г рн., то висновки відповідача п ро наявність порушень з боку позивача вимог податкового законодавства, що призвели д о заниження суми ПДВ на 4739 грн . є обґрунтованими, а збільшен ня податковим органом у пода тковому повідомленні-рішенн і від 04 липня 2011 року № 0000492300 г рошових зобов' язань позива ча з ПДВ в сумі 4739,00 грн. за основ ним платежем є правомірним. П равомірність визначення под аткових зобов' язань доводи ть правомірність застосуван ня штрафних (фінансових) санк цій в розмірі 25 відсотків суми нарахованого податкового зо бов' язання відповідно до аб зацу 2 пункту 123.1 статті 123 Податк ового кодексу України у розм ірі 1185,00 грн.

Доводи позивача про те, що з а спірними господарськими оп ераціями були здійснені реал ьні поставки товарів відпові дно до первинних документів, які позивач надав до суду як д окази, суд до уваги не приймає , оскільки позивачем не довед ено факту поставки ТОВ «Тран с-Термінал 5» на його адресу то варів, не надано товарно-тран спортних накладних, подорожн іх листів, які б свідчили про його перевезення, хоча за дог овором № 1/15042010 перевезення здій снюється позивачем (а.с. 151).

Щодо вимог про визнання про типравною бездіяльності від повідача, яка полягала у непо відомленні позивача про місц е і час розгляду його запереч ень на акт перевірки, колегія суддів зазначає, що право пла тника податків брати участь у розгляді його заперечень т а обов' язок органу державно ї податкової служби повідоми ти такого платника податків про місце та час їх розгляду в становлені п. 86.7 статті 86 Подат кового кодексу України.

В судовому засіданні встан овлено, що позивач в своїх зап ереченнях на акт перевірки в ід 15 червня 2011 року № 276/2300/36736275 висло влював бажання приймати учас ть у їх розгляді, а також що ві дповідач, розглянувши ці зап еречення, не виконав вимог ст . 86 ПКУ і не повідомив платника податку про час та місце розг ляду його заперечень.

В той же час суд апеляційної інстанції вважає, що підстав и для задоволення позовних в имог в цій частині відсутні, о скільки виходячи з приписів ст. 2, 6, 17, 162 КАС України завданням адміністративного судочинс тва є захист порушених прав, с вобод та інтересів осіб у сфе рі публічно-правових відноси н, метою якого є відновлення п орушеного права шляхом прийн яття судових рішень, які б гар антували захист прав, свобод , інтересів від порушень з бок у суб' єктів владних повнова жень.

Положеннями п. 86.7 ст.86 ПКУ пере дбачено право платника подат ків приймати участь у процес і розгляду його заперечень н а акту перевірки, результато м якого стає за наявності під став прийняття органом держ авної податкової служби пода ткового повідомлення-рішенн я. Вказане право передбачено з метою забезпечення можлив ості платнику податку довест и переконливість своїх запер ечень та можливість надати д одаткові пояснення щодо висн овків, викладених в акті пере вірки, до прийняття посадово ю особою податкового органу рішення.

Оскільки після прийняття п одатковим органом рішення, я ке впливає на права чи обов' язки платника податків, і яке , у випадку незгоди з ним, особ а вправі оскаржити у передба ченому законом порядку до су ду з наведенням відповідних заперечень, то об' єктом суд ового захисту з цього момент у стає право позивача, яке пор ушене відповідним рішенням о ргану владних повноважень, а оцінку обґрунтованості запе речень платника податків на акт перевірки здійснює суд в ході розгляду адміністратив ного позову.

Тобто, в даному випадку, спо собом захисту прав платника податку є визнання, за наявно сті підстав, протиправним по даткового повідомлення-ріше ння та його скасування.

Сама по собі вимога про визн ання бездіяльності протипра вною в даному випадку не є нал ежним способом захисту прав та інтересів платника податк ів, оскільки вже існує рішенн я суб' єкту владних повноваж ень, прийняте за результатам и розгляду його заперечень.

Таким чином, висновок суду п ершої інстанції про те, що об' єкт судового оскарження за п равилами адміністративного судочинства повинен мати юр идичне значення, тобто вплив ати на коло прав, свобод, закон них інтересів чи обов' язків особи, є обґрунтованим, тому в задоволенні позовних вимог в частині визнання протиправ ною бездіяльності відповіда ча при розгляді заперечень п латника податків на акт пере вірки відмовлено обґрунтова но.

З огляду на викладене, колег ія суддів прийшла до висновк у, що доводи апеляційної скар ги апелянта не спростовують правильності висновків суду першої інстанції, справа по с уті вирішена правильно і під стави для скасування або змі ни постанови відсутні.

На підставі вищевикладено го, керуючись ст.ст. 24, 195, 198, 200, 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адміністративног о судочинства України, колег ія суддів, -

УХВАЛИЛА:

Апеляційну скаргу Товарис тва з обмеженою відповідальн істю «Конструкторське бюро т рубопровідної арматури і спе ціальних робіт» залишити бе з задоволення.

Постанову Луганського окр ужного адміністративного су ду від 30 серпня 2011 року у справі № 2а-6543/11/1270 за позовом Товариства з обмеженою відповідальніст ю «Конструкторське бюро труб опровідної арматури і спеціа льних робіт» до Державної по даткової інспекції в Артемів ському районі у м.Луганську п ро скасування податкового п овідомлення-рішення, визнанн я протиправною бездіяльност і залишити без змін.

Ухвала суду апеляційної ін станції за наслідками перегл яду набирає законної сили з м оменту проголошення і може б ути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом 20 днів з дня її складення в повному обсязі.

У повному обсязі ухвала виг отовлена 11 листопада 2011 року.

Колегія суддів М.М. Г імон

Л.А. Василенко

О.В. Карпушова

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.11.2011
Оприлюднено29.12.2011
Номер документу20306236
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6543/11/1270

Ухвала від 30.09.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гімон Микола Михайлович

Ухвала від 30.09.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гімон Микола Михайлович

Ухвала від 08.11.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гімон М.М.

Постанова від 30.08.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.І. Чернявська

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні