Постанова
від 21.09.2011 по справі 2а-2586/11/0970
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИ Й ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"21" вересня 2011 р. Справа № 2a-2586/11/ 0970

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський о кружний адміністративний су д у складі:

Судді Тимощука О.Л.

при секретарі Мак овійчук С.М.,

розглянувши у відк ритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністрат ивну справу

за позовом: Верхов инського районного центру за йнятості - робочого оргнану в иконавчої дирекції Фонду заг альнообов'язкового державно го соціального страхування У країни на випадок безробіття

до відповідача: Відкритого акціонерного то вариства "Компанія "Верховин а"

про стягнення заборг ованості в сумі 1290,50 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

Верховинський районний ц ентр зайнятості - робочий о рган виконавчої дирекції Фон ду загальнообов' язкового д ержавного соціального страх ування України на випадок бе зробіття звернувся в суд з ад міністративним позовом до ві дкритого акціонерного товар иства «Компанія «Верховина» про стягнення заборгованост і в сумі 1290,50 грн., мотивуючи тим, що за результатами проведен ої позивачем перевірки прави льності та повноти нарахуван ня та сплати страхових внеск ів до Фонду загальнообов' яз кового державного соціально го страхування України на ви падок безробіття за період з 01.07.2009 року по 31.12.2010 року встановле но несвоєчасна сплата страхо вих внесків, чим порушено від повідачем п. 2 ст. 35 Закону Украї ни «Про загальнообов' язков е державне соціальне страхув ання на випадок безробіття», внаслідок чого на кінець пер іоду, що перевірявся сума заб оргованості відповідача зі с плати зазначених страхових в несків становила 1290,18 грн.. На су му заборгованості позивачем а нараховано пеню в сумі 0,32 грн . Оскільки відповідачем добр овільно не сплачена сума заб оргованості в загальному роз мірі 1290,50 грн., позивач просив ст ягнути її в судовому порядку .

Представник позивача в суд ове засідання не з' явився, п ро дату, час та місце проведен ня судового розгляду справи повідомлявся завчасно та нал ежним чином. До суду від позив ача надійшло клопотання про розгляд справи за його відсу тності. Позовні вимоги підтр имує в повному обсязі. Просив позов задовольнити повністю .

Відповідач повторно в судо ве засідання не з' явився, хо ча про дату, час та місце судов ого розгляду справи судом по відомлявся належним чином, щ о підтверджується поштовими повідомленнями про вручення поштової кореспонденції (а.с . 18, 27). Заяв та клопотань про розг ляд справи за відсутності ві дповідача або про відкладенн я розгляду справи до суду не н адходило. Правом подання зап еречень проти позову не скор истався.

Відповідно до частини 4 ст атті 128 Кодексу адміністратив ного судочинства України у р азі повторного неприбуття ві дповідача, який не є суб' єкт ом владних повноважень, нале жним чином повідомленого про дату, час і місце судового роз гляду, без поважних причин аб о без повідомлення ним про пр ичини неприбуття, розгляд сп рави не відкладається і спра ву може бути вирішено на підс таві наявних у ній доказів.

Розглянувши позовну заяв у, дослідивши та оцінивши пис ьмові докази, надані суду, та інші матеріали справи, суд ді йшов висновку про те, що позов ні вимоги є підставними, а поз ов таким, що підлягає до задов олення з наступних мотивів.

15.06.2011 року Верховинським цент ром зайнятості проведено пер евірку відкритого акціонерн ого товариства «Компанія «Ве рховина» з питань дотримання вимог законодавства щодо пр авильності нарахування та св оєчасності сплати внесків на загальнообов' язкове держа вне соціальне страхування на випадок безробіття до Фонду загальнообов' язкового дер жавного соціального страхув ання України на випадок безр обіття за період з 01.07.2009 року по 31.12.2010 року, якою встановлено по рушення відповідачем вимоги пункту 2 статті 35 «Про загальн ообов' язкове державне соці альне страхування на випадок безробіття», а саме: за період з 01.07.2009 року по 31.12.2010 року відповід ачем несвоєчасно сплачували ся зазначені внески. Що призв ело до виникнення недоїмки в сумі 1290,18 грн. та нарахування пе ні в розмірі 0,32 грн. за період з листопада 2009 року по 2010 рік вклю чно.

Результати перевірки відо бражені у акті №36 від 15.06.2011 року, у якому визначено, що встанов лену суму заборгованості зі сплати страхових внесків на загальнообов' язкове держа вне соціальне страхування на випадок безробіття до Фонду загальнообов' язкового дер жавного соціального страхув ання України на випадок безр обіття в загальній сумі 1290,50 гр н. відповідачу необхідно спл атити в 30-денний термін до вка заного Фонду (а.с. 6-7).

З актом перевірки позивача від 15.06.2011 року відповідач ознай омлений, про що свідчить особ истий підпис уповноваженої о соби відповідача та наявніст ь печатки на акті перевірки (а .с. 7).

Судом встановлено, що відпо відач погодився з актом пров еденої перевірки № 36 та розрах унками суми недоїмки та пені , що є додатками до вказаного а кту від 15.06.2011 року (а.с.8-9).

На підставі акту перевірки № 36 від 15.06.2011 року, 14.07.2011 року позива чем прийнято рішення №11 про ст ягнення простроченої заборг ованості зі сплати страхових внесків, у тому числі донарах ованих сум страхових внесків (недоїмки), пені та штрафу в за гальній сумі 1290,50 грн. (а.с. 10).

Рішення від 14.07.2011 року за №11 в ідповідачем отримано 22.07.2011 рок у, про що свідчить підпис упов новаженої особи відповідача на поштовому повідомленні п ро вручення поштової кореспо нденції (а.с. 11).

Як вбачається з матеріалів справи, відкрите акціонерне товариство «Компанія «Верхо вина», відповідно до свідоцт ва про державну реєстрацію с уб' єкта підприємницької ді яльності, виданого Верховинс ькою районною державною адмі ністрацією 21.05.2004 року, є юридичн ою особою (а.с. 14).

Відповідно до п. 1 Прикінце вих та перехідних положень З акону України «Про збір та об лік єдиного внеску на загаль нообов' язкове державне соц іальне страхування» цей Зако н набирає чинності з 01.01.2011 року, крім пунктів, що набирають чи нності 01.01.2014 року, який є спеціа льним законом та визначає пр авові та організаційні засад и забезпечення збору та облі ку єдиного внеску на загальн ообов' язкове державне соці альне страхування, умови та п орядок його нарахування і сп лати та повноваження органу, що здійснює його збір та веде ння обліку.

В свою чергу, положеннями ви значеного Закону встановлен о, що єдиний внесок на загальн ообов' язкове державне соці альне страхування - це конс олідований внесок страховий внесок, збір якого здійснюєт ься до системи загальнообов' язкового державного соціаль ного страхування в обов' язк овому порядку та на регулярн ій основі з метою забезпечен ня захисту у випадках, передб ачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання стр ахових виплат (послуг) за діюч ими видами загальнообов' яз кового державного соціально го страхування.

Страховий внесок на загаль нообов' язкове державне соц іальне страхування на випадо к безробіття є складовою час тиною загальної суми єдиного внеску відповідно до частин и 15 статті 8 Закону України «Пр о збір та облік єдиного внеск у на загальнообов' язкове де ржавне соціальне страхуванн я», тому з 01.01.2011 року страховий в несок на загальнообов' язк ове державне соціальне страх ування на випадок безробіття сплачується одночасно зі сп латою єдиного внеску.

Проте, згідно з пунктом 7 ро зділу VІІІ Прикінцевих та пер ехідних положень Закону Укра їни «Про збір та облік єдиног о внеску на загальнообов' яз кове державне соціальне стра хування» стягнення заборгов аності із сплати страхових в несків за діючими видами заг альнообов'язкового державно го соціального страхування т а сум штрафних санкцій, нарах ованих та/або не сплачених у п еріод до 1 січня 2011 року, в тому ч ислі страхових внесків, стро к сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється фонд ами загальнообов'язкового де ржавного соціального страху вання відповідно до законода вства, що діяло на момент вини кнення такої заборгованості або застосування штрафних с анкцій. Погашення заборгован ості з використанням коштів, що надходять у рахунок сплат и єдиного внеску, забороняєт ься.

Станом на момент виникненн я заборгованості, а саме за пе ріод з 01.07.2009 року по 31.12.2010 року, пор ядок нарахування та сплати с трахових внесків на загально обов' язкове державне соціа льне страхування на випадок безробіття визначався, зокре ма, Законом України «Про зага льнообов'язкове державне соц іальне страхування на випадо к безробіття», а також Інстру кцією про порядок обчислення і сплати внесків на загально обов'язкове державне соціаль не страхування на випадок бе зробіття та обліку її надход ження до Фонду загальнообов' язкового державної соціальн ого страхування України на в ипадок безробіття, затвердже ною наказом Міністерства пра ці та соціальної політики Ук раїни № 339 від 18.12.2000 року та зареє строваною в Міністерстві юст иції України за № 30/5221 від 16.01.2001 ро ку (далі по тексту - Інструкц ія).

Крім цього, відповідно до пі дпункту 7.1 пункту 7 визначеної Інструкції встановлено, що з набранням чинності Законом України «Про збір та облік єд иного внеску на загальноо бов'язкове державне соціаль не страхування»на період д о повного стягнення заборг ованості із сплати страхови х внесків на загальнообов'яз кове державне соціальне стр ахування на випадок безроб іття та сум штрафних санкці й, нарахованих та/або не спла чених у період до 1 січня 2011 рок у, в тому числі нарахованих в несків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкці й (пені та штрафів) центри зайнятості мають право зді йснювати перевірки щодо прав ильності нарахування, своєча сного і повного перерахуван ня та застосовувати фінан сові санкції відповідно до законодавства, що діяло до набрання чинності цим Законо м.

Відповідно до пункту 5 стат ті 1 Закону України «Про загал ьнообов' язкове державне со ціальне страхування на випад ок безробіття» від 02.03.2000 р. №1533-III (в редакції, що діяла на момент в иникнення спірних правовідн осин) Фонд загальнообов' язк ового державного соціальног о страхування України та вип адок безробіття є страховико м. Статтею 12 зазначеного Закон у встановлено, що виконавча д ирекція Фонду є виконавчим о рганом правління Фонду, який забезпечує виконання рішень правління.

Судом встановлено, що відпо відачем згідно з пунктом 4 ста тті 1 Закону України «Про зага льнообов' язкове державне с оціальне страхування на випа док безробіття» є страхуваль ником, яким відповідно до пун кту 2 вищенаведеної Інструкц ії є платником страхових вне сків до Фонду загальнообов' язкового державного соціаль ного страхування до Фонду за гальнообов' язкового соціа льного страхування України н а випадок безробіття.

Відповідно до пункту 5 вказа ної Інструкції зобов' язанн я щодо сплати даних страхова них внесків виникають у робо тодавця, яким є відповідач у д аній адміністративній справ і, з дня набуття ним статусу пл атника вказаних внесків, тоб то з дня взяття на облік платн ика страхових внесків до Фон ду.

Підпунктом 2 пункту 2 статті 35 Закону України «Про загальн ообов' язкове державне соці альне страхування на випадок безробіття» та підпунктом 8.1 пункту 8 Інструкції встановл ено, що роботодавець зобов'яз аний, зокрема, своєчасно та в п овному розмірі сплачувати ст рахові внески.

Статтею 38 вищевказаного Зак ону передбачена відповідаль ність платника страхових вне сків за порушення його вимог стосовно, в тому числі, повнот и, строків та правильності сп лати внесків, а саме: у разі не своєчасної сплати страхових внесків страхувальниками аб о неповної їх сплати страхув альники сплачують суму донар ахованих контролюючим орган ом страхових внесків (недоїм ки), штраф та пеню. Пеня обчисл юється виходячи з 120 відсотків облікової ставки Національн ого банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої н а повну суму недоїмки (без ура хування штрафів) за весь її ст рок. При цьому, строк давності у разі стягнення страхових в несків, пені та фінансових са нкцій, передбачених цією ста ттею, не застосовується.

Контроль за сплатою даного виду страхових внесків, здій снюється Фондом шляхом прове дення перевірок, порядок про ведення якої визначений пунк том 7 Інструкції.

Так, відповідно до підпункт у 7.4 пункту 7 Інструкції встано влено, що за результатами пе ревірки складається акт у двох примірниках і підписує ться особами, які проводили перевірку, керівником і голо вним бухгалтером страхуваль ника. Один примірник акта пер едається під розписку керівн икові або головному бухгалте ру страхувальника, інший зал ишається в центрі зайнятості , який проводив перевірку. В ак ті зазначається: за який пері од проведено перевірку, які в иявлено порушення при нараху ванні і сплаті страхових вне сків. У разі виявлення під ча с перевірки простроченої заб оргованості зі сплати страх ових внесків, своєчасно не об числених та не сплачених ст рахових внесків (недоїмки) в они донараховуються та стягу ються з нарахуванням пені та накладанням штрафу.

Згідно з підпунктом 9.1 пункт ом 9 Інструкції передбачено, щ о у разі несвоєчасної спла ти страхових внесків страхув альниками, або неповної їх сп лати страхувальники сплачую ть суму простроченої заборго ваності зі сплати страхових внесків, суми донарахованих контролюючим органом страх ових внесків (недоїмки), штраф та пеню.

Днем сплати страхових внес ків та пені вважається: а) при перерахуванні платежу з раху нку платника - день списання у становою банку суми платежу; б) при внесенні готівкою - ден ь унесення готівки у банківс ьку установу чи підприємство зв'язку.

Нарахування пені проводит ься, починаючи з наступного д ня після настання строку спл ати страхових внесків, до дня сплати включно. (пп. 9.4 п. 9 Інстру кції).

Рішення про стягнення про строченої заборгованості зі сплати страхових внесків, у тому числі донарахованих сум страхових внесків (недо їмки), пені та штрафу (додаток 7) (далі - рішення), приймається керівником робочого органу в иконавчої дирекції Фонду чи його заступником за місце знаходженням (місцем прожив анням) платника страхових вн есків на підставі акта перев ірки (пп. 7.4 п. 7 Інструкції).

Рішення про стягнення про строченої заборгованості зі сплати страхових внесків, у тому числі донарахованих с ум страхових внесків (недоїм ки), пені та штрафу, роботодав ець також має право оскаржит и в судовому порядку, про що він повідомляє центр зайня тості, який прийняв зазначе не рішення.

В судовому засіданні встан овлено, що відповідачем не бу ло подано зауважень на акт пе ревірки, а також, не було оскар жено рішення щодо встановлен ня загальної суми заборгован ості в розмірі 1290,50 грн., яка скла дається зі суми недоїмки - 1290,18 г рн. та суми пені, нарахованої з а період з листопада 2009 року по 31.12.2010 року в розмірі 0,32 грн., тому суд вважає, що рішення позива ча є чинним, а визначені ним зо бов'язання - узгодженими.

Відповідно до ст.39 Закону Ук раїни «Про загальнообов'язко ве державне соціальне страху вання на випадок безробіття» спори, що виникають із правов ідносин за цим Законом, виріш уються в судовому порядку.

Крім цього, відповідно до пі дпункту 9.7. Інструкції встанов лено, що не сплачені в строк с трахові внески, пеня і штрафи стягуються в дохід Фонду і з страхувальника у судовому порядку відповідно до закон одавства.

Оскільки відповідач не над ав суду доказів добровільної сплати визначеної рішенням позивача від 14.07.2011 року за № 11 заб оргованості в загальній сумі 1290,50 грн., в тому числі суми недо їмки - 1209,18 грн., суми пені - 0,32 г рн., суд вважає, що позовні вим оги є підставними, а тому позо в слід задовольнити повністю .

На підставі ст. 124 Конститу ції України, керуючись ст. ст. 158-163, 167 Кодексу адміністративно го судочинства України, суд ,-

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити п овністю.

Стягнути з відкритог о акціонерного товариства "К омпанія "Верховина" (ідентифі каційний код 05489023) на користь В ерховинського районного цен тру зайнятості - робочого орг ану виконавчої дирекції Фонд у загальнообов'язкового держ авного соціального страхува ння України на випадок безро біття заборгованість зі спла ти страхових внесків в сумі 129 0 (Одна тисяча двісті дев'я носто гривень) 50 коп.

Постанова може бути оскар жена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодек су адміністративного судочи нства України, апеляційна ск арга на постанову суду першо ї інстанції подається протяг ом десяти днів з дня отр имання копії постанови.

Апеляційна скарга подаєть ся до Львівського апеляційно го адміністративного суду че рез Івано-Франківський окруж ний адміністративний суд.

Постанова набирає за конної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодекс ом адміністративного судочи нства України, якщо таку скар гу не було подано.

Суддя: /підпис/ Тимощук О.Л.

Постанова складена в повно му обсязі 26.09.2011 року.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.09.2011
Оприлюднено20.10.2011
Номер документу18674084
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2586/11/0970

Постанова від 21.09.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Тимощук О.Л.

Постанова від 21.09.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Тимощук О.Л.

Ухвала від 08.08.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Тимощук О.Л.

Постанова від 21.09.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Тимощук О.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні