ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"21" вересня 2011 р. Справа № 2a-2586/11/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
Судді Тимощука О.Л.
при секретарі Маковійчук С.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу
за позовом: Верховинського районного центру зайнятості - робочого оргнану виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття
до відповідача: Відкритого акціонерного товариства "Компанія "Верховина"
про стягнення заборгованості в сумі 1290,50 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
Верховинський районний центр зайнятості - робочий орган виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття звернувся в суд з адміністративним позовом до відкритого акціонерного товариства «Компанія «Верховина» про стягнення заборгованості в сумі 1290,50 грн., мотивуючи тим, що за результатами проведеної позивачем перевірки правильності та повноти нарахування та сплати страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття за період з 01.07.2009 року по 31.12.2010 року встановлено несвоєчасна сплата страхових внесків, чим порушено відповідачем п. 2 ст. 35 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», внаслідок чого на кінець періоду, що перевірявся сума заборгованості відповідача зі сплати зазначених страхових внесків становила 1290,18 грн.. На суму заборгованості позивачема нараховано пеню в сумі 0,32 грн. Оскільки відповідачем добровільно не сплачена сума заборгованості в загальному розмірі 1290,50 грн., позивач просив стягнути її в судовому порядку.
Представник позивача в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце проведення судового розгляду справи повідомлявся завчасно та належним чином. До суду від позивача надійшло клопотання про розгляд справи за його відсутності. Позовні вимоги підтримує в повному обсязі. Просив позов задовольнити повністю.
Відповідач повторно в судове засідання не з'явився, хоча про дату, час та місце судового розгляду справи судом повідомлявся належним чином, що підтверджується поштовими повідомленнями про вручення поштової кореспонденції (а.с. 18, 27). Заяв та клопотань про розгляд справи за відсутності відповідача або про відкладення розгляду справи до суду не надходило. Правом подання заперечень проти позову не скористався.
Відповідно до частини 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України у разі повторного неприбуття відповідача, який не є суб'єктом владних повноважень, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин або без повідомлення ним про причини неприбуття, розгляд справи не відкладається і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Розглянувши позовну заяву, дослідивши та оцінивши письмові докази, надані суду, та інші матеріали справи, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги є підставними, а позов таким, що підлягає до задоволення з наступних мотивів.
15.06.2011 року Верховинським центром зайнятості проведено перевірку відкритого акціонерного товариства «Компанія «Верховина» з питань дотримання вимог законодавства щодо правильності нарахування та своєчасності сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття за період з 01.07.2009 року по 31.12.2010 року, якою встановлено порушення відповідачем вимоги пункту 2 статті 35 «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», а саме: за період з 01.07.2009 року по 31.12.2010 року відповідачем несвоєчасно сплачувалися зазначені внески. Що призвело до виникнення недоїмки в сумі 1290,18 грн. та нарахування пені в розмірі 0,32 грн. за період з листопада 2009 року по 2010 рік включно.
Результати перевірки відображені у акті №36 від 15.06.2011 року, у якому визначено, що встановлену суму заборгованості зі сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в загальній сумі 1290,50 грн. відповідачу необхідно сплатити в 30-денний термін до вказаного Фонду (а.с. 6-7).
З актом перевірки позивача від 15.06.2011 року відповідач ознайомлений, про що свідчить особистий підпис уповноваженої особи відповідача та наявність печатки на акті перевірки (а.с. 7).
Судом встановлено, що відповідач погодився з актом проведеної перевірки № 36 та розрахунками суми недоїмки та пені, що є додатками до вказаного акту від 15.06.2011 року (а.с.8-9).
На підставі акту перевірки № 36 від 15.06.2011 року, 14.07.2011 року позивачем прийнято рішення №11 про стягнення простроченої заборгованості зі сплати страхових внесків, у тому числі донарахованих сум страхових внесків (недоїмки), пені та штрафу в загальній сумі 1290,50 грн. (а.с. 10).
Рішення від 14.07.2011 року за №11 відповідачем отримано 22.07.2011 року, про що свідчить підпис уповноваженої особи відповідача на поштовому повідомленні про вручення поштової кореспонденції (а.с. 11).
Як вбачається з матеріалів справи, відкрите акціонерне товариство «Компанія «Верховина», відповідно до свідоцтва про державну реєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності, виданого Верховинською районною державною адміністрацією 21.05.2004 року, є юридичною особою (а.с. 14).
Відповідно до п. 1 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» цей Закон набирає чинності з 01.01.2011 року, крім пунктів, що набирають чинності 01.01.2014 року, який є спеціальним законом та визначає правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку.
В свою чергу, положеннями визначеного Закону встановлено, що єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування - це консолідований внесок страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування.
Страховий внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття є складовою частиною загальної суми єдиного внеску відповідно до частини 15 статті 8 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», тому з 01.01.2011 року страховий внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття сплачується одночасно зі сплатою єдиного внеску.
Проте, згідно з пунктом 7 розділу VІІІ Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій. Погашення заборгованості з використанням коштів, що надходять у рахунок сплати єдиного внеску, забороняється.
Станом на момент виникнення заборгованості, а саме за період з 01.07.2009 року по 31.12.2010 року, порядок нарахування та сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття визначався, зокрема, Законом України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», а також Інструкцією про порядок обчислення і сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та обліку її надходження до Фонду загальнообов'язкового державної соціального страхування України на випадок безробіття, затвердженою наказом Міністерства праці та соціальної політики України № 339 від 18.12.2000 року та зареєстрованою в Міністерстві юстиції України за № 30/5221 від 16.01.2001 року (далі по тексту -Інструкція).
Крім цього, відповідно до підпункту 7.1 пункту 7 визначеної Інструкції встановлено, що з набранням чинності Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування»на період до повного стягнення заборгованості із сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій (пені та штрафів) центри зайнятості мають право здійснювати перевірки щодо правильності нарахування, своєчасного і повного перерахування та застосовувати фінансові санкції відповідно до законодавства, що діяло до набрання чинності цим Законом.
Відповідно до пункту 5 статті 1 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» від 02.03.2000 р. №1533-III (в редакції, що діяла на момент виникнення спірних правовідносин) Фонд загальнообов'язкового державного соціального страхування України та випадок безробіття є страховиком. Статтею 12 зазначеного Закону встановлено, що виконавча дирекція Фонду є виконавчим органом правління Фонду, який забезпечує виконання рішень правління.
Судом встановлено, що відповідачем згідно з пунктом 4 статті 1 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» є страхувальником, яким відповідно до пункту 2 вищенаведеної Інструкції є платником страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування до Фонду загальнообов'язкового соціального страхування України на випадок безробіття.
Відповідно до пункту 5 вказаної Інструкції зобов'язання щодо сплати даних страхованих внесків виникають у роботодавця, яким є відповідач у даній адміністративній справі, з дня набуття ним статусу платника вказаних внесків, тобто з дня взяття на облік платника страхових внесків до Фонду.
Підпунктом 2 пункту 2 статті 35 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» та підпунктом 8.1 пункту 8 Інструкції встановлено, що роботодавець зобов'язаний, зокрема, своєчасно та в повному розмірі сплачувати страхові внески.
Статтею 38 вищевказаного Закону передбачена відповідальність платника страхових внесків за порушення його вимог стосовно, в тому числі, повноти, строків та правильності сплати внесків, а саме: у разі несвоєчасної сплати страхових внесків страхувальниками або неповної їх сплати страхувальники сплачують суму донарахованих контролюючим органом страхових внесків (недоїмки), штраф та пеню. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки (без урахування штрафів) за весь її строк. При цьому, строк давності у разі стягнення страхових внесків, пені та фінансових санкцій, передбачених цією статтею, не застосовується.
Контроль за сплатою даного виду страхових внесків, здійснюється Фондом шляхом проведення перевірок, порядок проведення якої визначений пунктом 7 Інструкції.
Так, відповідно до підпункту 7.4 пункту 7 Інструкції встановлено, що за результатами перевірки складається акт у двох примірниках і підписується особами, які проводили перевірку, керівником і головним бухгалтером страхувальника. Один примірник акта передається під розписку керівникові або головному бухгалтеру страхувальника, інший залишається в центрі зайнятості, який проводив перевірку. В акті зазначається: за який період проведено перевірку, які виявлено порушення при нарахуванні і сплаті страхових внесків. У разі виявлення під час перевірки простроченої заборгованості зі сплати страхових внесків, своєчасно не обчислених та не сплачених страхових внесків (недоїмки) вони донараховуються та стягуються з нарахуванням пені та накладанням штрафу.
Згідно з підпунктом 9.1 пунктом 9 Інструкції передбачено, що у разі несвоєчасної сплати страхових внесків страхувальниками, або неповної їх сплати страхувальники сплачують суму простроченої заборгованості зі сплати страхових внесків, суми донарахованих контролюючим органом страхових внесків (недоїмки), штраф та пеню.
Днем сплати страхових внесків та пені вважається: а) при перерахуванні платежу з рахунку платника - день списання установою банку суми платежу; б) при внесенні готівкою - день унесення готівки у банківську установу чи підприємство зв'язку.
Нарахування пені проводиться, починаючи з наступного дня після настання строку сплати страхових внесків, до дня сплати включно. (пп. 9.4 п. 9 Інструкції).
Рішення про стягнення простроченої заборгованості зі сплати страхових внесків, у тому числі донарахованих сум страхових внесків (недоїмки), пені та штрафу (додаток 7) (далі - рішення), приймається керівником робочого органу виконавчої дирекції Фонду чи його заступником за місцезнаходженням (місцем проживанням) платника страхових внесків на підставі акта перевірки (пп. 7.4 п. 7 Інструкції).
Рішення про стягнення простроченої заборгованості зі сплати страхових внесків, у тому числі донарахованих сум страхових внесків (недоїмки), пені та штрафу, роботодавець також має право оскаржити в судовому порядку, про що він повідомляє центр зайнятості, який прийняв зазначене рішення.
В судовому засіданні встановлено, що відповідачем не було подано зауважень на акт перевірки, а також, не було оскаржено рішення щодо встановлення загальної суми заборгованості в розмірі 1290,50 грн., яка складається зі суми недоїмки - 1290,18 грн. та суми пені, нарахованої за період з листопада 2009 року по 31.12.2010 року в розмірі 0,32 грн., тому суд вважає, що рішення позивача є чинним, а визначені ним зобов'язання - узгодженими.
Відповідно до ст.39 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» спори, що виникають із правовідносин за цим Законом, вирішуються в судовому порядку.
Крім цього, відповідно до підпункту 9.7. Інструкції встановлено, що не сплачені в строк страхові внески, пеня і штрафи стягуються в дохід Фонду із страхувальника у судовому порядку відповідно до законодавства.
Оскільки відповідач не надав суду доказів добровільної сплати визначеної рішенням позивача від 14.07.2011 року за № 11 заборгованості в загальній сумі 1290,50 грн., в тому числі суми недоїмки - 1209,18 грн., суми пені - 0,32 грн., суд вважає, що позовні вимоги є підставними, а тому позов слід задовольнити повністю.
На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,-
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з відкритого акціонерного товариства "Компанія "Верховина" (ідентифікаційний код 05489023) на користь Верховинського районного центру зайнятості - робочого органу виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття заборгованість зі сплати страхових внесків в сумі 1290 (ОСОБА_1 тисяча двісті дев'яносто гривень) 50 коп.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.
Суддя: /підпис/ ОСОБА_1
Постанова складена в повному обсязі 26.09.2011 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.09.2011 |
Оприлюднено | 07.10.2015 |
Номер документу | 51847929 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Тимощук О.Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні