Постанова
від 05.10.2011 по справі 2а-7733/11/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД

79018, м. Львів, вул. Чоловсь кого, 2

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

05 жовтня 2011 р. № 2а-7733/11/1370

Львівський окружний адмі ністративний суд у складі:

Головуючого - судді Гулкеви ч І.З.,

за участю секретаря - Галі йчук А.В.,

за участю представника поз ивача Хомин Н.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адмініст ративну справу за позовом Де ржавної податкової інспекці ї у Шевченківському районі м . Львова до Львівської місько ї партійної організації полі тичної партії «Народно-трудо вий союз України»про стягнен ня заборгованості в сумі 1 700,00 г рн., -

ВСТАНОВИВ:

Державна податкова інсп екція у Шевченківському райо ні м. Львова (надалі-ДПІ) зверн улася з адміністративним поз овом у Львівський окружний а дміністративний суд до

Львівської міської парті йної організації політичної партії «Народно-трудовий со юз України»про стягнення заб оргованості в сумі 1 700,00 грн.

В судовому засіданні пред ставник позивача позов підтр имала, просить задовольнити з підстав, викладених у позов ній заяві.

Представник відповідача в судове засідання не прибув, п ро час, дату та місце проведен ня судових засіданнь у справ і був неодноразово повідомл ений належним чином; надав су ду клопотання, в якому просив слухати справу за його відсу тності.

Відповідач в судове засіда ння явку повноважного предст авника не забезпечив, причин и неявки не повідомив, належн им чином повідомлений, проти заявленого позову заперечив з підстав викладених у запер еченні.

Згідно ч. 8 ст. 35 КАС України вв ажається, що повістку вручен о юридичній особі, якщо вона д оставлена за адресою, внесен ою до відповідного державног о реєстру, або за адресою, яка зазначена її представником, і це підтверджується підписо м відповідної службової особ и.

Згідно ч. 6 ст. 128 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни, якщо немає перешкод дл я розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією с таттею, але прибули не всі осо би, які беруть участь у справ і, хоча і були належним чином п овідомлені про дату, час і міс це судового розгляду, суд має право розглянути справу у пи сьмовому провадженні, у разі відсутності потреби заслуха ти свідка чи експерта.

При цьому суд зазнач ає, що оскільки матеріали спр ави містять докази, які в свої й сукупності повно та всебіч но висвітлюють обставини спі рних правовідносин, а завдан ням адміністративного судоч инства України згідно з ч. 1 ст . 2 КАС України є захист прав, св обод та інтересів фізичних о сіб, прав та інтересів юридич них осіб у сфері публічно - пра вових відносин від порушень з боку органів державної вла ди, органів місцевого самовр ядування, їхніх посадових і с лужбових осіб, інших суб'єкті в при здійсненні ними владни х управлінських функцій на о снові законодавства, в тому ч ислі на виконання делеговани х повноважень, і неухильне д отримання судом вимог даної норми процесуального закону є обов'язковим в кожній адмін істративній справі, то спір п ідлягає вирішенню на підстав і наявних у справі доказів.

Враховуючи наведене, суд д ійшов до висновку про можлив ість розгляду справи за наяв ними в ній матеріалами та від сутністю представника відпо відача.

Дослідивши матеріали спра ви, проаналізувавши докази у їх сукупності, суд дійшов до наступних висновків:

Статтею 67 Конституції Украї ни передбачено, що кожен зобо в'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, в становлених законом.

Позивач - ДПІ у Шевче нківському районі м. Львова в силу норм Закону України «Пр о державну податкову службу в Україні" та за наведеними у с т. 3 КАС України ознаками є суб 'єктом владних повноважень, п раво на звернення до суду з по зовом про стягнення заборгов аності перед бюджетом надано згаданому суб'єкту владних п овноважень п.11 ст.10 Закону Укра їни "Про державну податкову с лужбу в Україні", а тому спір п о даній справі підлягає вирі шенню в порядку КАС України.

При вирішенні даного спор у суд бере до уваги приписи ч.1 ст.2 КАС України, відповідно д о якої завданням адміністрат ивного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фіз ичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публі чно-правових відносин від по рушень з боку органів держав ної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посад ових і службових осіб, інших с уб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функц ій на основі законодавства, в тому числі на виконання деле гованих повноважень.

Оскільки норми Кодексу адм іністративного судочинства України не встановлюють вик лючення з наведеного правила , то суд вважає, що дане правил о підлягає застосуванню, в то му числі і при розв'язанні спо рів за зверненнями суб'єкта в ладних повноважень.

Матеріалами справи підтве рджено, що Львівська міська п артійна організація політич ної партії «Народно-трудовий союз України» зареєстрована Виконавчим комітетом Львівс ької міської ради 04.06.2007 року т а у відповідності до довідки форми 4-ОПП взяте ДПІ у Шевчен ківському районі м. Львова на облік як платник податків 08.06.2 007 року за № 117.

У відповідності до статті 36 Конституції України громадя ни України мають право на сво боду об' єднання у політичні партії та громадські органі зації для здійснення і захис ту своїх прав і свобод та задо волення політичних, економіч них, соціальних, культурних т а інших інтересів, за винятко м обмежень, встановлених зак оном в інтересах національно ї безпеки та громадського по рядку, охорони здоров' я нас елення або захисту прав і сво бод інших людей.

Відповідно до статті 3 Закон у України "Про політичні парт ії в Україні" політичні парті ї провадять свою діяльність відповідно до Конституції Ук раїни, цього Закону, а також ін ших законів України та згідн о із партійним статутом, прий нятим у визначеному цим Зако ном порядку.

Частиною 2 статті 14 Закону Ук раїни "Про політичні партії в Україні" встановлено, що полі тичні партії є неприбутковим и організаціями.

Пунктом 7.11 статті 7 За кону України "Про оподаткува ння прибутку підприємств" ви значаються особливості опод аткування, обліку та порядок подання податкового звіту п ро використання коштів непри бутковими установами та орга нізаціями. Крім того, встанов лено види доходів, які звільн яються у таких організація в ід оподаткування.

Згідно підпункту 7.11.1 пункт у 7.11 статті 7 вказаного Закону в изначено неприбуткові орган ізації, до яких застосовують ся положення вказаної статті , пунктом "б" якої положення да ної статті поширено на політ ичні партії.

У відповідності до частини 2 підпункту 7.11.12 пункту 7.11 статті 7 Закону України "Про оподатку вання прибутку підприємств" набуття статусу неприбутков ої організації здійснюється при її первісній реєстрації .

Відповідно до підпункту 7.11.12 пункту 7.11 статті 7 Закону Украї ни "Про оподаткування прибут ку підприємств" центральний податковий орган встановлює порядок обліку і подання под аткової звітності про викори стання коштів неприбуткових організацій.

Пунктом 2.2. Положення про Реє стр неприбуткових організац ій та установ, затверджених н аказом Державної податкової адміністрації України за №232 від 11.07.1997 року для внесення до Р еєстру неприбуткова організ ація або установа повинні по дати (надіслати) до податково го органу за її місцезнаходж енням реєстраційну заяву за формою № 1-РН згідно з додатком 1 до цього Положення, а також к опію статутних і установчих документів.

Згідно до пункту 1.3 Порядку с кладання податкового звіту п ро використання коштів непри бутковими установами й орган ізаціями затвердженого нака зом Державної податкової адм іністрації України за № 233 від 11.07.1997 року податковий звіт про використання коштів неприбу тковими установами й організ аціями складається за формою , що додається, і подається неп рибутковою установою за кожн ий звітний період.

Відповідно до абзацу перш ого пункту 11.1 статті 11 Закону У країни "Про оподаткування пр ибутку підприємств" для ціле й цього Закону використовуют ься такі податкові періоди: к алендарні квартал, півріччя, три квартали, рік.

Пунктом 16.4 статті 16 вказано го Закону податок за звітний період сплачується його пла тником до відповідного бюдже ту у строк, визначений законо м для квартального податково го періоду. Платники податку у строки, визначені законом, п одають до податкового органу податкову декларацію про пр ибуток за звітний період, роз раховану наростаючим підсум ком.

Згідно пункту “б” підпункт у 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 Закону Ук раїни "Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами" по даткові декларації подаютьс я за базовий податковий (звіт ний) період, що дорівнює кален дарному кварталу, - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним дне м звітного (податкового) квар талу.

Враховуючи вищевказані но рми суд зазначає, що неприбут кова організація зобов' яза на подати податковий звіт пр о використання коштів неприб утковими організаціями, а ін ші підприємства - деклараці ю з податку на прибуток підпр иємства щоквартально протяг ом 40 календарних днів, наступн их за останнім календарним д нем звітного (податкового) кв арталу.

З матеріалів справи виплив ає, що відповідач не подав док ументів, передбачених наказ ом Державної податкової адмі ністрації України за №232 від 11.0 7.1997 року для внесення його до Р еєстру неприбуткових органі зацій та установ, а тому не вне сений до даного Реєстру і пер ебуває на загальній системі оподаткування. Крім того, суд ом встановлено, що відповіда чем за період 2008 та І кварталу 2 010 років взагалі не складались та на адресу позивача не напр авлялись декларації з податк у на прибуток чи звіти про вик ористання коштів неприбутко вою організацією.

Як випливає з матеріалів сп рави, ДПІ у Шевченківському р айоні міста Льова було прове дено невиїзну документальну перевірку своєчасності пода ння податкової звітності Льв івською міською партійною ор ганізацією політичної парті ї «Народно-трудовий союз Укр аїни»(код ЄДРПОУ 35186654) по податк у на прибуток, про що складено акт від 18.06.2010 року № 302/15-1.

В ході перевірки виявлені п орушення п.п. 4.1.4 п.4.1 ст. 4 Закону України від 21.12.2000 р. № 2181-ІІІ «Про п орядок погашення зобов' яза нь платників податку перед б юджетами та державними цільо вими фондами»зі змінами та д оповненнями, п. 16.4. ст. 16 Закону У країни "Про оподаткування пр ибутку підприємств" зі зміна ми та доповненнями, а саме: орг анізацією у встановлений стр ок не подано (несвоєчасно под ано) до податкового органу по даткові декларації з податку на прибуток підприємств за І квартал 2008 року, за 6 місяців 2008 р оку, за 9 місяців 2008 року, за 11 міс яців 2008 року, за 2008 рік, за І кварт ал 2009 року, за 6 місяців 2009 року, за 9 місяців 2009 року, за 2009 рік, за І к вартал 2010 року.

За вказане порушення, на під ставі п.п.17.1.1 п. 17.1 ст. 17 Закону Укра їни від 21.12.2000 р. № 2181-ІІІ «Про поряд ок погашення зобов' язань пл атників податку перед бюджет ами та державними цільовими фондами», відповідно до якої платник податків, що не подає податкову декларацію у стро ки, визначені законодавством , сплачує штраф у розмірі 10 нео податкованих мінімумів дохо дів громадян за кожне таке не подання або її затримку, нача льником ДПІ прийнято податко ве повідомлення-рішення від 18.06.2010 року № 0005541501/0/14237, про визначенн я податкового зобов' язання за платежем податок на прибу ток в розмірі 1700,00 грн.

За наслідками розгляду ска рги відповідача на вказане п одаткове повідомлення-рішен ня ДПІ прийнято податкове по відомлення-рішення від 07.09.2010 ро ку № 0005541510/1/21059.

Оглянувши перелічені пода ткові повідомлення - рішення , суд відзначає, що за формою, з містом, підставами прийняття оглянуті рішення відповідаю ть повноваженням органів дер жавної податкової служби Укр аїни та способу їх реалізаці ї, які визначені п.11 ст.11 Закону України "Про державну податк ову службу в Україні" та ст.ст. 4, ст.17 Закону України "Про поряд ок погашення зобов'язань пла тників податків перед бюджет ами та державними цільовими фондами", а за процедурою ухва лення відповідають порядку д ій, який визначений Інструкц ією про порядок застосування штрафних (фінансових) санкці й органами державної податко вої служби (затверджено нака зом ДПА України від 17.03.2001р. №110, за реєстровано в Міністерстві ю стиції України 23.03.2001р. за №268/5459) та Порядком направлення органа ми податкової служби України податкових повідомлень плат никам податків та рішень про застосування штрафних (фіна нсових) санкцій (затверджено наказом ДПА України від 21.06.2001р. №253, зареєстровано в Міністер стві юстиції України 06.07.2001р. за №567/5758).

Відтак підстав для висновк у про неправомірність огляну тих податкових повідомлень-р ішень не вбачається.

В матеріалах справи відсут ні докази втрати юридичної д ії переліченими податковими повідомленнями-рішеннями вн аслідок здійснення відповід ачем передбаченої п.п.5.2.2 п.5.2 ст. 5 Закону України "Про порядок п огашення зобов'язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами" процедури адміністратив ного оскарження рішень подат кових органів щодо наведених вище податкових повідомлень -рішень, а також внаслідок їх о скарження до суду. Судом само стійно при виконанні вимог с т.11 КАС України ознак існуванн я таких доказів не виявлено.

Судом також не виявлено у сп ірних правовідносин наявнос ті обставин, з якими законода вець у ст.9 Закону України “Про систему оподаткування” пов' язує припинення обов' язку п латника податків по оплаті п одатку, збору (обов' язковог о платежу) стосовно переліче них вище податкових повідомл ень-рішень.

Доказів оплати перелічени х податкових повідомлень - р ішень відповідач до суду не п одав, належних та допустимих доводів, які б достеменно зас відчували відсутність таког о обов' язку в ході судового розгляду справи не навів.

Підпунктом 6.2.1. п.6.2 ст.6 Закону № 2181 - ІІІ від 21.12.2000 року передбаче но, що у разі коли платник пода тку не сплачує узгоджену сум у податкового зобов'язання в установлені строки, податко вий орган надсилає такому пл атнику податків податкові ви моги.

Згідно вищезазначеного, по зивачем 30.09.2010 року поштою було н аправлено відповідачу першу податкову вимогу від 30.09.2010 року № 1/979 про сплату податкового б оргу.

Другу податкову вимогу від 16.11.2010 року № 2/1175 було також напра влено позивачем поштою відпо відачу.

Матеріалами справи доведе но, що встановлені ст. 5 Закону № 2181 - ІІІ від 21.12.2000 року строки оп лати як сум податкових зобов ' язань, так і сум нараховани х штрафів та пені є закінчени ми.

Відповідно до п.п. 5.4.1 п. 5.4. ст. 5 З акону України “Про порядок п огашення зобов' язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами”, узгоджена сума подат кового зобов' язання, не спл ачена платником податків у с троки визначені Законом визн ається сумою податкового бор гу платника податків. Окрім т ого, за визначення п.1.3 ст.1 Зако ну України "Про порядок погаш ення зобов'язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами " під податковим боргом (недої мкою) розуміється податкове зобов'язання (з урахуванням ш трафних санкцій за їх наявно сті), самостійно узгоджене пл атником податків або узгодже не в адміністративному чи су довому порядку, але не сплаче не у встановлений строк, а так ож пеня, нарахована на суму та кого податкового зобов'язанн я.

Приписи ст. 95 Податкового ко дексу України визначають, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держав и заходи щодо погашення пода ткового боргу такого платник а податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у йог о власності, а у разі їх недост атності - шляхом продажу майн а такого платника податків, я ке перебуває у податковій за ставі.

Враховуючи викладене вище , беручи до уваги той факт, що в ідповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Украї ни, кожна сторона належними і достатніми доказами повинна довести ті обставини, на яки х ґрунтуються її вимоги та за перечення, а відповідач нале жними доказами не довів факт у погашення заборгованості у розмірі 1700,00 грн. або доказів ос карження боргу у порядку, пер едбаченому законодавством У країни, суд вбачає достатньо підстав для задоволення поз ову в повному обсязі.

Враховуючи наведене, суд пр иходить до висновку про обґр унтованість та підставність позовних вимог і вважає, що п озов підлягає до задоволення в повному обсязі.

Щодо судових витрат, то у ві дповідності до вимог ст. 94 КАС України, судові витрати у фор мі судового збору не належит ь стягувати з відповідача, ос кільки позивачем не понесені .

Керуючись ст.ст. 2, 3, 7-14, 69-71, 86, 94, 128, 159-16 3, 167 Кодексу адміністративног о судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративни й позов задовольнити повніст ю.

Стягнути з Львівськ ої міської партійної організ ації політичної партії «Наро дно-трудовий союз України» н а користь Державного бюджету України податок на прибуток підприємств у розмірі 1 700 грн . (одна тисяча сімсот гривень 0 0 коп.)

Апеляційна скарга н а постанову суду подається п ротягом десяти днів з дня її п роголошення до Львівського а пеляційного адміністративн ого суду через Львівський ок ружний адміністративний суд . Копія апеляційної скарги од ночасно надсилається особою , яка її подає, до Львівського апеляційного адміністратив ного суду. У разі застосуванн я судом частини третьої стат ті 160 цього Кодексу, а також при йняття постанови у письмовом у провадженні апеляційна ска рга подається протягом десят и днів з дня отримання копії п останови.

Якщо суб'єкта владни х повноважень у випадках та п орядку, передбачених частино ю четвертою статті 167 цього Ко дексу, було повідомлено про м ожливість отримання копії по станови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк н а апеляційне оскарження пост анови суду обчислюється з на ступного дня після закінченн я п'ятиденного строку з момен ту отримання суб'єктом владн их повноважень повідомлення про можливість отримання ко пії постанови суду.

Постанова набирає з аконної сили в порядку, встан овленому ст. 254 КАС України.

Суддя Гулкевич І.З.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.10.2011
Оприлюднено24.10.2011
Номер документу18694548
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-7733/11/1370

Ухвала від 16.05.2013

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Сапіга В.П.

Постанова від 05.10.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулкевич Ірена Зіновіївна

Ухвала від 11.07.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулкевич Ірена Зіновіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні