УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 травня 2013 р. Справа № 135427/11/9104
Львівський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого-судді: Сапіги В.П.,
суддів: Хобор Р.Б., Яворського І.О.,
розглянувши в порядку письмового провадження в м. Львові апеляційну скаргу Львівської міської партійної організації політичної партії «Народно-трудовий союз України» на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 05.10.2011 року у справі за позовом Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Львова до Львівської міської партійної організації політичної партії «Народно-трудовий союз України» про стягнення заборгованості,-
ВСТАНОВИВ:
Державна податкова інспекція у Шевченківському районі м. Львова звернулася в суд з адміністративним позовом до Львівської міської партійної організації політичної партії «Народно-трудовий союз України» про стягнення податкового боргу на загальну суму 1700 грн.
В обґрунтування заявлених вимог позивач покликається на те, що відповідач не виконує вимоги чинного податкового законодавства щодо своєчасності сплати узгодженого податкового боргу, чим порушує вимоги Податкового кодексу України.
Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 05.10.2011 року позов задоволено з тих підстав, що з врахуванням обставин справи несплачена заборгованість, яка виникла в результаті несплачених зобов'язань дійсно є податковим боргом. Не погоджуючись з прийнятим рішенням, відповідач - Львівська міська партійна організація політичної партії «Народно-трудовий союз України» подала апеляційну скаргу за якою просить скасувати постанову суду та прийняти нову постанову. При цьому, апелянт обґрунтовує та мотивує свої вимоги тим, що ДПІ у Шевченківському районі м. Львова незаконно прийнято податкове повідомлення-рішення від 07.09.2010 року №0005541510/1/21059, оскільки законодавством не передбачено, що політичні партії являються платниками податку на прибуток.
Окрім цього, апелянт вважає, що позивачем пропущено строк звернення до суду з даним позовом.
Особи, які беруть участь у справі, належним чином повідомлені про час і місце розгляду справи в судове засідання не прибули та не поступило клопотань про розгляд апеляції з їх участю, а тому колегія суддів, у відповідності до п.п. 1, 2, ч.1 ст. 197 КАС України, вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, оскільки таке можливе на основі наявних у ній доказів.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи, обговоривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення.
Даючи правову оцінку спірним правовідносинам, колегія суддів врахувала наступні обставини справи та норми чинного законодавства.
Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі і в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України. Статтею 67 Конституції України визначено, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори у розмірах, встановлених законом.
У відповідності з пунктами 2, 3 частини 1 статті 9 Закону України "Про систему оподаткування" від 25.06.1991 № 1251-XII платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів); сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.
Львівська міська партійна організація політичної партії «Народно-трудовий союз України» 04.06.2007 року зареєстровано виконавчим комітетом Львівської міської ради, 08.06.2007 року ДПІ у Шевченківському районі м. Львова взято на податковий облік.
Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що 18.06.2010 року працівниками ДПІ у Шевченківському районі м. Львова проведено документальну невиїзну перевірку Львівської міської партійної організації політичної партії «Народно-трудовий союз України» з питань своєчасності подання податкової звітності.
За наслідками перевірки позивачем в цей день складено акт №302/15-1, яким встановлено, що Львівська міська партійна організація політичної партії «Народно-трудовий союз України» порушила п.п. 4.1.4 п.4.1 ст. 4 Закону України від 21.12.2000 р. № 2181-ІІІ «Про порядок погашення зобов'язань платників податку перед бюджетами та державними цільовими фондами» та п. 16.4. ст.16 Закону України №334/94-ВР від 08.12.1994 року, а саме організацією у встановлений строк не подано (несвоєчасно подано) до податкового органу податкові декларації з податку на прибуток підприємств за І кв. 2008 року, за 6 місяців 2008 року, за 9 місяців 2008 року, за 11 місяців 2008 року, за 2008 рік, за І кв. 2009 року, за 6 місяців 2009 року, за 9 місяців 2009 року, за 2009 рік, за І кв. 2010 року.
За наслідками розгляду акту перевірки податковим органом на підставі п.п.17.1.1 п. 17.1 ст. 17 Закону України від 21.12.2000 р. № 2181-ІІІ «Про порядок погашення зобовязань платників податку перед бюджетами та державними цільовими фондами» податковим органом прийнято податкове повідомлення-рішення від 18.06.2010 року №0005541501/0/14237, про визначення податкового зобов'язання за платежем податок на прибуток ( штрафна фінансова санкція ) в розмірі 1700 грн.
За наслідками адміністративного оскарження податкового повідомлення-рішення податковим органом прийнято податкове повідомлення-рішення від 07.09.2010 року №0005541510/1/21059, яким відмовлено в задоволенні скарги.
У відповідності до статті 36 Конституції України громадяни України мають право на свободу об'єднання у політичні партії та громадські організації для здійснення і захисту своїх прав і свобод та задоволення політичних, економічних, соціальних, культурних та інших інтересів, за винятком обмежень, встановлених законом в інтересах національної безпеки та громадського порядку, охорони здорові населення або захисту прав і свобод інших людей.
Частиною 2 статті 14 Закону України від 05.04.2001 № 2365-III встановлено, що політичні партії є неприбутковими організаціями.
Пунктом 2.2. Положення про Реєстр неприбуткових організацій та установ, затверджених наказом Державної податкової адміністрації України за №232 від 11.07.1997 року визначено, що для внесення до Реєстру неприбуткова організація або установа повинні подати (надіслати) до податкового органу за її місцезнаходженням реєстраційну заяву за формою № 1-РН згідно з додатком 1 до цього Положення, а також копію статутних і установчих документів.
Згідно до пункту 1.3 Порядку складання податкового звіту про використання коштів неприбутковими установами й організаціями, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України за № 233 від 11.07.1997 року податковий звіт про використання коштів неприбутковими установами й організаціями складається за формою, що додається, і подається неприбутковою установою за кожний звітний період.
Суд першої інстанції, аналізуючи наведені положення та приписи п.п. 4.1.4 п.4.1 ст. 4, п.7.11, п.п.7.11.1 п.7.11, п.п.7.11.12 п.7.11 ст.7, п. 11 ст.11, п.16.4 ст.16 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" №334/94-ВР від 08.12.1994 року вірно вказав, що неприбуткова організація зобов'язана подати податковий звіт про використання коштів неприбутковими організаціями, а інші підприємства декларацію з податку на прибуток підприємства щоквартально протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу. Відповідач не заперечує тієї обставини, що Львівська міська партійна організація політичної партії «Народно-трудовий союз України» не подавала документів, передбачених наказом Державної податкової адміністрації України за №232 від 11.07.1997 року для внесення її до Реєстру неприбуткових організацій та установ, а тому остання не внесена до даного Реєстру і перебуває на загальній системі оподаткування. Одночасно необхідно погодитись з доводами позивача, що відповідачем за період 2008 та І кв. 2010 років взагалі не складались та на адресу податкового органу не направлялись декларації з податку на прибуток чи звіти про використання коштів неприбутковою організацією.
Тому суд першої інстанції прийшов до обґрунтованого висновку, що податкові повідомлення - рішення за формою, змістом, підставами прийняття відповідають повноваженням органів державної податкової служби України та способу їх реалізації, а також відсутні докази втрати юридичної дії переліченими податковими повідомленнями-рішеннями внаслідок здійснення відповідачем передбаченої п.п.5.2.2 п.5.2 ст.5 Закону України від 21.12.2000 р. № 2181-ІІІ процедури адміністративного оскарження рішень податкових органів щодо наведених вище податкових повідомлень-рішень, а також внаслідок їх оскарження до суду.
Підпунктом 6.2.1. п.6.2 ст.6 Закону України № 2181 - ІІІ від 21.12.2000 року передбачено, що у разі коли платник податку не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.
При цьому, позивачем 30.09.2010 року поштою було направлено відповідачу першу податкову вимогу від 30.09.2010 року №1/979 про сплату податкового боргу, а другу податкову вимогу від 16.11.2010 року №2/1175 тим же чином направлено відповідачу, чого не спростовує сторона апелянта.
Доказів оплати перелічених податкових вимог відповідач до суду не подав, належних та допустимих доводів, які б достеменно засвідчували відсутність такого обов»язку в ході судового розгляду справи не навів.
Відповідно до ст. 41 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI контролюючими органами щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, крім зазначених у підпункті 41.1.2 цього пункту, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби є органи державної податкової служби.
Згідно п. 41.5 ст. 41 ПК України органами стягнення є виключно органи державної податкової служби, які уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах їх повноважень.
В п.п. 20.1.18 п. 20.1 ст. 20 ПК України зазначено, що органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Статтею 95 ПК України встановлено, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Не заслуговують на увагу доводи апелянта, що позивачем пропущено строк звернення до суду з даним позовом, виходячи з наступного.
Відповідно до ч.3 ст. 99 КАС України для захисту прав, свобод та інтересів особи цим Кодексом та іншими законами можуть встановлюватися інші строки для звернення до адміністративного суду, які, якщо не встановлено інше обчислюються з дня, коли особа дізналася або повинна булла дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
Отже, Кодекс адміністративного судочинства України передбачає можливість встановлення іншими законами спеціальних строків звернення до адміністративного суду, а також спеціального порядку обчислення таких строків. Такі спеціальні строки мають перевагу в застосуванні порівняно із загальним строком звернення до адміністративного суду, визначеним ч.2 ст. 99 цього Кодексу, а також скороченими строками, визначеними, зокрема, частинами 4 та 5 ст. 99 КАС України.
Згідно з п. 102.4 ст. 102 ПК України у разі, якщо грошове зобов'язання нараховане контролюючим органом до закінчення строку давності, визначеного у п. 102.1 цієї статті, податковий борг, що виник у зв'язку з відмовою у самостійному погашенні такого грошового зобов'язання, може бути стягнутий протягом наступних 1095 календарних днів з дня виникнення податкового боргу.
Отже, наведена законодавча норма встановлює строк примусового стягнення податкового боргу - це 1095 днів з дня виникнення податкового боргу.
Згідно ч.ч. 1,2 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків встановлених ст. 72 цього Кодексу. Відповідно до ст. 159 КАС України судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин у адміністративній справі, підтверджених такими доказами, які були досліджені в судовому засіданні. Аналізуючи чинне законодавство та обставини справи колегія суддів приходить до висновку, що суд першої інстанції підставно задовольнив позовні вимоги, оскільки позивач надав суду достатні та беззаперечні докази в обґрунтування обставин, на яких ґрунтуються позовні вимоги.
З огляду на таке, наведені в апеляційній скарзі доводи не викликають сумнівів щодо правильності висновків суду першої інстанції та застосування норм матеріального і процесуального права. Відповідно до ч. 1 ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Зважаючи на те, що суд правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права, апеляційну скаргу належить залишити без задоволення, а постанову суду - без змін.
Керуючись ст. 160, ст.197, п.1 ч.1 ст.198, ч.1 ст.200, п.1 ч.1 ст.205, ст.206, ст. 254 КАС України, суд апеляційної інстанції
У Х В А Л И В :
Апеляційну скаргу Львівської міської партійної організації політичної партії «Народно-трудовий союз України» - залишити без задоволення.
Постанову Львівського окружного адміністративного суду від 05.10.2011 року у справі №2а-7733/11- без змін.
Ухвала набирає законної сили через п»ять днів після направлення їх копій особам, які беруть участь у справі та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.
Головуючий суддя : В.П.Сапіга
Судді: Р.Б.Хобор
І.О.Яворський
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.05.2013 |
Оприлюднено | 21.05.2013 |
Номер документу | 31301277 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Сапіга В.П.
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гулкевич Ірена Зіновіївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гулкевич Ірена Зіновіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні