Рішення
від 04.10.2011 по справі 28/155пд/2011
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГА НСЬКОЇ ОБЛАСТІ

91000, м. Луганськ, пл. Героїв ВВ В, 3а. Тел. 55-17-32


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04.10.11 С права № 28/155пд/2011

Суддя Семендяєва І .В., при секретарі судового засідання Мартинцевій Н.М., розглянувши матеріали за позовом

1-го позивача Виконавчого комітету Луганської міської ради, м. Луганськ

2-го позивача Луганської міської ради, м. Луганськ

до Товариства з обмежено ю відповідальністю "Луганськ і товари", м. Луганськ

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача Управління держкомзему у м. Л уганськ Луганської області, м. Луганськ

про внесення змін до догов ору оренди земельної ділянки

за участю представників сторін:

від 1-го позивача: ОСОБА_1 - головний спеціаліст- юри сконсульт відділу контрольн о-юридичної роботи, довірені сть № И01/03-30/5456/0/2-10 від 24.11.2010;

від 2-го позивача: ОСОБА_1 - головний спеціаліст- юри сконсульт відділу контрольн о-юридичної роботи, довірені сть № И01/03-30/5457/0/2-10 від 24.11.2010;

від відповідача: представн ик - ОСОБА_2., представник за дов. б/н від 01.09.2011;

від 3-ї особи, яка не заявляє с амостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - У правління держкомзему у м. Лу ганськ Луганської області: п редставник не прибув.

В С Т А Н О В И В:

Обставини справи: по зивачем заявлена вимога про внесення змін до договору ор енди землі від 25.07.2000, державна р еєстрація 15.09.2000 за № 3308, а саме:

- викласти п. 2.1. розділу ІІ "Пла та за землю" договору у новій р едакції: "2.1. Річна орендна плат а встановлюється у розмірі 3 в ідсотків від нормативної гро шової оцінки земельної ділян ки, що передана в оренду, у гри внях";

- викласти у п. 2.2 розділу ІІ "Пл ата за землю" договору у новій редакції: "2.2 Річна орендна спл ачується за базовий податков ий (звітний) податковий періо д, який дорівнює календарном у місяцю, у грошовій безготів ковій формі щомісячно протяг ом 30 календарних днів, наступн их за останнім календарним д нем звітного (податкового) мі сяця. Річна оренда плата спла чується на розрахунковий рах унок, реквізити якого Оренда р уточнює у Орендодавця, або в уповноваженого їм органу" ;

- викласти третій абзац п. 6.4. р озділу 6 "Інші умови" договору у новій редакції: "у разі невне сення орендної плати у строк и, визначені договором оренд и земельної ділянки, з оренда ря справляється пеня у розмі рі пені, передбаченої діючим законодавством, за несвоєча сну сплату земельного податк у від несплаченої суми за кож ний день прострочення";

- зміни до договору оренди з емельної ділянки від 26.07.2000, держ авна реєстрація 15.09.2000 № 3308 зі змі нами до нього, підлягають дер жавній реєстрації у порядку, встановленому діючим законо давством.

Відповідач проти позову за перечує, посилаючись на те, що підстави для задоволення ви моги про викладення п. 2.1 догов ору в редакції позивача відс утні, оскільки на момент укла дання договору оренди землі грошова оцінка земельної діл янки не проводилась. Це підтв ерджується тим, що в спірному договорі оренди відсутній п ункт відносно розміру нормат ивної грошової оцінки земель ної ділянки та тим, що нормати вна грошова оцінка земельної ділянки була затверджена пі сля укладення спірного догов ору рішенням Луганської місь кої ради від 21.12.2000 № 22/4. На думку ві дповідача, застосовувати ст. 288 Податкового кодексу Україн и до договору оренди земельн ої ділянки неможливо, оскіль ки розмір відсотків від 3 до 12 о бчислюється від нормативної грошової оцінки землі, розмі р якої відсутній в договорі о ренди земельної ділянки від 26.07.2000. Крім того, як зазначає від повідач, умовами спірного до говору не передбачена така п ідстава для перегляду орендн ої плати за землю, як встановл ення чи зміна грошової оцінк и землі. Також відповідач пос илається на те, що рішення Луг анської міської ради від 27.08.2010 № 69/27, яким обґрунтований позов, є рішенням нормативно-правов ого характеру, не враховує ко нкретних умов і особливостей договору, тому, на думку відпо відача, дане рішення порушує порядок внесення змін до дог овору оренди землі, який вста новлений законом. Відповідач також вважає, що дане рішення та Податковий кодекс Україн и повинні розповсюджуватися на ті правовідносини, які вин икли після набрання ними чин ності, а не на усі договори, ук ладені Луганською міською ра дою за весь час.

Позивачі в позовній заяві вказали про участь у справі т ретьої особи, яка не заявляє с амостійних вимог - Управлінн я держкомзему у м. Луганськ Лу ганської області, клопотання м від 22.09.2011 уточнили статус трет ьої особи, а саме Управління д ержкомзему у м. Луганськ Луга нської області виступає у сп раві в якості третьої особи, я ка не заявляє самостійних ви мог на предмет спору, на сторо ні позивача.

В судовому засіданн і 08.09.2011 у відповідності до вимог ст. 77 Господарського процесуа льного кодексу оголошено пер ерву до 22.09.2011, у судовому засіда нні 22.09.2011 оголошено перерву до 0 4.10.2011.

Рішення приймається у суд овому засіданні 04.10.2011.

Розглянувши матеріали сп рави, вислухавши представник ів сторін, які прибули у судов е засідання, встановивши фак тичні обставини справи, оцін ивши надані докази, господар ський суд Луганської області дійшов наступного.

Підставою свого позову п озивачі - Виконавчий комітет Луганської міської ради та Л уганська міська рада - зазна чають наступне.

Рішенням Луганської міс ької ради від 29.04.2010 № 65/150 Управлін ню нерухомим майном Луганськ ої міської ради було доручен о провести ґрунтовний аналіз договорів, що посвідчують пр аво оренди земельних ділянок , які розташовані на територі ї м. Луганська, на предмет відп овідності їх вимогам діючого законодавства, за результат ами аналізу направити від ім ені Луганської міської ради пропозиції відповідним земл екористувачам про внесення з мін, спрямованих на приведен ня їх у відповідність з вимог ами діючого законодавства.

Рішенням виконавчого комі тету Луганської міської ради від 16.06.2000 № 185/13 зі змінами до ньог о, ТОВ "Луганські товари" була надана земельна ділянка на у мовах оренди строком на 25 рокі в загальної площею 0,0070 га за ад ресою: м.Луганськ, пл. Героїв В ВВ (біля будинку 7) під будівни цтво та розміщення прибудови для приміщення.

Між виконавчим комітетом Л уганської міської ради та ТО В "Луганські товари" укладено договір оренди земельної ді лянки від 26.07.2000, державна реєстр ація від 15.09.2000 № 3308. Договором про внесення змін до договору ор енди землі від 25.08.2005 (державна р еєстрація від 06.12.2005 № 040540200207) до вка заного договору були внесені зміни.

01.01.2011 набув чинності Податко вий кодекс України (надалі - Ко декс), яким змінено деякі поло ження щодо орендної плати за землю.

Так, пунктом 288.5 статті 288 Коде ксу встановлено, що розмір ор ендної плати встановлюється в договорі оренди, але річна с ума платежу не може бути менш ою трикратного розміру земел ьного податку та не може пере вищувати 12 відсотків нормати вної грошової оцінки».

Згідно п. 2.1. розділу "Плата з а землю" спірного договору ор ендна плата встановлюється в розмірі земельного податку з коефіцієнтом 2,5.

Позивачі вважають, що п. 2.1. до говору необхідно викласти в наступній редакції: "2.1. Річна о рендна плата встановлюється у розмірі 3 відсотків від норм ативної грошової оцінки земе льної ділянки, що передана в о ренду, у гривнях".

Пунктом 2.2 спірного договор у сторони передбачили, що річ на орендна плата встановлюєт ься у розмірі земельного под атку з коефіцієнтом 2,5 та внос иться орендарем шляхом перер ахування коштів на розрахунк овий рахунок орендодавця: 2.2.1 н е пізніше 15 січня - за кожний наступний рік дії договору о ренди. 2.2.2 за 2000 рік згідно ч. 3 ст. 45 Закону України "Про державни й бюджет України на 2000 рік" - що місячно до 15-го числа наступно го місяця за звітним".

Згідно з пунктом 287.3 статті 287 Податкового кодексу Україн и податкове зобов'язання щод о плати за землю визначене у п одатковій декларації на пото чний рік, сплачується рівним и частками власниками та зем лекористувачами земельних д ілянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податк овий період, який дорівнює ка лендарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, щ о настають за останнім кален дарним днем податкового (зві тного) місяця.

В зв'язку з чим, на думку поз ивачів, необхідно викласти у п. 2.2 розділу ІІ "Плата за землю " договору у новій редакції: "2.2 Річна орендна сплачується за базовий податковий (звітний ) податковий період, який дорі внює календарному місяцю, у г рошовій безготівковій формі щомісячно протягом 30 календа рних днів, наступних за остан нім календарним днем звітног о (податкового) місяця. Річна о ренда плата сплачується на р озрахунковий рахунок, реквіз ити якого Орендар уточнює у О рендодавця, або в уповноваже ного їм органу".

В абзаці третьому п. 6.4. розді лу "6. Інші умови" договору пере дбачено, що за несвоєчасне вн есення орендної плати оренда р повинен сплатити пеню у роз мірі 0,3% суми недоїмки за кожни й день прострочення орендної плати".

Відповідно до п. 129.4 ст. 129 Подат кового кодексу України пеня, визначена підпунктом 129.1.1 пун кту 129.1 цієї статті, нараховуєт ься на суму податкового борг у (включаючи суму штрафних са нкцій за їх наявності та без у рахування суми пені) із розра хунку 120 відсотків річних облі кової ставки Національного б анку України, діючої на день в иникнення такого податковог о боргу або на день його (його частини) погашення, залежно в ід того, яка з величин таких ст авок є більшою, за кожний кале ндарний день прострочення у його сплаті. Пеня, визначена п ідпунктом 129.1.2 пункту 129.1 цієї ст атті, нараховується із розра хунку 120 відсотків річних облі кової ставки Національного б анку України, діючої на день з аниження. Пеня, визначена під пунктом 129.1.3 пункту 129.1 цієї стат ті, нараховується із розраху нку 120 відсотків річних обліко вої ставки Національного бан ку України, діючої на день вип лати (нарахування) доходів на користь платників податків - фізичних осіб.

За таких підстав, позивачі в важають за необхідне викласт и третій абзац п. 6.4. розділу 6 "Ін ші умови" договору у новій ред акції: "у разі невнесення орен дної плати у строки, визначен і договором оренди земельної ділянки, з орендаря справляє ться пеня у розмірі пені, пере дбаченої діючим законодавст вом, за несвоєчасну сплату зе мельного податку від несплач еної суми за кожний день прос трочення".

Враховуючи обставини спра ви, надані матеріали, суд прих одить до наступного.

У відповідності до ст. 274.1 По даткового кодексу України ст авка податку на земельні діл янки, нормативну грошову оці нку яких проведено, встановл юється у розмірі 1 відсотка ві д їх нормативної грошової оц інки.

Відповідно до ст. 2 Закону Ук раїни "Про оренду землі" відно сини, пов' язані з орендою зе млі, регулюються Земельним к одексом України, Цивільним к одексом України, цим Законом , законами України, іншими нор мативно-правовими актами, пр ийнятими відповідно до них, а також договором оренди земл і.

Відповідно до ст.16 Закону Ук раїни „Про оренду землі” та с т. 124 Земельного кодексу Украї ни передача в оренду земельн их ділянок, що перебувають у д ержавній або комунальній вла сності, здійснюється на підс таві рішення відповідного ор гану виконавчої влади або ор гану місцевого самоврядуван ня шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.

Право оренди землі оформля ється договором, який реєстр ується відповідно до закону (ст.126 Земельного кодексу Укра їни).

Право на оренду земельної д ілянки виникає після укладен ня договору оренди і його дер жавної реєстрації (ст.125 Земел ьного кодексу України).

Відповідно до ч. 8 ст. 93 Земел ьного кодексу України віднос ини, пов' язані з орендою зем лі, регулюються законом.

Статтею 13 Закону України "Пр о оренду землі" визначено, що д оговір оренди землі - це догов ір, за яким орендодавець зобо в'язаний за плату передати ор ендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов 'язаний використовувати земе льну ділянку відповідно до у мов договору та вимог земель ного законодавства.

Істотними умовами договор у оренди землі, відповідно до ст. 15 Закону України "Про оренд у землі" є: об'єкт оренди (кадас тровий номер, місце розташув ання та розмір земельної діл янки); строк дії договору орен ди; орендна плата із зазначен ням її розміру, індексації, фо рм платежу, строків, порядку ї ї внесення і перегляду та від повідальності за її несплату ; умови використання та цільо ве призначення земельної діл янки, яка передається в оренд у; умови збереження стану об' єкта оренди; умови і строки пе редачі земельної ділянки оре ндарю; умови повернення земе льної ділянки орендодавцеві ; існуючі обмеження (обтяжен ня) щодо використання земель ної ділянки; визначення стор они, яка несе ризик випадково го пошкодження або знищення об'єкта оренди чи його частин и; відповідальність сторін; у мови передачі у заставу та вн есення до статутного фонду п рава оренди земельної ділянк и. За згодою сторін у договорі оренди землі можуть зазнача тися інші умови, зокрема якіс ний стан земельних угідь, пор ядок виконання зобов'язань с торін, порядок страхування о б'єкта оренди, порядок відшко дування витрат на здійснення заходів щодо охорони і поліп шення об'єкта оренди, проведе ння меліоративних робіт, а та кож обставини, що можуть впли нути на зміну або припинення дії договору оренди, тощо.

Загальні підстави внесенн я змін до договору визначені у Цивільному кодексі Україн и, ст. 651 якого визначено, що змі на або розірвання договору д опускається лише за згодою с торін, якщо інше не встановле но договором або законом. Дог овір може бути змінено або ро зірвано за рішенням суду на в имогу однієї із сторін у разі істотного порушення договор у другою стороною та в інших в ипадках, встановлених догово ром або законом. Істотним є т аке порушення стороною догов ору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона знач ною мірою позбавляється того , на що вона розраховувала при укладенні договору. У разі од носторонньої відмови від дог овору у повному обсязі або ча стково, якщо право на таку від мову встановлено договором а бо законом, договір є відпові дно розірваним або зміненим.

Відповідно до ст. 30 Закону Ук раїни "Про оренду землі" змін а умов договору оренди землі здійснюється за взаємною зг одою сторін. У разі недосягне ння згоди щодо зміни умов дог овору оренди землі спір вирі шується в судовому порядку.

Як передбачено ст. 632 ЦК Укра їни ціна в договорі встановл юється за домовленістю сторі н. У випадках, встановлених за коном, застосовуються ціни /т арифи, ставки тощо/, які встано влюються або регулюються упо вноваженими органами держав ної влади або органами місце вого самоврядування.

Як вбачається з матеріалі в справи, позивачі виявили на мір внести зміни до укладено го договору оренди землі від 25.07.2000, які розглядаються судом. Відповідна пропозиція позив ачем було направлена відпові дачу 25.05.2011 /а.с. 19-21/.

Відповіді на пропозицію вн есення змін до договору орен ди земельної ділянки відпові дачем надано не було.

Розмір орендної плати, яку відповідач має сплачувати з а договором оренди земельної ділянки, безпосередньо зале жить від грошової оцінки зем ельної ділянки.

Відповідно до ст. 7 Закону Ук раїни "Про плату за землю" став ки земельного податку з земе ль, грошову оцінку яких встан овлено, визначається у розмі рі одного відсотка від їх гро шової оцінки.

Згідно ст. 5 Закону України "П ро оцінку земель" нормативна грошова оцінка земельних ді лянок використовується для в изначення розміру земельног о податку, державного мита пр и міні, спадкуванні та дарува нні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, вт рат сільськогосподарського і лісогосподарського виробн ицтва, а також при розробці по казників та механізмів еконо мічного стимулювання раціон ального використання та охор они земель.

У зв'язку з тим, що з 01.01.2011 набра в чинності Податковий кодекс України, позивач обґрунтова но посилається на положення статей 274 та 288 цього Кодексу, як ими аналогічним чином врегул ьовано правовідносини обчис лення та сплати орендної пла ти за землю, а саме:

- розмір орендної плати вста новлюється у договорі оренди , але річна сума платежу не мож е бути меншою трикратного ро зміру земельного податку та не може перевищувати 12 відсот ків нормативної грошової оці нки (ст. 288);

- ставка податку на земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встан овлюється у розмірі 1 відсотк а від їх нормативної грошово ї оцінки (ст. 274).

Згідно з пунктом 287.3 статті 287 Податкового кодексу України податкове зобов'язання щодо плати за землю визначене у по датковій декларації на поточ ний рік, сплачується рівними частками власниками та земл екористувачами земельних ді лянок за місцезнаходженням з емельної ділянки за податков ий період, який дорівнює кале ндарному місяцю, щомісяця пр отягом 30 календарних днів, що настають за останнім календа рним днем податкового (звітн ого) місяця.

Відповідно до п. 129.4 ст. 129 Пода ткового кодексу України пеня , визначена підпунктом 129.1.1 пун кту 129.1 цієї статті, нараховуєт ься на суму податкового борг у (включаючи суму штрафних са нкцій за їх наявності та без у рахування суми пені) із розра хунку 120 відсотків річних облі кової ставки Національного б анку України, діючої на день в иникнення такого податковог о боргу або на день його (його частини) погашення, залежно в ід того, яка з величин таких ст авок є більшою, за кожний кале ндарний день прострочення у його сплаті. Пеня, визначена п ідпунктом 129.1.2 пункту 129.1 цієї ст атті, нараховується із розра хунку 120 відсотків річних облі кової ставки Національного б анку України, діючої на день з аниження. Пеня, визначена під пунктом 129.1.3 пункту 129.1 цієї стат ті, нараховується із розраху нку 120 відсотків річних обліко вої ставки Національного бан ку України, діючої на день вип лати (нарахування) доходів на користь платників податків - фізичних осіб.

Суд дійшов висновку, що поз ивачем доведено обґрунтован ість та підставність внесенн я змін до договору оренди зем лі до пунктів 2.1, 2.2, 6.4.

Аналогічну правову позиці ю висловлено також у постано ві Вищого господарського суд у України від 10.02.11 у справі № 19/133п д.

Відповідно до ст. 33 Закону Ук раїни "Про місцеве самовряду вання в Україні" до відання ви конавчих органів сільських, селищних, міських рад належа ть підготовка і внесення на р озгляд ради пропозицій щодо встановлення ставки земельн ого податку, розмірів плати з а користування природними ре сурсами, справляння плати за землю, здійснення контролю з а додержанням земельного та природоохоронного законода вства.

Згідно ст. 23 Закону України "П ро оренду землі" орендна плат а за земельні ділянки держав ної і комунальної власності, які передані в оренду для сіл ьськогосподарського викори стання, переглядається один раз на три роки в порядку, вста новленому законом або догов ором оренди.

Відповідно до змісту стате й 759, 762 Цивільного кодексу Укра їни, законом можуть бути пере дбачені особливості укладан ня та виконання договору най му (оренди), і договором або за коном може бути встановлено періодичний перегляд, зміну (індексацію) розміру плати за користування майном.

Отже чинним законодавство м передбачена можливість змі ни умов договору оренди земл і за рішенням суду на вимогу о днієї із сторін у випадках, вс тановлених договором або зак оном.

Оскільки сторонами в догов орі оренди передбачена можли вість збільшення розміру оре ндної плати, а орендна плата з а земельні ділянки державної та комунальної власності є р егульованою ціною, то законо давча зміна граничного розмі ру цієї плати є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору.

Доводи відповідача про те, щ о підстави для внесення змін у діючий договір оренди у зв' язку з тим, що у цьому договорі відсутня нормативна грошова оцінка та що відсутнє рішенн я ради про внесення пропонов аних змін відносно саме відп овідача, судом до уваги не при ймаються з наступних підстав .

Відповідач посилається на те, що у відповідності до ст. 275 Податкового кодексу України ставки податку на земельні д ілянки, нормативну грошову о цінку яких не проведено, вста новлюється у населених пункт ах з чисельністю населення в ід 250 000 до 500 000 осіб з коефіцієнто м 2. Але відсутність у договорі розміру нормативної грошово ї оцінки не свідчить про те, що така оцінка взагалі проводи лась. Позивач надав копію ріш ення 9 сесії Луганської міськ ої ради 22 скликання № 9/1 від 14.02.1997, яким затверджені результати грошової оцінки земель м. Луг анська. Отже на час укладання спірного договору оренди зе млі № 3308 від 26.07.2000 нормативна гро шова оцінка існувала.

Відповідно до п. 274.1 ст. 274 Подат кового кодексу України ставк а податку за земельні ділянк и, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюєт ься у розмірі 1% від їх нормати вної грошової оцінки.

Суд погоджується з доводам и позивача про те, що він зроби в належну пропозицію відпові дачу про внесення змін у діюч ий договір оренди земельної ділянки.

Рішенням Луганської місь кої ради від 29.04.2010 № 65/150 Управлінн ю нерухомим майном Лугансько ї міської ради було доручено провести ґрунтований аналіз договорів, що посвідчують пр аво оренди земельних ділянок , які розташовані на територі ї м. Луганська, на предмет відп овідності їх вимогам діючого законодавства, за результат ами аналізу направити від ім ені Луганської міської ради пропозиції відповідним земл екористувачам про внесення з мін, спрямованих на приведен ня їх у відповідність з вимог ами діючого законодавства.

69 сесією Луганської міської ради 5 скликання було прийнят о рішення № 69/27 від 27.08.2010 "Про деякі питання щодо укладання дого ворів оренди землі" (а.с. 17-18), яки м передбачено, що при укладан ні та підписанні договорів о ренди землі передбачається р озмір орендної плати, пов'яза ний у відсотковому відношенн і від нормативної грошової о цінки земельної ділянки.

В даному рішенні зазначено , що після набрання чинності д оговором оренди землі протяг ом терміну дії договору норм ативна грошова оцінка земель ної ділянки, в тому числі коеф іцієнт функціонального вико ристання земельної ділянки, визначаються (змінюються) зг ідно рішення Луганської місь кої ради від 28.12.2007 № 28/10, згідно ін шого нормативно-правового рі шення, прийнятого замість вк азаного. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки виз начається (змінюється) орган ом, уповноваженим орендодавц ем, на підставі витягу з техні чної документації про нормат ивну грошову оцінку земельно ї ділянки, який надається орг аном, уповноваженим діючим з аконодавством, про що оренда рю не пізніш 10 днів після його звернення до органу уповнов аженому орендодавцем, надаєт ься відповідна довідка.

З метою приведення спірног о договору оренди земельної ділянки у відповідність з ви могами чинного законодавств а України та чинних норматив но-правових актів Луганської міської ради, за підписом Луг анського міського голови бул о надіслано відповідачу цю п ропозицію про внесення змін до договору № И01/03-13/2778/0/2-11 від 24.05.2011, а також проект договору про вн есення змін. В даному листі за значено, що у разі згоди з проп озиціями в подальшому буде п рийматися відповідне рішенн я Луганської міської ради.

Також слід прийняти до уваг и п. 2 рішення Луганської міськ ої ради народних депутатів в ід 02.07.1991 № 6/9, згідно якому Луганс ька міська рада визначила, що питання щодо регулювання зе мельних відносин приймаютьс я виконкомом міської ради на родних депутатів. На даний ча с дане рішення втратило чинн ість, тому всі рішення стосов но питань землекористування приймаються виключно Луганс ькою міською радою.

Отже, Управління нерухомим майном Луганської міської р ади виконало умови доручення , наданого рішенням ради від 29 .04.2010 № 65/150, а саме надіслало пропо зицію відповідачу про внесен ня змін до спірного договору , такими діями не перевищило в иключної компетенції місько ї ради щодо вирішення відпов ідно до закону питань регулю вання земельних відносин.

Заявлене позивачем клопот ання про залучення Управлінн я Держкомзему у м. Луганськ Лу ганської області в якості тр етьої особи, яка не заявляє са мостійних вимог на предмет с пору, на стороні позивача, суд ом не розглядається, оскільк и Управління Держкомзему у м . Луганськ Луганської област і є учасником судового проце су в даній справі і виступає в якості третьої особи, яка не з аявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні поз ивача відповідно до позовної заяви позивачів.

Згідно з постановою КМУ від 09.09.2009 № 1021 "Про затвердження поря дків ведення Поземельної кни ги і Книги записів про держав ну реєстрацію державних акті в на право власності на земел ьну ділянку та на право пості йного користування земельно ю ділянкою, договорів оренди землі" повноваження ведення книги записів відкривається та ведеться у паперовому виг ляді - територіальним орган ом Держкомзему.

Отже, підлягають державній реєстрації третьою особою з міни, які вносяться до догово ру оренди земельної ділянки.

За таких обставин, позовні вимоги підлягають задоволен ню у повному обсязі, враховую чи наведені приписи чинного законодавства України.

Відповідно до ст.ст.44,49 Гос подарського процесуального кодексу України судові витр ати покладаються на відповід ача та стягуються на користь Луганської міської ради, оск ільки платником цих витрат в ідповідно до платіжних доруч ень №№ 380, 383 від 11.08.2011 є Управління Луганської міської ради з пи тань земельних ресурсів, яке входить до складу Лугансько ї міської ради.

У судовому засіданні 04.10.2011 бу ли оголошені вступна та резо лютивна частини рішення.

На підставі викладеного, ке руючись ст.ст.44, 49, 82, 84, 85 Господарс ького процесуального кодекс у України, господарський суд Луганської області

В И Р І Ш И В:

1. Позов 1-го позивача Виконавчого комітету Лу ганської міської ради, м. Луга нськ

2-го позивача Луганської мі ської ради до Товариства з об меженою відповідальністю "Лу ганські товари" задовольнити повністю.

2. Викласти п. 2.1. розділу ІІ "П лата за землю" договору у нові й редакції: "2.1. Річна орендна пл ата встановлюється у розмірі 3 відсотків від нормативної г рошової оцінки земельної діл янки, що передана в оренду, у г ривнях".

3. Викласти у п. 2.2 розділу ІІ "П лата за землю" договору у нові й редакції: "2.2 Річна орендна сп лачується за базовий податко вий (звітний) податковий пері од, який дорівнює календарно му місяцю, у грошовій безготі вковій формі щомісячно протя гом 30 календарних днів, наступ них за останнім календарним днем звітного (податкового) м ісяця. Річна оренда плата спл ачується на розрахунковий ра хунок, реквізити якого Оренд ар уточнює у Орендодавця, або в уповноваженого їм органу".

4. Викласти третій абзац п. 6.4. розділу 6 "Інші умови" договору у новій редакції: "у разі невн есення орендної плати у стро ки, визначені договором орен ди земельної ділянки, з оренд аря справляється пеня у розм ірі пені, передбаченої діючи м законодавством, за несвоєч асну сплату земельного подат ку від несплаченої суми за ко жний день прострочення";

5. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальніст ю "Луганські товари", м. Луга нськ, пл. Героїв ВВВ, 7, ідентифі каційний код 13403702, на користь Луганської міської ради, м. Луганськ, вул. Коцюбинськог о, 14, ідентифікаційний код 26070794, д ержавне мито у сумі 85 грн. 00 коп . та витрати на інформаційно-т ехнічне забезпечення судово го процесу у сумі 236 грн. 00 коп., в идати наказ Луганській міськ ій раді.

6. Зміни до договору оренди з емельної ділянки від 26.07.2000, держ авна реєстрація від 15.09.2000 № 3308 зі змінами до нього, підлягають державній реєстрації у поря дку, встановленому діючим за конодавством.

Днем внесення змін до до говору вважати дату прийнятт я рішення господарським судо м у справі.

Дане рішення є підставо ю для реєстрації змін до дого вору оренди землі відповідни ми органами.

Відповідно до ст.85 Господар ського процесуального кодек су України рішення господарс ького суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не бу ло подано. У разі подання апел яційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає за конної сили після розгляду с прави апеляційним господарс ьким судом.

Дата підписання рішення: 10.10.2011.

Суддя І.В. Семендяєва

Надр . 4 прим.

1-до справи вих.№

2- 1-му позивачу:

3- 2-му позивачу:

3- відповідачу 3 прим.

4-третій особі

10.10.2011

СудГосподарський суд Луганської області
Дата ухвалення рішення04.10.2011
Оприлюднено25.10.2011
Номер документу18721406
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —28/155пд/2011

Постанова від 02.12.2011

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Кододова О.В.

Ухвала від 09.11.2011

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Кододова О.В.

Рішення від 04.10.2011

Господарське

Господарський суд Луганської області

Семендяєва І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні