Справа № 2а-260/08
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
20
березня 2008 р.
Харківський
окружний адміністративний суд
в
складі: головуючого - судді
Присяжнюк О.В.
суддів: Ральченка І.М., Курило Л.В.,
за участю секретаря судового
засідання Макєєвої Г.О.,
за участю: представників позивача -
Пасичнюк К.М., Лескова О.А., представника відповідача - Сєтова М.О.,
розглянувши у відкритому судовому
засіданні у залі суду в м. Харкові справу за адміністративним позовом
Товариства з обмеженою відповідальністю Торгово-промислового підприємства
«ЛИЗОГУБІВСЬКЕ» (в подальшому - ТОВ ТПП «ЛИЗОГУБІВСЬКЕ») до Міністерства
охорони навколишнього природного середовища України про визнання протиправною
бездіяльності, визнання дій незаконними, зобов'язання вчинення дій, -
В С Т А Н О В И В:
ТОВ ТПП «ЛИЗОГУБІВСЬКЕ» звернулося до суду з адміністративним позовом до
Міністерства охорони навколишнього природного середовища України про визнання
протиправною бездіяльності, визнання дій незаконними, зобов'язання вчинення
дій, в якому просить суд: визнати протиправною бездіяльність Міністерства
охорони навколишнього природного середовища України; зобов'язати Міністерство
охорони навколишнього природного середовища України надати ТОВ ТПП «ЛИЗОГУБІВСЬКЕ» спеціальний
дозвіл (ліцензію) на право користування надрами з метою видобування будівельних
пісків в межах Безлюдівського родовища будівельних пісків, що розташоване у 3
км від міста Харкова на термін 20 років за поданою заявою № 1579-10 від 15
березня 2006 р., обгрунтовуючи свої вимоги наступним.
15 березня 2006 р. позивач надав до Міністерства охорони навколишнього
природного середовища України заяву з переліком документів, які додаються до
заяви, на отримання спеціального дозволу (ліцензії) на право користування
надрами, а саме, на користування надрами з метою видобування будівельних пісків
в межах Безлюдівського родовища будівельних пісків, що розташоване у 3 км від
міста Харкова на термін 20 років. Відповідач прийняв подану заяву з доданими до
неї документами вх. № 1579-10 від 15 березня 2006 р., про що свідчить копія
заяви з відміткою відповідача про прийняття та копії усіх документів доданих до
заяви.
Відповідно до ст. 16 Кодексу України «Про надра», діяльність щодо
користування надрами підлягає ліцензуванню, що являє собою єдиний порядок
надання спеціальних дозволів (ліцензій) на користування ділянкою надр з
відповідною метою.
Указом Президента України «Про Державний комітет природних ресурсів
України» № 177/2004 від 10 лютого 2004 р. спеціально уповноваженим центральним
органом виконавчої влади з геологічного вивчення та забезпечення раціонального
використання надр було визначено Держкомприродресурсів. Указом Президента
України від 20 квітня 2005 р. №
675/2005, Державний комітет природних ресурсів України ліквідовано. Його
функції та виконання зобов'язань покладено на Міністерство охорони
навколишнього природного середовища України. Дане Міністерство визначено також
спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади з геологічного
вивчення та забезпечення раціонального використання надр.
Наказом Державного комітету природних ресурсів України р. № 33 від 17
травня 2004 р. визначений «Перелік документів, які подаються до заяви про
отримання спеціального дозволу (ліцензії) на право користування надрами (в
подальшому - Перелік).
Порядок надання у 2006 році спеціальних дозволів на користування надрами,
затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 20 лютого 2006 р. № 168,
де ст. 8 (в подальшому - Порядок) передбачено, що без проведення аукціону
дозвіл на користування ділянкою надр надається у разі: видобування корисних
копалин, якщо надрокористувач, провівши геологічне вивчення ділянки надр за
власні кошти, виконав підрахунок запасів корисної копалини, який затверджений
ДКЗ (Державної комісії України по запасах корисних копалин), має намір
розробляти родовище - позивач має таку оцінку, затверджену протоколом № 1104
від 12 квітня 2006 р.; геологічного вивчення надр і видобування корисних
копалин місцевого значення та торфу.
Відповідно до ст. 6 Кодексу України «Про надра», корисні копалини за своїм
призначенням поділяються на корисні копалини загальнодержавного і місцевого
значення. Віднесення корисних копалин до корисних копалин загальнодержавного та
місцевого значення здійснюється Кабінетом Міністрів України. Постановою КМУ від
12 грудня 1994 р. № 827 «Про затвердження переліків корисних копалин
загальнодержавного та місцевого значення» встановлено вичерпний перелік
корисних копалин загальнодержавного значення, а копалини які не входять до
цього переліку - є копалинами місцевого значення. Зазначеною постановою
будівельні піски не віднесені до корисних копалин загальнодержавного значення і
відповідно є корисною копалиною місцевого значення.
Відповідно до ст. 11 Закону України «Про ліцензування певних видів
господарської діяльності», орган
ліцензування приймає рішення про видачу ліцензії або про відмову у її
видачі у строк не пізніше ніж десять робочих днів з дати надходження заяви про
видачу ліцензії та документів, що додаються до заяви, якщо спеціальним законом,
що регулює відносини у певних сферах
господарської діяльності, не передбачений
інший строк видачі ліцензії на окремі види діяльності.
Відповідно до ч. 3 ст. 8 Порядку, рішення про надання дозволу без
проведення аукціону приймається протягом 60 днів після надходження від заявника
документів у повному обсязі.
Позивач надав відповідачу заяву на отримання спеціального дозволу
(ліцензії) на право користування надрами з додатком необхідних документів
відповідно до переліку що був встановлений діючим на той час законодавством.
Відповідач прийнявши заяву з додатками не висловивши на адресу позивача жодних
зауважень чи повідомлень про неповноту або неправильність оформлення документів
- зобов'язаний був надати дозвіл.
Про те що надані позивачем до заяви про надання спеціального дозволу
матеріали по складу та повноті інформації відповідають вимогам діючого
законодавства і можуть бути представлені до розгляду для отримання спеціального
дозволу на користування надрами, свідчить висновок № 300-03 від 09 березня 2006
р., Територіального геологічного відділу «Геоінформ» по Харківській області
Державного науково-виробничного підприємства «Геоінформ України» Державної
геологічної служби України.
Після сплину більш ніж одного року протиправної бездіяльності, відповідач
листом № 4095/30-10 від 12 квітня 2007 р. повернув позивачу документи на
отримання спеціального дозволу, як такі що не відповідають комплектності документів
посилаючись на наказ Мінприроди від 25 січня 2007 р. № 21 «Щодо заходів із
вдосконалення роботи з прийому документів на отримання спеціальних дозволів на
користування надрами».
У ході судового розгляду справи позивачем доповнені позовні вимоги, відповідно
з якими позивач додатково просить суд: визнати незаконними дії відповідача,
щодо повернення пакету документів до заяви ТОВ ТПП «ЛИЗОГУБІВСЬКЕ» про видачу
спеціального дозволу (ліцензії) на право користування надрами з метою
видобування будівельних пісків в межах Безлюдівського родовища будівельних
пісків, що розташотоване у 3 км від міста Харкова на термін 20 років;
зобов'язати відповідача прийняти пакет документів до заяви ТОВ ТПП
«ЛИЗОГУБІВСЬКЕ» про видачу спеціального дозволу (ліцензії) на право корстування
надрами з метою видобування будівельних пісків в межах Безлюдівського родовища
будівельних пісків, що розташоване у 3 км від міста Харкова на термін 20 років,
відповідно до «Переліку документів, які подаються заяви про отримання
спеціального дозволу (ліцензії) на право користування надрами», затвердженого
Наказом Державного комітету природних ресурсів України р. № 33 від 17 травня
2004 р., чинного на момент подання заяви, обґрунтовуючи додаткові позовні
вимоги наступним.
15 березня 2006 р. позивач надав відповідачу заяву з переліком документів,
які додаються до заяви, на отримання спеціального дозволу (ліцензії) на право
користування надрами, а саме на користування надрами з метою видобування
будівельних пісків в межах Безлюдівського родовища будівельних пісків, що
розташоване у 3 км від міста Харкова на термін 20 років відповідно до «Переліку
документів, які подаються до заяви про отримання спеціального дозволу
(ліцензії) на право користування надрами», затвердженого Наказом Державного
комітету природних ресурсів України р. № 33 від 17 травня 2004 р., тобто
Переліку чинного на момент подання заяви.
12 квітня 2007 р., листом № 4095/30-10 відповідач повернув позивачу
документи на отримання спеціального дозволу, як такі що не відповідають
комплектності документів, посилаючись на наказ Мінприроди від 25 січня 2007
р. № 21 «Щодо заходів із вдосконалення
роботи з прийому документів на отримання спеціальних дозволів на користування
надрами», тобто, відповідач посилається на нормативний акт, який не був чинним
на момент подачі документів, а виданий після сплину десяти місяців з дня подачі
заяви.
На момент подачі позивачем заяви, чинним законодавством не було передбачено
умови та порядок дій відповідача, у разі надходження від заявника
некомплектного, на його погляд, пакету документів на отримання спеціального
дозволу, та документи залишались у відповідача, Таким чином, відповідач не мав
права повертати документи позивачу. Крім того, відповідачем до вищезазначеного
листа щодо повернення документів, не додано перелік з назвою, які ж саме
документи повернуті позивачу.
У
судовому засіданні представники позивача підтримали заявлені позовні вимоги з
доповненнями в повному обсязі та просили їх задовольнити в повному обсязі.
У
судовому засіданні представник відповідача проти заявлених позовних вимог
заперечував в повному обсязі, пояснивши суду наступне.
Позивач
в обґрунтування своїх вимог посилається на той факт, що ним 15 березня 2006 р.
було надано до Мінприроди заяву на отримання спеціального дозволу на користування
надрами з метою видобування будівельних
пісків Безлюдівського родовища, проте безпідставно не отримано зазначений
спеціальний дозвіл.
При цьому, ТОВ ТПП «ЛИЗОГУБІВСЬКЕ» акцентує увагу на тому, що заява на
отримання спеціального дозволу на користування надрами була подана разом з
повним пакетом документів,
який передбачений Переліком
документів, необхідних для отримання спеціальних дозволів на
користування надрами, затверджений наказом Держкомприродресурсів від 17 травня
2004 № 33 (в подальшому - Перелік).
Проте, відповідач вважає, що зазначені обставини не відповідають дійсності.
Позивачем в недотримання Переліку не було додано до заяви на отримання
спеціального дозволу на користування надрами з метою видобування будівельних
пісків Безлюдівського родовища, наступні документи: документи, що підтверджують
фінансову спроможність позивача, а саме, довідку про власний або запозичений
капітал, назви та інші реквізити банків,
які фінансують заявника; техніко-економічні показники роботи позивача за
останні два роки (у формі довідки від надрокористувача з доданням документів
бухгалтерського обліку, що підтверджують дані довідки); програму робіт позивача
на наступні два роки (об'єм видобутку корисної копалини, собівартість сировини
та готової продукції, відпускна ціна готової продукції, рентабельність, джерело
фінансування), а позивачем подано зазначену програму на поточний та наступний
рік; перелік технічних засобів, за
допомогою яких здійснюватиметься розробка родовища (у формі довідки від надрокористувача),
а надано перелік технічних засобів для розроблення Васищівського родовища.
Крім того, графічні матеріали, які було подано позивачем разом із заявою не
відповідають вимогам Переліку. Масштаб оглядової карти, відповідно до умов
Переліку, передбачається не менше ніж 1 : 200 000, а позивачем було подано
оглядову карту з масштабом 1 : 100 000. Масштаб ситуаційного плану, відповідно
до умов Переліку, передбачається більше ніж 1 : 50 000, а позивачем було подано
ситуаційний план з масштабом 1 : 25 000.
Також на момент подачі позивачем заяви, станом на 15 березня 2006 р. в
матеріалах були відсутні: протокол Державної комісії по запасах корисних
копалин (позивачем до матеріалів судової справи додано протокол Державної
комісії по запасах корисних копалин від 12 квітня 2006 р., проте такий протокол
не подавався та не міг подаватись до Мінприроди разом із заявкою позивача від
15 березня 2006 р. на отримання спеціального дозволу); погодження центрального
органу виконавчої влади
з державного гірничого нагляду
(позивачем до матеріалів судової справи додано погодження Держгірпромнагляду
від 18 квітня 2006 р., проте зазначене погодження не подавалось та не могло
подаватись до Мінрироди разом із заявкою позивача від 15 березня 2006 р. на
отримання спеціального дозволу).
Відповідно до п. 8 Порядку надання у 2006 році спеціальних дозволів на
користування надрами, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від
20 лютого 2006 р. № 168, рішення про надання дозволу без проведення аукціону
приймається протягом 60 днів після надходження від заявника документів у
повному обсязі.
Враховуючи те, що позивачем не було подано до Мінприроди необхідних
документів, передбачених Переліком, у відповідача не було правових підстав
приймати рішення про видачу ТОВ ТПП «ЛИЗОГУБІВСЬКЕ» спеціального дозволу на
користування надрами Безлюдівського родовища.
Посилання позивача на висновок Територіального геологічного відділу
«Геоінформ» Харківської області від 09 березня 2006 р. № 300-03, як на доказ того, що ТОВ ТПП
«ЛИЗОГУБІВСЬКЕ» було подано до Мінприроди повний пакет документів, необхідний
для отримання спеціального дозволу на користування надрами Безлюдівського
родовища будівельних пісків відповідач вважає безпідставним.
Зазначений висновок не перелічує конкретні документи, а лише відзначає, що
надані ТОВ ТПП «ЛИЗОГУБІВСЬКЕ» матеріали по складу та повноті відповідають
вимогам чинного законодавства та можуть бути представлені на розгляд для
отримання спеціального дозволу на користування надрами.
Відповідач вважає, що зазначене твердження, викладене у висновку
Територіального геологічного відділу «Геоінформ» Харківської області не є
об'єктивним.
Так, погодження Харківської районної адміністрації щодо отримання
спеціального дозволу на користування надрами № 540, та довідка Харківської
об'єднаної ДПІ про відсутність у позивача заборгованості з податків і зборів №
2603/10/19-075 видані лише 10 березня 2006 р. (зазначені документи передбачені
Переліком, без їх наявності не може бути видано спеціальний дозвіл на
користування надрами), проте висновок Територіального геологічного відділу
«Геоінформ» Харківської області від 09 березня 2006 р. містить посилання на
повноту матеріалів, наданих ТОВ ТПП «ЛИЗОГУБІВСЬКЕ» для отримання спеціального
дозволу на користування надрами, не зважаючи на відсутність зазначених
документів (погодження Харківської РД, довідка ДПІ) у позивача на момент
надання висновку.
З урахуванням наведеного, зазначений висновок не дає підстав стверджувати,
що Територіальним геологічним відділом «Геоінформ» Харківської області ретельно
досліджувались надані позивачем документи, такий висновок не може бути належним
доказом того, що ТОВ ТПП «ЛИЗОГУБІВСЬКЕ» було подано до Мінприроди повний пакет
документів, необхідний для тримання спеціального дозволу на користування
надрами Безлюдівського родовища будівельних пісків.
Також відповідач вважає безпідставним твердження позивача, що відповідач
зобов'язаний (видати спеціальний дозвіл на користування надрами Безлюдівського
родовища, оскільки прийнявши заяву з додатками не висловив зауважень та
заперечень на адресу позивача про неповноту або невідповідність оформлення
документів.
Відповідно з п. 8 Порядку передбачено, що рішення про надання дозволу без
проведення аукціону приймається протягом 60 днів після надходження від заявника
документів у повному обсязі. Тобто, умови надання дозволу чітко визначені -
наявність всіх передбачених законодавством документів.
На момент подачі позивачем заяви, чинним законодавством не було передбачено
умови та порядок дій Мінприроди, у разі надходження від заявника некомплектного
пакету документів на отримання спеціального дозволу. З огляду на
неврегульованість зазначеного питання, всі некомплектні пакети документів, що
додавались до заяв про отримання спеціальних дозволів на користування надрами
залишались у відповідача без вжиття щодо таких документів будь-яких подальших
дій.
З метою врегулювання зазначеного питання Міністерством 25 січня 2007 р.
було прийнято наказ «Щодо заходів із вдосконалення роботи з прийому документів
на отримання спеціальних дозволів на користування надрами» № 21. Відповідно до
п. 1 цього наказу Державну геологічну службу зобов'язано здійснювати прийом
документів тільки в повному обсязі з урахуванням нормативно-правових актів
Кабінету Міністрів України. Пунктом 2 зазначеного наказу передбачено повернення
документів, представлених не в повному обсязі заявникам на доопрацювання.
З урахуванням того факту, що ТОВ ТПП «ЛИЗОГУБІВСЬКЕ» 15 березня 2006 р.
було надано до Мінприроди заяву на отримання спеціального дозволу на
користування надрами з метою видобування будівельних пісків Безлюдівського
родовища без наявності всіх необхідних документів, відповідно до наказу
Мінприроди «Щодо заходів із вдосконалення роботи з прийому документів на
отримання спеціальних дозволів на користування надрами» від 25 січня 2007
р. № 21, позивачу було повернуто
відповідні документи для доопрацювання.
Суд, вислухавши пояснення
представників сторін, показання свідка ОСОБА_1., дослідивши матеріали справи, установив такі обставини.
15
березня 2006 р. ТОВ ТПП «ЛИЗОГУБІВСЬКЕ» подало до
Міністерства охорони навколишнього природного середовища України заяву на
отримання спеціального дозволу (ліцензії) на право користування надрами (вх. №
1579-10) з метою видобування будівельних пісків в межах Безлюдівського родовища
будівельних пісків в межах Безлюдівського родовища будівельних пісків, що
розташоване у 3 км від м. Харків, терміно на 20 років.
Разом із заявою, відповідно до
«Переліку документів, які подаються до заяви на отримання спеціального дозволу
(ліцензії) на право користування надрами», затвердженого наказом Державного
комітету природних ресурсів України 17 травня 2004 р. № 33 (далі - Перелік 1),
позивачем надані всі необхідні документи, копії з яких знаходяться в матеріалах
справи.
Відповідно п. 7 ст.10 Закону України «Про ліцензування певних видів
господарської діяльності» (в подальшому - Закон), заява про видачу ліцензії та
документи, що додаються до неї, приймаються за описом, копія якого видається
заявнику з відміткою про дату прийняття документів органом ліцензування та
підписом відповідальної особи.
Відповідно до п. 5 ст. 9 Закону, ліцензуванню підлягає видобування корисних
копалин із родовищ, що мають загальнодержавне значення та включені до
Державного фонду родовищ корисних копалин.
Порядок надання у 2006 році спеціальних дозволів на користування надрами
затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 20 лютого 2006 року №
168 (в подальшому - Порядок).
Відповідно до п. 2
Порядку, дозволи надаються Міністерством охорони навколишнього
природного середовища України переможцям аукціонів з їх продажу, а також
надрокористувачам у випадках,
передбачених у пункті 8 цього Порядку.
Частиною 4 пункту 8 Порядку встановлено, що без проведення аукціону дозвіл
на користування ділянкою надр надається у разі геологічного вивчення надр і
видобування корисних копалин місцевого значення та торфу.
Відповідно до ст. 6 Кодексу України «Про надра», корисні копалини за своїм
значенням поділяються на корисні копалини загальнодержавного і місцевого
значення. Віднесення корисних копалин до корисних копалин загальнодержавного та
місцевого значення здійснюється Кабінетом Міністрів України. Постановою КМУ від
12 грудня 1994 р. N 827 «Про затвердження переліків корисних копалин
загальнодержавного та місцевого значення» встановлено вичерпний перелік
корисних копалин загальнодержавного значення, а копалини, які не входять до
цього переліку - є копалинами місцевого значення. Зазначеною постановою
будівельні піски не віднесені до корисних копалин загальнодержавного значення,
і відповідно є корисною копалиною місцевого значення.
Згідно п. п. 2.5, 3.4 протоколу № 1104 засідання колегії Державної комісії
України по запасах корисних копалин при Міністерстві охорони навколишнього
природного середовища України від 12 квітн6я 2006 р., ДКЗ України відзначено,
що піски Безлюдівського родовища придатні для виробництва силікатної цегли та
вилучено із загального обсягу затверджених запасів категорії С1 Безлюдівського
родовища запаси будівельних пісків, апробовані відповідно до пункту 3.2 цього
протоколу, як такі, що виділені зі складу цього родовища як окремий об'єкт
надрокористування - Південно-Східна ділянка Безлюдівського родовища.
12 липня 2007 р. Міністерством охорони навколишнього природного середовища
України листом за № 4095/30-10, ТОВ ТПП «ЛИЗОГУБІВСЬКЕ» на підставі наказу
Мінприроди від 25 січня 2007 р. № 21 «Щодо заходів вдосконалення роботи з
прийому документів на отримання спеціальних дозволів на користування надрами»
були повернені документи, надані на отримання спеціального дозволу на користування
надрами у зв'язку з тим, що комплектність документів не відповідає вимогам
нормативно-правових актів. Проте, у зазначеному листі не зазначено, які саме,
документи відсутні в комплекті.
Відповідно до ст. 11 Закону, орган ліцензування приймає рішення про видачу
ліцензії або про відмову у її видачі у строк не пізніше ніж десять робочих днів
з дати надходження заяви про видачу ліцензії та документів, що додаються до
заяви, якщо спеціальним законом, що регулює відносини у певних сферах
господарської діяльності, не передбачений інший строк видачі ліцензії на окремі
види діяльності.
Відповідно із ч. 3 п. 8 Порядку, рішення про отримання дозволу без
проведення аукціону приймається протягом 60 днів після надходження від заявника
документів в повному обсязі.
Таким чином, із врахуванням вищевикладених обставин, суд вважає
обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню позовні вимоги позивача
щодо визнання протиправною бездіяльності відповідача щодо несвоєчасного
розгляду заяви з пакетом документів за вх. № 1579-10 від 15 березня 2006 р. на
отримання спеціального дозволу (ліцензії) на право користування надрами,
оскільки повідомлення про результати розгляду заяви надані відповідачем більше
ніж через рік, тобто з порушенням вищезазначених строків розгляду.
Доводи відповідача, що пакет документів був повернений через такий тривалий
час, у зв'язку з неврегульованістю процедури повернення документів до прийняття
наказу Мінприроди № 21 від 25 січня 2007 р., суд вважає безпідставними,
оскільки вони суперечать вимогам ст. 11 Закону.
Відповідно до ч. 2 ст.11 Закону, повідомлення про прийняття рішення про
видачу ліцензії або про відмову у видачі ліцензії надсилається (видається)
заявникові в письмовій формі протягом трьох робочих днів з дати прийняття
відповідного рішення. У рішенні про відмову у видачі ліцензії зазначаються
підстави такої відмови.
У зв'язку з вищевикладеним, суд вважає обґрунтованими та такими, що
підлягають задоволенню позовні вимоги позивача щодо повернення заяви з пакетом
документів за вх. № 1579-10 від 15 березня 2006 р. ТОВ ТПП «ЛИЗОГУБІВСЬКЕ» на
отримання спеціального дозволу (ліцензії) на право користування надрами, з
метою видобування будівельних пісків в межах Безлюдівського родовища
будівельних пісків, що розташоване у 3 км від міста Харкова на термін 20 років,
оскільки відповідачем у листі щодо повернення документів на отримання
спеціального дозволу не зазначено, які саме документи відсутні в комплекті
документів, а також відсутні дані про прийняття позитивного або негативного
рішення за заявою позивача.
Крім того, у судовому засіданні встановлено та підтверджено показаннями
свідка ОСОБА_1. (спеціаліста, яким перевірялися документи надані позивачем 15
березня 2006 р.), що дійсно при подачі документів були відсутні протокол
Державної комісії по запасах корисних копалин і погодження центрального
органу виконавчої влади
з державного гірничого нагляду,
проте, станом на 17 травня 2006 р. ці документи були йому надані позивачем і
комплект документів, наданий позивачем відповідав вимогам діючого
законодавства.
Із урахуванням вищевикладеного, суд вважає обґрунтованими та такими, що
підлягають задоволенню позовні вимоги позивача про зобов'язання Міністерства
охорони навколишнього природного середовища України прийняти заяву з пакетом документів за вх. №
1579-10 від 15 березня 2006 р. ТОВ ТПП «ЛИЗОГУБІВСЬКЕ» на отримання
спеціального дозволу (ліцензії) на право користування надрами, з метою
видобування будівельних пісків у межах Безлюдівського родовища будівельних
пісків, що розташоване у 3 км від міста Харкова на термін 20 років, відповідно
до Переліку документів, які подаються до заяви про отримання спеціального
дозволу (ліцензії) на право користування надрами, затвердженого Наказом
Державного комітету природних ресурсів України № 33 від 17 травня 2004 р.,
чинного на момент подання заяви.
Перевіривши документи, що були надані позивачем, разом із заявою про
отримання спеціального дозволу (ліцензії) на право користування надрами
відповідачу, суд дійшов висновку що вони відповідають вимогам Порядку та
Переліку, у зв'язку з чим, суд вважає обґрунтованими та такими, що підлягають
задоволенню позовні вимоги позивача щодо зобов'язання Міністерства охорони
навколишнього природного середовища України надати ТОВ ТПП «ЛИЗОГУБІВСЬКЕ» за
заявою з пакетом документів вх. № 1579-10 від 15 березня 2006 р. спеціальний
дозвіл (ліцензію) на право користування надрами з метою видобування будівельних
пісків в межах Безлюдівського родовища будівельних пісків, що розташоване у 3
км від м. Харкова.
Згідно з вимогами ч. 2 ст. 71 КАС України, відповідачем, як суб'єктом
владних повноважень не доведені підстави правомірності дій і бездіяльності.
Відповідно до ст. 94 КАС України, суд стягує з державного
бюджету на користь позивача, судові витрати в розмірі 03 гривні 40 копійок.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст. ст. 9, 10, 11 Закону України
«Про ліцензування певних видів господарської діяльності», ст. 6 Кодексу України
«Про надра», ст. ст. 8-14, 71, 86, 94, 159, 160-164, 167, 185, 186 КАС України,
суд -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю
Торгово-промислового підприємства «ЛИЗОГУБІВСЬКЕ» задовольнити в повному
обсязі.
Визнати протиправною бездіяльність
Міністерства охорони навколишнього природного середовища України щодо
несвоєчасного розгляду заяви з пакетом документів за вх. № 1579-10 від 15
березня 2006 р. Товариства з обмеженою відповідальністю Торгово-промислового
підприємства «ЛИЗОГУБІВСЬКЕ» на отримання спеціального дозволу (ліцензії) на
право користування надрами.
Визнати незаконними дії відповідача
щодо повернення заяви з пакетом документів за вх. № 1579-10 від 15 березня 2006
р. Товариства з обмеженою відповідальністю Торгово-промислового підприємства
«ЛИЗОГУБІВСЬКЕ» на отримання спеціального дозволу (ліцензії) на право
користування надрами, з метою видобування будівельних пісків в межах
Безлюдівського родовища будівельних пісків, що розташоване у 3 км від міста
Харкова на термін 20 років.
Зобов'язати Міністерство охорони
навколишнього природного середовища України
прийняти заяву з пакетом документів за вх. № 1579-10 від 15 березня 2006
р. Товариства з обмеженою відповідальністю Торгово-промислового підприємства
«ЛИЗОГУБІВСЬКЕ» на отримання спеціального дозволу (ліцензії) на право
користування надрами, з метою видобування будівельних пісків у межах
Безлюдівського родовища будівельних пісків, що розташоване у 3 км від міста
Харкова на термін 20 років, відповідно до Переліку документів, які подаються до
заяви про отримання спеціального дозволу (ліцензії) на право користування
надрами, затвердженого Наказом Державного комітету природних ресурсів України №
33 від 17 травня 2004 р., чинного на момент подання заяви.
Зобов'язати Міністерство охорони
навколишнього природного середовища України (03035, м. Київ, вул. Урицького,
35, код 00013735) надати Товариству з обмеженою відповідальністю
Торгово-промисловому підприємству «ЛИЗОГУБІВСЬКЕ» (62495, Харківська область,
Харківський район, селище Васищеве, вул. Промислова, 14, ЄДРПОУ 24343319) за
заявою з пакетом документів вх. № 1579-10 від 15 березня 2006 р. спеціальний
дозвіл (ліцензію) на право користування надрами з метою видобування будівельних
пісків в межах Безлюдівського родовища будівельних пісків, що розташоване у 3
км від м. Харкова.
Стягнути з державного бюджету на
користь Товариства з обмеженою відповідальністю Торгово-промислового
підприємства «ЛИЗОГУБІВСЬКЕ» (62495, Харківська область, Харківський район,
селище Васищеве, вул. Промислова, 14, ЄДРПОУ 24343319) витрати по оплаті
судового збору в розмірі 03 (три) гривні 40 копійок.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського
апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний
суд шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження в десятиденний строк з дня
складання постанови в повному обсязі та поданням після цього протягом двадцяти
днів апеляційної скарги, з одночасної подачею її копії до суду апеляційної
інстанції, або без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо
скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне
оскарження.
Постанова набирає законної сили
після закінчення строків для подачі заяви про апеляційне оскарження чи
апеляційної скарги.
Постанову в повному обсязі виготовлено 25 березня 2008 р.
Головуючий-суддя О.В.
Присяжнюк
Судді: І.М.
Ральченко
Л.В.
Курило
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.03.2008 |
Оприлюднено | 08.08.2008 |
Номер документу | 1873102 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Богородчанський районний суд Івано-Франківської області
Гутич П.Ф.
Адміністративне
Доманівський районний суд Миколаївської області
Вадовська А.В.
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Присяжнюк О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні