Рішення
від 14.09.2011 по справі 7/116
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІВ ЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"14" вересня 2011 р. Справа № 7/116.

За позовом Новодністровс ької міської ради

до відповідача Товариств а з обмеженою відповідальніс тю “Будівельник-Т”

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предме т спору, на стороні позивача Контрольно-ревізійне управл іння в Чернівецькій області

про стягнення зайво виплач ених коштів за виконані робо ти - 114256,70 грн.

Суддя О.С. Тинок

Секретар судового засід ання А.В. Кошман

Представники:

від позивача - ОСОБА_1. - юрист (довіреність № 47 від 22.12.2010 р оку)

від відповідача - ОСОБА _2. - представник (довіреніс ть № 1 від 31 січня 2011 року)

від третьої особи - ОСОБ А_3. - представник (довірені сть № 24-25-14-17/10 від 04 січня 2011 року), ОСОБА_4. - представник (дові реність № 24-25-14-17/3678 від 07.06.2011 року)

СУТЬ СПОРУ: Новодніст ровська міська рада звернула сь з позовом до товариства з о бмеженою відповідальністю “ Будівельник-Т” про стягнення зайво виплачених коштів за в иконані роботи у сумі 114256,70 грн.

Ухвалою господарського с уду Чернівецької області від 24.10.2010 року суд залучив до участ і у справі третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні поз ивача - Контрольно-ревізійн е управління в Чернівецькій області.

В обґрунтування позовних в имог позивач посилається на те, що відповідно до пунктів 2. 7, 2.8 укладеного між сторонами 08 жовтня 2007 року договору будів ельного підряду № 77 відповіда чу було перераховано кошти у розмірі 402044,40 грн. за реконструк цію об'єктів житлового фонд у та бюджетних установ з улаш туванням шатрового покриття на спорудах бюджетної сфери . Далі позивач зазначає, що кон трольно-ревізійним управлін ням в Чернівецькій області, в ідповідно пункту 1.2.3.3. плану ро боти на II квартал 2010 року прове дено планову ревізію формува ння та виконання міського бю джету, фінансово-господарськ ої діяльності установ, що утр имуються за рахунок цього бю джету у Новодністровській мі ській раді Чернівецької обла сті за період липень-грудень 2008 року, 2009 рік та завершений зв ітний період 2010 року, якою вста новлені порушення при викона ні робіт, що відображені в акт і ревізії від 13 серпня 2010 року № 24-08/384. Також позивач зазначає, щ о зустрічною звіркою у товар иства з обмеженою відповідал ьністю “Будівельник-Т” щодо взаєморозрахунків з міською радою по виконаним роботам з реконструкції об'єктів житл ового фонду та бюджетних уст анов з улаштуванням шатровог о покриття на спорудах бюдже тної сфери згідно укладеного договору підряду від 08 жовтня 2007 року № 77 шляхом перевірки ак тів приймання виконаних робі т ф. КБ-2в № б/н за грудень 2009 року на суму 89088,00 грн. та № 1 за червень 2010 року на суму 312956,40 грн. встанов лені наступні порушення:

Ш задвоєно окре мі категорії розцінок та уст ановлено зовнішні інвентарн і риштування до 16 м., яка була пр ед'явлена замовнику до сплат и без будь-яких узгоджень, і як і не передбачені локальним к ошторисом та вартість яких п ред'явлена до сплати міській раді без врахування возврат них сум на ці риштування в акт ах виконаних робіт ф. КБ-2в по о б'єктам реконструкції об'єкт ів житлового фонду та бюджет них установ з улаштуванням ш атрового покриття на споруда х бюджетної сфери (адміністр ативне приміщення міської ра ди та ДНЗ „Ромашка”), чим поруш ено п.п. 1.1.1., 1.3.1, 3.3.10.1 ДБН Д.1.1-1-2000, затвер джених наказом Державного ко мітету будівництва, архітект ури та житлової політики Укр аїни від 27.08.2000 року № 174, п. 1.15 ДБН А.3.1 -5-96 „Організація будівельного виробництва”, затвердженого наказом Держкоммістобудува ння України від 03.04.1996 року № 49 та ч.ч. 3, 6, 7 ст. 8 та ч. 8 ст. 9 Закону Укра їни „Про бухгалтерський облі к та фінансову звітність в Ук раїні” від 16.07.1999 року № 996-XIV, що при звело до завищення обсягів в иконаних робіт на суму 45103,00 грн . (в т.ч. ПДВ);

Ш завищено трудов итрати порівняно з норматива ми в акті виконаних робіт ф. КБ -2в по об'єктам реконструкції о б'єктів житлового фонду та бю джетних установ з улаштуванн ям шатрового покриття на спо рудах бюджетної сфери (адмін істративне приміщення міськ ої ради), чим порушено п.п. 1.1.1, 1.3.1, 3 .3.10.1 ДБН Д.1.1-1-2000, затверджених нака зом Державного комітету буді вництва, архітектури та житл ової політики України від 27.08.20 00 року № 174, що призвело до завищ ення обсягів виконаних робіт на суму 15997,00 грн. (в т.ч. ПДВ);

Ш необґрунтовано включення до актів виконаних робіт ф. КБ-2в по

об'єктам ре конструкції об'єктів житлово го фонду та бюджетних устано в з

улаштуванням шатровог о покриття на спорудах бюдже тної сфери

(адміністратив не приміщення міської ради т а ДНЗ „Ромашка”) 5-ти днів

не працездатності, які не підтв ерджуються первинними докум ентами, чим

порушено п.п. 1.1.1, 1.3.1, 3.3.10.1 ДБН Д.1.1-1-2000, затверджених н аказом

Державного коміте ту будівництва, архітектури та житлової політики України

від 27.08.2000 року № 174 та ч.ч. 3, 6, 7 ст. 8 та ч. 8 ст. 9 Закону України „Про

бухгалтерський облік та ф інансову звітність в Україні ” від 16.07.1999 року № 996-XIV, що призвело до завищення обсягів викона них робіт на суму 784,00 грн. (в т.ч. П ДВ);

Ш непідтверджені первинними документами робо ти машин-механізмів в

акта х виконаних робіт ф. № КБ-2в по о б'єктам реконструкції об'єкт ів

житлового фонду та бюдж етних установ з улаштуванням шатрового покриття

на спо рудах бюджетної сфери (адмін істративне приміщення міськ ої ради та

ДНЗ «Ромашка»), ч им порушено п.п. 1.1.1, 1.3.1, 3.3.10.1 ДБН Д.1.1-1- 2000,

затверджених наказом Де ржавного комітету будівницт ва, архітектури та

житлово ї політики України від 27.08.2000 рок у № 174 та ч.ч. 3, 6, 7 ст. 8 та ч. 8 ст. 9

За кону України „Про бухгалтерс ький облік та фінансову звіт ність в Україні”

від 16.07.1999 pок у № 996-XIV, що призвело до завищенн я обсягів виконаних

робіт на суму 6312,00 грн. (в т.ч. ПДВ);

Ш в акті виконан их робіт ф. КБ-2в № 1 за червень 2010 року ТОВ

”Будівельник-Т” з улаштування шатрових покрі вель в адміністративній

б удівлі міської ради безпідст авно включено до відшкодуван ня податок на

додану варті сть (підрядна організація з 01. 01.2010 року є платником єдиного

податку у розмірі 10 %) в сумі 521 59,40 грн., що призвело до завищен ня

вартості виконаних роб іт на суму 26079,70 грн., чим порушен о ст. 6 Указу

Президента Укр аїни „Про спрощену систему о податкування, обліку та

зв ітності суб'єктів малого під приємництва” від 28.06.1999 року № 746/9 9.

Позивач також стверджує, що в ході ревізії проведено кон трольні обміри фактичного ви конання робіт з реконструкці ї об'єктів житлового фонду та бюджетних установ з улаштув анням шатрового покриття на спорудах бюджетної сфери (ад міністративне приміщення мі ської ради та ДНЗ „Ромашка”) у складі комісії з представни ків міської ради та представ ника ТОВ „Будівельник-Т”, за н аслідками яких встановлені р озбіжності між фактичними об сягами виконаних робіт з пре д'явленими міській раді до сп лати, а саме:

Ш по виконаним р оботам з улаштування шатрово го покриття в адміністративн ій будівлі міської ради (акт в иконаних робіт ф. КБ-2в № 1 за чер вень 2010 року на суму 312956,40 грн.) вна слідок безпідставного пред'я влення до сплати вартості ма теріалів, які фактично відсу тні та робіт, виконання яких н е підтверджено в ході контро льних обмірів завищено варті сть виконаних робіт на загал ьну суму 19733,00 грн., чим порушено п.п. 1.1.1, 1.3.1, 3.3.10.1 ДБН Д.1.1-1-2000, затвердже них наказом Державного коміт ету будівництва, архітектури та житлової політики Україн и від 27.08.2000 року № 174 та ч.ч. 3, 6, 7 ст. 8 та ч. 8 ст. 9 Закону України „Про бу хгалтерський облік та фінанс ову звітність в Україні” від 16.07.1999 pоку № 996-XIV;

Ш по виконаним роб отам з улаштування шатрового покриття в ДНЗ „Ромашка” (акт виконаних робіт ф. КБ-2в № б/н за грудень 2009 року на суму 89088,00 грн. ) внаслідок безпідставного п ред'явлення до сплати вартос ті матеріалів у завищених ро змірах, що підтверджуються к онтрольними обмірами, завище но вартість виконаних робіт на загальну суму 248,00 грн., чим по рушено п.п. 1.1.1, 1.3.1, 3.3.10.1 ДБН Д.1.1-1-2000, зат верджених наказом Державног о комітету будівництва, архі тектури та житлової політики України від 27.08.2000 року № 174 та ч.ч. 3, 6, 7 ст. 8 та ч. 8 ст. 9 Закону України „Про бухгалтерський облік т а фінансову звітність в Укра їні” від 16.07.1999 року № 996-XIV.

Таким чином, позивач прос ить стягнути з відповідача з айво виплачені коштів за вик онані роботи у сумі 114256,70 грн.

12 січня 2011 року третя особа - контрольно-ревізійне управл іння в Чернівецькій області надало суду пояснення, в яких зазначило, що зустрічною зві ркою взаєморозрахунків това риства з обмеженою відповіда льністю „Будівельник-Т” з Но водністровською міською рад ою по виконаних роботах з рек онструкції об'єктів житловог о фонду та бюджетних установ з улаштуванням шатрового по криття на спорудах бюджетної сфери, згідно вищевказаного договору підряду, шляхом пер евірки актів приймання викон аних робіт ф. КБ-2в № б/н за груде нь 2009 року на суму 89088,00 грн. та № 1 з а червень 2010 року на суму 312956,40 гр н., встановлені порушення на з агальну суму 114256,7 грн.

Відповідач 31 січня 2011 року надав суду відзив на позов, в якому зазначив, що позов не ви знає, вважає його безпідстав ним. У наданому відзиві відпо відач вказує, що брав участь у тендерній процедурі закупів лі товарів, робіт та послуг за державні кошти, яку проводил а Новодністровська міська ра да. Предметом закупівлі були роботи по реконструкції об'є ктів житлового фонду та бюдж етних установ (реконструкція покрівель) в місті Новодніст ровськ. В результаті проведе ння вказаних процедур закупі влі, переможцем тендеру стал о товариство з обмеженою від повідальністю “Будівельник -Т” у зв'язку з наданням тендер ної пропозиції з найнижчою ц іною виконання робіт. Резуль тати розкриття тендерних про цедур зафіксовані протоколо м тендерної комісії № 20 від 11 ве ресня 2007 року. Результатом про ведення тендерної процедури закупівлі є укладений 08 жовтн я 2007 року між сторонами догові р будівельного підряду № 77. Пр едметом договору є виконання генеральним підрядником тов ариством з обмеженою відпові дальністю “Будівельник-Т” на власний ризик та на замовлен ня Замовника - Новодністровс ької міської ради та подальш а здача будівельних робіт на об'єктах Замовника та у відпо відності до наданої Замовник ом затвердженого технічного завдання та кошторисної док ументації. Далі відповідач в казує, що згідно з пунктом 1.4. до говору будівельного підряду склад, обсяги, об'єм, види, ціна та строки виконання робіт, а т акож ціна матеріалів і облад нання, умови та порядок фінан сування визначаються догові рною ціною, яка є додатком № 1 д о договору. Загальна вартіст ь виконання робіт, згідно з до датком № 1 „договірна ціна” до договору будівельного підря ду, становить 1577870,40 грн. Також ві дповідач стверджує, що на вик онання підпункту 10.2.1. на замовл ення товариства з обмеженою відповідальністю „Будівель ник-Т” та у відповідності з те хнічним завданням позивача к ооперативом „Авангард” в 2008 р оці була виготовлена проектн о-кошторисна документація на улаштування шатрового покри ття на спорудах бюджетної сф ери в місті Новодністровськ. Вказана проектно-кошторисна документація була погоджена позивачем, про що свідчить йо го відмітка на титульному ар куші проекту. Вказаним проек том охоплено три об'єкти реко нструкції: улаштування шатро вого покриття на дитячому са дку „Ромашка”, улаштування ш атрового покриття над споруд ою для зберігання овочів дит ячого садка „Ромашка” та ула штування шатрового покриття на приміщенні міської ради. У складі проектно-кошторисної документації існує об'єктни й кошторис з визначенням кош торисної вартості об'єктів в розмірі 605400,00 грн. та кошторисні витрати на заробітну плату 132 378,00 грн., загальна кошторисна в артість реконструкції вказа них об'єктів 737778,00 грн. без ПДВ аб о 885333,60 грн. з урахуванням ПДВ. Та кож до складу кошторисної до кументації увійшли локальні кошториси, які визначають ва ртість будівельних робіт з р еконструкції в розрізі кожно го з трьох вище перелічених о б'єктів. Після проведення інв естиційної експертизи кошто рисна документація отримала позитивний висновок № 26-00487-09/1 ек спертів Чернівцідержбудекс пертизи Міністерства регіон ального розвитку та будівниц тва України та визнана такою , що відповідає чинним держав ним будівельним нормам, а так ож іншим нормативам в цій сфе рі. Відповідач зазначає, що в п одальшому, після виготовленн я, експертної перевірки та за твердження позивачем проект но-кошторисної документації товариство з обмеженою відп овідальністю „Будівельник-Т ” приступило до виконання бу дівельних робіт з реконструк ції та улаштування шатрового покриття спочатку на дитячо му садку „Ромашка” та над спо рудою для зберігання овочів дитячого садка „Ромашка”, а з годом на приміщенні міської ради. У відповідності до п. 8.1. д оговору будівельного підряд у позивач, протягом всього ча су виконання будівельних роб іт, здійснював технічний наг ляд та контроль за їх виконан ням, при цьому позивачем не бу ло пред'явлено жодної претен зії стосовно якості або об'єм у виконаних робіт. Приймання -передача закінчених робіт з дійснювалась в порядку, що пе редбачений розділом 5 догово ру будівельного підряду. Згі дно з п. 5.1. договору передаванн я місячних етапів робіт відп овідачем і прийняття робіт п озивачем оформлюється актом приймання виконаних робіт (ф орма № КБ-2в) та довідкою про ва ртість виконаних робіт (форм а № КБ-3), підписаними уповнова женими представниками сторі н. Відповідач стверджує, що у в ідповідності з вище вказаним та погодженим сторонами пор ядком, який відповідає чинно му законодавству України, то вариство з обмеженою відпові дальністю „Будівельник-Т” у грудні 2009 року здало, а позивач прийняв роботи по улаштуван ню шатрового покриття на дит ячій установі „Ромашка” на с уму 89088,00 грн., про що 03 грудня 2009 ро ку сторонами підписано акт п о формі № КБ-2в та довідка по фо рмі № КБ-3 за грудень 2009 року. В та кому ж порядку Товариство з о бмеженою відповідальністю „ Будівельник-Т” здало, а позив ач прийняв роботи по улаштув анню шатрового покриття на п риміщенні міської ради, вико нані за червень 2010 року на суму 312956,40 грн., про що 29 червня 2010 року с торонами підписано акт по фо рмі № КБ-2в та довідку по формі № КБ-3. Відповідач вказує, що як свідчать зазначені акти КБ-2в та довідки КБ-3 позивач прийня в виконані роботи без зауваж ень або претензій щодо їх об'є му та якості. В якості єдиного доказу невідповідності вико наних робіт та їх вартості фа ктичним позивач наводить акт планової ревізії формування та виконання міського бюдже ту, фінансово-господарської діяльності установ, що утрим уються за рахунок цього бюдж ету у Новодністровській місь кій раді Чернівецької област і від 13 серпня 2010 року № 24-08/384. Одна к, відповідач стверджує, що та кий акт ревізії не може вважа тися допустимим доказом у ро зумінні статті 34 ГПК України, оскільки обставини, на які по силається позивач, відповідн о до законодавства, повинні б ути підтверджені зовсім інши ми засобами доказування, а ор гани контрольно-ревізійної с лужби України, у відповіднос ті до Закону України „Про кон трольно-ревізійну службу в У країні” не є експертами та сп еціалістами в галузі інжинір ингу (тобто виконання проект них робіт у будівництві) або е кспертами-будівельниками, КР У в Чернівецькій області не в олодіє ліцензіями на право в иконання проектних або будів ельних робіт та не віднесено до судових експертів в цій га лузі. При цьому, відповідач за значає, що надані суду разом з позовною заявою акти по форм і № КБ-2в та довідки по формі № К Б-3 за грудень 2009 року та червен ь 2010 року, в сукупності з належн им чином затвердженою і пого дженою позивачем проектною д окументацією, погодженим з б оку позивача та перевіреним державною інвестиційною екс пертизою кошторисом вартост і будівельних робіт є належн ими та допустимими доказами повного та якісного виконанн я і прийняття позивачем буді вельних робіт за грудень 2009 ро ку та червень 2010 року, а також в ідповідність визначення вар тості виконаних робіт догові рній ціні до договору будіве льного підряду та вимогами д ержавних будівельних норм. Т акож відповідач зазначає, що об'єми виконаних робіт відпо відають проектним, а їх варті сть, незалежно від понесених відповідачем витрат, не пере вищує договірну ціну та кошт орис, а отже зменшення товари ством з обмеженою відповідал ьністю „Будівельник-Т” витра т на виконання будівельних р обіт (об'єму трудовитрат або ц іни роботи механізмів) не є пі дставою для перегляду ціни т аких робіт.

18 лютого 2011 року у судовому засіданні представник відпо відача звернувся до суду з пи сьмовим клопотанням, в якому просив суд призначити судов у економічну експертизу для з'ясування обставин, що маю ть значення для справи і потр ебують спеціальних знань у г алузі бухгалтерського облік у.

Ухвалою господарського су ду від 23 лютого 2011 року було при значено судову фінансово-еко номічну експертизу та зупине но провадження у справі.

28 липня 2011 року до господарсь кого суду Чернівецької облас ті надійшов висновок судово- економічної експертизи, а то му враховуючи те, що обставин и які були підставою для зупи нення провадження у справі в ідпали, суд ухвалою від 17 серп ня 2011 року поновив провадженн я у справі.

Ухвалою господарського су ду від 05 вересня 2011 року з ураху ванням особливостей розгляд у спору суд продовжив строк р озгляду спору на п'ятнадцять днів.

Так, розглянувши подані сто ронами та третьою особою док ументи і матеріали, заслухав ши пояснення їх представникі в, з'ясувавши фактичні обст авини, на яких ґрунтуються по зовні вимоги, дослідивши док ази, що мають юридичне значен ня для розгляду справи і вирі шення спору по суті, суд встан овив:

08 жовтня 2007 року між Новодніс тровською міською радою (зам овник) та товариством з обмеж еною відповідальністю „Буді вельник-Т” (генеральний підр ядник) укладено договір буді вельного підряду № 77, згідно я кого генеральний підрядник з обов'язувався на власний ри зик на замовлення замовника виконати та здати будівельні роботи об'єкта замовника в установлений строк відповід но до проектно-кошторисної д окументації, а замовник зобо в'язувався передати генера льному підряднику затвердже не технічне завдання та кошт орисну документацію, надати будівельний майданчик, прийн яти закінчені будівельні роб оти та оплатити їх.

Загальна ціна вищезазначе ного договору визначалася до говірною ціною на підставі з атвердженої проектно-коштор исної документації та склада є 1577870,00 грн.

Товариством з обмеженою ві дповідальністю „Будівельни к-Т” у 2008 році було виготовлено проект улаштування шатровог о покриття на спорудах бюдже тної сфери в місті Новодніст ровськ. Вказаний проект був п огоджений позивачем, про що с відчить його відмітка на тит ульному аркуші проекту. У заз начений проект також входила кошторисна документація, як ою охоплено три об'єкти рекон струкції, а саме: на улаштуван ня шатрового покриття на дит ячому садку „Ромашка”; на ула штування шатрового покриття над спорудою для зберігання овочів (дитяча установа „Ром ашка”); на улаштування шатров ого покриття на приміщенні м іської ради. Також, до складу п роектно-кошторисної докумен тації увійшли локальні кошто риси, які визначають вартіст ь будівельних робіт з реконс трукції в розрізі кожного з т рьох вище перелічених об'єкт ів.

Відповідно до актів прийма ння виконаних будівельних ро біт (типова форма № КБ-2в) за лют ий, червень 2010 року та довідок п ро вартість виконаних підряд них робіт (типова форма № КБ-3) з а лютий, червень 2010 року по укла деному 08 жовтня 2007 року договор у будівельного підряду № 77, ва ртість виконаних відповідач ем у звітному місяці робіт ск ладає суму у розмірі 402044,40 грн. (л ютий - 89088,00 грн. та червень - 312956 ,40 грн.) Означені акти та довідк и підписані позивачем та від повідачем без заперечень та скріплені їхніми печатками.

Також, згідно платіжних дор учень № 384 від 25 травня 2009 року та № 605 від 07 липня 2010 року позивач п ерерахував відповідачу за ви конані останнім у лютому та ч ервні 2010 року будівельні робо ти суму у розмірі 402044,40 грн.

13 серпня 2010 року контрольно-р евізійним управлінням в Черн івецькій області складено ак т № 24-08/384 планової ревізії форму вання та виконання міського бюджету, фінансово-господарс ької діяльності установ, що у тримуються за рахунок цього бюджету у Новодністровській міській раді Чернівецької о бласті за період липень-груд ень 2008 року, 2009 рік та завершений звітний період 2010 року, в якому зазначається, що зустрічною звіркою у товариства з обмеж еною відповідальністю “Буді вельник-Т” щодо взаєморозрах унків з міською радою по вико наним роботам з реконструкці ї об'єктів житлового фонду та бюджетних установ з улаштув анням шатрового покриття на спорудах бюджетної сфери згі дно укладеного договору підр яду від 08 жовтня 2007 року № 77 шлях ом перевірки актів приймання виконаних робіт ф. КБ-2в № б/н за грудень 2009 року на суму 89088,00 грн. та № 1 за червень 2010 року на суму 312956,40 грн. встановлені наступні порушення:

Ш задвоєно окре мі категорії розцінок та уст ановлено зовнішні інвентарн і риштування до 16 м., яка була пр ед'явлена замовнику до сплат и без будь-яких узгоджень, і як і не передбачені локальним к ошторисом та вартість яких п ред'явлена до сплати міській раді без врахування возврат них сум на ці риштування в акт ах виконаних робіт ф. КБ-2в по о б'єктам реконструкції об'єкт ів житлового фонду та бюджет них установ з улаштуванням ш атрового покриття на споруда х бюджетної сфери (адміністр ативне приміщення міської ра ди та ДНЗ „Ромашка”), чим поруш ено п.п. 1.1.1., 1.3.1, 3.3.10.1 ДБН Д.1.1-1 -2000, затвер джених наказом Державного ко мітету будівництва, архітект ури та житлової політики Укр аїни від 27.08.2000 року № 174, п. 1.15 ДБН А.3.1 -5-96 „Організація будівельного виробництва”, затвердженого наказом Держкоммістобудува ння України від 03.04.1996 року № 49 та ч.ч. 3, 6, 7 ст. 8 та ч. 8 ст. 9 Закону Укра їни „Про бухгалтерський облі к та фінансову звітність в Ук раїні” від 16.07.1999 року № 996-XIV, що при звело до завищення обсягів в иконаних робіт на суму 45103,00 грн . (в т.ч. ПДВ);

Ш завищено трудов итрати порівняно з норматива ми в акті виконаних робіт ф. КБ -2в по об'єктам реконструкції о б'єктів житлового фонду та бю джетних установ з улаштуванн ям шатрового покриття на спо рудах бюджетної сфери (адмін істративне приміщення міськ ої ради), чим порушено п.п. 1.1.1, 1.3.1, 3 .3.10.1 ДБН Д.1.1-1-2000, затверджених нака зом Державного комітету буді вництва, архітектури та житл ової політики України від 27.08.20 00 року № 174, що призвело до завищ ення обсягів виконаних робіт на суму 15997,00 грн. (в т.ч. ПДВ);

Ш необґрунтовано включення до актів виконаних робіт ф. КБ-2в по

об'єктам ре конструкції об'єктів житлово го фонду та бюджетних устано в з

улаштуванням шатровог о покриття на спорудах бюдже тної сфери

(адміністратив не приміщення міської ради т а ДНЗ „Ромашка”) 5-ти днів

не працездатності, які не підтв ерджуються первинними докум ентами, чим

порушено п.п. 1.1.1, 1.3.1, 3.3.10.1 ДБН Д.1.1-1-2000, затверджених н аказом

Державного коміте ту будівництва, архітектури та житлової політики України

від 27.08.2000 року № 174 та ч.ч. 3, 6, 7 ст. 8 та ч. 8 ст. 9 Закону України „Про

бухгалтерський облік та ф інансову звітність в Україні ” від 16.07.1999 року № 996-XIV, що призвело до завищення обсягів викона них робіт на суму 784,00 грн. (в т.ч. П ДВ);

Ш непідтверджені первинними документами робо ти машин-механізмів в

акта х виконаних робіт ф. № КБ-2в по о б'єктам реконструкції об'єкт ів

житлового фонду та бюдж етних установ з улаштуванням шатрового покриття

на спо рудах бюджетної сфери (адмін істративне приміщення міськ ої ради та

ДНЗ «Ромашка»), ч им порушено п.п. 1.1.1, 1.3.1, 3.3.10.1 ДБН Д.1.1-1- 2000,

затверджених наказом Де ржавного комітету будівницт ва, архітектури та

житлово ї політики України від 27.08.2000 рок у № 174 та ч.ч. 3, 6, 7 ст. 8 та ч. 8 ст. 9

За кону України „Про бухгалтерс ький облік та фінансову звіт ність в Україні”

від 16.07.1999 pок у № 996-XIV, що призвело до завищенн я обсягів виконаних

робіт на суму 6312,00 грн. (в т.ч. ПДВ);

Ш в акті викона них робіт ф. КБ-2в № 1 за червень 2010 року ТОВ

”Будівельник-Т” з улаштування шатрових покр івель в адміністративній

будівлі міської ради безпід ставно включено до відшкодув ання податок на

додану вар тість (підрядна організація з 01.01.2010 року є платником єдиного

податку у розмірі 10 %) в сумі 52159,40 грн., що призвело до завище ння

вартості виконаних ро біт на суму 26079,70 грн., чим поруше но ст. 6 Указу

Президента Ук раїни „Про спрощену систему оподаткування, обліку та

з вітності суб'єктів малого пі дприємництва” від 28.06.1999 року № 7 46/99.

Також, ході ревізії провед ено контрольні обміри фактич ного виконання робіт з рекон струкції об'єктів житлового фонду та бюджетних установ з улаштуванням шатрового покр иття на спорудах бюджетної с фери (адміністративне приміщ ення міської ради та ДНЗ „Ром ашка”) у складі комісії з пред ставників міської ради та пр едставника ТОВ „Будівельник -Т”, за наслідками яких встано влені розбіжності між фактич ними обсягами виконаних робі т з пред'явленими міській рад і до сплати, а саме:

Ш по виконаним р оботам з улаштування шатрово го покриття в адміністративн ій будівлі міської ради (акт в иконаних робіт ф. КБ-2в № 1 за чер вень 2010 року на суму 312956,40 грн.) вна слідок безпідставного пред'я влення до сплати вартості ма теріалів, які фактично відсу тні та робіт, виконання яких н е підтверджено в ході контро льних обмірів завищено варті сть виконаних робіт на загал ьну суму 19733,00 грн., чим порушено п.п. 1.1.1, 1.3.1, 3.3.10.1 ДБН Д.1.1-1-2000, затвердже них наказом Державного коміт ету будівництва, архітектури та житлової політики Україн и від 27.08.2000 року № 174 та ч.ч. 3, 6, 7 ст. 8 та ч. 8 ст. 9 Закону України „Про бу хгалтерський облік та фінанс ову звітність в Україні” від 16.07.1999 pоку № 996-XIV;

Ш по виконаним роб отам з улаштування шатрового покриття в ДНЗ „Ромашка” (акт виконаних робіт ф. КБ-2в № б/н за грудень 2009 року на суму 89088,00 грн. ) внаслідок безпідставного п ред'явлення до сплати вартос ті матеріалів у завищених ро змірах, що підтверджуються к онтрольними обмірами, завище но вартість виконаних робіт на загальну суму 248,00 грн., чим по рушено п.п. 1.1.1, 1.3.1, 3.3.10.1 ДБН Д.1.1-1-2000, зат верджених наказом Державног о комітету будівництва, архі тектури та житлової політики України від 27.08.2000 року № 174 та ч.ч. 3, 6, 7 ст. 8 та ч. 8 ст. 9 Закону України „Про бухгалтерський облік т а фінансову звітність в Укра їні” від 16.07.1999 року № 996-XIV.

При цьому, відповідно до висновку № 627 від 20 червня 2011 рок у судово-економічної експерт изи по справі № 7/116, яка була 23 лю того 2011 року призначена судом , не підтверджено завищення о бсягів виконаних робіт на су му 112882,70 грн. та підтверджено зав ищення обсягів виконаних роб іт на суму 1374,00 грн., які виявленн і контрольно-ревізійним упра влінням в Чернівецькій облас ті у акті планової ревізії фо рмування та виконання місько го бюджету, фінансово-господ арської діяльності установ, що утримуються за рахунок ць ого бюджету у Новодністровсь кій міській раді Чернівецько ї області за період липень-гр удень 2008 року, 2009 рік та завершен ий звітний період 2010 року № 24-08/384 від 13.08.2010 року згідно зустрічно ї звірки у товариства з обмеж еною відповідальністю „Буді вельник-Т” щодо взаєморозрах унків з Новодністровською мі ською радою по виконаним роб отам з реконструкції об'єкт ів житлового фонду та бюджет них установ з улаштуванням ш атрового покриття на споруда х бюджетної сфери згідно укл аденого договору підряду від 08 жовтня 2007 року № 77 шляхом пере вірки актів приймання викона них робіт ф. КБ-2в № б/н за груден ь 2009 року на суму 89088,00 грн. та № 1 за червень 2010 року на суму 312956,40 грн ., а саме не підтверджено насту пні порушення:

Ш задвоєно окре мі категорії розцінок та уст ановлено зовнішні інвентарн і риштування до 16 м., яка була пр ед'явлена замовнику до сплат и без будь-яких узгоджень, і як і не передбачені локальним к ошторисом та вартість яких п ред'явлена до сплати міській раді без врахування возврат них сум на ці риштування в акт ах виконаних робіт ф. КБ-2в по о б'єктам реконструкції об'єкт ів житлового фонду та бюджет них установ з улаштуванням ш атрового покриття на споруда х бюджетної сфери (адміністр ативне приміщення міської ра ди та ДНЗ „Ромашка”), чим поруш ено п.п. 1.1.1., 1.3.1, 3.3.10.1 ДБН Д.1.1-1 -2000, затвер джених наказом Державного ко мітету будівництва, архітект ури та житлової політики Укр аїни від 27.08.2000 року № 174, п. 1.15 ДБН А.3.1 -5-96 „Організація будівельного виробництва”, затвердженого наказом Держкоммістобудува ння України від 03.04.1996 року № 49 та ч.ч. 3, 6, 7 ст. 8 та ч. 8 ст. 9 Закону Укра їни „Про бухгалтерський облі к та фінансову звітність в Ук раїні” від 16.07.1999 року № 996-XIV, що при звело до завищення обсягів в иконаних робіт на суму 45103,00 грн . (в т.ч. ПДВ);

Ш завищено трудов итрати порівняно з норматива ми в акті виконаних робіт ф. КБ -2в по об'єктам реконструкції о б'єктів житлового фонду та бю джетних установ з улаштуванн ям шатрового покриття на спо рудах бюджетної сфери (адмін істративне приміщення міськ ої ради), чим порушено п.п. 1.1.1, 1.3.1, 3 .3.10.1 ДБН Д.1.1-1-2000, затверджених нака зом Державного комітету буді вництва, архітектури та житл ової політики України від 27.08.20 00 року № 174, що призвело до завищ ення обсягів виконаних робіт на суму 15997,00 грн. (в т.ч. ПДВ);

Ш непідтверджені первинними документами робо ти машин-механізмів в

акта х виконаних робіт ф. № КБ-2в по о б'єктам реконструкції об'єкт ів

житлового фонду та бюдж етних установ з улаштуванням шатрового покриття

на спо рудах бюджетної сфери (адмін істративне приміщення міськ ої ради та

ДНЗ «Ромашка»), ч им порушено п.п. 1.1.1, 1.3.1, 3.3.10.1 ДБН Д.1.1-1- 2000,

затверджених наказом Де ржавного комітету будівницт ва, архітектури та

житлово ї політики України від 27.08.2000 рок у № 174 та ч.ч. 3, 6, 7 ст. 8 та ч. 8 ст. 9

За кону України „Про бухгалтерс ький облік та фінансову звіт ність в Україні”

від 16.07.1999 pок у № 996-XIV, що призвело до завищенн я обсягів виконаних

робіт на суму 6312,00 грн. (в т.ч. ПДВ); - згідн о висновку судово-економічно ї експертизи не підтверджено завищення обсягів виконаних робіт у сумі 5722,00 грн.;

Ш в акті виконаних робіт ф. КБ-2в № 1 за червень 2010 ро ку ТОВ

”Будівельник-Т” з у лаштування шатрових покріве ль в адміністративній

буд івлі міської ради безпідстав но включено до відшкодування податок на

додану вартіст ь (підрядна організація з 01.01.2010 року є платником єдиного

п одатку у розмірі 10 %) в сумі 52159,40 г рн., що призвело до завищення

вартості виконаних робіт н а суму 26079,70 грн., чим порушено ст . 6 Указу

Президента Україн и „Про спрощену систему опод аткування, обліку та

звітн ості суб'єктів малого підпри ємництва” від 28.06.1999 року № 746/99.

Ш по виконаним роб отам з улаштування шатрового покриття в адміністративній будівлі міської ради (акт вик онаних робіт ф. КБ-2в № 1 за черве нь 2010 року на суму 312956,40 грн.) внасл ідок безпідставного пред'явл ення до сплати вартості мате ріалів, які фактично відсутн і та робіт, виконання яких не п ідтверджено в ході контрольн их обмірів завищено вартість виконаних робіт на загальну суму 19733,00 грн., чим порушено п.п. 1 .1.1, 1.3.1, 3.3.10.1 ДБН Д.1.1-1-2000, затверджених наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України в ід 27.08.2000 року № 174 та ч.ч. 3, 6, 7 ст. 8 та ч. 8 ст. 9 Закону України „Про бухг алтерський облік та фінансов у звітність в Україні” від 16.07.1 999 pоку № 996-XIV;

Ш по виконаним роб отам з улаштування шатрового покриття в ДНЗ „Ромашка” (акт виконаних робіт ф. КБ-2в № б/н за грудень 2009 року на суму 89088,00 грн. ) внаслідок безпідставного п ред'явлення до сплати вартос ті матеріалів у завищених ро змірах, що підтверджуються к онтрольними обмірами, завище но вартість виконаних робіт на загальну суму 248,00 грн., чим по рушено п.п. 1.1.1, 1.3.1, 3.3.10.1 ДБН Д.1.1-1-2000, зат верджених наказом Державног о комітету будівництва, архі тектури та житлової політики України від 27.08.2000 року № 174 та ч.ч. 3, 6, 7 ст. 8 та ч. 8 ст. 9 Закону України „Про бухгалтерський облік т а фінансову звітність в Укра їні” від 16.07.1999 року № 996-XIV;

а також підтверджено нас тупні порушення:

Ш необґрунтова но включення до актів викона них робіт ф. КБ-2в по

об'єкта м реконструкції об'єктів жит лового фонду та бюджетних ус танов з

улаштуванням шатр ового покриття на спорудах б юджетної сфери

(адміністр ативне приміщення міської ра ди та ДНЗ „Ромашка”) 5-ти днів

непрацездатності, які не пі дтверджуються первинними до кументами, чим

порушено п. п. 1.1.1, 1.3.1, 3.3.10.1 ДБН Д.1.1-1-2000, затверджени х наказом

Державного комі тету будівництва, архітектур и та житлової політики Украї ни

від 27.08.2000 року № 174 та ч.ч. 3, 6, 7 с т. 8 та ч. 8 ст. 9 Закону України „Пр о

бухгалтерський облік та фінансову звітність в Украї ні” від 16.07.1999 року № 996-XIV, що призве ло до завищення обсягів вико наних робіт на суму 784,00 грн. (в т. ч. ПДВ);

Ш непідтверджені первинними документами робо ти машин-механізмів в

акта х виконаних робіт ф. № КБ-2в по о б'єктам реконструкції об'єкт ів

житлового фонду та бюдж етних установ з улаштуванням шатрового покриття

на спо рудах бюджетної сфери (адмін істративне приміщення міськ ої ради та

ДНЗ «Ромашка»), ч им порушено п.п. 1.1.1, 1.3.1, 3.3.10.1 ДБН Д.1.1-1- 2000,

затверджених наказом Де ржавного комітету будівницт ва, архітектури та

житлово ї політики України від 27.08.2000 рок у № 174 та ч.ч. 3, 6, 7 ст. 8 та ч. 8 ст. 9

За кону України „Про бухгалтерс ький облік та фінансову звіт ність в Україні”

від 16.07.1999 pок у № 996-XIV, що призвело до завищенн я обсягів виконаних

робіт на суму 6312,00 грн. (в т.ч. ПДВ); - згідн о висновку судово-економічно ї експертизи підтверджено за вищення обсягів виконаних ро біт у сумі 590,00 грн.

Статтею 193 Господарськог о кодексу України також пере дбачено, що суб'єкти господ арювання та інші учасники го сподарських відносин повинн і виконувати господарські зо бов'язання належним чином в ідповідно до закону, інших пр авових актів, договору, а за ві дсутності конкретних вимог щ одо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у пе вних умовах звичайно ставлят ься.

У відповідності до статті 52 6 Цивільного кодексу України зобов'язання має виконуват ися належним чином відповідн о до умов договору та вимог ць ого Кодексу, інших актів циві льного законодавства, а за ві дсутності таких умов та вимо г - відповідно до звичаїв ді лового обороту або інших вим ог, що звичайно ставляться.

Статтею 837 Цивільного кодек су України визначено, що за до говором підряду одна сторона (підрядник) зобов'язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої с торони (замовника), а замовник зобов'язується прийняти та оплатити виконану роботу.

За договором будівельного підряду підрядник зобов'яз ується збудувати і здати у вс тановлений строк об'єкт або виконати інші будівельні ро боти відповідно до проектно- кошторисної документації, а замовник зобов'язується на дати підрядникові будівельн ий майданчик (фронт робіт), пер едати затверджену проектно-к ошторисну документацію, якщо цей обов'язок не покладаєт ься на підрядника, прийняти о б'єкт або закінчені будівел ьні роботи та оплатити їх (ст. 875 ЦК України). Аналогічне визн ачення договору підряду на к апітальне будівництво надан о в статті 318 Господарського к одексу України.

Частиною 2 статті 317 Господа рського кодексу України, зок рема, передбачено, що загальн і умови договорів підряду ви значаються відповідно до пол ожень Цивільного кодексу Укр аїни про договір підряду, якщ о інше не передбачено цим Код ексом.

У відповідності до частини 4 статті 882 Цивільного кодексу України передання робіт під рядником і прийняття їх замо вником оформляється актом, п ідписаним обома сторонами. З амовник має право відмовитис я від прийняття робіт у разі в иявлення недоліків, які викл ючають можливість використа ння об'єкта для вказаної в д оговорі мети та не можуть бут и усунені підрядником, замов ником або третьою особою.

Постановою Кабінету Мініс трів України від 1 серпня 2005 рок у № 668 затверджено Загальні ум ови укладення та виконання д оговорів підряду в капітальн ому будівництві (далі - Зага льні умови), які відповідно до Цивільного кодексу України визначають порядок укладенн я та виконання договорів під ряду на проведення робіт з но вого будівництва, реконструк ції будівель і споруд та техн ічного переоснащення діючих підприємств, а також комплек сів і видів робіт, пов'язани х із капітальним будівництво м об'єктів, і є обов'язкови ми для врахування під час укл адення та виконання договорі в підряду в капітальному буд івництві незалежно від джере л фінансування робіт, а також форми власності замовника т а підрядника (субпідрядників ).

Пунктами 99 та 100 Загальних у мов передбачено, що розрахун ки за виконані роботи провод яться на підставі документів про обсяги виконаних робіт т а їх вартість. Документи про в иконані роботи та їх вартіст ь складаються і підписуються підрядником та передаються замовнику. Замовник перевіря є ці документи і в разі відсут ності зауважень підписує їх. Після підписання документів замовник зобов'язаний опла тити виконані роботи.

Порядок подання підрядник ом документів про обсяги і ва ртість виконаних робіт, пров едення перевірки їх достовір ності, підписання та оплати з амовником визначається у дог оворі підряду.

У разі виявлення невідпові дності робіт, пред'явлених до оплати, встановленим вимо гам, завищення їх обсягів або неправильного застосування кошторисних норм, поточних ц ін, розцінок та інших помилок , що вплинули на ціну виконани х робіт, замовник має право за участю підрядника скоригува ти суму, що підлягає сплаті.

Як видно з матеріалів спра ви, позивач прийняв виконані відповідачем ремонтні робот и без будь-яких зауважень та о платив їх.

Відповідно до статті 33 Госп одарського процесуального к одексу України кожна сторона повинна довести ті обставин и, на які вона посилається як н а підставу своїх вимог і запе речень. Докази подаються сто ронами та іншими учасниками судового процесу.

Акт ревізії та довідка зуст річної перевірки КРУ не узго джуються в повному об'ємі з іншими доказами по справі, до слідженими в судовому засіда нні, відтак, оцінюючи їх у суку пності з іншими доказами у ві дповідності до правил статті 43 Господарського процесуаль ного кодексу України, суд не п риймає зазначені документи в якості належних та беззапер ечних доказів, що підтверджу ють позовні вимоги позивача.

Отже, за результатами розгл яду справи суд не встановив п ідстав для стягнення з відпо відача зайво виплачених кошт ів у сумі 112882,70 грн., з огляду на що позовні вимоги в цій частині задоволенню не підлягає.

При цьому, за результатами р озгляду справи судом встанов лено підстави для стягнення з відповідача зайво виплачен их коштів у сумі 1374,00 грн., в зв' язку з чим позовні вимоги в ці й частині підлягають задовол енню.

Судові витрати зі сплати де ржавного мита та витрат на ін формаційно-технічне забезпе чення судового процесу відшк одувати позивачу за рахунок відповідача пропорційно зад оволених вимог.

Судові витрати суми, що підл ягає сплати за проведення су дової експертизи покласти на відповідача.

Керуючись статтями 42, 43, 22, 27, 33, 34, 43, 49, 82, 821, 84, 85 Господарського проц есуального кодексу України, суд -

ВИРІШИВ :

1. Позов задовол ьнити частково.

2. Стягнути з товариств а з обмеженою відповідальніс тю “Будівельник-Т” - Черніве цька обл., м. Новодністровськ, Промбаза, 19 квартал, код 33330179 на к ористь Новодністровської мі ської ради - Чернівецька обл., м. Новодністровськ, м-н „Дібро ва”, код 05398510 - зайво виплачені кошти у сумі 1374,00 грн., державне мито у сумі 13,74 грн. та витрати н а інформаційно-технічне забе зпечення судового процесу у сумі 2,84 грн.

3. Відмовити у задоволе нні позову в частині стягнен ня зайво виплачених коштів у сумі 112882,70 грн.

4. Наказ видати після на брання рішенням законної сил и.

У судовому засіданні 14 ве ресня 2011 року було оголошено в ступну та резолютивну частин и рішення.

Рішення підписане та оформ лене відповідно до статті 84 Го сподарського процесуальног о кодексу України 20 вересня 2010 року.

Суддя О.С. Тинок

СудГосподарський суд Чернівецької області
Дата ухвалення рішення14.09.2011
Оприлюднено31.10.2011
Номер документу18769284
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —7/116

Ухвала від 29.04.2021

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Костриця О.О.

Ухвала від 02.04.2021

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Костриця О.О.

Ухвала від 24.03.2021

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Костриця О.О.

Ухвала від 17.10.2019

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Костриця О.О.

Ухвала від 17.10.2019

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Костриця О.О.

Ухвала від 11.10.2019

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Костриця О.О.

Ухвала від 07.10.2019

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Костриця О.О.

Ухвала від 07.10.2019

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Костриця О.О.

Ухвала від 03.09.2019

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Костриця О.О.

Ухвала від 29.08.2019

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Костриця О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні