21/75
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
83048, м.Донецьк, вул.Артема, 157, тел.381-88-46
Р І Ш Е Н Н Я
іменем України
27.09.11 р. Справа № 21/75
Позивач: Державне підприємство “Придніпровська залізниця”, м. Дніпропетровськ
про стягнення 14 090,00 грн.
Суддя Матюхін В.І.
Представники:
позивача: Саєнко Я.В. – юр.
відповідача: Пропастін В.М. – юр.
Державне підприємство “Придніпровська залізниця” звернулось до господарського суду з позовом про стягнення з Орендного підприємства “Шахта ім. О.Ф. Засядька”, правонаступником якого є Публічне акціонерне товариство “Шахта імені О.Ф. Засядька”, 14 090,00 грн. штрафу за неправильно зазначену у залізничній накладній № 49253636 масу вантажу за відправкою від 21.02.2011р., прямуванням станція Донецьк-Північний Донецької залізниці – Кривий Ріг-Головний Придніпровської залізниці, вагон № 65491359 (на станцію призначення вагон з вантажем прибув за досилочною накладною № 46113510).
В обґрунтування своїх вимог позивач посилається на дані залізничної накладної, комерційного акту АА № 034519/40 від 22.02.2011р., а також ст.ст.24, 118, 122 Статуту залізниць України.
Публічне акціонерне товариство “Шахта імені О.Ф. Засядька” позов визнало обґрунтованим у повному обсязі.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін у відкритому судовому засіданні, господарський суд встановив:
21.02.2011р. Орендне підприємство “Шахта ім. О.Ф. Засядька (вантажовідправник) на адресу ВАТ “АрселорМіттал Кривий Ріг” (вантажоодержувач) у вагоні № 65491359 за залізничною накладною на групу вагонів № 49253636 зі станції Донецьк-Північний на станцію Кривий Ріг-Головний відвантажило вугілля кам`яне марки “Ж”. За накладною вага нетто у вагоні – 69 000 кг (тара – 23 900 кг, брутто – не зазначено).
21.02.11р. по прибутті зазначеного вагону з вантажем на станцію Нижньодніпровськ-Вузол Придніпровської залізниці (побіжна станція) та одночасному зважуванні на тензометричних вагах було виявлено, що маса вантажу, зазначена у накладній, не відповідає фактичній масі вантажу.
При контрольному переважуванні вагону з вантажем на справних 150 тонних вагонних електронно-тензометричних вагах станції Нижньодніпровськ–Вузол виявилось: вага брутто 94 660кг, вага тари (з документу) 23 900 кг, вага нетто 70 760кг, що більше проти даних залізничної накладної на 1760 кг та більш вантажопідйомності вагону на 1 760кг.
Факт неправильності зазначення маси вантажу комерційним актом АА № 034519/40 від 22.02.11р., підписаним належними особами, зокрема: начальником станції, прийомоздавальником, приймальником потягів
На цій же станції було здійснене відчеплення вагону та вивантажено надлишок вантажу, після чого спірний вагон було відправлено на станцію призначення за досилочною накладною № 46113510.
На підставі ст.ст.118, 122 Статуту залізниць України за неправильно зазначену у залізничній накладній масу вантажу позивачем на відповідача нарахований штраф у сумі 14 090,00 грн. із розрахунку: 2 818, 00грн. (тариф) х 5.
Зважаючи на те, що:
· відповідно до п.2.1 Правил оформлення перевізних документів, затверджених Наказом Міністерства транспорту України від 21.11.2000р. № 644, вантажовідправник (у даному випадку відповідач) при заповненні перевізних документів повинен був зазначити точну масу вантажу;
· відповідно до ч.1 ст.24 Статуту залізниць України вантажовідправники несуть відповідальність за всі наслідки неправильності, неточності або неповноти відомостей, зазначених ними у накладній;
· ч.2 ст.24 Статуту залізниць України передбачене право залізниці перевіряти правильність відомостей, зазначених у накладній, а також кількість та масу вантажу, що зазначаються у накладній;
· згідно зі ст.122 Статуту залізниць України за неправильно зазначені у накладній масу, кількість місць вантажу, його назву, код та адресу одержувача з відправника, порту стягується штраф у розмірі п'ятикратної провізної плати за всю відстань перевезення (згідно зі статтею 118 Статуту);
· ст.129 Статуту залізниць України встановлено: “Обставини, що можуть бути підставою для матеріальної відповідальності залізниці, вантажовідправника, вантажоодержувача, пасажирів під час залізничного перевезення, засвідчуються комерційними актами або актами загальної форми, які складають станції залізниць”. Комерційний акт складається, зокрема, для засвідчення невідповідності найменування, маси і кількості місць вантажу з даними, зазначеними у транспортних документах (п. ”а”);
· пунктом 10 Правил складання актів передбачено: “Комерційний акт підписує начальник станції (його заступник), начальник вантажного району (завідувач вантажного двору, складу, контейнерного відділу, контейнерного майданчика, сортувальної платформи, старший прийомоздавальник) і прийомоздавальник станції, а також одержувач, якщо він брав участь у перевірці. Крім того, у разі необхідності, до перевірки вантажу і підписання акта можуть бути залучені також інші працівники залізниці”;
· відповідно до п.27 Правил видачі вантажів при видачі вантажів, затверджених Наказом Міністерства транспорту України від 21.11.2000р. № 644, надлишок вантажу порівняно з масою, вказаною в накладній, вважається таким, що не перевищує норму, якщо він не виходить за межу граничного розходження визначення маси нетто, яке становить 0,2%;
· норма надлишку у зазначеному вагоні за спірним перевезенням становить 138,0кг, що значно менше виявленого надлишку - 1 760кг;
· за зазначеним перевезенням провізна плата у накладній вказана 2 818,00грн, у зв'язку з чим на виконання вказаних норм сума штрафу за неправильно зазначену у залізничних накладних масу вантажу складає 14 090,00 грн. із розрахунку: 2 818,00грн (тариф) х 5,
господарський суд вважає, що позов обґрунтований i підлягає задоволенню у повному обсязі.
Судові витрати в межах, встановлених законодавством, покладаються на відповідача.
На підставі викладеного, ст.ст.24, 118, 122, 129 Статуту залізниць України, Правил оформлення перевізних документів та керуючись ст.ст.49, 82 – 84, 85 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -
В И Р I Ш И В :
Позов задовольнити.
Стягнути з Публічного акціонерного товариства “Шахта імені О.Ф. Засядька” (83054, м. Донецьк, пр. Ім. Засядька, п/р 26002969969106 у філії ПАТ „ПУМБ” м. Донецька, МФО 335537, код ЄДРПОУ 00174846) на користь Державного підприємства “Придніпровська залізниця” (49600, м. Дніпропетровськ, пр. К.Маркса, 108, п/р 26006000012 в Дніпропетровській філії АБ „Експрес-банк”, МФО 306964, код ЕДРПОУ 01073828) 14 090,00 грн. штрафу, 140,90 грн. на відшкодування витрат по оплаті державного мита, 236,00 грн. - відшкодування оплати витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.
Рішення набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його прийняття, а у разі подання апеляційної скарги - після розгляду справи апеляційною інстанцією, якщо його не скасовано.
Апеляційна скарга подається через місцевий господарський суд, який розглянув справу, протягом 10 днів з дня прийняття рішення місцевим господарським судом.
Суддя Матюхін В.І.
< Список > < Довідник >
< Список > < Довідник >
Повний текст рішення складено 27.09.2011р.
Надруковано примірників:
1 – у справу;
1 – позивачу;
1 – відповідачу.
Виконала:
Тел.381-91-18
Суд | Господарський суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 27.09.2011 |
Оприлюднено | 03.11.2011 |
Номер документу | 18827149 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Донецької області
Матюхін В.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні