Постанова
від 31.08.2011 по справі 2а-10574/11/0170/3
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Севастопольськ а, 43, м. Сімферополь, Автономна Р еспубліка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

31 серпня 2011 р. Справа №2а-10574/11/0170/3

(13:14) м. Сімферопо ль

Окружний адміністративний суд АР Крим колегією суддів у складі головуючого судді Шк ляр Т.О., суддів Гаманко Є.О., Кащ еєвої Г.Ю., при секретарі Желуд ковій О.О., розглянувши у відкр итому судовому засіданні адм іністративну справу

за позовом ТОВ "Укрхімагр опром"

до Сакської об'єднаної дер жавної податкової інспекції в АР Крим

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідач а - Державна податкова адміні страція в АР Крим

про визнання протиправним и та скасування наказів

за участю представників ст орін:

від позивача - ОСОБА_1, па спорт НОМЕР_1,

від відповідача - ОСОБА_2 , довіреність № 171/9/10-00 від 20.01.11 р.;

від відповідача - ОСОБА_3 , довіреність № 3098/9/10-00 від 31.08.11 р. ;

від відповідача - ОСОБА_4 , довіреність № 3099/9/10-00 р.;

від третьої особи - ОСОБА_5 , довіреність № 3881/9/10-209 від 18.11.10 р.

Суть справи:

ТОВ "Укрхімагропром" зверну лось до Окружного адміністра тивного суду АР Крим із адмін істративним позовом до Саксь кої об'єднаної державної под аткової інспекції в АРК про в изнання протиправним та скас ування наказів № 579 від 03.08.11 р. "Пр о проведення документальної позапланової виїзної переві рки ТОВ "Укрхімагропром" та № 5 81 від 04.08.2011 р. "Про перенесення те рмінів проведення документа льної позапланової виїзної п еревірки ТОВ "Укрхімагропром ".

Ухвалами Окружного адміні стративного суду АР Крим від 29.08.11 р. відкрито провадження в а дміністративній справі, за к лопотанням позивача справу п ризначено до негайного судов ого розгляду.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду АР Крим від 31. 08.11 р. у задоволенні клопотанн я ТОВ "Укрхімагропром" про вжи ття заходів із забезпечення адміністративного позову шл яхом визнання протиправними та припинення дій Сакської О ДПІ в АР Крим по проведенню до кументальної позапланової в иїзної перевірки ТОВ "Укрхім агропром", призначеної наказ ом від 03.08.11 р. № 579 - відмовлено.

В обґрунтування позовних в имог позивач посилається на порушення відповідачем вимо г податкового та кримінально -процесуального законодавст ва у зв'язку із тим, що постано ва слідчого ОВС СВ ПМ ДПА в АР Крим від 18.07.11 р. про проведення д окументальної позапланової перевірки дотримання вимог податкового, валютного та ін шого законодавства ТОВ "Укрх імагропром" за період з 01.01.2008 р. д о 31.12.2010 р., яка стала підставою дл я видачі наказу № 579 від 03.08.11 р., ви дана податковому органу у зв 'язку з існуванням постанови про порушення кримінальної справи за фактом умисного ух илення посадовими особами ТО В "Укрхімагропром" від сплати податків. Зазначена постано ва, в свою чергу, була скасован а постановою Залізничного ра йонного суду м. Сімферополя в ід 09.08.11 р., що, на думку позивача, с причинило незаконне проведе ння додаткової перевірки ТОВ "Укрхімагропром".

Відповідачем надані письм ові заперечення проти позову , посилаючись при цьому на те, що наказ № 579 від 03.08.11 р. було підг отовлено відповідно до п.п.78.1.11 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу У країни та на підставі постан ови слідчого СВ ПМ ДПА в АР Кри м від 18.07.11 р. про проведення поза планової документальної пер евірки, питання щодо скасува ння якої не ставилось.

ДПА в АР Крим проти позовних вимог заперечувала за тих пі дстав, що відповідно до п.п. 78.1.11 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу У країни, ч. 5 ст. 114 Кримінально-пр оцесуального кодексу Україн и постанова слідчого, винесе на відповідно до закону у кри мінальних справах, що перебу вають у їх провадженні, є підс тавою для проведення докумен тальної позапланової виїзно ї перевірки. Посилання позив ача на постанову Залізничног о районного суду м. Сімферопо ля від 09.08.11 р., якою скасовано по станову слідчого про порушен ня кримінальної справи за фа ктом умисного ухилення посад овими особами ТОВ "Укрхімагр опром" від сплати податків, на думку ДПА в АР Крим, є необґру нтованими у зв'язку із ненабр анням чинності останньою та фактичною відсутністю її на час видачі оскаржуваних нака зів Сакської ОДПІ в АР Крим.

У судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав, просив позов за довольнити у повному обсязі.

Представники відповідача та третьої особи проти позов у заперечували, просили відм овити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі.

Вивчивши матеріали справи , заслухавши представників с торін та третьої особи, дослі дивши надані докази та оціни вши їх у сукупності, суд

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до ст.ст. 2, 3, 1 7 КАС України, згідно з якими в изначальним критерієм відне сення справи до справ адміні стративної юрисдикції є ная вність стороною у справі суб 'єкта владних повноважень та виконання ним у спірних відн осинах владних управлінськи х функцій у сфері публічно-пр авових відносин, дана справа є справою адміністративної юрисдикції.

01.08.11 р. ДПА в АР Крим на адресу С акської ОДПІ в АР Крим видани й наказ № 643 про призначення до кументальної позапланової в иїзної перевірки ТОВ "Укрхім агропром" за період з 01.01.2008 р. по 3 1.12.2010 р. (а.с. 46-47).

Зазначений наказ № 643 від 01.08.11 р . ДПА в АР Крим був виданий на п ідставі ст. 75, п.п.78.1.11 п. 78.1 ст. 78, ст. 82, ст. 86 Податкового кодексу Укра їни на виконання постанови с лідчого по ОВС СВ ПМ ДПА в АР К рим від 18.07.11 р. про проведення по запланової документальної п еревірки дотримання вимог по даткового, валютного та іншо го законодавства ТОВ "Укрхім агропром" за період з 01.01.2008 р. по 3 1.12.2010 р.

З матеріалів справи вбачає ться, що 18.07.11 р. слідчим по ОВС СВ ПМ ДПА в АР Крим була винесена постанова про призначення д окументальної перевірки поз ивача за результатами розгля ду кримінальної справи № 120110360800 02 (а.с. 56), порушеної за фактом ухи лення від сплати податків в о собливо великих розмірах пос адовими особами ТОВ "Укрхіма гропром" за ознаками складу з лочину, передбаченого ч. 3 ст. 212 Кримінального кодексу Украї ни (а.с. 54-55).

03.08.11 р. Сакською ОДПІ в АР Крим на підставі ст. 75, п.п. 78.1.11 п. 78.1 ст. 78, ст. 82, ст. 86 Податкового кодексу України, на виконання постан ови слідчого по ОВС СВ ПМ ДПА в АР Крим від 18.07.11 р. видано наказ № 579 про проведення документа льної позапланової виїзної п еревірки ТОВ "Укрхімагропром " (ЄДРПОУ 32192073) з питань перевірк и достовірності податкового , валютного та іншого законод авства за період з 01.01.2008 р. по 31.12.2010 р. , терміном проведення з 04.08.11 р . по 17.08.11 р. (а.с. 8).

04.08.11 р. наказом Сакської ОДПІ в АР Крим № 581 було перенесено т ермін проведення виїзної поз апланової документальної пе ревірки ТОВ "Укрхімагропром" на строк 4 робочих днів (з 05.08.11 р. по 10.08.11 р.) у зв'язку із неотриман ням вилучених документів від слідчого відділу УПМ ДПА в АР Крим (а.с. 9), на підтвердження ч ого також свідчить запит Сак ської ОДПІ № 1006/7/23-01 від 04.08.11 р. на ад ресу ВПМ в м. Євпаторія (а.с. 78).

04.08.11 р. Сакською ОДПІ в АР Крим на підставі ст. 78, п.п.78.1.11 п.78.1 ст. 78, с т. 82, ст. 86 Податкового кодексу У країни та наказу від 03.08.11 р. № 579 н а ім'я посадових осіб Саксько ї ОДПІ в АР Крим та ДПА в АР Кри м видані направлення № 385/23-01, № 38 6/23-01, № 387/23-01 на проведення докумен тальної позапланової виїзно ї перевірки ТОВ "Укрхімагроп ром", з яким представник остан нього, генеральний директор ТОВ "Укрхімагропром" ОСОБА_ 1, був ознайомлений 04.08.11 р. одно часно із врученням копії нак азу від 03.08.11 р. № 579, про що свідчит ь відповідні відмітки на нап равленнях на проведення пере вірки (а.с. 71-73).

Відповідно до п. 75.1. ст. 75 Подат кового кодексу України орган и державної податкової служб и мають право проводити каме ральні, документальні (плано ві або позапланові; виїзні аб о невиїзні) та фактичні перев ірки.

Пп. 75.1.2. п. 75.1. ст. 75 ПК України вста новлено, що документальною п еревіркою вважається переві рка, предметом якої є своєчас ність, достовірність, повнот а нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом п одатків та зборів, а також дот римання валютного та іншого законодавства, контроль за д отриманням якого покладено н а контролюючі органи, дотрим ання роботодавцем законодав ства щодо укладення трудовог о договору, оформлення трудо вих відносин з працівниками (найманими особами) та яка про водиться на підставі податко вих декларацій (розрахунків) , фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів п одаткового та бухгалтерсько го обліку, ведення яких перед бачено законом, первинних до кументів, які використовують ся в бухгалтерському та пода тковому обліку і пов'язані з н арахуванням і сплатою податк ів та зборів, виконанням вимо г іншого законодавства, конт роль за дотриманням якого по кладено на органи державної податкової служби, а також от риманих в установленому зако нодавством порядку органом д ержавної податкової служби д окументів та податкової інфо рмації, у тому числі за резуль татами перевірок інших платн иків податків.

Документальна позапланова перевірка відповідно до абз .3 п.п. 75.1.2. п. 75.1. ст. 75 ПК України не пе редбачається у плані роботи органу державної податкової служби і проводиться за наяв ності хоча б однієї з обстави н, визначених цим Кодексом.

Обставиною, на підставі яко ї прийнято наказ про проведе ння документальної позаплан ової виїзної перевірки ТОВ "У крхімагропром" № 579 від 03.08.11 р., вк азаний п.п. 78.1.11 Податкового код ексу України.

Відповідно до п. 78.1.11 п. 78.1 ст. 78 По даткового кодексу України до кументальна позапланова виї зна перевірка здійснюється з а наявності хоча б однієї з об ставин, а саме - отримання пост анови суду (ухвали суду) про пр изначення перевірки або пост анови органу дізнання, слідч ого, прокурора, винесену ними відповідно до закону у кримі нальних справах, що перебува ють у їх провадженні.

Отже п. 78.1.11 п. 78.1 ст. 78 Податковог о кодексу України має застос овуватись, кореспондуючись з нормами Кримінально-процесу ального кодексу України та З акону України "Про державну п одаткову службу в Україні" № 50 9, які визначають обсяг повнов ажень слідчого під час здійс нення останнім владних повно важень у порушених криміналь них справах.

При прийнятті постанови ві д 18.07.11 р. про призначення позапл анової документальної перев ірки ТОВ "Укрхімагропром" слі дчий по ОВС ПМ ДПА в АР Крим ке рувався п.п.78.1.11 п. 78.1 ст. 78 Податков ого кодексу України, ст.ст. 66, 130 К римінально-процесуального к одексу України.

Відповідно до ч. 1 ст. 66 Кримін ально-процесуального кодекс у України особа, яка провадит ь дізнання, слідчий, прокурор і суд в справах, які перебуваю ть в їх провадженні, вправі ви кликати в порядку, встановле ному цим Кодексом, будь-яких о сіб як свідків і як потерпіли х для допиту або як експертів для дачі висновків; вимагати від підприємств, установ, орг анізацій, посадових осіб і гр омадян пред'явлення предметі в і документів, які можуть вст ановити необхідні в справі ф актичні дані; вимагати прове дення ревізій, вимагати від б анків інформацію, яка містит ь банківську таємницю, щодо ю ридичних та фізичних осіб у п орядку та обсязі, встановлен их Законом України "Про банки і банківську діяльність". Вик онання цих вимог є обов'язков им для всіх громадян, підприє мств, установ і організацій.

Отже законодавством чітко встановлений перелік повнов ажень слідчого, що не підляга є розширеному тлумаченню, зо крема, слідчий має право вима гати в процесі формування до казової бази логічним та пра ктичним шляхом проведення ре візій.

Ревізія за своєю сутністю є лише методом документальног о контролю стану фінансово-г осподарської діяльності пла тника податків, зокрема, в час тині надходження та витрачан ня коштів та матеріальних ці нностей, та в переважній біль шості випадків проводиться о дночасно зі здійсненням конт ролю за нарахуванням та спла тою податків та зборів із від повідними органами державно ї податкової служби шляхом к оординації дій. Проведення р евізій стосується компетенц ії органів контрольно-ревізі йної служби, що не входить до с труктури органів державної п одаткової служби України та здійснюється за правилами ко нтрольно-ревізійного законо давства.

Згідно із ст. 130 КПК України п ро рішення, прийняті слідчим або прокурором під час прова дження досудового слідства у випадках, зазначених у цьому Кодексі, а також у випадках, к оли це визнає за необхідне сл ідчий або прокурор, складаєт ься мотивована постанова. У п останові зазначається місце і час її складання, посада осо би, що виносить постанову, її п різвище, справа, в якій провад иться слідство, і обґрунтува ння прийнятого рішення, а так ож стаття цього Кодексу, на пі дставі якої прийнято рішення .

В порядку п. 6 ч. 1 ст. 5, ч.3 ст. 8 Зак ону України "Про оперативно-р озшукову діяльність" № 2135 від 18 .02.1992 р. органи податкової міліц ії можуть порушувати в устан овленому законом порядку пит ання про проведення перевіро к фінансово-господарської ді яльності підприємств, устано в, організацій незалежно від форм власності та осіб, які за ймаються підприємницькою ді яльністю або іншими видами г осподарської діяльності інд ивідуально, та брати участь в їх проведенні.

При цьому зазначений поряд ок у порушених кримінальних справах регламентується вик лючно кримінально-процесуал ьним законодавством та стос ується випадків проведення д ослідчих та слідчих дій орга нами досудового слідства, до яких, відповідно до ч. 1 ст. 102 Кри мінально-процесуального код ексу України, не відносяться державні податкові інспекці ї. Останні в процесі своєї дія льності повинні дотримувати сь Конституції України та ді яти виключно у відповідності з Податковим кодексом Украї ни та іншими законами Україн и, іншими нормативними актам и згідно п.п. 21.1.1 п. 21.1 ст. 21 Податко вого кодексу.

Таким чином, відповідна нор ма не містить повноважень сл ідчого доручати проведення п озапланових перевірок орган ам державної податкової служ би.

Відповідно до п. 19 ст. 10 Закону України "Про державну податк ову службу в Україні" № 509 при от риманні органом податкової м іліції інформації у випадках , встановлених законом, прийм ають рішення про проведення позачергової податкової пер евірки платника податку без його попереднього попередже ння, якщо органом податкової міліції отримано інформацію про ухилення такого платник а від оподаткування.

Вказані випадки чинним зак онодавством не встановлені.

До набрання чинності Подат кови кодексом України саме д ля прийняття рішень про пров едення позачергових перевір ок були встановлені підстави , передбачені п. 1-1 ч. 1 ст. 11 Закону України "Про державну податк ову службу в Україні" № 509, а сам е: органи державної податков ої служби у випадках, в межах к омпетенції та у порядку, вста новлених законами України, м али право при отриманні орга ном податкової міліції інфор мації про ухилення платника податку або найманої особи в ід оподаткування при нарахув анні (виплаті, отриманні) заро бітної плати, інших виплат та відшкодувань, які підлягают ь оподаткуванню, у тому числі у вигляді додаткових благ, зб ору до Пенсійного фонду Укра їни та внесків до фондів зага льнообов'язкового державног о соціального страхування, у тому числі внаслідок неукла дення такою особою трудових договорів з найманою особою згідно із Кодексом законів п ро працю України, провадженн я особою господарської діяль ності без державної реєстрац ії, а також пасивних доходів, к ерівник відповідного податк ового органу має право прийн яти рішення про проведення п озачергової податкової пере вірки такого платника без йо го попереднього попередженн я. Рішення податкового орган у має бути оформлене у письмо вому вигляді, скріплено підп исом керівника, печаткою та в ручене платнику податку пере д початком проведення такої перевірки.

Дана норма не поширюється н а спірні правовідносини. На ч ас прийняття слідчим постано ви від 18.07.11 р. виключена.

Відповідно до ч. 7, 13 ст. 11-1 Закон у України "Про державну подат кову службу в Україні" № 509, який був чинним до набрання сили П одатковим кодексом України, позапланова виїзна перевірк а могла здійснюватися лише н а підставі рішення суду. Орга н державної податкової служб и, який ініціює проведення по запланової виїзної перевірк и, подає до суду письмове обґр унтування підстав такої пере вірки та дати її початку і зак інчення, склад осіб, які будут ь проводити таку перевірку, д окументи, які відповідно до ч астини шостої цієї статті св ідчать про виникнення підста в для проведення такої перев ірки, інформацію про вид та кі лькість перевірок, проведени х органами державної податко вої служби щодо суб'єкта госп одарської діяльності та насл ідки таких перевірок за попе редні три роки, а також на вимо гу суду - інші відомості. У роз гляді питання про надання до зволу на проведення позаплан ової виїзної перевірки мають право брати участь представ ники суб'єкта господарської діяльності. Повідомлення про місце, дату та час розгляду пи тання про надання дозволу на проведення позапланової виї зної перевірки направляєтьс я не пізніше ніж за три робочі дні до дати такого розгляду. О бмеження у підставах проведе ння перевірок платників пода тків, визначені цим Законом, н е поширювались на перевірки, що проводяться на звернення такого платника податків, аб о перевірки, що проводяться п ісля порушення кримінальної справи проти платника подат ків (посадових осіб платника податків), що перевіряється, в ідповідно до кримінально-про цесуального законодавства.

Зазначені норми на час вине сення постанови слідчим від 18.07.11 р., видачі наказу № 579 від 03.08.11 р ., розгляду справи нечинні.

Більш того, відповідно до Пе реліку достатніх підстав, як і надають податковим органам право на проведення докумен тальної позапланової виїзно ї перевірки платника податку на додану вартість для визна чення достовірності нарахув ання бюджетного відшкодуван ня такого податку, затвердже ного постановою Кабінету Мін істрів України № 1238 від 27.12.2010 р. та ка підстава для проведення п озапланової виїзної перевір ки платника ПДВ як постанова слідчого, винесена ним у крим інальній справі, відсутня.

Сама норма п.п.78.1.11 п. 78.1 ст. 78 Пода ткового кодексу України не в изначає компетенцію слідчог о під час здійснення повнова жень у порушених кримінальни х справах, зокрема, його право призначати в порядку п.п. 78.1.11 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу Ук раїни документальну виїзну п озапланову перевірку, оскіль ки відповідно до ст. 1 Податков ого кодексу України сферою д ії Податкового кодексу Украї ни є відносини, що виникли у сф ері справляння податків ізбо рів; не розповсюджується на в ідносини, що виникли при пору шенні кримінальної справи.

Таким чином, спірні правові дносини є законодавчо неврег ульованими зважаючи на некор еспондування положень кримі нально-процесуального закон одавства вимогам податковог о законодавства в частині пр оведення позапланових виїзн их перевірок платника податк ів на виконання постанови сл ідчого структурного підрозд ілу державної податкової слу жби, а саме - податкової міліці ї.

Відповідно до частини 3 стат ті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи без діяльності суб'єктів владних повноважень адміністративн і суди перевіряють, чи прийня ті (вчинені) вони: 1) на підставі , у межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України; 2) з ви користанням повноваження з м етою, з якою це повноваження н адано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, щ о мають значення для прийнят тя рішення (вчинення дії); 4) без сторонньо (неупереджено); 5)доб росовісно; 6) розсудливо; 7) з дот риманням принципу рівності п еред законом, запобігаючи не справедливій дискримінації ; 8) пропорційно, зокрема з дотр иманням необхідного балансу між будь-якими несприятливи ми наслідками для прав, свобо д та інтересів особи і цілями , на досягнення яких спрямова не це рішення (дія); 9) з урахуван ням права особи на участь у пр оцесі прийняття рішення; 10) св оєчасно, тобто протягом розу много строку.

Отже будь-яке рішення суб'єк та владних повноважень повин но переслідувати забезпечен ня інтересів держави виключн о в межах законності та верхо венства права, тобто будуват ись на принципах обґрунтован ості, тобто через вмотивован і дії; безсторонності, тобто б ез проявлення неупередженос ті до особи, стосовно якої вчи няється дія; добросовісності , тобто щиро, правдиво, чесно; р озсудливості, тобто доцільно з точки зору законів логіки і загальноприйнятих моральни х стандартів; рівності перед законом, запобігаючи неспра ведливій дискримінації, тобт о з рівним ставленням до осіб ; пропорційності та адекватн ості; досягнення розумного б алансу між публічними інтере сами та інтересами конкретно ї особи. Тобто, іншими словами , суб'єкти владних повноважен ь повинні діяти лише в межах тих повноважень, що прямо пер едбачені законом та заснован і на принципі імперативності .

Тому норма ч. 5 ст. 114 Криміналь но-процесуального кодексу Ук раїни стосовно того, що поста нови слідчого, винесені відп овідно до закону в криміналь ній справі, яка перебуває в йо го провадженні, є обов'язкови ми для виконання всіма підпр иємствами, установами і орга нізаціями, посадовими особам и і громадянами, має застосов уватись із урахуванням вищев икладеного.

Відповідно до п. 19 ч. 1 ст. 10 Зако ну України "Про державну пода ткову службу в Україні" № 509 від 04.12.1990 р. при отриманні органом п одаткової міліції інформаці ї у випадках, встановлених за коном, приймають рішення про проведення позачергової под аткової перевірки платника п одатку без його попереднього попередження, якщо органом п одаткової міліції отримано і нформацію про ухилення таког о платника від оподаткування .

Відповідно до ст. 25-1 Закону У країни “Про інформацію” пода ткова інформація - сукупніст ь відомостей і даних, що створ ені або отримані суб'єктами і нформаційних відносин у проц есі поточної діяльності і не обхідні для реалізації покла дених на контролюючі органи завдань і функцій.

Крім того, для інформаційно -аналітичного забезпечення д іяльності також використову ється інша інформація, оприл юднена як така, що підлягає оп рилюдненню відповідно до зак онодавства та/або добровільн о чи за запитом надана органу державної податкової служби в установленому законом пор ядку.

Отже на підставі отриманої податкової інформації орган ами державної податкової слу жби при реалізації владних п овноважень та для здійснення контролю за дотриманням под аткового законодавства плат никами податків при забезпеч енні інтересів держави шляхо м виявлення відповідних прав опорушень можуть проводитис ь позапланові перевірки плат ників податків у випадках, вс тановлених законом.

Оскільки законодавче регу лювання процесуальних прав т а обов'язків слідчого під час реалізації останнім владних повноважень у порушених кри мінальних справах здійснюєт ься Кримінально-процесуальн им законодавством України, т о постанова слідчого від 18.07.11 р . про проведення позапланово ї документальної перевірки в розумінні положень Податков ого кодексу України не є пода тковою інформацією.

Відповідно до п. 4.1.4 п. 4.1 ст.4, п.56.21 ст. 56 Податкового кодексу Укр аїни у разі коли норма цього К одексу чи іншого нормативно- правового акта, виданого на п ідставі цього Кодексу, або ко ли норми різних законів чи рі зних нормативно-правових акт ів, або коли норми одного і тог о ж нормативно-правового акт а суперечать між собою та при пускають неоднозначне (множи нне) трактування прав та обов 'язків платників податків аб о контролюючих органів, внас лідок чого є можливість прий няти рішення на користь як пл атника податків, так і контро люючого органу, рішення прий мається на користь платника податків.

Таким чином, прийняття Сакс ькою ОДПІ в АР Крим наказу № 579 в ід 03.08.11 р. про проведення позапл анової виїзної перевірки ТОВ "Укрхімагропром" за період з 0 1.01.2008 р. по 31.12.2010 р. терміном з 04.08.2011 р. п о 17.08.2011 р. на виконання постанов и слідчого по ОВС СВ ПМ ДПА в А Р Крим від 18.07.11 р. на підставі із ст. 75, п.п.78.1.11 п. 78.1 ст. 78, ст. 82, ст. 86 Пода ткового кодексу України не в ідповідає вимогам чинного на час виникнення спірних прав овідносин законодавства зва жаючи на відсутність чіткого та однозначного їх одночасн ого врегулювання нормами под аткового та кримінально-проц есуального законодавства.

Наказ Сакської ОДПІ в АР Кри м № 579 від 03.08.11 р. є протиправним т а підлягає скасуванню.

Відповідно до положень ч. 2 п .82.2 ст. 82, ч. 3 п. 85.9 ст. 85 Податкового к одексу України продовження с троків проведення перевірок , визначених у статті 78 цього К одексу, можливе за рішенням к ерівника органу державної по даткової служби не більш як н а 10 робочих днів для великих п латників податків, щодо суб'є ктів малого підприємництва - не більш як на 2 робочих дні, ін ших платників податків - не бі льш як на 5 робочих днів, зокре ма у разі необхідності забез печення доступу перевіряючо го органу до документів, вилу чених правоохоронними орган ами.

Наказом Сакської ОДПІ в АР К рим № 581 від 04.08.11 р. термін проведе ння виїзної позапланової док ументальної перевірки ТОВ "У крхімагропром" було перенесе но на строк 4 робочих днів (з 05.08.1 1 р. по 10.08.11 р.) у зв'язку із неотрим анням вилучених документів в ід слідчого відділу УПМ ДПА в АР Крим.

У зв'язку із визнанням проти правним та скасуванням наказ у Сакської ОДПІ в АР Крим № 579 ві д 03.08.11 р. про проведення позапла нової виїзної перевірки ТОВ "Укрхімагропром" за період з 01 .01.2008 р. по 31.12.2010 р. терміном з 04.08.2011 р. п о 17.08.2011 р. наказ Сакської ОДПІ в А Р Крим № 591 від 04.08.11 р. також є прот иправним та підлягає скасува нню, оскільки виданий на пере несення термінів перевірки п озивача, призначеної наказом № 579 від 03.08.11 р.

Позовні вимоги підлягають задоволенню.

Відповідно до ч. 2 ст. 11, п.2 ч. 2 ст . 162 КАС України суд може вийти з а межі позовних вимог, якщо це необхідно для повного захис ту прав, свобод та інтересів с торін чи третіх осіб, про захи ст яких вони просять.

Також на підставі п.п.78.1.11 п. 78.1 с т. 78, ст. 82, ст. 86 Податкового кодек су України на виконання пост анови слідчого по ОВС ПМ ДПА в АР Крим від 18.07.11 р. ДПА в АР Крим б ув виданий наказ № 643 від 01.08.11 р. п ро призначення документальн ої позапланової виїзної пере вірки ТОВ "Укрхімагропром" за період з 01.01.2008 р. по 31.12.2010 р. (а.с.46).

Оскільки п.п.78.1.11 п. 78.1 ст. 78 Подат кового кодексу України не пе редбачені обставини для про ведення позапланової виїзно ї перевірки, що надають право слідчому виносити постанови про проведення відповідних перевірок, одночасно створюю чи уніфіковане правове поле із положеннями кримінально-п роцесуального законодавств а, то наказ ДПА в АР Крим № 643 від 01.08.11 р. не відповідає вимогам чи нного законодавства, є проти правним та підлягає скасуван ню.

Відповідно до ч. 1 ст. 94 КАС Укр аїни якщо судове рішення ухв алене на користь сторони, яка не є суб' єктом владних повн оважень, суд присуджує всі зд ійснені нею документально пі дтверджені судові витрати з Державного бюджету України.

У судовому засіданні 31.08.2011р. п роголошено вступну та резолю тивну частини постанови, а 02.09.2 011р. постанова складена у повн ому обсязі.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинс тва України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. Визнати протиправним та с касувати Наказ Сакської ОДПІ в АР Крим № 579 від 03.08.11 р.

2. Визнати протиправним та с касувати Наказ Сакської ОДПІ в АР Крим № 581 від 04.08.11 р.

3. Визнати протиправним та с касувати Наказ ДПА в АР Крим № 643 від 01.08.11 р.

4. Стягнути на користь ТОВ "Ук рхімагропром" (ЄДРПОУ 32192073) з Дер жавного бюджету України 3,40 гр н. судових витрат.

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.

Судді

Головуючий суддя Ш кляр Т.О.

Суддя Гаманко Є.О.

Суддя К ащеєва Г.Ю.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення31.08.2011
Оприлюднено07.11.2011
Номер документу18843503
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-10574/11/0170/3

Ухвала від 13.01.2016

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Щавінський В.Р.

Ухвала від 28.11.2011

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дугаренко Ольга Володимирівна

Постанова від 31.08.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Шкляр Т.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні