ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Севастопольська, 4 3, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
< Список >
ПОСТАНОВА
Іменем України
04 жовтня 2011 р. < Текст > Справа №2а-9812/11/0170/20
Окружний адміністрат ивний суд Автономної Республ іки Крим у складі:
головуючого судді - Кисельової О.М.,
при секретарі -Яковл єві І.А.,
розглянувши в порядку пись мового провадження адмініст ративну справу за позовом К римського республіканськог о відділення Фонду соціально го захисту інвалідів до То вариства з обмеженою відпові дальністю "Гвардіяъ" про ст ягнення заборгованості в сум і 10389,00 гривень,
ВСТАНОВИВ:
Кримське республіканськ е відділення Фонду соціально го захисту інвалідів звернул ось до суду з адміністративн им позовом про стягнення з То вариства з обмеженою відпові дальністю "Гвардіяъ" адмініс тративно - господарських са нкцій за робочі місця, не зайн яті інвалідами у 2010 році в розм ірі 10389,00 гривень.
Представник позивача у суд овому засіданні 20.09.2011 року напо лягав на задоволенні позовни х вимог.
Представник відповідача у судовому засіданні 20.09.2011 року п роти позовних вимог заперечу вав та пояснив, що у зв' язку зі специфікою діяльності пі дприємство не має змоги займ атися працевлаштуванням інв алідів.
Вислухавши представників позивача та відповідача, дос лідивши матеріали справи та оцінивши надані докази в їх с укупності, суд вважає, що позо вні вимоги підлягають задов оленню з наступних підстав.
Судом встановлено, що Товар иства з обмеженою відповідал ьністю "Гвардіяъ" зареєстров ано у якості юридичної особи виконавчим комітетом Алушти нської міської ради 20.08.2007 року .
Порядок, підстави та умови участі суб' єктів господарю вання в реалізації державни й гарантій для забезпечення інвалідів рівними правами з іншими громадянами регулюєт ься Законом України “Про осн ови соціальної захищеності і нвалідів в Україні” від 21.03.1991 № 875.
Відповідно до статті 19 Зако ну України “Про основи соціа льної захищеності інвалідів в Україні” від 21.03.1991 № 875 для підп риємств, установ, організаці й, у тому числі підприємств, ор ганізацій громадських орган ізацій інвалідів, фізичних о сіб, які використовують найм ану працю, установлюється но рматив робочих місць для пра цевлаштування інвалідів у ро змірі чотирьох відсотків сер едньооблікової чисельності штатних працівників обліков ого складу за рік, а якщо працю є від 8 до 25 осіб, - у кількості од ного робочого місця.
Підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, самостій но розраховують кількість ро бочих місць для працевлаштув ання інвалідів відповідно до нормативу, встановленого ча стиною першою цієї статті, і з абезпечують працевлаштуван ня інвалідів. При розрахунка х кількість робочих місць ок руглюється до цілого значенн я.
Підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, самостій но здійснюють працевлаштува ння інвалідів у рахунок норм ативів робочих місць виходяч и з вимог статті 18 цього Закон у.
Виконанням нормативу робо чих місць у кількості, визнач еній згідно з частиною першо ю цієї статті, вважається пра цевлаштування підприємство м, установою, організацією, у т ому числі підприємством, орг анізацією громадських орган ізацій інвалідів, фізичною о собою, яка використовує найм ану працю, інвалідів, для яких це місце роботи є основним.
Відповідно до частини 7 ста тті 19 Закону порядок реєстрац ії у Фонді соціального захис ту інвалідів, його відділенн ях, строки подання йому звіті в про зайнятість та працевла штування інвалідів, зарахува ння кількості робочих місць для працевлаштування інвалі дів, контролю за виконанням н ормативів робочих місць та п еревірки підприємств, устано в, організацій, у тому числі пі дприємств, організацій грома дських організацій інваліді в, фізичних осіб, які використ овують найману працю, щодо їх реєстрації у Фонді соціальн ого захисту інвалідів, його в ідділеннях, подачі щорічного звіту та сплати ними адмініс тративно-господарських санк цій, а також надання державні й службі зайнятості інформац ії, необхідної для організац ії працевлаштування інвалід ів, визначаються Кабінетом М іністрів України.
Згідно з ч.1 ст.20 Закону підпр иємства, установи, організац ії, у тому числі підприємства , організації громадських ор ганізацій інвалідів, фізичні особи, які використовують на йману працю, де середньооблі кова чисельність працюючих і нвалідів менша, ніж установл ено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щорок у сплачують відповідним відд іленням Фонду соціального за хисту інвалідів адміністрат ивно-господарські санкції, с ума яких визначається в розм ірі середньої річної заробіт ної плати на відповідному пі дприємстві, установі, органі зації, у тому числі підприємс тві, організації громадських організацій інвалідів, фізи чної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоч е місце, призначене для праце влаштування інваліда і не за йняте інвалідом. Для підприє мств, установ, організацій, у т ому числі підприємств, орган ізацій громадських організа цій інвалідів, фізичних осіб , на яких працює від 8 до 15 осіб, р озмір адміністративно-госпо дарських санкцій за робоче м ісце, призначене для працевл аштування інваліда і не зайн яте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на в ідповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організ ації громадських організаці й інвалідів, у фізичної особи , яка використовує найману пр ацю. Положення цієї частини н е поширюється на підприємств а, установи і організації, що п овністю утримуються за рахун ок коштів державного або міс цевих бюджетів.
Відповідно до ч.4 ст.20 Закону адміністративно-господарсь кі санкції розраховуються та сплачуються підприємствами , установами, організаціями, у тому числі підприємствами, о рганізаціями громадських ор ганізацій інвалідів, фізични ми особами, зазначеними в час тині першій цієї статті, само стійно в строк до 15 квітня рок у, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормати ву, встановленого частиною п ершою статті 19 цього Закону. П ри цьому до правовідносин із стягнення адміністративно-г осподарських санкцій, передб ачених цим Законом, не застос овуються строки, визначені с таттею 250 Господарського коде ксу України.
Згідно даного звіту за форм ою № 10-ПI поштова-річна " Звіт пр о зайнятість та працевлаштув ання інвалідів за 2010 рік", затве рдженого наказом Міністерст ва праці і соціальної політи ки України від 10.02.2007 №42, відповід ач повинен був забезпечити у 2010 працевлаштування інвалід ів у кількості одного робочо го місця, фактично у 2010 працюва ло 0 інвалідів(а.с.6).
Пунктами 1, 3, 5, 14 Положення “Пр о робочі місце інваліда та по рядок працевлаштування інва лідів”, затвердженого Поста новою Кабінету Міністрів Укр аїни № 314 (далі Положення № 314) виз начено, що робоче місце інвал іда - це окреме робоче місце аб о ділянка виробничої площі на підприємстві (об'єднанні ), в установі та організації н езалежно від форм власності та господарювання, де створе ні необхідні умови для праці інваліда. Робоче місце інва ліда вважається створеним, якщо воно відповідає встано вленим вимогам робочого мі сця для інвалідів відповідн ої нозології, атестоване спе ціальною комісією підприємс тва за участю представників МСЕК, органів Держнаглядохор онпраці, громадських організ ацій інвалідів, і введеним в д ію шляхом працевлаштування н а ньому інваліда. Підприємст ва розроблюють заходи щодо с творення робочих місць для і нвалідів, включають їх до к олективного договору, інфор мують центри зайнятості, міс цеві органи соціального захи сту населення та відділення Фонду соціального захисту ін валідів про створення (прист осування) робочих місць для п рацевлаштування інвалідів. П ідприємства у межах доведено го нормативу створюють за вл асні кошти робочі місця для п рацевлаштування інвалідів; щ орічно до 1 лютого року, що н астає за звітним, подають ві дділенням Фонду соціального захисту інвалідів відомості про середню річну заробітну плату на підприємстві, серед ньооблікову чисельність шта тних працівників облікового складу та про кількість прац юючих інвалідів; визначають види виробництв, цехи та діль ниці, де доцільно використов увати працю інвалідів; інфор мують державну службу зайня тості та місцеві органи соці ального захисту населення пр о вільні робочі місця та вака нтні посади, на яких може вико ристовуватися праця інвалід ів; створюють для інвалідів у мови праці з урахуванням інд ивідуальних програм реабілі тації, забезпечують соціальн о-економічні гарантії, перед бачені чинним законодавство м.
З аналізу наведених норм вб ачається, що робоче місце для інваліда вважається створен им саме з моменту працевлашт ування на ньому інваліда.
Тому підприємству необхід но не тільки спрямовувати у в ідповідні фонди та установи (організації) інформацію про наявність вільних місць для працевлаштування інвалідів , атестувати робоче місце спе ціальною комісією, виконати інші вимоги, викладені у Поло женні № 314, але і працевлаштува ти на ньому інваліда, інакше м ісце вважається нествореним .
Таким чином, відповідач від повідно до частини 19 Закону по винен сплатити Фонду адмініс тративно-господарські санкц ії, сума яких визначається в р озмірі середньої річної заро бітної плати на відповідном у підприємстві за кожне не ст ворене робоче місце.
Матеріали справи свідчать про те, що відповідач не викон ав встановлений норматив пра цевлаштування інвалідів на 2 010 в кількості 1 особи у зв' язк у з чим, приймаючи до уваги, що середньорічна заробітна пла та штатного працівника на пі дприємстві в 2010 становила 10389,00 г рн., враховуючи, що середньооб лікова кількість штатних пра цівників становить 18 осіб, суд дійшов висновку, що вимоги по зивача про стягнення 10389,00 грив ень адміністративно-господа рських санкцій, тобто середн ю річну заробітну плату на за значеному підприємстві, є об ґрунтованими.
У порядку ст. 71 КАС України ві дповідачем не надано доказів працевлаштування у 2010 році од нієї особи, якій відповідно ч инного законодавства встано влена інвалідність, та сплат и адміністративно - господа рських санкцій у розмірі 10389,00 г ривень.
Навпаки представник підпр иємства пояснив, що у зв' язк у зі специфікою діяльності, я кою є охоронна діяльність, пі дприємство не має змоги займ атися працевлаштуванням інв алідів.
Зазначені доводи не обгрун товані і не буруться судом до уваги, оскільки Закон Україн и “Про основи соціальної зах ищеності інвалідів в Україні ” не передбачає якихось викл ючень для невиконання підпри ємствами нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів.
При цьому, суд зазначає, що з дійснювати функції контролю за своєчасним і повним отрим анням коштів бюджетом неможл иво без вживання і стягнення Фондом адміністративно-госп одарських санкцій підприємс тв, установ, організацій, які н е забезпечують встановлених нормативів робочих місць, пр изначених для працевлаштува ння інвалідів, якщо ними добр овільно не сплачуються у від повідне відділення Фонду сан кції за кожне робоче місце, не зайняте інвалідом.
Пунктом 11 Порядку сплати пі дприємствами, установами, ор ганізаціями та фізичними осо бами, що використовують найм ану працю, встановлено, що у ра зі несплати адміністративно -господарських санкцій у вст ановлений термін відділення Фонду вживають заходів щодо їх стягнення у судовому пор ядку.
За таких обставин, позовні в имоги обґрунтовані та підляг ають задоволенню.
На підставі викладен ого, керуючись ст. 11, 71 ст.ст. 160-163 Ко дексу адміністративного суд очинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити.
Стягнути з Товариства з обм еженою відповідальністю "Гва рдіяъ" (ЄДРПОУ 35291734, МФО 322948, ПАТ « Банк Форум» на р/р 26007301124787) на кори сть Державного бюджету м. Алу шта (р/р 31210230700007, УДК в АРК, МФО 824026, Є ДРПУ 34740913, ОКПО платника; 50070000; 01) за боргованість зі сплати адмін істративно - господарських санкцій за робочі місця не за йняті інвалідами у 2010 році в р озмірі 10389,00 грн.
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.
Суддя < підпис > Кисельова О.М.
< Текст >
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 04.10.2011 |
Оприлюднено | 04.11.2011 |
Номер документу | 18844281 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Лядова Тетяна Романівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кисельова О.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні