Постанова
від 20.10.2011 по справі 2а-5566/11/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД

79018, м. Львів, вул. Чоловсь кого, 2

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

20 жовтня 2011 р. № 2а-5566/11/1370

Львівський окружний а дміністративний суд в складі :

Головуючого - судді Журомс ької М.В.,

за участю секретаря - Фей даш Х.М.,

за участю представника поз ивача Шимчишина І.С., пред ставника відповідача Савченка П.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м.Львов і адміністративну справу за позовом Товариства з обмежен ою відповідальністю «АСМ Кав а»до Державної податкової ін спекції у Галицькому районі м. Львова про скасування ріше ння про застосування штрафни х (фінансових) санкцій від 12.11.2010 року № 0006913311 на суму 11 870,00 грн. в частині, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмежено ю відповідальністю «АСМ Кава »звернулось з адміністратив ним позовом у Львівський окр ужний адміністративний суд д о Державної податкової інспе кції у Галицькому районі м. Ль вова, просить скасувати ріше ння про застосування штрафни х (фінансових) санкцій від 12.11.2010 року № 0006913311 на суму 11 870,00 грн.

Позовні вимоги мотивує тим , що як вбачається з акту перев ірки, підставою для винесенн я рішення про застосування ш трафних (фінансових) санкцій слугував висновок про відсу тність у Товариства накладн их на алкогольні напої на заг альну суму 5 330,00 грн., які знаход яться в реалізації, проте так і накладні на даний товар бул и в наявності, такий товар був належним чином відображений в документах бухгалтерськог о обліку, а тому вважає що ріше ння підлягає скасуванню.

В судовому засіданні предс тавник позивача позов уточни в, просить скасувати рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 12.11.2010 р оку № 0006913311 в частині поруше ння ведення обліку товарних запасів за місцем їх реаліза ції в частині застосованої с анкції на суму 10 660,00 грн., просит ь позов задовольнити згідно поданих уточнень.

Представник відповідача в судовому засіданні позов н е визнав письмових заперечен ь не подав. У наданих в судовом у засіданні поясненнях зазна чив про те, що оскаржуване ріш ення про застосування фінанс ових санкцій прийнято відпов ідно вимог чинного законодав ства, зокрема Закону України «Про застосування реєстрат орів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадсько го харчування та послуг», Зак ону України «Про бухгалтерсь кий облік і фінансову звітні сть в Україні». Просить в задо воленні позову відмовити.

Заслухавши пояснення учас ників процесу, перевіривши м атеріали справи, з' ясувавши дійсні обставини справи, дос лідивши зібрані по справі до кази, суд приходить до виснов ку, що позов підлягає до задо волення повністю з наступних підстав.

Судом встановлено, що 22 жовт ня 2010 року посадовими особами ДПІ було проведено перевірк у ресторану, що знаходиться з а адресою м. Львів, вул. С.Стріл ьців, 3 та належить Товариству з обмеженою відповідальніст ю «АСМ Кава»(код ЄДРПОУ 35145361). За результатами проведен ої перевірки складено Акт пе ревірки за дотриманням суб' єктами господарювання поряд ку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регу лювання обігу готівки, наявн ості торгових патентів і ліц ензій від 22.10.2010 року № 13/01/23/35145361. Висн овками акту перевірки зафікс овано такі порушення: 1) незбер ігання контрольних стрічок п ротягом встановленого закон ом терміну, а саме відсутня ко нтрольна стрічка за 21.10.2010 р.; 2) не роздрукування фіскального з вітного чека (Z-звіту за 13.07.2010 р.), в ідміток про поломку РРО або в ідсутність електроенергії в КОРО не зроблено; 3) порушення ведення обліку товарних зап асів за місцем їх реалізації , а саме в реалізації знаходят ься алкогольні напої на зага льну суму 5 530,00 грн., накладні на даний товар відсутні.

За результатами проведен ої перевірки, на підставі Акт у перевірки від 22.10.2010 року № 13/01/23/351 45361 Державною податковою інсп екцією у Галицькому районі м . Львова прийнято рішення про застосування штрафних (фіна нсових) санкцій від 12.11.2010 року № 0006913331 на суму 11 870,00 грн.

Згідно поданих уточнень в бачається, що позивачем визн аються висновки Акту перевір ки від 22.10.2010 року № 13/01/23/35145361 щодо нез берігання контрольних стріч ок протягом встановленого за коном терміну та нероздрукув ання фіскального звітного че ка, яких він не заперечує.

Відповідно до п.12 ч.1 ст.3 Зако ну України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, гр омадського харчування та пос луг»суб'єкти підприємницько ї діяльності, які здійснюють розрахункові операції в гот івковій формі зобов'язані ве сти у порядку, встановленому законодавством, облік товар них запасів на складах та/або за місцем їх реалізації, здій снювати продаж лише тих това рів, які відображені в такому обліку, за винятком продажу т оварів особами, які відповід но до законодавства оподатко вуються за правилами, що не пе редбачають ведення обліку об сягів реалізованих товарів ( наданих послуг).

Облік товарних запасів на с кладах та/або за місцем їх реа лізації здійснюється за прав илами ведення бухгалтерсько го обліку та ведення фінансо вої звітності, а правові заса ди регулювання, організації, ведення бухгалтерського обл іку та складання фінансової звітності в Україні визначаю ться Законом України «Про бу хгалтерський облік та фінанс ову звітність в Україні»№ 996 в ід 16.07.1999 р. (із змінами та доповне ннями).

Статтею 1 Закону України «Пр о бухгалтерський облік та фі нансову звітність в Україні» визначено, що бухгалтерськи й облік - процес виявлення, вим ірювання, реєстрації, накопи чення, узагальнення, зберіга ння та передачі інформації п ро діяльність підприємства з овнішнім та внутрішнім корис тувачам для прийняття рішень ; внутрішньогосподарський (у правлінський) облік - система обробки та підготовки інфор мації про діяльність підприє мства для внутрішніх користу вачів у процесі управління п ідприємством; первинний доку мент - документ, який містить в ідомості про господарську оп ерацію та підтверджує її зді йснення.

Відповідно до ч.1 ст.2 Закону У країни «Про бухгалтерський о блік та фінансову звітність в Україні»сфера дії цього За кону поширюється на всіх юри дичних осіб, створених відпо відно до законодавства Украї ни, незалежно від їх організа ційно-правових форм і форм вл асності, а також на представн ицтва іноземних суб'єктів го сподарської діяльності (далі - підприємства), які зобов'яза ні вести бухгалтерський облі к та подавати фінансову звіт ність згідно з законодавство м.

Відповідно до ч.3 ст.8 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітніст ь в Україні»відповідальніст ь за організацію бухгалтерсь кого обліку та забезпечення фіксування фактів здійсненн я всіх господарських операці й у первинних документах, збе реження оброблених документ ів, регістрів і звітності про тягом встановленого терміну , але не менше трьох років, нес е власник (власники) або уповн оважений орган (посадова осо ба), який здійснює керівництв о підприємством відповідно д о законодавства та установчи х документів.

Перевірка проводилась в пр исутності бармена ОСОБА_3 , що не є відповідальною особо ю за збереження бухгалтерськ их документів, а тому таких до перевірки представити не мі г, про що зазначив під час пров едення перевірки.

Відповідно до ст.9 Закону Ук раїни «Про бухгалтерський об лік та фінансову звітність в Україні»первинними докумен тами є документи, які фіксуют ь факти здійснення господарс ьких операцій та є підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій. Перв инні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а як що це неможливо - безпосередн ьо після її закінчення. Для ко нтролю та впорядкування обро блення даних на підставі пер винних документів можуть скл адатися зведені облікові док ументи.

Інформація, що міститься у прийнятих до обліку первинн их документах, систематизуєт ься на рахунках бухгалтерськ ого обліку в регістрах синте тичного та аналітичного облі ку шляхом подвійного запису їх на взаємопов'язаних рахун ках бухгалтерського обліку.

Регістри бухгалтерського обліку повинні мати назву, пе ріод реєстрації господарськ их операцій, прізвища і підпи си або інші дані, що дають змог у ідентифікувати осіб, які бр али участь у їх складанні. Гос подарські операції повинні б ути відображені в облікових регістрах у тому звітному пе ріоді, в якому вони були здійс нені.

У відповідності до Закону У країни «Про бухгалтерський о блік та фінансову звітність в Україні»та п. 12 ст. 3 Закону Ук раїни «Про застосування реєс траторів розрахункових опер ацій у сфері торгівлі, громад ського харчування та послуг» ТзОВ «АСМ Кава»всі первинні бухгалтерські документи, які фіксують факти здійснення н им господарських операцій, з метою їх обробки та збережен ня протягом визначеного терм іну зберігає в бухгалтерії. В есь товар (на час проведення п еревірки був облікований, пр ихідні накладні на алкогольн і напої були в наявності та зб ерігались в бухгалтерії Това риства.

Як встановлено в судовому з асіданні, бармен, який реаліз ує алкогольні напої, не уповн оважений зберігати за місцем реалізації останніх первинн і бухгалтерські документи.

Позивачем у ході судового р озгляду справи було надано с уду розхідні накладні: від 24.07.2 009 р. № 8024079, від 31.12.2009 р. № Р009-55829, від 16.12.2009 р . № Р009-48714, від 01.12.2009 р. № Р009-43958, від 17.11.2009 р . № Р009-39915 та видаткові накладні: від 27.08.2009 р. № 7у003731, від 04.09.2009 р. № 8-00008496, в ід 04.09.2009 р. № 8-00008495, від 01.12.2009 р. № 326012, від 2 9.12.2009 р. № 335452, від 17.09.2010 р. № 28-0000721.

Згідно зі статтею 21 Закону У країни «Про застосування реє страторів розрахункових опе рацій у сфері торгівлі, грома дського харчування та послуг »до суб' єктів підприємниць кої діяльності, що не ведуть а бо ведуть з порушенням встан овленого порядку облік товар ів за місцем реалізації та зб ерігання, застосовується фін ансова санкція у розмірі под війної вартості необлікован их товарів за цінами реаліза ції, але не менше десяти неопо датковуваних мінімумів дохо дів громадян.

Рішенням про застосування штрафних (фінансових) санкці й від 12.11.2010 року № 0006913311 в части ні порушення ведення обліку товарних запасів за місцем ї х реалізації до Товариства з обмеженою відповідальністю «АСМ Кава»застосовано санкц ію на суму 10 660,00 грн.

З оглянутих в судовому засі данні розхідних та видаткови х накладних, вбачається, що ал когольні напої на момент пер евірки були Товариством облі ковані та були призначені дл я продажу. А тому суд приходит ь до висновку, що Товариство м ало право на реалізацію таки х алкогольних напоїв, оскіль ки в наявності у нього були вс і облікові документи.

Відповідно до ст. 71 Кодексу адміністративного судочинс тва України, кожна сторона по винна довести ті обставини, н а яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд, згідно ст. 86 цього Кодексу, о цінює докази, які є у справі, з а своїм внутрішнім переконан ням, що ґрунтується на їх безп осередньому, всебічному, пов ному та об'єктивному дослідж енні.

Судом враховано, що відпов ідно до вимог ч.2 ст.19 Конституц ії України, обов' язок орган ів державної влади, їх посадо вих осіб діяти лише на підста ві, в межах повноважень та у сп осіб, що передбачені Констит уцією та законами України. А у відповідності до вимог п.1 ч.3 ст. 2 КАС України у спра вах щодо оскарження рішень, д ій чи бездіяльності суб' єкт ів владних повноважень адмін істративні суди перевіряють , чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважен ь та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами Ук раїни.

Виходячи з вищевикладен ого суд вважає, що позовні вим оги позивача підлягають до з адоволення, а тому слід скасу вати рішення про застосуванн я штрафних (фінансових) санкц ій від 12.11.2010 року № 0006913311 в част ині порушення ведення обліку товарних запасів за місцем ї х реалізації в частині засто сованої санкції на суму 10 660,00 гр н.

Щодо судових витрат, то у ві дповідності до ст.94 КАС Україн и слід стягнути з Державного бюджету України на користь Т овариства з обмеженою відпов ідальністю «АСМ Кава»3,40 грн. с удового збору.

Керуючись ст.ст. 7-14, 69-71, 86, 94, 159-163, 167 Кодексу адміністративного с удочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний по зов задовольнити повністю.

Скасувати рішення про зас тосування штрафних (фінансов их) санкцій від 12.11.2010 року № 00069133 11 в частині порушення веден ня обліку товарних запасів з а місцем їх реалізації в част ині застосованої санкції на суму 10 660,00 грн.

Стягнути з Державного бюд жету України на користь Това риства з обмеженою відповіда льністю «АСМ Кава»3,40 грн. судо вого збору.

Апеляційна скарга на пост анову суду подається протяго м десяти днів з дня її проголо шення до Львівського апеляці йного адміністративного суд у через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасн о надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляц ійного адміністративного су ду. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цьо го Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому пров адженні апеляційна скарга по дається протягом десяти днів з дня отримання копії постан ови.

Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п'я тиденного строку з моменту о тримання суб'єктом владних п овноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова набирає законно ї сили в порядку, встановлено му ст. 254 КАС України.

Повний текст постанови вг отовлено 25 жовтня 2011 року.

Суддя Журомська М.В.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.10.2011
Оприлюднено08.11.2011
Номер документу18848947
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5566/11/1370

Постанова від 23.10.2013

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Шавель Р.М.

Постанова від 20.10.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Журомська Майя Вікторівна

Ухвала від 08.08.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Журомська Майя Вікторівна

Ухвала від 17.05.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Журомська Майя Вікторівна

Ухвала від 31.05.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Журомська Майя Вікторівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні