Постанова
від 12.10.2011 по справі 2а-7685/11/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД

79018, м. Львів, вул. Чоловсь кого, 2

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

12 жовтня 2011 р. № 2а-7685/11/1370

11 год. 25 хв.

Львівський окружний адмі ністративний суд в складі:

головуючий - суддя Костів М.В.,

секретар судового засідан ня Макар Г.В.

від позивача Мусійчук А.О .

від відповідача Приндота У.Г.

розглянув у відкритому су довому засіданні адміністра тивну справу за позовом Держ авної податкової інспекції у Залізничному районі м. Львов а до товариства з обмеженою в ідповідальністю «Західно-ук раїнська енергетична компан ія»про арешт коштів на рахун ку платника податків,

встановив:

Позивач, Державна податко ва інспекція у Залізничному районі м. Львова, звернулась 08 .07.2011 року до суду з позовом про а решт коштів на рахунках плат ника податків - товариства з о бмеженою відповідальністю « Західно-українська енергети чна компанія».

Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що відповідач не допус тив працівників позивача до проведення планової виїзної перевірки.

У судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав повністю з підс тав викладених у позовній за яві, просить позов задовольн ити.

Представник відповідача п роти позову заперечив з підс тав викладених у письмових з апереченнях, вважає вимоги б езпідставними оскільки відп овідачем не чинилося перешко д у проведенні перевірки, про сить у задоволенні позову ві дмовити повністю.

Суд заслухав пояснення пре дставників сторін, повно, все бічно та об' єктивно оцінив подані сторонами докази і їх сукупності та

в с т а н о в и в:

Згідно витягу 3, відповід ач включений до плану-графік у проведення планових виїзни х перевірок суб' єктів госпо дарювання - юридичних осіб д ержавної податкової інспекц ії у залізничному районі м. Ль вова на 2 квартал.

У відповідності до вказано го плану-графіка, позивачем 25 червня 2011 року видано наказ №701 «Про проведення документаль ної планової виїзної перевір ки ТзОВ «Західно-українська енергетична компанія», який разом із повідомленням від 15.0 6.2011 року №65/23-121 скеровано відпові дачу поштою з повідомленням про вручення (вручено відпов ідачу 20.06.2011 року).

Для проведення перевірки з гідно вищезазначеного наказ у, позивачем 29.06.2011 року виписано направлення на перевірку №717, №718, №719 та №720 тривалістю 20 робочи х днів.

У зв' язку з проведенням пе ревірки, позивачем 29.06.2011 року та 30.06.2011 року вручено відповідачу вимоги про представлення до кументів за №22021/23-2 та за №22115/10-22-011, а 30.06.2011 року працівниками позива ча складено акт №188/23-2/36461945 про нен адання відповідачем докумен тів до проведення перевірки.

У подальшому, 01.07.2011 року, 04.07.2011 ро ку позивачем повторно вручен о відповідачу вимоги №22272/23-2 і №2 2522/23-2 про представлення докуме нтів та складено акти про їх н енадання №194/23-2/36461945 від 01.07.2011, №196/23-2/3646194 5 від 04.07.2011 р., №199/23-2/36461945 від 05.07.2011р., а так ож складено акт №201/23-2/36461945 від 05.07.2011 року про неможливість прове дення позапланової перевірк и ТзОВ «Західно-українська е нергетична компанія».

З урахуванням актів про нен адання до перевірки документ ів, начальником управління п одаткового контролю юридичн их осіб ДПІ у Залізничному ра йоні м. Львова 06.07.2011 року скеров ано начальнику інспекції зве рнення про застосування умов ного адміністративного ареш ту майна відповідача, за резу льтатами розгляду якого пози вачем прийнято рішення №22796 ві д 06.07.2011 року про застосування ад міністративного арешту майн а платника податків.

Відповідно до п.5 ч.2 ст .17 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КА С України) юрисдикція адміні стративних судів поширюєтьс я на публічно-правові спори з а зверненням суб' єкта владн их повноважень у випадках, вс тановлених Конституцією та з аконами України.

Згідно з п.1.1.ст.1 Податково го кодексу України (далі ПК Ук раїни), відносини, що виникают ь у сфері справляння податкі в і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, щ о справляються в Україні, та п орядок їх адміністрування, п латників податків та зборів, їх права та обов'язки, компете нцію контролюючих органів, п овноваження і обов'язки їх по садових осіб під час здійсне ння податкового контролю, а т акож відповідальність за пор ушення податкового законода вства регулюються Податкови м кодексом України.

Згідно п.75.1 ст.75 ПК України, о ргани державної податкової с лужби мають право проводити камеральні, документальні (п ланові або позапланові; виїз ні або невиїзні) та фактичні п еревірки. Камеральні та доку ментальні перевірки проводя ться органами державної пода ткової служби в межах їх повн оважень виключно у випадках та у порядку, встановлених ци м Кодексом, а фактичні переві рки - цим Кодексом та іншими за конами України, контроль за д отриманням яких покладено на органи державної податкової служби.

Документальною перевіркою згідно із п.п.75.1.2 п.75.1 ст.75 ПК Украї ни вважається перевірка, пре дметом якої є своєчасність, д остовірність, повнота нараху вання та сплати усіх передба чених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законод авства, контроль за дотриман ням якого покладено на контр олюючі органи, дотримання ро ботодавцем законодавства що до укладення трудового догов ору, оформлення трудових від носин з працівниками (найман ими особами) та яка проводить ся на підставі податкових де кларацій (розрахунків), фінан сової, статистичної та іншої звітності, регістрів податк ового та бухгалтерського обл іку, ведення яких передбачен о законом, первинних докумен тів, які використовуються в б ухгалтерському та податково му обліку і пов'язані з нараху ванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог інш ого законодавства, контроль за дотриманням якого покладе но на органи державної подат кової служби, а також отриман их в установленому законодав ством порядку органом держав ної податкової служби докуме нтів та податкової інформаці ї, у тому числі за результатам и перевірок інших платників податків.

Статтею 19 Конституції Укр аїни визначено, що органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування зобов' язані діяти лише на підставі , у межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України.

Посадові особи органів дер жавної податкової служби від повідно до ч. 1 ст. 13 Закону Укра їни "Про державну податкову с лужбу в Україні" зобов'язані д отримувати Конституції і зак онів України, інших норматив них актів, прав та охоронюван их законом інтересів громадя н, підприємств, установ, орган ізацій, забезпечувати викона ння покладених на органи дер жавної податкової служби фун кцій та повною мірою викорис товувати надані їм права.

Згідно ст.21 ПК України, посад ові особи контролюючих орган ів зобов'язані: дотримуватис я Конституції України та дія ти виключно у відповідності з цим Кодексом та іншими зако нами України, іншими нормати вними актами; не допускати по рушень прав та охоронюваних законом інтересів громадян, підприємств, установ, органі зацій. Шкода, завдана неправо мірними діями посадових осіб контролюючих органів, підля гає відшкодуванню за рахунок коштів державного бюджету, п ередбачених таким контролюю чим органам.

Відповідно до п. п. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 та п.75.1 ст.75 ПК України, органи д ержавної податкової служби м ають право проводити перевір ки платників податків в поря дку, встановленому цим Кодек сом, зокрема: камеральні, доку ментальні (планові або позап ланові; виїзні або невиїзні) т а фактичні перевірки.

Під час проведення перевір ок органи державної податков ої служби мають право відпов ідно до п.20.1.8 ПК України вивчат и та перевіряти первинні док ументи, які використовуються в бухгалтерському та податк овому обліку, інші регістри, ф інансову, статистичну звітні сть, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів, в иконанням вимог іншого закон одавства, контроль за дотрим анням якого покладено на орг ани державної податкової слу жби.

Згідно ст. 81 ПК України поса дові особи органу державної податкової служби вправі при ступити до проведення докуме нтальної виїзної перевірки з а наявності підстав для її пр оведення, визначених цим Код ексом, і фактичної перевірки , яка проводиться з підстав, ви значених цим Кодексом, та за у мови пред'явлення направленн я на проведення такої переві рки, в якому зазначаються дат а видачі, найменування орган у державної податкової служб и, реквізити наказу про прове дення відповідної перевірки , найменування та реквізити с уб'єкта (об'єкта), перевірка як ого проводиться (прізвище, ім 'я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перев іряється), мета, вид (планова а бо позапланова), підстави, дат а початку та тривалість пере вірки, посада та прізвище пос адової (службової) особи, яка п роводитиме перевірку. Направ лення на перевірку у такому в ипадку є дійсним за наявност і підпису керівника органу д ержавної податкової служби а бо його заступника, що скріпл ений печаткою органу державн ої податкової служби.

При пред'явленні направлен ня платнику податків та/або п осадовим (службовим) особам п латника податків (його предс тавникам або особам, які факт ично проводять розрахункові операції) такі особи розпису ються у направленні із зазна ченням свого прізвища, імені , по батькові, посади, дати і ча су ознайомлення.

Платник податків зобов'яз аний згідно з п. 85.2 ст. 85 ПК Украї ни надати посадовим (службов им) особам органів державної податкової служби у повному обсязі всі документи, що нале жать до предмета перевірки а бо пов'язані з ним. Такий обов' язок виникає у платника пода тків після початку перевірки .

У разі відмови платника под атків або його законних пред ставників надати копії докум ентів посадовій (службовій) о собі органу державної податк ової служби така особа, відпо відно до п. 85.6 ПК України, склад ає акт у довільній формі, що за свідчує факт відмови, із зазн аченням посади, прізвища, іме ні, по батькові платника пода тків (його законного предста вника) та переліку документі в, які йому запропоновано под ати. Зазначений акт підписує ться посадовою (службовою) ос обою органу державної податк ової служби та платником под атків або його законним пред ставником. У разі відмови пла тника податків або його зако нного представника від підпи сання зазначеного акта в ньо му вчиняється відповідний за пис.

Отримання копій документі в згідно з п.85.7 ст.85 ПК України оф ормляється описом. Копія опи су, складеного посадовими (сл ужбовими) особами органу дер жавної податкової служби, вр учається під підпис платнику податків або його законному представнику. Якщо платник п одатків або його законний пр едставник відмовляється від засвідчення опису або від пі дпису про отримання копії оп ису, то посадові (службові) осо би органу державної податков ої служби, які отримують копі ї, роблять відмітку про відмо ву від підпису.

Пунктом 121.1 ст. 121 ПК України , передбачено, що незабезпече ння платником податків збері гання первинних документів о блікових та інших регістрів, бухгалтерської та статистич ної звітності, інших докумен тів з питань обчислення і спл ати податків та зборів протя гом установлених статтею 44 ць ого Кодексу строків їх збері гання та/або ненадання платн иком податків контролюючим о рганам оригіналів документі в чи їх копій при здійсненні п одаткового контролю у випадк ах, передбачених цим Кодексо м тягнуть за собою накладенн я штрафу в розмірі 510 гривень.

Ті самі дії, вчинені платн иком податків, до якого протя гом року було застосовано шт раф за таке саме порушення, тя гнуть за собою накладення шт рафу в розмірі 1020 гривень.

Відповідно до п. 94.1. ст..94 ПК Ук раїни, адміністративний ареш т майна платника податків (да лі - арешт майна) є винятковим способом забезпечення викон ання платником податків його обов'язків, визначених закон ом.

Арешт майна згідно з п.94.2 ПК У країни може бути застосовано , якщо з'ясовується одна з таки х обставин:

- платник податків порушує правила відчуження майна, що перебуває у податковій заст аві;

- фізична особа, яка має пода тковий борг, виїжджає за корд он;

- платник податків відмовля ється від проведення докумен тальної перевірки за наявнос ті законних підстав для її пр оведення або від допуску пос адових осіб органу державної податкової служби;

- відсутні дозволи (ліцензії ) на здійснення господарсько ї діяльності, торгові патент и, сертифікати відповідності реєстраторів розрахункових операцій;

- відсутня реєстрація особи як платника податків в орган і державної податкової служб и, якщо така реєстрація є обов 'язковою відповідно до цього Кодексу, або коли платник под атків, що отримав податкове п овідомлення або має податков ий борг, вчиняє дії з переведе ння майна за межі України, йог о приховування або передачі іншим особам;

- платник податків відмовля ється від проведення перевір ки стану збереження майна, як е перебуває у податковій зас таві;

- платник податків не допуск ає податкового керуючого до складення акта опису майна, я ке передається в податкову з аставу, та/або акта опису (виді лення) майна для його продажу .

Відповідно до п. 94.5 ПК Украї ни, арешт майна може бути повн им або умовним.

Повним арештом майна визна ється заборона платнику пода тків на реалізацію прав розп орядження або користування й ого майном. У цьому випадку ри зик, пов'язаний із втратою фун кціональних чи споживчих яко стей такого майна, покладаєт ься на орган, який прийняв ріш ення про таку заборону.

Умовним арештом майна визн ається обмеження платника по датків щодо реалізації прав власності на таке майно, який полягає в обов'язковому попе редньому отриманні дозволу к ерівника відповідного орган у державної податкової служб и на здійснення платником по датків будь-якої операції з т аким майном. Зазначений дозв іл може бути виданий керівни ком органу державної податко вої служби, якщо за висновком податкового керуючого здійс нення платником податків окр емої операції не призведе до збільшення його податкового боргу або до зменшення ймові рності його погашення.

За наявності однієї з обста вин, визначених у пункті 94.2 ціє ї статті, керівник органу дер жавної податкової служби (йо го заступник), відповідно до п .94.6 ПК України приймає рішення про застосування арешту май на платника податків, яке над силається:

- платнику податків з вимог ою тимчасово зупинити відчуж ення його майна;

- іншим особам, у володінні, р озпорядженні або користуван ні яких перебуває майно тако го платника податків, з вимог ою тимчасово зупинити його в ідчуження.

Арешт коштів на рахунку пл атника податків здійснюєтьс я виключно на підставі рішен ня суду шляхом звернення орг ану державної податкової слу жби до суду.

Звільнення коштів з-під аре шту банк або інша фінансова у станова здійснює за рішенням суду.

Разом з тим, відповідно до п . 94.10 ПК України, арешт на майно м оже бути накладено рішенням керівника органу державної п одаткової служби (його засту пника), обґрунтованість яког о протягом 96 годин має бути пе ревірена судом.

Згідно з п. п. 94.19.1 п. 94.19 ПК Україн и, припинення адміністративн ого арешту майна платника по датків здійснюється у зв'язк у з відсутністю протягом стр оку, зазначеного у пункті 94.10 рі шення суду про визнання ареш ту обґрунтованим.

З системного аналізу вищен аведених норм податкового ко дексу України суд дійшов вис новку, що передумовою для зве рнення органу державної пода ткової служби до суду про аре шт коштів на рахунках платни ка податків є прийняття пода тковим органом рішення про з астосування арешту майна пла тника податків, обґрунтовані сть якого протягом 96 годин має бути перевірена судом.

Як встановлено судом з до лучених позивачем актів, так і складені не через не допуск посадових осіб до перевірки , а у зв' язку з ненаданням нео бхідних для проведення перев ірки документів, за що пункто м 121.1 ст. 121 ПК України, передбаче но накладення штрафу в розмі рі 510 гривень. Проте у матеріал ах справи відсутні докази за стосування позивачем до відп овідача штрафних санкцій.

При цьому у матеріалах спра ви містяться протоколи виїмк и у відповідача ряду первинн их документів від 28.07.2011 року, а о тже відповідач і не міг такі н адати при перевірці.

Також у матеріалах справ и відсутні докази прийняття судом рішення про підтвердже ння обґрунтованості застосо ваного до відповідача згідно рішення №22796 від 06.07.2011 року адмін істративного арешту майна пл атника податків, а отже згідн о з п. п. 94.19.1 п. 94.19 ПК України, такий арешт припинився і відповід но, відсутні підстави для аре шту коштів на рахунку платни ка податків.

З огляду на наведене, оскі льки іншого не було встановл ено у визначеному законом по рядку, суд вважає позовні вим оги необґрунтованими, безпід ставними та такими, що не підл ягають задоволенню.

Керуючись ст. ст. 7-14, 50, 71, 86, 143, 158, 160-163 , 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

п о с т а н о в и в :

1. У задоволенні адміністра тивного позову відмовити пов ністю.

2. Судові витрати з сторін не стягуються.

Постанова набирає законн ої сили в строк та в порядку, п ередбаченому ст.254 Кодексу адм іністративного судочинства України.

Постанова може бути оскарж ена в строк та в порядку, визна ченому ст.186 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и.

У судовому засіданн і оголошено вступну та резол ютивну частини постанови.

Повний текст постано ви складено та підписано 17.10.2011р . о 10:00год.

Суддя Костів М.В.

З оригіналом згідно

Суддя Костів М.В.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.10.2011
Оприлюднено08.11.2011
Номер документу18849455
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-7685/11/1370

Постанова від 23.05.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 22.05.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 24.10.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Борисенко І.В.

Ухвала від 13.06.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Нечитайло О.М.

Ухвала від 13.04.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Нечитайло О.М.

Ухвала від 06.06.2013

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Сапіга В.П.

Постанова від 12.10.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Костів Михайло Васильович

Ухвала від 11.07.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Костів Михайло Васильович

Ухвала від 11.07.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Костів Михайло Васильович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні