Постанова
від 16.05.2011 по справі 2а-2485/11/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИ ВНИЙ СУД міста КИЄВА

01014, м.Київ, вул. Командарма Кам енєва 8, корпус 1

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

16 травня 2011 року 14:00 № 2а-2485/11/2670

Окружний адміністративн ий суд міста Києва у складі го ловуючого судді Савченко А.І ., при секретарі Литовці Ю.Є., ро зглянувши у письмовому прова дженні адміністративну спра ву

за позовом Запорізького районно го центру зайнятості

до Товариства з обмеженою ві дповідальністю «Світлоград »

про стягнення коштів у розмір і 4 073, 51 грн.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Запорізький районний центр зайнятості (далі по тек сту - позивач) звернувся до О кружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Товариства з обмеженою відп овідальністю «Світлоград»(д алі по тексту - ТОВ «Світлог рад», відповідач) про стягнен ня виплаченої у надлишковому розмірі допомоги по безробі ттю у сумі 4 073,51 грн.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Києва від 23 лютого 2011 року відкрито п ровадження в адміністративн ій справі та призначено спра ву до судового розгляду на 15 б ерезня 2011 року.

Судове засідання, призначе не на 15 березня 2011 року, судом ві дкладалось на 22 березня 2011 року та 8 квітня 2011 року в зв' язка з неявкою представників позив ача та відповідача.

Судове засідання, призначе не на 8 квітня 2011 року, не відбул ося по причині перебування г оловуючого судді на лікарнян ому. Наступне судове засідан ня призначено на 15 квітня 2011 ро ку.

У судове засідання, признач ене на 15 квітня 2011 року, жодна зі сторін не з' явилась, хоча пр о дату, час та місце судового р озгляду справи були повідомл ені належним чином. Від позив ача надійшло клопотання про розгляд справи за його відсу тності.

Частина 6 статті 128 Кодексу ад міністративного судочинств а України встановлює, якщо не має перешкод для розгляду сп рави у судовому засіданні, ви значених цією статтею, але пр ибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були н алежним чином повідомлені пр о дату, час і місце судового ро згляду, суд має право розглян ути справу у письмовому пров адженні у разі відсутності п отреби заслухати свідка чи е ксперта.

Враховуючи положення част ини 6 статті 128 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни, беручи до уваги відсутні сть потреби заслухати свідка чи експерта, в судовому засід анні 15 квітня 2011 року суд ухвал ив перейти до розгляду справ и в письмовому провадженні.

Розглянувши подані докуме нти та матеріали, всебічно і п овно з' ясувавши всі фактичн і обставини, на яких ґрунтуєт ься позов, об' єктивно оціни вши докази, які мають юридичн е значення для розгляду спра ви і вирішення спору по суті, О кружний адміністративний су д міста Києва, -

ВСТАНОВИВ:

Спірні правовідносини рег улюються Законом України «Пр о зайнятість населення»від 0 1.03.1991р. №803-ХІІ (далі по тексту - З акон України від 01.03.1991р. №803-ХІІ), З аконом України «Про загально обов' язкове державне соціа льне страхування на випадок безробіття»від 02.03.2000р. № 1533-ІІІ (д алі по тексту - Закон Україн и від 02.03.2000р. № 1533-ІІІ) та Порядком розслідування страхових вип адків та обґрунтованості вип лат матеріального забезпече ння безробітним, затверджено го наказом Міністерства прац і та соціальної політики Укр аїни, Державної податкової а дміністрації України від 13.02.200 9р. № 60/62 (далі по тексту- Порядо к №60/62).

Частиною 1 статті 18 Закону Ук раїни від 01.03.1991р. №803-ХІІ (у редакц ії, що діяла на момент виникне ння спірних правовідносин) в становлено, що для реалізаці ї державної політики зайнято сті населення, професійної о рієнтації, підготовки і пере підготовки, працевлаштуванн я та соціальної підтримки ти мчасово не працюючих громадя н у порядку, що визначається К абінетом Міністрів України ( вищим органом виконавчої вла ди), створюється державна слу жба зайнятості, діяльність я кої здійснюється під керівни цтвом Міністерства праці та соціальної політики України , місцевих державних адмініс трацій та органів місцевого самоврядування.

Частина 2 статті 18 зазначено го Закону передбачає, що держ авна служба зайнятості склад ається з Державного центру з айнятості Міністерства прац і та соціальної політики Укр аїни, центру зайнятості Авто номної Республіки Крим, обла сних, Київського та Севастоп ольського міських, районних, міськрайонних, міських і рай онних у містах центрів зайня тості, центрів організації п рофесійного навчання незайн ятого населення і центрів пр офесійної орієнтації населе ння, інспекцій по контролю за додержанням законодавства п ро зайнятість населення.

Враховуючи викладені прав ові норми, органом, уповноваж еним державою здійснювати ві дповідні функції у даних спі рних правовідносинах є Запор ізький районний центр зайнят ості, який входить до складу д ержавної служби зайнятості.

28.04.2009р. ОСОБА_1 подано заяв у до Запорізького районного центру зайнятості з прохання м надати статус безробітного з виплатою допомоги по безро біттю, відповідно до Закону У країни «Про зайнятість насел ення»та Закону України «Про загальнообов' язкове держа вне соціальне страхування на випадок безробіття», на підс таві якої їй було надано стат ус безробітного та призначен о допомогу по безробіттю.

Наказом Запорізького райо нного центру зайнятості № 120 в ід 21.09.2009р. ОСОБА_1 знято з обл іку в якості безробітного у з в' язку із працевлаштування м.

Згідно пункту 5 частини 2 ста тті 12 Закону України від 02.03.2000р . № 1533-ІІІ виконавча дирекція Ф онду та її робочі органи конт ролюють правильність витрат за страхуванням на випадок б езробіття, проводять розслід ування страхових випадків та обґрунтованості виплати мат еріального забезпечення в по рядку, встановленому централ ьними органами виконавчої вл ади у сфері праці та соціальн ої політики, державної подат кової політики, Пенсійним фо ндом України за погодженням з правлінням Фонду.

Відповідно до пункту 26 Поря дку обчислення середньої зар обітної плати (доходу, грошов ого забезпечення) для розрах унку виплат за загальнообов' язковим державним соціальн им страхуванням, затверджено го Постановою Кабінету Мініс трів України від 26.09.2001р. № 1266, робо чі органи виконавчих дирекці й фондів загальнообов'язково го державного соціального ст рахування мають право переві ряти обґрунтування видачі до відок про середню заробітну плату, достовірність зазначе них у них відомостей шляхом з віряння даних, зазначених у д овідках, з відомостями про на раховану заробітну плату на підприємствах, в установах ч и організаціях або з базою да них персоніфікованого облік у застрахованих осіб Пенсійн ого фонду та базою даних ДПА.

На підставі зазначених вищ е норм чинного законодавства та запиту Київського місько го центру зайнятості від 30.08.2010р . № 08-8599 Дарницьким районним цен тром зайнятості проведено зв ірку даних про доходи особи, я кою встановлено, що ОСОБА_1 на підприємстві «Світлогра д»не працювала та доходи не о тримувала. При звірці даних д овідки про середню заробітну плату, виданої ОСОБА_1, з ре зультатами перевірки було ви явлено надання роботодавцем недостовірних відомостей пр о доходи особи, що призвело до виплати допомоги по безробі ттю у надлишковому розмірі.

За результатами проведено ї перевірки складено акт від 21.09.2010р. № 105.

Зазначене підтверджується поясненнями від 21.09.2010р., надани ми директором ТОВ «Світлогра д»Федосєєвим Г.В.

Відповідно до пункту 2 части ни 2 статті 35 Закону України ві д 02.03.2000р. № 1533-ІІІ роботодавець зо бов' язаний подавати викона вчій дирекції Фонду в устано вленому порядку відповідно д о законодавства відомості пр о розмір заробітної плати, ви користання робочого часу пра цівників, у тому числі прийня тих за направленням державно ї служби зайнятості з наданн ям роботодавцю дотації за ра хунок коштів Фонду на створе ння додаткових робочих місць для працевлаштування безроб ітних.

Частиною 3 статті 35 Закону Ук раїни від 02.03.2000р. № 1533-ІІІ встанов лено, що у разі подання недос товірних відомостей, передба чених пунктом 2 частини 2 цієї статті, роботодавець доброві льно чи на підставі рішення с уду повинен відшкодувати стр аховику заподіяну шкоду.

Зазначені норми Закону Укр аїни від 02.03.2000р. № 1533-ІІІ кореспон дуються з приписами Порядку №60/62, частиною 2 пункту 6 якого вс тановлено, якщо відомості пр о доходи особи, на підставі як их призначено матеріальне за безпечення, є недостовірними з вини роботодавця, центри за йнятості проводять перераху нок страхових виплат з дня їх призначення. Суми незаконно виплачених коштів повертают ься роботодавцем .

Відповідно до пункту 7 вказа ного Порядку, рішення про пов ернення коштів особою чи роб отодавцем оформлюється нака зом. Протягом двох робочих дн ів після прийняття рішення ц ентр зайнятості надсилає осо бі чи роботодавцю рекомендов аним листом повідомлення про необхідність протягом 15 кале ндарних днів з дня отримання повідомлення повернути неза конно виплачені кошти.

Так, 22.10.2010р. Запорізьким район ним центром зайнятості прове дено відповідний перерахуно к допомоги по безробіттю, вип лаченої ОСОБА_1 за період з 28.04.2009р. по 21.09.2009р., відповідно до я кого сума незаконно виплачен их коштів становить 4 073, 51 грн.

Також, 22.10.2010р. Запорізьким рай онним центром зайнятості нап равлено на адресу відповідач а лист № 883/10 з копією наказу Зап орізького районного центру з айнятості від 21.10.2010р. № 40 щодо від шкодування коштів, виплачени х безробітній ОСОБА_1, як д опомога по безробіттю в сумі 4 073, 51 грн.

Вказаний лист отримано від повідачем 17.11.2010р., про що свідчи ть наявна в матеріалах справ и копія повідомлення про вру чення поштового відправленн я.

Статтею 39 Закону України ві д 02.03.2000р. № 1533-ІІІ встановлено, що с пори, які виникають із правов ідносин за цим Законом, виріш уються в судовому порядку.

На час розгляду справи та пр ийняття рішення по суті заяв лених позовних вимог доказів сплати зазначеної суми відп овідачем суду не надано.

Відповідно до частини 1 стат ті 9 Кодексу адміністративно го судочинства України, суд п ри вирішенні справи керуєтьс я принципом законності, відп овідно до якого: 1) суд вирішує справи відповідно до Консти туції та законів України, а та кож міжнародних договорів, з года на обов' язковість яких надана Верховною Радою Укра їни; 2) суд застосовує інші нор мативно-правові акти, прийня ті відповідним органом на пі дставі, у межах повноважень т а у спосіб, передбачені Конст итуцією та законами України.

Відповідно до частини 1 стат ті 71 Кодексу адміністративно го судочинства України кожна сторона повинна довести ті о бставини, на яких ґрунтуютьс я її вимоги та заперечення, кр ім випадків, встановлених ст аттею 72 цього Кодексу.

Згідно із частиною 1 статті 69 Кодексу адміністративного судочинства України доказа ми в адміністративному судоч инстві є будь-які фактичні да ні, на підставі яких суд встан овлює наявність або відсутні сть обставин, що обґрунтовую ть вимоги і заперечення осіб , які беруть участь у справі, т а інші обставини, що мають зна чення для правильного виріше ння справи. Ці дані встановлю ються судом на підставі пояс нень сторін, третіх осіб та їх ніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експерті в.

Відповідно до статті 70 Коде ксу адміністративного судоч инства України належними є д окази, які містять інформаці ю щодо предмету доказування. Суд не бере до розгляду доказ и, які не стосуються предмету доказування. Обставини, які з а законом повинні бути підтв ерджені певними засобами док азування, не можуть підтверд жуватися ніякими іншими засо бами доказування, крім випад ків, коли щодо таких обставин не виникає спору.

Доказів, які б спростовувал и доводи позивача відповідач суду не надав.

Оцінивши докази, які є у спр аві, за своїм внутрішнім пере конанням, що ґрунтується на ї х безпосередньому, всебічном у, повному та об' єктивному д ослідженні, та враховуючи вс і наведені обставини, Окружн ий адміністративний суд міст а Києва вважає позовні вимог и обґрунтованими, а позов так им, що підлягає задоволенню.

Враховуючи викладене, керу ючись статтями 69, 70, 71, 158 - 163 Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов Запорізького р айонного центру зайнятості з адовольнити.

2. Стягнути з Товариства з об меженою відповідальністю «С вітлоград»(м. Київ, вул. Б.Гмир і, 13, ЄДРПОУ 32590115) на користь Запор ізького районного центру зай нятості (69089, м. Запоріжжя, вул. І стоміна, 8, ОКПО 20510074, ГУДКУ у Запо різькій області, МФО 813015, р/р 3717330090 1122, призначення платежу - від шкодування допомоги по безро біттю) грошові кошти у розмір і 4 073, 51 грн. (чотири тисячі сімде сят три) грн. 51 коп.

Постанова набирає зако нної сили відповідно до стат ті 254 Кодексу адміністративно го судочинства України.

Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції за правилами, встановл еними статтями 185-187 Кодексу адм іністративного судочинства України.

Суддя А.І. Савченко

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення16.05.2011
Оприлюднено07.11.2011
Номер документу18852127
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2485/11/2670

Ухвала від 14.02.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко А.І.

Ухвала від 03.02.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко А.І.

Ухвала від 23.02.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко А.І.

Постанова від 16.05.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Савченко А.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні