ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА
01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
16 серпня 2011 року № 2а-7838/11/2670
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Григоровича П.О. при секретарі судового засідання Очколясу О.В. розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом
Державної податкової інспекції у Оболонському районі м. Києва
до
про
припинення юридичної особи
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Позивач звернувся з позовом про припинення юридичної особи –Корпорації «Аудит бізнесу».
Ухвалою суду від 02.06.2011 року відкрито провадження у справі №2а-7838/11/2670 та призначено її до розгляду у судовому засіданні 29.06.2011 року та в подальшому було перенесено на 16.08.2011 року.
Позовні вимоги позивач мотивував тим, що відповідач фактично не знаходиться за вказаним у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців місцезнаходженням, що унеможливлює здійснення контролю та нагляду за його діяльністю з боку органів державної податкової служби.
Однак, в доповнення до підстав позову позивач зазаначив, що Корпорація «Аудит Бізнесу»не звітує до ДПІ у Оболонському районі м. Києва більше року.
В судове засідання відповідач не прибув, за адресою зазначеною у Довідці з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців не знаходиться. Направлена поштова кореспонденція повернулася до суду з поміткою "за закінченням терміну зберігання".
Враховуючи положення частини 11 статті 35 КАС України, суд дійшов висновку, що відповідач про дату час та місце розгляду справи повідомлений належним чином.
До судового засідання 16.08.2011р. відповідач також не з’явився, тому справа, відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України та враховуючи згоду позивача, вирішується в письмовому провадженні на підставі наявних в ній доказів.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з’ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд м. Києва, –
ВСТАНОВИВ:
Корпорація «Аудит бізнесу»зареєстрована як суб’єкт підприємницької діяльності- юридична особа Оболонською районною у м. Києві державною адміністрацією 08.11.2005 року, код ЄДРПОУ 33783076, адреса місцезнаходження: 04205, м. Київ, пр-т. Оболонський, буд.23-А.
Як платник податків Корпорація «Аудит бізнесу»взяте на облік в ДПІ у Оболонському районі м. Києва 10.11.2005р.
В обґрунтування позовних вимог щодо відсутності вказаним у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців місцезнаходженням позивач посилається на запис 7 в Єдиному державному реєстрі, де в графі «Дата проведення, номер запису та назва реєстраційної дії»вказано –«зняття з обліку 11.01.2011р.»
Проте, як встановлено судом, відповідно до запису 8 в графі «дата проведення, номер запису та назва реєстраційної дії»вказано –«взяття на облік 11.01.2011р.».
Крім того, як вбачається з довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, станом на 08.07.2011р. щодо Корпорації «Аудит бізнесу»у графі «місцезнаходження»міститься запис про місцезнаходження юридичної особи (04205, м. Київ, проп. Оболонський, буд. 23-А).
Також, згідно заяви позивача від 16.08.2011р. щодо доповнення до підстав позовної заяви, ДПІ у Оболонському районі м. Києва вказує на те, що Корпорація «Аудит бізнесу»не звітує до податкового органу більше року. Остання декларація була подана відповідачем за червень 2008 року.
Згідно довідки про заборгованість від 16.08.2011р. ДПІ у Оболонському районі м. Києва, встановлено, що Корпорація «Аудит бізнесу»заборгованості зі сплати податків та зборів перед бюджетом не має.
Відповідно до п. 5 ч.1 ст. 1 Закону України № 755-IV від 15.05.2003 «Про державну реєстрацію юридичних та фізичних осіб-підприємців»(далі –Закон № 755-IV) місцезнаходження юридичної особи - адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені.
У разі якщо зміна відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, не пов'язана із змінами, що вносяться до установчих документів юридичної особи, або не підлягає державній реєстрації, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), подає (надсилає рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної особи заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі (ст.19 Закону № 755-IV).
Відповідно до змісту ч. 1 ст. 33 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних та фізичних осіб-підприємців” юридична особа припиняється за судовим рішенням, підставою для прийняття якого згідно з ч. 2 ст. 38 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних та фізичних осіб-підприємців”, зокрема, є наявність в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.
Відповідно до пп. 20.1.12 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України, який набув чинності з 01.01.2011 р., органи державної податкової служби мають право у випадках, встановлених законом, звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.
Відповідно до ч. 2 ст. 67 Податкового кодексу України органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо:
- припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців;
- відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців;
- скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
З системного аналізу вказаних норм Податкового кодексу України вбачається, що до компетенції органів державної податкової служби віднесено контроль за додержанням податкового законодавства.
Водночас, відповідно до ч. 2 ст. 7 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців»державний нагляд за дотриманням законодавства у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців здійснює спеціально уповноважений орган з питань державної реєстрації, яким відповідно до Наказу Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва № 50 від 08.06.2005 року на сьогодні є Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва.
Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.
Таким чином, оскільки до компетенції органів державної податкової служби не віднесено контроль за дотриманням законодавства у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, в тому числі контроль за достовірністю даних, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, звернення до суду з вимогою скасування державної реєстрації юридичної особи на підставі її відсутності за вказаним у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців місцезнаходженням виходить за межі повноважень органів державної податкової служби, що є підставою для відмови у задоволенні позову.
Поряд з цим, судом не заперечується право органів державної податкової служби на звернення до суду з позовом про скасування державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців у зв’язку з неподанням податкової звітності.
Так, відповідно до п. 16.1.3. Податкового кодексу України платники податків зобов’язані подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Згідно зі ст. 247 Господарського кодексу України, у разі здійснення суб'єктом господарювання діяльності, що суперечить закону чи установчим документам, до нього може бути застосовано адміністративно-господарську санкцію у вигляді скасування державної реєстрації цього суб'єкта та його ліквідації.
Згідно п. 15 ст. 58 Господарського кодексу України скасування (припинення) державної реєстрації суб‘єкта господарювання здійснюється на підставі рішення суду у випадках, передбачених законом.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що відповідач протягом більше року не подає до органів державної податкової служби декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.
Таким чином, суд приходить до висновку про можливість в даному випадку задовольнити позовні вимоги.
Керуючись ст.ст. 9, 69-71, 94, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позовні вимоги задовольнити повністю.
2. Припинити юридичну особу- Корпорація «Аудит бізнесу»(код ЄДРПОУ 33783076).
3. Зобов’язати державного реєстратора Оболонської районної в м. Києві державної адміністрації не пізніше наступного робочого дня з дати надходження судового рішення щодо припинення юридичної особи –Корпорації «Аудит бізнесу»»(код ЄДРПОУ 33783076) внести до Єдиного державного реєстру запис щодо цього судового рішення та в той же день повідомити органи статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування та юридичну особу, щодо якої було прийнято судове рішення, про внесення до Єдиного державного реєстру такого запису. Вказати як голову комісії з припинення (ліквідаційної комісії) юридичної особи керівника органу управління або засновника (учасника) юридичної особи.
4. Постанову надіслати сторонам по справі, державному реєстратору для здійснення заходів по припиненню юридичної особи у встановленому законом порядку.
Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст.ст. 185-187 КАС України. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя П.О. Григорович
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 16.08.2011 |
Оприлюднено | 07.11.2011 |
Номер документу | 18852538 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Григорович П.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні