Постанова
від 10.10.2011 по справі 2а-11932/11/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

10 жовтня 2011 року 15:38 № 2а-11932/11/2670

Окружний адміністрат ивний суд міста Києва у склад і:

головуючого судді Аблова Є .В.;

при секретарі Мальчик І.Ю.,

за участю сторін:

представника позивача - Добролеж К.І.,

представника відповідача - Геги В.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адмініст ративну справу за позовом то вариства з обмеженою відпові дальністю «Альянс-Центр»до Д ержавної податкової інспекц ії у Солом' янському районі м. Києва про визнання протипр авним та скасування податков ого повідомлення - рішення, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до суду з позовом до Державної п одаткової інспекції у Солом' янському районі м. Києва про в изнання протиправним та скас ування податкового повідомл ення - рішення, обґрунтовуюч и свої вимоги тим, що оскаржув ане податкове повідомлення - рішення прийняте з порушення м вимог чинного законодавств а, так як позивач правомірно в ключив до складу валових вит рат суми по поставці електро технічної та сантехнічної пр одукції за договором поставк и укладеним з ТОВ «Астана К»у відповідності до пп. 7.4.1 п. 7.4 Зак ону України «Про податок на д одану вартість», підтвердивш и суми ПДВ податковими накла дними та договором поставки, які виписані з дотриманням п п.7.2.4 п. 7.2 Закону України "Подато к на додану вартість" щодо ная вності в особи, що їх виписала , статусу платника податку на додану вартість. Крім того, п озивач зазначив, що чинним за конодавством України не пере дбачена відповідальність пл атника податку за порушення іншими підприємствами певни х норм законодавства.

У судовому засіданні пре дставник позивач позовні вим оги підтримав та просив суд в изнати протиправним та скас увати податкове повідомленн я-рішення № 0003122307 від 11.08.11р. на суму 942 556,00 грн., з яких за основни м платежем 942 555,00 грн. та 1 грн. штр афних (фінансових) санкцій.

Представник відповідача позовні вимоги не визнав пов ністю та зазначив, що оскаржу ване податкове повідомлення - рішення прийняте відповід ачем відповідно до вимог чин ного законодавства, оскільки позивач мав господарські вз аємовідносини із підприємст вами, які мають ознаки фіктив ності.

Розглянувши у відкритому с удовому засіданні матеріали справи, заслухавши представ ника позивача та представник а відповідача, суд дійшов нас тупних висновків:

Судом встановлено, що з 28.07.11р . по 29.07.11р. Державною податковою інспекцією у Солом' янськом у районі м. Києва проведено до кументальну позапланову нев иїзну перевірку товариства з обмеженою відповідальністю «Альянс-Центр»(ЄДРПОУ 31456548) з пи тань правильності нарахуван ня податкових зобов' язань т а податкового кредиту з пода тку на додану вартість квіте нь 2011 року.

За результатами перевірк и встановлено порушення това риством з обмеженою відповід альністю «Альянс-Центр»вимо г п. 198.3, 198.6, ст. 198, п. 201.4, п. 201.6 ст. 201 Податк ового кодексу України та п. 4 П орядку заповнення податково ї накладної, затвердженого Н аказом Державної податкової адміністрації України від 21.1 2.10р. № 969, в результаті чого заниж ено податок на додану вартіс ть на загальну суму 942 555,00 грн., в тому числі за квітень 2011 року в сумі 942 555,00 грн. про, що складено акт № 8757/23-07/31456548 від 01.08.11р.

На підставі акту перевірк и № 8757/23-07/31456548 від 01.08.11р. Державною по датковою інспекцією у Солом' янському районі м. Києва прий няте податкове повідомлення - рішення: з податку на додан у вартість № 0003122307 від 11.08.11р. на суму 942 556,00 грн., з яких за основн им платежем 942 555,00 грн. та 1 грн. шт рафних (фінансових) санкцій.

З акту перевірки вбачаєть ся, що підставою для прийнятт я відповідачем оскаржуваног о податкового повідомлення - рішення стало те, що позиваче м в перевіряємому періоді ві днесено до податкового креди ту сум податку на додану варт ість по податковим накладним виписаних ТОВ «Астана К»(ЄДР ПОУ 37270449), засновником якого є ОСОБА_3, яка будучи допитано ю пояснила, що підготовкою та оформленням реєстраційних д окументів підприємства займ алась особа, яка назвала себе на ім' я Сергій, до установчо го фонду підприємства не вно сила особисте майно та грошо ві кошти, реєстрацію карток н а відкриття розрахункових ра хунків в банківських установ ах здійснювала, банк знаходи ться в районі вул. Щербакова, у году про оренду офісного при міщення не підписувала, в орг ани держреєстрації не зверта лась, до органів податкової і нспекції з метою реєстрації даного підприємства не зверт алась, свідоцтво про реєстра цію платника податку на дода ну вартість не отримувала, на міру на ведення фінансово-го сподарської діяльності ТОВ « Астана К»не мала та на ТОВ «Ас тана К»не працювала.

Таким чином, податковим орг аном зроблено висновок про в ідсутність можливості викон ання зобов' язань ТОВ «Астан а К»по поставці електротехні чної та сантехнічної продукц ії за договором поставки, а то му господарські відносини не були спрямовані на настання реальних правових наслідків .

Як вбачається із матеріалі в справи факт здійснення гос подарських відносин товарис тва з обмеженою відповідальн істю «Альянс-Центр»з товарис твом з обмеженою відповідаль ністю «Астана К»підтверджує ться договором поставки това ру № 0804/1-11 від 08.04.11р. та видатковим и накладними.

На виконання вищевказано го договору позивачем на кор исть постачальника перерахо вано грошові кошти у визначе них розмірах. У ціні виконани х робіт позивачем сплачено с уму податку на додану вартіс ть, яку у подальшому включено до складу податкового креди ту.

Відповідно до п. 81.1. ст. 81 Под аткового кодексу України, По садові особи органу державно ї податкової служби мають пр аво приступити до проведення документальної виїзної пере вірки, фактичної перевірки з а наявності підстав для їх пр оведення, визначених цим Код ексом, та за умови пред'явленн я або надіслання у випадках, в изначених цим Кодексом, таки х документів: направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата ви дачі, найменування органу де ржавної податкової служби, р еквізити наказу про проведен ня відповідної перевірки, на йменування та реквізити суб' єкта (об'єкта), перевірка якого проводиться (прізвище, ім'я, п о батькові фізичної особи - пл атника податку, який перевір яється), мета, вид (планова або позапланова), підстави, дата п очатку та тривалість перевір ки, посада та прізвище посадо вої (службової) особи, яка пров одитиме перевірку. Направлен ня на перевірку у такому випа дку є дійсним за наявності пі дпису керівника органу держа вної податкової служби або й ого заступника, що скріплени й печаткою органу державної податкової служби.

Відповідно до п. 14.1.181. ст. 14 Пода ткового кодексу України, под атковий кредит - сума, на яку п латник податку на додану вар тість має право зменшити под аткове зобов'язання звітного (податкового) періоду, визнач ена згідно з розділом V Кодекс у.

Підпунктом 198.3 ст. 198 Податково го кодексу України встановле но, що податковий кредит звіт ного періоду визначається ви ходячи з договірної (контрак тної) вартості товарів/послу г, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно д о статті 39 цього Кодексу, та ск ладається з сум податків, нар ахованих (сплачених) платник ом податку за ставкою, встано вленою пунктом 193.1 статті 193 цьо го Кодексу, протягом такого з вітного періоду у зв'язку з: пр идбанням або виготовленням т оварів (у тому числі при їх імп орті) та послуг з метою їх пода льшого використання в оподат ковуваних операціях у межах господарської діяльності пл атника податку; придбанням (б удівництвом, спорудженням) о сновних фондів (основних зас обів, у тому числі інших необо ротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні кап італьні активи), у тому числі п ри їх імпорті, з метою подальш ого використання в оподатков уваних операціях у межах гос подарської діяльності платн ика податку. Право на нарахув ання податкового кредиту вин икає незалежно від того, чи та кі товари/послуги та основні фонди почали використовуват ися в оподатковуваних операц іях у межах господарської ді яльності платника податку пр отягом звітного податкового періоду, а також від того, чи з дійснював платник податку оп одатковувані операції протя гом такого звітного податков ого періоду.

Відповідно до п. 198. 2 ст. 198 Подат кового кодексу України, дато ю виникнення права платника податку на віднесення сум по датку до податкового кредиту вважається дата тієї події, щ о відбулася раніше; дата спис ання коштів з банківського р ахунка платника податку на о плату товарів/послуг; дата от римання платником податку то варів/послуг, що підтверджен о податковою накладною.

Згідно з приписами п. 201 ст. 201 П одаткового кодексу України, Податкова накладна виписуєт ься у двох примірниках у день виникнення податкових зобов 'язань продавця. Оригінал под аткової накладної видається покупцю, копія залишається у продавця товарів/послуг. Под аткова накладна є податковим документом і одночасно відо бражається у податкових зобо в'язаннях і реєстрі виданих п одаткових накладних продавц я та реєстрі отриманих подат кових накладних покупця. Под аткова накладна видається пл атником податку, який здійсн ює операції з постачання тов арів/послуг, на вимогу покупц я та є підставою для нарахува ння сум податку, що відносять ся до податкового кредиту.

Отже, судом встановлено, що на час здійснення господа рських операцій між товарист вом з обмеженою відповідальн істю «Альянс-Центр» та товар иством з обмеженою відповіда льністю «Астана К»останній б ув належним чином зареєстров аний як платник податку.

Податковий кредит позивач а за період, що перевірявся, сф ормований на підставі податк ових накладних отриманих від ТОВ «Астана К», що містяться в матеріалах справи, яке було н а момент їх видачі зареєстро ване у встановленому порядку податковим законодавством, як платник податку на додану вартість і йому відповідно д о законодавства надано право на видачу податкових наклад них.

Статтею 18 Закону України « Про державну реєстрацію юрид ичних осіб та фізичних осіб - підприємців»встановлено, що якщо відомості, які підлягаю ть внесенню до Єдиного держа вного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприєм ців, були внесені до нього, то вони вважаються достовірним и і можуть бути використані у спорі з третьою особою, доки д о них не внесено відповідних змін. Якщо відомості, які підл ягають внесенню до цього реє стру, є достовірними і були в несені до нього, то третя особ а може посилатися на них у спо рі як на достовірні за винятк ом випадків, коли вона знала а бо могла знати про те, що такі відомості є недостовірним.

Частинами 1-3 ст. 9 Закону Укра їни «Про бухгалтерський облі к та фінансову звітність в Ук раїні»передбачено, що підста вою для бухгалтерського облі ку господарських операцій є первинні документи, які фікс ують факт здійснення господа рської операції. Первинні до кументи повинні бути складен і під час здійснення господа рської операції, а якщо це нем ожливо безпосередньо після ї ї закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення да них на підставі первинних до кументів можуть складатися з ведені облікові документи.

Визнання фіктивним підпри ємства не тягне за собою неді йсність угод, укладених з так ими підприємствами з моменту його державної і до моменту в иключення з державного реєст ру, та не позбавляє правового значення виданих за такими г осподарськими операціями по даткових накладних. Несплата податку продавцем при факти чному здійсненні господарсь кої операції не впливає на по датковий кредит покупця та с уму бюджетного відшкодуванн я. Податкові органи не можуть нараховувати податок на дод ану вартість та накладати шт рафні санкції на покупця при несплаті сум податку продав цем, а також за можливу недост овірність відомостей про них , оскільки чинне законодавст во не встановлює підстав для такого нарахування на накла дання штрафних санкцій.

Отже, за таких обставин суд вважає, що у товариства з обме женою відповідальністю «Аль янс-Центр»були всі підстави для формування податкового к редиту.

Щодо порушення позивачем п орядку заповнення податково ї накладної, суд зазначає нас тупне.

Відповідно до п. 201.6 ст. 201 Подат кового Кодексу України, пода ткова накладна є податковим документом і одночасно відоб ражається у податкових зобов 'язаннях і реєстрі виданих по даткових накладних продавця та реєстрі отриманих податк ових накладних покупця.

Згідно п. 4 Порядку заповнен ня податкової накладної, зат вердженого Наказом Державно ї податкової адміністрації У країни від 21.12.10р. № 969, сплачена (н арахована) сума податку на до дану вартість у податковій н акладній повинна відповідат и сумі податкових зобов'язан ь з постачання товарів/послу г продавця у реєстрі виданих та отриманих податкових нак ладних.

Як вбачається з матеріалів справи, сума податку на додан у вартість у податковій накл адній позивача відповідає су мі податкових зобов'язань з п остачання товарів/послуг ТОВ ««Астана К»у реєстрі видани х та отриманих податкових на кладних, а тому суд не вбачає п орушень позивачем п. 4 Порядку заповнення податкової накла дної.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 71 Кодек су адміністративного судочи нства України кожна сторона повинна довести ті обставини , на яких ґрунтуються її вимог и та заперечення, крім випадк ів, встановлених статтею 72 цьо го Кодексу. В адміністративн их справах про протиправніст ь рішень, дій чи бездіяльност і суб' єкта владних повноваж ень обов' язок щодо доказува ння правомірності свого ріше ння, дії чи бездіяльності пок ладається на відповідача, як що він заперечує проти адмін істративного позову.

Представник відповідача н е надав суду належних доказі в, які б підтверджували обґру нтованість висновків переві рки та правомірність винесен ого податкового повідомленн я-рішення.

Враховуючи те, що ДПІ у Сол ом' янському районі м. Києві не надала доказів правомірн ості винесення податкового п овідомлення-рішення № 0003122307 від 11.08.11р. на суму 942 556,00 грн., з яких за основним платежем 942 555,00 грн . та 1 грн. штрафних (фінансових ) санкцій, суд вважає, що воно п ідлягає скасуванню як протип равне.

Керуючись ст.ст. 11, 94, 158-163 КАС Ук раїни суд ,-

П О С Т А Н О В И В:

Позовні вимоги задоволь нити в повному обсязі.

Визнати протиправним та ск асувати прийняте Державною п одатковою інспекцією у Солом ' янському районі міста Києв а податкове повідомлення-ріш ення № 0003122307 від 11.08.11р.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку ш ляхом подачі в Окружний адмі ністративний суд міста Києва апеляційної скарги на поста нову протягом десяти днів з д ня її проголошення. Копія апе ляційної скарги одночасно на дсилається особою, яка її под ає до Київського апеляційног о адміністративного суду.

Якщо апеляційна скарга не була подана у строк, встановл ений ст. 186 КАС України, постано ва набирає законної сили піс ля закінчення цього строку.

Повний текст постанов и складений та підписаний су ддею 13.10.11 р.

Суддя Є.В. Аблов

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення10.10.2011
Оприлюднено07.11.2011
Номер документу18904387
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-11932/11/2670

Постанова від 31.05.2012

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Шелест С.Б.

Постанова від 10.10.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Аблов Є.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні