Постанова
від 13.02.2008 по справі 22а-169/2008
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

 

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ

СУД

 

Справа

№22а-169/08(1552)                                                                                                                Головуючий суддя у 1-ій

Категорія

статобліку - 14                                                                                                 інстанції- С.А. Гончаренко

                                                                                                                                               

№ 11/263/07-АП

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

 

            13 

лютого 2008 року                                                                 м. Дніпропетровськ

   Колегія суддів

Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого  судді     - 

Проценко О.А. (доповідач),

суддів                            - 

Коршун А.О., Туркіної Л.П.

при секретарі              

-  Стрєлка Р.Л.,  

за участі представників:

відповідача    -   

Каськова І.Є. (довіреність № 52617/1004 від 19.11.2007 р.),

розглянувши у відкритому судовому

засіданні апеляційну скаргу Державної податкової інспеції у Орджонікідзевського

районі м.Запоріжжя

на постанову господарського суду Запорізької

області від 14.05.2007 року. у справі №

11/263/07-АП 

за позовом: 

Приватного підприємця ОСОБА_1

до:  Державної податкової

інспекції у Оржонікідзевському районі м. Запоріжжя

про зобов'язання зняття з обліку як платника податків,

 

                                                        

ВСТАНОВИЛА:

 

В березні 2007 року до господарського суду Запорзької області

звернувся позивач - Приватний підприємець ОСОБА_1(ліквідатор Закритого

акціонерного товариства «Міськрембуд») з адмінстративним позовом до Державної

податкової інспекції у Орджонікідзевському районі м.Запоріжжя про зняття з

обліку Закритого акціонерного товариства «Міськрембуд» як платника податків. В

обгрунтуванні позову зазначалось, що згідно з ухвалою господарського суду Запорізької

області від 23.08.2006р. по справі №21/210 Закрите акціонерне товариство

«Міськрембуд» ліквідовано. Позивач посилався на 

п.7 ст.59 Господарського кодексу України, вказуючи,  що суб'єкт господарювання вважається

ліквідованим з дня внесення до Державного Реєстру запису про припинення  його діяльност. А з урахуванням того, що

внесення до Єдиного Державного Реєстру запису про проведення Державної

реєстрації припинення юридичної особи є датою припинення юридичної особи, а

також номер запису припинення юридичної особи - ЗАТ «Міськрембуд» -

1103117000100839 від 01.09.2006р., позивач вважає датою  ліквідації зазначеного суб'єкта

господарювання -  01.09.2006р.

Розглянувши адміністративний позов,

господарський суд Запорізької області від 14.05.2007 року виніс постанову, якою

позовні вимоги задовольнив в повному обсязі. При винесенні рішеня суд першої

інстанції посилався на п.8.4 Порядку обліку платників податків, зборів

(обов'язкових платежів), затвердженого Наказом Державної податкової

адміністрації України від 19.02.1998 р. № 80; Закон України «Про державну

реєстрацію юридичних та фізичних осіб-підприємців».

Не погодившись з висновками суду

першої інстанції, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати

постанову Господарського суду Запорізької області та прийняти нове рішення,

яким відмовити в задоволенні позову. Апеляційна скарга обгрунтована тим, що при

винесенні рішення судом першої інстанції порушені норми матеріального права, а

саме: п.8.2. Порядку обліку платників податків, зборів (обов'язкових платежів),

згідно з яким у зв'язку з проведенням реорганізації чи ліквідації юридичної

особи органом Державної податкової служби приймається рішення про проведення

позапланової виїзної перевірки платника податків, який перебуває на обліку в

такому органі, у разі одержання хоча б одного з таких докуменітів:

-     заяви за формою № 8-ОПП від платника податків;

-     рішення засновників (учасників) юридичної особи, уповноваженого

ними органу державної реєстрації чи ліквідації юридичної особи;

-     відомостей з єдиного Державного Реєстру чи ЄДРПОУ, повідомлення

органу державної реєстрації про закриття відокремленого підрозділу;

-     судових рішень або відомостей з Єдиного державного Реєстру,

іншої інформації щодо прийняття судом рішень про порушення провадження у справі

про банкрутство чи визнання банкрутом платника податків, порушення справи або

прийняття рішення судом про припинення юридичної особи, визнання недійсною

державної реєстрації чи установчих документів платника податків, зміну мети

установи, реорганізацію платника податків. 

 

Апелянт наполягає на тому, що протягом

місяця після одержання документу з переліку вищезазначених, що надійшов першим,

орган державної податкової служби проводить перевірку. Перевірка не

проводиться, якщо:

-  за відсутності

податкового органу платник податків не подає податкових декларацій

(розрахунків, звітів), протягом 1095 календарних днів, що передують даті

одержання органом державної податкової служби документів (відомостей),

зазначених у цьому пункті,

-   стосовно нього

використана інформація від фінансових установ, митних органів та інших

контролюючих органів, яка підтверджує відсутність ведення господарської

діяльнольності з моменту подання останньої звітності,

- платник податків не знаходиться за зареєстрованим

місцезнаходженням (місцем проживання) і неможливість встановлення фактичного

місцезнаходження  підтверджена

підрозділами податкової міліції.

Таке рішення приймається керівником

органу податкової служби на підставі відповідної доповідної записки. Апелянт

вказує, що службовою запискою № 108 від 14.02.2007р. відділ документальних

перевірок суб'єктів господарювання - юридичних осіб ДПІ у Орджонікідзевському

районі м.Запоріжжя на адресу відділу обліку платників податків ДПІ у

Оржонікідзевському районі 

м.Запоріжжя  було повідомлено, що

станом на 14.02.2007р. підприємство ЗАТ «Міськрембуд» (код ЄДРПОУ 05479131)

припинено як юридичну особу (номер запису про припинення юридичнохї особи 1 103

117 0001 006939 від 01.09.2006 р.) провести перевірку немає можливості. Разом з

тим, апелянт звертає увагу колегії на те, що позов подано неуповноваженою

особою, оскільки повноваження Приватного підприємця ОСОБА_1 як керівного органу

банкрута ЗАТ «Міськрембуд» припинено ухвалою господарського суду від

23.08.2006р. про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу,

чим  і завершується ліквідаційна

процедура.

Перевіривши законність та обґрунтованість постанови суду в

межах доводів апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, колегія суддів

вважає, що апеляційна скарга Державної податкової інспекції у

Орджонікідзевському районі м.Запоріжжя підлягає задоволенню, а рішення суду

першої інстанції скасуванню, з наступних підстав.

Як свідчать матеріали справи, за позовною заявою Державної

податквої інспекції у Орджонікідзевському районі м.Запоріжжя господарським

судом Запорізької області  було порушено

справу №21/210 про банкрутство Закритого акціонерного товариства «Міськрембуд»

та ухвалою від 23.08.2006р. справу припинено у звязку із звітом ліквідатора та

затвердженням ліквідаційного балансу, що завершило ліквідаційну процедуру.

Законодавець чітко визначив повноваження податкових органів.

Так, відповідно до ч.1 ст.5 Закону України «Про систему оподаткування», облік

платників податків, зборів (обов'язкових платежів) здійснюється органами держаної

податкової служби та іншими державними органами відповідно до законодавства.

Разом з тим, наказ Державної податкової адміністрації України

№ 80 від 19.02.1998 р., зареєстрований в Міністерстві юстиції України

16.03.1998 р. № 172/2612, а саме п.8.2. Порядку обліку платників податків,

зборів (обов'язкових платежів), чітко регламентував повноваження податкових

служб, а саме: з проведенням реорганізації чи ліквідації юридичної особи

відповідною державною податковою службою проводиться позапланова виїзна

перевірка платника податків, який перебуває на обліку в даному органі, але в

разі одержання від нього хоча б одного з таких документів (відомостей):

-     заяви

за формою № 8-ОПП від платника податків;

-     відомостей

держаного реєстратора про внесення до Єдиного Державного реєстру запису про

рішення засновників учасників) юридичної особи, уповноваженого ними органу про

реорганізацію чи ліквідацію юридичної особи;

-     відомостей

з Єдиного державного реєстру чи ЄДРПОУ, повідомлення органу державної

реєстрації про закриття відокремленого підрозділу;

-     судових

рішень або відомостей з Єдиного держаного реєстру, іншої інформації щодо

прийнятя судом рішень про порушення у справі про банкрутство чи визнання

банкрутом платника податків, порушення справи або прийняття рішення судом  про припинення юридичної особи, визнання

недійсною державної реєстрації чи установчих документів платника податків,

зміну мети установи, реорганізацію 

платника податків.

Перебіг часу призначення проведення (непроведення)

відповідної перевірки розпочинається протягом місяця після одержання одного з

вищеперелічених документів, що надійшов до органу державної податкової служби

першим. Згідно з п. 8.4 вищезазначеного Порядку, щодо платників, державна

реєстрація припинення яких здійснюєтья згідно з Законом України «Про державну

реєстрацію юридичних та фізичних осіб - підприємців», підставою для зняття їх з

обліку в органах державної податкової служби є надходження від державного

реєстратора повідомлення про проведення державної реєстрації припинення юридичної

особи із зазначенням номера та дати внесення вдповідного запису Єдиного

державного реєстру, внесеного та підставі реєстраційної картки, на проведення

державної реєстрації припинення чи рішення суду.

Як бачається з матеріалів справи, заява ОСОБА_1 про

припинення платника податків - Форма № 8-ОПП датована 15.01.2007 р. (а.с. 8).

Але, враховуючи обсяг повновжень, наданих судом ОСОБА_1 як ліквідатору

Закритого акціонерного товариства «Міськрембуд», слід зазначити, що дана заява

оформлена неналежним чином.

Колегія суддів не погожується з висновками суду І-ої

інстанції про зволікання Державної податкової інспекції у Орджонікідзевському

районі м. Запоріжжя від вчинення дій по зняттю з обліку Закрите акціонерне

товариство «Міськрембуд» як платника податків. Матеріали справи свідчать про

відсутність у Державної податкової інспекції в Оржонікідзевському районі

м.Запоріжжя жодних підстав, передбачених п.8.2. Порядку обліку платників

податків, зборів (обовязкових платежів), що гальмує проведення перевірки, і як

наслідок, не можуть наступити певні наслідки, яких вимагає позивач.

Таким чином, є обгрунтованими доводи апеляційної скарги про

порушення судом І-ої інстанції норм матеріального права при винесенні постанови

по справі № 11/263/07-АП: є помилковим неврахування судом при винесенні рішення

положень п. 8.2 Порядку обліку платників податків, зборів (обов'язкових

платежів), де чітко регламентуються межі повноважень податкових служб.

За таких обставин, колегія суддів дійшла висновку, що рішення

суду І-ої інстанції винесено з порушенням норм матеріального права , що

призвело до неправильного вирішення справи. Постанова господарського суду

Запорізької області від 14.05.2007 року підлягає скасуванню.

Враховуючи встановлене колегією, позов заявлено

необгрунтовано,  вимоги позивача про

зобов'язання Державної податкової інспекції у Орджонікідзевському районі

м.Запоріжжя зняти з обліку платників податків Закрите акціонерне товариство

«Міськрембуд» передчасні, у звязку з чим не підлягають задоволенню.

Керуючись статтями 195, 196, 198, 202, 205 КАС України,

колегія суддів

 

                                                  

П О С Т А Н О В И Л А :

 

Апеляційну скаргу

Державної податкової інспекції у Оржонікідзевському районі м.Запоріжжя на

постанову господарського суду Запорізької

області від 14.05.07р. у справі 11/263/07-АП  задовольнити.

Постанову господарського суду

Запорізької області від 14.05.07р. у справі №

11/263/07-АП   скасувати.

В задоволенні позову Приватного

підприємця ОСОБА_1 відмовити.

 

Постанова набирає законної сили у відповідності до ст.254 КАС

України і може бути оскаржена у касаційному порядку протягом місяця до Вищого

адміністративного суду у відповідності до ст.212 КАС України.

 

 

Головуючий суддя:                                                                           О.А.

Проценко

 

Судді:                                                                                                 А.О. Коршун

 

Л.П. Туркіна

 

СудДніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.02.2008
Оприлюднено15.08.2008
Номер документу1891345
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —22а-169/2008

Ухвала від 27.05.2008

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Любашевський В.П.

Постанова від 13.02.2008

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Проценко О.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні