Постанова
від 28.10.2011 по справі 4560/11/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний ад міністративний суд

61004 м. Харків вул. Мар'їнс ька, 18-Б-3

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

28 жовтня 2011 р. № 2-а- 4560/11/2070

Харківський окружний а дміністративний суд у склад і :

головуючого судді - Волоши на Д.А.

за участю секретаря судово го засідання Боклаг А.С.

позивача - ОСОБА_1, пред ставників : відповідача 1 - ОСОБА_2, відповідача 2 - ОС ОБА_3, третя особа - ОСОБА _4. третя особа - ОСОБА_5

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміще нні суду в м. Харкові справу за адміністративними позовом ОСОБА_1 до Державного реє стратора Виконавчого коміте ту Харківської міської ради Звоник Вікторії Анатоліїв ни, Харківської обласної ра ди, третя особа Комунальний з аклад "Обласний організаціон о-методичний центр культури і мистецтва", третя особа Харк івська обласна державна адмі ністрація про визнання дій незаконними та недійсною де ржавну реєстрацію,-

В С Т А Н О В И В:

До Харківського окруж ного адміністративного суду звернувся позивач, ОСОБА_1 , з адміністративним позовом до Державного реєстратора В иконавчого комітету Харківс ької міської ради Звоник Ві кторії Анатоліївни, Харків ської обласної ради, третя ос оба Комунальний заклад "Обла сний організаціоно-методичн ий центр культури і мистецтв а", третя особа Харківська обл асна державна адміністрація , в якому з урахування уточне нь просить суд визнати дії Ха рківської обласної ради, нап равлені на передчасну держав ну реєстрацію комунального з акладу “Обласний організаці йно-методичний центр культур и та мистецтва” незаконними; визнати дії державного реєс тратора Виконавчого комітет у Харківської міської ради Звоник Вікторії Анатоліївни з державної реєстрації ком унального закладу “Обласний організаційно-методичний це нтр культури та мистецтва” н езаконними; визнати недійсно ю державну реєстрацію комуна льного закладу “Обласний орг анізаційно-методичний центр культури та мистецтва”(іден тифікаційний код 37579269); припини ти юридичну особу - комунальн ий заклад “Обласний організа ційно-методичний центр культ ури та мистецтва”.

В обґрунтування позову заз начає, що всупереч вимогам за конодавства Харківською обл асною радою в процесі реєстр ації комунального закладу “О бласний організаційно-метод ичний центр культури та мист ецтва” не поданий передаваль ний акт, а отже утворена юриди чна особа незаконно функціон ує, у зв' язку з чим її державн а реєстрація є незаконною.

Відповідач, Державний реєс тратор Виконавчого комітету Харківської міської ради З воник Вікторія Анатоліївна , проти позову заперечує, зазн ачає, що державна реєстрація КЗ “Обласний організаційно- методичний центр культури та мистецтва” проведено відпов ідно до вимог ст. 24 Закону Укра їни «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних о сіб - підприємців», підстав и для відмови в державній реє страції зазначеного закладу , передбачені ч. 11 ст. 27 цього Зак ону відсутні. Позивачем не до ведено наявність підстав, ви значених законом для припине ння такої юридичної особи.

Відповідач, Харківська обл асна рада, проти позову запер ечує, зазначає, що рішення Хар ківської обласної ради № 61-VІ п ро створення КЗ “Обласний ор ганізаційно-методичний цент р культури та мистецтва” є за конним, що підтверджується р ішенням суду, що набрало зако нної сили, вважає що державна реєстрація комунального зак ладу проведена у відповіднос ті до вимог чинного законода вства, створення та державна реєстрація зазначеного закл аду не порушує прав, свобод та інтересів позивача.

Третя особа, КЗ “Обласний ор ганізаційно-методичний цент р культури та мистецтва” про ти позову заперечує, зазнача є, державна реєстрація комун ального закладу проведена у відповідності до вимог чинно го законодавства, створення та державна реєстрація зазна ченого закладу не порушує пр ав, свобод та інтересів позив ача.

Третя особа, Харківська обл асна державна адміністрація проти позову заперечує, зазн ачає, що створення та державн а реєстрація зазначеного зак ладу не порушує прав, свобод т а інтересів позивача.

Позивач в судове засідання з' явився та підтримав позо вні вимоги у повному обсязі т а просив суд їх задовольнити .

Представник відповідача, д ержавного реєстратора Викон авчого комітету Харківської міської ради в судове засіда ння з' явився, проти позову з аперечував, просив суд відмо вити позивачу у задоволенні позовних вимог.

Представник третьої особи - Комунальний заклад "Обласни й організаціоно-методичний ц ентр культури і мистецтва" в с удове засідання з' явився, п роти позову заперечував, про сив суд відмовити позивачу у задоволенні позовних вимог.

Представник третьої особи Харківська обласна державна адміністрація в судове засі дання з' явився, проти позов у заперечував, просив суд від мовити позивачу у задоволенн і позовних вимог.

Суд, вислухавши позивача, пр едставників відповідачів та третіх осіб, вивчивши матері али справи, встановив наступ не.

З матеріалів справи вбачає ться, що 23.12.2010 Харківською облас ною радою прийнято рішення № 61-VI “Про створення комунально го закладу “Обласний організ аційно-методичний центр куль тури і мистецтва””.

Відповідно до п. 1 рішення Ха рківської обласної ради №61-VI в ід 23.12.2010 року створено комуналь ний заклад "Обласний організ аціоно-методичний центр куль тури і мистецтва".

Відповідно до п.2 рішення Ха рківської обласної ради №61-VI в ід 23.12.2010 року припинено діяльні сть Харківського обласного ц ентру народної творчості, ко мунального закладу “Харківс ький український культурний центр “Юність” та обласної х удожньої галереї “Мистецтво Слобожанщини” шляхом їх зли ття у комунальний заклад “Об ласний організаційно-методи чний центр культури і мистец тва”.

Пунктом 3 рішення Харківськ ої обласної ради №61-VI від 23.12.2010 ро ку передбачено, що комунальн ий заклад “Обласний організа ційно-методичний центр культ ури і мистецтва ” є правонаст упником прав та обов' язків Харківського обласного цент ру народної творчості, комун ального закладу “Харківськи й український культурний цен тр “Юність” та обласної худо жньої галереї “Мистецтво Сло божанщини”.

У пункті 5 рішення Харківськ ої обласної ради №61-VI від 23.12.2010 ро ку зазначено, що ліквідаційн им комісіям передати майно з акладів, що ліквідуються, ком унальному закладу “Обласний організаційно-методичний це нтр культури і мистецтва” та здійснити у визначені закон одавством терміни дії, перед бачені Законом України “Про державну реєстрацію юридичн их осіб та фізичних осіб - підп риємців” й іншими законодавч ими актами.

Відповідно до п. 8 рішення Ха рківської обласної ради №61-VI в ід 23.12.2010 року доручено Харківсь кій обласній державній адмін істрації вжити необхідних ор ганізаційно-правових заході в щодо створення комунальном у закладу “Обласний організа ційно-методичний центр культ ури і мистецтва” та призначе ння у встановленому порядку керівника.

10.03.2011 року розпорядженням Хар ківської обласної державної адміністрації № 87-к призначен о директором комунальному за кладу “Обласний організацій но-методичний центр культури і мистецтва” ОСОБА_7

23.03.2011 року зареєстровано кому нальний заклад “Обласний орг анізаційно-методичний центр культури і мистецтва”, що під тверджується витягом з Єдино го державного реєстру юридич них та фізичних осіб - підпр иємців. (а.с. 16)

Відповідно до ч. 8 ст. 3 Кодекс у адміністративного судочин ства України позивачем в адм іністративній справі є особа , на захист прав, свобод та інт ересів якої подано адміністр ативний позов.

Згідно ч. 1 ст. 71 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які в она посилається як на підста ву своїх вимог і заперечень.

Відповідно до ст. 2 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, завданням адміні стративного судочинства є за хист прав, свобод та інтересі в фізичних осіб, прав та інтер есів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів д ержавної влади, органів місц евого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, і нших суб'єктів при здійсненн і ними владних управлінських функцій на основі законодав ства, в тому числі на виконанн я делегованих повноважень шл яхом справедливого, неуперед женого та своєчасного розгля ду адміністративних справ. Д о адміністративних судів мож уть бути оскаржені будь-які р ішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноваже нь, крім випадків, коли щодо та ких рішень, дій чи бездіяльно сті Конституцією чи законами України встановлено інший п орядок судового провадження .

Згідно з ч. 1 ст. 6 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адмі ністративного суду, якщо вва жає, що рішенням, дією, чи безд іяльністю суб'єкта владних п овноважень порушені її права , свободи або інтереси.

Відповідно до ч. 1 ст.11 Кодекс у адміністративного судочин ства України, розгляд і виріш ення справ в адміністративни х судах здійснюються на заса дах змагальності сторін та с вободи в наданні ними суду св оїх доказів і у доведенні пер ед судом їх переконливості.

Отже, згідно з вищенаведени ми нормами права, позивач має право звернутись до адмініс тративного суду з позовом ли ше у разі, якщо він вважає, що р ішенням, дією чи бездіяльніс тю відповідача (суб' єкта вл адних повноважень) порушено його права, свободи чи інтере си у сфері публічно-правових відносин. При цьому, обставин у дійсного (фактичного) поруш ення відповідачем прав, своб од чи інтересів позивача має довести належними та допуст имими доказами саме позивач.

ОСОБА_1 в обґрунтування св ого порушеного права, вказує на те, що дії по державній реє страції комунальному заклад у “Обласний організаційно-ме тодичний центр культури і ми стецтва” порушують її трудов і права, гарантовані Кодексо м законів про працю, та нанесе на значна шкода її культурни м інтересам, право на задовол ення яких, передбачено ст. 36 Ко нституції України. Зазначила , що вона є провідним юрисконс ультом Харківського обласно го центру народної творчості , що припиняється, а тому дії т а заходи, щодо державної реєс трації нової юридичної особи , яка є правонаступником, прям о порушують її трудові права .

З цього приводу суд зазнача є наступне.

Рішення Харківської облас ної ради №61-VI від 23.12.2010 “Про створ ення комунального закладу “О бласний організаційно-метод ичний центр культури і мисте цтва” було прийнято відповід но до вимог Цивільного кодек су України, Господарського к одексу України, Закону Украї ни “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних о сіб - підприємців”, статті 43 За кону України “Про місцеве са моврядування в Україні” та з метою ефективного використа ння бюджетних коштів, покращ ення фінансово - економічно го стану галузі “Культура”, з береження та належного викор истання культурного надбанн я. Функції комунального закл аду “Обласний організаційно -методичний центр культури і мистецтва” аналогічні функц іям Харківського обласного ц ентру народної творчості. Ді ї державного реєстратора та Харківської обласної ради на правлені на державну реєстра цію комунального закладу “Об ласний організаційно-методи чний центр культури і мистец тва”. ОСОБА_1 не є працівни ком зазначеного закладу, що н е заперечувалось позивачем в судовому засіданні.

З матеріалів справи не вбач ається, що дії щодо державної реєстрації комунального зак ладу “Обласний організаційн о-методичний центр культури і мистецтва” та рішення Харк івської обласної ради №61-VI від 23.12.2010 “Про створення комунальн ого закладу “Обласний органі заційно-методичний центр кул ьтури і мистецтва” застосова но відносно ОСОБА_1.

Таким чином, позивачем не до ведено, яким саме чином дії що до державної реєстрації кому нального закладу “Обласний о рганізаційно-методичний цен тр культури і мистецтва” сто суються її прав, свобод та інт ересів і чим саме порушені її права, свободи та інтереси.

Частиною 1 ст.142 Конституції У країни встановлено, що матер іальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є рухоме і нерухоме майно, дохо ди місцевих бюджетів, інші ко шти, земля, природні ресурси, щ о є у власності територіальн их громад сіл, селищ, міст, рай онів у містах, а також об'єкти їхньої спільної власності, щ о перебувають в управлінні р айонних і обласних рад.

Стаття 43 Закону України “Пр о місцеве самоврядування в У країні” до питань, які вирішу ються районними і обласними радами виключно на їх пленар них засіданнях, відносить, зо крема, вирішення в установле ному законом порядку питань щодо управління об'єктами сп ільної власності територіал ьних громад сіл, селищ, міст, р айонів у містах, що перебуваю ть в управлінні районних і об ласних рад; призначення і зві льнення їх керівників (п.20 ч.1 ст .43 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”). Р айонні і обласні ради можуть розглядати і вирішувати на п ленарних засіданнях й інші п итання, віднесені до їх відан ня цим та іншими законами.

Засновником Харківського обласного центру народної тв орчості, комунального заклад у “Харківський український к ультурний центр “Юність” та обласної художньої галереї “ Мистецтво Слобожанщини” є Х арківська обласна рада, що пі дтверджується витягами з Єди ного державного реєстру юрид ичних осіб та фізичних осіб - підприємців (а.с.132-137). Тому Харкі вська обласна рада має право здійснювати управління вказ аними юридичними особами у м ежах повноважень, визначених Конституцією та законами Ук раїни.

Згідно з ч.1 та 2 ст.104 Цивільног о кодексу України, юридична о соба припиняється в результа ті передання всього свого ма йна, прав та обов'язків іншим ю ридичним особам - правонасту пникам (злиття, приєднання, по ділу, перетворення) або в резу льтаті ліквідації. Юридична особа є такою, що припинилася , з дня внесення до єдиного дер жавного реєстру запису про ї ї припинення.

Відповідно до ч.1 та 2 ст.59 Госп одарського кодексу України, припинення діяльності суб'єк та господарювання здійснюєт ься шляхом його реорганізаці ї (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації - за рішенням власника (власни ків) чи уповноважених ним орг анів, за рішенням інших осіб - засновників суб'єкта господа рювання чи їх правонаступник ів, а у випадках, передбачених законами, - за рішенням суду. У разі злиття суб'єктів господ арювання усі майнові права т а обов'язки кожного з них пере ходять до суб'єкта господарю вання, що утворений внаслідо к злиття.

Таким чином, приймаючи ріше ння про створення комунально го закладу “Обласний організ аційно-методичний центр куль тури і мистецтва”, затвердже ння статуту, надання повнова жень Харківській обласній де ржавній адміністрації щодо в життя необхідних організаці йно-правових заходів щодо ст ворення комунальному заклад у “Обласний організаційно-ме тодичний центр культури і ми стецтва” та призначення у вс тановленому порядку керівни ка, Харківська обласна рада д іяла у межах повноважень, пер едбачених законодавством Ук раїни.

З огляду на зазначене судом не встановлено дії Харківсь кої обласної ради направлени х на передчасну державну реє страцію комунального заклад у “Обласний організаційно-ме тодичний центр культури і ми стецтва”.

Предметом регулювання Зак ону України “Про державну ре єстрацію юридичних осіб та ф ізичних осіб - підприємців” є відносини, які виникають у с фері державної реєстрації юр идичних осіб, а також фізични х осіб - підприємців. Норми озн аченого закону є спеціальним и з питань регулювання та вст ановлення процедури державн ої реєстрації юридичних осіб , а отже підлягають застосува нню.

Відповідно до ч. 2 ст. 37 Закону України “Про державну реєст рацію юридичних осіб та фізи чних осіб- підприємців” держ авна реєстрація юридичної ос оби утвореної в результаті з лиття, здійснюється у порядк у встановленому ст.. 24-27 Закону.

Відповідно до ч. 1 ст. 24 Закону України “Про державну реєст рацію юридичних осіб та фізи чних осіб- підприємців” для проведення державної реєс трації юридичної особи засн овник (засновники) або уповн оважена ними особа повинн і особисто подати державном у реєстратору (надіслати рек омендованим листом з описом вкладення) такі документи: за повнену реєстраційну картк у на проведення державної реєстрації юридичної особи; примірник оригіналу або нот аріально засвідчену копію рі шення засновників або уповно важеного ними органу про ств орення юридичної особи у ви падках, передбачених законо м; два примірники установч их документів; документ, що з асвідчує внесення реєстрац ійного збору за проведення державної реєстрації юридич ної особи; інформацію з док ументами, що підтверджують структуру власності заснов ників - юридичних осіб, яка да є змогу встановити фізичних осіб - власників істотної у часті цих юридичних осіб.

Згідно ч.8 ст. 24 Закону Україн и “Про державну реєстрацію ю ридичних осіб та фізичних ос іб - підприємців” державному реєстратору забороняється вимагати додаткові докумен ти для проведення державно ї реєстрації юридичної особ и, якщо вони не передбачені ча стинами першою - сьомою цієї с татті.

Документи, які подані для пр оведення державної реєстрац ії юридичної особи, приймаю ться за описом, копія якого в день надходження документ ів видається (надсилається рекомендованим листом) засно внику або уповноваженій ним особі з відміткою про дату надходження документів. (ч. 10 с т. 24 Закону)

З матеріалів справи вбачає ться, що директором ОСОБА_7 для державної реєстрації ко мунального закладу “Обласни й організаційно-методичний ц ентр культури і мистецтва” б уло подано реєстраційну карт ку на проведення державної реєстрації юридичної особи (форма № 2); рішення Харківсько ї обласної ради №61-VI від 23.12.2010 “Пр о створення комунального зак ладу “Обласний організаційн о-методичний центр культури і мистецтва”; два примірника статуту від 24.02.2011 року; квитанц ія про внесення реєстраційно го збору за проведення держа вної реєстрації юридичної ос оби; інформація, що підтвердж ує структуру власності засно вників - юридичних осіб; роз порядження Харківської обла сної державної адміністраці ї № 87-к від 10.03.2011 року про признач ення директором ОСОБА_7

Державним реєстратором 23.03.20 11 року складено опис документ ів, що надаються державному р еєстратору для проведення ре єстраційної дії. (а.с.104)

Відповідно до ст. 25 Закону Ук раїни “Про державну реєстрац ію юридичних осіб та фізични х осіб - підприємців” державн ий реєстратор за відсутності підстав для залишення докум ентів, які подані для пров едення державної реєстраці ї юридичної особи, без розгля ду зобов'язаний перевірити ц і документи на відсутність п ідстав для відмови у проведе нні державної реєстрації юр идичної особи, які передбаче ні частиною першою статті 27 ць ого Закону. За відсутності пі дстав для відмови у проведен ні державної реєстрації юри дичної особи державний реєст ратор повинен внести до реєс траційної картки на проведен ня державної реєстрації юри дичної особи ідентифікацій ний код відповідно до вимог Є диного державного реєстру п ідприємств та організацій У країни та внести до Єдиного д ержавного реєстру запис пр о проведення державної реє страції юридичної особи на п ідставі відомостей цієї реєс траційної картки.

Дата вн есення до Єдиного державно го реєстру запису про провед ення державної реєстрації юр идичної особи є датою держав ної реєстрації юридичної осо би. Строк державної реєстра ції юридичної особи не пови нен перевищувати три робочих дні з дати надходження доку ментів для проведення держа вної реєстрації юридичної ос оби.

Судом не встановлено, наявн ості підстав передбачених ч. 11 ст. 24 та ч. 1 ст. 27 Закону для зали шення без розгляду поданих д окументів або відмови у пров еденні державної реєстрації юридичної особи. За таких обс тавин державний реєстратор з обов' язаний провести держа вну реєстрацію юридичної осо би не пізніше трьох робочих д нів з моменту надходження до кументів.

Отже судом не встановлено п ротиправності дії державног о реєстратора та підстав для визнання недійсною державно ї реєстрації комунального з акладу “Обласний організаці йно-методичний центр культур и і мистецтва”.

Відповідно до ч. 2 ст. 38 Закону України “Про державну реєст рацію юридичних осіб та фізи чних осіб - підприємців” підс тавами для постановлення су дового рішення щодо припине ння юридичної особи, що не пов'язано з банкротством юри дичної особи, зокрема є: визна ння судом недійсною державно ї реєстрації юридичної особи через допущені при її створе нні порушення, які не можна ус унути, а також в інших випад ках, встановлених законом; провадження нею діяльност і, що суперечить установч им документам, або такої, що за боронена законом; невідповід ність мінімального розмір у статутного капіталу юриди чної особи вимогам закону; не подання протягом року орган ам державної податкової служ би податкових декларацій, до кументів фінансової звітнос ті відповідно до закону; наяв ність в Єдиному державному р еєстрі запису про відсутніст ь юридичної особи за вказани м її місцезнаходженням.

Суд зазначає, що підставою д ля припинення є юридичної ос оби є виключно такі порушенн я, які не можна усунути. Позива ч не надав суду доказів наявн ості таких порушень, які не мо жуть бути усунуті.

В ході судового розгляду сп рави судом не встановлено ви значених законом підстав дл я постановлення судового ріш ення про припинення юридично ї особи, позивачем доказів на явності таких обставин суду не подано.

Оскільки, оскаржуваними ді ями не порушуються права, сво боди та інтереси позивача, об ставини якими позивач обґрун товує свій позов не спростов ують правомірності дій суб' єктів владних повноважень с уд прийшов до висновку, що поз ов є необґрунтованим та таки ми, що не підлягає задоволенн ю.

Керуючись ст.ст.2, 11, 71, 86, 159-163, 186, 254 Ко дексу адміністративного суд очинства України, суд,-

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний поз ов ОСОБА_1 до Державного р еєстратора Виконавчого комі тету Харківської міської рад и Звоник Вікторії Анатолії вни, Харківської обласної р ади, третя особа Комунальний заклад "Обласний організаці оно-методичний центр культур и і мистецтва", третя особа Хар ківська обласна державна адм іністрація про визнання дій незаконними та недійсною де ржавну реєстрацію - залишит и без задоволення.

Апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ух валив оскаржуване судове ріш ення протягом десяти днів з д ня її проголошення, у разі зас тосування судом частини трет ьої статті 160 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни, а також прийняття постано ви у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня о тримання копії постанови.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної с карги постанова, якщо її не ск асовано, набирає законної си ли після повернення апеляцій ної скарги, відмови у відкрит ті апеляційного проваджені а бо набрання законної сили рі шенням за наслідками апеляці йного провадження.

Повний текст постанови ск ладено 01 листопада 2011 року.

Суддя Волошин Д.А.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.10.2011
Оприлюднено08.11.2011
Номер документу18949080
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —4560/11/2070

Ухвала від 07.06.2011

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Волошин Д.А.

Ухвала від 29.04.2011

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Волошин Д.А.

Ухвала від 29.08.2011

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Волошин Д.А.

Ухвала від 11.05.2011

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Волошин Д.А.

Ухвала від 11.05.2011

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Волошин Д.А.

Ухвала від 15.09.2011

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Волошин Д.А.

Постанова від 28.10.2011

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Волошин Д.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні