ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Севастопольська, 4 3, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
< Список >
ПОСТАНОВА
Іменем України
25 жовтня 2011 р. < Текст > Справа №2а-11814/11/0170/16
Окружний адміністрат ивний суд Автономної Республ іки Крим у складі судді Алекс андрова О.Ю., при секретарі Сид ельової М.В., розглянувши за уч астю:
представник позивача - ОС ОБА_1, довіренність б/н, від 08 .12.10р., НОМЕР_1;
представник відповідача - ОСОБА_2, довіренність №5/10, в ід 21.01.11р, посвідчення НОМЕР_3
у відкритому судовому засі данні адміністративну справ у
за позовом Товариства з об меженою відповідальністю "За вод №381"
до Державної податкової ін спекції в м. Сімферополі АР Кр им
про визнання протиправним та скасування податкового п овідомлення-рішення
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою від повідальністю «Завод №381» (да лі - позивач) звернулося до Окружного адміністративног о суду АР Крим з адміністрати вним позовом до Державної по даткової інспекції в м. Сімфе рополі АР Крим (далі - відпов ідач) про визнання протиправ ним та скасування податковог о повідомлення-рішення № 00114 01701 від 14.09.2011р., яким до позивача застосовано штрафну (фінанс ову) санкцію в розмірі 2,00 грн. з а несвоєчасне подання звітно сті про суми нарахованого та перерахованого податку з до ходів фізичних осіб за формо ю 1-ДФ за 4 квартал 2010року та 1 ква ртал 2011 року.
Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що податкові розрахун кі за формою 1-ДФ надані до под аткового органу своєчасно ре комендованою кореспонденці єю, за формою, що відповідає ви могам податкового законодав ства, і тому рішення про засто сування штрафних (фінансових ) санкцій за несвоєчасне пода ння звітності про суми нарах ованого та перерахованого по датку з доходів фізичних осі б за 4 квартал 2010 року та 1 кварта л 2011 року є протиправним та під лягає скасуванню.
Ухвалами Окружного адміні стративного суду Автономної Республіки Крим від 29.09.2011р. від крите провадження по справі, закінчено підготовче провад ження та справу призначено д о судового розгляду.
У судовому засіданні, що від булося 25.10.2011р., представник пози вача позовні вимоги підтрима в у повному обсязі з підстав, в икладених у позовній заяві.
Представник відповідача у судовому засіданні проти по зову заперечував, зазначивши , що оскаржуване рішення прий няте обґрунтовано, на підста ві акту перевірки, яким встан овлене порушення позивачем г раничних строків подання под аткових розрахункив сум дохо ду, нарахованого (сплаченого ) на користь платників податк ів, а також сум нарахованого т а утриманого з них податку за формою 1-ДФ за 4 квартал 2010р. та 1 к вартал 2011 року.
Заслухавши представників позивача та відповідача, дос лідивши матеріали справи, та оцінивши докази, які є у справ і за своїм внутрішнім переко нанням, що ґрунтується на їх б езпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному досл ідженні, суд дійшов висновку , що позовні вимоги підлягают ь задоволенню, з наступних пі дстав.
Згідно з частиною 1 статтю 2 К АС України завданням адмініс тративного судочинства є зах ист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтере сів юридичних осіб у сфері пу блічно-правових відносин від порушень з боку органів держ авної влади, органів місцево го самоврядування, їхніх пос адових і службових осіб, інши х суб' єктів при здійсненні ними владних управлінських ф ункцій на основі законодавст ва, в тому числі на виконання д елегованих повноважень.
Відповідно до частини 2 стат ті 2 КАС України до адміністра тивних судів можуть бути оск аржені будь-які рішення, дії ч и бездіяльність суб' єктів в ладних повноважень, крім вип адків, коли щодо таких рішень , дій чи бездіяльності Консти туцією або законами України встановлено інший порядок су дового провадження.
Відповідно до п. 1 частини 1 ст атті 17 КАС України компетенці я адміністративних судів пош ирюється на спори фізичних ч и юридичних осіб із суб' єкт ом владних повноважень щодо оскарження його рішень (норм ативно-правових актів чи пра вових актів індивідуальної д ії), дій чи бездіяльності.
Пунктом 7 частини 1 статті 3 К АС України дано визначення с уб' єктів владних повноваже нь, до яких належать орган дер жавної влади, орган місцевог о самоврядування, їхня посад ова чи службова особа, інший с уб' єкт, який здійснює владн і управлінські функції на ос нові законодавства, в тому чи слі на виконання делегованих повноважень.
Судом встановлено, що відпо відачем по справі є Державна податкова інспекція в м. Кер чі АР Крим. Частиною 1,3 статті 4 Закону України “Про державн у податкову службу в Україні ” від 04.12.1990 року № 509-ХІІ в редакці ї, що діла на час перевірки та винесення спірного рішення, Державна податкова адмініст рація України є центральним органом виконавчої влади. Де ржавні податкові інспекції у районах, містах (крім міст Киє ва та Севастополя), районах у м істах, міжрайонні та об'єднан і державні податкові інспекц ії підпорядковуються відпов ідним державним податковим а дміністраціям в Автономній Р еспубліці Крим, областях, міс тах Києві та Севастополі.
Отже, органи державної пода ткової служби у відносинах з суб' єктами господарювання , під час реалізації своїх зав дань та функцій, встановлени х законодавством України, яв ляються суб' єктами владних повноважень.
Таким чином, судом встановл ено, що Державна податкова ін спекція в м. Сімферополі АР К рим є суб' єктом владних пов новажень.
Відповідно до частини 1 стат ті 55 Господарського кодексу України суб' єктом господар ювання визнаються учасники г осподарських відносин, які з дійснюють господарську діял ьність, реалізуючи господарс ьку компетенцію (сукупність господарських прав та обов' язків), мають відокремлене ма йно і несуть відповідальніст ь за своїми зобов' язаннями в межах цього майна, крім випа дків встановлених законом. З гідно з п. 1 частини 2 статті 55 ГК України юридичні особи, ство рені відповідно до Цивільног о кодексу України, підприємс тва, створені відповідно до Г осподарського кодексу Украї ни та зареєстровані в устано вленому законом порядку визн аються суб' єктами господар ювання.
Судом встановлено, що ТОВ «Завод № 381» 29.08.2002 року зареє строване у якості суб' єкта підприємницької діяльності - юридичної особи виконавч им комітетом Сімферопольськ ої міської ради АРК, що підтв ерджується свідоцтвом про д ержавну реєстрацію юридичн ої особи серія А01 № 147405. Позивач є юридичною особою, тому він з обов' язаний виконувати всі обов' язки, у тому числі щодо виконання податкового закон одавства, належного нарахув ання та сплати податків.
З урахуванням зазначеного даний спір підлягає розгляд у у порядку адміністративног о судочинства.
Судом встановлено, що у пер іод з 19.08.2011р. впродовж 5 робочих д нів посадовою особою відпов ідача проведено позапланову невиїзну перевірку ТОВ «Зав од № 381» за період з 01.10.2010р. по 30.06.2011р . з питань правильності повно ти і своєчасності перерахува ння до бюджету утриманого по датку з доходу фізичних осіб , за результатами якої складе ний акт № 12067/17-1/32177926 від 30.08.2011р., яким, з окрема, встановлене порушенн я п.п.49.18.2 п.49.18 ст.49, п.51.1 ст.51, п.119.2 ст.119, п. п. «б» п. 176.2 ст.176 Податкового Код ексу України, а саме, порушенн я граничних строків подання підприємством податкового р озрахунку сум доходу, нарахо ваного (сплаченого) на корист ь платників податків і сум ут риманого з них податку (форма № 1-ДФ) за 4 квартал 2010 р. та 1 кварт ал 2011 року.
При цьому, в акті зазначено, що звітність за 4 квартал 2010 ро ку подано позивачем до подат кового органу 04.02.2011р., а звітніс ть за 1 квартал 2011 року подано 23.0 5.2011 року.
На підставі акту №12067/17-1/32177926 від 30.08.2011р відповідачем винесено п одаткове повідомлення - ріше ння № 0011401701 від 14.09.2011р., яким до п озивача відповідно до п. 7 підр озділу 10 розділу ХХ Податков ого Кодексу України застосов ано штрафну (фінансову) санкц ію в розмірі 2 грн.
Незгода із зазначеним пода тковим повідомленням - рішен ням стало підставою зверненн я позивача до суду.
Стаття 19 Конституції Україн и зобов' язує орган влади ді яти лише на підставі, в межах п овноважень та у спосіб, перед бачені Конституцією та закон ами України.
Отже “на підставі” означає , що суб' єкт владних повнова жень повинний бути утворений у порядку, визначеному Конст итуцією та законами України та зобов' язаний діяти на ви конання закону, за умов та обс тавин, визначених ним.
“У межах повноважень” озна чає, що суб'єкт владних повнов ажень повинен вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов ' язків, встановлених закона ми.
“У спосіб” означає, що суб'є кт владних повноважень зобов ' язаний дотримуватися вста новленої законом процедури в чинення дії, і повинен обират и лише встановлені законом с пособи правомірної поведінк и при реалізації своїх владн их повноважень.
Критерії правомірності рі шення суб' єкта владних повн оважень визначені ст.2 КАС Укр аїни, частиною 3 якої встановл ено, що у справах щодо оскарже ння рішень, дій та бездіяльно сті суб' єктів владних повно важень суд перевіряє, чи прий няті (вчинені) вони: на підстав і, в межах та у спосіб, що перед бачені Конституцією та закон ами України, чи використане п овноваження, надане суб' єкт у владних повноважень, з нале жною метою; обґрунтовано, тоб то вчинено через вмотивовані дії; безсторонньо, тобто без п роявлення неупередженості д о особи, стосовно якої вчиняє ться дія; добросовісно, тобто щиро, правдиво, чесно; розсудл иво, тобто доцільно з точки зо ру законів логіки і загально прийнятих моральних стандар тів; з дотриманням принципу р івності перед законом, запоб ігаючи несправедливій дискр имінації, тобто з рівним став ленням до осіб; пропорційно т а адекватно; досягнення розу много балансу між публічними інтересами та інтересами ко нкретної особи.
Права та обов' язки платни ків податків, податкових аге нтів порядок та строки надан ня звітності регулюються Под атковим Кодексом України від 02.12.2010 № 2755-VI (далі - ПК України).
Згідно п.п.14.1.180 п. 14.1 ст. 14 ПК Укра їни податковий агент щодо по датку на доходи фізичних осі б - юридична особа (її філія, ві дділення, інший відокремлени й підрозділ), самозайнята осо ба, представництво нерезиден та - юридичної особи, які незал ежно від організаційно-право вого статусу та способу опод аткування іншими податками т а/або форми нарахування (випл ати, надання) доходу (у грошові й або негрошовій формі) зобов 'язані нараховувати, утримув ати та сплачувати податок, пе редбачений розділом IV цього К одексу, до бюджету від імені т а за рахунок фізичної особи з доходів, що виплачуються так ій особі, вести податковий об лік, подавати податкову звіт ність податковим органам та нести відповідальність за по рушення його норм в порядку, п ередбаченому статтею 18 та роз ділом IV цього Кодексу;
Пунктом 51.1 ст. 51 ПК України пер едбачено, що. Податковий аген т зобов'язаний подавати у стр оки, встановлені цим Кодексо м для податкового кварталу, п одатковий розрахунок сум дох оду, нарахованого (сплаченог о) на користь платників подат ків, а також сум нарахованого та утриманого з них податку о ргану державної податкової с лужби за місцем свого обліку . У визначених цим Кодексом ви падках розрахунки подаються в електронному вигляді (п. 51.2 с т. 51 ПК України).
Аналогічну норму містить п .п. «б» п. 176.2 ст. 176 ПК України.
Відповідно п. 49.18.2 п. 49.18 ст. 49 ПК Ук раїни Податкові декларації п одаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівн ює календарному кварталу або календарному півріччю (у том у числі в разі сплати квартал ьних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календар них днів, що настають за остан нім календарним днем звітног о (податкового) кварталу (півр іччя).
Пункт 49.3 ст. 49 ПК України пере дбачає, що податкова деклара ція подається за вибором пла тника податків, якщо інше не п ередбачено цим Кодексом, в од ин із таких способів:
а) особисто платником подат ків або уповноваженою на це о собою;
б) надсилається поштою з пов ідомленням про вручення та з описом вкладення;
в) засобами електронного зв 'язку в електронній формі з до триманням умови щодо реєстра ції електронного підпису під звітних осіб у порядку, визна ченому законодавством.
У разі надсилання податков ої декларації поштою, платни к податку зобов'язаний здійс нити таке відправлення на ад ресу відповідного органу дер жавної податкової служби не пізніше ніж за десять днів до закінчення граничного строк у подання податкової деклара ції, визначеного цією статте ю, а при поданні податкової зв ітності в електронній формі, - не пізніше закінчення остан ньої години дня, в якому сплив ає такий граничний строк. (пун кт 49.5 ст. 49 ПК України).
Відповідно до пункту 49.8 ст.49 П К України прийняття податков ої декларації є обов'язком ор гану державної податкової сл ужби. Під час прийняття подат кової декларації уповноваже на посадова особа органу дер жавної податкової служби, в я кому перебуває на обліку пла тник податків, зобов'язана пе ревірити наявність та достов ірність заповнення всіх обов 'язкових реквізитів, передба чених пунктами 48.3 та 48.4 статті 48 цього Кодексу. Інші показник и, зазначені в податковій дек ларації платника податків, д о її прийняття перевірці не п ідлягають. За умови дотриман ня платником податків вимог цієї статті посадова особа о ргану державної податкової с лужби, в якому перебуває на об ліку платник податків, зобов 'язана зареєструвати податко ву декларацію платника датою її фактичного отримання орг аном державної податкової сл ужби (п.49.9 ст. 49 ПК України).
Судом встановлене, що 28.01.2011ро ку позивачем засобами поштов ого зв' язку - рекомендован ою кореспонденцією на адресу відповідача направлений под атковий розрахунок сум доход у, нарахованого (сплаченого) н а користь платників податків , а також сум нарахованого та у триманого з них податку за 2010 р ік (4 квартал 2010р.) та дискета, що підтверджується описом вкла дення до цінного листа, чеком та повідомленням про вручен ня поштового відправлення. З гідно зазначеного повідомле ння кореспонденція отримана представником податкового о ргану 31.01.2011р., тобто, цій день і п овинен вважатися днем отрима ння розрахунку. З урахування м того, що граничним терміном подання податкового розраху нку за 4 квартал 2010 р. є 09.02.2011р., а ст рок здійснення поштового від правлення - не пізніш 31.01.11р., су д звертає увагу відповідача, що зазначений розрахунок по дано в порядку і строки, перед бачені ПК України.
При цьому, з яких причин в ак ті перевірки датою подання п одаткового розрахунку за 4 кв артал 2010р. зазначено 04.02.2011р., пред ставник відповідача пояснит и не зміг, але і вказана в акті дата не обумовлює порушення граничного строку подання з вітності.
Також судом встановлено і в ідсутність порушення термін ів подання податкового розра хунку за 1 квартал 2011 року, який був направлений разом з диск етою до відповідача засобами поштового зв' язку - реком ендованою кореспонденцією 29 .04.2011 року, та отриманий відпові дачем згідно повідомлення п ро вручення поштового відпра влення 04.05.2011року. Оскільки гран ичним терміном для подання р озрахунку за 1 квартал 2011 року б ув 10.05.2011р., а строк здійснення по штового відправлення - не п ізніш 30.04.11р., зазначений розрах унок також подано в порядку і строки, передбачені ПК Украї ни.
Помилкове зазначення у акт і перевірки порушення строку надання розрахунку за 1 кварт ал 2011 року, а саме подання розра хунку 23.05.2011р., суд не приймає до у ваги, оскільки вказана обста вина спростовується докумен тами, вивченими у судовому за сіданні.
Враховуючи вищевикладене суд приходить до висновку, що у відповідача були відсутн і підстави для нарахування п озивачу штрафних санкцій за порушення граничного термін у податкових розрахунків сум доходу, нарахованого (сплаче ного) на користь платників по датків, а також сум нарахован ого та утриманого з них подат ку за 2010 рік (4 квартал 2010р.) та 1 ква ртал 2011 року, а тому, податкове повідомлення - рішення № 00114017 01 від 14.09.2011р., яким до позивача з астосовано штрафну (фінансов у) санкцію в розмірі 2,00 грн. є пр отиправним та підлягає скасу ванню.
Відповідно до частин и 1 статті 94 КАС України, якщо су дове рішення ухвалене на кор исть сторони, яка не є суб' є ктом владних повноважень, су д присуджує всі здійснені не ю документально підтверджен і судові витрати з Державног о бюджету України.
У судовому засіданні 25.10.2011р. п роголошено вступна і резолют ивна частина постанови, а 28.10.2011 року постанова складена у по вному обсязі.
На підставі викладен ого, керуючись статтями 158-163, 167 К АС України, суд
П ОСТАНОВИВ:
1.Позов задовольнити.
2.Визнати протиправним та ск асувати рішення Державної по даткової інспекції в м. Сімфе рополі АР Крим № 0011401701 від 14.09. 2011 р. про стягнення з Товариств а з обмеженою відповідальніс тю «Завод № 381» штрафних (фінан сових) санкцій в сумі 2,00 грн.
3.Стягнути на користь позива ча - Товариства з обмеженою в ідповідальністю «Завод № 381» ( код ЄДРПОУ 32177926) з Державного бю джету України судовий збір у розмірі 3,40 грн.
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.
Суддя < підпис > Александров О.Ю .
< Текст >
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 25.10.2011 |
Оприлюднено | 08.11.2011 |
Номер документу | 18950008 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дадінська Тамара Вікторівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Александров О.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні