КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙН ИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
01025, м.Київ, пров. Рильський, 8 т. (044) 278-46-14
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18.10.2011 № 49/94-б
Київський апеляційний гос подарський суд у складі коле гії суддів:
головуючого: Сотнік ова С.В.
суддів:
за участю секретаря Кар пюк О.С.
представників:
від заявника - ОСОБА_1 (д ов. від 26.05.2010),
від боржника - не з' явивс я,
від ліквідатора - Загород ній С.В. - арбітражний керуюч ий,
від державної податкової і нспекції - не з' явився,
розглянувши у апеляційну с каргу Державної податкової і нспекції у Печерському район і м. Києва
на постанову Господарсько го суду міста Києва від 22.08.2011
у справі № 49/94-б (суддя Митрохі на А.В.)
за заявою Товариства з обме женою відповідальністю “Нік а-Газ”
до Товариства з обмеженою в ідповідальністю “Укрбудсер віс 2008”
про банкрутство
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю “Ніка-Газ” звернулось до Господарськог о суду м. Києва із заявою про п орушення справи про банкрутс тво боржника - Товариства з о бмеженою відповідальністю “ Укрбудсервіс 2008” у зв'язку з не спроможністю виконати грошо ві зобов'язання щодо сплати б оргу в розмірі 13939003,93 грн.
Ухвалою Господарського су ду міста Києва від 04.10.2010 порушен о провадження у справі № 49/94-б п ро банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю “Укрбудсервіс 2008”.
Ухвалою підготовчого засі дання Господарського суду мі ста Києва від 01.11.2010 визнано розм ір вимог ініціюючого кредито ра - Товариства з обмеженою ві дповідальністю “Ніка-Газ” на суму 13 939 003,93 грн., розпорядником майна призначено арбітражно го керуючого Загороднього Се ргія Васильовича.
Оголошення про порушення п ровадження у справі про банк рутство Товариства з обмежен ою відповідальністю «Укрбуд сервіс 2008» опубліковано у газ еті «Голос України» від 12.11.2010 № 213 (4963).
Ухвалою попереднього засі дання Господарського суду мі ста Києва від 26.01.2011 затверджено реєстр вимог кредиторів на з агальну суму 13 940 109,14 грн.
Постановою Господарського суду м. Києва від 04.04.2011 визнано б анкрутом Товариство з обмеже ною відповідальністю “Укрбу дсервіс 2008”, відкрито ліквіда ційну процедуру, ліквідаторо м банкрута призначено арбітр ажного керуючого Загородньо го Сергія Васильовича.
Ухвалою Господарського су ду міста Києва від 22.08.2011 затверд жено звіт ліквідатора; затве рджено ліквідаційний баланс станом на 10.08.2011; ліквідовано ба нкрута - Товариство з обмежен ою відповідальністю «Укрбуд сервіс 2008» як юридичну особу в зв'язку з банкрутством; прова дження у справі № 49/94-б припинен о; дію мораторію припинено.
Не погоджуючись із зазначе ною ухвалою від 22.08.2011, Державна податкова інспекція у Печерс ькому районі м. Києва звернул ась до Київського апеляційно го господарського суду з апе ляційною скаргою, в якій прос ила скасувати ухвалу суду пе ршої інстанції, а справу напр авити на новий розгляд з підс тав порушення норм матеріаль ного та процесуального права , а саме ст.ст. 33, 34, 43 ГПК України, с т.ст. 6, 7, 14, 23, 32, 40
В обґрунтування своїх вимо г, скаржник послався на те, що заявником не було доведено н еплатоспроможність боржник а, зокрема не подано доказів в ідсутності коштів на рахунка х або інших активів. На підтве рдження своїх доводів податк ова інспекція послалась на т е, що ТОВ “Укрбудсервіс 2008” под авало звітність до ДПІ у Пече рському районі м. Києва за 2008, 2009 та 2010 рік, що свідчить про веде ння товариством фінансово-го сподарської діяльності зі зн ачними оборотними коштами. З окрема, згідно поданих до ДПІ у Печерському районі м. Києва податкових декларацій ТОВ “ Укрбудсервіс 2008” звітувало в 2008, 2009, І півріччя 2010 роках, за 2008 рік підприємством в звіті відоб ражено валовий дохід 25874592 грн. т а валові витрати 25786685 грн., за 2009 р ік підприємством в звіті від ображено валовий дохід 439 722 737 гр н. та валові витрати 418 515 136 грн., з а І півріччя 2010 рік підприємст вом в звіті відображено вало вий дохід 128 626 771 грн. та валові ви трати 128 290 143 грн., тобто протягом своєї діяльності підприємст во до ДПІ звітувало вчасно, що свідчить про ведення товари ством фінансово-господарськ ої діяльності зі значними об оротними коштами. Крім того, с каржник послався на ч. 5 ст. 60 Го сподарського кодексу Україн и, якою передбачена обов'язко ва перевірка органом державн ої податкової служби достові рність та повнота ліквідацій ного балансу суб'єкта господ арювання.
Ухвалою Київського апеляц ійного господарського суду в ід 30.09.2011 прийнято до провадженн я апеляційну скаргу Державно ї податкової інспекції у Печ ерському районі м. Києва.
Ліквідатор надав відзив на апеляційну скаргу, в якому пр осив залишити оскаржувану ух валу суду першої інстанції б ез змін.
Представник державної под аткової інспекції в судове з асідання не з'явився, про час т а місце засідання суду був по відомлений належним чином, щ о підтверджується повідомле нням про вручення поштового відправлення.
Колегія суддів, розглянувш и доводи апеляційної скарги, дослідивши наявні матеріали справи, заслухавши поясненн я представників ініціюючого кредитора та ліквідатора, вв ажає, що скарга задоволенню н е підлягає з огляду на наступ не.
Провадження у справах про б анкрутство регулюється Зако ном України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом ” від 14 травня 1992 р. № 2343-XII (далі - З акон про банкрутство), Господ арським процесуальним кодек сом України (далі - ГПК Украї ни), іншими законодавчими акт ами України.
Відповідно до ст. 22 Закону пр о банкрутство у випадках, пер едбачених цим Законом, госпо дарський суд приймає постано ву про визнання боржника бан крутом і відкриває ліквідаці йну процедуру. Строк ліквіда ційної процедури не може пер евищувати дванадцяти місяці в. Господарський суд може про довжити цей строк на шість мі сяців, якщо інше не передбаче но цим Законом.
Згідно ч. 3 ст. 23 Закону про бан крутство опублікування відо мостей про визнання боржника банкрутом і відкриття лікві даційної процедури здійснює ться ліквідатором у офіційни х друкованих органах за раху нок банкрута у п'ятиденний ст рок з дня прийняття постанов и про визнання боржника банк рутом.
Оголошення про визнання бо ржника банкрутом та відкритт я ліквідаційної процедури на друковано в газеті “Голос Ук раїни” № 68(5068) від 14.04.2011.
Статтею 24 Закону про банкру тство передбачено, що у поста нові про визнання боржника б анкрутом господарський суд в ідкриває ліквідаційну проце дуру, призначає ліквідатора в порядку, передбаченому для призначення керуючого санац ією. Господарський суд має пр аво призначити ліквідатором особу, яка виконувала повнов аження розпорядника майна аб о (та) керуючого санацією борж ника.
Постановою від 04.04.2011 господар ський суд призначив ліквідат ором банкрута арбітражного к еруючого Загороднього Сергі я Васильовича, який має ліцен зію, видана Державним департ аментом з питань банкрутства НОМЕР_1 від 30.07.2007р. згідно рі шення № 216-50-17/2044 від 17.07.2007р.
З дня свого призначення лік відатор здійснює повноважен ня, встановлені статтею 25 Зако ну про банкрутство.
Згідно ст. 32 Закону про банкр утство після завершення усіх розрахунків з кредиторами л іквідатор подає до господарс ького суду звіт та ліквідаці йний баланс, до якого додають ся:
показники виявленої лікві даційної маси (дані її інвент аризації);
відомості про реалізацію о б'єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені дого вори купівлі-продажу;
копії договорів купівлі-пр одажу та акти приймання - пере дачі майна;
реєстр вимог кредиторів з д аними про розміри погашених вимог кредиторів;
документи, які підтверджую ть погашення вимог кредиторі в.
Господарський суд після за слуховування звіту ліквідат ора та думки членів комітету кредиторів або окремих кред иторів виносить ухвалу про з атвердження звіту ліквідато ра та ліквідаційного балансу .
15.08.2011 ліквідатор подав господ арському суду звіт ліквідато ра банкрута у справі № 49/94-б, лік відаційний баланс банкрута т а реєстр вимог кредиторів ст аном на 10.08.2011 з даними про розмі р погашених вимог кредиторів .
В процесі ліквідаційної пр оцедури ліквідатором боржни ка були надіслані запити до д ержавних органів з метою вия влення та з'ясування наявнос ті майна та майнових активів , що належать банкруту, для під твердження відомостей про ро зрахункові рахунки, в т.ч. раху нки в цінних паперах, відомос тей про наявних кредиторів б анкрута.
З наданих ліквідатором мат еріалів вбачається, що креди торські вимоги банкрута част ково погашені, зокрема вимог и ТОВ “Ніка-Газ” на суму 2022036,59 гр н., вимоги ОСОБА_2 на суму 1105, 21 грн.
Майна боржника для погашен ня решти кредиторських вимог ліквідатором не виявлено.
Частинами 2, 5 статті 32 Закону про банкрутство передбачено , якщо за результатами ліквід аційного балансу після задов олення вимог кредиторів не з алишилося майна, господарськ ий суд виносить ухвалу про лі квідацію юридичної особи - ба нкрута. Якщо ліквідатор не ви явив майнових активів, що під лягають включенню до ліквіда ційної маси, він зобов'язаний подати господарському суду ліквідаційний баланс, який з асвідчує відсутність у банкр ута майна.
Згідно п. 6 ч. 1 ст. 40 господарсь кий суд припиняє провадження у справі про банкрутство, якщ о затверджено звіт ліквідато ра в порядку, передбаченому с таттею 32 цього Закону.
За таких обставин, колегія с уддів погоджується з висновк ом суду першої інстанції про наявність підстав для припи нення провадження у справі п ро банкрутство, оскільки вим оги ініціюючого кредитора не задоволені в зв'язку з тим, що ліквідатором не виявлено ак тивів банкрута, що підлягают ь включенню до ліквідаційної маси, у зв' язку з чим погашен ня вимог кредитора не відбул ося у повному обсязі.
Щодо доводів скаржника, вик ладених у апеляційній скарзі , колегія суддів зазначає нас тупне.
Статтею 2 Закону України "Пр о державну податкову службу в Україні" передбачено, що зав даннями органів державної по даткової служби є здійснення контролю за додержанням под аткового законодавства, прав ильністю обчислення, повното ю і своєчасністю сплати до бю джетів, державних цільових ф ондів податків і зборів (обов 'язкових платежів), а також неп одаткових доходів, установле них законодавством (далі - под атки, інші платежі).
Відповідно до ст. 79 Податков ого кодексу України документ альна невиїзна перевірка зді йснюється у разі прийняття к ерівником органу державної п одаткової служби рішення про її проведення та за наявност і обставин для проведення до кументальної перевірки, визн ачених статтями 77 та 78 цього Ко дексу. Документальна невиїзн а перевірка здійснюється на підставі зазначених у підпун кті 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 цього К одексу документів та даних, н аданих платником податків у визначених цим Кодексом випа дках, або отриманих в інший сп осіб, передбачений законом.
Згідно підпункту 78.1.7 пункту 78.1 ст. 78 Податкового кодексу Ук раїни документальна позапла нова виїзна перевірка здійсн юється за наявності хоча б од нієї з таких обставин, зокрем а, коли розпочато процедуру р еорганізації юридичної особ и (крім перетворення), припине ння юридичної особи або підп риємницької діяльності фізи чної особи - підприємця, поруш ено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву пр о зняття з обліку платника по датків.
Враховуючи, що провадження у даній справі порушено ухва лою Господарського суду міст а Києва 04.10.2011, а постанову про ви знання боржника банкрутом пр ийнято 04.04.2011, органи податкової інспекції не позбавлені пра ва провести позапланову доку ментальну перевірку боржник а у зв' язку з порушенням про вадження у справі про його ба нкрутство. Необхідно зазначи ти, що Державна податкова інс пекція у Печерському районі м. Києва була обізнана про про вадження у справі про банкру тство № 49/94-б, оскільки всі проц есуальні документи надсилал ись на адресу інспекції. Тако ж ліквідатор звертався до по даткової інспекції з запитом від 05.05.2011 про отримання інформа ції щодо ТОВ “Укрбудсервіс 2008 ”, на який отримано відповідь № 2932/3/24-112 від 23.05.2011.
Крім того, ліквідатором в до даток до відзиву на апеляцій ну скаргу надано листи ДПІ у П ечерському районі м. Києва зі змісту яких вбачається, що 01.06. 2011 було проведено невиїзну до кументальну перевірку Това риства з обмеженою відповіда льністю “Укрбудсервіс 2008”, за результатами якої складено акт № 608/23-9/36086584.
Будь-яких доказів на підтве рдження встановлення поруше нь податкового законодавств а у господарській діяльності банкрута, які б призвели до по рушення інтересів держави в частині несплати податків та інших обов' язкових платежі в до державного бюджету, пода тковою інспекцією не надано.
Помилковими визнаються по силання скаржника в апеляцій ній скарзі на ч. 5 ст. 60 Господар ського кодексу України, якою передбачена обов'язкова пер евірка органом державної под аткової служби достовірност і та повноти ліквідаційного балансу суб'єкта господарюва ння, оскільки зазначена норм а матеріального закону засто совується при ліквідації суб 'єкта господарювання в загал ьному порядку, в той час як ТОВ “Укрбудсервіс 2008” було лікві довано в порядку банкрутства згідно норм Закону України “ Про відновлення платоспромо жності боржника або визнання його банкрутом” і перевірка ліквідаційного балансу банк рута покладена на господарсь кий суд.
Відповідно до ст. 33 ГПК Украї ни кожна сторона повинна дов ести ті обставини, на які вона посилається як на підставу с воїх вимог і заперечень.
Скаржником не надано безза перечних доказів на підтверд ження тих доводів, на які він п осилається в апеляційній ска рзі.
Враховуючи вищевикладене, колегія суддів вважає, що ухв ала Господарського суду міст а Києва від 22.08.2011 у даній справі відповідає фактичним обстав инам та матеріалам справи, пр ийнята з правильним застосув анням норм матеріального та процесуального права, підста в для її скасування або зміни не вбачається.
Керуючись ст.ст. 99, 101 - 103, 105, 106 ГП К України Київський апеляцій ний господарський суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Держ авної податкової інспекції у Печерському районі
м. Киє ва залишити без задоволення, а ухвалу Господарського суд у міста Києва від 22.08.2011 у справі № 49/94-б - без змін.
Матеріали справи № 49/94-б пове рнути Господарському суду мі ста Києва.
Головуючий суддя
Судді
Суд | Київський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 18.10.2011 |
Оприлюднено | 18.11.2011 |
Номер документу | 19180149 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Київський апеляційний господарський суд
Сотніков С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні