Київський апеляційний господарський суд
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяКИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙН ИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
01025, м.Київ, пров. Рильський, 8 т. (044) 278-46-14
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08.11.2011 № 49/98-б
Київський апеляційний гос подарський суд у складі коле гії суддів:
головуючого: Дзюбка П.О.
суддів:
розглянувши в відкритому судовому засіданні апеляцій ну скаргу Державної податков ої інспекції у Голосіївськом у районі міста Києва
на постанову г осподарського суду міста Киє ва від 16.05.2011
у справі № 49/98 -б (суддя Митрохіна А.В.)
за заявою П риватного підприємства „Нор ленд”
про б анкрутство
представники сторін:
від скаржника:ОСОБА_1 до в. №4090/9/10-009 від 06.09.2011р.
від боржника: Капелюшний І.В . ліквідатор
ВСТАНОВИВ:
Постановою господарсь кого суду міста Києва від 16.05.2011 у справі № 49/98-б, за заявою боржн ика Приватного підприємства „Норленд” (надалі - Боржник , Товариство) останнього визн ано банкрутом з усіма передб аченими законодавством насл ідками, припинено процедуру розпорядження майном, відкри то ліквідаційну процедуру, п ризначено ліквідатором банк рута арбітражного керуючого Капелюшного І.В., якого зобов' язано протягом десяти днів п овідомити про своє призначен ня державний орган з питань б анкрутства, а також протягом п' яти днів подати до офіцій ного друкованого органу огол ошення про визнання Боржника банкрутом та відкриття лікв ідаційної процедури і надати суду докази такої публікаці ї, письмово повідомити про ви знання Боржника банкрутом ус іх відомих йому кредиторів Т овариства, а також надати суд у звіт та ліквідаційний бала нс Боржника. При цьому, підпри ємницька діяльність Боржник а завершена, строк виконання всіх його грошових зобов' я зань визнано таким, що настав , припинено нарахування неус тойки (штрафів, пені), проценті в та інших економічних санкц ій по всіх видах заборговано сті банкрута, припинено повн оваження органів управління Боржника щодо управління ни м та розпорядження його майн ом. При цьому, копію даної пост анови було направлено ДПА у м Києві
Не погоджуючись з прийнято ю судом першої інстанції пос тановою, Державна податкова інспекція у Голосіївському р айоні міста Києва (надалі - І нспекція, скаржник) звернула сь до Київського апеляційног о господарського суду з апел яційною скаргою, в якій проси ть скасувати дану постанову, а провадження у справі припи нити.
Представник скаржника в су довому засіданні підтримав в имоги апеляційної скарги та просив суд останню задовольн ити в повному обсязі.
Ліквідатор боржника надіс лав суду відзив на апеляційн у скаргу, в якому заперечує ви моги апеляційної скарги та п росить суд залишити її без за доволення, постанову місцево го суду без змін.
Апеляційний господарський суд, розглянувши матеріали с прави, заслухавши пояснення скаржника, всебічно та повно з' ясувавши обставини, на як их ґрунтуються апеляційні ви моги, об' єктивно оцінивши в сукупності докази, які мають значення для розгляду справ и і вирішення спору по суті, вс тановила, що апеляційну скар гу необхідно залишити без за доволення, а постанову місце вого господарського суду без змін із наступних мотивів:
Київським апеляційним гос подарським судом за результа тами дослідження матеріалів справи встановлено такі обс тавини, що мають значення для справи.
Ухвалою господарського су ду м. Києва від 22.04.2011р. порушено п ровадження у справі про банк рутство № 49/98-6 на підставі ст. 51 З акону України “Про відновлен ня платоспроможності боржни ка або визнання його банкрут ом” ”( далі - Закон).
Оскаржуваною постановою Г осподарського суду м. Києва в ід 16.05.2011 р. Боржника визнано бан крутом, відкрито ліквідаційн у процедуру з всіма передбач еними законодавством наслід ками, ліквідатором банкрута призначено арбітражного кер уючого Капелюшного І.В.
ДПІ у Голосіївському район і міста Києва в апеляційній с карзі зазначає, що оскаржува на постанова прийнята з пору шенням Порядку обліку платни ків податків, зборів (обов' я зкових платежів), затверджен ого Наказом ДПА України №979 ві д 22.12.2010р., а саме судом не надано н алежної оцінки тому факту що до заяви Боржника про поруше ння провадження у справі не н адано докази здійснення пові домлення комісією з припинен ня юридичної особи в порядку ч.4 ст. 105 ЦК України, в порушення ч.1 ст.111 ЦК України не доданий п роміжний баланс, а також відс утні посилання на факт здійс нення оцінки майна боржника, що передбачено ст. 60 ГК Україн и, повідомлення органу держа вної податкової служби про л іквідацію підприємства у вст ановленому порядку, які необ хідні для порушення провадже ння у справі за правилами ст. 5 1 Закону, отже скаржник вбачає порушення судом першої інст анції норм процесуального та матеріального права.
Заява про порушення провад ження у справі мотивована ти м, що 16.06.2010р. загальними зборами учасників товариства було п рийнято рішення про ліквідац ію підприємства та призначен о ліквідатора. В ході здійсне ння ліквідаційних дій щодо т овариства, ліквідатором було виявлено обставини, що свідч ать про факт недостатності м айна боржника для задоволенн я вимог кредиторів. Відповід но до даних бухгалтерського обліку загальна сума кредито рської заборгованості склад ає 30000,00 грн.
Отже, провадження у даній сп раві про банкрутство відбува ється у порядку, передбачено му ст. 51 Закону, відповідно до ч астини 1 даної статті, якщо вар тості майна боржника - юридич ної особи, щодо якого прийнят о рішення про ліквідацію, нед остатньо для задоволення вим ог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядк у передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквід аційна комісія) зобов'язані з вернутися в господарський су д із заявою про порушення спр ави про банкрутство такої юр идичної особи.
Відповідне правило передб ачено ч. 3 ст. 110 Цивільного коде ксу України, яка містить зага льні положення про ліквідаці ю юридичної особи.
Особлива процедура банкру тства, що передбачена ст. 51 Зак ону, випливає з процедури доб ровільної ліквідації юридич ної особи, тобто ліквідації ю ридичної особи за рішенням ї ї учасників (власників) або ор гану, уповноваженого на це ус тановчими документами.
У зв'язку з цим необхідними передумовами для звернення і з заявою про порушення прова дження у справі про банкрутс тво боржника в порядку ст. 51 За кону є дотримання вимог циві льного та господарського зак онодавства щодо добровільно ї ліквідації юридичної особи .
Такі передумови, відповідн о до аналізу вказаної норми т а положень частин 2, 3 ст. 7 Закон у, полягають у наступному. При йняття рішення власником май на (або органом, уповноважени м управляти майном) боржника про звернення боржника до го сподарського суду із заявою. Проведення аналізу активів боржника у вигляді проведенн я інвентаризації наявного ма йна (у тому числі заставленог о майна), його належної оцінки та оцінки грошових коштів на рахунках боржника. Аналіз па сивів боржника шляхом публік ації оголошення згідно з вим огами ч. 4 ст. 105 ЦК України з мето ю виявлення кредиторів та вс тановлення повного обсягу кр едиторської заборгованості , у тому числі по податках, збо рах (обов'язкових платежах).
Дотримання визначених вим ог та сукупність вказаних ді й із доданням доказів їх пров едення є підставою для зверн ення ліквідатора (ліквідацій ної комісії) із заявою про пор ушення справи про банкрутств о в порядку ст. 51 Закону.
Відповідно до вимог ч. 4. ст. 105 ЦК України, комісія з припине ння юридичної особи поміщає в друкованих засобах масової інформації, в яких публікуют ься відомості про державну р еєстрацію юридичної особи, щ о припиняється, повідомлення про припинення юридичної ос оби та про порядок і строк зая влення кредиторами вимог до неї. Цей строк не може станови ти менше двох місяців з дня пу блікації повідомлення про пр ипинення юридичної особи.
У відповідності до частини першої ст. 22 Закону України “П ро державну реєстрацію юриди чних осіб та фізичних осіб - підприємців” інформація про проведення державної реєстр ації юридичної особи, про при йняття засновниками (учасник ами) або уповноваженим ними о рганом рішення щодо припинен ня юридичної особи тощо підл ягає обов'язковому опублікув анню в спеціалізованому друк ованому засобі масової інфор мації. Відповідно до ст. 1 дано го Закону спеціалізований др укований засіб масової інфор мації - видання спеціально уп овноваженого органу з питань державної реєстрації, в яком у відповідно до цього Закону публікуються відомості з Єд иного державного реєстру.
Бюлетень державної реєстр ації є єдиним спеціалізовани м друкованим засобом масової інформації, в якому обов'язко во розміщуються відомості пр о реєстраційні дії, зокрема, в ідомості про прийняття засно вниками (учасниками) рішення щодо припинення юридичної о соби. Таке повідомлення здій снюється за встановленою фор мою і містить всі передбачен і законом обов'язкові реквіз ити.
Згідно листа Державного ко мітету України з питань регу ляторної політики та підприє мництва від 14.08.2009 № 9786, публікаці я у Бюлетені державної реєст рації повідомлення про припи нення юридичної особи і поря док та строк заявлення креди торами вимог до неї є належни м виконанням вимог ч. 4 ст. 105 ЦК У країни.
Відповідно до наявного в ма теріалах справи Витягу з Єди ного державного реєстру юрид ичних осіб та фізичних осіб-п ідприємців станом на 15.02.2011р. дер жавним реєстратором було вне сено щодо ПП ”Норленд” запис до Єдиного державного реєст ру про рішення засновників (у часників) юридичної особи аб о уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної о соби.
Повідомлення про прийнятт я засновниками (учасниками) р ішення щодо припинення боржн ика опубліковано у Бюлетені державної реєстрації №158 (18) від 22.09.2010р..
Після закінчення строку дл я пред'явлення вимог кредито рами ліквідаційна комісія ск ладає проміжний ліквідаційн ий баланс, який містить відом ості про склад майна юридичн ої особи, що ліквідується, пер елік пред'явлених кредиторам и вимог, а також про результат и їх розгляду. Проміжний лікв ідаційний баланс затверджує ться учасниками юридичної ос оби або органом, який прийняв рішення про ліквідацію юрид ичної особи ( ч. 1 ст. 111 ЦК України ).
Відповідно до вимог ч. 5 ст. 60 Г К України, яка регулює загаль ний порядок ліквідації суб'є кта господарювання, ліквідац ійна комісія оцінює наявне м айно суб'єкта господарювання , який ліквідується і розрахо вується з кредиторами, склад ає, ліквідаційний баланс та п одає його власнику або орган у, який призначив ліквідацій ну комісію. Достовірність та повнота ліквідаційного бала нсу повинні бути перевірені у встановленому законодавст вом порядку.
Місцевим господарським су дом за результатами дослідже ння матеріалів справи встано влено, що у Боржника відсутні товарно - матеріальні цінн ості, грошові кошти та основн і засоби (інші матеріальні ці нності), згідно акту оцінки ма йна підприємства станом на 13.0 1.2011р. та копії листа Київського міського бюро технічної інв ентаризації та реєстрації пр ава власності на об' єкти не рухомого майна та довідок Го лови ліквідкомісії, відпові дно до яких за боржником не за реєстровано будь-якого рухом ого або нерухомого майна. В ма теріалах справи наявна довід ка за підписом ліквідатора б оржника про відсутність дого ворів застави, в тому числі по даткової застави.
Ліквідкомісією було склад ено проміжним ліквідаційний баланс на 13.01.2011р. (форма №1), що дод аний до заяви про порушення с прави про банкрутство.
Також, місцевим судом встан овлено, що Боржником на викон ання п. 8.1.1 Порядку обліку платн иків податків, зборів (обов' язкових платежів), було напра влено повідомлення до податк ових органів про зняття з обл іку ПП ”Норленд” за формою 8-ОП П (відповідно до штемпелю від ділення поштового зв' язку д ане повідомлення було направ лено податковому органу 16.03.2011р .).
Отже, враховуючи вищевикла дене апеляційний суд погоджу ється з висновком місцевого господарського суду, що лікв ідатором Боржника було з дот риманням вимог ст. 60 ГК Україн и проведено оцінку фінансово го становища та вартості май на, належним чином опубліков ано повідомлення про припине ння юридичної особи для вияв лення кредиторів в порядку с т. 105 ЦК України, проведено інве нтаризацію активів підприєм ства.
Таким чином, за умови належн ого виконання вимог цивільно го та господарського законод авства щодо добровільної лік відації юридичної особи, зве рнення із заявою про порушен ня провадження у справі про б анкрутство ПП ”Норленд” в по рядку ст.51 Закону є правомірни м та таким що відповідає вимо гам чинного законодавства.
Постанова суду про визнанн я боржника банкрутом та відк риття ліквідаційної процеду ри є за своєю правовою природ ою судовим рішенням, в якому н еобхідно повно відобразити о бставини, що мають значення д ля даної справи, висновки суд у про встановлені обставини і їх правові наслідки повинн і бути вичерпними, відповіда ти дійсності та підтверджува тися достовірними доказами, дослідженими в судовому засі данні (Постанова Пленуму Вер ховного Суду України від 29.12.1976 № 11 із змінами на даний час).
Відповідно ст. 22 Закону Укра їни “Про відновлення платосп роможності боржника або визн ання його банкрутом” господа рський суд приймає постанову про визнання боржника банкр утом і відкриває ліквідаційн у процедуру у випадках, перед бачених цим Законом.
Частиною 2 ст. 51 Закону встано влено, що за результатами роз гляду заяви про порушення сп рави про банкрутство юридичн ої особи, майна якої недостат ньо для задоволення вимог кр едиторів, господарський суд визнає боржника, який ліквід ується, банкрутом, відкриває ліквідаційну процедуру, при значає ліквідатора.
Враховуючи вищевикладені норми чинного законодавства та наведені обставини справ и, апеляційний суд вважає, що в исновок місцевого суду про н аявність підстав для прийнят тя постанови про визнання ПП ”Норленд” банкрутом є обґру нтованим.
За таких обставин, апеляцій ний суд не вбачає підстав для скасування постанови Господ арського суду м. Києва від 25.10.2010 р. та зазначає, що ДПІ у Голосі ївському районі міста Києва в порушення вимог ст. 33 ГПК Укр аїни не доведено ті обставин и, на які вона посилається, як підставу своїх вимог і запер ечень.
Виходячи з вищезазначеног о, суд вважає, що постанова міс цевого суду відповідає факти чним обставинам та матеріала м справи, винесена з правильн им застосуванням норм матері ального та процесуального пр ава, Закону України “Про відн овлення платоспроможності а бо визнання його банкрутом”, а тому відповідає вимогам чи нного законодавства.
Враховуючи викладене, керу ючись Законом України “Про в ідновлення платоспроможнос ті боржника або визнання йог о банкрутом”, ст. ст. 99, 101-103, 105, ГПК У країни, апеляційний господар ський суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Апеляційну скарг у ДПІ у Голосіївському район і міста Києва на постанову Го сподарського суду м. Києва ві д 16.05.2011р. у справі № 49/98-б залишити без задоволення.
2. Постанову Господарс ького суду м. Києва від 16.05.2011р. у с праві № 49/98-б залишити без змін.
2. Матеріали справи № 49/98 -б повернути Господарському суду м. Києва.
Постанова набирає законно ї сили з дня її прийняття та мо же бути оскаржена до Вищого г осподарського суду України п ротягом двадцяти днів з дня н абрання законної сили, шляхо м подачі касаційної скарги д о апеляційного суду, який при йняв оскаржувану постанову.
Головуючий суддя
Судді
Суд | Київський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 08.11.2011 |
Оприлюднено | 18.11.2011 |
Номер документу | 19181269 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Київський апеляційний господарський суд
Дзюбко П.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні