Постанова
від 28.09.2011 по справі 2а-10079/11/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

28 вересня 2011 року 17 год . 53 хв. № 2а-10079/11/2670

Окружний адміністрат ивний суд міста Києва у склад і головуючої судді Блажівської Н. Є., при секрет арі судового засідання Яремі й Г.В.,

розглянув у відкри тому судовому засіданні адмі ністративну справу

За позовом ОСОБА_1

до ДПІ у Оболонському районі м. Києва

про скасування податкового по відомлення-рішення

У судовому засіданні 28 ве ресня 2011 року відповідно до пу нкту 3 статті 160 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни проголошено вступну та резолютивну частину Постано ви.

О Б С Т А В И Н И С П Р А В И

ОСОБА_1 (надалі - також «Позивач») звернулас я до Окружного адміністратив ного суду міста Києва з позов ом до Державної податкової і нспекції у Оболонському райо ні міста Києва (надалі - тако ж «Відповідач»або «ДПІ у Обо лонському районі міста Києва ») про скасування податковог о повідомлення-рішення форми «Ф»Державної податкової інс пекції у Оболонському районі міста Києва від 18 чер вня 2010 року № 0005211702/0, яким на ОСОБ А_1 визначено суму податков ого зобов' язання за платеже м: НОМЕР_1 - податок з дохо дів фізичних осіб від продаж у нерухомого майна в сумі 2 090 449 ,80 грн.

Позовні вимоги мотивован і тим, що податкове повідомле ння-рішення від 18 червня 2010 року № 0005211702/0, на д умку представника Позивача, прийнято з порушенням вимог чинного законодавства Украї ни, на підставі безпідставни х висновків та невірного зас тосування норм податкового з аконодавства, а тому вказане рішення підлягає скасуванню .

Як зазначив в судовому засі данні представник Позивача, ОСОБА_1 отримала дохід від продажу земельної ділянки с ільськогосподарського приз начення, безпосередньо отрим аної нею у власність у процес і приватизації згідно з норм ами земельного законодавств а. 29жовтня 2009 року ОСОБА_1 ви щевказану ділянку відповідн о до нотаріально посвідченог о договору купівлі-продажу п родала за 41 808 996,00 грн. Таким чино м, дохід в сумі 41 808 996,00 грн., отрим аний ОСОБА_1 від продажу д аної земельної ділянки, на ду мку представника Позивача, н е повинен взагалі оподаткову ватись

Представник Відповідача - ДПІ у Оболонському районі мі ста Києва, - в судовому засід анні проти позовних вимог за перечила та просила відмовит и в їх задоволенні з підстав, в икладених в письмових запере ченнях на позов.

Представником Відповідач а також було зазначено про те , що об' єктом оподаткування при продажу платником подат ку громадянкою ОСОБА_1 зем ельної ділянки сільськогосп одарського призначення (для ведення особистого селянськ ого господарства) є вартість такої земельної ділянки, яка має бути оподаткована за ста вкою 5 %, оскільки вказана земе льна ділянка отримана громад янкою ОСОБА_1 у власність іншим чином ніж передбачено у підпункті 4.3.18 пункту 4.3 ст. 4 Зак ону України «Про податок з до ходів фізичних осіб», тобто, н е в процесі приватизації.

Розглянувши подані сторо нами документи і матеріали т а заслухавши пояснення предс тавника Позивача, представни ка Відповідача, всебічно і по вно з' ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуєть ся позов, об' єктивно оцінив ши докази, які мають юридичне значення для розгляду справ и і вирішення спору по суті, Ок ружний адміністративний суд міста Києва, -

В С Т А Н О В И В

Станом на час виникне ння спірні правовідносини ре гулювалися Законом України « Про податок з доходів фізичн их осіб»(станом на час розгля ду справи закон втратив чинн ість), Законом України «Про по рядок погашення зобов'язань платників податків перед бюд жетами та державними цільови ми фондами»№ 2181-ІІІ (станом на ч ас розгляду справи закон втр атив чинність) (надалі - тако ж «Закон № 2181»).

ОСОБА_1 до ДПІ у Оболонсь кому районі міста Києва 30 бере зня 2010 року подано Декларацію (вх. № 1631) про доходи, одержані у 2009 році. В поданій декларації П озивачем було відображено до хід, який складається з доход у від продажу земельної діля нки в розмірі 41 808 996,00 грн.

На підставі поданої деклар ації ДПІ у Оболонському райо ні міста Києва було проведен о розрахунок податку з доход ів фізичних осіб від продажу нерухомого майна та винесен о податкове повідомлення від 18 червня 2010 року № 0005211702/0, яким ОС ОБА_1 визначено суму податк ового зобов' язання за плате жем «НОМЕР_1 - Податок з д оходів фізичних осіб від про дажу нерухомого майна» в сум і 2090449,80 грн.

Не погоджуючи з вищевказан им податковим повідомленням , Позивачем було оскаржено йо го в адміністративному поряд ку до ДПІ у Оболонському райо ні м. Києва та до ДПА у м. Києві.

Рішенням ДПІ у Оболонськом у районі м. Києва від 4 жовтня 201 0 року № 4578/3/25-009 про результати ро згляду первинної скарги пода ткове повідомлення від 18 черв ня 2010 року № 0005211702/0 залишено без зм ін, а скаргу ОСОБА_1 - без з адоволення.

Рішенням ДПА у м. Києві від 23 грудня 2010 року № 1256/Т/25-214 про резул ьтати розгляду повторної ска рги податкове повідомлення в ід 18 червня 2010 року № 0005211702/0 залишено без змін, а скаргу ОСОБА_1 - без задо волення.

В той же час, Позивач вважає податкове повідомлен ня від 18 червня 2010 року № 0005211702/0 таким, що суперечить вимо гам чинного станом на час йог о винесення податкового зако нодавства, а тому підлягає ск асуванню.

Відтак, предметом судовог о розгляду в даній адміністр ативній справі є позовні вим оги про скасування податково го повідомлення від 18 червня 2 010 року № 0005211702/0, як рішення суб' єкта владних повноважень. Завданням адмі ністративного суду є перевір ка правомірності (легальност і) даного рішення з огляду на ч іткі критерії, які зазначені у частині 3 статті 2 Кодексу ад міністративного судочинств а України.

Частиною 3 статті 2 Кодексу а дміністративного судочинст ва України встановлені крите рії, якими керується адмініс тративний суд при перевірці рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноваже нь. Відповідність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта вл адних повноважень передбаче ним частиною 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинс тва України критеріям переві ряється судом з урахуванням закріпленого статтею 9 Кодек су адміністративного судочи нства України принципу закон ності, відповідно до якого ор гани державної влади, органи місцевого самоврядування, ї хні посадові і службові особ и зобов'язані діяти лише на пі дставі, в межах повноважень т а у спосіб, що передбачені Кон ституцією та законами Україн и.

Відповідно до вимог части ни 2 статті 19 Конституції Укра їни органи державної влади т а органи місцевого самовряд ування, їх посадові особи зоб ов'язані діяти лише на підста ві, в межах повноважень та у сп осіб, що передбачені Констит уцією та законами України.

Так, відповідно до ча стини 3 статті 2 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни у справах щодо оскаржен ня рішень, дій чи бездіяльнос ті суб' єктів владних повнов ажень адміністративні суди п еревіряють, чи прийняті (вчин ені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що пе редбачені Конституцією та за конами України; 2) з використан ням повноваження з метою, з як ою це повноваження надано; 3) о бґрунтовано, тобто з урахува нням усіх обставин, що мають з начення для прийняття рішенн я (вчинення дії); 4) безстороннь о (неупереджено); 5) добросовіс но; 6) розсудливо; 7) з дотримання м принципу рівності перед за коном, запобігаючи несправед ливій дискримінації; 8) пропор ційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між буд ь-якими несприятливими наслі дками для прав, свобод та інте ресів особи і цілями, на досяг нення яких спрямоване це ріш ення (дія); 9) з урахуванням прав а особи на участь у процесі пр ийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного ст року.

«На підставі»означає, що суб' єкт владних повноважен ь: 1) повинен бути утвореним у п орядку, визначеному Конститу цією та законами України; 2) зо бов' язаний діяти на виконан ня закону, за умов та обставин , визначених ним.

«У межах повноважень» озна чає, що суб' єкт владних повн оважень повинен приймати ріш ення, а дії вчиняти відповідн о до встановлених законом по вноважень, не перевищуючи їх .

«У спосіб»означає, що суб' єкт владних повноважень зобо в' язаний дотримуватися вст ановленої законом процедури і форми прийняття рішення аб о вчинення дії і повинен обир ати лише визначені законом з асоби.

Зазначені критерії, хоч і а дресовані суду, але одночасн о вони є і вимогами для суб' є кта владних повноважень, яки й приймає відповідне рішення , вчиняє дії чи допускається б ездіяльності.

Оцінюючи подані сторонам и докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтуєтьс я на всебічному, повному і об' єктивному розгляді в судовом у засіданні всіх обставин сп рави в їх сукупності, та, врахо вуючи те, що кожна сторона пов инна довести ті обставини, на які вона посилається як на пі дставу своїх вимог і запереч ень, Суд звертає увагу на нас тупне.

Як вбачається зі змісту оск аржуваного податкового пові домлення, його винесено на пі дставі абзацу г) підпункту 4.2.2 п ункту 4.2 статті 4 Закону № 2181 та в ідповідно до пункту 7.2 статті 7, пункту 11.1 статті 11 Закону Укра їни «Про податок з доходів фі зичних осіб».

Порядок оподаткування дох одів фізичних осіб визначено Законом України «Про подато к з доходів фізичних осіб».

Відповідно до пункту 2.1 стат ті 2 Закону України «Про подат ок з доходів фізичних осіб»п латниками податку є:

- резидент, який отримує як д оходи з джерелом їх походжен ня з території України, так і і ноземні доходи;

- нерезидент, який отримує д оходи з джерелом їх походжен ня з території України.

Дохід - це сума будь-яких к оштів, вартість матеріальног о і нематеріального майна, ін ших активів, що мають вартіст ь, у тому числі цінних паперів або деривативів, одержаних п латником податку у власність або нарахованих на його кори сть, чи набутих незаконним шл яхом у випадках, визначених п ідпунктом 4.2.16 пункту 4.2 статті 4 цього Закону, протягом відпо відного звітного податковог о періоду з різних джерел як н а території України, так і за ї ї межами (пункт 1.2 статті 1 Закон у України «Про податок з дохо дів фізичних осіб»).

Порядок оподаткування опе рацій з продажу об'єктів неру хомого майна визначено статт ею 11 Закону України «Про подат ок з доходів фізичних осіб».

Згідно з підпунктом 11.1.1 пунк ту 11.1 Закону України «Про пода ток з доходів фізичних осіб» дохід, отриманий платником п одатку від продажу не частіш е одного разу протягом звітн ого податкового року житлово го будинку, квартири або част ини квартири, кімнати, садово го будинку (включаючи земель ну ділянку, на якій розташова ні такі об'єкти, а також господ арсько-побутові споруди та б удівлі, розташовані на такій земельній ділянці), не оподат ковується, якщо загальна пло ща такого житлового будинку, квартири або частини кварти ри, кімнати, садового будинку не перевищує 100 квадратних ме трів. У разі якщо площа такого об'єкта нерухомого майна пер евищує 100 квадратних метрів, т о частина доходу, пропорційн а сумі такого перевищення, пі длягає оподаткуванню за став кою в розмірі 1 відсотка від ва ртості такого об'єкта нерухо мого майна.

Згідно висновку Відповіда ча, який став підставою винес ення оскаржуваного податков ого повідомлення, дохід від п родажу нерухомого майна, в то му числі земельної ділянки, я к іншої (нежитлової) нерухомо сті, що належить громадянам н а праві власності, підлягає о податкуванню за ставкою 5 %.

Перелік доходів, які не вкл ючаються до складу загальног о місячного або річного опод атковуваного доходу, визначе но пунктом 4.3 статті 4 Закону Ук раїни «Про податок з доходів фізичних осіб».

Так, до складу загального м ісячного або річного оподатк овуваного доходу платника по датку не включаються такі до ходи (що не підлягають відобр аженню в його річній податко вій декларації), зокрема: сума доходу, отриманого платнико м податку внаслідок відчужен ня акцій (інших корпоративни х прав), одержаних ним у власні сть в процесі приватизації в обмін на приватизаційні ком пенсаційні сертифікати, безп осередньо отримані ним як ко мпенсація суми його внеску д о установ Ощадного банку СРС Р або до установ державного с трахування СРСР, або в обмін н а приватизаційні сертифікат и, отримані ним відповідно до закону, а також сума доходу , отриманого таким платником податку внаслідок відчуж ення земельних ділянок сільс ькогосподарського призначе ння, земельних часток (паїв), м айнових паїв, безпосередньо отриманих ним у власність у п роцесі приватизації згідно з нормами земельного законода вства (підпункт 4.3.18).

Таким чином, Суд звертає ув агу на те, що чинним законодав ством України виключено зі с кладу місячного або річного оподатковуваного доходу пла тника податку суму доходу, от риманого таким платником под атку внаслідок відчуження зе мельних ділянок сільськог осподарського призначення , земельних часток (паїв), май нових паїв, безпосередньо от риманих ним у власність у п роцесі приватизації з гідно з нормами земельного з аконодавства.

Судом встановлено, що згідн о Договору купівлі-продажу з емельної ділянки від 2 9 жовтня 2009 року, укладеного між ОСОБА_1 та ТОВ «ЗЕМЛЯ-РЕСУ РС», ОСОБА_1 було продано з емельну ділянку загальною пл ощею 1,200 гектара, що знаходитьс я за адресою: АДРЕСА_1.

Відповідно до пункту 1.2 вище вказаного Договору, земельна ділянка належить Продавцю н а праві приватної власності, на Підставі Державного акту на право власності на земель ну ділянку серії ЯИ № 605888, що вид аний відділом Держкомзему у Лохвицькому районі Полтавсь кої області на підставі Ріше ння 9-ї сесії 5 скликання Ригів ської сільської ради від 27 лис топада 2007 року, і який зареєстр ований в Книзі записів реєст рації державних актів на пра во власності на землю та на пр аво постійного користування землею, договорів оренди зем лі за № 010954800099.

Згідно з пунктом 1.3 Договору цільове призначення земельн ої ділянки - для ведення осо бистого селянського господа рства. За складом угідь земел ьна ділянка відноситься до р іллі.

Відповідно до Рішення Ригі вської сільської ради Лохвиц ького району Полтавської обл асті (дев' ята сесія п' ятог о скликання) від 27 листопада 2007 року «Про надання дозволу на виготовлення технічної доку ментації по передачі у власн ість земельної ділянки грома дянці ОСОБА_1.»надано дозв іл ОСОБА_1 на виготовлення технічної документації по б езоплатній передачі у власні сть земельної ділянки, яка зн аходиться в с. Риги по вул. Кир поноса в урочищі «За Ярмолен ком»Лохвицького району Полт авської області загальною пл ощею 1,20 га для ведення особист ого селянського господарств а (пункт 1); передано у власніст ь земельну ділянку для веден ня особистого селянського го сподарства (пункт 2).

Згідно Державного акту на п раво власності на земельну д ілянку серія ЯИ № 605888 від 28 верес ня 2009 року, його видано на підст аві рішення 9 сесії 5 скликання Ригівської сільської ради в ід 27 листопада 2007 року.

В графі «цільове призначе ння земельної ділянки»Держа вного акту на право власност і на земельну ділянку серія Я И № 605888 від 28 вересня 2009 року зазн ачено «для ведення особистог о селянського господарства» .

Статтею 81 Земельного кодек су України визначено, що гром адяни України набувають прав а власності на земельні діля нки на підставі:

а) придбання за договором ку півлі-продажу, ренти, даруван ня, міни, іншими цивільно-прав овими угодами;

б) безоплатної передачі і з земель державної і комунал ьної власності;

в) приватизації земельних д ілянок, що були раніше надані їм у користування;

г) прийняття спадщини;

ґ) виділення в натурі (на міс цевості) належної їм земельн ої частки (паю).

Порядок набуття права на зе млю громадянами та юридичним и особами врегульовано главо ю 19 Земельного кодексу Україн и.

Громадяни та юридичні особ и набувають права власності та права користування земель ними ділянками із земель дер жавної або комунальної власн ості за рішенням органів вик онавчої влади або органів мі сцевого самоврядування в меж ах їх повноважень, визначени х цим Кодексом, або за результ атами аукціону (абзац 1 частин и 1 статті 116 Земельного кодекс у України).

Відповідно до частини 3 ста тті 116 Земельного кодексу Укра їни безоплатна передача земе льних ділянок у власність гр омадян провадиться у разі:

а) приватизації земельних д ілянок, які перебувають у кор истуванні громадян;

б) одержання земельних діля нок внаслідок приватизації д ержавних і комунальних сільс ькогосподарських підприємс тв, установ та організацій;

в) одержання земельних діля нок із земель державної і ком унальної власності в межах н орм безоплатної приватизаці ї, визначених цим Кодексом.

Відтак, Земельний кодекс Ук раїни передбачає три види бе зоплатної передачі земельни х ділянок у власність громад ян, особливості та юридичну с пецифіку яких, для цілей дано ї адміністративної справи, б уде охарактеризовано Судом н ижче.

Щодо пункту а) частини 3 ст атті 116 Земельного кодексу Укр аїни (приватизація земельних ділянок, які перебувають у ко ристуванні громадян)

Частиною 1 статті 118 Земел ьного кодексу України визнач ено, що громадянин, зацікавле ний у приватизації земельної ділянки, яка перебуває у й ого користуванні, подає за яву до відповідної районної, Київської чи Севастопольськ ої міської державної адмініс трації або сільської, селищн ої, міської ради за місцезнах одженням земельної ділянки. У разі якщо земельна ділянка державної власності розташо вана за межами населених пун ктів і не входить до складу пе вного району, заява подаєтьс я до Ради міністрів Автономн ої Республіки Крим.

Відтак, вказана підстава бе зоплатної передачі земельни х ділянок у власність громад ян характеризується наступн ою ознакою:

- земельна ділянка повинна п еребувати у користуванні гро мадянина.

Щодо пункту б) частини 3 ст атті 116 Земельного кодексу Укр аїни (одержання земельних ді лянок внаслідок приватизаці ї державних і комунальних сі льськогосподарських підпри ємств, установ та організаці й)

Згідно з частиною 3 статт і 118 Земельного кодексу Україн и громадяни - працівники державних та комунальних сі льськогосподарських підпри ємств, установ та організаці й, а також пенсіонери з їх числ а, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земе льних ділянок, які перебуваю ть у постійному користуванні цих підприємств, установ та о рганізацій, звертаються з кл опотанням про приватизацію ц их земель відповідно до сіль ської, селищної, міської ради або Ради міністрів Автономн ої Республіки Крим, районної , Київської чи Севастопольсь кої міської державної адміні страції.

Вказана підстава безоплат ної передачі земельних ділян ок у власність громадян хара ктеризується наступною озна кою:

- земельна ділянка перебува є у користуванні державних т а комунальних сільськогоспо дарських підприємств, устано в та організацій, працівнико м якого є громадянин.

Щодо пункту в) частини 3 ст атті 116 Земельного кодексу Укр аїни (одержання земельних ді лянок із земель державної і к омунальної власності в межах норм безоплатної приватизац ії, визначених цим Кодексом)

Згідно з частиною 6 статт і 118 Земельного кодексу Україн и громадяни, зацікавлені в од ержанні безоплатно у власніс ть земельної ділянки із земе ль державної або комунальної власності для ведення ферме рського господарства, вед ення особистого селянського господарства, ведення сад івництва, будівництва та обс луговування жилого будинку, господарських будівель і спо руд (присадибної ділянки), інд ивідуального дачного будівн ицтва, будівництва індивідуа льних гаражів у межах норм бе зоплатної приватизації, п одають клопотання до відп овідної районної, Київської чи Севастопольської міської державної адміністрації або сільської, селищної, міської ради за місцезнаходженням з емельної ділянки. У клопотан ні зазначаються цільове приз начення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До кло потання додаються графічні м атеріали, на яких зазначено б ажане місце розташування зем ельної ділянки, погодження з емлекористувача (у разі вилу чення земельної ділянки, що п еребуває у користуванні інши х осіб) та документи, що підтве рджують досвід роботи у сіль ському господарстві або наяв ність освіти, здобутої в агра рному навчальному закладі (у разі надання земельної діля нки для ведення фермерського господарства). У разі якщо зем ельна ділянка державної влас ності розташована за межами населених пунктів і не входи ть до складу певного району, з аява подається до Ради мініс трів Автономної Республіки К рим.

Особливістю зазначеної пі дстави безоплатної передачі земельних ділянок у власніс ть громадян є те, що земельна д ілянка, яку має намір отримат и громадянин у межах норм без оплатної приватизації, призн ачена для ведення фермерсько го господарства, ведення о собистого селянського госпо дарства, ведення садівниц тва, будівництва та обслугов ування жилого будинку, госпо дарських будівель і споруд (п рисадибної ділянки), індивід уального дачного будівництв а, будівництва індивідуальни х гаражів.

Норми безоплатної привати зації земельних ділянок гром адянам визначено статтею 121 Зе мельного кодексу України.

Так, громадяни України мают ь право на безоплатну переда чу їм земельних ділянок із зе мель державної або комунальн ої власності в таких розміра х:

а) для ведення фермерського господарства - в розмірі земе льної частки (паю), визначеної для членів сільськогосподар ських підприємств, розташова них на території сільської, с елищної, міської ради, де знах одиться фермерське господар ство. Якщо на території сільс ької, селищної, міської ради р озташовано декілька сільськ огосподарських підприємств , розмір земельної частки (паю ) визначається як середній по цих підприємствах. У разі від сутності сільськогосподарс ьких підприємств на територі ї відповідної ради розмір зе мельної частки (паю) визначає ться як середній по району;

б) для ведення особистого селянського господарства - не більше 2,0 гектара;

в) для ведення садівництва - не більше 0,12 гектара;

г) для будівництва і обслуго вування жилого будинку, госп одарських будівель і споруд (присадибна ділянка) у селах - не більше 0,25 гектара, в селищах - не більше 0,15 гектара, в містах - не більше 0,10 гектара;

ґ) для індивідуального дачн ого будівництва - не більше 0,10 г ектара;

д) для будівництва індивіду альних гаражів - не більше 0,01 ге ктара.

Згідно з пунктом 1.1 Договору купівлі-продажу земельної д ілянки від 29 жовтня 2009 року роз мір спірної земельної ділянк и становить 1,2000 гектара.

В той же час, відповідно д о Довідки Ригівської сільськ ої ради від 25 вересня 2009 р оку № 282, земельна ділянка, яка в ідведена ОСОБА_1 для веден ня особистого селянського го сподарства кадастровий № 532268580 1-01-001-0152 не являється земельною ч асткою (паєм).

Відтак, системно проаналіз увавши положення чинного зем ельного законодавства Украї ни та фактичні обставини спі рних правовідносин, Суд звер тає увагу на те, що спірна земе льна ділянка, яку було відчуж ено Позивачем та відображено отриманий дохід у поданій до податкового органу декларац ії, було отримано ОСОБА_1 н а підставі пункту (в) частини 3 статті 116 Земельного кодексу України (одержання земель них ділянок із земель держав ної і комунальної власності в межах норм безоплатної при ватизації, визначених цим Ко дексом), зважаючи на наступ ні характеристики даної земе льної ділянки:

- цільове призначення - для ведення особистого селянськ ого господарства;

- розмір - 1,2000 гектара;

- попередній стан земельної ділянки - вказана земельна ділянка не знаходилася у кор истуванні Позивача (до момен ту набуття на неї права власн ості), а також не перебувала у постійному користуванні дер жавних та комунальних сільсь когосподарських підприємст в, установ та організацій, а ОСОБА_1 не була працівником даних підприємств.

Таким чином, відповідно до положень підпункту 4.3.18 пункту 4.3 статті 4 Закону України «Про податок з доходів фізичних о сіб», дохід від відчуження зе мельної ділянки, яку отриман о Позивачем у власність на пі дставі Рішення Ригівської сі льської ради Лохвицького рай ону Полтавської області (дев ' ята сесія п' ятого скликан ня) від 2 7 листопада 2007 року «Про наданн я дозволу на виготовлення те хнічної документації по пере дачі у власність земельної д ілянки громадянці ОСОБА_1 », не повинен включатися до ск ладу загального місячного аб о річного оподатковуваного д оходу ОСОБА_1

Відповідно, у Відповідача були відсутні правові підст ави для нарахування ОСОБА_1 податку з доходів фізичних осіб від продажу нерухомого майна та винесення податков ого повідомлення від 18 червня 2010 року № 0005211702/0.

Суд повторно звертає увагу на те, що до складу загального місячного або річного опода тковуваного доходу платника податку не включається сума доходу, отриманого внаслідо к відчуження земельних ділян ок сільськогосподарського п ризначення, а саме: земельної ділянки для ведення особист ого селянського господарств а або земельної ділянки для с адівництва (з урахуванням но рм статті 121 Земельного кодекс у України), земельної частки (п аю), безпосередньо отриманих ним у власність у процесі при ватизації, права власності н а які посвідчено державними актами, зареєстрованими відп овідно до чинного законодавс тва.

При цьому розбіжностей між положенням підпункту 4.3.18 пунк ту 4.3 статті 4 та статтею 11 Закон у України «Про податок з дохо дів фізичних осіб»не виникає , оскільки доходи від відчуже ння земельних ділянок сільсь когосподарського призначен ня, земельних часток (паїв) від повідно до даного закону не є об' єктом оподаткування. А т ому дія статті 11 Закону Україн и «Про податок з доходів фізи чних осіб»на зазначені доход и не поширюється.

Таким чином, застосування В ідповідачем у спірних правов ідносинах положень статті 11 З акону України «Про податок з доходів фізичних осіб»є нео бґрунтованим та безпідставн им.

Відповідно до частини 2 ста тті 71 Кодексу адміністративн ого судочинства України в ад міністративних справах про п ротиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта влад них повноважень обов'язок що до доказування правомірност і свого рішення, дії чи бездія льності покладається на відп овідача, якщо він заперечує п роти адміністративного позо ву.

Відповідачем, як суб' єкт ом владних повноважень, який заперечував проти адміністр ативного позову, не виконано обов' язку щодо доведення п равомірності винесення пода ткового повідомлення від 18 че рвня 2010 року № 0005211702/0, як і не надан о доказів на підтвердження т ого, що спірну земельну ділян ку було отримано Позивачем н е в процесі приватизації, а ін шим чином (як про стверджувал а представник Відповідача).

Таким чином, проанал ізувавши матеріали адмініст ративної справи та вимоги чи нного станом на час виникнен ня спірних правовідносин под аткового законодавства, Суд дійшов висновку про те, що поз овні вимоги є обґрунтованими , а оскаржуване податкове пов ідомлення підлягає скасуван ню.

Частиною 1 статті 11 Кодексу адміністративного судочинс тва України визначено, що роз гляд і вирішення справ в адмі ністративних судах здійснює ться на засадах змагальності сторін та свободи в наданні н ими суду своїх доказів і у дов еденні перед судом їх переко нливості, а частиною 1 статті 7 1 Кодексу адміністративного судочинства України зазначе но, що кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення.

Таким чином, виходячи з м еж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства Украї ни та матеріалів справи, Суд д ійшов висновку про те, що позо вні вимоги Позивача є обґрун тованими та такими, що підляг ають задоволенню.

На підставі вищеви кладеного, керуючись статтям и 2, 7, 8, 9, 99, 100, 158, 159, 160, 161, 162, 163 та 254 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, Окружний адмініс тративний суд міста Києва, -

П О С Т А Н О В И В

1. Адміністратив ний позов задовольнити повні стю.

2. Скасувати податков е повідомлення-рішення форми «Ф»Державної податкової інс пекції у Оболонському районі міста Києва від 18 червня 2010 рок у № 0005211702/0, яким на ОСОБА_1 визн ачено суму податкового зобов ' язання за платежем: НОМЕР _1 - податок з доходів фізич них осіб від продажу нерухом ого майна в сумі 2 090 449,80 грн.

Постанова може бути оскаржена в порядку та строк и, визначені статтями 185-187 Коде ксу адміністративного судоч инства України.

Суддя Н. Є. Блажівська

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення28.09.2011
Оприлюднено21.11.2011
Номер документу19201511
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-10079/11/2670

Ухвала від 23.08.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 20.07.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 22.08.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 10.07.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Костенко М.І.

Ухвала від 01.03.2012

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бєлова Л.В.

Постанова від 28.09.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Блажівська Н.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні