ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
06 жовтня 2011 року № 2а-12152/11/2670
Окружний адміністратив ний суд міста Києва у складі г оловуючого судді Григорови ча П.О. при секретарі судового засідання Очколясу О.В. розг лянувши у відкритому судовом у засіданні адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою ві дповідальністю "СТОКМАНН"
до Державної податкової інс пекції у Печерському районі м. Києва
про скасування повідомлення - рішення
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Товариство з обмежено ю відповідальністю «Стокман н»звернулось до Окружного ад міністративного суду м. Києв а з позовом до Державної пода ткової інспекції у Печерсько му районі м. Києва про визнанн я протиправним та скасування податкового повідомлення - р ішення №04662308 від 25.05.2011р.
В обґрунтування позовних в имог підприємство посилаєть ся на те, що відповідач за насл ідками фактичної перевірки в ід 06.05.2011р. відокремленого підро зділу ТОВ «Стокманн» дійшов помилкового висновку щодо по рушення позивачем пп. 2.6 п.2 «По ложення про ведення касових операцій у національній валю ті»затвердженого постаново ю Правління Національного ба нку України від 15.12.2004р. №637 (далі - Положенням №637), оскільки розр ахунки у відокремленому підр озділі - магазині «Сеппала»п роводяться із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій, а оприбуткування г отівки здійснюється у книзі обліку розрахункових операц ій на підставі фіскальних зв ітних чеків РРО. Готівка само стійно здається магазином че рез інкасаторів обслуговуюч ого банку та не здає готівков у виручку до каси підприємст ва. Відповідно, позивач вважа є, що готівкові кошти в сумі 16431 ,67 грн. були оприбутковані вча сно.
Відповідач позов не визна в та зазначив, що перевіряючи ми встановлено не оприбуткув ання готівкових коштів в сум і 16 431,57 грн., що надійшли до каси г осподарської одиниці підпри ємства 05.05.2011р., прибуткові та ви даткові касові ордери на заз начену суму не складалися і н е роздруковувалися; касова к нига не заповнювалась. За вия влене порушення до позивача застосовано штрафні санкції у п' ятикратному розмірі не оприбуткованої суми відпові дно до статті 1 Указу Президен та України від 12.06.1995, № 436/95 «Про за стосування штрафних санкцій за порушення норм з регулюва ння обігу готівки». Тому, на ду мку відповідача, фінансові с анкції в сумі 82157,85 грн., застосов ані податковим повідомленн ям - рішенням №04662308 від 25.05.2011р. за порушення, встановлені пере віркою є повністю обґрунтова ними і відповідають чинному законодавству України.
Розглянувши подані сторон ами документи і матеріали, за слухавши пояснення їх предст авників, всебічно і повно з' ясувавши всі фактичні обстав ини, на яких ґрунтуються позо в, об' єктивно оцінивши дока зи, які мають юридичне значен ня для розгляду справи і вирі шення спору по суті, Окружний адміністративний суд м. Києв а, -
ВСТАНОВИВ:
Працівниками Державн ої податкової адміністрації у м. Києві було проведено факт ичну перевірку господарсько ї одиниці - магазину «Сеппал а»за адресою: м. Київ, вул. Хрещ атик, 19-А, що належить Товарист ву з обмеженою відповідальні стю «Стокманн»(код ЄДРПОУ 35142486 ), за результатами якої було ск ладено Акт від 06.05.2011р. №007350/0628/26/55/35142486.
Перевіркою встановлено фа кт не оприбуткування готівко вих коштів в сумі 16431,57 грн., що на дійшли до каси підприємства 05.05.2011р., при цьому прибуткові та видаткові касові ордери на з азначену суму не складалися (не формувалися і не створюва лися) та не роздруковувались , а вищезазначені надходженн я у касовій книзі не відображ алися, чим порушено п. 2.6 Положе ння про ведення касових опер ацій у національній валюті в Україні . затвердженого пост ановою Правління Національн ого банку України від 15.12.2004р. №637.
За зазначене вище порушенн я відповідно до абз. 3 ст. 1 Указу Президента України «Про зас тосування штрафних санкцій з а порушення норм з регулюван ня обігу готівки» до позивач а була застосована штрафна (фінансова) санкція у п' яти кратному розмірі не оприбутк ованої суми (16431,57 грн. х 5 = 82157,85 грн.) т а ДПІ у Печерському районі м. К иєва винесене податкове пові домлення - рішення №04662308 від 25.05.2011 року.
Проаналізувавши матеріа ли справи та пояснення предс тавників сторін, суд приходи ть до висновку про те, що позов ні вимоги є обґрунтованими т а підлягають задоволенню з н аступних підстав.
Порядок ведення касових оп ерацій у національній валюті України підприємствами (під приємцями), визначений у Поло женні про ведення касових оп ерацій у національній валюті в Україні. Це Положення розро блено відповідно до статті 33 З акону України "Про Національ ний банк України", визначає по рядок ведення касових операц ій у національній валюті Укр аїни підприємствами (підприє мцями), а також окремі питання організації банками роботи з готівкою.
Так, п. 2.6 Положення № 637 передб ачає, що уся готівка, що надход ить до кас, має своєчасно (у де нь одержання готівкових кошт ів) та в повній сумі оприбутко вуватися.
Оприбуткуванням готівки в касах підприємств, які прово дять готівкові розрахунки з оформленням їх касовими орде рами і веденням касової книг и відповідно до вимог глави 4 ц ього Положення, є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень у ка совій книзі на підставі приб уткових касових ордерів.
У разі проведення готівков их розрахунків із застосуван ням РРО або використанням РК оприбуткуванням готівки є з дійснення обліку зазначених готівкових коштів у повній с умі їх фактичних надходжень у книзі обліку розрахункових операцій на підставі фіскал ьних звітних чеків РРО (даних РК).
Суми готівки, що оприбутков уються, мають відповідати су мам, визначеним у відповідни х касових (розрахункових) док ументах.
Статтею 1 Указу Президента У країни від 12.06.1995, № 436/95 "Про застос ування штрафних санкцій за п орушення норм з регулювання обігу готівки»встановлено, щ о у разі порушення юридичним и особами всіх форм власност і, фізичними особами - громадя нами України, іноземними гро мадянами та особами без гром адянства, які є суб'єктами під приємницької діяльності, а т акож постійними представниц твами нерезидентів, через як і повністю або частково здій снюється підприємницька дія льність, норм з регулювання о бігу готівки у національній валюті, що встановлюються На ціональним банком України, д о них застосовуються фінансо ві санкції у вигляді штрафу, з окрема: за неоприбуткування (неповне та/або несвоєчасне) о прибуткування у касах готівк и - у п'ятикратному розмірі нео прибуткованої суми.
Позиція відповідача, щодо н еоприбуткування готівки в су мі 16431,57 грн., базується на тому, щ о прибуткові та видаткові ка сові ордери на суму виявлени х готівкових коштів в касі пі дприємства не складались, ка сова книга не заповнювалась.
Суд не погоджується з позиц ією податкового органу та за значає наступне:
Насамперед відповідно до п . 5.2 Положення № 637, для кожного з відокремлених підрозділів п ідприємством - юридичною ос обою має бути встановлено й д оведено наказом (розпоряджен ням) по підприємству ліміт за лишку готівки в касі. Ліміт ус тановлюється на підставі роз рахунку середньоденного над ходження готівки в касу або н а підставі середньоденної ви дачі з каси. Розрахунок устан овлення ліміту складається п о кожному підрозділу та підп исується керівником і головн им (старшим) бухгалтером.
Щодо необхідності ведення касової книги слід зазначит и, що згідно п. 4.2 Положення № 637:
У разі проведення готівков их розрахунків із застосуван ням реєстратора розрахунков их операцій (далі - РРО) або вик ористанням розрахункової кн ижки (далі - РК) оприбуткування м готівки є здійснення облік у зазначених готівкових кошт ів у повній сумі їх фактичних надходжень у книзі обліку ро зрахункових операцій (далі - К ОРО) на підставі фіскальних з вітних чеків РРО (даних РК).
Усі надходження і видачу го тівки підприємства відображ ають у касовій книзі, записи в якій здійснюються касиром н а підставі касових ордерів (п ункти 4.2 та 4.3 Положення). Разом і з тим, відокремлені підрозді ли підприємств, які здійснюю ть готівкові розрахунки із з астосуванням РРО або розраху нкової книжки та веденням КО РО, але не проводять операцій з приймання (видачі) готівки з а касовими ордерами, касової книги не ведуть (абзац 4 пункт у 4.2 Положення).
Відповідно до підпункту б) п ункту 5.1 Положення №637 строки зд авання готівкової виручки (г отівки) для підприємств (у дан ому випадку відокремленого п ідрозділу), у яких час закінче ння робочого дня (зміни) не дає змоги забезпечити здавання готівкової виручки (готівки) в день її надходження, встано влюються наступного за днем надходження готівкової виру чки (готівки) до каси дня.
Таким чином, відокремлений підрозділ може здавати готі вкову виручку на наступний д ень за днем надходження таки х коштів до його каси.
Положенням №637 передбачена можливість здавання готівко вої виручки (готівки) відокре мленими підрозділами підпри ємства - юридичної особи не ли ше безпосередньо до каси так ої юридичної особи, а і до будь -якого банку через відповідн і служби, яким надано право на перевезення валютних ціннос тей та інкасацію коштів (пунк т 2.8 Положення №637).
Як встановлено судом, факти чна перевірка ТОВ «Стокманн» проводилась за адресою: м. Киї в, вул. Хрещатик, 19-А за місцем з дійснення господарської дія льності відокремленого підр озділу позивача - магазину « Сеппала»
При цьому, касова книга ТОВ «Стокманн»ведеться у головн ому офісі за адресою: м. Київ, в ул. Горького, буд. 172, офіс 517.
Як свідчать матеріали спра ви, відокремлений підрозділ ТОВ «Стокманн»- магазин «Сеп пала»проводить готівкові ро зрахунки із застосуванням ре єстраторів розрахункових оп ерацій ІКС-Е260Т, заводський но мер 10006808, фіскальний номер 26550157 48 та ІКС-Е206Т, заводський номе р 10006811, фіскальний номер 2655015815 із обліком готівкових кошті в у повній сумі їх фактичних н адходжень у книгах обліку ро зрахункових операцій на під ставі фіскальних звітних чек ів РРО.
Готівка не оприбутковуєть ся до каси підприємства, а від разу зараховується на рахуно к підприємства шляхом інкаса ції через відповідну службу обслуговуючого банку - АТ « Райффайзен Банк Аваль», щ о підтверджується Договоро м №09/67-1/244 від 06.08.2008р.
Готівкові кошти ТОВ «Сток манн», які були виявлені Відп овідачем під час перевірки в сумі 16 147,60 гривень в повному обс язі оприбутковані Позивачем через формування 2-звіту та за писом до КОРО ще 05.05.2011 року, про щ о свідчать відповідні докуме нти, які знаходяться в матері алах справи та були залучені разом із Позовною заявою: Дод атки до позовної заяви №13 та № 14.
Касові книги та каса ТОВ «Ст окманн»веде та зберігає за а дресою головного офісу та мі сця знаходження Директора ТО В «Стокманн», а саме: м. Київ, ву л. Горького (Антоновича), буд. 172 , оф. 517. Цей факт підтверджуєтьс я залученим до матеріалів Сп рави 30.09.2011 року правовим обґрун туванням ТОВ «Стокманн»Вих. №77 щодо ведення касових опера цій у відокремленому підрозд ілі.
Доказом інкасації готівко вих коштів в сумі 16 147,60 гривень, що надійшли на поточний раху нок в банку Позивача частков о 06.05.2011 року в сумі 9 606,70 гривень та 10.05.2011 року в сумі 6 540,90 гривень під тверджуються наступними док ументами, наявними в матеріа лах справи:
- накладна до сумки з грошо вою виручкою №571 за 05.05.2011р. на сум у 19 892,84 грн.
- накладна до сумки з грошов ою виручкою №569 за 06.05.2011 року на с уму12 623,36 грн.
- банківською випискою по ру х грошових коштів на поточно му рахунку позивача №2600915442 за 06. 05.2011р.
- банківською випискою про р ух грошових коштів на поточн ому рахунку позивача №2600915442 за 10.05.2011р.
В даному випадку проведен ня розрахункових операцій че рез реєстратор розрахункови х операцій, щоденне друкуван ня фіскальних звітних чеків та їх зберігання на місці про ведення розрахунків вже є св ідченням того, що готівкові к ошти оприбутковані, а їх рух в ідображено в фіскальній пам' яті реєстратора розрахунков их операцій. При цьому, жодног о факту не проведення готівк и через реєстратор розрахунк ових операцій відповідачем н е встановлено.
Отже, суд дійшов висновку пр о те, що в діях позивача відсут нє порушення вимог п. 2.6 Положе ння № 637, так як вся готівкова ви ручка по касі підприємства б ула оприбуткована своєчасно і в повному обсязі.
Тому, застосування штрафни х санкцій відповідно до ст. 1 У казу Президента України «Про застосування штрафних санкц ій за порушення норм з регулю вання обігу готівки» та відп овідно прийняття ДПІ у Печер ському районі м. Києва податк ового повідомлення - рішення №04662308 від 25.05.2010 є безпідставним т а неправомірним.
Відповідно до ст. 69 КАС Украї ни доказами в адміністративн ому судочинстві є будь-які фа ктичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність аб о відсутність обставин, що об ґрунтовують вимоги і запереч ення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильно го вирішення справи.
Суд оцінює докази, які є у сп раві, за своїм внутрішнім пер еконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічн ому, повному та об' єктивном у дослідженні. Ніякі докази н е мають для суду наперед вста новленої сили. Суд оцінює нал ежність, допустимість, досто вірність кожного доказу окре мо, а також достатність і взає мний зв'язок доказів у їх суку пності (ст. 86 КАС України).
Відповідно до ст. 19 Конститу ції України органи державної влади та органи місцевого са моврядування, їх посадові ос оби зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважен ь та у спосіб, що передбачені К онституцією та законами Укра їни.
Відповідно до ст. 162 Кодексу адміністративного судочинс тва України при вирішенні сп рави по суті суд може задовол ьнити адміністративний позо в повністю або частково чи ві дмовити в його задоволенні п овністю або частково, у разі з адоволення адміністративно го позову суд може прийняти п останову про визнання протип равними рішення суб'єкта вла дних повноважень чи окремих його положень, дій чи бездіял ьності і про скасування або в изнання нечинним рішення чи окремих його положень, про по ворот виконання цього рішенн я чи окремих його положень із зазначенням способу його зд ійснення.
Суд може прийняти іншу пост анову, яка б гарантувала дотр имання і захист прав, свобод, і нтересів людини і громадянин а, інших суб'єктів у сфері публ ічно-правових відносин від п орушень з боку суб'єктів влад них повноважень.
Частиною 1 ст. 9 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни встановлено, що суд пр и вирішенні справи керується принципом законності, відпо відно до якого органи держав ної влади, органи місцевого с амоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межа х повноважень та у спосіб, що п ередбачені Конституцією та з аконами України.
Згідно з ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження ріш ень, дій чи бездіяльності суб ' єктів владних повноважень адміністративні суди переві ряють, чи прийняті (вчинені) во ни: на підставі, у межах повнов ажень та у спосіб, що передбач ені Конституцією та законами України; з використанням пов новаження з метою, з якою це по вноваження надано; обґрунтов ано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення д ля прийняття рішення (вчинен ня дії); безсторонньо (неупере джено); добросовісно; розсудл иво; з дотриманням принципу р івності перед законом, запоб ігаючи несправедливій дискр имінації; пропорційно, зокре ма з дотриманням необхідного балансу між будь-якими неспр иятливими наслідками для пра в, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких сп рямоване це рішення (дія); з ур ахуванням права особи на уч асть у процесі прийняття ріш ення; своєчасно, тобто протяг ом розумного строку.
Відповідно до ч. 2 ст. 71 Кодекс у адміністративного судочин ства України кожна сторона п овинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимог и та заперечення, крім випадк ів, встановлених статтею 72 цьо го Кодексу.
Згідно з ч. 2 ст. 71 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни в адміністративних сп равах про протиправність ріш ень, дій чи бездіяльності суб 'єкта владних повноважень об ов'язок щодо доказування пра вомірності свого рішення, ді ї чи бездіяльності покладаєт ься на відповідача, якщо він з аперечує проти адміністрати вного позову.
Всупереч наведеним вимога м відповідач як суб'єкт владн их повноважень не довів прав омірності прийнятого ним спі рного рішення з урахуванням всіх встановлених фактичних обставин та вимог законодав ства.
Розглянувши подані сторо нами документи і матеріали, з аслухавши пояснення предста вників сторін, всебічно і пов но з' ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтують ся позовні вимоги, оцінивши д окази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адмін істративний суд м. Києва вваж ає, що позовні вимоги ТОВ «Ст окманн»в даному випадку підл ягають задоволенню.
Враховуючи викладене та керуючись ст. ст. 69, 71, 158-163 Кодексу адміністративного судочинс тва України, Окружний адміні стративний суд м. Києва, -
П О С Т А Н О В И В:
1. Адміністративн ий позов задовольнити повніс тю.
2. Скасувати податкове повідомлення - рішення №04662308 ві д 25.05.2011р. Державної податкової і нспекції у Печерському райо ні м. Києва.
Постанова може бути о скаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти д нів за правилами, встановлен ими ст.ст. 185-187 КАС України. Апеля ційна скарга подається до ад міністративного суду апеляц ійної інстанції через суд пе ршої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги од ночасно надсилається особою , яка її подає, до суду апеляці йної інстанції.
Суддя П.О. Григорович
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 06.10.2011 |
Оприлюднено | 21.11.2011 |
Номер документу | 19201599 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Григорович П.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні