Ухвала
від 04.10.2011 по справі 2а-4268/10/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙН ИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 жовтня 2011 р. Справа № 20205/11/9104

Колегія суддів Ль вівського апеляційного адмі ністративного суду в складі:

головуючого судді Кушнерика М.П.

суддів Шавеля Р.М., Обрізка І .М.

при секретарі Прухницькій Н.Я.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в м.Львові апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Шевч енківському районі м.Львова на постанову Львівського окр ужного адміністративного су ду від 22.02.2011р. по справі за позо вом Товариства з обмеженою в ідповідальністю "Танталл" до Державної податкової інспе кції у Шевченківському район і м.Львова про скасування под аткових повідомлень-рішень,-

В С Т А Н О В И Л А:

18.05.2010р. позивач звернув ся до суду з позовом в якому пр осив скасувати податкове пов ідомлення-рішення від 26.02.2009р. №0 000612300/0/4110, від 18.05.2009р. №0000612300/1/11230, від 30.07.2009р. №0000612300/4/17382 на суму податку на приб уток приватних підприємств 8 55582 грн., у т.ч. 570388 грн. - основний пл атіж, 285194 грн. - штрафні (фінансов і) санкції.

Постановою Львівськ ого окружного адміністратив ного суду від 22.02.2011р. позов задо волено повністю.

ДПІ у Шевченківськом у районі м.Львова оскаржила д ану постанову з підстав непо вно встановлених обставин сп рави, порушення норм матеріа льного права.

Вимоги апеляційної с карги обґрунтовані тим, що су дом не враховано, що перевірк ою правильності визначення в алового доходу встановлено, що ТзОВ „Танталл" занижено ва ловий дохід від продажу това рів (робіт, послуг) на 837 816 грн. за 1 квартал 2007 року (281740+556076) з вартост і безоплатно отриманих товар ів, чим порушено пп.4.1.6 п.4.1 ст.4 Зак ону України «Про оподаткуван ня прибутку підприємств», а с аме станом на 01.01.2007 року у ТзОВ „ Танталл" рахується кредиторс ька заборгованість згідно да них обортньо-сальдової відом ості по рахунку 63 по розрахунк ах з ПП «Бі-Трейд» в сумі 281740 грн ., ПП фірма «СВ Трейдінг» в сум і 556076 грн. за отримані товари (ро боти, послуги). Станом на 31.03.2007 ро ку заборгованості по наведен их контрагентах" немає за рах унок відображення по дебету 63 рахунку в березні 2007 року по р озрахунках з ПП «Бі-Трейд» 281740 грн.| ПП фірма «СВ Трейдінг» 55607 6 грн.

До перевірки не предс тавлено картки рахунку, банк івських виписок за березень 2007 року по

розрахунках з ПП «Бі-Трейд», ПП фірма «СВ Трейд інг», які б підтверджували пр оведення розрахунків ТзОВ „Т анталл" за отримані товари (ро боти, послуги).

Листами ДПІ у Шевченк івському районі м.Львова від 26.01.2009 року №1673/23-121, від 29.01.2009 року №1876/23-1 21 ТзОВ „Танталл" зобов'язано н адати документи, які б підтве рджували проведення розраху нків по кредиторській заборг ованості ТзОВ „Танталл" з ПП « Бі-Трейд» в сумі 281740 грн., ПП фірм а «СВ Трейдінг» в сумі 556076 грн. з а отримані товари (роботи, пос луги).

До перевірки надано: п овідомлення директора ПП «фі рма СВ-Трейдінг» п.Васильєво ї Л.А. від 16.03.2007 року про відступл ення права вимоги, що відбуло ся яким, відповідно до Догово ру про поставку товару №20\11-01 ві д 20.11.2006 року ПП «фірма СВ-Трейді нг» має право вимагати від Тз ОВ „Танталл" виконання таког о зобов'язання: оплата кредит орської заборгованості за сі к журавлини концентрований. Цим повідомлено, що ПП «фірма СВ-Трейдінг» на підставі уго ди про відступлення права ви моги №16\03 від 16.03.2007року відступи ло право вимоги виконання зо бов'язання, зазначеного в п.1 ц ього повідомлення в розмірі 556076 грн. на користь ПП «Норма М» (79041 м.Львів, вул.У.Кравченко, 8 р\р 26007337067001 в Львівській філії АКБ « Надра»); повідомлення директ ора ПП «Норма М» п.Капленко Н.С . від 28.08.2007 року про відступленн я права вимоги, яким повідом лено що ТзОВ „Танталл" відп овідно до Договору купівлі- продажу заборгувало ПП «Норм а-М» кошти в сумі 533726 грн. У відпо відності до Договору про від ступлення права вимоги від 28.0 8.2007 року ПП «Норма М» відступил о право вимоги виконання зоб ов'язання до договору купівл і-продажу на вищевказану сум у ПП «Глобал Люкс» (м.Львів, ву л.Городоцька, 207 р\р 2600063606 у ВА Т СКБ Дністер); картку (без ном ера рахунку) переводу боргу п о розрахунках з ПП «Норма М» з а період з 01.01.2007 року по 30.09.2008 року, згідно якої відображено по д ебету 905426 грн., по кредиту 905426 грн .

Однак до перевірки не н адано жодних документів бухг алтерського обліку (картки п о 63 чи іншому рахунку з наведе нням бухгалтерських проведе нь по розрахунках з ПП «Бі-Тре йд», ПП фірма «СВ Трейдінг», ПП «Норма М», ПП «Глобал Люкс», я кі б підтверджували виникнен ня кредиторської (дебіторськ ої) заборгованості проведенн я розрахунків по заборговано сті по відступленню права ви моги.

До перевірки надано об оротньо-сальдову відомість п о рахунку 63 за період з 01.01.2007 року по 30.09.2008 року помісячно в розрі зі контрагентів, згідно якої розрахунки з ПП «Норма М», ПП «Глобал Люкс» не проводились , заборгованості станом на 30.09.2 008 року по розрахунках з ПП «Бі -Трейд», ПП фірма «СВ Трейдінг », ПП «Норма М», ПП «Глобал Люк с» немає. Оборотньо-сальдово ї відомості по будь-якому інш ому рахунку згідно плану рах унків бухгалтерського облік у щодо кредиторської заборго ваності по розрахунках з ПП « Бі-Трейд», ПП фірма «СВ Трейді нг», ПП «Норма М», ПП «Глобал Л юкс» до перевірки посадовими особами ТОВ «Танталл» п.І.Хмі ль, п.В.Кудря до перевірки не н адано.

Крім того, згідно реєс тру постачальників та інших контрагентів ТзОВ „Танталл", підписаного головним бухгал тером п.В.Кудря станом на 30.09.2009 р оку немає відображеної креди торської заборгованості ТзО В „Танталл" по взаєморозраху нках з ПП «Бі-Трейд», ПП фірма «СВ Трейдінг», ПП Фірма „Норм а М», ПП «Глобал Люкс».

Як висновок, ТзОВ „Тан талл" не проведено розрахунк ів з ПП «Бі-Трейд» в сумі 281740 грн ., з ПП фірма «СВ Трейдінг» в су мі 556076 грн. за отримані товари (р оботи, послуги).

Враховуючи вищенавед ене ТзОВ „Танталл" в порушенн я пп.4.1.6 п.4.1 ст.4 Закону України «П ро оподаткування прибутку пі дприємств» занижено валовий дохід за 1 квартал 2007 року в сум і 837816грн. з вартості безоплатно отриманих товарів (робіт, пос луг).

Крім того, ТзОВ „Танта лл" отримано від ПП «Бі-Трейд» у лютому 2007року сік яблучний т а вишневий на суму 78410 грн. згід но видаткової накладної від 16.02.2007 року № №РН-2-16004. Вартість отр иманого соку без ПДВ в сумі 65341 грн. віднесено до складу вало вих витрат 1 кварталу 2007 року. Р озрахунки за отриманий сік Т зОВ „Танталл" з ПП «Бі-Трейд» з акриті шляхом-переведення бо ргу на ПП «Корма М» ПП «Глобал Люкс».

Постановою Господарс ького суду Львівської област і від 06.11.2007 року ПП Фірма СВ-Трей дінг» м.Львів вул.Базарна 20 ви знана банкрутом, згідно акту ДПІ у Шевченківському район і м.Львова від 05.02.2008 року №38 ануль овано свідоцтво про реєстрац ію платника податку на додан у вартість №18171228 індивідуальни й податковий номер 346058713078.

ПП «Бі-Трейд» за 2007 рік з вітується з нульовими показн иками, з 14.01.2008 року перебуває на обліку в Ленінському р-ні м. Л уганська.

Як вбачається з матері алів справи, ТзОВ „Танталл" за даними податкового обліку у Декларації про прибуток під приємства за 9 місяців 2007 року ( ряд.02.1 „зміна суми компенсаці ї вартості товарів (робіт, пос луг)" відображено повернення товарів покупцями на суму 1 274 2 50грн.: в т.ч. за 3кв.2007року-981083 грн. в т .ч.: ТОВ «Таній» -874333грн. (реалізо вано в червні 2007 року, а поверне но; в липні 2007 року наступні ТМЦ ): вирубний верстат на суму 600000 г рн.; сік яблучний на суму 240000 грн .; ароматизатор вишні цукор на суму 209200грн. Всього 1 049 200 грн. в т.ч . ПДВ 174867 грн.; ЗАТ «Майбел» -106750ґрн .(реалізовано в березні 2007 року сік яблучний повернено в лип ні 2007року).

ТзОВ „Танталл" вартіст ь назад отриманого (повернен ого) товару від ТОВ «Таній» в с умі 874333грн., ЗАТ «Майбел» в сумі 106750 грн. належало відобразити на залишку станом на 30.09.2007 року та врахувати при визначенні приросту залишків ТМЦ, чого з роблено посадовими особами Т зОВ „Танталл" не було. Підтвер дженням є те, що за даними ОСВ за 3 квартал 2007 року, ОСВ по рах.63 за липень-вересень 2007 року від ображено прихід ТМЦ: Дт 20 в сум і 3749118 грн.(яблука отримані від н аселення СПД ФО Закарпатсько ї області); Дт 23 в сумі 3569182 грн. (Дт 23 Кт 20 в сумі 3020047 грн.(вартість яб лук) 4І549135 грн.(вартість послуг п ереробки яблук ТОВ «Хуст Аг ро Лан»); Дт 28 в сумі -240000 грн.

Враховуючи вищенаведе не, ТзОВ „Танталл". в порушення п.5.9 ст.5 Закону України «Про оп одаткування прибутку підпр иємств» при визначенні приро сту залишків ТМЦ станом на 30.09.2 007 року не враховано вартість поверненого товару в сумі - 981083 грн.. та відповідно занижено в аловий дохід за 9 місяців 2007 рок у на 981083 грн.(4093387-3058304)

Перевіркою встановле но, що ТзОВ „Танталл" в порушен ня пп.5.2.1 п.5.2 ст.5 Закону України « Про оподаткування прибутку підприємств» віднесено до в алових витрат 280000 грн. - вартіст ь консалтингових послуг отри маних від СПД ФО ОСОБА_1 в т .ч. за 2 квартал 2007 року 100000 грн., 3 кв артал 2007 року 80000 грн., 4 квартал 2007 року 100000 грн.

Виходячи з вимог Зако ну України "Про бухгалтерськ ий облік і фінансову» звітні сть в Україні" відображення господарських операцій в податковому обліку здійс нюється на підставі даних бу хгалтерського обліку.

Необхідність підтвер дження господарських операц ій первинними документами ви значена п,1.2 ст.1, п.2.1 ст.2 Положен ня про документальне забез печення записів у бухгалтер ському обліку, затвердженог о наказом Міністерства фін ансів України від 24.05.95р.

Відповідно до п.2.1 ст.2 По ложення про документальне за безпечення записів у бухгалт ерському обліку, затверджено го наказом Міністерства фіна нсів України від 24.05.95р. №88, перви нні документи - це письмові свідоцтва, що фіксують та під тверджують господарські опе рації, включаючи розпоряджен ня та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення.

Господарські операції - це факти підприємницької та іншої діяльності, що впливаю ть на стан майна, капіталу, зоб ов'язань і фінансових резуль татів.

В ст.2 Закону України "Пр о бухгалтерський облік та фі нансову звітність в Україні" зазначено, що сфера дії Закон у поширюється на всіх юридич них осіб, створених відповід но до законодавства України, незалежно від їх організаці йно-правових форм і форм влас ності, а також на представниц тва іноземних суб'єктів госп одарської діяльності (далі-п ідприємства), які зобов'язані вести бухгалтерський облік та подавати фінансову звітні сть згідно з законодавством.

Відповідно до вимог п.3. 2 ст.3 Закону України "Про бухга лтерський облік та фінансову звітність в Україні", бухгалт ерський облік є обов'язковим видом обліку, який ведеться п ідприємством. Фінансова, под аткова, статистична та інші в иди звітності, що використов ують грошовий вимірник, ґрун туються на даних бухгалтерсь кого обліку.

В Порядку складання де кларації з податку на прибут ок підприємства, затверджено го Наказом ДПА України від 29.03.0 3р. №143, зазначено, що дані, навед ені в декларації, повинні під тверджуватись первинними до кументами обліку та відповід ати податковому обліку (звіт ності).

Ст.9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фін ансову звітність в; Україні" в становлено вимоги до первинн их документів, які є підставо ю для бухгалтерського та под аткового обліку. Згідно з дан ою нормою, підставою для бухг алтерського обліку господар ських операцій є первинні до кументи, які фіксують факти з дійснення господарських опе рацій. Первинні документи по винні бути складені під час з дійснення господарської опе рації, а якщо це неможливо - бе зпосередньо після її закінче ння. Для контролю та впорядку вання оброблення даних на пі дставі первинних документів можуть складатися зведені о блікові документи. Такі перв инні документи повинні мати обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місц е складання; назву підприємс тва, від імені якого складено документ; зміст та обсяг госп одарської операції, одиницю виміру господарської операц ії; посади осіб, відповідальн их за здійснення господарськ ої операції і правильність о формлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу і дентифікувати особу, яка бра ла участь у здійсненні госпо дарської операції.

Згідно з п.2.4 Положення п ро документальне забезпечен ня записів у бухгалтерському обліку, первинні документи (н а паперових і машинозчитуван их носіях інформації) для над ання їм юридичної сили і дока зовості повинні мати такі об ов'язкові реквізити: назва п ідприємства, установи, від і мені яких складений докумен т, назва документа (форми), код форми, дата і місце складання , зміст господарської операц ії та її вимірники (у натураль ному і вартісному виразі), пос ади, прізвища і підписи осіб, в ідповідальних за дозвіл та з дійснення господарської опе рації і складанні первинного документа.

Відповідно до п.2.15 та п.2.16 Положення про документальне забезпечення записів у бухг алтерському обліку, забороня ється приймати до виконання первинні документи на операц ії, що суперечать законодавч им і нормативним актам.

Таким чином, для надан ня первинним документам юрид ичної сили і доказовості, вон и повинні бути складені відп овідно до вимог чинного зако нодавства.

Понесені витрати на послуги повинні оформлят ися відповідними документ ами, які б підтверджували ф актичне виконання тої чи інш ої послуги.

Згідно з пп.5.3.9 п.5.3 ст.5 Зак ону України "Про оподаткуван ня прибутку підприємств", не н алежать до складу валових ви трат будь-які витрати, не підт верджені відповідними розра хунковими, платіжними та ін шими документами, обов'язков ість ведення і зберігання як их передбачена правилами вед ення податкового обліку.

Відповідно до пп. 5.2.1 п. 5.2 с т. 5 Закону до складу валових в итрат включаються суми будь- яких витрат, сплачених (нарах ованих) протягом звітного пе ріоду у зв'язку з підготовкою , організацією, веденням виро бництва, продажем продукції (робіт, послуг) і охороною прац і.

Згідно пп. 5.4.4 п. 5.4 ст. 5 Зако ну встановлено, що до складу в алових витрат платника подат ку включаються витрати на пр оведення передпродажних та р екламних заходів стосовно то варів (робіт, послуг), що прода ються (надаються) такими плат никами податку. Отже, витрати на консалтинг включаються д о складу валових витрат, якщо надано документальне підтве рдження, що вони безпосередн ьо пов'язані з веденням госпо дарської діяльності платник а податку.

Згідно Договору від 10.05 .2006 року №10\05\06-р, акту виконаних р обіт від 31.05.2007року вартість кон салтингових послуг наданих С ПД ФО ОСОБА_1 становить 100000 г рн. без ПДВ.

Згідно угоди СПД ФО О СОБА_1 надавав наступний ви д послуг: правова експертиза документів; розробка проект ів зовнішньо-економічних кон трактів поставки, а саме: прое кт договору 01\02 від 22.02.2007 року з JSL Т гаdе Согрогаtiоn; проект контра кту №1519\06\06 від 22.06.06р між ТзОВ „Танталл"' та Янке-Фрухтзефт е Концентрате Гмб х & Ко КГ ; проект контракту 06\1\06\2006 від 06.06. 06р. між ТзОВ „Танталл" та Дон а ТрговинаД.О.О; проект конт ракту №09\1\2006 від 09.06.06р. між ТзОВ „Т анталл" та компанією Ярден Жю Де Фрюі; проект договору продажу від 02.06.06р. між ТзОВ „Тан талл" та «Бі енд Пі Інженері нг О.О.О.»; проект договору 05\0 6\01 від 05.06.06р. між ТзОВ „Танталл" т а ООО «РЕМ»; проект контракту №13-01\06\06 від 13.06.06р. між ТзОВ „Танта л" та Янке-Фрухтзефте Концент рате Гмб х & Ко КГ; представ лення інтересів замовника (Т зОВ „Танталл" проведенні пер еговорів та консультації за участю третіх осіб. Монітори нг змін законодавства у сфер і підприємницького права опо даткування ЗЕД митного та ва лютного законодавства. Підбі р та аналіз нормативної бази (використовуючи електронну мережу Інтернет періодичну п ресу інші джерела інформації усні доповіді та консультац ії. Консультації персоналу З амовника з питань чинного за конодавства.

Згідно Договору від 04.06 .2007 року №04\06\07-р, акту виконаних р обіт від 24.09.2007 року вартість кон салтингових послуг, наданих СПД ФО ОСОБА_1 становить 8000 0 грн. без ПДВ.

Згідно угоди СПД ФО О СОБА_1 надавав наступний ви д послуг: правова експертиза документів; правова експерт иза документів; розробка про ектів зовнішньо-економічних контрактів поставки а саме: п роект контракту від 24.11.2007 року J SL Transitrade LLC; проект контракту від 31.07 .07р між ТзОВ „Танталл" та Дінте р Гмб х; проект контракту від 2 0.09.07р. між ТзОВ „Танталл" та Ргіmа 2000. Розробка проектів договор ів поставки та купівлі-прода жу: проект договору купівлі-п родажу товарів від 06.06.07р. між Тз ОВ „Танталл"; та ТОВ «Укросвет »; проект договору від 26.07.07р. №1 м іж ТзОВ „Танталл" та ТОВ «Гала втопроммаст»; проект договор у від 06.08.07р. №ДГ-000006\1 між ТзОВ „Тан талл" та ТОВ «Юнівест»; проект договору від 08.08.07р. №25\07 між ТзОВ „Танталл" та ТОВ «Меркур Укра їна»; проект договору від 13.08.07р . №13\08 між ТзОВ „Танталл" та ТОВ « Волиньцукорплюс». Представл ення інтересів замовника (Тз ОВ „Танталл" при проведенні п ереговорів та консультації з а участю третіх осіб. Монітор инг змін законодавства у сфе рі підприємницького права оп одаткування ЗЕД митного та в алютного законодавства. Підб ір та аналіз нормативної баз и (використовуючи електронну мережу Інтернет періодичну пресу інші джерела інформаці ї усні доповіді та консульта ції. Консультації персоналу Замовника з питань чинного з аконодавства.

Згідно Договору від 28.09.2 007 року №28\09\07-р, акту виконаних р обіт від 14.12.2007 року вартість кон салтингових послуг, наданих СПД ФО ОСОБА_1 становить 1000 00 грн. без ПДВ. Згідно угоди СПД ФО ОСОБА_1 надавав наступ ний вид послуг: правова експе ртиза документів; розробка п роектів зовнішньо-економічн их контрактів поставки а сам е: проект контракту від 01.10.2007 ро ку між ТзОВ „Танталл" та компа нією Ярден Жю Де Фрюі; про ект контракту від 18.10.07р між ТзО В „Танталл" та Солекс Агро с.р.о. Розробка проектів дого ворів поставки і купівлі-про дажу: проект договору постав ки товарів від 01.10.07р. між ТзОВ „Т анталл" та ОСОБА_2; проект д оговору від 18.10.07р. №ДГ-0000018 між ТзО В „Танталл" та ТОВ ТД «Алкобум »; проект договору від 22.10.07р. №22\1 0-2007 між ТзОВ „Танталл" та ТОВ «Р оманов Інк»; проект договору від 01.11.07р. №01\11-07 між ТзОВ „Тантал л" та ТОВ «Дрінкс Україна»; про ект договору від 14.11.07р. №14\11\07 між ТзОВ „Танталл" та ТОВ «Яблуне вий дар».Представлення інтер есів замовника (ТзОВ „Тантал л" при проведенні переговорі в та консультації за участю т ретіх осіб. Моніторинг змін з аконодавства у сфері підприє мницького права оподаткуван ня ЗЕД митного та валютного з аконодавства. Підбір та анал із нормативної бази (викорис товуючи електронну мережу ін тернет періодичну пресу інші джерела інформації усні доп овіді та консультації. Консу льтації персоналу Замовника з питань чинного законодавс тва.

У наведених актах вико наних робіт не вказано чітко , які саме роботи виконувалис я Виконавцем, не конкретизов ано зміст наданих робіт (посл уг) в натуральному та вартісн ому виразі.

Акт здавання-прийманн я виконаних робіт не містить обов'язкового реквізиту, пер едбаченого ч.1 та ч.2 ст.9 Закону України „Про бухгалтерський облік та фінансову звітніст ь в Україні", як зміст та обсяг господарської операції. Тек ст акту носить загальний хар актер, не просліджується кон кретного персонального підх оду до завдання по договору, я кі не виконані в повному обся зі, крім того, в актах виконани х робіт зазначено: «розробка проектів зовнішньо-економіч них контрактів поставки, а са ме: проект контракту №1519\06\06 в ід 22.06.06р між ТзОВ Танталл"' та Я нке-Фрухтзефте Концентрате Г мб х & Ко КГ; проект контрак ту 06\1\06\2006 від 06.06.06р. між ТзОВ „Тант алл" та Дона Трговина Д. О.О.; проект контракту №09\1\2006 в ід 09.06.06р. між ТзОВ „Танталл" та к омпанією Ярден Жю Де Фрюі ; проект договору продажу від 02.06.06р. між ТзОВ „Танітшл" та «Бі енд Пі Інженерінг О.О.О.»; п роект договору 05\06\01 від 05.06.06р. мі ж ТзОВ „Танталл" та ООО «РЕМ»; проект контракту №13-01\06\06 від 13.06.0 6р. між ТзОВ „Танталл" та «Янк е Фрухзефте Концентрате Гм б х & Ко КГ.

Консалтингові послуги стосуються 2006 року, а документ альною перевіркою охоплено п еріод з 01.01.2007 року по 30.09.2008 року, і в цьому періоді ТзОВ „Танталл " не мало взаєморозрахунків з наведеними контрагентами.

Крім того, що стосуєтьс я отриманих консалтингових п ослуг щодо розробки: проекту контракту від 31.07.07р між ТзОВ „Т анталл" та Дінтер Гмб х; проект у контракту від 20.09.07р. між ТзОВ „ Танталл" та Ргіmа 2000; проекту до говору купівлі-продажу това рів від 06.06.07р. між ТзОВ „Танта лл" та ТОВ «Укросвет», за періо д з 01.01.2007 року по 30.09.2008 року ТзОВ „Т анталл" не мало взаєморозрах унків з наведеними контраген тами.

Ст.9 Закону України "Пр о бухгалтерський облік та фінансову звітність в Укра їні" встановлено вимоги до пе рвинних документів, які є під ставою для бухгалтерського т а податкового обліку. Згідно з даною нормою, первинні доку менти повинні бути складені під час здійснення господарс ької операції, а якщо це немож ливо - безпосередньо після її закінчення.

Понесені витрати на послуги повинні оформлят ися відповідними документ ами, які б підтверджували фактичне виконання тої чи ін шої послуги.

Понесені витрати на пр идбання у СПД ФО ОСОБА_1 ви щенаведених послуг консалти нгового характеру не оформле ні відповідними документами , які б підтверджували фактич не виконання послуг. У зв'язку з цим, відсутнє підтвердженн я фактичного надання послуг СПД ФО ОСОБА_1 та їх зв'язок з підготовкою, організацією , веденням виробництва, прода жем продукції (робіт, послуг), не доведено їх використання підприємством у власній госп одарській діяльності та відс утня підстава для включення вартості даних послуг без пі дтвердження відповідними, ск ладеними згідно з чинним зак онодавством, первинними доку ментами до складу валових ви трат за 2007 рік в сумі 280000 грн.

Перевіркою встановле но, що ТзОВ „Танталл" включено до складу валових витрат 280 000 г рн. - вартість консалтингових послуг отриманих від СПД ФО ОСОБА_1 без підтвердження ї х використання у господарськ ій діяльності.

ТзОВ „Танталл" в поруше ння п.5.1, пп.5.2.1 п.5.2, пп.5.4.4 п.5.4 ст.5 Зако ну України "Про оподаткуванн я прибутку підприємств" зави щено валові витрати за 2007 рік н а 280 000 грн. в т.ч. за 2 квартал 2007 рок у 100000 грн., 3 квартал 2007 року 80000 грн., 4 квартал 2007 року 100000 грн.

Перевіркою встановлен о, що ТзОВ „Танталл" в порушенн я пп5.2.1 п.5.2 ст.5 Закону України "Пр о оподаткування прибутку під приємств" безпідставно відне сено до складу валових витра т вартість послуг мобільного зв'язку, отриманих від ЗАТ К иївстар Дж.Ес.Ем. за телефон ними номерами (НОМЕР_1, Н ОМЕР_2) за період з 01.01.2007 року по 30.09.2008 року в сумі 49856.92 грн. в т.ч. за 1 кв.2007р. - 6920.57грн., за 2 кв.2007р.- 8748.04грн., з а 3кв.2007р. - 6425.92грн., за 4кв.2007р. - 7158.14грн. , за 1 кв. - 7091.68грн., 2 кв.- 6424.53грн., 3 кв. - 7088 .04грн.

Послуги мобільного зв 'язку не пов'язані з діяльніст ю підприємства, оскільки на б алансі підприємства мобільн і телефони не обліковуються.

Згідно Декларації про прибуток підприємства ТзОВ «Танталл" у рядку 07 Декларацій „Сума амортизаційних відрах увань" показників за період з 01.01.2007року по 30.09.2008 року відображе но 585грн. амортизаційні відрах ування по основних фондах гр упи 4 за ставкою 15%.

Однак, перевіркою вста новлено, що ТОВ „Танталл", згід но даних бухгалтерського обл іку та представлених до пере вірки документів не використ овував у господарській діяль ності основні фонди групи 4 за ставкою 15%. Про відсутність ос новних засобів на балансі пі дприємства свідчить оборотн ьо-сальдова відомість за 2007 рі к 9 місяців 2008 року згідно якої в плані рахунків ТзОВ „Танта лл" немає рахунку 10 «основні ф онди». 15 «капітальні інвестиц ії» та рахунку 13 «амортизацій ні відрахування».

Просить скасувати пос танову та прийняти нову, якою в задоволенні позову відмов ити.

Заслухавши доповідь с удді-доповідача, представник а позивача, яка просить у задо воленні скарги відмовити, ро зглянувши та обговоривши дов оди апеляційної скарги, пере віривши матеріали справи, ко легія суддів, вважає, що апеля ційна скарга не підлягає зад оволенню з таких підстав.

Як встановлено судом п ершої інстанції, податковим органом проведено перевірку позивача. Актом від 17.02.2009 р. №210/366/23 -118/34368114 "Про результати планової виїзної перевірки ТОВ "Танта лл" з питань дотримання вимог податкового законодавства з а період з 01.01.2007 року по 30.09.2008 року, валютного та іншого законод авства за період з 01.01.2007 року по 30.09.2008 року", встановлено заниже ння податку на прибуток на су му 570388 грн. внаслідок порушення позивачем п.4.1.6., 5.9., 5.1., 5.2.1., 5.3.9., 5.4.4. Зако ну України "Про оподаткуванн я прибутку підприємств".

Податковим органом ви несені оскаржувані податков і повідомлення-рішення від 26.0 2.2009р. №0000612300/0/4110; від 18.05.2009 р. №0000612300/1/11230; від 30.07.2009 р. №0000612300/4/17382 на суму податку н а прибуток приватних підприє мств 855582 грн., у т.ч. 570388 грн. - основн ий платіж, 285194 грн. - штрафні (фін ансові) санкції.

Актом установлено зан иження валового доходу в сум і 1925663 грн., завищення валових ви трат в сумі 518779 грн. та завищенн я амортизаційних відрахуван ь в сумі 585 грн. Заниження валов ого доходу відповідач вбачає в заниженні валового доходу в сумі 41423 грн. - від продажу тов арів; в заниженні валового до ходу в сумі 903157 грн., як вартість безоплатно отриманого товар у; заниження валового доходу в сумі 981083 грн. від приросту бал ансові вартості запасів. Зав ищення валових витрат відпов ідач вбачає в облікуванні ви трат на придбання товарів (ро біт, послуг) у т.ч. 280000 грн. - вартіс ть консалтингових послуг, 49856,92 грн. - вартість послуг мобільн ого зв'язку. Завищення аморти заційних відрахувань відпов ідач вбачає у нарахуванні ам ортизації на мобільні телефо ни, які не обліковуються в обл іку позивача (основні фонди 4 г рупи за ставкою 15%).

Колегія суддів погодж ується з висновком суду перш ої інстанції, що доказів укла дення між позивачем та зазна ченими в акті перевірки суб» єктами господарювання догов орів, які б визначали термін п латежу за поставлені товарно -матеріальні цінності, не над ано, які і направлення позива чем вимог про оплату.

Між позивачем (покупец ь) та ПП "Бі-Трейд" (постачальни к) був укладений договір пост авки товару №ДГ-00013/2 від 02.10.2006 р. Зг ідно із вказаним договором п окупець проводить оплату тов ару протягом 3 робочих днів пі сля отримання письмової вимо ги постачальника (п. 5.1.). На підс таві видаткових накладних ві д 14.11.2006р. №РН-11-1405 на суму 107920 грн., від 15.11.2006 р. №РН-11-1507 на суму 98000 грн.; №РН-1 1-1505 від 15.11.2006 р. на суму 107600 грн., від 16 .02.2007 р. №РН-2-16004 на суму 78410 грн., позив ач отримав товар. Однак, доказ ів отримання вимоги про опла ту та, відповідно, настання ст року платежу відповідно до п .5.1. договору, не надано. Крім то го, 20.11.2006 р. між позивачем (покупе ць) та ПП "Фірма СВ-Трейдинг" (по стачальник) був укладений договір поставки товару №2 0/11-01, п. 4.1. якого не встановлений термін, оплати. За вказаним до говором позивач отримав това р по накладних від 01.12.2006 р. №РН-12-010 5 на суму 54956,16 грн., від 01.12.2006 р. №РН-12-01 06 на суму 501120 грн. Однак, доказів отримання вимоги про оплату та, відповідно, настання стро ку платежу, також не надано. Кр ім того, 14.03.2006р. між позивачем (по купець) та ЗАТ "Майбел" (постач альник) був укладений догові р поставки товару №14/03-1, у якому також не був встановлений те рмін платежу. За вказаним дог овором позивач отримав товар по накладних №РН-0000045 від 15.06.2007 р. н а суму 240000 грн., №Рн-0000046 від 15.06.2007 р. на суму 600000 грн.

Згідно із ст.530 ЦК Украї ни, якщо строк (термін) виконан ня боржником обов'язку не вст ановлений, або визначений мо ментом пред'явлення вимоги, к редитор має право вимагати й ого виконання у будь-який час .

Таким чином, висновок п ро заниження валового доходу в сумі 41423 грн. від продажу това рів та заниження валового до ходу в сумі 903157 грн. як вартість безоплатно отриманого товар у не відповідає законодавств у, а саме суперечить п.1.31 та п.11.3.1. Закону України "Про оподатку вання прибутку підприємств".

Між позивачем (замовни к) та ФОП ОСОБА_1 (виконавец ь) були укладені договори про надання консалтингових пос луг від 10.05.2006 р. №10/05/06-р; від 04.06.2007 р. №04 /06/07-р; від 28.09.2007 р. №28/09/07-р, за якими ви конавець зобов'язався надати консалтингові послуги, що по лягали у правовій експертизі документів, розробці проект ів зовнішньоекономічних дог оворів, представництва інтер есів замовника, моніторинг з мін законодавства тощо. Акти виконаних робіт, виписки з ба нку про їх оплату стверджуют ь, що договори фактично викон увались сторонами. Вимоги ст .9 Закону України "Про бухгалте рський облік та бухгалтерськ у звітність в Україні" щодо не обхідних реквізитів, достатн іх для надання документам ві рогідності, дотримані. Згідн о із ч.4 п.5.3.9. вказаного закону, н е належать до складу валових витрат лише ті будь-які витра ти, які не підтверджені відпо відними розрахунковими, плат іжними та іншими документами , обов'язковість ведення і збе рігання яких передбачена пра вилами ведення податкового о бліку.

Згідно із п. 5.1. ст. 5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» - вало ві витрати виробництва та об ігу - сума будь-яких витрат пла тника податку у грошовій, мат еріальній нематеріальній фо рмах, здійснюваних як компен сація вартості товарів (робі т, послуг), які придбаваються ( виготовляються) таким платни ком податку для їх подальшог о використання у власній гос подарській діяльності. До ск ладу валових витрат включают ься суми будь-яких витрат, спл ачених (нарахованих) - протяго м звітного періоду у зв'язку з підготовкою, організацією, веденням виробництва, прода жем продукції (робіт, послуг) і охороною праці, у тому ч ислі витрати з придбання електричної енергії включ аючи - реактивну), з урахуван ням обмежень, установлених п унктами 5.3-5.7 цієї статті (п.п. 5.2. с т. 5 Закону України «Про оподат кування прибутку підприємст в»).

Таким чином, є безпідст авним посилання податкового органу на завищення валових витрат, які вбачає в облікува нні витрат на придбання това рів (робіт, послуг) у т.ч. 280000 грн. - вартість консалтингових пос луг.

Щодо нарахування аморт изації на мобільні телефони, то посилання відповідача на завищення валових витрат на 49856,92 грн. - вартість послуг мобі льного зв'язку, є безпідставн і, оскільки відповідно до дог оворів про надання послуг ст ільникового зв»язку стандар тів GSМ-900 та GSМ-1800 отримувачем цих послуг є позивач. Згідно п.8.2.2 З акону України «Про оподаткув ання прибутку підприємств», до 4 групи основних фондів від носяться електронно-обчислю вальні машини, інші машини дл я автоматичного оброблення і нформації, пов'язані з ними за соби зчитування або друку ін формації, інші інформаційні системи, комп'ютерні програм и, телефони (у тому числі стіль никові), мікрофони і рації, вар тість яких перевищує вартіст ь малоцінних товарів (предме тів).

Оскільки суд першої інс танції правильно встановив о бставини справи та ухвалив с удове рішення з додержанням норм матеріального і процесу ального права, то воно не може бути скасоване чи змінене з п ідстав, викладених в апеляці йній скарзі.

Керуючись ст.ст.160 ч.3, 195, 196 ч.4, п.1 ч .1 ст.198, ст.200, 205, 206, 254 КАС України, кол егія суддів, -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу Дер жавної податкової інспекції у Шевченківському районі м.Л ьвова - залишити без задово лення, а постанову Львівсько го окружного адміністративн ого суду від 22.02.2011р. по справі № 2а-4268/10/1370 - без змін.

Ухвала апеляційного с уду набирає законної сили з м оменту її проголошення, але м оже бути оскаржена у касацій ному порядку шляхом подачі к асаційної скарги безпосеред ньо до суду касаційної інста нції протягом двадцяти днів з дня набрання ухвалою закон ної сили, а у разі складення ух вали в повному обсязі відпов ідно до ст.160 КАС України - з дн я складення ухвали в повному обсязі.

Головуючий суддя: М.П .Кушнерик

Судді: Р.М .Шавель

І.М.Обр ізко

Повний текст виготовлено 07.10.2011р.

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.10.2011
Оприлюднено21.11.2011
Номер документу19202503
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4268/10/1370

Ухвала від 24.04.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Рибченко А.О.

Ухвала від 13.05.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Рибченко А.О.

Ухвала від 04.10.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Кушнерик М.П.

Постанова від 22.02.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Костів Михайло Васильович

Ухвала від 07.07.2010

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Костів Михайло Васильович

Ухвала від 18.05.2010

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Костів Михайло Васильович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні