38/295
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел. 284-18-98
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 38/295
20.10.11
За позовомТовариства з обмеженою відповідальністю «Будівельно-монтажна компанія «Перспектива»
ДоПриватного підприємства «Метал-Консалекс»
Простягнення 191988,40 грн.
Суддя Власов Ю.Л.
Представники:
Від позивачаВтюрін А.В.
Від відповідачаЗадворний А.А.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Позивач звернувся до суду з позовною заявою до Відповідача про стягнення 191988,40 грн., з яких 165864,28 грн. основного боргу, 20057,58 грн. збільшення суми боргу з врахуванням встановленого індексу інфляції, 6066,54 грн. 3% річних.
Заявлені позовні вимоги Позивач обґрунтовує наступним. Між Позивачем та Відповідачем були укладені договори поставки №20/11-09 та №30/11-09, відповідно до якого Позивач здійснив передоплату за товар, проте Відповідач товар поставив частково, у зв'язку з чим повинен повернути Позивачу частину сплаченого авансу.
Таким чином, Відповідач повинен сплатити Позивачу суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції та 3% річних.
Ухвалою Господарського суду м. Києва від 08.08.11р. провадження у справі було порушено, позовна заява прийнята до розгляду, розгляд справи був призначений на 15.09.11р. В судовому засіданні розгляд справи відкладався.
Судом досліджені надані суду докази та матеріали. В результаті дослідження наданих суду доказів та матеріалів, слухання сторін суд, -
ВСТАНОВИВ:
20.11.09р. між Позивачем та Відповідачем був укладений договір поставки №20/11-09. відповідно до якого Відповідач зобов'язався поставити Позивачу (передати у власність Відповідача) цемент марки ПЦ ІІ-А-Ш-400 виробництва ВАТ «Балцем»в кількості 1500 (півтори тисячі) тон, фасований в мішки по 25 кг, а Позивач зобов'язався прийняти зазначений товар і оплатити його вартість.
Відповідно до п.2.2. вказаного договору Позивач не пізніше 16:00 кожної п'ятниці направляє Відповідачу «Тижневий графік поставки товару на склад Позивача»на наступний тиждень, де вказані дати поставки та обсяг товару, що має бути поставлений Відповідачем. Якщо початок поставок товару припадає не на понеділок, Позивач не пізніше ніж за 2 робочих дні до очікуваної дати початку поставки повинен направити Відповідачу «Тижневий графік поставки товару на склад Позивача»на кількість днів, що залишилася до кінця тижня.
Згідно з п.3.3., 3.5. вказаного договору Позивач протягом 3 (трьох) банківських днів з дати підписання цього договору проводить попередню оплату у розмірі 30% ціни товару, а саме –303750,00 грн., в тому числі ПДВ 20% - 50625,00 грн. Після поставки Відповідачем кількості товару, що відповідає оплаті згідно з п.3.2. цього договору, на склад Позивача, визначений цим договором, сторони здійснюють звірку взаємних розрахунків і оформлюють акт звірки.
Відповідно до п.3.6. вказаного договору Відповідач за попередніми показниками «Тижневих графіків поставки товару на склад Позивача»з врахуванням вже оплаченого ним обсягу товару виставляє Позивачу рахунок-фактуру для наступної оплати.
Згідно з п. 3.8. вказаного договору Відповідач поставляє товар (його частину) Позивачу при умові попередньої оплати за товар (його частину) згідно з рахунком-фактурою та/або додатковою угодою до цього договору.
Відповідно до п.3.9. вказаного договору після закінчення терміну дії цього договору сторони здійснюють звірку взаємних розрахунків і оформлюють акт звірки не пізніше 10 числа місяця, наступного за місяцем закінчення терміну дії цього договору. У випадку наявності заборгованості Позивача перед Відповідачем Позивач зобов'язується оплатити таку заборгованість у строк 10 банківських днів з моменту підписання акта звірки.
30.11.09р. між Позивачем та Відповідачем був укладений договір №30/11/09, відповідно до якого Відповідач зобов'язався поставити Позивачу передати у власність Позивача будівельні матеріали, а Позивач зобов'язався прийняти зазначений товар та оплатити його вартість.
Відповідно до п.3.7. вказаного договору сторони домовились, що поставка товару Відповідачем здійснюється на умовах 100% попередньої оплати.
Згідно з п.3.9. вказаного договору після доставки Відповідачем кількості товару, що відповідає оплаті згідно з п.3,7. цього договору, на склад Позивача, визначений цим договором, сторони здійснюють звірку взаємних розрахунків і оформлюють акт звірки.
Відповідно до п.3.10. вказаного договору після закінчення терміну дії цього договору сторони здійснюють звірку взаємних розрахунків і оформлюють акт звірки не пізніше 10 числа місяця, наступного за місяцем закінчення терміну дії цього договору. У випадку наявності заборгованості Позивача перед Відповідачем Позивач зобов'язується оплатити таку заборгованість у строк 10 банківських днів з моменту підписання акта звірки.
На виконання умов вказаних договорів Позивач здійснив передоплату на рахунок Відповідача в загальній сумі 723094,82 грн., проте Відповідач поставив Позивачу товар на суму 571708,30 грн., що підтверджується платіжними дорученнями та видатковими накладними, копії яких залучені до матеріалів справи.
01.06.11р. Позивач направив Відповідачу лист-претензію від 30.05.11р., в якому просив Відповідача виконати свої зобов'язання за договорами та здійснити поставку товару в повному обсязі або повернути сплачені Позивачем грошові кошти в сумі 165864,28 грн. Відповідач відповіді на вказану претензію не надав та не задовольнив її.
На день вирішення спору у Відповідача існує заборгованість перед Позивачем за договором №20/11-09 від 20.11.09р. в сумі 165864,28 грн., що підтверджується матеріалами справи.
Оцінюючи подані сторонами докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, суд вважає, що позовні вимоги Позивача підлягають задоволенню частково з наступних підстав.
Згідно зі ст.526 Цивільного кодексу України зобов‘язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього кодексу, інших актів цивільного законодавства. Відповідно до ст.193 Господарського кодексу України суб‘єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов‘язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору.
Згідно з ст.525 Цивільного кодексу України одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.
Відповідно до ст.530 Цивільного кодексу України якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін). Якщо строк (термін) виконання боржником обов'язку не встановлений або визначений моментом пред'явлення вимоги, кредитор має право вимагати його виконання у будь-який час. Боржник повинен виконати такий обов'язок у семиденний строк від дня пред'явлення вимоги, якщо обов'язок негайного виконання не випливає із договору або актів цивільного законодавства.
Відповідно до ст.612 Цивільного кодексу України якщо внаслідок прострочення боржника виконання зобов'язання втратило інтерес для кредитора, він може відмовитися від прийняття виконання і вимагати відшкодування збитків.
Як встановлено судом, 20.11.09р. між Позивачем та Відповідачем був укладений договір поставки №20/11-09. відповідно до якого Відповідач зобов'язався поставити Позивачу (передати у власність Відповідача) цемент марки ПЦ ІІ-А-Ш-400 виробництва ВАТ «Балцем»в кількості 1500 (півтори тисячі) тон, фасований в мішки по 25 кг, а Позивач зобов'язався прийняти зазначений товар і оплатити його вартість.
Відповідно до п.2.2. вказаного договору Позивач не пізніше 16:00 кожної п'ятниці направляє Відповідачу «Тижневий графік поставки товару на склад Позивача»на наступний тиждень, де вказані дати поставки та обсяг товару, що має бути поставлений Відповідачем. Якщо початок поставок товару припадає не на понеділок, Позивач не пізніше ніж за 2 робочих дні до очікуваної дати початку поставки повинен направити Відповідачу «Тижневий графік поставки товару на склад Позивача»на кількість днів, що залишилася до кінця тижня. Згідно з п.3.3., 3.5. вказаного договору Позивач протягом 3 (трьох) банківських днів з дати підписання цього договору проводить попередню оплату у розмірі 30% ціни товару, а саме 303750,00 грн., в тому числі ПДВ 20% 50625,00 грн. Після поставки Відповідачем кількості товару, що відповідає оплаті згідно з п.3.2. цього договору, на склад Позивача, визначений цим договором, сторони здійснюють звірку взаємних розрахунків і оформлюють акт звірки. Відповідно до п.3.6. вказаного договору Відповідач за попередніми показниками «Тижневих графіків поставки товару на склад Позивача»з врахуванням вже оплаченого ним обсягу товару виставляє Позивачу рахунок-фактуру для наступної оплати. Згідно з п. 3.8. вказаного договору Відповідач поставляє товар (його частину) Позивачу при умові попередньої оплати за товар (його частину) згідно з рахунком-фактурою та/або додатковою угодою до цього договору. Відповідно до п.3.9. вказаного договору після закінчення терміну дії цього договору сторони здійснюють звірку взаємних розрахунків і оформлюють акт звірки не пізніше 10 числа місяця, наступного за місяцем закінчення терміну дії цього договору. У випадку наявності заборгованості Позивача перед Відповідачем Позивач зобов'язується оплатити таку заборгованість у строк 10 банківських днів з моменту підписання акта звірки.
Як встановлено судом 30.11.09р. між Позивачем та Відповідачем був укладений договір №30/11/09, відповідно до якого Відповідач зобов'язався поставити Позивачу передати у власність Позиваач0 будівельні матеріали, а Позивач зобов'язався прийняти зазначений товар та оплатити його вартість. Відповідно до п.3.7. вказаного договору сторони домовились, що поставка товару Відповідачем здійснюється на умовах 100% попередньої оплати. Згідно з п.3.9. вказаного договору після доставки Відповідачем кількості товару, що відповідає оплаті згідно з п.3,7. цього договору, на склад Позивача, визначений цим договором, сторони здійснюють звірку взаємних розрахунків і оформлюють акт звірки. Відповідно до п. 3.10. вказаного договору після закінчення терміну дії цього договору сторони здійснюють звірку взаємних розрахунків і оформлюють акт звірки не пізніше 10 числа місяця, наступного за місяцем закінчення терміну дії цього договору. У випадку наявності заборгованості Позивача перед Відповідачем Позивач зобов'язується оплатити таку заборгованість у строк 10 банківських днів з моменту підписання акта звірки.
Як встановлено судом на виконання умов вказаних договорів Позивач здійснив передоплату на рахунок Відповідача в загальній сумі 723094,82 грн., проте Відповідач поставив Позивачу товар на суму 571708,30 грн., що підтверджується платіжними дорученнями та видатковими накладними, копії яких залучені до матеріалів справи. 01.06.11р. Позивач направив Відповідача лист-претензію від 30.05.11р., в якому просив Відповідача виконати свої зобов'язання за договорами та здійснити поставку товару в повному обсязі або повернути сплачені Позивачем грошові кошти в сумі 165864,28 грн. Відповідач відповіді на вказану претензію не надав та не задовольнив її. На день вирішення спору у Відповідача існує заборгованість перед Позивачем за договором №20/11-09 від 20.11.09р. в сумі 165864,28 грн., що підтверджується матеріалами справи.
Враховуючи викладене, суд вважає позовну вимогу Позивача про стягнення з Відповідача заборгованості за поставлений товар в сумі 165864,28 грн. обґрунтованою та такою, що підлягає задоволенню.
Відповідно до ст.625 Цивільного кодексу України боржник, який прострочив виконання грошового зобов'язання, на вимогу кредитора зобов'язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.
За вказаних обставин суд вважає за можливе частково задовольнити вимоги Позивача про стягнення з Відповідача боргу з урахуванням індексу інфляції в сумі 166527,74 грн. та 3% річних в сумі 749,80 грн. за період з 08.06.11р. по 01.08.11р.
Виходячи з вищенаведеного та керуючись ст.4, 33, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд міста Києва, -
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити частково.
2. Стягнути з Приватного підприємства «Метал-Консалекс»(01021, м. Київ, вул. Михайла Грушевського, 28/2, н.п. №43; код 35809897) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Будівельно-монтажна компанія «Перспектива»(01103, м. Київ, вул. Кіквідзе, 18; код 35692384) основний борг з урахуванням встановленого індексу інфляції в сумі 166527 (сто шістдесят шість тисяч п'ятсот двадцять сім) грн. 74 коп., 3% річних в сумі 749 (сімсот сорок дев'ять) грн. 80 коп., державне мито в сумі 1672 (одна тисяча шістсот сімдесят дві) грн. 77 коп. та витрати з інформаційно-технічного забезпечення судового процесу в розмірі 205 (двісті п'ять) грн. 32 коп.
3. В іншій частині у позові відмовити.
Суддя Ю.Л. Власов
Рішення підписане 07.11.2011 р.
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 20.10.2011 |
Оприлюднено | 21.11.2011 |
Номер документу | 19219687 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні