ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Севастопольська, 4 3, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
21 листопада 2011 р. Справа №2а-13386/11/0170/1
(14: 28) м.С імферополь
Окружний адміністрат ивний суд Автономної Республ іки Крим у складі головуючої судді Трещової О.Р., при секре тарі Веретенниковій Ю.В, за участю
представника позивача - Черкасова А.М.,
представників відповідач а - Бозілевич Н.В., Богда нової С.Є.,
розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу за позовом То вариства з обмеженою відп овідальністю «Ювас - Транс» до Державної податкової і нспекції в м.Керчі АР Крим
про визнання протиправним та скасування наказу,
ВСТАНОВИВ:
До Окружного адміністрати вного суду Автономної Респуб ліки Крим звернулося з позов ом Товариство з обмежено ю відповідальністю «Ювас - Транс» до Державної податк ової інспекції в м.Керчі АР К рим про визнання протиправ ними дій Державної податко вої інспекції в м.Керчі АР К рим щодо проведення докумен тальної позапланової виїз ної перевірки ТОВ «Ювас-Тра нс» з питань взаємовідносин з ПП «Салют - С» за травень 2011 року; зоборону Державній п одатковій інспекції в м.Кер чі АР Крим проводити докуме нтальну позапланову виїзну перевірку ТОВ «Ювас-Транс» з питань взаємовідносин з П П «Салют - С» за травень 2011 ро ку.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду Автономної Р еспубліки Крим від 31.10.2011 року в ідкрито провадження по справ і.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду Автономної Р еспубліки Крим від 31.10.2011 року за кінчено підготовче провадже ння та справу призначено до с удового розгляду.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду Автономної Р еспубліки Крим від 21.11.2011 року п рийнято до розгляду уточнен і позовні вимоги Товарис тва з обмеженої відповідал ьністю "Ювас-Транс" від 21.11.2011 року щодо визнання протипра вним та скасуваня наказу ДПІ в м.Керчі АРК № 1255 від 17.11.2011 рок у; залишено без розгляду позо вні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю “Ювас - Транс”до Державної податкової інспекції в м.К ерчі АР Крим в частині визнан ня протиправними дій Держа вної податкової інспекці ї в м.Керчі АР Крим щодо прове дення документальної позап ланової виїзної перевірки ТОВ “Ювас-Транс”з питань вз аємовідносин з ПП “Салют - С ”за травень 2011 року; зоборони Державній податковій інс пекції в м.Керчі АР Крим пров одити документальну позап ланову виїзну перевірку ТОВ “Ювас-Транс”з питань взаємо відносин з ПП “Салют - С”за т равень 2011 року.
У судовому засіданні предс тавник позивача уточнені поз овні вимоги підтримав у повн ому обсязі та пояснив, що 17 жо втня 2011 року до ТОВ «Ювас-Тран с» надійшло повідомлення ДП І в м.Керчі АРК про надання д окументів первинного бухга лтерського обліку, які свідч ать про взаємостосунки між ТОВ «Ювас - Транс» та ПП «Са лют - С» за травень 2011 року. З п овідомлення вбачається, що у разі ненадання документів п ротягом 10 календарних днів, відповідачем буде проведен а документальна позапланова виїзна перевірка підприємс тва.
Представник позивача зазн ачив, що наказ ДПІ в м.Керчі АР К № 1255 від 17.11.2011 року «Про прове дення документальної позап ланової невиїзної перевір ки ТОВ «Ювас-Транс» (код ЄДРП ОУ 31929178) є протиправним та має бути скасований.
Представник позивача пояс нив, що на підставі наказу № 885 від 04.08.2011 року та направлення № 92/23-1 від 04.05.2011 року, виданих ДПІ в м.Керчі, відповідачем вже п роведена документальна поз апланова виїзна перевірка Т ОВ «Ювас-Транс» щодо підтвер дження відомостей, отриманих від осіб, які мали відносини з ПП «Салют» за травень 2011 рок у.
Представник позивача зазн ачив, що проведеною відпові дачем перевіркою встановлен о, що до складу податкового кредиту ТОВ «Ювас-Транс» за т равень 2011 року включені суми П ДВ по взаємовідносинам з ко нтрагентом ПП «Салют-С», м.Хер сон.
Представник позивача пояс нив, що на виконання умов дог овору від 01.02.2011 року за № 11/02/01-1 ПП «Салют - С» («Продавцем») по ставлено товар на адресу ТОВ «Ювас-Транс» («Покупець») зг ідно з наданими відповідачу видатковими та податковими накладними та іншими докум ентами первинного бухгалтер ського обліку.
Представник позивача заув ажив, що згідно з висновками проведеної перевірки ТОВ «Юв ас-Транс», відповідачем не вс тановлено розбіжностей з від омостями, отриманими від ПП « Салют - С», яке мало правові відносини з платником подат ків, а також встановлено відо браження в податковому обл іку результатів господарсь ких відносин відповідно від омостей, отриманих від ПП «С алют - С».
Представник позивача зазн ачив, що за результатами пр оведеної документальної по запланової перевірки ТОВ «Ю вас - Транс» щодо підтвердж ення відомостей, отриманих в ід осіб, які мали правові відн осини з ПП «Салют - С» за трав ень 2011 року, відповідачем скла дено довідку № 637/23-1/31929178 від 05.08.2011 ро ку.
Представник позивача заув ажив, що відповідачем вже отр имані фактичні відомості щ одо взаємовідносин ТОВ «Юва с-Транс» з ПП «Салют-С» за трав ень 2011 року, у зв' язку з чим в ідсутні правові підстави дл я проведення аналогічної пе ревірки підприємства.
Представники відповідача у судовому засіданні проти з адоволення позовних вимог з аперечували, просили відмов ити у задоволенні позовних в имог, пояснили, що дійсно, пере вірка з питань взаємовіднос ин ТОВ «Ювас-Транс» та ПП «Са лют - С» була проведена з 04.08.201 1 року по 05.08.2011 року, однак, на дат у завершення перевірки ДПІ в м.Керчі не надходило інфо рмації щодо нікчемності про ведених операцій з боку ПП « Салют - С» (отримана лише 22.09.20 11 року, вдруге - 21.10.2011 року).
Представники відповідача зазначили, що в висновках до довідки ДПІ в м.Керчі від 05.08.2011 року № 637/23-1/31929178 зазначено нас тупне: «При отриманні матері алів, які не підтверджують да ні обліку суб' єкта господа рювання, який перевіряється, керівником податкового орга ну можуть бути вжиті заходи щодо проведення документал ьної позапланової перевір ки відповідно до ст.83, 78, 79 Подат кового кодексу України».
Представники відповідача пояснили, що при отриманні інформації щодо проведення «нікчемних» операцій ПП «С алют - С» на адресу ТОВ «Юва с - Транс» направлено запро шення щодо надання докуме нтів для проведення перевір ки за період, який вже був ох оплений перевіркою.
Представники відповідача зазначили, що проведення п озапланової документальної перевірки ТОВ «Ювас - Тран с» з питань взаємовідносин з ПП «Салют - С» є повністю пра вомірним.
Вислухавши пояснення пред ставників сторін, дослідивш и матеріали справи та оцінив ши докази по справі в їх сукуп ності, суд вважає, що уточнені позовні вимоги підлягають з адоволенню з наступних підст ав.
Згідно з частиною 1 статтю 2 К АС України завданням адмініс тративного судочинства є зах ист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтере сів юридичних осіб у сфері пу блічно-правових відносин від порушень з боку органів держ авної влади, органів місцево го самоврядування, їхніх пос адових і службових осіб, інши х суб'єктів при здійсненні ни ми владних управлінських фун кцій на основі законодавства , в тому числі на виконання дел егованих повноважень, шляхом справедливого, неупереджено го та своєчасного розгляду а дміністративних справ.
Відповідно до п.1 ч.1 ст.3 КАС Ук раїни справою адміністратив ної юрисдикції є переданий н а вирішення адміністративно го суду публічно-правовий сп ір, у якому хоча б однією зі ст орін є орган виконавчої влад и, орган місцевого самовряду вання, їхня посадова чи служб ова особа або інший суб'єкт, як ий здійснює владні управлінс ькі функції на основі законо давства, в тому числі на викон ання делегованих повноважен ь.
Відповідно до п. 1 частини 2 ст атті 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поши рюється на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом в ладних повноважень щодо оска рження його рішень (норматив но-правових актів чи правови х актів індивідуальної дії), д ій чи бездіяльності.
Пунктом 7 ч.1 статті 3 Кодексу адміністративного судочинс тва України визначено коло с уб'єктів владних повноважень , до яких віднесено орган держ авної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадо ва чи службова особа, інший су б'єкт при здійсненні ними вла дних управлінських функцій н а основі законодавства, в том у числі на виконання делегов аних повноважень.
Відповідно до п.п.41.1.1 п .41.1 ст.41 П одаткового кодексу України к онтролюючими органами є орга ни державної податкової служ би - щодо податків, які справля ються до бюджетів та державн их цільових фондів, крім зазн ачених у підпункті 41.1.2 цього пу нкту, а також стосовно законо давства, контроль за дотрима нням якого покладається на о ргани державної податкової с лужби.
Отже, враховуючи вищезазна чене, Державна податкова ін спекція в м.Керчі АР Крим у від носинах з ТОВ «Ювас - Транс » під час реалізації своїх за вдань та функцій, встановлен их законодавством України, є суб' єктом владних повноваж ень.
Відповідно до частини 1 стат ті 55 Господарського кодексу України суб' єктом господар ювання визнаються учасники г осподарських відносин, які з дійснюють господарську діял ьність, реалізуючи господарс ьку компетенцію (сукупність господарських прав та обов' язків), мають відокремлене ма йно і несуть відповідальніст ь за своїми зобов' язаннями в межах цього майна, крім випа дків встановлених законом. З гідно з п. 1 частини 2 статті 55 ГК України юридичні особи, ство рені відповідно до Цивільног о кодексу України, підприємс тва, створені відповідно до Г осподарського кодексу Украї ни та зареєстровані в устано вленому законом порядку визн аються суб' єктами господар ювання.
Судом встановлено, що ТОВ «Ю вас - Транс» є юридичною осо бою, яка зареєстрована 02.08.2004 ро ку виконавчим комітетом Керч енської міської ради АРК, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію юри дичної особи Серії А00 № 444009, довідкою з ЄДРПОУ № 05.3-06-02/1794 від 17.12.2004 року.
Судом встановлено, що ТОВ «Ю вас - Транс» взято на облік в органах податкової служби 03.07.2002 року за № 119, що підтвердж ується довідкою про взяття н а облік платника податків.
ТОВ «Ювас - Транс» є платн иком податку на додану варті сть, що підтверджується свід оцтвом про реєстрацію платн ика податку на додану вартіс ть №00337777 від 09.08.2002 року.
Таким чином, судом встановл ено, що ТОВ «Ювас - Транс» є суб' єктом господарювання, зобов' язане виконувати об ов' язки, покладені на нього законами у зв' язку зі здійс ненням господарської діяльн ості.
З матеріалів справи судом в становлено наступне.
20.06.2011 року позивачем було над ало до ДПІ в м. Керчі декларац ію з податку на додану вартіс ть за травень 2011 року, в якій о дним з постачальників, з яких позивачем був сформований податковий кредит в сумі 261403,5 0 гривень, зазначено ПП «Салют - С».
11.07.2011 року до ДПІ в м. Керчі на дійшло завдання стосовно ві дпрацювання податкового кр едиту, в т.ч. контрагентів ПП «Салют - С».
Судом встановлено, що 04.08.2011 ро ку ДПІ в м.Керчі було видано н аказ «Про проведення позап ланової виїзної документал ьної перевірки ТОВ «Ювас-Тра нс» № 855, з якого вбачається, що на підставі п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20, п.75.1 ст .75, п.79.1 ст.79 Податкового кодекс у України наказано провести документальну позапланову невиїзну перевірку ТОВ «Юв ас-Транс» з питань взаємовід носин з ПП «Салют - С» за тра вень 2011 року з 04.08.2011 року терміно м 5 робочих днів.
На підставі наказу № 885 від 0 4.08.2011 року та повідомлення про проведення перевірки № 92/23-1 в ід 04.05.2011 року, виданих ДПІ в м.Ке рчі, згідно з вимогами п.п.20.1.4 п .20.1 ст.20, п.75.1 ст.75, п.79.1 ст.79 Податково го кодексу України Ходжам етовою Заремою Рустемівною , головним державним податк овим ревізором - інспектор ом відділу перевірок плат ників податків управління п одаткового контролю юридич них осіб ДПІ в м.Керчі пров едена документальна позапл анова невиїзна перевірка ТО В «Ювас - Транс» щодо підтв ердження відомостей, отрима них від осіб, які мали правов і відносини з ПП «Салют - С» з а травень 2011 року, за результа тами проведення якої складен о довідку № 637/23-1/31929178 від 05.08.2011 року (надалі - довідка).
В довідці зазначено, що пр и співставленні податкових зобов' язань та податковог о кредиту у розрізі контраге нтів по декларації за травен ь 2011 р., проведеному на рівні Д ПА України станом на 18.02.2011 року згідно порядку, затвердженог о Наказом ДПА України від 1 8.04.2008 року № 266 «Про організацію взаємодії органів державно ї податкової служби при о працюванні розшифровок под аткових зобов' язань та под аткового кредиту з податку н а додану вартість», розбіжно стей з контрагентом ПП «Сал ют - С» не встановлено.
З довідки вбачається, що су ма ПДВ за податковими наклад ними, зазначеними в довідці , включені до податкового кр едиту перевіряємого період у, відображені у реєстрі отр иманих податкових накладни х.
В довідці зазначено, що дос тавка товару здійснювалася «Покупцем» власним транспо ртом:
- Камаз 53213 д/н НОМЕР_1 , прицеп НОМЕР_4, водій О СОБА_6,
- Камаз 53212 д/н НОМЕР_2 , водій ОСОБА_7,
- ДАF ХF 380 ЕГ, причеп НО МЕР_5, водій ОСОБА_8,
- Камаз 53213 д/н НОМЕР_3 , прицеп НОМЕР_6, водій О СОБА_9, згідно подорожних ли стів та товарно-транспортни х накладних.
З довідки вбачається , що товар придбано по довір еності № 47 від 01.05.2011 року через ОСОБА_10 згідно вказаним н акладним. Дані податкових н акладних включені в реєстр отриманих податкових наклад них та віднесені до складу п одаткового кредиту Деклара цій про ПДВ за травень 2011 року .
З висновків по довідці вба чається, що перевіркою ТОВ « Ювас- Транс» не встановлено р озбіжностей з відомостями, о триманими від ПП «Салют - С », яке мало правові відносини з платником податків. Переві ркою ТОВ «Ювас - Транс» вст ановлено відображення в по датковому обліку результат ів господарських відносин в ідносно відомостей, отриман их від ПП «Салют - С», яке ма ло правові відносини з платн иком податків.
Таким чином, перевірка поз ивача була закінчена склада нням довідки про відсутніст ь порушень з боку позивача.
14.10.2011 року ДПІ в м.Керчі АРК к ерівнику ТОВ «Ювас-Транс» по вторно надіслано запит «Про надання інформації» № 21206/10/23-1, з я кого вбачається, що на підста ві п.п.20.1.1, 20.1.4, 20.1.6, п.20.1 ст.20, п.п.78.1.1 п.78.1 ст .78 Податкового кодексу Україн и позивач запрошується у вс тановлений законодавством термін, але не пізніше за 10-ден ний термін з дня отримання з апрошення, з 9:00 до 18:00 до ДПІ у м.К ерчі для надання пояснень т а їх документального підтве рдження з наданням документ ів для проведення документ альної позапланової невиї зної перевірки ТОВ «Ювас - Транс» з питань взаємовідно син з ПП «Салют - С» за травень 2011 року, у зв' язку з отримання м від ДПІ у м.Херсоні інформ ації від 21.09.2011 року № 9409/7/23-604, яка не підтверджує взаємовідноси ни між контрагентами ТОВ «Ю вас-Транс» та ПП «С алют - С» у травні 2011 року.
Податковий орган в запиті про надання інформації зазн ачає про необхідність забез печити у встановлені законо давством терміни надання не обхідних документів, які сві дчать про взаємостосунки мі ж вказаними контрагентами з а травень 2011 року: договори, ко нтракти, видаткові накладні , податкові накладні, відомос ті по рах. 631, банківські докуме нти про сплату за отримані Т МЦ від ПП «Салют - С», книгу о бліку довіреностей, виписани х підзвітним особам для отри мання товару, товаро-транспо ртні накладні про рух вантаж у, інші документи, що свідчать про взаємовідносини між к онтрагентами.
З запиту вбачається, що у ра зі ненадання документів про тягом 10 календарних днів буд е проведена документальна позапланова виїзна перевірк а відповідно до ст.78 Податков ого кодексу України.
Судом встановлено, що запит зроблений відповідачем у з в' язку з надходженням акту № 281/23-6/36235885 від 21.09.2011 року про нем ожливість проведення перев ірки ПП «Салют - С».
Судом встановлено, що 17.11.2011 ро ку ДПІ в м.Керчі АРК видано на каз № 1255 «Про проведення докум ентальної позапланової нев иїзної перевірки ТОВ «Ювас - Транс» (код ЄДРПОУ 31929178), з як ого вбачається, що на підстав і п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20, п.п.75.1.2 п.75.1 ст.75, п.п.7 8.1.1 п.78.1 ст.78, п.79.2 ст.79 ПКУ та доклад ної записки № 782 від 17.11.2011 року н аказано провести документа льну позапланову невиїзну пе ревірку ТОВ «Ювас - Транс» з питань взаємовідносин з ПП « Салют - С» за травень 2011 року з 18.11.2011 року терміном 2 робочих д ня.
Позивач, не погодившись з п овторною перевіркою та нака зом ДПІ в м.Керчі АРК «Про про ведення документальної поз апланової невиїзної перев ірки ТОВ «Ювас - Транс» № 1255 ві д 17.11.2011 року, звернувся до суду.
Перевіряючи правомірніс ть видання ДПІ в м.Керчі АРК наказу «Про проведення док ументальної позапланової н евиїзної перевірки ТОВ «Юва с - Транс» № 1255 від 17.11.2011 року, су д зазначає наступне.
Судом встановлено, що згідн о Наказу ДПІ в м.Керчі АРК № 1255 в ід 17.11.2011 року податковим орган ом вирішено провести докуме нтальну позапланову невиїз ну перевірку ТОВ «Ювас - Тр анс» з питань взаємовідносин з ПП «Салют - С» за травень 2011 року.
Згідно ст. 75 Податкового Код ексу України органи державно ї податкової служби мають пр аво проводити камеральні, до кументальні (планові або поз апланові; виїзні або невиїзн і) та фактичні перевірки.
Відповідно до п.75.1.2. ст. 75 ПК Укр аїни документальною переві ркою вважається перевірка, п редметом якої є своєчасність , достовірність, повнота нара хування та сплати усіх перед бачених цим Кодексом податкі в та зборів, а також дотриманн я валютного та іншого законо давства, контроль за дотрима нням якого покладено на конт ролюючі органи, дотримання р оботодавцем законодавства щ одо укладення трудового дого вору, оформлення трудових ві дносин з працівниками (найма ними особами) та яка проводит ься на підставі податкових д екларацій (розрахунків), фіна нсової, статистичної та іншо ї звітності, регістрів подат кового та бухгалтерського об ліку, ведення яких передбаче но законом, первинних докуме нтів, які використовуються в бухгалтерському та податков ому обліку і пов'язані з нарах уванням і сплатою податків т а зборів, виконанням вимог ін шого законодавства, контроль за дотриманням якого поклад ено на органи державної пода ткової служби, а також отрима них в установленому законода вством порядку органом держа вної податкової служби докум ентів та податкової інформац ії, у тому числі за результата ми перевірок інших платників податків.
Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи органу держав ної податкової служби і пров одиться за наявності хоча б о днієї з обставин, визначених цим Кодексом.
Документальною невиїзною перевіркою вважається перев ірка, яка проводиться в примі щенні органу державної подат кової служби.
Відповідно до п. 79.1 статті 79 По даткового кодексу України до кументальна невиїзна переві рка здійснюється у разі прий няття керівником органу держ авної податкової служби ріше ння про її проведення та за на явності обставин для проведе ння документальної перевірк и, визначених статтями 77 та 78 ць ого Кодексу. Документальна н евиїзна перевірка здійснюєт ься на підставі зазначених у підпункті 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 цього Кодексу документів та даних, наданих платником под атків у визначених цим Кодек сом випадках, або отриманих в інший спосіб, передбачений з аконом.
Суд зазначає, що невиїзна до кументальна перевірка має бу ти призначена тільки за обст авин, визначених ст.ст. 77 та 78 ПК України.
Як встановлено вище, в наказ і та повідомленні про провед ення перевірки податковим о рганом підставами для прове дення зазначеної перевірки в казано п.п.78.1.1 п.78.1 ст.78 Податково го кодексу України.
Відповідно до п.п.78.1.1 п.78.1 ст.78 П одаткового кодексу України д окументальна позапланова ви їзна перевірка здійснюється за наслідками перевірок інш их платників податків або от римання податкової інформац ії виявлено факти, що свідчат ь про можливі порушення плат ником податків податкового, валютного та іншого законода вства, контроль за дотриманн ям якого покладено на органи державної податкової служби , якщо платник податків не над асть пояснення та їх докумен тальні підтвердження на обов 'язковий письмовий запит орг ану державної податкової слу жби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.
Таким чином, зазначеним пун ктом встановлені наступні ум ови законності призначення п еревірки:
- виявлення фактів, що с відчать про можливі порушенн я платником податків податко вого, валютного та іншого зак онодавства за наслідками пер евірок інших платників подат ків або отримання податкової інформації,
- направлення письмов ого запиту органом державної податкової служби до платни ка податків стосовно надання пояснень та їх документальн их підтверджень,
- встановлення податк овим органом факту отримання такого запиту,
- ненадання платником податків протягом 10 днів з дн я отримання запиту пояснень та їх документальних підтве рджень.
- після спливу зазначе ного строку - прийняття нак азу про проведення перевірки та направлення повідомлення платнику податків про дату т а місце її проведення.
Як встановлено вище, ДПІ в м .Керчі АРК вже було проведено документальну позапланову невиїзну перевірку ТОВ «Ю вас - Транс» з питань взаємо відносин з ПП «Салют - С» за тр авень 2011 року щодо підтвердж ення відомостей, отриманих від осіб, які мали правові ві дносини з ПП «Салют С», за ре зультатами проведення якої, будь-яких розбіжностей з від омостями, отриманими від ПП «Салют - С», ДПІ в м.Керчі, н е встановлено.
З довідки № 637/23-1/31929178 від 05.08.2011 рок у, складеної за результатами проведення перевірки, вбач ається, що для проведення пер евірки з питання достовірн ості визначення показникі в декларацій з ПДВ по взаємо відносинам ТОВ «Ювас - Тра нс» з ПП «Салют - С» за траве нь 2011 року позивачем було над ано наступні документи: пода ткові декларації з податку на додану вартість, реєстри отриманих податкових накла дних, видаткові накладні, под аткові накладні, рахунки, рах унки - фактури, банківські в иписки, товаро - транспорт і накладні.
В довідці зазначено, що при перевірці використано ко мп' ютерні автоматизовані інформаційні системи та А РМ: АІС «Облік платників і пл атежів», АРМ «Платники подат ків», АРМ - свідоцтво (ПДВ), АІ С «ТАХ», АС «Бест - Звіт», АС « Система автоматизованого співставлення податкових зобов' язань та податковог о кредиту в розрізі контраге нтів» згідно порядку, затвер дженого наказом ДПА України від 18.04.2008 року № 266 «Про організ ацію взаємодії органів держ авної податкової служби при опрацюванні розшифровок по даткових зобов' язань та по даткового кредиту з податку на додану вартість», довідку ДПІ у м.Херсоні від 13.07.2011 року № 196/15-2/37238908.
Отже, з вищевикладеного вба чається, що ДПІ в м.Керчі АРК за результатами всебічного аналізу та оцінки первинних документів, даних комп' ют ерних автоматизованих інф ормаційних систем, довідки ДПІ у м.Херсоні від 13.07.2011 року № 196/15-2/37238908, при проведенні докуме нтальної позапланової неви їзної перевірки ТОВ «Ювас - Транс» не встановлено розб іжностей з відомостями, отри маними від ПП «Салют - С», як е мало правові відносини з по зивачем. Перевіркою ТОВ «Юва с - Транс» встановлено ві дображення в податковому об ліку результатів господарс ьких відносин відносно відо мостей, отриманих від ПП «Са лют - С», яке мало правові ві дносини з платником податкі в ТОВ «Ювас - Транс».
Як вбачається з запиту ДПІ в м.Керчі АРК «Про надання ін формації» № 21206/10/23-1 від 14.10.2011 ро ку, надісланого керівнику ТО В «Ювас-Транс», податковий ор ган в ньому зазначає про нео бхідність забезпечити у вст ановлені законодавством тер міни надання необхідних пер винних документів, які свідч ать про взаємостосунки між ТОВ «Ювас - Транс» з ПП «Сал ют - С» за травень 2011 року.
Суд підкреслює, що первинні документи, які свідчать про взаємостосунки ТОВ «Ювас - Транс» з ПП «Салют С» за траве нь 2011 року, вже надавалися пози вачем для проведення докуме нтальної позапланової неви їзної перевірки ТОВ «Ювас - Транс» щодо підтвердження відомостей, отриманих від о сіб, які мали правові відноси ни з ПП «Салют С» за травень 2 011 року, за результатами прове дення якої складено довідку № 637/23-1/31929178 від 05.08.2011 року.
Суд звертає увагу податко вого органу, що проведення по вторної документальної поз апланової невиїзної переві рки ТОВ «Ювас - Транс» з тих же самих підстав з того ж само го питання та за той же самий період на підставі тих же са мих первинних документів не допустимо.
Таким чином, фактично відп овідач вимагає від позивача надати ті ж самі документи, щ о в повному обсязі перевір ялися в серпні 2011 року, та анал із яких призвів відповідача до висновків про відсутніс ть порушень з боку позивача.
Отже, обов' язкова умова п роведення позапланової пер евірки - виявлення фактів, що с відчать про можливі порушенн я платником податків податко вого, валютного та іншого зак онодавства за наслідками пер евірок інших платників подат ків або отримання податкової інформації, у відповідача бу ла відсутня.
Посилання податкового орг ану в обґрунтування правомі рності проведення повторно ї документальної позаплано вої перевірки позивача на н адходження на адресу ДПІ в м .Керчі АРК листа ДПІ в м.Херс оні від 21.09.2011 року № 9409/7/23-604 відносн о платника податків ПП «Салю т - С» (ЄДРПОУ 37238908), який свідч ить про неможливість здійсн ення господарської діяльно сті ПП «Салют - С», та посила ння відповідача на акт про неможливість проведення зус трічної перевірки ПП «Салют - С» по взаємостосунках з ТО В «Ювас-Транс» від 21.09.2011 року № 281/23-6/36235885, суд не приймає до уваг и.
Суд зауважує, що податковий орган вже надав оцінку та ви словив думку стосовно достов ірності визначення показн иків декларацій з ПДВ по вза ємовідносинам з ТОВ «Ювас - Транс» з ПП «Салют - С» за тр авень 2011 року.
У випадку, якщо податк овий орган має намір на під ставі тих самих первинних до кументів позивача дійти інш ого висновку стосовно дост овірності визначення пока зників декларацій з ПДВ по в заємовідносинам з ТОВ «Ювас - Транс» з ПП «Салют - С» за травень 2011 року, то такі дії ві дповідача є протиправними.
Доводи відповідача про те , що в довідці № 637/23-1/31929178 від 05.08.2011 ро ку зазначено, що при отриманн і матеріалів, які не підтверд жують дані обліку суб' єкт а господарювання, який пере віряється, керівником подат кового органу можуть бути в житі заходи щодо проведення документальної позапланов ої перевірки відповідно до с т.83, 78, 79 Податкового кодексу Ук раїни, суд також не приймає.
Суд зазначає, що статтями 83, 78, 79 Податкового кодексу Укра їни не надано податковому ор гану право на проведення пов торної перевірки з тих же са мих підстав з того ж самого пи тання та за той же самий пері од.
Більш того, суд зазначає, що таке право податкового орга ну нормами Податкового коде ксу України взагалі не пере дбачено.
Можливість проведення пов торної перевірки податкови м органом передбачено лише Указом Президента Україн и «Про деякі заходи з дерегул ювання підприємницької діял ьності» від 23 липня 1998 року № 817/9 8, відповідно до п.4 якого вищес тоящий контролюючий орган мо же за власною ініціативою пе ревірити достовірність висн овків нижчестоящого контрол юючого органу шляхом перевір ки документів обов'язкової з вітності суб'єкта підприємни цької діяльності або висновк ів акта перевірки, складеног о нижчестоящим контролюючим органом. Вищестоящий контро люючий орган вправі прийняти рішення щодо повторної пере вірки суб'єкта підприємницьк ої діяльності лише у тому раз і, коли стосовно посадових аб о службових осіб контролюючо го органу, які проводили план ову або позапланову перевірк у зазначеного суб'єкта, розпо чато службове розслідування або порушено кримінальну сп раву. Державна податкова адм іністрація України вправі пр ийняти рішення про проведенн я повторної перевірки суб'єк та підприємницької діяльнос ті у разі, коли таке рішення оф ормляється наказом за підпис ом її Голови.
Приймаючи до уваги, що в дан ому випадку підстави для п роведення повторної перевір ки позивача, зазначені в п.4 У казу Президента України «П ро деякі заходи з дерегулюва ння підприємницької діяльно сті» від 23 липня 1998 року № 817/98, ві дсутні, враховуючи, що повтор на перевірка з вищезазначен их підстав може здійснюватис я тільки вищестоящим орган ом, суд приходить до висновку , що у податкового органу прав о на проведення повторної д окументальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ « Ювас - Транс» з питань взаєм овідносин ПП «Салют - С» за тр авень 2011 року і з цих підстав ві дсутнє.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, щ о підстав для проведення док ументальної позапланової не виїзної перевірки ТОВ «Ювас - Транс» з питань взаємовід носин ПП «Салют - С» за травен ь 2011 року на підставі наказу Д ержавної податкової інспе кції в м.Керчі АР Крим № 1255 від 17. 11.2011 року немає.
Суд враховує, що рішення, ді ї суб' єкта владних повноваж ень не можуть бути упереджен ими, тобто здійснюватися дис кримінаційно через власний, у тому числі фінансовий, корп оративний інтерес. Суд також враховує, що суб' єкт владни х повноважень зобов' язаний діяти добросовісно, тобто з щ ирим наміром щодо реалізації владних повноважень та дося гнення поставлених цілей і с праведливих результатів.
На підставі викладен ого, суд вважає, що наказ Держа вної податкової інспекції в м.Керчі АР Крим «Про проведе ння документальної позапла нової невиїзної перевірки ТОВ «Ювас - Транс» № 1255 від 17.11.201 1 року не може бути визнане так им, що прийнято на підставі за кону, безсторонньо (неуперед жено) та добросовісно, оскіль ки прийнятий безпідставно, о тже, він є є протиправним та п ідлягає скасуванню.
Таким чином, уточнені позовні вимоги підлягають з адоволенню у повному обсязі.
Відповідно до частин и 1 статті 94 КАС України, якщо су дове рішення ухвалене на кор исть сторони, яка не є суб' є ктом владних повноважень, су д присуджує всі здійснені не ю документально підтверджен і судові витрати з Державног о бюджету України.
Під час судового засідання , яке відбулось 21.11.2011 року були о голошені вступна та резолюти вна частини постанови. Відпо відно до ст. 163 КАСУ постанову складено у повному обсязі 28.1 1.2011 року.
Керуючись ст.ст. 160-163 КАС Укра їни, суд
ПОСТАНОВИВ:
1.Уточнені позовні вимоги з адовольнити.
2.Визнати протиправним та ск асувати наказ Державної по даткової інспекції в м.Керч і АР Крим «Про проведення док ументальної позапланової н евиїзної перевірки ТОВ «Юва с - Транс» № 1255 від 17.11.2011 року.
3.Стягнути на користь позива ча Товариства з обмежено ю відповідальністю «Ювас - Транс» (ЄДРПОУ 31929178) з Державн ого бюджету України судовий збір в розмірі 3,40 гривень.
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.
Суддя Трещова О.Р.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 21.11.2011 |
Оприлюднено | 02.12.2011 |
Номер документу | 19377521 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Єланська Олена Едуардівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Трещова О.Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні