Постанова
від 10.10.2011 по справі 2а-7120/11/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №8.1.5

ПОСТАНОВА

Іменем України

10 жовтня 2011 року Справа № 2а-7120/11/1270

Луганський окружний адмін істративний суд у складі:

Головуючого судді: За харової О.В.,

при секретарі: Б ілоконі Д.І.,

за участю:

представників позивача: ОСОБА_1

(довіреність №3258/24-017-625 від 0 7.10.2011),

ОСОБА_2

(довіреність від 29.08.2011 №2815/24-017-539)

представник відповідача: не прибув,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Дер жавної податкової інспекції в м.Первомайську Луганської області до Відкритого акціо нерного товариства «Первома йське шахтобудівельне управ ління» про стягнення коштів з рахунків платника податків в рахунок погашення податко вого боргу, -

ВСТАНОВИВ:

18 серпня 2011 року до Лугансько го окружного адміністративн ого суду надійшов адміністра тивний позов Державної подат кової інспекції в м.Первомай ську Луганської області до В ідкритого акціонерного това риства «Первомайське шахтоб удівельне управління» про ст ягнення коштів з рахунків пл атника податків в рахунок по гашення податкового боргу в розмірі 54 138,17 грн.

В обґрунтування позову поз ивачем зазначено, що Відкрит е акціонерне товариство «Пер вомайське шахтобудівельне у правління» зареєстроване ви конавчим комітетом Первомай ської міської ради Лугансько ї області 21.12.2001 №04051968Ю0010124.

ВАТ «Первомайське шахтобу дівельне управління» взято н а облік в Державній податков ій інспекції у м.Первомайськ у Луганської області 01.12.1996 за №1 4, та перереєстровано 22.01.2002.

За відповідачем обліковує ться податковий борг з подат ку на землю у розмірі 54 138,17 грн., я кий виник за період з 31.01.2009 по 31.01.2 011.

Зазначена недоїмка виникл а внаслідок несплати у встан овлений строк суми податкови х зобов' язань, самостійно о бчислених платником податку в податкових розрахунках зе мельного податку.

Відповідач добровільно по датковий борг з податку на зе млю не сплатило, у зв' язку з ч им позивач просить стягнути кошти Відкритого акціонерно го товариства «Первомайське шахтобудівельне управління » у банках, які його обслугову ють, на суму податкового борг у з земельного податку в розм ірі 54 138,17 грн.

У судовому засіданні предс тавники позивача підтримали позовні вимоги, надали поясн ення аналогічні, викладеним в позові, просили задовольни ти позов у повному обсязі.

Представник відповідача у судове засідання не прибув, с уду надав письмову заяву про визнання позовних вимог в по вному обсязі, просив справу р озглядати без участі уповнов аженого представника.

Заслухавши пояснення пред ставників позивача, дослідив ши матеріали справи, розглян увши справу в межах заявлени х позовних вимог і наданих ст оронами доказів, оцінивши до кази відповідно до вимог ста тей 69-72 Кодексу адміністратив ного судочинства України, су д вважає позовні вимоги таки ми, що підлягають задоволенн ю повністю, з таких підстав.

Стаття 67 Конституції Україн и передбачає, що кожен зобов'я заний сплачувати податки і з бори в порядку і розмірах, вст ановлених законом.

01 січня 2011 року набув чинност і Податковий Кодекс України, який встановлює перелік под атків та зборів, що справляют ься в Україні, та порядок їх ад міністрування, платників под атків та зборів, їх права та об ов'язки, компетенцію контрол юючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податков ого контролю, а також відпові дальність за порушення подат кового законодавства. Відпов ідно до п. 2 Прикінцевих положе нь Податкового кодексу Украї ни з 01.01.2011 Закон України “Про по рядок погашення зобов' язан ь платників податків перед б юджетами та державними цільо вими фондами” та Закон Украї ни «Про систему оподаткуванн я» втратили чинність.

Проте, у зв' язку з тим, що пр авовідносини щодо наслідків несплати податку виникли до набрання чинності Податкови м Кодексом України, в даному в ипадку слід застосовувати но рми Закону України “Про поря док погашення зобов' язань п латників податків перед бюдж етами та державними цільовим и фондами” та Закону України «Про систему оподаткування» , які були чинні на момент вини кнення даних правовідносин.

Згідно п. 11 ст. 10 Закону Україн и «Про державну податкову сл ужбу в Україні» від 04.12.1990 №509- ХІ І органи державної податково ї служби наділені функціями з контролю за додержанням за конодавства про податки та п равильністю їх обчислення і сплати до бюджету.

Відповідно до ст.9 Закону Ук раїни „Про систему оподаткув ання” (чинному на час виникне ння спірних правовідносин) п латники податків і зборів зо бов' язані сплачувати відпо відну суму податків та зборі в у встановленому законом ст роки.

Розміри та порядок плати за використання земельних рес урсів, а також напрями викори стання коштів, що надійшли ві д плати за землю, відповідаль ність платників та контроль за правильністю обчислення і справляння земельного пода тку, а також, пільги з земельно го податку визначені Законом України «Про плату за землю» від 03 липня 1992 року №2535-ХІІ (чинно му на час виникнення спірних правовідносин).

Статтею 2 Закону України від 03 липня 1992 року №2535-ХІІ «Про плат у за землю» передбачено, що пл ата за землю справляється у в игляді земельного податку аб о орендної плати, що визначає ться залежно від грошової оц інки земель.

Відповідно до статті 14 Зако ну України від 03 липня 1992 року № 2535-XII «Про плату за землю» платн ики земельного податку, а так ож орендної плати за земельн і ділянки державної або кому нальної власності (крім гром адян) самостійно обчислюють суму земельного податку та о рендної плати щороку за стан ом на 01 січня і до 01 лютого пото чного року подають відповідн ому органу державної податко вої служби за місцезнаходжен ням земельної ділянки податк ову декларацію на поточний р ік за формою, встановленою це нтральним податковим органо м, з розбивкою річної суми рів ними частками за місяцями. По дання такої декларації звіль няє від обов'язку подання щом ісячних декларацій.

Відповідно до вимог ч. 1 стат ті 17 Закону України «Про плату за землю» податкове зобов' язання по земельному податку , а також по орендній платі за землі державної та комунальн ої власності, визначене у под атковій декларації на поточн ий рік, сплачується рівними ч астками власниками та землек ористувачами земельних діля нок за місцезнаходженням зем ельної ділянки за базовий по датковий (звітний) період, яки й дорівнює календарному міся цю, щомісячно протягом 30 кален дарних днів, наступних за ост аннім календарним днем звітн ого (податкового) місяця.

Згідно з п.5.1 ст. 5 Закону Украї ни «Про порядок погашення зо бов'язань платників податків перед бюджетами та державни ми цільовими фондами» (далі - Закон №2181), податкове зобов' я зання, самостійно визначене платником податків у податко вій декларації, вважається у згодженим з дня подання тако ї податкової декларації. Якщ о у майбутніх податкових пер іодах (з урахуванням строків давності, визначених статте ю 15 цього Закону) платник пода тків самостійно виявляє поми лки у показниках раніше пода ної податкової декларації, т акий платник податків має пр аво надати уточнюючий розрах унок.

Відповідно до п.п.5.3.1 п.5.3 ст. 5 За кону №2181 платник податків зоб ов' язаний самостійно сплат ити суму податкового зобов' язання, зазначену у поданій н им податковій декларації, пр отягом десяти календарних дн ів, наступних за останнім дне м відповідного граничного ст року, передбаченого підпункт ом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього За кону для подання податкової декларації.

Згідно з п.п.5.4.1 п.5.4 ст. 5 Закону № 2181 узгоджена сума податкового зобов' язання, не сплачена п латником податків у строки, в изначені цією статтею, визна ється сумою податкового борг у платника податків.

У судовому засіданні встан овлено, що Відкрите акціонер не товариство «Первомайське шахтобудівельне управління » зареєстроване виконавчим к омітетом Первомайської місь кої ради Луганської області 21.12.2001 №04051968Ю0010124 (а.с. 5).

Згідно Довідки про взяття н а облік платників податків в ід 21.05.2008 №4533-10 ВАТ «Первомайське ш ахтобудівельне управління» взято на облік в Державній по датковій інспекції у м.Перво майську Луганської області 0 1.12.1996 за №14, та перереєстроване 22. 01.2002 (а.с.16, 5).

Згідно матеріалів справи, з а відповідачем обліковуєтьс я податковий борг з податку н а землю у розмірі 54 138,17 грн., який виник за період з 31.01.2009 по 31.01.2011.

Податкові зобов' яза ння з податку на землю визнач ені самостійно відповідачем у податковому розрахунку зе мельного податку від 31.01.2009 №484 на суму 26 192,66 грн. (а.с.17-18) та у податко вому розрахунку земельного п одатку від 29.01.2010 №978 на суму 27 945,51 гр н. (а.с. 19-20).

У добровільному порядку, в с трок, передбачений законом, у згоджені суми податкових зоб ов' язань з податку на землю відповідачем не сплачені.

Відповідно до статті 6 Закон у України від 21 грудня 2000 року № 2181-III “Про порядок погашення зо бов' язань платників податк ів перед бюджетами та держав ними цільовими фондами” у ра зі коли платник податків не с плачує узгоджену суму податк ового зобов' язання в устано влені строки, податковий орг ан надсилає такому платнику податків податкові вимоги.

На виконання вищезазначен их положень Закону України в ід 21 грудня 2000 року №2181-III “Про пор ядок погашення зобов' язань платників податків перед бю джетами та державними цільов ими фондами” (який був чинним на дату виникнення спірних п равовідносин) Державною пода тковою інспекцією в м.Первом айську Луганської області уп овноваженому представнику в ідповідача 23 листопада 2001 року була вручена перша податков а вимога №1/66 від 23.11.2001 (а.с. 13) та 29 гру дня 2001 року була вручена друга податкова вимога №2/109 від 29.12.2001 (а .с. 14).

В установленому законом по рядку перша і друга податков і вимоги відповідачем не оск аржені.

Відносини, що виникають у сф ері справляння податків і зб орів, зокрема, визначення вич ерпного переліку податків та зборів, що справляються в Укр аїні, та порядок їх адміністр ування, платників податків т а зборів, їх права та обов'язки , компетенцію контролюючих о рганів, повноваження і обов'я зки їх посадових осіб під час здійснення податкового конт ролю, а також відповідальніс ть за порушення податкового законодавства регулює Подат ковий кодекс України, що набр ав чинності з 01.01.2011.

Відповідно до п.14.1.175 ст.14 Подат кового кодексу України від 02.1 2.2010 №2755-VІ податковим боргом вва жається сума грошового зобов ' язання (з урахуванням штра фних санкцій за їх наявності ), самостійно узгодженого пла тником податків, а також пеня , нарахована на суму такого гр ошового зобов' язання.

Відповідно до п.20.1.18 ст.20 Подат кового кодексу України Держа вна податкова інспекція має право звертатися до суду щод о стягнення коштів платника податків, який має податкови й борг, з рахунків у банках, об слуговуючих такого платника , на суму податкового боргу аб о його частини.

Підпунктами 87.1 та 87.2 статті 87 П одаткового кодексу України в изначено, що джерелами самос тійної сплати грошових зобов 'язань або погашення податко вого боргу платника податків є будь-які власні кошти, у том у числі ті, що отримані від про дажу товарів (робіт, послуг), м айна, випуску цінних паперів , зокрема корпоративних прав , отримані як позика (кредит), т а з інших джерел, з урахування м особливостей, визначених ц ією статтею, а також суми надм іру сплачених платежів до ві дповідних бюджетів. Джерелам и погашення податкового борг у платника податків є будь-як е майно такого платника пода тків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а та кож іншими законодавчими акт ами.

Пунктом 95.1 статті 95 Податков ого кодексу України регламен товано, що орган державної по даткової служби здійснює за платника податків і на корис ть держави заходи щодо погаш ення податкового боргу таког о платника податків шляхом с тягнення коштів, які перебув ають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом про дажу майна такого платника п одатків, яке перебуває у пода тковій заставі.

Внаслідок того, що відповід ач станом на дату розгляду сп рави у добровільному порядку податковий борг з податку на землю не сплатив, вимоги пода ткового органу про стягнення коштів у сумі 54 138,17 грн. за подат ковим боргом з податку на зем лю з рахунків платника подат ків у банках, обслуговуючих т акого платника податків, виз наються судом обґрунтованим и, доведеними і такими, що підл ягають задоволенню.

Відповідно до ч. 1 ст. 136 КАС Укр аїни, позивач може відмовити ся від адміністративного поз ову, а відповідач - визнати а дміністративний позов протя гом всього часу судового роз гляду, зробивши усну заяву.

Дії відповідача при визнан ні адміністративного позову не суперечать закону і не пор ушують чиї-небудь права, своб оди або інтереси, тому визнан ня відповідачем адміністрат ивного позову в сумі 54 138,17 грн. п риймається судом.

На підставі викладеного, ке руючись ст.ст.17, 18, 94, 136, 158-163, 167, 183-3 Коде ксу адміністративного судоч инства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Де ржавної податкової інспекці ї в м.Первомайську Лугансько ї області до Відкритого акці онерного товариства «Первом айське шахтобудівельне упра вління» про стягнення коштів з рахунків платника податкі в в рахунок погашення податк ового боргу, - задовольнити по вністю.

Стягнути з Відкритог о акціонерного товариства «П ервомайське шахтобудівельн е управління» (і.к. 00181131) податко вий борг в розмірі 54 138,17 грн. (п' ятдесят чотири тисячі сто тр идцять вісім гривень 17 коп.) на користь держави в особі Держ авної податкової інспекції в м.Первомайську Луганської о бласті, шляхом стягнення кош тів з рахунків у банках, обслу говуючих такого платника.

Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Донецького апеляційно го адміністративного суду.

Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає , до суду апеляційної інстанц ії.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні ап еляційна скарга подається пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, встановленого статтею 186 КА С України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після повернення апеляці йної скарги, відмови у відкри тті апеляційного провадженн я або набрання законної сили рішенням за наслідками апел яційного провадження.

Якщо строк апеляційного ос карження буде поновлено, то в важається, що постанова суду не набрала законної сили.

Постанову у повному обсязі складено та підписано 14 жовтн я 2011 року.

Суддя О.В. Захарова

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.10.2011
Оприлюднено01.12.2011
Номер документу19380372
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-7120/11/1270

Ухвала від 15.11.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Захарова

Постанова від 10.10.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Захарова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні