Категорія №8.1.5
ПОСТАНОВА
Іменем України
10 жовтня 2011 року Справа № 2а-7120/11/1270
Луганський окружний адмін істративний суд у складі:
Головуючого судді: За харової О.В.,
при секретарі: Б ілоконі Д.І.,
за участю:
представників позивача: ОСОБА_1
(довіреність №3258/24-017-625 від 0 7.10.2011),
ОСОБА_2
(довіреність від 29.08.2011 №2815/24-017-539)
представник відповідача: не прибув,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Дер жавної податкової інспекції в м.Первомайську Луганської області до Відкритого акціо нерного товариства «Первома йське шахтобудівельне управ ління» про стягнення коштів з рахунків платника податків в рахунок погашення податко вого боргу, -
ВСТАНОВИВ:
18 серпня 2011 року до Лугансько го окружного адміністративн ого суду надійшов адміністра тивний позов Державної подат кової інспекції в м.Первомай ську Луганської області до В ідкритого акціонерного това риства «Первомайське шахтоб удівельне управління» про ст ягнення коштів з рахунків пл атника податків в рахунок по гашення податкового боргу в розмірі 54 138,17 грн.
В обґрунтування позову поз ивачем зазначено, що Відкрит е акціонерне товариство «Пер вомайське шахтобудівельне у правління» зареєстроване ви конавчим комітетом Первомай ської міської ради Лугансько ї області 21.12.2001 №04051968Ю0010124.
ВАТ «Первомайське шахтобу дівельне управління» взято н а облік в Державній податков ій інспекції у м.Первомайськ у Луганської області 01.12.1996 за №1 4, та перереєстровано 22.01.2002.
За відповідачем обліковує ться податковий борг з подат ку на землю у розмірі 54 138,17 грн., я кий виник за період з 31.01.2009 по 31.01.2 011.
Зазначена недоїмка виникл а внаслідок несплати у встан овлений строк суми податкови х зобов' язань, самостійно о бчислених платником податку в податкових розрахунках зе мельного податку.
Відповідач добровільно по датковий борг з податку на зе млю не сплатило, у зв' язку з ч им позивач просить стягнути кошти Відкритого акціонерно го товариства «Первомайське шахтобудівельне управління » у банках, які його обслугову ють, на суму податкового борг у з земельного податку в розм ірі 54 138,17 грн.
У судовому засіданні предс тавники позивача підтримали позовні вимоги, надали поясн ення аналогічні, викладеним в позові, просили задовольни ти позов у повному обсязі.
Представник відповідача у судове засідання не прибув, с уду надав письмову заяву про визнання позовних вимог в по вному обсязі, просив справу р озглядати без участі уповнов аженого представника.
Заслухавши пояснення пред ставників позивача, дослідив ши матеріали справи, розглян увши справу в межах заявлени х позовних вимог і наданих ст оронами доказів, оцінивши до кази відповідно до вимог ста тей 69-72 Кодексу адміністратив ного судочинства України, су д вважає позовні вимоги таки ми, що підлягають задоволенн ю повністю, з таких підстав.
Стаття 67 Конституції Україн и передбачає, що кожен зобов'я заний сплачувати податки і з бори в порядку і розмірах, вст ановлених законом.
01 січня 2011 року набув чинност і Податковий Кодекс України, який встановлює перелік под атків та зборів, що справляют ься в Україні, та порядок їх ад міністрування, платників под атків та зборів, їх права та об ов'язки, компетенцію контрол юючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податков ого контролю, а також відпові дальність за порушення подат кового законодавства. Відпов ідно до п. 2 Прикінцевих положе нь Податкового кодексу Украї ни з 01.01.2011 Закон України “Про по рядок погашення зобов' язан ь платників податків перед б юджетами та державними цільо вими фондами” та Закон Украї ни «Про систему оподаткуванн я» втратили чинність.
Проте, у зв' язку з тим, що пр авовідносини щодо наслідків несплати податку виникли до набрання чинності Податкови м Кодексом України, в даному в ипадку слід застосовувати но рми Закону України “Про поря док погашення зобов' язань п латників податків перед бюдж етами та державними цільовим и фондами” та Закону України «Про систему оподаткування» , які були чинні на момент вини кнення даних правовідносин.
Згідно п. 11 ст. 10 Закону Україн и «Про державну податкову сл ужбу в Україні» від 04.12.1990 №509- ХІ І органи державної податково ї служби наділені функціями з контролю за додержанням за конодавства про податки та п равильністю їх обчислення і сплати до бюджету.
Відповідно до ст.9 Закону Ук раїни „Про систему оподаткув ання” (чинному на час виникне ння спірних правовідносин) п латники податків і зборів зо бов' язані сплачувати відпо відну суму податків та зборі в у встановленому законом ст роки.
Розміри та порядок плати за використання земельних рес урсів, а також напрями викори стання коштів, що надійшли ві д плати за землю, відповідаль ність платників та контроль за правильністю обчислення і справляння земельного пода тку, а також, пільги з земельно го податку визначені Законом України «Про плату за землю» від 03 липня 1992 року №2535-ХІІ (чинно му на час виникнення спірних правовідносин).
Статтею 2 Закону України від 03 липня 1992 року №2535-ХІІ «Про плат у за землю» передбачено, що пл ата за землю справляється у в игляді земельного податку аб о орендної плати, що визначає ться залежно від грошової оц інки земель.
Відповідно до статті 14 Зако ну України від 03 липня 1992 року № 2535-XII «Про плату за землю» платн ики земельного податку, а так ож орендної плати за земельн і ділянки державної або кому нальної власності (крім гром адян) самостійно обчислюють суму земельного податку та о рендної плати щороку за стан ом на 01 січня і до 01 лютого пото чного року подають відповідн ому органу державної податко вої служби за місцезнаходжен ням земельної ділянки податк ову декларацію на поточний р ік за формою, встановленою це нтральним податковим органо м, з розбивкою річної суми рів ними частками за місяцями. По дання такої декларації звіль няє від обов'язку подання щом ісячних декларацій.
Відповідно до вимог ч. 1 стат ті 17 Закону України «Про плату за землю» податкове зобов' язання по земельному податку , а також по орендній платі за землі державної та комунальн ої власності, визначене у под атковій декларації на поточн ий рік, сплачується рівними ч астками власниками та землек ористувачами земельних діля нок за місцезнаходженням зем ельної ділянки за базовий по датковий (звітний) період, яки й дорівнює календарному міся цю, щомісячно протягом 30 кален дарних днів, наступних за ост аннім календарним днем звітн ого (податкового) місяця.
Згідно з п.5.1 ст. 5 Закону Украї ни «Про порядок погашення зо бов'язань платників податків перед бюджетами та державни ми цільовими фондами» (далі - Закон №2181), податкове зобов' я зання, самостійно визначене платником податків у податко вій декларації, вважається у згодженим з дня подання тако ї податкової декларації. Якщ о у майбутніх податкових пер іодах (з урахуванням строків давності, визначених статте ю 15 цього Закону) платник пода тків самостійно виявляє поми лки у показниках раніше пода ної податкової декларації, т акий платник податків має пр аво надати уточнюючий розрах унок.
Відповідно до п.п.5.3.1 п.5.3 ст. 5 За кону №2181 платник податків зоб ов' язаний самостійно сплат ити суму податкового зобов' язання, зазначену у поданій н им податковій декларації, пр отягом десяти календарних дн ів, наступних за останнім дне м відповідного граничного ст року, передбаченого підпункт ом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього За кону для подання податкової декларації.
Згідно з п.п.5.4.1 п.5.4 ст. 5 Закону № 2181 узгоджена сума податкового зобов' язання, не сплачена п латником податків у строки, в изначені цією статтею, визна ється сумою податкового борг у платника податків.
У судовому засіданні встан овлено, що Відкрите акціонер не товариство «Первомайське шахтобудівельне управління » зареєстроване виконавчим к омітетом Первомайської місь кої ради Луганської області 21.12.2001 №04051968Ю0010124 (а.с. 5).
Згідно Довідки про взяття н а облік платників податків в ід 21.05.2008 №4533-10 ВАТ «Первомайське ш ахтобудівельне управління» взято на облік в Державній по датковій інспекції у м.Перво майську Луганської області 0 1.12.1996 за №14, та перереєстроване 22. 01.2002 (а.с.16, 5).
Згідно матеріалів справи, з а відповідачем обліковуєтьс я податковий борг з податку н а землю у розмірі 54 138,17 грн., який виник за період з 31.01.2009 по 31.01.2011.
Податкові зобов' яза ння з податку на землю визнач ені самостійно відповідачем у податковому розрахунку зе мельного податку від 31.01.2009 №484 на суму 26 192,66 грн. (а.с.17-18) та у податко вому розрахунку земельного п одатку від 29.01.2010 №978 на суму 27 945,51 гр н. (а.с. 19-20).
У добровільному порядку, в с трок, передбачений законом, у згоджені суми податкових зоб ов' язань з податку на землю відповідачем не сплачені.
Відповідно до статті 6 Закон у України від 21 грудня 2000 року № 2181-III “Про порядок погашення зо бов' язань платників податк ів перед бюджетами та держав ними цільовими фондами” у ра зі коли платник податків не с плачує узгоджену суму податк ового зобов' язання в устано влені строки, податковий орг ан надсилає такому платнику податків податкові вимоги.
На виконання вищезазначен их положень Закону України в ід 21 грудня 2000 року №2181-III “Про пор ядок погашення зобов' язань платників податків перед бю джетами та державними цільов ими фондами” (який був чинним на дату виникнення спірних п равовідносин) Державною пода тковою інспекцією в м.Первом айську Луганської області уп овноваженому представнику в ідповідача 23 листопада 2001 року була вручена перша податков а вимога №1/66 від 23.11.2001 (а.с. 13) та 29 гру дня 2001 року була вручена друга податкова вимога №2/109 від 29.12.2001 (а .с. 14).
В установленому законом по рядку перша і друга податков і вимоги відповідачем не оск аржені.
Відносини, що виникають у сф ері справляння податків і зб орів, зокрема, визначення вич ерпного переліку податків та зборів, що справляються в Укр аїні, та порядок їх адміністр ування, платників податків т а зборів, їх права та обов'язки , компетенцію контролюючих о рганів, повноваження і обов'я зки їх посадових осіб під час здійснення податкового конт ролю, а також відповідальніс ть за порушення податкового законодавства регулює Подат ковий кодекс України, що набр ав чинності з 01.01.2011.
Відповідно до п.14.1.175 ст.14 Подат кового кодексу України від 02.1 2.2010 №2755-VІ податковим боргом вва жається сума грошового зобов ' язання (з урахуванням штра фних санкцій за їх наявності ), самостійно узгодженого пла тником податків, а також пеня , нарахована на суму такого гр ошового зобов' язання.
Відповідно до п.20.1.18 ст.20 Подат кового кодексу України Держа вна податкова інспекція має право звертатися до суду щод о стягнення коштів платника податків, який має податкови й борг, з рахунків у банках, об слуговуючих такого платника , на суму податкового боргу аб о його частини.
Підпунктами 87.1 та 87.2 статті 87 П одаткового кодексу України в изначено, що джерелами самос тійної сплати грошових зобов 'язань або погашення податко вого боргу платника податків є будь-які власні кошти, у том у числі ті, що отримані від про дажу товарів (робіт, послуг), м айна, випуску цінних паперів , зокрема корпоративних прав , отримані як позика (кредит), т а з інших джерел, з урахування м особливостей, визначених ц ією статтею, а також суми надм іру сплачених платежів до ві дповідних бюджетів. Джерелам и погашення податкового борг у платника податків є будь-як е майно такого платника пода тків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а та кож іншими законодавчими акт ами.
Пунктом 95.1 статті 95 Податков ого кодексу України регламен товано, що орган державної по даткової служби здійснює за платника податків і на корис ть держави заходи щодо погаш ення податкового боргу таког о платника податків шляхом с тягнення коштів, які перебув ають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом про дажу майна такого платника п одатків, яке перебуває у пода тковій заставі.
Внаслідок того, що відповід ач станом на дату розгляду сп рави у добровільному порядку податковий борг з податку на землю не сплатив, вимоги пода ткового органу про стягнення коштів у сумі 54 138,17 грн. за подат ковим боргом з податку на зем лю з рахунків платника подат ків у банках, обслуговуючих т акого платника податків, виз наються судом обґрунтованим и, доведеними і такими, що підл ягають задоволенню.
Відповідно до ч. 1 ст. 136 КАС Укр аїни, позивач може відмовити ся від адміністративного поз ову, а відповідач - визнати а дміністративний позов протя гом всього часу судового роз гляду, зробивши усну заяву.
Дії відповідача при визнан ні адміністративного позову не суперечать закону і не пор ушують чиї-небудь права, своб оди або інтереси, тому визнан ня відповідачем адміністрат ивного позову в сумі 54 138,17 грн. п риймається судом.
На підставі викладеного, ке руючись ст.ст.17, 18, 94, 136, 158-163, 167, 183-3 Коде ксу адміністративного судоч инства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Де ржавної податкової інспекці ї в м.Первомайську Лугансько ї області до Відкритого акці онерного товариства «Первом айське шахтобудівельне упра вління» про стягнення коштів з рахунків платника податкі в в рахунок погашення податк ового боргу, - задовольнити по вністю.
Стягнути з Відкритог о акціонерного товариства «П ервомайське шахтобудівельн е управління» (і.к. 00181131) податко вий борг в розмірі 54 138,17 грн. (п' ятдесят чотири тисячі сто тр идцять вісім гривень 17 коп.) на користь держави в особі Держ авної податкової інспекції в м.Первомайську Луганської о бласті, шляхом стягнення кош тів з рахунків у банках, обслу говуючих такого платника.
Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Донецького апеляційно го адміністративного суду.
Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає , до суду апеляційної інстанц ії.
Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні ап еляційна скарга подається пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, встановленого статтею 186 КА С України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після повернення апеляці йної скарги, відмови у відкри тті апеляційного провадженн я або набрання законної сили рішенням за наслідками апел яційного провадження.
Якщо строк апеляційного ос карження буде поновлено, то в важається, що постанова суду не набрала законної сили.
Постанову у повному обсязі складено та підписано 14 жовтн я 2011 року.
Суддя О.В. Захарова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.10.2011 |
Оприлюднено | 01.12.2011 |
Номер документу | 19380372 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
О.В. Захарова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні