Категорія №10.3.4
ПОСТАНОВА
Іменем України
28 жовтня 2011 року Справа № 2а-8450/11/1270
< Текст >
Луганський окружний адмі ністративний суд у складі:
головуючого - судді Сверг ун І.О.,
за участі секретаря - Липо вої К.С.,
представника позивача - ОСОБА_1 (довіреність від 21.09.2011 № 03-05/1949),
представника відповідача - ОСОБА_2 (довіреність ві д 28.07.2011 № 218-1165),
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Луг анського обласного відділен ня Фонду соціального захисту інвалідів до Державного під приємства «Хімічний завод «П івденний» про стягнення адмі ністративно-господарських с анкцій та пені в сумі 633551 грн. 39 к оп.,
ВСТАНОВИВ:
22 вересня 2011 року Луганське о бласне відділення Фонду соці ального захисту інвалідів зв ернулося до Луганського окру жного адміністративного суд у з позовом до Державного під приємства «Хімічний завод «П івденний» про стягнення адмі ністративно-господарських с анкцій за незайняті робочі м ісця інвалідами у 2010 році в роз мірі 605052,75 грн. та пені за поруше ння термінів сплати адмініст ративно-господарських санкц ій у розмірі 28498,64 грн.
В обґрунтування заявлених вимог позивач послався на те , що в порушення вимог ст. 19 Зако ну України від 21 березня 1991 рок у № 875-XII «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні» на підприємстві відпов ідача в 2010 році працювало 32 інв аліди при нормативі 57 робочих місць для працевлаштування інвалідів. Таким чином, відпо відач до 15.04.2011 повинен був самос тійно сплатити адміністрати вно-господарські санкції у р озмірі 605052,75 грн. за 25 робочих міс ць, призначених для працевла штування інвалідів і не зайн ятих інвалідами. Оскільки су ма адміністративно-господар ських санкцій у встановлений законом строк відповідачем не сплачена, позивач просить стягнути її з відповідача ра зом із нарахованою за поруше ння термінів сплати адмініст ративно-господарських санкц ій пенею в сумі 28498,64 грн.
У судовому засіданні предс тавник позивача підтримав по зовні виомги в повному обсяз і, надав пояснення, аналогічн і викладеному в позові.
Представник відповідача в судовому засіданні частково визнав позовні вимоги, а саме : щодо стягнення адміністрат ивно-господарських санкцій у розмірі 605052,75 грн. та пені в розм ірі 27771,95 грн. за період простроч ення сплати адміністративно -господарських санкцій з 16.04.2011 п о 15.09.2011. Вважає, що позивачем неп равильно визначена кількіст ь днів порушення термінів сп лати санкцій - 157, тоді як терм ін прострочення склав 153 дні.
Вислухавши пояснення пред ставників сторін, дослідивши матеріали справи, суд дійшов наступного.
Відповідно до пункту 1 Полож ення про Фонд соціального за хисту інвалідів, затверджено го постановою Кабінету Мініс трів України від 26 вересня 2002 р оку № 1434 Фонд є урядовим органо м державного управління, яки й діє у складі Міністерства п раці та соціальної політики і підпорядковується йому.
Згідно з пунктом 9 зазначено го Положення для реалізації покладених на Фонд соціально го захисту інвалідів завдань за погодженням з Мінпраці ут ворюються територіальні від ділення Фонду в межах гранич ної чисельності його працівн иків.
Основним завданням Фонду с оціального захисту інваліді в, відповідно до пункту 3 цього Положення є, зокрема контрол ь за виконанням підприємства ми, установами, організаціям и, у тому числі підприємствам и, організаціями громадських організацій інвалідів, фізи чними особами, які використо вують найману працю (далі - роб отодавці), нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, установленого ста ттею 19 Закону У відповідності до покладених на Фонд завдан ь останній здійснює контроль за сплатою роботодавцями ад міністративно-господарськи х санкцій і пені (підпункт 3 пу нкту 4 зазначеного Положення ).
Відповідно до вимог ст. 19 Зак ону України від 21 березня 1991 ро ку № 875-XII «Про основи соціально ї захищеності інвалідів в Ук раїні»:
- для підприємств, установ, о рганізацій, у тому числі підп риємств, організацій громадс ьких організацій інвалідів, фізичних осіб, які використо вують найману працю, установ люється норматив робочих міс ць для працевлаштування інва лідів у розмірі чотирьох від сотків середньооблікової чи сельності штатних працівник ів облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кі лькості одного робочого місц я;
- підприємства, установи, ор ганізації, у тому числі підпр иємства, організації громадс ьких організацій інвалідів, фізичні особи, які використо вують найману працю, самості йно розраховують кількість р обочих місць для працевлашту вання інвалідів відповідно д о нормативу, встановленого ч астиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштува ння інвалідів. При розрахунк ах кількість робочих місць о круглюється до цілого значен ня;
- підприємства, установи, ор ганізації, у тому числі підпр иємства, організації громадс ьких організацій інвалідів, фізичні особи, які використо вують найману працю, самості йно здійснюють працевлаштув ання інвалідів у рахунок нор мативів робочих місць виходя чи з вимог статті 18 цього Зако ну.
Стаття 18 Закону України від 21 березня 1991 року № 875-XII «Про осно ви соціальної захищеності ін валідів в Україні» вимагає, щ о підприємства, установи, орг анізації, фізичні особи, які в икористовують найману працю , зобов' язані виділяти та ст ворювати робочі місця для пр ацевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умо ви праці з урахуванням індив ідуальних програм реабіліта ції і забезпечувати інші соц іально-економічні гарантії, передбачені чинним законода вством, надавати державній с лужбі зайнятості інформацію , необхідну для організації п рацевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайня тість та працевлаштування ін валідів у порядку, встановле ному Кабінетом Міністрів Укр аїни. Забезпечення прав інва лідів на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому чис лі з умовою про виконання роб оти вдома, здійснюється шлях ом їх безпосереднього зверне ння до підприємств, установ, о рганізацій чи до державної с лужби зайнятості.
Аналіз зазначених положен ь Закону України від 21 березня 1991 року № 875-XII «Про основи соціал ьної захищеності інвалідів в Україні» дає підстави для ви сновку про те, що обов' язки р оботодавців стосовно забезп ечення прав інвалідів на пра цевлаштування полягають у:
а) виділенні та створенні ро бочих місць для працевлаштув ання інвалідів, у тому числі с пеціальних робочих місць;
б) створенні для інвалідів у мов праці з урахуванням інди відуальних програм реабіліт ації;
в) забезпеченні інших соціа льно-економічних гарантії, п ередбачених чинним законода вством;
г) наданні державній службі зайнятості інформації, необ хідної для організації праце влаштування інвалідів;
д) звітуванні Фонду соціаль ного захисту інвалідів про з айнятість та працевлаштуван ня інвалідів у порядку, встан овленому Кабінетом Міністрі в України.
Згідно із ч. 1 ст. 20 Закону Укра їни від 21 березня 1991 року № 875-XII «П ро основи соціальної захищен ості інвалідів в Україні» пі дприємства, установи, органі зації, у тому числі підприємс тва, організації громадських організацій інвалідів, фізи чні особи, які використовуют ь найману працю, де середньоо блікова чисельність працююч их інвалідів менша, ніж устан овлено нормативом, передбаче ним статтею 19 цього Закону, що року сплачують відповідним в ідділенням Фонду соціальног о захисту інвалідів адмініст ративно-господарські санкці ї, сума яких визначається в ро змірі середньої річної зароб ітної плати на відповідному підприємстві, установі, орга нізації, у тому числі підприє мстві, організації громадськ их організацій інвалідів, фі зичної особи, яка використов ує найману працю, за кожне роб оче місце, призначене для пра цевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підпр иємств, установ, організацій , у тому числі підприємств, орг анізацій громадських органі зацій інвалідів, фізичних ос іб, на яких працює від 8 до 15 осі б, розмір адміністративно-го сподарських санкцій за робоч е місце, призначене для праце влаштування інваліда і не за йняте інвалідом, визначаєтьс я в розмірі половини середнь ої річної заробітної плати н а відповідному підприємстві , в установі, організації, у то му числі підприємстві, орган ізації громадських організа цій інвалідів, у фізичної осо би, яка використовує найману працю.
Порушення термінів сплати адміністративно-господарсь ких санкцій тягне за собою на рахування пені. Пеня обчислю ється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Наці онального банку України, що д іяла на момент сплати, нарахо ваної на повну суму недоїмки за весь її строк (ч. 2 ст. 20 Закону України від 21 березня 1991 року № 875-XII «Про основи соціальної за хищеності інвалідів в Україн і»).
Судом установлено, що згідн о звіту про зайнятість і прац евлаштування інвалідів за 2010 рік Форми 10-ПІ, складеного від повідачем, середньооблікова чисельність штатних працівн иків облікового складу стано вила 1422 особи, кількість інвал ідів - штатних працівників, які повинні працювати на роб очих місцях, створених відпо відно до вимог ст. 19 Закону Укр аїни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укра їні», становить 57 осіб. Фактич но протягом року на підприєм стві працювало 32 інваліди (арк . справи 15).
Згідно з листом Рубіжанськ ого міського центру зайнятос ті від 09.06.2011 № 11/2-1079 ДП «Хімічний за вод «Південний» надавало до центру зайнятості звіти форм и 3-ПН «Звіт про наявніст вакан сій» 17.09.2010 та 20.09.2010 (арк. справи 11-14).
Відповдіно до положень ста тті 136 Кодексу адміністративн ого судочинства України пози вач може відмовитися від адм іністративного позову, а від повідач - визнати адміністр ативний позов протягом всьог о часу судового розгляду.
Згідно з частиною третьою с татті 72 Кодексу адміністрати вного судочинства України об ставини, які визнаються стор онами, можуть не доказуватис я перед судом, якщо проти цьог о не заперечують сторони і в с уду не виникає сумніву щодо д остовірності цих осбтавин та добровільності їх визнання.
Відповідачем визнано позо вні вимоги в частині стягнен ня адміністратвино-господар ських санкцій у розмірі 605052,75 гр н. та пені в розмірі 27771,95 грн. Отж е, проблемним питанням у дані й справі є правильність визн ачення позивачем розміру пен і за порушення термінів спла ти адміністративно-господар ських санкцій.
За розрахунком позивача (ар к. справи 16) відповідач повине н був працевлаштувати у 2010 роц і 57 інвалідів, фактично було п рацевлаштовано 32 інваліди, то му підприємство відповідача мало перерахувати адміністр ативно-господарські санкції за нестворені робочі місця д ля працевлаштування інвалід ів за 2010 рік в сумі 605052,75 грн.
У відповідності з Порядком нарахування пені та її сплат и, затвердженим наказом Міні стерства праці та соціальної політики України від 15 травня 2007 року № 223 та зареєстрованим в Міністерстві юстиції Україн и 30 травня 2007 року за № 552/13819, за пор ушення термінів сплати адмін істративно-господарських са нкцій на 157 календарних днів в ідповідачу нарахована пеня в сумі 28498,64 грн. Пеню нараховано з а період з 16.04.2011 по 19.09.2011 включно. С уд не приймає доводи відпові дача, що пеню слід нараховува ти за період з 16.04.2011 по 15.09.2011. Згідн о з матеріалами справи позов ну заяву позивачем було пода но безпосередньо до канцеляр ії суду 22.09.2011. Отже, на час зверне ння позивача з позовом до суд у кількість днів простроченн я сплати адміністративно-гос подарських санкцій складає 1 59. Позивачем заявлено вимоги п ро стягнення пені за 157 днів пр острочення платежу. Судом ро зглянуто справу в межах заяв лених вимог, підстав для вихо ду за межі позовних вимог суд не вбачає. Таким чином, суд вв ажає, що позивачем правильно визначено розмір пені за пор ушення термінів сплати адмін істративно-господарських са нкцій за період з 16.04.2011 по 19.09.2011 вкл ючно.
Враховуючи викладене, суд д ійшов висновку про обґрунтов аність позовних вимог щодо с тягнення з відповідача адмін істративно-господарських са нкцій у розмірі 605052,75 грн. за нев иконання у 2010 році нормативу р обочих місць для працевлашту вання інвалідів та 28498,64 грн. пен і за порушення термінів спла ти адміністративно-господар ських санкцій.
Представником відповідача в ході розгляду справи було з аявлено усне клопотання про розстрочення сплати адмініс тративно-господарських санк цій та пені.
Згідно з положеннями ст. 263 Ко дексу адміністративного суд очинства України за наявност і обставин, що ускладнюють ви конання судового рішення (ві дсутність коштів на рахунку, відсутність присудженого ма йна в натурі, стихійне лихо то що), державний виконавець мож е звернутися до адміністрати вного суду першої інстанції, незалежно від того, суд якої і нстанції видав виконавчий ли ст, що видав виконавчий лист, і з поданням, а особа, яка бере у часть у справі, та сторона вик онавчого провадження - із зая вою про відстрочення або роз строчення виконання, зміну ч и встановлення способу і пор ядку виконання судового ріше ння. Питання про відстроченн я або розстрочення виконання , зміну чи встановлення спосо бу і порядку виконання судов ого рішення може бути розгля нуто також за ініціативою су ду.
Суд розглядає питання про в ідстрочення або розстроченн я виконання, зміну чи встанов лення способу і порядку вико нання судового рішення та у в иняткових випадках може відс трочити або розстрочити вико нання, змінити чи встановити спосіб і порядок виконання р ішення.
Суд вважає вказане клопота ння необґрунтованим та не зн аходить підстав для його зад оволення. Відповідачем не на ведено обставини, що ускладн юють виконання судового ріше ння, не зазначено, на який пері од відповідач просить розстр очити виконання судового ріш ення, а тому суд не вбачає підс тав для розстрочення виконан ня чи встановлення способу т а порядку виконання рішення саме постановою суду.
Питання по судових витрата х не вирішується, оскільки по зивач звільнений від їх спла ти у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративно го судочинства України не пе редбачено їх стягнення у дан их випадках.
Керуючись ст. ст. 11, 71, 94, 159-163 Кодек су адміністративного судочи нства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Лу ганського обласного відділе ння Фонду соціального захист у інвалідів до Державного пі дприємства «Хімічний завод « Південний» про стягнення адм іністративно-господарських санкцій та пені в сумі 633551 грн. 3 9 коп. задовольнити в повному о бсязі.
Стягнути з Державног о підприємства «Хімічний зав од «Південний» (код ЄДРПОУ 3528303 7) на користь Луганського обла сного відділення Фонду соціа льного захисту інвалідів адм іністративно-господарські с анкції в сумі 605052 грн. 75 коп. та пе ню за порушення термінів спл ати адміністративно-господа рських санкцій у розмірі 28498 гр н. 64 коп., а всього 633551 грн. 39 коп. (ші стсот тридцять три тисячі п' ятсот п' ятдесят одна грн. 39 к оп.).
Постанова набирає за конної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляц ійної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набир ає законної сили після повер нення апеляційної скарги, ві дмови у відкритті апеляційно го провадження або набрання законної сили рішенням за на слідками апеляційного прова дження.
Постанова може бути оскарж ена до Донецького апеляційно го адміністративного суду че рез Луганський окружний адмі ністративний суд шляхом пода ння апеляційної скарги протя гом десяти днів з дня проголо шення постанови з одночасним поданням її копії до суду апе ляційної інстанції. У разі ск ладення постанови у повному обсязі відповідно до ч. 3 ст. 160 К одексу адміністративного су дочинства України, а також пр ийняття постанови у письмово му провадженні апеляційна ск арга подається протягом деся ти днів з дня отримання копії постанови.
Повний текст постано ви складено 01 листопада 2011 року .
< Текст >
Суддя І.О. Свергун
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.10.2011 |
Оприлюднено | 01.12.2011 |
Номер документу | 19380748 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
І.О. Свергун
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні