Постанова
від 07.11.2011 по справі 2а-8901/11/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №8.1.5

ПОСТАНОВА

Іменем України

07 листопада 2011 року Справа № 2а-8901/11/1270

< Текст >

< Текст >

Луганський окружний адміністративний суд у склад і:

судді Горпенюк О.А.

при секретарі Марковій О.О.

за участю сторін:

представник позивача: не з' явився,

представник відповідача: не з' явився,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Дер жавної податкової інспекції в Лутугинському районі Луга нської області до Відкритого акціонерного товариства «За пчасть» про стягнення коштів за податковим боргом у розмі рі 32792,65 грн., -

ВСТА НОВИВ :

04 жовтня 2011 року до Лугансько го окружного адміністративн ого суду надійшов адміністра тивний позов Державної подат кової інспекції в Лутугинськ ому районі Луганської област і до Відкритого акціонерного товариства «Запчасть» про с тягнення коштів за податкови м боргом у розмірі 32792,65 грн.

В позовній заяві позивач за значив, що Відкрите акціонер не товариство «Запчасть» зар еєстроване Лутугинською рай онною державною адміністрац ією 05.02.96. Відповідач перебуває на податковому обліку в ДПІ в Лутугинському районі з 05.02.96, пр о що видано відповідну довід ку.

Станом на 27.09.2011 ВАТ «Запчасть » у зв' язку з несплатою узго дженого податкового зобов' язання має податковий борг і з земельного податку в загал ьній сумі 32792,65 грн. Податковий б орг виник внаслідок не сплат и суми узгодженого податково го зобов' язання з земельног о податку визначеному у пода ткових розрахунках, штрафних санкцій та пені.

Відповідно до вимог законо давства ДПІ було вжито заход и щодо погашення податкового боргу, а саме винесено першу п одаткову вимогу №1/37 та другу п одаткову вимогу №2/121. Проте так і заходи не дали результату. С ума податкового боргу підтве рджується податковими розра хунками, податковими повідом леннями-рішеннями. До цього ч асу податковий борг самостій но відповідачем не сплачений .

У судовому засіданні 24 жовт ня 2011 року представник позива ча надав заяву, якою доповнив свої позовні вимоги вимогою щодо накладення арешту на ко шти відповідача, що знаходят ься на його розрахункових ра хунках.

За таких обставин державна податкова інспекція в Лутуг инському районі просить накл асти арешт на кошти відповід ача, що знаходяться на його ро зрахункових рахунках та стяг нути з відповідача заборгова ність перед бюджетом в сумі 327 92,65 грн.

Представник позивача в суд ове засідання не прибув, про ч ас, дату та місце розгляду спр ави повідомлений належним чи ном, причини неявки суду не ві домі.

Представник відповідача в судове засідання не з' явив ся, про час, дату та місце розг ляду справи повідомлений нал ежним чином, причини неявки с уду не відомі.

Відповідно до ч. 11 ст.. 35 Кодекс у адміністративного судочин ства України у разі повернен ня поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адр есату з незалежних від суду п ричин, вважається, що така пов істка вручена належним чином .

Відповідно до ст.. 128 Кодексу адміністративного судочинс тва України неприбуття в суд ове засідання без поважних п ричин представника сторони а бо третьої особи, які прибули в судове засідання, або непов ідомлення ним про причини не прибуття не є перешкодою для розгляду справи.

За таких обставин в силу пол ожень ст. ст. 35, 128 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни, суд дійшов висновку про можливість розгляду справи за відсутності представника відповідача належним чином повідомленого про час, дату т а місце розгляду справи від я кого не надійшла заява про пе ренесення розгляду справи.

Відповідно до ст. 137 Кодексу а дміністративного судочинст ва України позивач може прот ягом всього часу судового ро згляду збільшити або зменшит и розмір позовних вимог, пода вши письмову заяву, яка приєд нується до справи. До початку судового розгляду справи по суті позивач може змінити пі дставу або предмет адміністр ативного позову, подавши пис ьмову заяву, яка приєднуєтьс я до справи. Заява про зміну по зовних вимог повинна відпові дати вимогам, які встановлен і цим Кодексом для позовних з аяв.

До початку судового розгля ду позивачем надано заяву пр о зміну позовних вимог, у якій просив накласти арешт на кош ти відповідача, що знаходять ся на його розрахункових рах унках та стягнути з відповід ача заборгованість перед бюд жетом в сумі 32792,65 грн.

Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и матеріали справи, розгляну вши справу в межах позовних в имог і наданих сторонами док азів, оцінивши докази відпов ідно до вимог ст.ст.69-72 КАС Укра їни, суд дійшов висновку про о бґрунтованість заявлених ви мог з огляду на таке.

Згідно свідоцтва про держа вну реєстрацію (перереєстрац ію) суб' єкта підприємницько ї діяльності - юридичної особ и Відкрите акціонерне товари ство «Запчасть» зареєстрова не 05 лютого 1996 року Лутугинсько ю районною державною адмініс трацією, ідент. код 13388069 (а.с. 5).

Відповідно до довідки про в зяття на облік платника пода тків від 27.05.1999 №4382-28 Відкрите акці онерне товариство «Запчасть » 05.02.1996 узято на облік в державн ій податковій інспекції в Лу тугинському районі, як платн ик податків та зборів (а.с. 8).

На момент виникнення подат кового боргу відкритого акці онерного товариства «Запчас ть» перед бюджетом вступив в закону силу Податковий Коде кс України.

Оскільки частина податков ого боргу виникла до набранн я чинності Податковим кодекс ом України, то суд враховуючи положення ст. 58 Конституції У країни, вважає за необхідне п ри розгляді адміністративно ї справи застосовувати полож ення Закону України «Про пор ядок погашення зобов'язань п латників податків перед бюдж етами та державними цільовим и фондами» №2181, який був чинним на час виникнення правовідн осин між позивачем та відпов ідачем до 01.01.2011, оскільки саме ц ей Закон був спеціальним зак оном з питань оподаткування, який установлював порядок п огашення зобов' язань юриди чних та фізичних осіб-підпри ємців перед бюджетами та дер жавними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язков их платежів), нарахування і сп лати пені та штрафних санкці й, що застосовуються до платн иків податків контролюючими органами.

Згідно з п.1.3. ст.1 Закону Украї ни «Про порядок погашення зо бов' язань платників податк ів перед бюджетами та держав ними цільовими фондами» пода тковий борг (недоїмка) - пода ткове зобов' язання (з ураху ванням штрафних санкцій за ї х наявності), самостійно узго джене платником податків або узгоджене в адміністративно му чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений стр ок, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зоб ов' язання.

Згідно з п.п.5.1. ст.5 Закону Укра їни «Про порядок погашення з обов' язань платників подат ків перед бюджетами та держа вними цільовими фондами» под аткове зобов' язання, самост ійно визначене платником под атків у податковій деклараці ї, вважається узгодженим з дн я подання такої податкової д екларації. Зазначене податко ве зобов' язання не може бут и оскаржене платником податк ів в адміністративному або с удовому порядку.

Згідно з п.п.5.4.1 п.5.4. ст.5 Закону У країни № 2181 узгоджена сума под аткового зобов'язання, не спл ачена платником податків у в становлений термін, визнаєть ся сумою податкового боргу.

Статтею 16 Закону України «П ро порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами» визначено , що після закінчення встанов лених строків погашення узго дженого податкового зобов' язання на суму податкового б оргу нараховується пеня.

Нарахування пені розпочин ається:

а) при самостійному нарахув анні суми податкового зобов' язання платником податків - від першого робочого дня, нас тупного за останнім днем гра ничного строку сплати податк ового зобов' язання, визначе ного цим Законом;

б) при нарахуванні суми пода ткового зобов' язання контр олюючими органами - від пер шого робочого дня, наступног о за останнім днем граничног о строку сплати податкового зобов' язання, визначеного у податковому повідомленні зг ідно з нормами цього Закону.

Пеня нараховується на суму податкового боргу (включаюч и суму штрафних санкцій за їх наявності) із розрахунку 120 ві дсотків річних облікової ста вки Національного банку Укра їни, діючої на день виникненн я такого податкового боргу а бо на день його (його частини) погашення, залежно від того, я ка з величин таких ставок є бі льшою, за кожний календарний день прострочення у його спл аті.

Відповідно до п.п.17.1.7 п.17.1 ст.17 За кону України «Про порядок по гашення зобов' язань платни ків податків перед бюджетами та державними цільовими фон дами» у разі коли платник под атків не сплачує узгоджену с уму податкового зобов' язан ня протягом граничних строкі в, визначених цим Законом, так ий платник податку зобов' яз аний сплатити штраф у таких р озмірах:

при затримці до 30 календарн их днів, наступних за останні м днем граничного строку спл ати узгодженої суми податков ого зобов' язання, - у розмі рі десяти відсотків погашено ї суми податкового боргу;

при затримці від 31 до 90 кален дарних днів включно, наступн их за останнім днем гранично го строку сплати узгодженої суми податкового зобов' яза ння, - у розмірі двадцяти від сотків погашеної суми податк ового боргу;

при затримці, що є більшою 90 к алендарних днів, наступних з а останнім днем граничного с троку сплати узгодженої суми податкового зобов' язання, - у розмірі п' ятдесяти від сотків погашеної суми податк ового боргу.

Згідно п.п. 16.1.3 - 16.1.4 п.16.1 ст.16 ПК Укр аїни платник податків зобов' язаний: подавати до контролю ючих органів у порядку, встан овленому податковим та митни м законодавством, декларації , звітність та інші документи , пов' язані з обчисленням і с платою податків та зборів; сп лачувати податки та збори в с троки та у розмірах, встановл ених цим Кодексом та законам и з питань митної справи.

Відповідно до п. 49.1 ст. 49 ПК Укр аїни податкова декларація по дається за звітний період в у становлені цим Кодексом стро ки органу державної податков ої служби, в якому перебуває н а обліку платник податків.

Згідно п. 49.18. ст 49 ПК України по даткові декларації, крім вип адків, передбачених цим Коде ксом, подаються за базовий зв ітний (податковий) період, що д орівнює:

календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протяг ом 20 календарних днів, що наст ають за останнім календарним днем звітного (податкового) м ісяця;

календарному кварталу або календарному півріччю (у том у числі в разі сплати квартал ьних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календ арних днів, що настають за ост аннім календарним днем звітн ого (податкового) кварталу (пі вріччя);

календарному року, крім вип адків, передбачених підпункт ами 49.18.4 та 49.18.5 цього пункту - пр отягом 60 календарних днів, що настають за останнім календа рним днем звітного (податков ого) року;

календарному року для плат ників податку на доходи фізи чних осіб - до 1 травня року, щ о настає за звітним;

календарному року для плат ників податку на доходи фізи чних осіб - підприємців - п ротягом 40 календарних днів, що настають за останнім календ арним днем звітного (податко вого) року.

Статтею 14 Закону України «П ро плату за землю» 2535-XII від 03.07.1992, я кий визначав розміри та поря док плати за використання зе мельних ресурсів, а також від повідальність платників та к онтроль за правильністю обчи слення і справляння земельно го податку та був чинний до 01.01. 2011, передбачено, що платники зе мельного податку, а також оре ндної плати за земельні діля нки державної або комунально ї власності (крім громадян) са мостійно обчислюють суму зем ельного податку та орендної плати щороку за станом на 1 січ ня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земель ної ділянки податкову деклар ацію на поточний рік за формо ю, встановленою центральним податковим органом, з розбив кою річної суми рівними част ками за місяцями. Подання так ої декларації звільняє від о бов'язку подання щомісячних декларацій.

Відповідно до ст. 285.Податков ого кодексу України базовим податковим (звітним) періодо м для плати за землю є календа рний рік.

Базовий податковий (звітни й) рік починається 1 січня і за кінчується 31 грудня того ж рок у (для новостворених підприє мств та організацій, а також у зв' язку із набуттям права в ласності та/або користування на нові земельні ділянки мож е бути меншим 12 місяців).

Згідно п. 286.2 ст. 286 ПК України пл атники плати за землю (крім фі зичних осіб) самостійно обчи слюють суму податку щороку с таном на 1 січня і не пізніше 20 л ютого поточного року подають відповідному органу державн ої податкової служби за місц езнаходженням земельної діл янки податкову декларацію на поточний рік за формою, встан овленою у порядку, передбаче ному статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівн ими частками за місяцями. Под ання такої декларації звільн яє від обов' язку подання що місячних декларацій. При под анні першої декларації (факт ичного початку діяльності як платника плати за землю) разо м з нею подається довідка (вит яг) про розмір нормативної гр ошової оцінки земельної діля нки, а надалі така довідка под ається у разі затвердження н ової нормативної грошової оц інки землі.

Відповідно до ст. 17 Закону Ук раїни «Про плату за землю» 2535-XI I від 03.07.1992 податкове зобов'язан ня по земельному податку, а та кож по орендній платі за земл і державної та комунальної в ласності, визначене у податк овій декларації на поточний рік, сплачується рівними час тками власниками та землекор истувачами земельних діляно к за місцезнаходженням земел ьної ділянки за базовий пода тковий (звітний) період, який д орівнює календарному місяцю , щомісячно протягом 30 календа рних днів, наступних за остан нім календарним днем звітног о (податкового) місяця.

Аналогічною є норма пункту 287.3. ст. 287 ПК України, якою встано влено, що податкове зобов' я зання щодо плати за землю, виз начене у податковій декларац ії на поточний рік, сплачуєть ся рівними частками власника ми та землекористувачами зем ельних ділянок за місцезнахо дженням земельної ділянки за податковий період, який дорі внює календарному місяцю, що місяця протягом 30 календарни х днів, що настають за останні м календарним днем податково го (звітного) місяця.

Згідно п.п. 14.1.175 п.14.1 ст.14 Податко вого кодексу України податко вий борг - сума грошового зо бов' язання (з урахуванням ш трафних санкцій за їх наявно сті), самостійно узгодженого платником податків або узго дженого в порядку оскарження , але не сплаченого у встановл ений цим Кодексом строк, а так ож пеня, нарахована на суму та кого грошового зобов' язанн я.

В силу положень п. 54.1. ст. 54 ПК Ук раїни крім випадків, передба чених податковим законодавс твом, платник податків самос тійно обчислює суму податков ого та/або грошового зобов' язання та/або пені, яку зазнач ає у податковій (митній) декла рації або уточнюючому розрах унку, що подається контролюю чому органу у строки, встанов лені цим Кодексом. Така сума г рошового зобов' язання та/аб о пені вважається узгодженою .

Відповідно до п.20.1.18 ст.20 Подат кового кодексу України держа вна податкова інспекція має право звертатися до суду щод о стягнення коштів платника податків, який має податкови й борг, з рахунків у банках, об слуговуючих такого платника , на суму податкового боргу аб о його частини.

Згідно з п. 95.1 ст. 95 Подат кового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податк ів і на користь держави заход и щодо погашення податкового боргу такого платника подат ку шляхом стягнення коштів, я кі перебувають у його власно сті, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна тако го платника податків, яке пер ебуває у податковій заставі.

Згідно з п. 95.2 ст. 95 Подат кового кодексу України стягн ення коштів та продаж майна п латника податків провадятьс я не раніше ніж через 60 календ арних днів з дня надіслання т акому платнику податкової ви моги.

Згідно з п. 95.3 ст. 95 Подат кового кодексу України стягн ення коштів з рахунків платн ика податків у банках, обслуг овуючих такого платника пода тків здійснюється за рішення м суду яке направляється до в иконання органами державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або й ого частини.

З матеріалів справи вбачає ться наступне.

Відповідачем 09.02.2009 року подан о до ДПІ податковий розрахун ок земельного податку №2030, згі дно якого самостійно обчисли в суму земельного податку на 2009 рік у розмірі 10416 грн., з платеж ем за базовий (звітний) місяць у розмірі 868 грн. (а.с. 11).

01 лютого 2010 року відповідаче м подано до ДПІ податковий ро зрахунок земельного податку №1952, згідно якого самостійно о бчислив суму земельного пода тку на 2010 рік у розмірі 10416 грн., з платежем за базовий (звітний ) місяць у розмірі 868 грн. (а.с. 12).

Відповідачем 31 січня 2011 року подано до ДПІ податковий роз рахунок земельного податку № 1529, згідно якого самостійно об числив суму земельного подат ку на 2011 рік у розмірі 13440 грн., з п латежем за базовий (звітний) м ісяць у розмірі 1120 грн. (а.с. 13).

Земельний податок за 2009 та 2010 рік відповідачем не сплачено у повному обсязі у розмірі 20832 грн. Також відповідачем не сп лачено земельний податок за 2011 рік строк сплати якого наст ав станом на 01.09.2011, у розмірі 7840 гр н.

30 березня 2009 року позивачем в инесено податкове повідомле ння-рішення форми «Р» №0000941501/0, ві дповідно до якого відповідач у нараховано штрафні санкції у розмірі 170 грн.(а.с. 14). Податков е повідомлення-рішення отрим ано керівником відповідача ОСОБА_1, що підтверджуєтьс я особистим підписом на корі нці податкового повідомленн я-рішення (а.с. 14).

22 червня 2009 року позивачем ви несено податкове повідомлен ня-рішення форми «Ш» №0001831501/0 яки м відповідачу нараховано сум у штрафу у розмірі 1960 грн. (а.с. 15).

Крім того позивачем заявле но до стягнення пеню у розмір і 1990,67 грн. в обґрунтування чого надано розрахунок пені.

Проте вказана сума пені не о бліковується на особовому ра хунку відповідача (графа 7 в ка ртці особового рахунку) (а.с 29-30 ), а тому суд дійшов висновку щ о позивачем безпідставно вкл ючено дану суму до стягнення .

Судом встановлено, що Відкр ите акціонерне товариство «З апчасть» у зв' язку з неспла тою узгодженого податкового зобов' язання має податкови й борг із земельного податку в загальній сумі 30802 грн.

Сума податкового боргу з зе мельного податку підтверджу ється податковими розрахунк ами (а.с. 11-13), зворотнім боком обл ікової картки відповідача (а .с. 29-30), податковими повідомлен нями-рішеннями (а.с. 14-15)

Відповідно до п.п. 95.1 - 95.3 ст. 95 П одаткового кодексу України, орган державної податкової с лужби здійснює за платника п одатків і на користь держави заходи щодо погашення подат кового боргу такого платника податків шляхом стягнення к оштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недоста тності - шляхом продажу майна такого платника податків, як е перебуває у податковій зас таві.

Стягнення коштів та продаж майна платника податків про вадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня наді слання такому платнику подат кової вимоги.

Стягнення коштів з рахункі в платника податків у банках , обслуговуючих такого платн ика податків, здійснюється з а рішенням суду, яке направля ється до виконання органам д ержавної податкової служби, у розмірі суми податкового б оргу або його частини.

Підпунктом 6.2.1. п. 6.2. ст.. 6 Закону України «Про порядок погаше ння зобов' язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами » № 2181 встановлено, що у разі ко ли платник податків не сплач ує узгоджену суму податковог о зобов'язання в установлені строки, податковий орган над силає такому платнику податк ів податкові вимоги.

Згідно п.п. 6.2.3 п.6.2 ст.6 Закону №218 1 податкові вимоги надсилают ься:

а) перша податкова вимога - н е раніше першого робочого дн я після закінчення граничног о строку сплати узгодженої с уми податкового зобов'язання . Перша податкова вимога міст ить повідомлення про факт уз годження податкового зобов'я зання та виникнення права по даткової застави на активи п латника податків, обов'язок п огасити суму податкового бор гу та можливі наслідки непог ашення його у строк;

б) друга податкова вимога - н е раніше тридцятого календар ного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення пл атником податків суми податк ового боргу у встановлені ст роки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, вик ладених у першій податковій вимозі, може містити повідом лення про дату та час проведе ння опису активів платника п одатків, що перебувають у под атковій заставі, а також про д ату та час проведення публіч них торгів з їх продажу.

Відповідно до ст.. 6 Закону №21 81 та з метою погашення податко вого боргу Державною податко вою інспекцією в Лутугинсько му районі Луганської області винесено першу податкову ви могу від 25.10.2001 №1/37 , яку 26.10.2001 року от римано керівником відповіда ча, що підтверджується підпи сом на корінці вимоги (а.с. 9).

27 листопада 2001 року позиваче м винесено другу податкову в имогу №2/121, яку 29.11.2001 року отриман о керівником відповідача, що підтверджується підписом на корінці вимоги (а.с. 10).

Податкові вимоги №1/37 та №2/121 с таном на час розгляду справи відповідачем не оскаржені т а не відкликані податковим о рганом, а тому є чинними.

Статтею 19 Конституції Украї ни передбачено, що органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закон ами України.

Відповідно до статті 67 Конс титуції України кожен зобов' язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, вс тановлених законом.

Внаслідок того, що відкрите акціонерне товариство «Запч асть» станом на дату розгляд у справи у добровільному пор ядку податковий борг з земел ьного податку у розмірі 30802 грн . не погашено в повному обсязі , позовні вимоги державної по даткової інспекції в Лутугин ському районі Луганської обл асті до відповідача про стяг нення коштів за податковим б оргом у розмірі 32792,65 грн., вважаю ться судом обґрунтованими, д оведеними і такими, що підляг ають задоволенню частково у розмірі 30802 грн.

Щодо вимоги позивача про на кладення арешту на кошти від повідача, що знаходяться на й ого розрахункових рахунках с уд дійшов до наступного.

Згідно п.п. 20.1.17. п. 20.1 ст.20 Податко вого кодексу України державн а податкова інспекція має пр аво звертатися до суду щодо н акладення арешту на кошти та інші цінності такого платни ка податків, що знаходяться в банку, у разі, якщо у платника податків, який має податкови й борг, відсутнє майно та/або й ого балансова вартість менша суми податкового боргу, та/аб о таке майно не може бути джер елом погашення податкового б оргу.

Згідно довідки Управління Державтоінспекції УМВС Укра їни в Луганській області від 16.09.11 №149 за відповідачем не заре єстровано жодного транспорт ного засобу (а.с. 24).

Відповідач станом на 19.09.11 не п еребуває на обліку в Держтех нагляду в Лутугинському райо ні, що підтверджується листо м від 19.09.11 № 308 (а.с. 25).

Згідно довідки Лутугинськ ого районного комунального п ідприємства «Бюро технічної інвентаризації» від 20.09.11 №2157 за Відкритим акціонерним товар иством «Запчасть» нерухоме м айно на праві власності не за реєстроване (а.с 26).

Інших доказів відсутності майна відповідача яке може б ути джерелом погашення подат кового боргу позивачем не на дано.

Згідно ст. 190 ЦК України майно м як особливим об' єктом вва жаються окрема річ, сукупніс ть речей, а також майнові прав а та обов' язки.

Відповідно до ст. 191 ЦК Україн и підприємство є єдиним майн овим комплексом, що використ овується для здійснення підп риємницької діяльності. До с кладу підприємства як єдиног о майнового комплексу входят ь усі види майна, призначені д ля його діяльності, включаюч и земельні ділянки, будівлі, с поруди, устаткування, інвент ар, сировину, продукцію, права вимоги, борги, а також право н а торговельну марку або інше позначення та інші права, якщ о інше не встановлено догово ром або законом.

Позивачем в судовому засід анні надані докази відсутнос ті у відповідача нерухомого майна та транспортних засобі в. Доказів відсутності у відп овідача майна позивачем не н адано.

Відповідно до п. 87.2 ст. 87 Подат кового кодексу України джере лами погашення податкового б оргу платника податків є буд ь-яке майно такого платника п одатків з урахуванням обмеже нь, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.

Пунктом 87.3. ст. 87 Податкового к одексу України встановлено, що не можуть бути використан і як джерела погашення подат кового боргу платника податк ів:

- майно платника податків, н адане ним у заставу іншим осо бам (на час дії такої застави), якщо така застава зареєстро вана згідно із законом у відп овідних державних реєстрах д о моменту виникнення права п одаткової застави (п.п.87.3.1.);

- майно, яке належить на прав ах власності іншим особам та перебуває у володінні або ко ристуванні платника податкі в, у тому числі (але не виключн о) майно, передане платнику по датків у лізинг (оренду), схов (відповідальне зберігання), л омбардний схов, на комісію (ко нсигнацію); давальницька сир овина, надана підприємству д ля переробки, крім її частини , що надається платнику подат ків як оплата за такі послуги , а також майно інших осіб, при йняті платником податків у з аставу чи заклад, довірче та б удь-які інші види агентськог о управління(п.п.87.3.2.);

- майнові права інших осіб, н адані платнику податків у ко ристування або володіння, а т акож немайнові права, у тому ч ислі права інтелектуальної ( промислової) власності, пере дані в користування такому п латнику податків без права ї х відчуження(п.п.87.3.3.);

- кошти кредитів або позик, н аданих платнику податків кре дитно-фінансовою установою, що обліковуються на позичков их рахунках, відкритих таком у платнику податків, суми акр едитивів, що виставлені на ім ' я платника податків, але не відкриті, суми авансових пла тежів та попередньої оплати за контрактами підприємств с уднобудівної промисловості (клас 35.11 група 35 КВЕД ДК 009:2005), отри мані від замовників морських та річкових суден та інших пл авучих засобів (п.п.87.3.4.);

- майно, включене до складу ц ілісних майнових комплексів державних підприємств, які н е підлягають приватизації, у тому числі казенних підприє мств. Порядок віднесення май на до такого, що включається д о складу цілісного майнового комплексу державного підпри ємства, встановлюється Фондо м державного майна України (п .п.87.3.5.);

- майно, вільний обіг якого з аборонено згідно із законода вством України (п.п.87.3.6.);

- майно, що не може бути предм етом застави відповідно до З акону України “Про заставу”( п.п.87.3.7.) ;

- кошти інших осіб, надані пл атнику податків у вклад (депо зит) або довірче управління, а також власні кошти юридично ї особи, що використовуються для виплат заборгованості з основної заробітної плати з а фактично відпрацьований ча с фізичним особам, які перебу вають у трудових відносинах з такою юридичною особою (п.п.8 7.3.8.).

З системного аналізу полож ень ст. 94 Податкового кодексу України вбачається, що арешт коштів платника податку за с воєю правовою природою є вид ом адміністративного арешту майна, а тому може застосуову ватися за наявності однієї з обставин передбачених п. 94.2. ст .94 Податкового кодексу Україн и.

Пунктом 94.2 ст. 94 Податкового к одексу України передбачено, що арешт майна може бути заст осовано, якщо з' ясовується одна з таких обставин:

94.2.1. платник податків порушу є правила відчуження майна, щ о перебуває у податковій зас таві;

94.2.2. фізична особа, яка має под атковий борг, виїжджає за кор дон;

94.2.3. платник податків відмов ляється від проведення докум ентальної перевірки за наявн ості законних підстав для її проведення або від допуску п осадових осіб органу державн ої податкової служби;

94.2.4. відсутні документи, що пі дтверджують державну реєстр ацію юридичних осіб та фізич них осіб - підприємців відп овідно до закону, дозволи (ліц ензії) на здійснення господа рської діяльності, торгові п атенти, сертифікати відповід ності реєстраторів розрахун кових операцій;

94.2.5. відсутня реєстрація осо би як платника податків в орг ані державної податкової слу жби, якщо така реєстрація є об ов' язковою відповідно до ць ого Кодексу, або коли платник податків, що отримав податко ве повідомлення або має пода тковий борг, вчиняє дії з пере ведення майна за межі Україн и, його приховування або пере дачі іншим особам;

94.2.6. платник податків відмов ляється від проведення перев ірки стану збереження майна, яке перебуває у податковій з аставі;

94.2.7. платник податків не допу скає податкового керуючого д о складення акта опису майна , яке передається в податкову заставу.

Інших підстав для накладен ня адміністративного арешту Податковим кодексом не пере дбачено.

У даному випадку позивачем не надано доказів наявності підстав передбачених п. 94.2 Под аткового кодексу України за наявності яких можливе накла дення адміністративного аре шту у виді арешту на кошти.

За таких обставин, суд дійшо в висновку щодо необґрунтова ності та безпідставності вим оги позивача про накладення арешту на кошти відповідача.

Позовна заява подана Відкр итим акціонерним товариство м «Запчасть» до Луганського окружного адміністративног о суду та сплачено судовий зб ір під час дії ст. 94 КАС України , тому питання про розподіл су дових витрат вирішується від повідно до ч. 2 ст. 94 КАС України .

На підставі викладеного та керуючись ст..ст. 19, 67 Конституц ії України, ст.14, 16, 20 49, 54, 57, 95, 203 Податк ового кодексу України, ст. ст. 112, 136, 158-163, 167 Кодексу адміністрати вного судочинства України, -

ПОСТАНОВИВ:

Змінені позовні вимоги Дер жавної податкової інспекції в Лутугинському районі Луга нської області до Відкритого акціонерного товариства «За пчасть» про стягнення коштів за податковим боргом у розмі рі 32792,65 грн. задовольнити частк ово.

Стягнути кошти Відкритого акціонерного товариства «За пчасть» (ідент. код 13388069, 92006, Луг анська область, Лутугинський район, с. Успенка, кв. 50 років Жовтня, 42) на суму податкового боргу з земельного податку у розмірі 30802,00 (тридцять тисяч ві сімсот дві гривні 00 коп.) грн. до місцевого бюджету Успенсько ї селищної ради на р/р 33218811700177 в ГУ ДКУ в Луганській області, МФО 804013, код одержувача 23487074 з розрах ункових рахунків у банка, обс луговуючих боржника.

В решті позовних вимог відм овити за необґрунтованістю.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду.

Апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ух валив оскаржуване судове ріш ення. Копія апеляційної скар ги одночасно надсилається ос обою, яка її подає, до суду апе ляційної інстанції.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодекс у, а також прийняття постанов и у письмовому провадженні а пеляційна скарга подається п ротягом десяти днів з дня отр имання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п'я тиденного строку з моменту о тримання суб'єктом владних п овноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, встановленого Кодексом ад міністративного судочинств а України, якщо таку скаргу не буде подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після повернення апеляці йної скарги, відмови у відкри тті апеляційного провадженн я або набрання законної сили рішенням за наслідками апел яційного провадження.

< Текст >

< Текст >

Суддя О.А. Горпенюк

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.11.2011
Оприлюднено01.12.2011
Номер документу19381310
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-8901/11/1270

Ухвала від 06.12.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Ухвала від 06.12.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Ухвала від 19.12.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Блохін А. А.

Постанова від 07.11.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.А. Горпенюк

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні