Ухвала
від 19.12.2011 по справі 2а-8901/11/1270
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Горпенюк О.А.

Суддя-доповідач - Блохін А. А.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 грудня 2011 року справа №2а-8 901/11/1270

приміщення суду за адресою :83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26

Колегія суддів Донецького апеляційного адміністратив ного суду у складі:

головуючого судді Блохін А . А.

суддів Міронової Г.М. , Юрк о І.В.

розглянувши в порядку пис ьмового провадження апеляц ійну скаргу Державної податк ової інспекції в Лутугинсько му районі Луганської області на постанову Луганського ок ружного адміністративного с уду від 07 листопада 2011 року по а дміністративній справі № 2а-890 1/11/1270 за позовом Державної пода ткової інспекції в Лутугинсь кому районі Луганської облас ті до Відкритого акціонерног о товариства «Запчасть» про стягнення коштів за податков им боргом у розмірі 32792,65 грн.,-

ВСТАНОВИЛА:

Державна податк ова інспекція в Лутугинськом у районі Луганської області звернулася з адміністратив ним позовом до Відкритого ак ціонерного товариства «Запч асть» про стягнення коштів з а податковим боргом у розмір і 32792,65 грн.

Постановою Луган ського окружного адміністра тивного суду від 07 листопада 2 011 року по адміністративній сп раві № 2а-8901/11/1270 позовні вимоги за доволено частково. Стягнуто з Відкритого акціонерного то вариства «Запчасть» до місце вого бюджету Успенської сели щної ради суму податкового б оргу з земельного податку у р озмірі 30802,00 грн.

Не погодившись з таким рішенням, Державна податков а інспекція в Лутугинському районі Луганської області по дало апеляційну скаргу, в які й зазначила, що постанова при йнята з порушенням норм прав а, у зв' язку з чим просять ска сувати рішення суду першої і нстанції та ухвалити нове рі шення, яким задовольнити поз овні вимоги в повному обсязі .

Всі особи, які беруть у часть у справі, у судове засід ання не прибули, хоча вони бул и належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання, тому відповідно д о п.2 ч.1 ст. 197 КАС України суд апе ляційної інстанції розгляну в справу в порядку письмовог о провадження за наявними у с праві матеріалами.

Колегія суддів, за слухавши доповідь судді-допо відача, перевіривши матеріал и справи і обговоривши довод и апеляційної скарги, переві ривши юридичну оцінку обстав ин справи та повноту їх встан овлення, дослідивши правильн ість застосування судом перш ої інстанції норм матеріальн ого та процесуального права, встановила наступне.

Згідно свідоцтва про д ержавну реєстрацію (перереєс трацію) суб'єкта підприємниц ької діяльності - юридичної о соби Відкрите акціонерне тов ариство «Запчасть» зареєстр оване 05 лютого 1996 року Лутугинс ькою районною державною адмі ністрацією, ідент. код 13388069 (а.с. 5) . Відповідно до довідки про взяття на облі к платника податків від 27.05.1999 №4 382-28 Відкрите акціонерне товар иство «Запчасть» 05.02.1996 узято на облік в державній податкові й інспекції в Лутугинському районі, як платник податків т а зборів (а.с. 8). На мо мент виникнення податкового боргу відкритого акціонерно го товариства «Запчасть» пер ед бюджетом вступив в закону силу Податковий Кодекс Укра їни. Оскільки част ина податкового боргу виникл а до набрання чинності Подат ковим кодексом України, то су д враховуючи положення ст. 58 К онституції України, вважає з а необхідне при розгляді адм іністративної справи застос овувати положення Закону Укр аїни «Про порядок погашення зобов'язань платників податк ів перед бюджетами та держав ними цільовими фондами» №2181, я кий був чинним на час виникне ння правовідносин між позива чем та відповідачем до 01.01.2011, ос кільки саме цей Закон був спе ціальним законом з питань оп одаткування, який установлюв ав порядок погашення зобов'я зань юридичних та фізичних о сіб-підприємців перед бюджет ами та державними цільовими фондами з податків і зборів (о бов'язкових платежів), нараху вання і сплати пені та штрафн их санкцій, що застосовуютьс я до платників податків конт ролюючими органами. Згідно з п.1.3. ст.1 Закону Укра їни «Про порядок погашення з обов'язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами» подат ковий борг (недоїмка) - подат кове зобов'язання (з урахуван ням штрафних санкцій за їх на явності), самостійно узгодже не платником податків або уз годжене в адміністративному чи судовому порядку, але не сп лачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на су му такого податкового зобов' язання. Згідно з п.п.5.1. ст.5 Закону Укра їни «Про порядок погашення з обов'язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами» подат кове зобов'язання, самостійн о визначене платником податк ів у податковій декларації, в важається узгодженим з дня п одання такої податкової декл арації. Зазначене податкове зобов'язання не може бути оск аржене платником податків в адміністративному або судов ому порядку. Згідно з п.п.5.4.1 п.5.4. ст.5 Зак ону України № 2181 узгоджена сум а податкового зобов'язання, н е сплачена платником податкі в у встановлений термін, визн ається сумою податкового бор гу. Статтею 16 Закону Укра їни «Про порядок погашення з обов'язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами» визна чено, що після закінчення вст ановлених строків погашення узгодженого податкового зоб ов'язання на суму податковог о боргу нараховується пеня. Н арахування пені розпочинаєт ься: а) при самостійному нарах уванні суми податкового зобо в'язання платником податків - від першого робочого дня, н аступного за останнім днем г раничного строку сплати пода ткового зобов'язання, визнач еного цим Законом; б) при нарах уванні суми податкового зобо в'язання контролюючими орган ами - від першого робочого д ня, наступного за останнім дн ем граничного строку сплати податкового зобов'язання, ви значеного у податковому пові домленні згідно з нормами ць ого Закону. Пеня на раховується на суму податков ого боргу (включаючи суму штр афних санкцій за їх наявност і) із розрахунку 120 відсотків р ічних облікової ставки Націо нального банку України, діюч ої на день виникнення такого податкового боргу або на ден ь його (його частини) погашенн я, залежно від того, яка з вели чин таких ставок є більшою, за кожний календарний день про строчення у його сплаті. Відповідно до п.п. 17.1.7 п.17.1 ст.17 За кону України «Про порядок по гашення зобов'язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми» у разі коли платник подат ків не сплачує узгоджену сум у податкового зобов'язання п ротягом граничних строків, в изначених цим Законом, такий платник податку зобов'язани й сплатити штраф у таких розм ірах: при затримці до 30 календ арних днів, наступних за оста ннім днем граничного строку сплати узгодженої суми подат кового зобов'язання, - у розм ірі десяти відсотків погашен ої суми податкового боргу;п р и затримці від 31 до 90 календарн их днів включно, наступних за останнім днем граничного ст року сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі двадцяти відсоткі в погашеної суми податкового боргу; при затримці, що є біль шою 90 календарних днів, наступ них за останнім днем граничн ого строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язан ня, - у розмірі п'ятдесяти від сотків погашеної суми податк ового боргу. Згідно п.п. 16.1.3 - 16.1.4 п.16.1 ст.16 ПК Укра їни платник податків зобов'я заний: подавати до контролюю чих органів у порядку, встано вленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи , пов'язані з обчисленням і спл атою податків та зборів; спла чувати податки та збори в стр оки та у розмірах, встановлен их цим Кодексом та законами з питань митної справи. В ідповідно до п. 49.1 ст. 49 ПК Україн и податкова декларація подає ться за звітний період в уста новлені цим Кодексом строки органу державної податкової служби, в якому перебуває на о бліку платник податків. Згідно п. 49.18. ст 49 ПК України податкові деклараці ї, крім випадків, передбачени х цим Кодексом, подаються за б азовий звітний (податковий) п еріод, що дорівнює: календарн ому місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових в несків) - протягом 20 календарн их днів, що настають за останн ім календарним днем звітного (податкового) місяця; календа рному кварталу або календарн ому півріччю (у тому числі в ра зі сплати квартальних або пі врічних авансових внесків) - п ротягом 40 календарних днів, що настають а останнім календа рним днем звітного (податков ого) кварталу (півріччя); кален дарному року, крім випадків, п ередбачених підпунктами 49.18.4 т а 49.18.5 цього пункту - протягом 60 к алендарних днів, що настають за останнім календарним дне м звітного (податкового) року ; календарному року для платн иків податку на доходи фізич них осіб - до 1 травня року, що на стає за звітним; календарном у року для платників податку на доходи фізичних осіб - пі дприємців - протягом 40 календа рних днів, що настають за оста ннім календарним днем звітно го податкового) року.

Статтею 14 Закону Украї ни «Про плату за землю» 2535-ХІІ в ід 03.07.1992, який визначав розміри та порядок плати за використ ання земельних ресурсів, а та кож відповідальність платни ків та контроль за правильні стю обчислення і справляння земельного податку та був чи нний до 01.01.2011, передбачено, що пл атники земельного податку, а також орендної плати за земе льні ділянки державної або к омунальної власності (крім г ромадян) самостійно обчислюю ть суму земельного податку т а орендної плати щороку за ст аном на 1 січня і до 1 лютого пот очного року подають відповід ному органу державної податк ової служби за місцезнаходже нням земельної ділянки подат кову декларацію на поточний рік за формою, встановленою ц ентральним податковим орган ом, з розбивкою річної суми рі вними частками за місяцями. П одання такої декларації звіл ьняє від обов'язку подання що місячних декларацій. Відповідно до ст. 285.Податк ового кодексу України базови м податковим (звітним) період ом для плати за землю є календ арний рік. Ба зовий податковий (звітний) рі к починається 1 січня і закінч ується 31 грудня того ж року (дл я новостворених підприємств та організацій, а також у зв'я зку із набуттям права власно сті та/або користування на но ві земельні ділянки може бут и меншим 12 місяців). Згідно п. 286.2 ст. 286 ПК України пла тники плати за землю (крім фіз ичних осіб) самостійно обчис люють суму податку щороку ст аном на 1 січня і не пізніше 20 лю того поточного року подають відповідному органу державн ої податкової служби за місц езнаходженням земельної діл янки податкову декларацію на поточний рік за формою, встан овленою у порядку, передбаче ному статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівн ими частками за місяцями. Под ання такої декларації звільн яє від обов'язку подання щомі сячних декларацій. При подан ні першої декларації (фактич ного початку діяльності як п латника плати за землю) разом з нею подається довідка (витя г) про розмір нормативної гро шової оцінки земельної ділян ки, а надалі така довідка пода ється у разі затвердження но вої нормативної грошової оці нки землі. Ві дповідно до ст. 17 Закону Украї ни «Про плату за землю» 2535-ХІІ в ід 03.07.1992 податкове зобов'язання по земельному податку, а тако ж по орендній платі за землі д ержавної та комунальної влас ності, визначене у податкові й декларації на поточний рік , сплачується рівними частка ми власниками та землекорист увачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельно ї ділянки за базовий податко вий (звітний) період, який дорі внює календарному місяцю, що місячно протягом 30 календарн их днів, наступних за останні м календарним днем звітного (податкового) місяця. Ан алогічною є норма пункту 287.3. ст . 287 ПК України, якою встановлен о, що податкове зобов'язання щ одо плати за землю, визначене у податковій декларації на п оточний рік, сплачується рів ними частками власниками та землекористувачами земельн их ділянок за місцезнаходжен ням земельної ділянки за под атковий період, який дорівню є календарному місяцю, щоміс яця протягом 30 календарних дн ів, що настають за останнім ка лендарним днем податкового ( звітного) місяця. Згідно п.п. 14.1.175 п.14.1 ст.14 Податкового код ексу України податковий борг - сума грошового зобов'язан ня (з урахуванням штрафних са нкцій за їх наявності), самост ійно узгодженого платником п одатків або узгодженого в по рядку оскарження, але не спла ченого у встановлений цим Ко дексом строк, а також пеня, нар ахована на суму такого грошо вого зобов'язання. В силу положень п. 54.1. ст. 5 4 ПК України крім випадків, пер едбачених податковим законо давством, платник податків с амостійно обчислює суму пода ткового та/або грошового зоб ов'язання та/або пені, яку зазн ачає у податковій (митній) дек ларації або уточнюючому розр ахунку, що подається контрол юючому органу у строки, встан овлені цим Кодексом. Така сум а грошового зобов'язання та/а бо пені вважається узгоджено ю. Відп овідно до п.20.1.18 ст.20 Податкового кодексу України державна по даткова інспекція має право звертатися до суду щодо стяг нення коштів платника податк ів, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслугову ючих такого платника, на суму податкового боргу або його ч астини. Згідно з п. 95.1 ст. 95 П одаткового кодексу України о рган державної податкової сл ужби здійснює за платника по датків і на користь держави з аходи щодо погашення податко вого боргу такого платника п одатку шляхом стягнення кошт ів, які перебувають у його вла сності, а в разі їх недостатно сті - шляхом продажу майна так ого платника податків, яке пе ребуває у податковій заставі . Згідно з п. 95.2 ст. 95 По даткового кодексу України ст ягнення коштів та продаж май на платника податків провадя ться не раніше ніж через 60 кал ендарних днів з дня надіслан ня такому платнику податково ї вимоги. Згідно з п. 95.3 ст. 95 Податкового кодексу Україн и стягнення коштів з рахункі в платника податків у банках , обслуговуючих такого платн ика податків здійснюється за рішенням суду яке направляє ться до виконання органами д ержавної податкової служби, у розмірі суми податкового б оргу або його частини. Вдповідачем 09.02.2009 року по дано до ДПІ податковий розра хунок земельного податку №2030, згідно якого самостійно обч ислив суму земельного податк у на 2009 рік у розмірі 10416 грн., з пл атежем за базовий (звітний) мі сяць у розмірі 868 грн. (а.с. 11). 01 лютого 2010 року відпові дачем подано до ДПІ податков ий розрахунок земельного под атку №1952, згідно якого самості йно обчислив суму земельного податку на 2010 рік у розмірі 10416 г рн., з платежем за базовий (зві тний) місяць у розмірі 868 грн. (а .с. 12). Відповідачем 31 січня 2011 року подано до ДПІ по датковий розрахунок земельн ого податку №1529, згідно якого с амостійно обчислив суму земе льного податку на 2011 рік у розм ірі 13440 грн., з платежем за базов ий (звітний) місяць у розмірі 1 120 грн. (а.с. 13). Земельн ий податок за 2009 та 2010 рік відпов ідачем не сплачено у повному обсязі у розмірі 20832 грн. Також відповідачем не сплачено зе мельний податок за 2011 рік стро к сплати якого настав станом на 01.09.2011, у розмірі 7840 грн. 30 б ерезня 2009 року позивачем вине сено податкове повідомлення -рішення форми «Р» №0000941501/0, відпо відно до якого відповідачу н араховано штрафні санкції у розмірі 170 грн.(а.с. 14). Податкове повідомлення-рішення отрима но керівником відповідача ОСОБА_2, що підтверджується особистим підписом на корін ці податкового повідомлення - рішення (а.с. 14). 22 чер вня 2009 року позивачем винесен о податкове повідомлення-ріш ення форми «ПІ» №0001831501/0 яким від повідачу нараховано суму штр афу у розмірі 1960 грн. (а.с. 15). Крім того позивачем заявлен о до стягнення пеню у розмірі 1990,67 грн. в обґрунтування чого н адано розрахунок пені. Проте вказана сум а пені не обліковується на ос обовому рахунку відповідача (графа 7 в картці особового ра хунку) (а.с 29-30), а тому позивачем безпідставно включено дану с уму до стягнення. Судам и першої та апеляційної інст анції встановлено, що Відкри те акціонерне товариство «За пчасть» у зв'язку з несплатою узгодженого податкового зоб ов'язання має податковий бор г із земельного податку в заг альній сумі 30802 грн. Сума податк ового боргу з земельного под атку підтверджується податк овими розрахунками (а.с. 11-13), зво ротнім боком облікової картк и відповідача (а.с. 29-30), податков ими повідомленнями-рішенням и (а.с. 14-15)

Відповідно до п.п. 95.1 - 95.3 ст . 95 Податкового кодексу Україн и, орган державної податково ї служби здійснює за платник а податків і на користь держа ви заходи щодо погашення под аткового боргу такого платни ка податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у йог о власності, а в разі їх недост атності - шляхом продажу майн а такого платника податків, я ке перебуває у податковій за ставі. Стягнення коштів та продаж майна платника под атків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платн ику податкової вимоги.

Стягнення коштів з рах унків платника податків у ба нках, обслуговуючих такого п латника податків, здійснюєть ся за рішенням суду, яке напра вляється до виконання органа м державної податкової служб и, у розмірі суми податкового боргу або його частини. Підпунктом 6.2.1. п. 6.2. ст.. 6 За кону України «Про порядок по гашення зобов'язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми» № 2181 встановлено, що у разі коли платник податків не спл ачує узгоджену суму податков ого зобов'язання в установле ні строки, податковий орган н адсилає такому платнику пода тків податкові вимоги. З гідно п.п. 6.2.3 п.6.2 ст.6 Закону №2181 по даткові вимоги надсилаються : а) перша под аткова вимога - не раніше перш ого робочого дня після закін чення граничного строку спла ти узгодженої суми податково го зобов'язання. Перша податк ова вимога містить повідомле ння про факт узгодження пода ткового зобов'язання та вини кнення права податкової заст ави на активи платника подат ків, обов'язок погасити суму п одаткового боргу та можливі наслідки непогашення його у строк; б) друга пода ткова вимога - не раніше тридц ятого календарного дня від д ня направлення (вручення) пер шої податкової вимоги, у разі непогашення платником подат ків суми податкового боргу у встановлені строки. Друга по даткова вимога додатково до відомостей, викладених у пер шій податковій вимозі, може м істити повідомлення про дату та час проведення опису акти вів платника податків, що пер ебувають у податковій застав і, а також про дату та час пров едення публічних торгів з їх продажу. Відповідно до ст.. 6 За кону №2181 та з метою погашення п одаткового боргу Державною п одатковою інспекцією в Лутуг инському районі Луганської о бласті винесено першу податк ову вимогу від 25.10.2001 №1/37 , яку 26.10.2001 р оку отримано керівником відп овідача, що підтверджується підписом на корінці вимоги (а .с. 9). 27 ли стопада 2001 року позивачем вин есено другу податкову вимогу №2/121, яку 29.11.2001 року отримано кері вником відповідача, що підтв ерджується підписом на корін ці вимоги (а.с. 10). Податков і вимоги №1/37 та №2/121 станом на ча с розгляду справи відповідач ем не оскаржені та не відклик ані податковим органом, а том у є чинними. Статтею 19 Конститу ції України передбачено, що о ргани державної влади та орг ани місцевого самоврядуванн я, їх посадові особи зобов'яза ні діяти лише на підставі, в ме жах повноважень та у спосіб, щ о передбачені Конституцією т а законами України. Відповідно до статті 67 Конституції України кожен з обов'язаний сплачувати подат ки і збори в порядку і розміра х, встановлених законом. Внаслідок того, що від крите акціонерне товариство «Запчасть» станом на дату ро згляду справи у добровільном у порядку податковий борг з з емельного податку у розмірі 30802 грн. не погашено в повному о бсязі, позовні вимоги держав ної податкової інспекції в Л утугинському районі Лугансь кої області до відповідача п ро стягнення коштів за подат ковим боргом у розмірі 32792,65 гри ., вважаються обґрунтованими , доведеними і такими, що підля гають задоволенню частково у розмірі 30802 грн. Щодо вимоги поз ивача про накладення арешту на кошти відповідача, що знах одяться на його розрахункови х рахунках слід зазначити на ступне. Згідно п.п. 20.1.17. п. 20.1 ст.20 Податкового кодексу Укра їни державна податкова інспе кція має право звертатися до суду щодо накладення арешту на кошти та інші цінності так ого платника податків, що зна ходяться в банку, у разі, якщо у платника податків, який має податковий борг, відсутнє ма йно та/або його балансова вар тість менша суми податкового боргу, та/або таке майно не мо же бути джерелом погашення п одаткового боргу. Згідно довідки Управл іння Державтоінспекції УМВС України в Луганській област і від 16.09.11 №149 за відповідачем не зареєстровано жодного транс портного засобу (а.с. 24). Ві дповідач станом на 19.09.11 не пере буває на обліку в Держтехнаг ляду в Лутугинському районі, що підтверджується листом в ід 19.09.11 № 308 (а.с. 25). Згідно довідки Лутугинсько го районного комунального пі дприємства «Бюро технічної і нвентаризації» від 20.09.11 №2157 за В ідкритим акціонерним товари ством «Запчасть» нерухоме ма йно на праві власності не зар еєстроване (а.с 26). Інших д оказів відсутності майна від повідача яке може бути джере лом погашення податкового бо ргу позивачем не надано. Згідно ст. 1 90 ЦК України майном як особлив им об'єктом вважаються окрем а річ, сукупність речей, а тако ж майнові права та обов'язки. Відповідно до ст. 191 ЦК Укр аїни підприємство є єдиним м айновим комплексом, що викор истовується для здійснення п ідприємницької діяльності. Д о складу підприємства як єди ного майнового комплексу вхо дять усі види майна, призначе ні для його діяльності, включ аючи земельні ділянки, будів лі, споруди, устаткування, інв ентар, сировину, продукцію, пр ава вимоги, борги, а також прав о на торговельну марку або ін ше позначення та інші права, я кщо інше не встановлено дого вором або законом. Позивачем н адані докази відсутності у в ідповідача нерухомого майна та транспортних засобів. Док азів відсутності у відповіда ча майна позивачем не надано . Відпо відно до п. 87.2 ст. 87 Податкового к одексу України джерелами пог ашення податкового боргу пла тника податків є будь-яке май но такого платника податків з урахуванням обмежень, визн ачених цим Кодексом, а також і ншими законодавчими актами. Пунктом 87.3. ст. 87 Податково го кодексу України встановле но, що не можуть бути використ ані як джерела погашення под аткового боргу платника пода тків: - майно платника по датків, надане ним у заставу і ншим особам (на час дії такої з астави), якщо така застава зар еєстрована згідно із законом у відповідних державних реє страх до моменту виникнення права податкової застави (п.п .87.3.1.); - майно, яке належить на пра вах власності іншим особам т а перебуває у володінні або к ористуванні платника податк ів, у тому числі (але не виключ но) майно, передане платнику п одатків у лізинг (оренду), схов (відповідальне зберігання), л омбардний схов, на комісію (ко нсигнацію); давальницька сир овина, надана підприємству д ля переробки, крім її частини , що надається платнику подат ків як оплата за такі послуги , а також майно інших осіб, при йняті платником податків у з аставу чи заклад, довірче та б удь-які інші види агентськог о управління(п.п.87.3.2.); - майнові п рава інших осіб, надані платн ику податків у користування або володіння, а також немайн ові права, у тому числі права і нтелектуальної (промислової ) власності, передані в корист ування такому платнику подат ків без права їх відчуження(п .п.87.3.3.); - кошти кредитів або пози к, наданих платнику податків кредитно-фінансовою установ ою, що обліковуються на позич кових рахунках, відкритих та кому платнику податків, суми акредитивів, що виставлені н а ім'я платника податків, але н е відкриті, суми авансових пл атежів та попередньої оплати за контрактами підприємств суднобудівної промисловост і клас 35.11 група 35 КВЕД ДК 009:2005), отр имані від замовників морськи х та річкових суден та інших п лавучих засобів (п.п.87.3.4.); - майно, включене до складу ціл існих майнових комплексів де ржавних підприємств, які не п ідлягають приватизації, у то му числі казенних підприємст в. Порядок віднесення лайна д о такого, що включається до ск ладу цілісного майнового ком плексу державного підприємс тва, встановлюється Фондом д ержавного майна України (п.п.87 .3.5.); - майно, вільний обіг якого з аборонено згідно із законода вством України (п.п.87.3.6.); - майно, щ о не може бути предметом заст ави відповідно до Закону Укр аїни "Про заставу"(п.п.87.3.7.); - кошти інших осіб, надані платнику п одатків у вклад (депозит) або д овірче управління, а також вл асні кошти юридичної особи, щ о використовуються для випла т заборгованості з основної заробітної плати за фактично відпрацьований час фізичним особам, які перебувають у тру дових відносинах з такою юри дичною особою (п.п.87.3.8.).

З системного аналізу п оложень ст. 94 Податкового коде ксу України вбачається, що ар ешт коштів платника податку за своєю правовою природою є видом адміністративного аре шту майна, а тому може застосу овуватися за наявності одніє ї з обставин передбачених п. 94 .2. ст.94 Податкового кодексу Укр аїни. Пункто м 94.2 ст. 94 Податкового кодексу У країни передбачено, що арешт майна може бути застосовано , якщо з'ясовується одна з таки х обставин: платник податків порушує правила відчуження майна, що перебуває у податко вій заставі; фізична особа, як а має податковий борг, виїждж ає за кордон; платник податкі в відмовляється від проведен ня документальної перевірки за наявності законних підст ав для її проведення або від д опуску посадових осіб органу державної податкової служби ; відсутні документи, що підтв ерджують державну реєстраці ю юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців відпові дно до закону, дозволи (ліценз ії) на здійснення господарсь кої діяльності, торгові пате нти, сертифікати відповіднос ті реєстраторів розрахунков их операцій; відсутня реєстр ація особи як платника подат ків в органі державної подат кової служби, якщо така реєст рація є обов'язковою відпові дно до цього Кодексу, або коли платник податків, що отримав податкове повідомлення або має податковий борг, вчиняє д ії з переведення майна за меж і України, його приховування або передачі іншим особам; пл атник податків відмовляєтьс я від проведення перевірки с тану збереження майна, яке пе ребуває у податковій заставі ; платник податків не допуска є податкового керуючого до с кладення акта опису майна, як е передається в податкову за ставу.

Інших підстав дл я накладення адміністративн ого арешту Податковим кодекс ом не передбачено.

У даному випадку позива чем не надано доказів наявно сті підстав передбачених п. 94. 2 Податкового кодексу Україн и за наявності яких можливе н акладення адміністративног о арешту у виді арешту на кошт и.

Отже, вимоги позивача про накладення арешту на кош ти відповідача, є необґрунто ваними та безпідставними.

Колегія суддів п огоджує висновок суду першої інстанції про часткове задо волення позовних вимог.

Відповідно до ст . 200 КАС України суд апеляційно ї інстанції залишає апеляцій ну скаргу без задоволення, а п останову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанц ії правильно встановив обста вини справи та ухвалив судов е рішення з додержанням норм матеріального і процесуальн ого права. Не може бути скасов ано правильне по суті рішенн я суду з одних лише формальни х міркувань.

Під час апеляційного прова дження, колегія суду не встан овила таких порушень судом п ершої інстанції норм матеріа льного і процесуального прав а, які б призвели до неправиль ного вирішення справи по сут і, які були предметом розгляд у і заявлені в суді першої інс танції.

Таким чином, судо ва колегія вважає, що рішення суду першої інстанції є обґр унтованим, прийняте на підст аві з' ясованих та встановле них обставинах справи, які пі дтверджуються доказами, та у хвалив постанову з додержанн ям норм матеріального і проц есуального права, а тому зали шає апеляційну скаргу без за доволення, а судове рішення б ез змін.

Доводи апеляційної скарги не спростовують правильност і прийнятого судом першої ін станції судового рішення.

Керуючись ст.195 - 19 7, п. 1 ч. 1 ст.198, ст. 200, п.1 ч. 1 ст. 205, ст. 206, ст . 211, 212, ст. 254 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, колегія судів,-

У Х В А Л И Л А :

Апеляційну скар гу Державної податкової інсп екції в Лутугинському районі Луганської області на поста нову Луганського окружного а дміністративного суду від 07 л истопада 2011 року по адміністр ативній справі № 2а-8901/11/1270 за позо вом Державної податкової ін спекції в Лутугинському райо ні Луганської області до Від критого акціонерного товари ства «Запчасть» про стягненн я коштів за податковим борго м у розмірі 32792,65 грн. - залишити б ез задоволення.

Постанову Луганськог о окружного адміністративно го суду від 07 листопада 2011 року по адміністративній справі № 2а-8901/11/1270 за позовом Державної податкової інспекції в Луту гинському районі Луганської області до Відкритого акціо нерного товариства «Запчаст ь» про стягнення коштів за по датковим боргом у розмірі 32792,65 грн. - залишити без змін.

Ухвала суду апе ляційної інстанції за наслід ками розгляду в порядку пись мового провадження набирає з аконної сили через п'ять днів після направлення її копії о собам, які беруть участь у спр аві та може бути оскаржена до Вищого адміністративного су ду України протягом 20 днів піс ля набрання нею законної сил и.

Головуючий суддя А.А. Блохін

Судді Г.М. Міронова

І.В. Юрко

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.12.2011
Оприлюднено17.04.2012
Номер документу22561114
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-8901/11/1270

Ухвала від 06.12.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Ухвала від 06.12.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Ухвала від 19.12.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Блохін А. А.

Постанова від 07.11.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.А. Горпенюк

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні