Постанова
від 27.10.2011 по справі 2н-141/11/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

категорія №14

ПОСТАНОВА

Іменем України

27 жовтня 2011 року Справа № 2н-141/11/1270

Луганський окружни й адміністративний суд у скл аді:

головуючого - судді Качур іної Л.С.,

суддів: Твердо хліба Р.С.,

Захар ової О.В.

При секретарі судового зас ідання - Горобець В.О.,

в присутності сторін:

від позивача: Алей нікова Т.І.,

від 1-го відповідача: Юрче нко М.Ю.

від 2-го відповідача: не приб ув;

розглянувши у відкритому с удовому засіданні заяву Това риства з обмеженою відповіда льністю «Український виробн ичо-промисловий союз» про пе регляд за нововиявленими обс тавинами постанови Луганськ ого окружного адміністратив ного суду від 23 березня 2011 року по справі за адміністративн им позовом Товариства з обме женою відповідальністю «Укр аїнський виробничо-промисло вий союз» до Ленінської міжр айонної державної податково ї інспекції у м. Луганську, Дер жавної податкової адміністр ації України про визнання не чинним та скасування рішення , зобов' язання вчинити певн і дії, -

В С Т А Н О В И В:

13 вересня 2011 року до Луганськ ого окружного адміністратив ного суду надійшла заява Тов ариства з обмеженою відповід альністю «Український вироб ничо-промисловий союз» про п ерегляд за нововиявленими об ставинами постанови Лугансь кого окружного адміністрати вного суду від 23 березня 2011 рок у по справі за адміністратив ним позовом Товариства з обм еженою відповідальністю «Ук раїнський виробничо-промисл овий союз» до Ленінської між районної державної податков ої інспекції у м. Луганську, Де ржавної податкової адмініст рації України про визнання н ечинним та скасування рішенн я, зобов' язання вчинити пев ні дії.

В обґрунтування заяви про п ерегляд постанови Лугансько го окружного адміністративн ого суду від 23 березня 2011 року з а нововиявленими обставинам и Товариство з обмеженою від повідальністю «Український виробничо-промисловий союз» зазначило, що постановою Луг анського окружного адмініст ративного суду від 23 березня 2 011 року відмовлено у задоволен ні адміністративного позову Товариства з обмеженою відп овідальністю «Український в иробничо-промисловий союз» д о Ленінської міжрайонної дер жавної податкової інспекції у м. Луганську, Державної пода ткової адміністрації Україн и про визнання нечинним та ск асування рішення, зобов' яза ння вчинити певні дії.

Ухвалою Донецького апеляц ійного адміністративного су ду від 27 травня 2011 року постано ву Луганського окружного адм іністративного суду від 23 бер езня 2011 року по справі № 2а-1529/11/1270 з алишено без змін.

Підставою для відмови в зад оволенні позовних вимог був запис здійснений державним р еєстратором виконавчого ком ітету Луганської міської рад и № 3 від 26.01.2011 за № 1 382 144 0002 016753 - внесе ння інформації щодо відсутно сті підтвердження відомосте й про юридичну особу - Товарис тво з обмеженою відповідальн істю «Український виробничо -промисловий союз».

Постановою Луганського ок ружного адміністративного с уду від 14 червня 2011 року по спра ві № 2а-3430/11/1270 позовні вимоги Това риства з обмеженою відповіда льністю “Український виробн ичо-промисловий союз” до Упр авління державної реєстраці ї та міського реєстру Луганс ької міської ради про визнан ня неправомірними дій, визна ння недійсним та скасувати з апису № 3 від 26.01.2011 року за № 13821440002016753 про відсутність підтверджен ня відомостей про юридичну о собу задоволено в повному об сязі.

На підставі вищевикладено го, Товариство з обмеженою ві дповідальністю «Українськи й виробничо-промисловий союз » просить суд визнати нечинн им та скасувати рішення Лені нської міжрайонної державно ї податкової інспекції у м. Лу ганську № 44 від 02.02.2011 року про ану лювання реєстрації платника податку на додану вартість Т овариства з обмеженою відпов ідальністю «Український вир обничо-промисловий союз» та зобов' язати Ленінської між районної державної податков ої інспекції у м. Луганську ві дновити Товариство з обмежен ою відповідальністю «Україн ський виробничо-промисловий союз» як платника податку на додану вартість.

У судовому засіданні предс тавник Товариства з обмежено ю відповідальністю «Українс ький виробничо-промисловий с оюз» просив суд задовольнити заяву про перегляд постанов и Луганського окружного адмі ністративного суду від 23 бере зня 2011 року, скасувати постано ву суду та задовольнити позо вні вимоги у повному обсязі.

У судове засідання прибув п редставник Ленінської міжра йонної державної податкової інспекції у м. Луганську, яка заперечувала проти задоволе ння заяви Товариства з обмеж еною відповідальністю «Укра їнський виробничо-промислов ий союз» про перегляд за ново виявленими обставинами пост анови Луганського окружного адміністративного суду від 23 березня 2011 року по справі № 2а-1 529//11/1270.

У судове засідання не прибу в відповідач - Державна подат кова адміністрація України, який був повідомлений про сл ухання справи належним чином .

Заслухавши пояснення з' я вившихся осіб, дослідивши ма теріали адміністративної сп рави, суд вважає, що заява Това риства з обмеженою відповіда льністю «Український виробн ичо-промисловий союз» про пе регляд за нововиявленими обс тавинами постанови Луганськ ого окружного адміністратив ного суду від 23 березня 2011 року по справі № 2а-1529/11/1270 підлягає за доволенню з наступних підста в.

Відповідно до ч. 1 ст. 245 Кодекс у адміністративного судочин ства України постанова або у хвала суду, що набрала законн ої сили, може бути переглянут а у зв' язку з нововиявленим и обставинами.

Згідно із ч. 2 ст. 245 Кодексу адм іністративного судочинства підставами для перегляду су дового рішення за нововиявле ними обставинами є: 1) істотні для справи обставини, що не бу ли і не могли бути відомі особ і, яка звертається із заявою, н а час розгляду справи; 2) встан овлення вироком суду, що набр ав законної сили, завідомо не правильних показань свідка, завідомо неправильно виснов ку експерта, завідомо неправ ильного перекладу, фальшивос ті документів або речових до казів, що потягли за собою ухв алення незаконного або необґ рунтованого рішення; 3) встано влення вироком суду, що набра в законної сили, вини судді у в чиненні злочину, внаслідок я кого було ухвалено незаконне або необґрунтоване рішення; 4) скасування судового рішенн я, яке стало підставою для при йняття постанови чи постанов лення ухвали, що належить пер еглянути; 5) встановлення Конс титуційним Судом України нек онституційності закону, іншо го правового акта чи їх окрем ого положення, застосованого судом при вирішенні справи, я кщо рішення суду ще не викона но.

Суд вважає, що обставини, на ведені представником позива ча у заяві про перегляд справ и, є нововиявленими обставин ами.

Судом встановлено, що поста новою Луганського окружного адміністративного суду від 23 березня 2011 року відмовлено у задоволенні адміністративн ого позову Товариства з обме женою відповідальністю «Укр аїнський виробничо-промисло вий союз» до Ленінської міжр айонної державної податково ї інспекції у м. Луганську, Дер жавної податкової адміністр ації України про визнання не чинним та скасування рішення , зобов' язання вчинити певн і дії.

Як вбачається з постанови Л уганського окружного адміні стративного суду від 23 березн я 2011 року, підставами для відмо ви у задоволенні позовних ви мог по справі № 2а-1529/11/1270 було те, щ о державним реєстратором вик онавчого комітету Лугансько ї міської ради внесено запис № 3 від 26.01.2011 за № 1 382 144 0002 016753 - внесен ня інформації щодо відсутнос ті підтвердження відомостей про юридичну особу.

Відповідно до ст.1 Закону Ук раїни «Про державну реєстрац ію юридичних осіб та фізични х осіб-підприємців» Єдиний д ержавний реєстр юридичних ос іб та фізичних осіб - підприєм ців (далі - Єдиний державний ре єстр) - автоматизована систем а збирання, накопичення, захи сту, обліку та надання інформ ації про юридичних осіб та фі зичних осіб - підприємців.

Частиною 1 статті 16 Закону Ук раїни «Про державну реєстрац ію юридичних осіб та фізични х осіб-підприємців» визначен о, що Єдиний державний реєстр створюється з метою забезпе чення органів державної влад и, а також учасників цивільно го обороту достовірною інфор мацією про юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців з Єдиного державного реєстру.

Відповідно до ч.1 ст.18 Закону України «Про державну реєстр ацію юридичних осіб та фізич них осіб-підприємців», якщо в ідомості, які підлягають вне сенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до ньог о, то такі відомості вважають ся достовірними і можуть бут и використані в спорі з треть ою особою, доки до них не внесе но відповідних змін.

Порядок реєстрації осіб як платників податку на додану вартість та її анулювання вр егульовано Податковим кодек сом України.

Пунктом 180.1 статті 180 Податков ого кодексу України визначен о, що для цілей оподаткування платником податку є:

1) будь-яка особа, що провадит ь господарську діяльність і реєструється за своїм добров ільним рішенням як платник п одатку у порядку, визначеном у статтею 183 цього розділу;

2) будь-яка особа, що зареєстр ована або підлягає реєстраці ї як платник податку;

3) будь-яка особа, що ввозить т овари на митну територію Укр аїни в обсягах, які підлягают ь оподаткуванню, та на яку пок ладається відповідальність за сплату податків у разі пер еміщення товарів через митни й кордон України відповідно до Митного кодексу України, а також:

особа, на яку покладається д отримання вимог митних режим ів, які передбачають повне аб о часткове умовне звільнення від оподаткування, у разі пор ушення таких митних режимів, встановлених митним законод авством;

особа, яка використовує, у т ому числі при ввезенні товар ів на митну територію Україн и, податкову пільгу не за ціль овим призначенням та/або всу переч умовам чи цілям її нада ння згідно із цим Кодексом, а т акож будь-які інші особи, що ви користовують податкову піль гу, яку для них не призначено.

Норми цього пункту не засто совуються до операцій з ввез ення на митну територію Укра їни фізичними особами (грома дянами) чи суб'єктами підприє мницької діяльності, які не є платниками податку, культур них цінностей, зазначених у п ункті 197.7 статті 197 цього Кодекс у;

4) особа, що веде облік резуль татів діяльності за договоро м про спільну діяльність без утворення юридичної особи;

5) особа - управитель майна, як а веде окремий податковий об лік з податку на додану варті сть щодо господарських опера цій, пов'язаних з використанн ям майна, що отримане в управл іння за договорами управлінн я майном.

Для цілей оподаткування го сподарські відносини між упр авителем майна з власної гос подарської діяльності та йог о діяльності з управління ма йном прирівнюються до віднос ин на основі окремих цивільн о-правових договорів;

6) особа, що проводить операц ії з постачання конфісковано го майна, знахідок, скарбів, ма йна, визнаного безхазяйним, м айна, за яким не звернувся вла сник до кінця строку зберіга ння, та майна, що за правом усп адкування чи на інших законн их підставах переходить у вл асність держави (у тому числі майна, визначеного у статті 17 2 Митного кодексу України) , не залежно від того, чи досягає в она загальної суми операцій із постачання товарів/послуг , визначеної пунктом 181.1 статті 181 цього Кодексу, а також незал ежно від того, який режим опод аткування використовує така особа згідно із законодавст вом;

7) особа, що уповноважена вно сити податок з об'єктів опода ткування, що виникають внасл ідок поставки послуг підприє мствами залізничного трансп орту з їх основної діяльност і, що перебувають у підпорядк уванні платника податку в по рядку, встановленому Кабінет ом Міністрів України.

Як зазначено у п. п.«ж» п.184.1 ст .184 ПК України реєстрація діє д о дати анулювання реєстрації платника податку, яка провод иться шляхом виключення з ре єстру платників податку і ві дбувається у разі якщо в Єдин ому державному реєстрі юриди чних осіб та фізичних осіб - пі дприємців наявний запис про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місц езнаходженням (місцем прожив ання) або запис про відсутніс ть підтвердження відомостей про юридичну особу.

Анулювання реєстрації на п ідставах, визначених у підпу нктах «б» - «и» пункту 184.1 цієї с татті, може здійснюватися за заявою платника податку або за самостійним рішенням від повідного органу державної п одаткової служби. Свідоцтво про реєстрацію платника пода тку вважається анульованим з дати анулювання реєстрації платника податку.

Постановою Луганського ок ружного адміністративного с уду від 14 червня 2011 року позовн і вимоги Товариства з обмеже ною відповідальністю “Украї нський виробничо-промислови й союз” до Управління держав ної реєстрації та міського р еєстру Луганської міської ра ди про визнання неправомірни ми дій, визнання недійсним та скасувати запису №3 від 26.01.2011 ро ку за № 13821440002016753 про відсутність п ідтвердження відомостей про юридичну особу задоволено в повному обсязі.

На момент прийняття Луганс ьким окружним адміністратив ним судом постанови від 23 бере зня 2011 року запис здійснений д ержавним реєстратором викон авчого комітету Луганської м іської ради № 3 від 26.01.2011 за № 1 382 144 0 002 016753 - внесення інформації що до відсутності підтвердженн я відомостей про юридичну ос обу - Товариство з обмеженою в ідповідальністю «Українськ ий виробничо-промисловий сою з» не був скасований, а тільки 14 червня 2011 року постановою Лу ганського окружного адмініс тративного суду було скасова но вищезазначений запис здій снений державним реєстратор ом виконавчого комітету Луга нської міської ради.

Відповідно до частини 2 стат ті 11 Кодексу адміністративно го судочинства України суд м оже вийти за межі позовних ви мог тільки в разі, якщо це необ хідно для повного захисту пр ав, свобод та інтересів сторі н чи третіх осіб, про захист як их вони просять.

Встановлені статтями 105, 162 Ко дексу адміністративного суд очинства України способи зах исту порушеного права не є ви черпними.

Разом з тим, деякі із встано влених способів захисту пору шеного права носять обмежени й характер і не можуть бути за стосовані при виникненні буд ь-якого спору у сфері публічн их правовідносин. Так, вимога про визнання нечинним акта м оже стосуватися лише нормати вно-правового акта, а про визн ання протиправним - індивіду ального акта.

Нечинним нормативно-право вий акт стає з дати набрання в ідповідним рішенням суду зак онної сили, а протиправність індивідуального акта виника є, у разі набрання рішенням су ду про задоволення адміністр ативного позову законної сил и, з моменту прийняття такого акта суб'єктом владних повно важень (вчинення дії або безд іяльності).

Вимога про визнання протип равним (недійсним, незаконни м, неправомірним, скасування ) індивідуальних актів не міс тять різних способів захисту , а є одним і тим же способом, сф ормульованим у різних словес них формах.

Таким чином, у тих випадках, коли предметом спору є індив ідуальний акт, дія або бездія льність позовною вимогою за правилами Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и має бути визнання такого ак та, дії чи бездіяльності прот иправними (недійсними, незак онними, неправомірними, скас ування такого акту), а в разі о скарження нормативно-правов ого акта - визнання його не чин ним.

Таким чином, суд вважає, що з аява Товариства з обмеженою відповідальністю «Українсь кий виробничо-промисловий со юз» про перегляд постанови Л уганського окружного адміні стративного суду від 23 березн я 2011 року за нововиявленими об ставинами по адміністративн ій справі за позовом Товарис тва з обмеженою відповідальн істю «Український виробничо -промисловий союз» до Ленінс ької міжрайонної державної п одаткової інспекції у м. Луга нську, Державної податкової адміністрації України про ви знання нечинним та скасуванн я рішення, зобов' язання вчи нити певні дії, підлягає задо воленню, оскільки дії Управл іння державної реєстрації та міського реєстру Луганської міської ради щодо здійсненн я державним реєстратором вик онавчого комітету Лугансько ї міської ради запису № 3 від 26.0 1.2011 за № 1 382 144 0002 016753 - внесення інфо рмації щодо відсутності підт вердження відомостей про юри дичну особу - Товариство з обм еженою відповідальністю «Ук раїнський виробничо-промисл овий союз» були визнані непр авомірними постановою Луган ського окружного адміністра тивного суду від 14 червня 2011 ро ку та визнано недійсним та ск асовано запис №3 від 26.01.2011 року з а № 13821440002016753 про відсутність підт вердження відомостей про юри дичну особу - Товариство з обм еженою відповідальністю «Ук раїнський виробничо-промисл овий союз».

Частиною 1 статті 94 КАС Украї ни, якщо судове рішення ухвал ене на користь сторони, яка не є суб' єктом владних повнов ажень, суд присуджує всі здій снені нею документально підт верджені судові витрати з Де ржавного бюджету України (аб о відповідного місцевого бюд жету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядува ння, його посадова чи службов а особа).

На підставі викладеного, ке руючись ст. ст. 2, 17, 18, 72, 158-163, 245, 247, Кодек су адміністративного судочи нства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Заяву Товариства з обмежен ою відповідальністю «Україн ський виробничо-промисловий союз» про перегляд за новови явленими обставинами постан ови Луганського окружного ад міністративного суду від 23 бе резня 2011 року по справі за адмі ністративним позовом Товари ства з обмеженою відповідаль ністю «Український виробнич о-промисловий союз» до Ленін ської міжрайонної державної податкової інспекції у м. Лу ганську, Державної податково ї адміністрації України про визнання нечинним та скасува ння рішення, зобов' язання в чинити певні дії задовольнит и.

Скасувати постанову Луганського окружного адмін істративного суду від 23.03.2011 рок у по справі № 2а-1529/11/1270 за позовом Товариства з обмеженою відп овідальністю «Український в иробничо-промисловий союз» д о Ленінської міжрайонної дер жавної податкової інспекції у м. Луганську, Державної под аткової адміністрації Украї ни про визнання нечинним та с касування рішення, зобов' яз ання вчинити певні дії.

Визнати протиправним та скасувати рішення Ленінс ької МДПІ у м. Луганську № 44 від 02.02.2011 року про анулювання реєст рації податку на додану варт ість Товариство з обмеженою відповідальністю «Українсь кий виробничо-промисловий со юз».

Зобов' язати Ленінсь ку міжрайонну державну подат кову інспекцію у м. Луганську відновити Товариство з обме женою відповідальністю «Укр аїнський виробничо-промисло вий союз» як платника податк у на додану вартість.

Стягнути з Державного бюдж ету України на користь Товар иства з обмеженою відповідал ьністю «Український виробни чо-промисловий союз» (місцез находження: 91000, м. Луганськ, вул . Шелакового, 35, код за ЄДРПОУ 36827 241) судовий збір у розмірі 3,40 грн .

Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Донецького апеляційно го адміністративного суду.

Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає , до суду апеляційної інстанц ії.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні ап еляційна скарга подається пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, встановленого статтею 186 КА С України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Повний текст постанови скл адено та підписано 01 листопад а 2011 року.

Головуючий суддя Л.С. Качуріна

суддя

суддя Р.С. Твердохліб

О.В. Захарова

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.10.2011
Оприлюднено02.12.2011
Номер документу19381659
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2н-141/11/1270

Ухвала від 21.11.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Карпушова О.В.

Ухвала від 21.11.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Карпушова О.В.

Ухвала від 08.12.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Карпушова О.В.

Постанова від 27.10.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Л.С. Качуріна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні