11/97
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
Кіровоградської області
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
"17" липня 2008 р. Справа № 11/97
Господарський суд Кіровоградської області у складі судді Коваленко Н.М., при секретарі судового засідання Патлаченко А.Л., розглянувши у судовому засіданні матеріали адміністративної справи № 11/97 від 20.05.2008
за позовом: Кіровоградського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, 25009, м. Кіровоград, вул. 50 років Жовтня, 7а,
про стягнення 5 628,89 грн. адміністративно-господарських санкцій та 69,75 грн. пені,
ПРЕДСТАВНИКИ:
від позивача - участі не брав;
від відповідача - участі не брав.
Час прийняття постанови: 15 год. 25 хв.
Кіровоградським обласним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів подано позов про стягнення з товариства з обмеженою відповідальністю "Кіровоградська сільськогосподарська компанія" 5 628,89 грн. адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу по створенню робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у 2007 році та 69,75 грн. пені.
Сторони в судове засідання 17.07.2008 року не з'явилися, хоча були належним чином повідомлені про дату, час та місце судового розгляду справи, що підтверджується повідомленнями про вручення судової повістки № 3319293 від 07.07.2008 року та № 3319307 від 08.07.2008 року, які містяться в матеріалах справи.
Відповідач позов не заперечив, витребувані господарським судом документи не подав.
До господарського суду 17.07.2008 року від позивача надійшло клопотання № б/н від 17.07.2008 року про розгляд справи без участі представника позивача.
В клопотанні позивачем адміністративний позов підтримано в повному обсязі.
Розглянувши матеріали справи, оцінивши наявні в матеріалах справи та досліджені в судовому засіданні докази, господарський суд ,-
ВСТАНОВИВ:
Згідно Положення про Кіровоградське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів, затвердженого наказом Директора Фонду соціального захисту інвалідів №16 від 01.03.2007року, Кіровоградське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів є територіальним органом Фонду соціального захисту інвалідів і має статус юридичної особи. Відповідно до покладених на нього завдань здійснює в установленому порядку виконання загальнодержавних програм соціального захисту інвалідів та фінансування заходів соціальної, трудової, фізкультурно-спортивної реабілітації інвалідів; приймає участь у межах своєї компетенції в реалізації на території області державної політики у сфері соціального захисту інвалідів, а також здійснює на території області контроль за додержанням підприємствами, установами і організаціями всіх форм власності і господарювання нормативів робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів.
Відповідно до Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів" від 05.07.01року всім підприємствам (об'єднанням), установам і організаціям незалежно від форм власності і господарювання встановлюється норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків від загальної чисельності працюючих. У разі незабезпечення зазначених нормативів підприємства (об'єднання), установи чи організації зобов'язані щороку сплачувати штрафні санкції до Фонду соціального захисту інвалідів.
Статтею 20 вказаного Закону передбачено, що адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону.
Пунктом 4 Порядку сплати підприємствами (об'єднаннями), установами і організаціями штрафних санкцій до відділень Фонду соціального захисту інвалідів, акумуляції, обліку та використання цих коштів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.2001 року № 1767 (зі змінами та доповненнями), встановлено, що підприємства, на яких працює 8 і більше чоловік, реєструється у відділеннях Фонду за своїм місцезнаходженням і щороку не пізніше 1 лютого подають до відділень звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів за формою, що затверджується Держкомстатом. Підприємства, де кількість працюючих інвалідів менша від установленої нормативом, сплачують самостійно штрафні санкції до 15 квітня року, що настає за звітним. Штрафні санкції сплачуються підприємствами відповідно до законодавства за рахунок прибутку, який залишається в їх розпорядженні після сплати всіх податків і зборів (обов'язкових платежів). У разі відсутності коштів штрафні санкції можуть бути застосовані шляхом звернення стягнення на майно підприємства в порядку, передбаченому законом.
Відповідач своєчасно подав звіт, але самостійно не сплатив адміністративно-господарські санкції; на 16.05.2008 року за ним рахується заборгованість по сплаті адміністративно-господарських санкцій до відділення на загальну суму 5628,89 грн.
Як вбачається зі звіту "Про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2007 рік", наданого відповідачем до відділення, середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу становить 45 осіб. Виходячи з нормативу, передбаченого статтею 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів", на підприємстві мали бути працевлаштовані 2 інваліди, але фактично працював один інвалід. Таким чином, кількість не зайнятих інвалідами робочих місць у відповідача в 2007 році склала 1 місце.
Сума штрафних санкцій визначається у розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві за кожне робоче місце, не зайняте інвалідом.
Згідно звіту відповідача фонд оплати праці штатних працівників за рік становить 253,3 тис. грн. (код рядка 04), при цьому на підприємстві середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу складає 45 осіб (код рядка 01), тому середньорічна заробітна плата штатного працівника дорівнює 5628 грн.
Відповідач фактично не створив робоче місце для інваліда і повинен нести відповідальність, передбачену ст. 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів" від 21.03.91р. (з подальшими змінами та доповненнями), оскільки робоче місце інваліда, згідно з п.1 Положення про робоче місце інваліда і про порядок працевлаштування інвалідів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.05.05 р. №314 зі змінами та доповненнями, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 10.01.2002 року №19 (далі-Положення), - це окреме робоче місце, або ділянка виробничої площі на підприємстві (об'єднанні), в установі та організації, незалежно від форм власності та господарювання, де створено необхідні умови для праці інваліда. Робоче місце інваліда вважається створеним, якщо воно відповідає встановленим вимогам робочого місця для інвалідів відповідної нозології, атестоване спеціальною комісією підприємства за участю представників МСЕК, органів Держнаглядохоронпраці, громадських організацій інвалідів і введено в дію шляхом працевлаштування на ньому інваліда. Підприємства розробляють заходи щодо створення робочих місць для інвалідів і включають їх до колективного договору. Таким чином, створеним робочим місцем є те, яке введено в дію шляхом працевлаштування інваліда. Закон України "Про основи соціальної захищеності інвалідів" зобов'язує відповідача, відповідно до 4-відсоткового нормативу, створити робочі місця для праці інвалідів, зазначити їх у колективному договорі і інформувати центри зайнятості, місцеві органи соціального захисту населення та відділення соціального захисту інвалідів, а органи працевлаштування - підібрати робоче місце і працевлаштувати інваліда.
Відповідач вказані вимоги закону не виконав, будь-яких документів про створення робочого місця для працевлаштування інваліда суду не надав.
Не подано відповідачем господарському суду також наступні матеріали: визначення видів виробництв, цехів та дільниць, де доцільно використовувати працю інвалідів; чи створені за власні кошти робочі місця для працевлаштування інвалідів у межах визначеного законом нормативу; чи розроблена і затверджена інструкція про робоче місце інваліда; чи інформував відповідач державну службу зайнятості, місцеві органи соціального захисту населення та позивача (відділення Фонду соціального захисту інвалідів) про створення робочих місць для працевлаштування інвалідів; чи інформував відповідач державну службу зайнятості, місцеві органи соціального захисту населення про вільні робочі місця та вакантні посади, на яких може застосовуватись праця інвалідів.
З огляду на викладене та враховуючи відсутність в матеріалах справи доказів, що підтверджують сплату штрафних санкцій в сумі 5628,89 грн., позовні вимоги в цій частині заявлені обґрунтовано і підлягають задоволенню.
Відповідно до Порядку нарахування пені та її сплати, затвердженого наказом Міністерством праці та соціальної політики України № 223 від 15.05.2007 року, порушення строку сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені, розмір якої обчислюється виходячи із 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діє на момент подання позовної заяви.
Господарським судом встановлено та матеріалами справи підтверджено факт порушення відповідачем строку сплати адміністративно-господарської санкції за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів у 2007 р. Згідно обґрунтованого розрахунку позивача відповідачу нараховано пеню в розмірі 69,75 грн. за період з 16.04. 2008 р. по 16.05.2008 року, яка також підлягає стягненню.
Керуючись ст. 71, ст. 160, ст. 162, ст. 163, ст. 167, ст. 186, ст. 254, пунктом 6 розділу 7 "Прикінцеві та перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України, господарський суд
П О С Т А Н О В И В:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю “Агрофірма “Терра” (28120, Кіровоградська область, Онуфріївський район, с. Успенка, пров. Республіканський, 1, р/р 26005060066020 в КФ КБ "Приватбанк", МФО 323583, ідентифікаційний код 32812493) на користь Кіровоградського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (25009, м. Кіровоград, вул. 50 років Жовтня, 7а, р/р 31213230700361 УДК в Онуфріївському районі Банк: Головне Управління Держказначейства в Кіровоградській області, МФО 823016, код 23680428) - 5 628,89 грн. адміністративно-господарських санкцій та 69,75 грн. пені.
Після набрання постановою законної сили за заявою стягувача видати виконавчий лист.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку заяву не було подано.
Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений Кодексом адміністративного судочинства України, постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова чи ухвала суду не набрала законної сили.
Постанову може бути оскаржено в апеляційному порядку шляхом подання заяви про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції протягом десяти днів з дня її виготовлення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Копії постанови направити сторонам.
Суддя
Н.М. Коваленко
Суд | Господарський суд Кіровоградської області |
Дата ухвалення рішення | 17.07.2008 |
Оприлюднено | 01.09.2008 |
Номер документу | 1945208 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні