ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ А ДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 жовтня 2011 р. Справа № 2а/0270/4195/11
Вінницький окружний адм іністративний суд в складі
Головуючого судді Томчука Андрія Валерійовича,
при секретарі судового зас ідання: Медяній Наталі Анат оліївні
за участю представників ст орін:
позивача : ОСОБА_1 - представник за довіреністю ;
відповідача : Гальча к С.Д. - член правління Спілки ;
розглянувши у відкритому с удовому засіданні матеріали справи
за позовом: Державної по даткової інспекції у м. Вінни ці
до: Вінницької обласно ї організації спілки краєзна вців України
про: припинення юридичн ої особи
ВСТАНОВИВ :
Державна податкова інсп екція у м. Вінниці звернулась до суду з адміністративним п озовом до Вінницької обласно ї організації спілки краєзна вців України про припинення юридичної особи.
Аргументуючи свою правову позицію позивач посилається на обставину щодо не знаходж ення Вінницької обласної орг анізації спілки краєзнавців України за своєю юридичною а дресою, та як наслідок, внесе ння інформації до Єдиного де ржавного реєстру юридичних о сіб та фізичних осіб-підприє мців щодо відсутності відпо відача за юридичною адресою.
Представник позивача у суд овому засіданні повністю під тримав заявлені позові вимог и з підстав викладених у позо ві та просив його задоволити у повному обсязі.
Представник відповідача з аперечив проти задоволення в казаного позову. Просив суд н е припиняти Вінницьку облас ну організацію спілки краєзн авців України як юридичну ос обу, за підстав реального існ ування і дії вказаної органі зації. Додатково наголосив, щ о відповідач дійсно знаходит ься за місцем реєстрації, тоб то за адресою вул. Соборна, 73, м. Вінниця, а за умови припиненн я спілки судом як юридичної о соби, члени Вінницької облас ної організації спілки краєз навців України, які збирають ся щонайменше чотири рази на місяць, втратять можливість для самореалізації та продо вження діяльності організац ії.
Дослідивши подані сторона ми документи, всебічно і повн о з' ясувавши всі фактичні о бставини справи, на яких ґрун туються позовні вимоги та за перечення сторін, об' єктивн о оцінивши докази, які мають з начення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що в задовол енні адміністративного позо ву слід відмовити з наступни х підстав.
Судом встановлено, що Вінни цька обласна організація спі лки краєзнавців України заре єстровано як юридична особа виконавчим комітетом Вінниц ької міської ради від 30.04.2010 року , місце знаходження - вул. Собо рна, 73, м. Вінниця, ідентифікаці йний код - 37084620, керівник Гальч ак Сергій Дмитрович (а.с. 5) та взято на облік як платник под атків за № 45410 від 05.05.2010 року в ДПІ у м. Вінниці (а.с. 7).
Відповідно до довідки нача льника підрозділу податково ї міліції №1204 від 13.07.2011р. (а.с. 7, на з вороті), Вінницька обласна ор ганізація спілки краєзнавці в України не знаходиться за с воєю юридичною адресою.
Крім того, до Єдиного держав ного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесено інформацію про відс утність відповідача за юриди чною адресою.
Статтею 2 Закону України "Пр о державну реєстрацію юридич них осіб та фізичних осіб-під приємців" (в редакцій чинній на момент виникнення спірних правовідносин) визначено, що відносини, які виникають у сф ері державної реєстрації юри дичних осіб та фізичних осіб -підприємців, регулюються Ко нституцією України, цим Зако ном та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідн о до цього Закону.
Згідно ст. 110 Цивільного коде ксу України, юридична особа л іквідується:
1) за рішенням її учасників а бо органу юридичної особи, уп овноваженого на це установчи ми документами, в тому числі у зв' язку із закінченням стр оку, на який було створено юри дичну особу, досягненням мет и, для якої її створено, а тако ж в інших випадках, передбаче них установчими документами ;
2) за рішенням суду про визна ння судом недійсною державно ї реєстрації юридичної особи через допущені при її створе нні порушення, які не можна ус унути, а також в інших випадка х, встановлених законом.
Частиною 2 цієї статті перед бачено, що вимога про ліквіда цію юридичної особи на підст авах, зазначених у пункті 2 час тини першої цієї статті, може бути пред' явлена до суду ор ганом, що здійснює державну р еєстрацію, учасником юридичн ої особи, а щодо акціонерних т овариств - також Державною ко місією з цінних паперів та фо ндового ринку.
Згідно із частиною 2 статті 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб т а фізичних осіб-підприємців" , яка передбачає порядок держ авної реєстрації припинення юридичної особи на підставі судового рішення, що не пов' язане з банкрутством юридичн ої особи, підставами для пост ановлення судового рішення щ одо припинення юридичної осо би, що не пов' язано з банкрут ством юридичної особи, зокре ма є:
визнання судом недійсною д ержавної реєстрації юридичн ої особи через допущені при ї ї створенні порушення, які не можна усунути, а також в інших випадках, встановлених зако ном;
провадження нею діяльност і, що суперечить установчим д окументам, або такої, що забор онена законом;
невідповідність мінімальн ого розміру статутного капіт алу юридичної особи вимогам закону;
неподання протягом року ор ганам державної податкової с лужби податкових декларацій , документів фінансової звіт ності відповідно до закону;
наявність в Єдиному держав ному реєстрі запису про відс утність юридичної особи за в казаним її місцезнаходження м.
Відповідно до абзацу 1 статт і 1 Закону України "Про державн у податкову службу в Україні " (далі - Закон № 509), до системи ор ганів державної податкової с лужби належать: Державна под аткова адміністрація Україн и, державні податкові адміні страції в Автономній Республ іці Крим, областях, містах Киє ві та Севастополі, державні п одаткові інспекції в районах , містах (крім міст Києва та Се вастополя), районах у містах.
Згідно із статтею 4 Закону У країни № 509, Державна податков а адміністрація України є це нтральним органом виконавчо ї влади. Державні податкові а дміністрації в Автономній Ре спубліці Крим, областях, міст ах Києві та Севастополі підп орядковуються Державній под атковій адміністрації Украї ни. Державні податкові інспе кції у районах, містах (крім мі ст Києва та Севастополя), райо нах у містах, міжрайонні та об ' єднані державні податкові інспекції підпорядковуютьс я відповідним державним пода тковим адміністраціям в Авто номній Республіці Крим, обла стях, містах Києві та Севасто полі.
Статтею 2 Закону № 509 встановл ено, що завданням органів дер жавної податкової служби є з дійснення контролю за додерж анням податкового законодав ства, правильністю обчисленн я, повнотою і своєчасністю сп лати до бюджетів, державних ц ільових фондів податків і зб орів (обов' язкових платежів ), а також неподаткових доході в, установлених законодавств ом.
Відповідно до п. 20.1.12 ст. 20 Подат кового кодексу України, пода ткові органи мають право, у ви падках встановлених законом , звертатись до суду щодо прип инення юридичної особи та пі дприємницької діяльності фі зичної особи - підприємця та/а бо про визнання недійсними у становчих (засновницьких) до кументів суб' єктів господа рювання.
За вимогами частини 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи мі сцевого самоврядування, їх п осадові особи зобов' язані д іяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що пе редбачені Конституцією та за конами України.
Відповідний обов' язок за кріплює і п.п. 21.1.1 п. 21.1 ст. 21 Податк ового кодексу України, відпо відно до якого, посадові особ и контролюючих органів зобов ' язані дотримуватися Конст итуції України та діяти викл ючно у відповідності з цим К одексом та іншими законами У країни, іншими нормативними актами.
Аналіз вищевикладених нор м права свідчить про те, що зак оном передбачено право орган ів державної податкової служ би звертатись з вимогами про припинення юридичної особи не в усіх випадках, визначени х статтею 38 Закону України "Пр о державну реєстрацію юридич них осіб та фізичних осіб-під приємців", а лише в тих випадка х, коли податкові органи діют ь на реалізацію своєї власно ї компетенції.
Тому, суд вважає, що органи д ержавної податкової служби в праві звертатися з вимогою п ро припинення суб' єктів гос подарювання в разі, якщо підс тавою позову є неподання так им суб' єктом протягом року до органів державної податко вої служби податкових деклар ацій та інших документів фін ансової звітності згідно із вимогами законодавства.
Оскільки органи державної податкової служби не вправі виходити за межі наданих зак оном повноважень, до яких не в іднесено контроль за дотрима нням законодавства у сфері д ержавної реєстрації юридичн их осіб, у тому числі щодо дотр имання порядку реєстрації, а вимоги про визнання недійсн им установчих документів з п ідстав відсутності наміру пр овадити фінансово-господарс ьку діяльність та припинення юридичної особи з підстав ві дсутності юридичної особи за місцем знаходження можуть б ути пред' явлені до суду орг аном, що здійснює державну ре єстрацію або учасником юриди чної особи, суд дійшов до висн овку про наявність підстав д ля відмови у задоволенні адм іністративного позову.
Враховуючи вищевикладене необхідно також зазначити, щ о відповідно до п.п. 20.1.12 п. 20.1 стат ті 20 Податкового кодексу Укра їни, з питань припинення суб' єктів господарювання податк ові органи можуть звертатися до суду лише у випадках, встан овлених законом, зміст яких в икладений вище.
Крім того, відмовляючи в зад оволенні даного адміністрат ивного позову суд виходить з підстав реального існування Вінницької обласної органі зації спілки краєзнавців Укр аїни, за місцем знаходження, щ о підтверджено у судовому за сіданні представником відпо відача керівником Вінницьк ої обласної організації спіл ки краєзнавців України - Га льчаком Сергієм Дмитровичем (копія посвідчення а.с. 13).
Відповідно до статті 11 Коде ксу адміністративного судоч инства України, кожна сторон а повинна довести ті обстави ни, на яких ґрунтуються її вим оги та заперечення, а суд оцін ює докази, які є у справі, за св оїм внутрішнім переконанням , що ґрунтується на їх безпосе редньому, всебічному, повном у та об' єктивному досліджен ні (стаття 86 цього Кодексу).
В судовому засіданні позив ач не довів правомірність св оїх позовних вимог, а тому поз ов задоволенню не підлягає.
Відповідно до частини 4 стат ті 94 КАС України передбачено, що у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважен ь, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витра ти, здійснені позивачем, з від повідача не стягуються.
Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 1 63, 167, 255, 257 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ :
В задоволенні адміністр ативного позову відмовити.
Постанова суду першої ін станції набирає законної сил и в порядку, визначеному ст. 254 К АС України.
Відповідно до ст. 186 КАС Укра їни, апеляційна скарга на пос танову суду першої інстанції подається протягом десяти д нів з дня її проголошення. У ра зі застосування судом частин и третьої статті 160 цього Коде ксу, а також прийняття постан ови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня от римання копії постанови. Якщ о суб'єкта владних повноваже нь у випадках та порядку, пере дбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було п овідомлено про можливість от римання копії постанови суду безпосередньо в суді, то деся тиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду о бчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденно го строку з моменту отриманн я суб'єктом владних повноваж ень повідомлення про можливі сть отримання копії постанов и суду.
Суддя Томчук Андр ій Валерійович
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.10.2011 |
Оприлюднено | 06.12.2011 |
Номер документу | 19463544 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Томчук Андрій Валерійович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Томчук Андрій Валерійович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Томчук Андрій Валерійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні