Україна
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
24 листопада 2011 р. справа № 2а/0570/21264/2011
Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови: < година >
Донецький окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Давиденко Т.В.
при секретарі Павленко М.С.
Приміщення суду за адресою: 83052, м. Донецьк, вул. 50-ї Гвардійської дивізії, 17
Суддя Донецького окружного адміністративного суду Давиденко Т.В.
при секретарі судового засідання Павленко М.С.
за участю представників сторін:
від позивача – ОСОБА_1 – довір. від 11.11.2011 року № 30169/06
від відповідача – не з'явились
розглянувши у відкритому судовому засіданні позовну заяву Управління Пенсійного фонду України в Центрально-міському районі м. Горлівки Донецької області
до відповідача Державного підприємства «Донбаський науково-дослідний і проектно-конструкторський вугільний інститут»
про стягнення заборгованості в сумі 4453 грн. 62 коп.
ВСТАНОВИВ:
Управління Пенсійного фонду України в Центрально-Міському районі м. Горлівки Донецької області звернулось до Донецького окружного адміністративного суду з позовною заявою до Державного підприємства «Донбаський науково-дослідний і проектно-конструкторський вугільний інститут» про стягнення заборгованості по фінансуванню різниці між сумою пенсії, призначеною відповідно до Закону України «Про наукову та науково – технічну діяльність» і сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законів, в сумі 4453 грн. 62 коп.
Позовна заява обґрунтована тим, що чинним законодавством України на відповідача у справі покладений обов’язок щодо фінансування витрат на виплату різниці між сумою пенсії, призначеної відповідно до Закону України «Про наукову та науково – технічну діяльність» та, оскільки за період з липня по вересень 2011 року відповідне фінансування відповідачем не здійснювалось, виникла заборгованість в розмірі 4453 грн. 62 коп.
Враховуючи викладене просить стягнути зазначену заборгованість.
Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав, надав пояснення, аналогічні викладеним у позовній заяві.
Представник відповідача у судовому засіданні надав заяву про визнання позовної заяви в повному обсязі.
Дослідивши матеріали справи, доводи позовної заяви, заслухавши представника позивача, суд встановив.
Державне підприємство «Донбаський науково-дослідний і проектно-конструкторський вугільний інститут» (ЄДРПОУ 00171144) є юридичною особою, зареєстроване за юридичною адресою: 84601, Донецька область, м. Горлівка, пр. Леніна, 2 , взяте на облік юридичної особи як платник страхових внесків до Управління Пенсійного фонду України в Центрально-міському районі м. Горлівки.
УПФУ в Центрально-Місьому районі м. Горлівки Донецької обалсті призначені та виплачені пенсії науковим працівникам Науково-дослідного центру інформаційних технологій інституту економіки та промисловості національної академії наук України, а саме, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7 ОСОБА_8
За період з липня по вересень 2011 року на адресу Державного підприємства «Донбаський науково-дослідний і проектно-конструкторський вугільний інститут» Управлінням надсилались повідомлення про суми витрат на фінансування різниці між сумою пенсій, призначених науковим співробітникам:
- за липень 2011 року на суму 1146 грн. 36 коп.;
- за серпень 2011 року на суму 1718 грн. 60 коп.;
- за вересень 2011 року на суму 1572 грн. 23 коп.;
Державне підприємство «Донбаський науково-дослідний і проектно-конструкторський вугільний інститут» витрати на фінансування різниці між сумою пенсій, призначених відповідно до Закону України “Про наукову і науково-технічну діяльність” і сумою пенсій, обчислених відповідно до інших законів в сумі 4453 грн. 62 коп., УПФУ в Центрально-Міському районі м. Горлівки Донецької області не відшкодувало.
Між сторонами немає розбіжностей щодо обставин справи, встановлених судом, позивач просить стягнути з відповідача несплачені суми фінансування в зазначеному розмірі.
Проаналізувавши матеріали справи, суд вважає позовну заяву такою, що підлягає задоволенню, з наступних підстав.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних та юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку у тому числі органів державної влади. У справах щодо оскарження рішень суди перевіряють чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
За Преамбулою Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” цей Закон, розроблений відповідно до Конституції України та Основ законодавства України про загальнообов'язкове державне соціальне страхування, визначає принципи, засади і механізми функціонування системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, призначення, перерахунку і виплати пенсій, надання соціальних послуг з коштів Пенсійного фонду, що формуються за рахунок страхових внесків роботодавців, бюджетних та інших джерел, передбачених цим Законом, а також регулює порядок формування Накопичувального пенсійного фонду та фінансування за рахунок його коштів видатків на оплату договорів страхування довічних пенсій або одноразових виплат застрахованим особам, членам їхніх сімей та іншим особам, передбаченим цим Законом.
Статтею 58 зазначеного Закону на Пенсійний фонд покладене керівництво та управління солідарною системою, збір, акумуляція та облік страхових внесків, призначення пенсії та підготовка документів для її виплати, забезпечення своєчасного і в повному обсязі фінансування та виплати пенсій, допомоги на поховання, здійснення контролю за цільовим використанням коштів Пенсійного фонду, вирішення питань, пов'язаних з веденням обліку пенсійних активів застрахованих осіб на накопичувальних пенсійних рахунках, здійснення адміністративного управління Накопичувальним фондом та інші функції, передбачені Законом і статутом Пенсійного фонду.
Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку визначає Закон України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», пунктом 7 частини 1 статті 1 якого визначено, що Пенсійний фонд України - орган, уповноважений відповідно до цього Закону вести облік платників єдиного внеску, забезпечувати збір та ведення обліку страхових коштів, контролювати повноту та своєчасність їх сплати, вести Державний реєстр загальнообов'язкового державного соціального страхування та виконувати інші функції, передбачені законом.
Тобто, позивач у справі – орган владних повноважень, який виконує владні управлінські функції, надані йому чинним законодавством, відносно платників єдиного внеску.
Як встановлено судом, підтверджено матеріалами справи та не спростовано відповідачем, працівникам відповідача призначена та виплачена пенсія як науково-технічним працівникам.
Постановою Кабінету Міністрів України від 27 травня 1999 року затверджений перелік посад наукових працівників державних підприємств, перебування, на яких дає право на призначення пенсії відповідно до Закону України “Про науково і науково-технічну діяльність”, згідно п. 45 вказаного переліку на підприємствах, виробничих об'єднаннях та інших організаціях право на пільгову пенсію має робітники, які займають інженерно-технічні посади, які мають науковий ступень чи вчене звання, та які працюють за спеціальністю.
Матеріалами справи підтверджене право працівників відповідача на призначення їм пенсій як науковим працівникам.
Відповідно до ст. 24 Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність», різниця між сумою призначеної пенсії за цим Законом та сумою пенсій обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку має право науковий працівник, фінансується для наукових (науково-педагогічних) працівників інших державних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III – IY рівнів акредитації - за рахунок коштів цих підприємств, установ, організацій та закладів, а також коштів державного бюджету у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
При цьому за рахунок коштів державного бюджету науковим працівникам оплачується з розрахунку на одну особу 50 відсотків різниці пенсії, призначеної за цим Законом.
Згідно Порядку фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної науковим (науково-педагогічним) працівникам державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III – IY рівнів акредитації згідно із Законом України “Про наукову і науково-технічну діяльність”, та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право зазначені особи, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 24 березня 2004 року № 372, за рахунок коштів державного бюджету фінансується 50 відсотків різниці у розмірі пенсії наукових (науково-педагогічних) працівників державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III – IY рівнів акредитації у розрахунку на одну особу. Інша частина фінансується за рахунок коштів цих підприємств, установ, організацій та закладів.
Фінансування різниці у розмірі пенсії осіб, які мають науковий стаж роботи на кількох підприємствах, в установах, організаціях та вищих навчальних закладах III – IY рівнів акредитації незалежно від форми власності та фінансування, здійснюється пропорційно зарахованому для призначення пенсії науковому стажу роботи за рахунок джерел фінансування, визначених законодавством для відповідних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III – IY рівнів акредитації.
Розмір витрат на фінансування різниці у розмірі пенсії за рахунок коштів державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III – IY рівнів акредитації визначається у розрахунку на рік органами Пенсійного фонду до 20 січня поточного року та протягом 10 днів з дня призначення пенсії відповідно до Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність», про що відповідному підприємству, установі, організації або закладу відразу надсилається повідомлення.
Зазначені підприємства, установи, організації та заклади самостійно визначають суму, що підлягає до сплати у розрахунку на місяць, та щомісяця до 25 числа перераховують органу Пенсійного фонду за своїм місцезнаходженням відповідні кошти для фінансування різниці у розмірі пенсії, призначеної у минулому та поточному роках.
Як зазначалось раніше, Пенсійним органом на адресу відповідача надіслані повідомлення про суму витрат на фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної як науковим працівникам, та сумою пенсії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів, але сума, що підлягає сплаті, до Пенсійного фонду відповідачем не перерахована.
Відповідно п. 7 ч. 4 ст. 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування»територіальний орган Пенсійного фонду має право звернутися до суду з позовом про стягнення недоїмки.
Таким чином органам Пенсійного фонду надане право звертатись до суду з позовними заявами про стягнення суми боргу.
Враховуючи наведене, та те, що відповідач різницю між сумою пенсії, призначеної як науковим працівникам, та сумою пенсії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів не сплатив, суд вважає що позивач у встановленому Законом порядку, обгрунтованно та в межах компетенції, наданої йому чинним законодавством, звернувся до суду з позовною заявою про стягнення суми різниці між сумою пенсії, визначеної як науковим робітникам, та сумою пенсій, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів та така позовна заява підлягає задоволенню.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб’єкт владних повноважень, а відповідачем – фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного, керуючись ст. 19 Конституції України, Законом України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», Законом України «Про наукову і науково-технічну діяльність», ст. 2, ст. 7-11, ст. 17-20, ст. 69-72, ст. 86, ст. 94, ст. 122-154, ст. 158-163, ст. 167, ст. 185, ст. 186, ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
П О С Т А Н О В И В:
Позовну заяву Управління Пенсійного фонду України в Центрально-Міському районі м. Горлівки Донецької області до Державного підприємства «Донбаський науково-дослідний і проектно-конструкторський вугільний інститут» про стягнення заборгованості по фінансуванню різниці між сумою пенсії, призначеною відповідно до Закону України «Про наукову та науково – технічну діяльність» і сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законів, в сумі 4453 грн. 62 коп. – задовольнити.
Стягнути з Державного підприємства «Донбаський науково-дослідний і проектно-конструкторський вугільний інститут» (ЄДРПОУ 00171144, юридична адреса: 84601, Донецька область, м. Горлівка, пр. Леніна, 2) на користь Управління Пенсійного фонду України в Центрально-Міському районі м. Горлівки Донецької області заборгованість по фінансуванню різниці між сумою пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про наукову та науково – технічну діяльність» і сумою пенсій, обчислених відповідно до інших законів, в сумі 4453 грн. 62 коп.
Постанова Донецького окружного адміністративного суду може бути оскаржена в апеляційному порядку. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
У судовому засіданні 24.11.2011 року проголошений повний текст постанови.
Суддя Давиденко Т.В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.11.2011 |
Оприлюднено | 07.12.2011 |
Номер документу | 19464746 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Давиденко Т.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні