Постанова
від 08.11.2011 по справі 11706/10/1570
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 11706/10/1570

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 листопада 2011 року м.Одеса

Одеський окружн ий адміністративний суд у с кладі:

Головуючого судді: Білостоцького О.В.

При секретарі: Кирилюк Н.Ю.

За участю сторін:

Прокурора: Ейсмонт І.С.

Представника позивача: Колеснікова О.В.

Представника відповідача: Віціховського С .А.

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу з а адміністративним позовом з аступника прокурора Київськ ого району міста Одеси в інте ресах державного підприємст ва «Національна енергетична компанія «Укренерго»до житл ово-будівельного товариства «ТЕМП»про стягнення штрафни х санкцій у розмірі 5 100,00 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

Заступник прокурора Ки ївського району міста Одеси в інтересах державного підпр иємства «Національна енерге тична компанія «Укренерго»(д алі ДП «НЕК «Укренерго») звер нувся до Одеського окружного адміністративного суду з ад міністративним позовом до жи тлово-будівельного товарист ва «ТЕМП»(далі ЖБТ «ТЕМП») про стягнення штрафних санкцій у розмірі 5 100,00 грн. Позовні вимо ги обґрунтовані тим, що за пор ушення законодавства про ел ектроенергетику на ЖБТ «ТЕМП »згідно з п.п. 2, 8 Положення № 1312 ДП «НЕК «Укренерго»накла дено штраф у розмірі 5 100,00 грн., щ о було оформлено постановою № 05/10-0026 від 31.05.2010 року, але відпо відач всупереч ч. 6 ст. 27 Закону України «Про електроенергет ику»не сплатив зазначений шт раф до Державного бюджету Ук раїни.

Прокурор у судовому засіда нні, посилаючись на обґрунту вання, викладені у позовній з аяві, підтримала позовні вим оги у повному обсязі та проси ла їх задовольнити.

Представник позивача у суд овому засіданні також підтри мав адміністративний позов т а пояснив, що Державною інспе кцією з енергетичного нагляд у за режимами споживання еле ктричної та теплової енергії в Одеській області було пров едено планове обстеження з п итань технічного стану, орга нізації експлуатації електр оустановок та режимів спожив ання електричної енергії спо живача з обслуговування та е ксплуатації житлового фонду (ТЕС-4) на енергетичних об' єк тах ЖБТ «ТЕМП»: 65091, м. Одеса, вул. Комітетська, 14 «а», за результ атами якого 09.12.2009 року складено акт № 05/10-1569. На підставі вказано го акту перевірки 09.12.2009 року вин есено припис № 05/10-1569, яким встан овлено ряд порушень в галузі електроенергетики. 13 квітня 2 010 року Державною інспекцією з енергетичного нагляду за ре жимами споживання електричн ої та теплової енергії в Одес ькій області за результатами позапланової перевірки вико нання вимог припису від 09.12.2009 ро ку № 05/10-1569, складено акт № 05/10-0026, на п ідставі якого винесено поста нову № 05/10-0026 від 31.05.2010 року про н акладення штрафу у розмірі 5 10 0,00 грн.

Представник відповідача у судовому засіданні заперечу вав проти адміністративного позову та просив суд відмови ти у його задоволенні у повно му обсязі. Зазначив, що поста нова № 05/10-0026 від 31.05.2010 року про н акладення на ЖБТ «ТЕМП»штраф у у розмірі 5 100,00 грн. є протиправною та такою, що вин есена позивачем всупереч вим огам чинного законодавства, оскільки перевірку ЖБТ «ТЕМ П», керівником якого є Голова правління Віціховський С.А ., здійснено в присутності н еуповноваженої особи ОСОБ А_3 Крім того, представник в ідповідача зазначив, що на йо го балансі не має електрообл аднання, про яке йдеться в акт і перевірки та в приписі від 09 .12.2009 року, зазначене електрооб ладнання знаходиться на бала нсі Електропостачальної орг анізації - Центрального РЕМ, яка й несе відповідальність за технічний стан та експлуа тацію цього електрообладнан ня.

Заслухавши пояснення прок урора, представника позивача та представника відповідач а, дослідивши матеріали спра ви, суд встановив наступне.

Згідно з п. 1 ст. 60 КАС України у випадках, встановлених зако ном, прокурор може звертатис я до адміністративного суду із адміністративними позова ми про захист прав, свобод та і нтересів інших осіб і брати у часть у цих справах.

Відповідно до ст. 36-1 Закону У країни «Про прокуратуру»під ставою представництва у суді інтересів держави є наявніс ть порушень або загрози пору шень економічних, політичних та інших державних інтересі в внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вчиняютьс я у відносинах між ними або з д ержавою. Формами представниц тва є, у тому числі звернення д о суду з позовами або заявами про захист прав і свобод іншо ї особи, невизначеного кола о сіб, прав юридичних осіб, коли порушуються інтереси держав и, або визнання незаконними п равових актів, дій чи рішень о рганів і посадових осіб, учас ть у розгляді судами справ.

У відповідності з рішенням Конституційного суду Україн и від 08.04.1999 року по справі №1-1/99 про курори та їх заступники мают ь право звертатися до адміні стративного суду з позовними заявами в інтересах держави в особі органів державної вл ади чи органів самоврядуванн я, яким законом надані повнов аження органів виконавчої вл ади.

У відповідності до ст. 8 Зако ну України «Про електроенерг етику» від 16 жовтня 1997 року № 575/9 7-ВР (далі по тексту Закону) дер жавне управління в електроен ергетиці здійснюють органи в иконавчої влади, уповноважен і Кабінетом Міністрів Україн и.

Відповідно до Указу Презид ента України «Про Міністерст во палива та енергетики Укра їни»від 14.04.2000 року № 598/2000 Міністер ство палива та енергетики Ук раїни є центральним органом виконавчої влади та головни м (провідним) органом у систем і центральних органів викона вчої влади з питань забезпеч ення реалізації державної по літики в електроенергетично му, ядерно-промисловому, вугі льно-промисловому та нафтога зовому комплексах.

Національна енергетична к омпанія «Укренерго»Міністе рства палива та енергетики У країни - державне підприємс тво, що здійснює централізов ане диспетчерське управлінн я об' єднаною енергетичною с истемою України, підрозділом якої в південному регіоні є в ідокремлений підрозділ «Дер женергонагляд у Південному р егіоні». Відокремлений підро зділ «Держенергонагляд у Пів денному регіоні»здійснює св ою діяльність відповідно до «Положення про відокремлени й підрозділ «Держенергонагл яд у Південному регіоні»та н а підставі довіреності, яку в идає ДП «Національна енерге тична компанія «Укренерго».

Згідно ст. 9 Закону України « Про електроенергетику»держ авний нагляд в електроенерге тиці здійснюють Державна інс пекція з експлуатації електр ичних станцій і мереж та Держ авна інспекція з енергетично го нагляду за режимами спожи вання електричної та теплово ї енергії у порядку, встановл еному Кабінетом Міністрів Ук раїни, та інші органи, визначе ні законодавством України. Д ержавні інспектори з експлуа тації електричних станцій і мереж мають право, зокрема, за стосовувати у встановленому законодавством України поря дку санкції до підприємств, о б'єкти електроенергетики яки х підключені до об'єднаної ен ергетичної системи України, за порушення законодавства п ро електроенергетику з питан ь, що належать до їх компетенц ії. Державні інспектори з ене ргетичного нагляду за режима ми споживання електричної та теплової енергії мають прав о, зокрема, давати споживачам та суб'єктам електроенергет ики обов'язкові для виконанн я приписи про усунення поруш ень нормативно-правових акті в; застосовувати в установле ному законодавством України порядку санкції до суб'єктів господарської діяльності за порушення нормативно-правов их актів та складати протоко ли про адміністративні право порушення.

В період з 07.12.2009 року по 09.12.2009 ро ку Державною інспекцією з ен ергетичного нагляду за режим ами споживання електричної і теплової енергії в Одеській області на енергетичному об ' єкті - ЖБТ «ТЕМП»- в присутно сті начальника експлуатацій ного відділу ОСОБА_3 прове дено планове обстеження з пи тань технічного стану, орган ізації експлуатації електро установок та режимів спожива ння електричної енергії спож ивача з обслуговування та ек сплуатації житлового фонду ( ТЕС-4).

За результатами обстеженн я складено акт № 05/10-1569 від 09.12.2009 рок у, в якому зазначено невикона ння вимог законодавства суб' єктом господарювання, а саме пункту 5.2.19, 5.2.20, 5.2.17, 5.1.3, 6.3.13, 6.3.20, 6.3.33, 6.3.21, 6.7.7, 6.7. 4, 6.5.19, 6.3.25, 6.13.1, 5.3.12, 5.3.5, 5.3.2, 5.5.5 Правил техні чної експлуатації електроус тановок споживачів та Правил улаштування електроустанов ок (2006) Розділ І, Глава 1.7, 4.1, 4.2. Зазна чений акт підписано уповнова женою особою - начальником е ксплуатаційного відділу О СОБА_3 та головою правління ЖБТ «ТЕМП»Віціховським С.А . без зауважень. (а.с. 19-23).

На підставі акту обстеженн я від 09.12.2009 року, Державною інсп екцією з енергетичного нагля ду за режимами споживання ел ектричної і теплової енергії в Одеській області було вине сено припис голові правління ЖБТ «ТЕМП»Віціховському С .А. від 09.12.2009 року № 05/10-1569 про здій снення заходів щодо усунення виявлених під час обстеженн я порушень чинного законодав ства, який було отримано відп овідачем (а.с. 15-18).

Згідно ст. 27 Закону України «Про електроенергетику»суб 'єкти господарської діяльнос ті несуть відповідальність з а правопорушення в електроен ергетиці, зокрема за ухиленн я від виконання або несвоєча сне виконання рішень чи прип исів Державної інспекції з е нергетичного нагляду за режи мами споживання електричної та теплової енергії.

Згідно п. 2 Положення про пор ядок накладення на суб'єктів господарської діяльності шт рафів за порушення законодав ства про електроенергетику, затвердженого постановою Ка бінету Міністрів України від 21 липня 1999 року № 1312, за порушенн я законодавства про електрое нергетику на суб'єктів госпо дарської діяльності наклада ються штрафи за: ухилення від виконання або несвоєчасне в иконання рішень чи приписів Національної комісії регулю вання електроенергетики, Дер жавної інспекції з експлуата ції електричних станцій і ме реж, Державної інспекції з ен ергетичного нагляду за режим ами споживання електричної т а теплової енергії та поруше ння умов ліцензій.

Пунктом 10 Положення № 1312 пере дбачено, що суб' єкт господа рювання сплачує штраф за пор ушення законодавства в галуз і електроенергетики протяго м 30 днів з дня прийняття поста нови (розпорядження) про його накладення, а за порушення за конодавства у сфері теплопос тачання - у 15-денний строк з д ня прийняття постанови (розп орядження) про його накладен ня. У разі несплати штрафу у за значений термін він стягуєть ся в судовому порядку.

В період з 12.04.2010 року по 13.04.2010 ро ку державним інспектором з е нергетичного нагляду Пере вознюком О.П. проведено поз апланову перевірку виконанн я ЖБТ «ТЕМП»вимог припису ві д 09.12.2009 року № 05/10-1569, за результатам и якої 13.04.2010 року Державною інсп екцією з енергетичного нагля ду за режимами споживання ел ектричної і теплової енергії в Одеській області складено акт перевірки № 05/10-0026, яким вста новлено часткове невиконанн я позивачем вимог припису ві д 09.12.2009 року № 05/10-1569 (а.с. 10-12).

На підставі вказаного акту перевірки, 31.05.2010 року старшим д ержавним інспектором з енерг етичного нагляду в Одеській області Плющ А.В. винесен о постанову №05/10-0026 про накладен ня штрафу на ЖБТ «ТМП»за пору шення законодавства про елек троенергетику у сумі 5100 гриве нь, а саме за ухилення від вико нання вимог пунктів 1, 2, 4-22 припи су від 09.12.2009 року № 05/10-1569 (а.с. 7).

Вказана постанова відпов ідачем була оскаржена до Оде ського окружного адміністра тивного суду.

Постановою Одеського окру жного адміністративного суд у від 10.08.2011 року по справі № 2а-7292/10/1 570 за позовом житлово-будівель ного товариства «ТЕМП»до Дер жавної інспекції з енергетич ного нагляду за режимами спо живання електричної і теплов ої енергії в Одеській област і про визнання постанови нед ійсною, встановлено, що Держа вна інспекція з енергетичног о нагляду за режимами спожив ання електричної і теплової енергії в Одеській області в инесла постанову № 05/10-0026 від 31.05.2 010 року про накладання на ЖБТ « ТЕПМ»штрафу у розмірі 5 100,00 грн . в межах своїх повноважень т а у відповідності до вимог чи нного законодавства, а тому в задоволенні позовних вимог ЖБТ «ТЕМП» було відмовлено в повному обсязі. Обставини, на які посилався представник в ідповідача, заперечуючи прот и задоволення позовних вимог в адміністративній справі № 2а-11706/10/1570 були предметом дослідж ення Одеського окружного адм іністративного суду під час розгляду адміністративної с прави № 2а-7292/10/1570.

Постанова Одеського окруж ного адміністративного суду від 10.08.2011 року по справі 2а-7292/10/1570 н абрала законної сили 19.09.2011 року .

Згідно ч. 1 ст. 71 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та зап еречення.

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 72 К АС України, обставини, встано влені судовим рішенням в адм іністративній, цивільній або господарській справі, що наб рало законної сили, не доказу ються при розгляді інших спр ав, у яких беруть участь ті сам і особи або особа, щодо якої вс тановлено ці обставини.

Враховуючи те, що постано ву Державної інспекції з ене ргетичного нагляду за режима ми споживання електричної і теплової енергії в Одеській області № 05/10-0026 від 31.05.2010 року виз нано судом правомірною, а на ч ас розгляду адміністративно ї справи № 2а-11706/10/1570 штраф у розмі рі 5 100,00 грн., застосований до ві дповідача цією постановою не сплачений, суд вважає позовн і вимоги заступника прокурор а Київського району міста Од еси законними, обґрунтованим и та такими, що підлягають за доволенню у повному обсязі.

Керуючись ст.ст. 2, 7-14, 69-71, 86, 122, 158 -163, 183-3, 186, 254 КАС України, суд,-

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративн ий позов заступника прокурор а Київського району міста Од еси в інтересах державного п ідприємства «Національна ен ергетична компанія «Укренер го» до житлово-будівельного товариства «ТЕМП» про стягне ння штрафних санкцій у розмі рі 5 100,00 грн. - задовольнити у по вному обсязі.

Стягнути з житлово-будівел ьного товариства «ТЕМП» (іде нтифікаційний код 20924249) штраф у розмірі 5 100,00 грн. (п' ять тисяч сто гривень) на р/р 31117106700002 в ГУДКУ в Одеській області, МФО 828011, оде ржувач - ГУДКУ в Одеській об ласті, код ЄДРПОУ 23213460.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку ш ляхом подачі в Одеський окру жний адміністративний суд ап еляційної скарги на постанов у суду протягом десяти днів з дня її проголошення, а у разі застосування судом частини т ретьої статті 160 КАС України - з дня отримання копії постано ви. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особ ою, яка її подає, до Одеського апеляційного адміністратив ного суду.

Постанова набирає законн ої сили після закінчення стр оку подання апеляційної скар ги на постанову, встановлено го статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.

Повний текст постанови виг отовлений та підписаний судд ею 08 листопада 2011 року.

Суддядпис/ Білостоцький О.В .

08 листопада 2011 року

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.11.2011
Оприлюднено07.12.2011
Номер документу19471992
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —11706/10/1570

Ухвала від 29.03.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Білостоцький О. В.

Ухвала від 10.12.2010

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Білостоцький О. В.

Ухвала від 02.11.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Білостоцький О. В.

Ухвала від 01.02.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Білостоцький О. В.

Постанова від 08.11.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Білостоцький О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні