Ухвала
від 19.10.2011 по справі 2-а-5340/10/1470
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ А ДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

19 жовтня 2011 р. Справа № 2-а-5340/10/1470

Категорія: Головуючий в 1 інстанції:

Одеський апеляційний ад міністративний суд у складі колегії:

головуючого - Яковл єва О.В.,

суддів - Бойк а А.В., Романішина В.Л.,

за участю секретаря - Обозної Т.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляцій ну скаргу Спеціалізованої де ржавної податкової інспекці ї по роботі з великими платни ками податку у м. Миколаєві на постанову Миколаївськ ого окружного адміністратив ного суду від 10 грудня 2010 року, у справі за адміністративним позовом Товариства з обмежен ою відповідальністю «Микола ївський глиноземний завод»д о Спеціалізованої державної податкової інспекції по роб оті з великими платниками по датку у м. Миколаєві про визна ння протиправним та скасу вання податкового повідомле ння-рішення,-

В С Т А Н О В И В :

Позивач звернувся до с уду з позовом в якому ставить вимоги до Спеціалізованої д ержавної податкової інспекц ії по роботі з великими платн иками податку у м. Миколаєві п ро визнання протиправним та скасування податкового пов ідомлення-рішення від 17.11.2006р. № 00000736/0.

Вимоги обґрунтовано тим, що в результаті проведеної пер евірки, що зафіксовано актом № 44/36-000/33133003 від 13.11.2006 р. про результа ти виїзної планової перевірк и ТОВ «Миколаївський глинозе мний завод» з питань дотрима ння вимог податкового, валют ного та іншого законодавства , за період з 01.07.2004 р. по 30.06.2006 р., вста новлено порушення п.1.8 ст.1, пп.7.4. 1 п.7.4, пп. 7.7.1, пп.772 п.7.7 ст. 7 Закону Укр аїни «Про податок на додану в артість», в результаті чого з авищено суму бюджетного відш кодування, у сумі 15 459 901,02 грн., в т ому числі по періодах: лютий 2006 р.- 1 966 152 грн., березень 2006 р. - 7 175 4 10 грн., травень 2006 р. - 6 318 339 грн.

Порушення полягає у тому, що між ТОВ «МГЗ» та ТОВ « БІТімпекс- Ойл» укладено д оговір від 21.12.2005 р. № 21-12-05 на постач ання природного газу у 2006 р., у з агальному обсязі 6 000 000 000 куб мет рів. Постачальником ТОВ «БІТ імпекс- Ойл» є ТОВ «Енергото рг»(який також є посереднико м, та отримав газ від ТОВ «Гео пошук», яке має ознаки «фікти вності» - не знаходиться за мі сцезнаходженням згідно уста новчих документів) та ТОВ «АЛ С», (яке має ознаки фіктивност і - не знаходиться за місцезна ходженням згідно установчих документів), в зв' язку з чим неможливо встановити фактич ну сплату та надходження зая влених сум податку на додану вартість до бюджетного відш кодування, у розмірі 15 459 901,02 грн .

Вважає, що порушення подат кового законодавства з боку позивача відсутнє, так як ост аннім підтверджено документ ально законність проведеної господарської операції, а по рушення податкового законод авства з боку контрагентів н е впливає на суть правовідно син між сторонами.

Постановою Миколаївського окружного адміністративног о суду від 10 грудня 2010 року позо в задоволено.

Не погоджуючись з прийня тим судовим рішенням Спеці алізованою державною податк овою інспекцією по роботі з в еликими платниками податку у м. Миколаєві подано апеля ційну скаргу, з якої вбачаєть ся про порушення судом першо ї інстанції норм матеріально го права, а саме право на бюдж етне відшкодування виникає п ри фактичній надмірній сплат і ПДВ, а не факту існування зоб ов' язання по сплаті податку в ціні товару. Відсутність до стовірних даних про сплату п одатку контрагентами є підст авою вважати про нікчемність укладених угод.

Просить скасувати рішення суду першої інстанції та вин ести нову постанову, якою в з адоволенні позову відмовити .

Розглянувши матеріали сп рави, вивчивши доводи апеляц ійної скарги та перевіривши правильність застосування с удом першої інстанції норм м атеріального та процесуальн ого права, судова колегія при ходить до висновку про необх ідність залишення апеляційн ої скарги без задоволення, а с удового рішення без змін.

Судом встановлено, що акто м № 44/36-000/33133003 від 13.11.2006 р. про результ ати виїзної планової перевір ки ТОВ «Миколаївський глиноз емний завод» з питань дотрим ання вимог податкового, валю тного та іншого законодавств а, за період з 01.07.2004 р. по 30.06.2006 р., вст ановлено порушення п.1.8 ст.1, пп. 7.4.1 п.7.4, пп. 7.7.1, пп.7.7.2 п.7.7 ст. 7 Закону Ук раїни «Про податок на додану вартість», в результаті чого завищено суму бюджетного ві дшкодування, у сумі 15 459 901,02 грн., в тому числі по періодах: лютий 2006 р.- 1 966 152 грн., березень 2006 р. - 7 175 410 грн., травень 2006 р. - 6 318 339 грн.

В ході перевірки встановле но, що між ТОВ «МГЗ»та ТОВ «БІТ імпекс- Ойл» укладено догов ір від 21.12.2005 р. № 21-12-05 на постачання природного газу у 2006 р., у загал ьному обсязі 6 000 000 000 куб метрів. ТОВ «БІТімпекс- Ойл» є посер едником. Постачальником ТОВ «БІТімпекс- Ойл» є ТОВ «Ене рготорг» (який також є посере дником, та отримав газ від ТО В «Геопошук», яке має ознаки « фіктивності»- не знаходиться за місцезнаходженням згідно установчих документів) та ТО В «АЛС», (яке має ознаки фіктив ності - не знаходиться за місц езнаходженням, згідно устано вчих документів), в зв' язку з чим неможливо встановити фа ктичну сплату та надходження заявлених сум податку на дод ану вартість до бюджетного в ідшкодування у розмірі 15 459 901,02 г рн.

На підставі акта перевірки відповідачем прийнято подат кове повідомлення-рішення № 00000736/0 від 17.11.2006 р., відповідно до пі дпункту «б»п.4.2.2 ст. 4 Закону Укр аїни «Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами», п орушення підпункту п.п.3.1.1 п.3.1 ст .3,п.4.2 ст. 4, п.п.7.4.1 п.7.4, п.п.7.7.1, п.п. 7.7.2 п.п. 7.7. ст. 7 Закону України «Про пода ток на додану вартість», яким позивачу зменшено суму бюдж етного відшкодування з подат ку на додану вартість у розмі рі 15 459 901,02 грн.

За результатом встановлен их обставин, суд першої інста нції прийшов до висновку про необхідність задоволення по зовних вимог, з чим погоджуєт ься судова колегія з огляду н а наступне.

Пунктами 1.7, 1.8 статті 1 Закону України «Про податок на додану вартість», встанов лено, що податковий кредит - це сума, на яку платник податк у має право зменшити податко ве зобов' язання звітного пе ріоду, а бюджетне відшкодува ння - це сума, що підлягає пов ерненню платнику податку з б юджету у зв' язку з надмірно ю сплатою податку у випадках , визначених цим Законом.

Відповідно до підпунк ту 7.4.1 пункту 7.4 статті 7 Закону У країни «Про податок на додан у вартість», податковий кред ит звітного періоду визначає ться виходячи із договірної (контрактної) вартості товар ів (послуг), але не вище рівня з вичайних цін, у разі якщо дого вірна ціна на такі товари (пос луги) відрізняється більше н іж на 20 відсотків від звичайно ї ціни на такі товари (послуги ), та складається із сум податк ів, нарахованих (сплачених) пл атником податку за ставкою, в становленою пунктом 6.1 статті 6 та статтею 81 цього Закону, про тягом такого звітного період у у зв' язку з:

- придбанням або виготовлен ням товарів (у тому числі при ї х імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в о податковуваних операціях у м ежах господарської діяльнос ті платника податку;

- придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фонді в (основних засобів, у тому чис лі інших необоротних матеріа льних активів та незавершени х капітальних інвестицій в н еоборотні капітальні активи ), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використан ня у виробництві та/або поста вці товарів (послуг) для опода тковуваних операцій у межах господарської діяльності пл атника податку.

Пункт 1.3 статті 1 Закону У країни «Про податок на додан у вартість», визначає платни ка податку як особу, яка згідн о з цим Законом зобов' язана здійснювати утримання та вн есення до бюджету податку, що сплачується покупцем, або ос обу, яка імпортує товари на ми тну територію України.

Відповідно з підпункт у 7.2.1 пункту 7.2, підпунктів 7.4.1, 7.4.5 пу нкту 7.4, підпункту 7.5.1 пункту 7.5, пі дпункту 7.7.1, підпункту 7.7.2 пункту 7.2 статті 7 вищевказаного зако ну, позивач виконав обов' яз кові умови для виникнення пр ава платника податку на бюдж етне відшкодування:

- податковий кредит сформов аний на підставі належним чи ном оформлених податкових на кладних за фактично придбани й товар з метою його подальшо го використання в оподаткову ваних операціях у межах госп одарської діяльності;

- позивач сплатив на користь постачальників товар з урах уванням суми ПДВ, яка заявлен а ним в подальшому до відшкод ування;

- позивач відповідно до зако ну мав належним чином оформл ені декларації з ПДВ та заяву про повернення сум бюджетно го відшкодування.

Позивач підтвердив товарність операції, так як н адав акти приймання-передачі (а.с.44-49), що підтверджують отрим ання позивачем товару, який н им використовувався в господ арської діяльності та акти з вірки взаєморозрахунків, які свідчать, що отриманий товар позивачем оплачено.

Як зазначає відпові дач в Акті перевірки, підстав ою для зменшення позивачу бю джетного відшкодування стал а наявність у ланцюгу постач ання суб' єктів підприємниц ької діяльності з ознаками “ фіктивності”, які не знаходи лись за своїми юридичними ад ресами.

Судова колегія звер тає увагу на те, що ЗУ «Про под аток на додану вартість» не с тавить в залежність отриманн я бюджетного відшкодування п латником податків від податк ового обліку (стану) інших осі б і фактичної сплати контраг ентами податку до бюджету. Пи тания відшкодування ПДВ поши рюється тільки на окремо взя того платника податків і не с тавить цей факт у залежність від розрахунків з бюджетом т ретіх осіб. Якщо контрагент н е виконав свого зобов'язання по сплаті податку до бюджету , то це тягне відповідальніст ь та негативні наслідки саме щодо цієї особи. Зазначена об ставина не є підставою для по збавлення платника податку п рава на відшкодування податк у на додану вартість у разі, як що останній виконав весь пер елік умов, щодо отримання так ого відшкодування та має нал ежні підтвердження розміру с вого податкового кредиту. Та кої позиції додержується й В ищий адміністративний суд Ук раїни (інформаційний лист ВА СУ від 20.07.2010 року №1112/11/13-10 «Проблем ні питання застосування зако нодавства у справах за участ ю органів державної податков ої служби»).

Враховуючи вищевикла дене, судова колегія робить в исновок, що договори укладен і між позивачем та ТОВ «БІТім пекс- Ойл» спрямовані на реа льне настання наслідків та в иконані сторонами в повному обсязі, а той факт, що ТОВ «Гео пошук» та ТОВ «АЛС» не знаход яться за юридичними адресами не може мати негативних насл ідків для позивача у вигляді зменшення суми бюджетного в ідшкодування.

В своїй апеляційній ск арзі, відповідач також вказу є на те, що реалізація газу пос тачальником позивача ТОВ «Бі тімпекс-Ойл», повинна здійсн юватись із застосуванням нул ьової ставки податку на дода ну вартість відповідно до ст .8 ЗУ “Про державний бюджет на 200 рік”.

Судова колегія не пого джується з такими твердження м з огляду на наступне.

Судом апеляційної інс танції встановлено, що догов ором постачання природного г азу № 21-12-05 від 21.12.2005 р., укладеного м іж ТОВ «БІТімпекс-Ойл» (поста чальник) та ТОВ «Миколаївськ ий глиноземний завод» (покуп ець) передбачено п.1.1, що постач альник протягом 2006 р. передає у власність покупця природний газ в обсязі, що складає до 600 000 000 куб. метрів, а покупець прий має газ та сплачує за нього об умовлену сторонами грошову с уму. Відповідно до п.3.1 ціна за 1 00 куб. метрів газу, що підлягає передачі Постачальником Пок упцю в 2006 р. та порядок розрахун ків визначається сторонами в строк до 20 числа місяця перед уючого місяцю поставки газу, про що вони укладають Додатк ову Угоду до даного Договору . Додатковою угодою № 1 від 21.12.2005 р . передбачено п.1 ціна 100 куб. мет рів газу, що передається Пост ачальником Покупцю в січні 2006 р. встановлена в розмірі 488 грн . ( в т.ч. 81,33 грн. ПДВ).

Ліцензія АА № 867337 від 08.09.2004 р. за № 905 видана ТОВ «Бітімпекс -Ойл», м. Київ, код 32776157 на постача ння природного газу за нерег ульованим тарифом.

Відповідно до статті 8 З акону України «Про Державний бюджет на 2006 р.» від 20.12.2005 р. за № 3235 у 2006 р. - операції з ввезення прир одного газу на митну територ ію України відповідно до зов нішньоекономічних контракт ів, укладених на виконання мі жнародних договорів України , звільняються від обкладанн я податком на додану вартіст ь, а операції з продажу такого газу, крім операцій з його про дажу для населення, бюджетни х установ та інших споживачі в, що не є платниками цього под атку, оподатковується за нул ьовою ставкою податку на дод ану вартість.

Постановою Кабінету М іністрів України від 27.12.2001 р. № 172 9 «Про забезпечення споживач ів природним газом» встановл ено п.3, що в 2006 р. природний газ, в везений на митну територію У країни за зовнішньоекономіч ними контрактами, укладеними на виконання міжнародних до говорів України, та оформлен ий митними органами в режимі випуску у вільний обіг із зві льненням від обкладення пода тком на додану вартість, реал ізується Національною акціо нерною компанією «Нафтогаз У країни», дочірньою компанією «Газ України» та дочірнім пі дприємством «Газ-тепло», а та кож суб' єктами господарюва ння, що мають ліцензію на пров адження господарської діяль ності з постачання природног о газу за врегульованим тари фом , із застосуванням нульов ої ставки податку на додану в артість (крім постачання нас еленню, бюджетним установам та іншим споживачам, які не є п латниками зазначеного подат ку), за наявності договорів на таке придбання із зазначенн ям, кому належить поставлени й газ, договорів на власну пос тавку такого газу з обов' яз ковим зазначенням, кому нале жить поставлений газ, та інди відуального податкового ном ера споживача- платника под атку на додану вартість; вант ажосупровідних документів (т оваротранспортних накладни х і податкових накладних, акт ів приймання-передачі), в яких обов' язково зазначається к ому належить поставлений газ , суб' єкт господарювання та його індивідуальний податко вий номер платника податку н а додану вартість.

Таким чином, судова колегі я робить висновок, що контраг ент позивача ТОВ «Бітімпекс- Ойл» не відноситься до осіб з азначених в п.3 Постанови Кабі нету Міністрів України від 27.1 2.2001 р. № 1729 «Про забезпечення спо живачів природним газом», ос кільки має ліцензію на поста чання природного газу за нер егульованим тарифом, а тому п озивач правомірно сплатив пр одавцю податок на додану вар тість за ставкою 20% при придба нні природного газу.

Враховуючи вищевикладен е, колегія вважає, що суд першо ї інстанції порушень матеріа льного і процесуального прав а при вирішенні справи не доп устив, а наведені в скарзі дов оди правильність висновків с уду не спростовують.

Керуючись ст.ст.185, 196, 198, 200, 205, 206, 254, с уд -

У Х В А Л И В:

Апеляційну скаргу Спеці алізованої державної податк ової інспекції по роботі з ве ликими платниками податку у м. Миколаєві залишити без зад оволення, а постанову Одеськ ого окружного адміністратив ного суду від 10 грудня 2010 року - без змін.

Ухвала апеляційного суду н абирає законної сили з момен ту проголошення але може бут и оскаржена в касаційному по рядку до Вищого адміністрати вного суду України протягом двадцяти днів з дня набрання законної сили судовим рішен ням апеляційного суду.

Головуючий О.В. Яковлєв

Судді А.В. Бойко

В.Л. Романішин

СудОдеський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.10.2011
Оприлюднено06.12.2011
Номер документу19498941
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-5340/10/1470

Ухвала від 04.04.2011

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Ухвала від 12.03.2011

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Ухвала від 12.03.2011

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Ухвала від 01.04.2011

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Ухвала від 01.04.2011

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Ухвала від 19.10.2011

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні