Постанова
від 14.09.2006 по справі 7/404-а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

7/404-А

 

ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  міста КИЄВА01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б     тел.230-31-34

 

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ  УКРАЇНИ

14.09.2006р.м.Київ№ 7/404-А

13 год 14 хв

За позовомУрядового органу державного управління –Державна інспекція з енергозбереження

ДоДочірньої компанії «Укргазвидобування»Національної акціонерної компанії «Нафтогаз України»

Простягнення підвищеної плати за нераціональне використання газу та інших паливно –енергетичних ресурсів

                                                                                                                     Суддя  М.М. Якименко

                                                                                 Секретар судового засідання Проніна М.О.

В судових засіданнях приймали участь представники сторін:

Від позивача               Качалов Е.Г., Лисенко І.І. представники по довіреності

Від відповідача           Балабанов Г.Л. представник по довіреності

          

          ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Позивач звернувся до Господарського суду міста Києва з позовною заявою до Відповідача про стягнення підвищеної плати за нераціональне використання газу та інших паливно –енергетичних ресурсів у розмірі 49 148, 00 грн.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 11 серпня 2006р. провадження у справі було відкрито.

Позовні вимоги мотивовані тим, що під час комплексної перевірки використання паливно-енергетичних ресурсів Управління з переробки газу та газового конденсату ДК   "Укргазвидобування"   НАК   "Нафтогаз   України" територіальним управлінням Державної інспекції з енергозбереження по Полтавській області 01 липня 2005 року було встановлено факт безгосподарного використання паливно - енергетичних ресурсів з систематичним перевищенням стандартизованих енергетичних рівнів та порушення інших вимог раціонального використання та ощадливого витрачання паливно-енергетичних ресурсів, що відповідно до Закону України "Про енергозбереження" є порушенням законодавства, яке тягне за собою передбачену законодавством відповідальність. Так в підтвердження факту нераціонального використання паливно-енергетичних ресурсів був складений акт № 18-16/пп-2005 від 01 липня 2005 року. До акту комплексної перевірки використання ПЕР доданий припис "про розроблення заходів по усуненню виявлених недоліків" від 04.07.2006 року, а також Постанова про застосування підвищеної плати за нераціональне використання газу та інших паливно-енергетичних ресурсів від 4.07.2005 року за № 2-05.

Відповідач проти задоволення позовних вимог заперечує, свої заперечення виклав у відзиві на позовну заяву.

Розглянувши подані учасниками процесу матеріали, заслухавши пояснення представників сторін та з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення сторін, оцінивши докази у їх сукупності, Господарський суд міста Києва

                                              ВСТАНОВИВ:

Структурною одиницею урядового органу державного управління Державної інспекції з енергозбереження –територіальним управлінням Державної інспекції з енергозбереження у Полтавській області під час комплексної перевірки використання паливно –енергетичних ресурсів на Управлінні з переробки газу та газового конденсату ДК «Укргазвидобування»НАК «Нафтогаз України»1 червня 2005 року встановлено факти безгосподарного використання паливно –енергетичних рівнів та порушення інших вимог раціонального використання та ощадливого витрачання паливно – енергетичних ресурсів. Встановлені факти нераціонального (неефективного) використання паливно –енергетичних ресурсів зафіксовані в акті № 18-16/пп.-2005 від 01 червня 2005 року комплексної перевірки. У відповідності до вказаного акту перевитрати електричної енергії внаслідок низького значення коефіцієнта потужності складають 98100 кВт.год./рік.

Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку про безпідставність позовних вимог виходячи з наступного.

У відповідності до Наказу Державного комітету України з енергозбереження "Про     затвердження     Порядку     проведення     перевірок ефективності використання паливно-енергетичних ресурсів на підприємствах, в установах та організаціях та усунення фактів їх неефективного використання" за № 064 від 04.08.2000 року зареєстрованого  в  Міністерстві  юстиції  України 25.09.2000 року за № 653/4874, за результатами перевірки визначаються обсяги нераціонального   використання   енергоресурсів   та   складається   акт.

 У   разі виявлення порушень з питань енергозбереження складається припис, який є обов'язковий для виконання підприємством. Рішення про сплату підвищеної плати за неефективне використання енергоресурсів приймається відповідно до Законодавства  України  на  підставі  акта  перевірки  підприємства,  складеного інспектором і оформлюється постановою про сплату підвищеної плати. Плата визначається згідно з Постановою Кабінету міністрів від 02.09.1993 року за № 699 "Про   заходи    щодо    ефективного   використання   газу   та   інших   паливно-енергетичних ресурсів в народному господарстві", де зазначено, що споживач сплачує за річний обсяг перевитрат газу та інших паливно-енергетичних ресурсів у двократному розмірі встановленої на них ціну, якщо перевитрата газу та інших паливно-енергетичних     ресурсів     викликані     недодержанням     технологічної дисципліни.

Позивачем було застосовано подвійну плату за 98100 кВт год.  електричної енергії у розмірі 49148,00 грн. Відповідно до Загального положення   про   порядок   нормування питомих  витрат  паливно - енергетичних ресурсів у суспільному виробництві затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України  15.07.1997 року за № 786,  нормування питомих витрат паливно-енергетичних ресурсів   у   суспільному   виробництві   України здійснюється з метою раціонального   використання   та   економії   паливно-енергетичних ресурсів і є основою для застосування економічних санкцій за їх нераціональне   використання   та   запровадження   економічних   механізмів стимулювання енергозбереження. Що також передбачено пунктом є. ст.  11 Закону України "Про енергозбереження" (економічні заходи для забезпечення енергозбереження).   Положенням   про   порядок   нормування   питомих   витрат паливно-енергетичних ресурсів у суспільному виробництві визначено, що вони є основою   для   застосування   санкцій   (штрафів).  

Постановою за № 2-05 про застосування підвищеної плати за нераціональне використання газу та інших паливно - енергетичних ресурсів від 04.07.2005 року встановлено,   що  підвищена  плата повинна бути сплачена протягом трьох днів з дня отримання даної постанови на рахунок "адміністративні штрафи та інші санкції".

Виходити зі змісту ст. 230 Господарського кодексу України штрафною санкцією визнаються господарські санкції у вигляді грошової суми (неустойка, штраф, пеня), яку учасник господарських відносин зобов'язаний сплатити у разі порушення ним правил здійснення господарської діяльності, невиконання або неналежного виконання господарського зобов'язання. Відповідно до ст. 223 Господарського кодексу України, строки реалізації господарсько-правової відповідальності. При реалізації в судовому порядку відповідальності за правопорушення у сфері господарювання застосовується загальний та скорочений строк позовної давності, передбачений Цивільним кодексом України, якщо інше не встановлено цим кодексом.

До даних правовідносин слід застосувати строки передбачені ст. 258 Цивільного кодексу України, у відповідності до п. 2 ст. 258 Цивільного кодексу України позовна давність в один рік застосовується, зокрема, до вимог про стягнення неустойки, штрафу, пені.

Враховуючі те, що позовна заява датована 04.08.2006 року, а постанова про застосування підвищеної плати за нераціональне використання газу та інших паливно-енергетичних ресурсів датована 04.07.2005 року, тобто через рік і місяць, позивачем пропущено строк позовної давності для звернення до суду.

Таким чином, суд дійшов висновку, що позовні вимоги, щодо стягнення з відповідача стягнення підвищеної плати за нераціональне використання газу та інших паливно –енергетичних ресурсів у розмірі 49 148, 00 грн. не підлягають задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 100, 160-164, п. 6 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1.В позові відмовити повністю.

                    

          Дана постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження або апеляційної скарги в порядку, встановленому ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України. Дана постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку та в строки, встановлені ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя

                                      М.М. Якименко

                                           

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення14.09.2006
Оприлюднено23.08.2007
Номер документу195795
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —7/404-а

Ухвала від 21.05.2013

Господарське

Господарський суд міста Києва

Якименко М.М.

Ухвала від 28.03.2013

Господарське

Господарський суд міста Києва

Якименко М.М.

Постанова від 14.09.2006

Господарське

Господарський суд міста Києва

Якименко М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні