ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 серпня 2011 р. Справа № 2а/0270/2802/11
Вінницький окружний адміністративний суд в складі:
Головуючого судді: Дончика Віталія Володимировича,
при секретарі судового засідання: Павліченко А.В.,
за участю: представника позивача –Грабара С.А., представника третьої особи –Онищука А.Г.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Могилів-Подільської об'єднаної державної податкової інспекції (далі - Могилів-Подільська ОДПІ) до Приватного підприємства "Тірас-сім" (далі - ПП "Тірас-сім"), третя особа, яка не заявляє самостійні вимоги на предмет спору, на стороні позивача Державний реєстратор Могилів-Подільської районної державної адміністрації Вінницької області про визнання недійсними установчих (реєстраційних) документів
в с т а н о в и в :
У червні 2011 року Могилів-Подільська ОДПІ звернулась в суд з позовом до ПП "Тірас-сім" про визнання недійсними установчих (реєстраційних) документів.
Зазначали, що засновником відповідача є ОСОБА_4, згідно пояснень якого, наданих працівникам податкової міліції, він не має ніякого відношення до даного підприємства, ніхто з третіх осіб до нього не звертався з пропозицією зареєструвати на його ім'я підприємство, ніяких документів, зокрема статуту, протоколу засновників не підписував. Крім того, згідно пояснень ОСОБА_4, фінансово-господарською діяльністю від імені ПП "Тірас-Сім" він не займався, внесків в статутний фонд не здійснював, печатки підприємства в нього не було, банківських рахунків не відкривав. Дані обставини, у відповідності до статті 55-1 Господарського кодексу України, є підставою для визнання реєстраційних документів недійсними, в зв'язку з чим позивач просив задовольнити позов та визнати недійсними реєстраційні документи ПП "Тірас-сім" (код ЄДРПОУ 36188034).
В судовому засіданні представник позивач, посилаючись на обставини викладені в позовній заяві підтримав позовні вимоги та просив їх задовольнити.
Представник відповідача в судове засідання повторно не з'явився, про час, місце та дату розгляду справи повідомлявся належним чином, за адресою зазначеною в ЄДРПОУ, проте конверти з судовими повістками повертались до суд з відміткою "Відмова адресата". За вказаних обставин, у відповідності до частини 11 статті 35 КАС України, відповідач повідомлений належним чином.
Державний реєстратор Могилів-Подільської районної державної адміністрації в судовому засіданні, вказував, що під час реєстрації новоствореної юридичної особи (ПП "Тірас-сім") державним реєстратором були перевірені на відповідність документи подані для державної реєстрації вимогам Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців". Оскільки всі вони відповідали вимогам вказаного закону, в державного реєстратора підстав для відмови у реєстрації підприємства не було. Щодо вирішення справи поклався на розсуд суду.
Суд, вислухавши пояснення позивача, думку третьої особи, вивчивши матеріали адміністративної справи, оцінивши докази в їх сукупності, дійшов до висновку, що в задоволенні позову слід відмовити з огляду на наступне.
Судом встановлено, що згідно свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи ПП "Тірас-сім", код ЄДРПОУ 36188034, зареєстровано Могилів-Подільської районною державною адміністрацією Вінницької області 16.03.2009 року, місцезнаходження юридичної особи 24026, Вінницька обл., Могилів-Подільський район, с. Серебрія, вул. Партизанська, 82.
Згідно матеріалів реєстраційної справи ПП "Тірас-сім" рішенням власника ПП "Тірас-сім" № 1 від 7.02.2009 року, ОСОБА_4, вирішено:
1. Створити приватне підприємство "Тірас-сім" за адресою: 24026, Вінницька обл., Могилів-Подільський р-н, с. Серебрія, вул. Партизанська, 82;
2. Затвердити Статут ПП "Тірас-сім";
3. За рахунок внеску засновника створити статутний фонд у розмірі 1 млн. грн.;
4. Повноваження керівника покласти на ОСОБА_5 та визначити його, як особу, що має право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності;
5. Відкрити рахунок ПП "Тірас-сім" в Могилів-Подільському ВАТ Ощадбанк;
6. Отримати дозвіл на виготовлення печатки згідно затвердженого зразку та, відповідно, виготовити печатку;
7. Доручити ОСОБА_6, головному бухгалтеру ПП "Тірас-сім" подати державному реєстратору Могилів-Подільської райдержадміністрації всі необхідні документи для проведення державної реєстрації ПП "Тірас-сім".
Справжність підпису перевірено приватним нотаріусом та скріплено печаткою.
16.03.2009 року ОСОБА_7, згідно опису документів, подала державному реєстратору для проведення реєстраційної дії (Державна реєстрація новоутвореної шляхом заснування юридичної особи) наступні документи:
1. Реєстраційна карка на проведення державної реєстрації юридичної особи, утвореної шляхом заснування нової юридичної особи, заповнену ОСОБА_5;
2. Рішення засновника ПП "Тірас-сім" (справжність підпису ОСОБА_4 перевірено приватним нотаріусом та скріплено печаткою);
3. Статут ПП "Тірас-сім" (справжність підпису ОСОБА_4 перевірено приватним нотаріусом та скріплено печаткою);
4. Квитанція банку.
Визначаючись щодо позовних вимог суд виходив з наступного.
Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб –підприємців регулює Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців»(далі –Закон).
Відповідно до статті 5 цього Закону визначено, що державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців проводиться державним реєстратором виключно у виконавчому комітеті міської ради міста обласного значення або у районній, районній у містах Києві та Севастополі державній адміністрації за місцезнаходженням юридичної особи або за місцем проживання фізичної особи –підприємця.
Частиною першою статті 24 цього Закону передбачено, що для проведення державної реєстрації юридичної особи засновник (засновники) або уповноважена ними особа повинні особисто подати державному реєстратору (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації юридичної особи; примірник оригіналу або нотаріально засвідчену копію рішення засновників або уповноваженого ними органу про створення юридичної особи у випадках, передбачених законом; два примірники установчих документів; документ, що засвідчує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації юридичної особи.
У відповідності до пункту 2 статті 17 Закону до відомостей, що містять в єдиному державному реєстрі, зокрема, відносяться: місцезнаходження юридичної особи, дата та номер запису про проведення державної реєстрації юридичної особи, дати та номери записів про внесення змін до нього, дата та номер запису про скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.
Згідно до частини 1 статті 27 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців»передбачено, що підставами для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи є: невідповідність відомостей, які вказані в реєстраційній картці на проведення державної реєстрації юридичної особи, відомостям, які зазначені в документах, що подані для проведення державної реєстрації юридичної особи; невідповідність установчих документів вимогам частини третьої статті 8 цього Закону; порушення порядку створення юридичної особи, який встановлено законом, зокрема: наявність обмежень на зайняття відповідних посад, встановлених законом щодо осіб, які зазначені як посадові особи органу управління юридичної особи; невідповідність відомостей про засновників (учасників) юридичної особи відомостям щодо них, які містяться в Єдиному державному реєстрі; наявність обмежень щодо вчинення засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженою ними особою юридичних дій, які встановлені абзацом четвертим частини другої статті 35 цього Закону; наявність в Єдиному державному реєстрі найменування, яке тотожне найменуванню юридичної особи, яка має намір зареєструватися; використання у найменуванні юридичної особи приватного права повного чи скороченого найменування органу державної влади або органу місцевого самоврядування, або похідних від цих найменувань, або історичного державного найменування, перелік яких встановлюється Кабінетом Міністрів України; встановлена іншими законами заборона використання у найменуванні юридичної особи певних термінів, абревіатур, похідних термінів. Відмова у проведенні державної реєстрації юридичної особи з інших підстав не допускається.
Відповідно до статей 11, 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно ст. 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об‘єктивному дослідженні.
Суд оцінюючи надані у справу докази, виходить із принципів адміністративного судочинства - змагальність, диспозитивність та офіційне з’ясування всіх обставин справи, згідно із яким розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Зокрема позивач, вказує, що наміру здійснювати підприємницьку діяльність ОСОБА_4 не мав, ніякого відношення до діяльності даного товариства також не має, реєстрація підприємства відбулась без його відома.
Проте обставини, якими позивач обґрунтовує свої вимоги не можуть бути взяті до уваги, як підстава для задоволення позову про постановлення судового рішення щодо визнання недійсними установчих документів.
Під час розгляду справи судом була досліджені оригінали документів, що були подані державному реєстратору для проведення державної реєстрації новоутвореної юридичної особи.
А тому твердження позивача, що засновник відповідача не має відношення до створення юридичної особи не знайшли свого підтвердження. Всі документи, нотаріально засвідченні, справжність підпису ОСОБА_4 перевірено. Інших доказів, на підтвердження непричетності ОСОБА_4 до реєстрації підприємства, окрім лише його пояснень, суду надано не було.
Щодо посилань позивача про відсутність у ОСОБА_4 печатки підприємства, що вказує на небажання та фактичну непричетність останнього до діяльності ПП "Тірас-Сім", суд звертає увагу на таке.
Відповідно до пункту 3.1.12 «Інструкції про порядок видачі міністерствам та іншим центральним органам виконавчої влади, підприємствам, установам, організаціям, господарським об'єднанням та громадянам дозволів на право відкриття та функціонування штемпельно-граверних майстерень, виготовлення печаток і штампів, а також порядок видачі дозволів на оформлення замовлень на виготовлення печаток і штампів, та затвердження Умов і правил провадження діяльності з відкриття та функціонування штемпельно-граверних майстерень, виготовлення печаток і штампів»затвердженої Наказом МВС України № 17 від 11.01.99 року, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28 квітня 1999 року за N 264/3557 передбачено, що у разі крадіжки, втрати печаток чи штампів керівники підприємств, установ і організацій, господарських об'єднань або громадяни зобов'язані вжити заходів задля їх розшуку, а також негайно повідомити про це органи внутрішніх справ.
Дозвіл на оформлення замовлень на виготовлення печаток і штампів замість викрадених, загублених видається на загальних підставах після подання заяви про крадіжку, втрату, а також після опублікування в пресі повідомлення про недійсність викрадених, загублених печаток і штампів.
З огляду на зазначене положення Інструкції, а також ту обставину, що ОСОБА_4 в усіх документах залишається засновником ПП "Тірас-Сім", що відповідно до статуту товариства надає йому право анулювати печатку підприємства та виготовити іншу з метою можливості подальшого припинення юридичної особи без постановлення судового рішення, а шляхом самостійного звернення до державного реєстратора.
Жодних інших доказів, які б свідчили про непричетність ОСОБА_4 до заснування і реєстрації ПП "Тірас-Сім", а також щодо протиправності дій державного реєстратора під час реєстрації підприємства, окрім пояснень засновника, позивачем в ході розгляду адміністративної справи не надано не було та судом не встановлено.
Відповідно до частини 1 статті 9 КАС України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно частини 2 статті 19 Конституції України, згідно якої орган державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.
На підставі всього вищевикладеного, суд вважає, що в позові слід відмовити.
Керуючись статтями 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, суд -
п о с т а н о в и в :
В задоволені позову відмовити.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.
Відповідно до ст. 186 КАС України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя /підпис/ Дончик Віталій Володимирович
Копія вірна:
Суддя:
Секретар:
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.08.2011 |
Оприлюднено | 14.12.2011 |
Номер документу | 19770963 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Дончик Віталій Володимирович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Дончик Віталій Володимирович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Дончик Віталій Володимирович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Дончик Віталій Володимирович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Дончик Віталій Володимирович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Дончик Віталій Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні