ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА
01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
04 листопада 2011 року № 2а-13503/11/2670
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Кротюка О.В. розглянув у письмовому провадженні адміністративну справу
за позовом
Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України
до
Товариства з обмеженою відповідальністю "Фінансова компанія "ЄС"
про
стягнення штрафних санкцій в розмірі 5100,00 грн.
Обставини справи:
До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулась Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг (далі - Держфінпослуг) з позовом до ТОВ «Фінансова компанія «ЄС»»про стягнення суми штрафу.
Відповідач письмових заперечень проти позову не надав, пояснивши в судовому засіданні, що компанія не здійснює своєї діяльності, оскільки необхідні на це кошти у неї відсутні.
З огляду на подане клопотання позивачем про розгляд справи за його відсутності, суд на підставі ч.6 ст.128 КАС України ухвалив про розгляд справи в порядку письмового провадження.
Розглянувши подані позивачем документи і матеріали, заслухавши пояснення представника відповідача, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
встановив:
Товариство з обмеженою відповідальністю „Фінансова компанія „ЄС" (далі - відповідач) набуло статусу фінансової установи шляхом внесення до Державного реєстру фінансових установ, який ведеться позивачем та є об’єктом нагляду Держфінпослуг.
Статтею 39 Закону „Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" (далі - Закон) передбачено, що у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, Держфінпослуг застосовує заходи впливу відповідно до закону.
Статтею 40 Закону визначено види заходів впливу, що застосовує Уповноважений орган за порушення законодавства, що регулює діяльність з надання фінансових послуг.
Серед них, в пункті 3 частини 1 статті 40 визначено штраф, як один із заходів впливу, що передбачений статтями 41 і 42 Закону.
Порядок застосування Держфінпослуг штрафів за порушення вимог законодавства про фінансові послуги визначено в Положенні про застосування Державною комісією з регулювання ринків фінансових послуг України заходів впливу, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 13 листопада 2003 р. № 125, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України З грудня 2003 р. за № 1115/8436 (далі - Положення). Відповідно до Положення, факти порушення законодавства про фінансові послуги виявляються посадовими особами Держфінпослуг при здійсненні нагляду за діяльністю установ, що фіксується у відповідних актах про порушення.
Держфінпослуг було проведено перевірку Відповідача. За результатами перевірки було складено акт про порушення законодавства про фінансові послуги від 06.04.2011 № 181/42/5 (далі по тексту - Акт).
За порушення Відповідачем вимог Закону, Держфінпослуг на підставі Акту було застосовано захід впливу у вигляді штрафу у розмірі 1700,00грн. накладеного постановою про накладення штрафу за порушення законодавства про фінансові послуги від 18.04.2011 № 181/42/5/4/1 -ФК (далі - Постанова).
Відповідно до резолютивної частини Постанови, Відповідача було зобов'язано повідомити Держфінпослуг про сплату штрафу та надати копії підтверджуючих документів.
20.04.2011 Відповідачу було надіслано листа (вих.№4703/42-8) щодо виконання вимог Постанови.
Відповідно до статті 5 Закону України „ Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму" (далі по тексту - Закон) передбачено, що суб'єктами державного фінансового моніторингу є Національний банк України, Міністерство фінансів України, Міністерство юстиції, України, Міністерство транспорту та зв'язку України, Міністерство економіки України, Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку, Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг України. Суб'єктами первинного фінансового моніторингу банки, страховики (перестраховики), кредитні спілки, ломбарди та інші фінансові установи.
Статтею 17 Закону передбачено, що у разі невиконання (неналежного виконання) суб'єктом первинного фінансового моніторингу вимог цього Закону та/або нормативно-правових актів, що регулюють діяльність у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, на нього в установленому законом порядку може бути накладено штраф.
Санкції до суб'єктів первинного фінансового моніторингу, передбачені статтею 17 Закону, застосовуються суб'єктами державного фінансового моніторингу, які здійснюють регулювання і нагляд за діяльністю суб'єктів первинного фінансового моніторингу, в межах їхньої компетенції.
Порядок застосування Держфінпослуг штрафів за порушення вимог законодавства про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом визначено в Порядку застосування Державною комісією з регулювання ринків фінансових послуг України штрафів за невиконання (неналежне виконання) вимог Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом", затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 13 листопада 2003 р. № 120, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 27 листопада 2003 р. за № 1087/8408 (далі - Порядок). Відповідно до пункту 3 Порядку факти невиконання (неналежного виконання) вимог Закону виявляються службовими особами Держфінпослуг при здійсненні нагляду за діяльністю установ.
За результатами перевірки діяльності Відповідача було складено акт щодо дотримання Відповідачем вимог законодавства про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом від 06.04.2011 № 181/42/5-фм. (далі-акт № 181/42/5-фм)
За порушення Відповідачем вимог Закону Держфінпослуг на підставі акту № 181/42/5-фм було застосовано захід впливу у вигляді штрафу у розмірі 3400,00грн., накладеного постановою про застосування штрафу за невиконання (неналежне виконання) вимог Закону України „Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму" від 18.04.2011 № 181/42/5/4/2-ФК (далі - постанова № 181/42/5/4/2-ФК).
Стаття 161 КАС України встановлює, що під час прийняття постанови суд вирішує, зокрема:
1) чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги та заперечення, та якими доказами вони підтверджуються;
2) чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження.
У відповідності до положень частини 1 статті 69 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.
Згідно положень статті 86 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.
Представник відповідача в судовому засіданні як спростувати, так і надати пояснення щодо позовних вимог позивача не зміг, доказів які б свідчили про сплату штрафів суду не надав.
Суд не приймає до уваги покликання представника відповідача на відсутність фактичної діяльності компанії, оскільки остання є фінансовою установою, на яку поширюються вимоги законів України у цій сфері відносин, які повинні виконуватися в повному обсязі незалежно від фактичної діяльності такого суб’єкта господарювання. Зворотнього відповідачем суду не доведено, а судом не встановлено.
Відповідач в силу положень ч.1 ст.71 КАС України повинен довести ті обставини, на яких ґрунтуються його вимоги та заперечення, проте всупереч вказаній нормі не довів суду належними доказами наявність обставин, що спростовують позовні вимоги Держфінпослуг.
З огляду на вказане суд дійшов висновку про задоволення адміністративного позову в повному обсязі.
У відповідності до положень ч.4. ст..94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.. 9, 71, 159, 163 КАС України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Фінансова компанія «ЄС»»(02660, м.Київ, вул.. М. Раскової, 21, офіс 308, код ЄДРПОУ 35083206) до Державного бюджету України штраф в сумі 5100 (п’ять тисяч сто гривень нуль копійок).
Постанова набирає законної сили в порядку і строки, встановлені ст.. 254 КАС України. Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги в порядку і строки, встановлені ст..186 КАС України.
Суддя О.В. Кротюк
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 04.11.2011 |
Оприлюднено | 14.12.2011 |
Номер документу | 19775968 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Кротюк О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні