ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
17 листопада 2011 року 09:08 № 2а-15391/11/2670
За позовом Товарист ва з обмеженою відповідаль ністю «Фароза Інтер - Інвест Ком»
до відповідача Державн ої податкової інспекції у Ше вченківському районі м. Києв а
про визнання протиправ ними та скасування рішень,
Суддя Добрянська Я.І.
Секретар судового засідан ня Юзина О.В.
Представники:
від позивача: ОСОБА_2 (д овіреність від 06.04.2011 р. № б/н)
від відповідача: ОСОБА_3 (довіреність від 01.11.2011 р. № 6729/9/10-21 4)
На підставі ч. 3 ст. 160 Кодекс у адміністративного судочин ства України 17.11.2011 р. проголошен о вступну та резолютивну час тини постанови.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Позивач Товариство з обмеженою відповідальні стю «Фароза Інтер - Інвест К ом»звернувся в Окружний адмі ністративний суд міста Києва з позовом до Державної подат кової інспекції у Шевченківс ькому районі м. Києва про визн ання протиправними та скасув ання рішень.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду м. Києва від 28 .10.2011 р. було відкрито проваджен ня у справі № 2а-15391/11/2670 та признач ено справу до судового розгл яду.
В судовому засіданн і представник позивача позов підтримав та в судових дебат ах просив суд:
- визнати протиправним та скасувати рішення Державної податкової інспекції у Шевч енківському районі м. Києва в икладеного у формі листа № 6055/10 /28-321 від 29 липня 2011 року про відмо ву у прийнятті податкової де кларації з податку на додану вартість за червень 2011 року Товариства з обмеженою від повідальністю «Фароза Інтер - Інвест Ком»(код ЄДРПОУ 35081125);
- визнати протиправним та ск асувати рішення Державної по даткової інспекції у Шевченк івському районі м. Києва викл аденого у формі листа № 6913/10/28-321 в ід 02 вересня 2011 року про відмов у у прийнятті податкової дек ларації з податку на додану в артість за липень 2011 року То вариства з обмеженою відпо відальністю «Фароза Інтер - І нвест Ком»(код ЄДРПОУ 35081125);
- визнати протиправн им та скасувати рішення Держ авної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Ки єва викладеного у формі лист а № 6530/10/28-321 від 16 серпня 2011 року про відмову у прийнятті податко вої декларації з податку на п рибуток підприємства за ІІ к вартал 2011 року Товариства з об меженою відповідальністю «Ф ароза Інтер - Інвест Ком»(код Є ДРПОУ 35081125).
В обґрунтування заяв лених позовних вимог предста вник позивача зазначив, що ві дповідач дійшов помилкового висновку про не зазначення позивачем в поданих податко вих деклараціях з податку н а додану вартість за червень 2011 року, з податку на додан у вартість за липень 2011 року та з податку на прибуток підпри ємства за ІІ квартал 2011 року об ов' язкового реквізиту, а са ме - зазначення недостовірн ого реквізиту щодо адреси (мі сцезнаходження) платника под атків, а отже рішення податко вого органу, викладені у форм і листів щодо відмови у прийн ятті таких податкових деклар ацій є протиправними та підл ягають скасуванню.
Представник відповід ача в судовому засіданні поз ов не визнав та просив суд у за доволенні позову відмовити п овністю.
В обґрунтування свої х заперечень представник від повідача зазначив, що в под аних податкових деклараціях з податку на додану вартіс ть за червень 2011 року, з под атку на додану вартість за ли пень 2011 року та з податку на при буток підприємства за ІІ ква ртал 2011 року позивачем в якост і обов' язкового реквізиту а дреси (місцезнаходження) пла тника податків, було зазначе но адресу: 01033, м. Київ, вул. Жилян ська, 23, однак за наслідками об стеження місцезнаходження п озивача за вказаною ним адре сою, податковою міліцією дві чі 01.06.2011 р. та 16.11.2011 р. було складено Акти про встановлення фа кту незнаходження ТОВ «Фаро за Інтер - Інвест Ком»за адрес ою його державної реєстрації , а відповідно, податковий орг ан, основним завданням якого є контроль за дотриманням су б' єктами господарювання ви мог податкового та іншого за конодавства України (зокрема проведення камеральних, док ументальних (планових або по запланових; виїзних або неви їзних) та фактичних перевіро к), не може здійснювати такий к онтроль над товариством, що н е знаходиться за місцем своє ї державної реєстрації., а том у оскаржувані рішення щодо в ідмови позивачу у прийнятті податкових декларацій є прав омірними та скасуванню не пі длягають.
Розглянувши подані с торонами матеріали, заслухав ши пояснення їх представникі в, всебічно і повно з' ясував ши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об' єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адмін істративний суд міста Києва, -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Фароза Ін тер - Інвест Ком»(код ЄДРПОУ - 350 81125) було взято на податковий об лік в Державній податковій і нспекції у Шевченківському р айоні м. Києва як платника под атків та отримало індивідуал ьний податковий номер 350811226577.
Згідно з вимогами, визначен ими Податковим кодексом Укра їни, платник податків подає д о податкового органу по даткові декларації з податкі в, зборів та обов'язкових плат ежів.
Так, позивачем 20 липня, 22 серп ня та 08 серпня 2011 року на адресу Державної податкової інспек ції у Шевченківському районі м. Києва були направлені засо бами поштового зв'язку (цінни м листом з описом) податкові д екларації з податку на додан у вартість за червень 2011 року, л ипень 2011 року та податкову дек ларацію з податку на прибуто к підприємства за II квартал 2011 року.
Згідно поштових повідомле нь про вручення поштових від правлень, вищевказані податк ові декларації були отримані відповідачем 26 липня, 26 серпня та 12 серпня 2011 року відповідно .
Рішеннями, оформленими у фо рмі листів за № 6055/10/28-321 від 29 липня 2011 року (стосовно податкової д екларації з податку на додан у вартість за червень 2011 року), № 6913/10/28-321 від 02 вересня 2011 року (сто совно податкової декларації з податку на додану вартість за липень 2011 року) та № 6605/10/28-321 від 19 серпня 2011 року (стосовно пода ткової декларації з податку на прибуток підприємства за II квартал 2011 року) відповідач п овідомив позивача, що податк ові декларації складені з по рушенням норм пункту 48.3 статт і 48 та пункту 49.8 статті 49 Податко вого кодексу України, та відм овив у їх прийнятті.
Не погоджуючись з пр ийнятими Державною податков ою інспекцією у Шевченківськ ому районі м. Києва рішеннями № 6055/10/28-321 від 29 липня 2011 року, № 6913/10/28-321 від 02 вересня 2011 року та № 6605/10/28-321 в ід 19 серпня 2011 року про відмову в прийнятті податкових декл арацій, позивач оскаржив їх в судовому порядку до Окружно го адміністративного суду м. Києва.
Дослідивши наявні у спра ві докази, проаналізувавши м атеріали справи та заслухавш и пояснення представників ст орін, Окружний адміністратив ний суд м. Києва дійшов виснов ку про відсутність підстав д ля задоволення позовних вимо г, зважаючи на наступне.
Відповідно до ч. 1 ст. 13 Зако ну України «Про державну под аткову службу в Україні»від 04.12.1990 р. № 509-ХП (із змінами та допов неннями), якою передбачені об ов'язки і відповідальність п осадових осіб органів держав ної податкової служби: «Поса дові особи органів державної податкової служби зобов'яза ні дотримуватись Конституці ї та законів України, інших но рмативних актів, прав та охор онюваних законом інтересів г ромадян, підприємств, устано в, організацій, забезпечуват и виконання покладених на ор гани державної податкової сл ужби функцій та повною мірою використовувати надані їм п рава».
Згідно з п. 3 ст. 10 Закону Укр аїни «Про державну податкову службу»від 04.12.1990 р. № 509-ХІІ (із змі нами та доповненнями), держав ні податкові інспекції в районах, містах без районно го поділу, районах у містах, мі жрайонні та об'єднані держав ні податкові інспекції викон ують такі функції: контрол юють своєчасність подання пл атниками податків бухгалтер ських звітів і балансів, пода ткових декларацій, розрахунк ів та інших документів, пов'яз аних з обчисленням податків, інших платежів, а також перев іряють достовірність цих док ументів щодо правильності ви значення об'єктів оподаткува ння і обчислення податків, ін ших платежів.
Згідно вимог п. 49.2 ст. 49 Подат кового кодексу України від 02.1 2.2010 р. № 2756- ІV, платник податків зо бов'язаний за кожний встанов лений цим Кодексом звітний п еріод подавати податкові дек ларації щодо кожного окремог о податку, платником якого ві н є, відповідно до цього Кодек су незалежно від того, чи пров адив такий платник податку г осподарську діяльність у зві тному періоді.
Відповідно до п. 49.8 ст. 49 Под аткового кодексу України, пр ийняття податкової декларац ії є обов'язком органу держав ної податкової служби. Під час прийняття податкової де кларації уповноважена посад ова особа органу державної п одаткової служби, в якому пер ебуває на обліку платник под атків, зобов'язана перевірит и наявність та достовірність заповнення всіх обов'язкови х реквізитів, передбачених п унктами 48.3 та 48.4 статті 48 цього К одексу. Інші показники, за значені в податковій деклара ції платника податків, до її п рийняття перевірці не підляг ають.
Згідно вимог п. 48.3 ст. 48 Податк ового кодексу України, подат кова декларація повинна міст ити такі обов'язкові рекві зити:
- тип документа (звітний, уто чнюючий, звітний новий);
- звітний (податковий) періо д, за який подається податков а декларація;
- звітний (податковий) періо д, що уточнюється (для уточнюю чого розрахунку);
- повне найменування (прізви ще, ім'я, по батькові) платника податків згідно з реєстраці йними документами;
- код платника податків згід но з Єдиним державним реєстр ом підприємств та організаці й України або податковий ном ер;
- реєстраційний номер облік ової картки платника податкі в або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання в ідмовляються від прийняття р еєстраційного номера обліко вої картки платника податків та повідомили про це відпові дний орган державної податко вої служби і мають відмітку у паспорті);
- місцезнаходження (місц е проживання) платника подат ків;
- найменування органу держа вної податкової служби, до як ого подається звітність;
- дата подання звіту (або дат а заповнення - залежно від фор ми);
- ініціали, прізвища та реєс траційні номери облікових ка рток посадових осіб платника податків;
- підписи платника податку - фізичної особи та/або посадо вих осіб платника податку, ви значених цим Кодексом, засві дчені печаткою платника пода тку (за наявності).
Як видно з податко вих декларацій з податку на додану вартість за червень 201 1 року, з податку на додану вартість за липень 2011 року та з податку на прибуток підприє мства за ІІ квартал 2011 року, що були подані позивачем до под аткового органу, та копії яки х містяться в матеріалах спр ави, позивачем в якості обов' язкового реквізиту адреси (м ісцезнаходження) платника по датків, було зазначено адрес у: 01033, м. Київ, вул. Жилянська, 23.
Однак, як видно з наявн их матеріалів справи, за насл ідками обстеження місцезнах одження позивача за вказаною ним адресою (01033, м. Київ, вул. Жил янська, 23), о/у ГВПМ ДПІ у Шевчен ківському районі м. Києва лей тенантом податкової міліції Фурсовим Я.В та о/у ГВПМ ДПІ у Ш евченківському районі м. Киє ва лейтенантом податкової мі ліції Поліщуком А.Е. було складено Акт про встанов лення факту незнаходження ТО В «Фароза Інтер - Інвест Ком»з а адресою його державної реє страції.
Відповідно до п. 4.5 Розд ілу 4 Наказу ДПА України від 31.12 .2008 р. № 827 «Про затвердження Мето дичних рекомендацій щодо цен тралізованого приймання та к омп'ютерної обробки податков ої звітності платників подат ків в ОДПС України»зі змінам и внесеними наказом ДПА Укра їни від 06.04.2009 р. № 168 «Про впровадж ення централізованої систем и електронної податкової зві тності платників податків в органах ДПС України»та Наказ у ДПА України № 39 від 27.01.2010 р. «Про внесення змін до Методичних рекомендацій щодо централіз ованого приймання та комп'ют ерної обробки податкової зві тності платників податків в органах ДПС України», якщо на дана органу ДПС платником по датків податкова звітність з аповнена ним з порушенням пр авил, зазначених у затвердже ному порядку заповнення, то в она може бути не визнана таки м органом ДПС як податкова де кларація, а саме:
1) у ній не зазначено обов' язкових реквізитів або не пр оставлено прочерк у показник ах, які не заповнюються;
2) її не підписано відповідн ими посадовими особами (факс иміле не дозволяється);
3) не скріплено печаткою пла тника податків;
4) відсутні обов'язкові дода тки до податкової звітності, передбачені порядком заповн ення відповідної звітності;
5) неможливо прочитати текст або цифри внаслідок пошкодж ення (наприклад, документи, за литі чорнилом або іншою ріди ною, потерті);
6) наявні порвані аркуші, під чищення, помарки, виправленн я, дописки і закреслювання;
7) подана ксерокопія звітних документів;
8) звітність з податку на дод ану вартість, подана неплатн иком ПДВ.
У таких випадках прац івники структурного підрозд ілу ОДПС, до функцій якого нал ежить приймання податкової з вітності, в усній формі попер еджають платника податків пр о виявлені недоліки і право н евизнання органом ДПС такої податкової звітності відпов ідно до норм Закону № 2181.
Крім того, як вбачаєть ся з договору оренди № 969-А-711 від 19.11.2009 р. (копія якого наявна в мат еріалах справи), ТОВ «Фароза І нтер - Інвест Ком» взяло в ор енду в ВАТ «Завод «Ленінська кузня»нежиле приміщення площею 2, 0 (два) кв.м. на другому п оверсі корпусу 26 (інв. № 000037) за ад ресою: м. Київ, вул. Жилянська, 10 7, яка зазначена позивачем як місце реєстрації юридичн ої особи.
Однак, відповідно до с відоцтва про державну реєстр ацію юридичної особи ТОВ «Фа роза Інтер - Інвест Ком»(коп ія якого наявна в матеріалах справи), місцем знаходження ю ридичної особи значиться: 01032, м . Київ вул. Жилянська, 107, без з азначення номеру корпусу, кі мнати, офісу, приміщення тощо .
Також, як було зазнач ено представником відповіда ча в судовому засіданні та не було заперечено представник ом позивача, за зазначеною ад ресою: м. Київ, вул. Жилянська, 10 7, яка визначена позивачем як м ісце реєстрації юридичної ос оби, знаходиться багатопо верхова будівля, що складаєт ься з багатьох корпусів, та ві дповідно з великою кількістю кімнат (офісів, приміщень) , зважаючи на що, суд погоджує ться з позицією податкового органу про неможливість вста новлення знаходження позива ча за вказаною адресою, оскіл ьки розшукати нежиле приміще ння площею 2, 0 (два) кв.м. в багато поверховій будівлі, що склад ається з багатьох корпусів - не вбачається за можливе, та к рім того не вбачається також за можливе здійснення керів ництвом товариства його діял ьності в даному приміщені пл ощею лише 2, 0 (два) кв.м., оскільки представником позивача було зазначено, що керівництво по зивача знаходиться та здійсн ює свою діяльність саме за ці єю юридичною адресою.
Крім того, в судово му засіданні представник поз ивача не зміг пояснити факти чне місце розташування даног о приміщення в будинку за адр есою: м. Київ, вул. Жилянська, 107.
Також, під час розгля ду судом даної адміністратив ної справи, з метою підтвердж ення відповідачем його право вої позиції, о/у ГВПМ ДПІ у Шев ченківському районі м. Києва лейтенантом податкової мілі ції Дмитрунцем Л.В. та о/у Г ВПМ ДПІ у Шевченківському ра йоні м. Києва лейтенантом под аткової міліції Головком С .С. було повторно здійснено обстеження місцезнаходженн я ТОВ «Фароза Інтер - Інвест Ком», розташованого за адрес ою: м. Київ, Шевченківський рай он, вул. Жилянська, 107, за насл ідками якого також було скла дено Акт від 16.11.2011 р. про вста новлення факту незнаходженн я ТОВ «Фароза Інтер - Інвест Ко м»за адресою його державної реєстрації (копія наявна в ма теріалах справи).
Згідно вимог п. 49.15 ст. 49 Податкового кодексу України , податкова декларація, надіс лана платником податків або його представником поштою аб о засобами електронного зв'я зку, вважається неподаною за умови її заповнення з поруше нням норм пунктів 48.3 і 48.4 статті 48 цього Кодексу та надсилання податковим органом платнику податків письмової відмови у прийнятті його податкової декларації.
А оскільки позивачем , при укладенні договору орен ди, не було визначено фактичн ого місця оренди у багатопов ерховій будівлі та не зазнач ено номеру кімнати (офісу), то відповідно позивачем до Є ДРПОУ надано не повну адресу щодо свого місцезнаходження . А відтак, позивачем поруш ено вимоги п. 48.3 ст. 48 Податковог о кодексу України, а саме: пода но податкову звітність із за значенням недостовірного об ов' язкового реквізиту - міс цезнаходження платника пода тків.
Зважаючи на викладен е, суд вважає правомірними ді ї Державної податкової інспе кції у Шевченківському район і м. Києва щодо прийняття ріше нь про відмову позивачу в при йнятті податкових деклара цій з податку на додану вар тість за червень 2011 року, з податку на додану вартість з а липень 2011 року та з податку на прибуток підприємства за ІІ квартал 2011 року, згідно вимог п . 48.3 ст. 48, п. 49.8 ст. 49 Податкового код ексу України, внаслідок зазн ачення позивачем недостовір ного обов' язкового реквізи ту - місцезнаходження платни ка податків, що не було допуст имими доказами спростовано п озивачем в ході розгляду дан ої адміністративної справи.
Також, суд погоджуєть ся з позицією відповідача ст осовно того, що податковий ор ган, основним завданням яког о є контроль за дотриманням с уб' єктами господарювання в имог податкового та іншого з аконодавства України (зокрем а проведення камеральних, до кументальних (планових або п озапланових; виїзних або нев иїзних) та фактичних перевір ок), не може здійснювати такий контроль над товариством, що не знаходиться за місцем сво єї державної реєстрації.
Згідно ст. 86 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтуєтьс я на їх безпосередньому, всеб ічному, повному та об' єктив ному дослідженні. Ніякі дока зи не мають для суду наперед в становленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, до стовірність кожного доказу о кремо, а також достатність і в заємний зв'язок доказів у їх с укупності.
Згідно з ч.3 ст. 2 Кодексу адм іністративного судочинства України у справах щодо оскар ження рішень, дій чи бездіяль ності суб' єктів владних пов новажень адміністративні су ди перевіряють, чи прийняті (в чинені) вони:
1) на підставі, у межа х повноважень та у спосіб, що п ередбачені Конституцією та з аконами України;
2) з використанням повноваже ння з метою, з якою це повноваж ення надано;
3) обґрунтовано, тобто з урах уванням усіх обставин, що маю ть значення для прийняття рі шення (вчинення дії);
4) безсторонньо (неупереджен о);
5) добросовісно;
6) розсудливо;
7) з дотриманням принципу рі вності перед законом, запобі гаючи несправедливій дискри мінації;
8) пропорційно, зокрема з дот риманням необхідного баланс у між будь-якими несприятлив ими наслідками для прав, своб од та інтересів особи і цілям и, на досягнення яких спрямов ане це рішення (дія);
9) з урахуванням права особ и на участь у процесі прийнят тя рішення;
10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Ук раїни кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та зап еречення крім випадків, вста новлених статтею 72 цього Коде ксу.
Згідно з ч. 2 ст. 71 КАС Ук раїни в адміністративних спр авах про протиправність ріше нь, дій чи бездіяльності суб' єкта владних повноважень обо в' язок щодо доказування пра вомірності свого рішення, ді ї чи бездіяльності покладаєт ься на відповідача, якщо він з аперечує проти адміністрати вного позову.
Відповідач, як суб' єкт вл адних повноважень, довів суд у правомірність прийнятих ни м рішень у формі листів про ві дмову позивачу в прийнятті п одаткових декларацій з подат ку на додану вартість за черв ень 2011 року, з податку на додану вартість за липень 2011 року та з податку на прибуток підприє мства за ІІ квартал 2011 року, що підтверджується допустимим и доказами, наявними в матері алах справи, натомість як поз ивач не надав суду обґрунтов ані пояснення, що підтверджу ються допустимими доказами щ одо протиправності дій відпо відача стосовно неприйняття податкових декларацій з под атку на додану вартість за че рвень 2011 року, з податку на дода ну вартість за липень 2011 року т а з податку на прибуток підпр иємства за ІІ квартал 2011 року.
Враховуючи вищенаведене в сукупності, та керуючись ст.с т. 2, 71, 86, 94, 97, 158-163 КАС України, Окружн ий адміністративний суд м. Ки єва, -
ПОСТАНОВИВ:
1. В позові відмо вити.
Строк і порядок набра ння судовим рішенням законно ї сили встановлені у статті 254 Кодексу адміністративного с удочинства України, якщо інш е не встановлено цим Кодексо м.
Постанова може бути оскар жена до суду апеляційної інс танції за правилами, встанов леними ст. ст. 185-187 КАС України.
Суддя: Я.І. Добрянськ а
Дата складання та підпи сання в повному обсязі поста нови 18.11.2011 р.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 17.11.2011 |
Оприлюднено | 14.12.2011 |
Номер документу | 19776027 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Добрянська Я.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні